Wat we weten: Een passagiersvliegtuig van Malaysia Airlines stortte neer boven het oorlogsgebied in Oost-Oekraïne. Hoogstwaarschijnlijk omdat het werd neergehaald. Er waren bijna driehonderd mensen aan boord, waarvan niemand het overleefde. Meer dan de helft ervan waren Nederlanders.
Uit getuigenverklaringen valt op te maken dat het toestel al in de lucht uit elkaar gespat was. Brokstukken van het toestel kwamen eerder omlaag dan een aantal passagiers, die deels naakt de grond raakten omdat hun kleding van hen afgewapperd was.
De meeste verdenkingen gaan uit naar de pro-Russische separatisten, die met een geavanceerd raketsysteem op grote hoogte het toestel neergehaald zouden hebben. Een beruchte commandant van de rebellen liep daarover op te scheppen, toen hij nog dacht dat het om een Oekraïens transportvliegtuig zou gaan. En dan is er nog het door de Oekraïense geheime dienst onderschepte communicatieverkeer tussen de pro-Russische rebellen, waaruit zou blijken dat ze per ongeluk een passagierstoestel hadden neergeschoten.
Ook Hillary Clinton wees meteen naar de Russen.
Maar beschikten de rebellen inderdaad over zulke geavanceerde apparatuur? En konden ze die ook bedienen? We kunnen het niet uitsluiten, al ligt het meer voor de hand dat de Russen zelf dan de raket afgevuurd zouden hebben. Per ongeluk? En zo niet, met welk doel?
Het Oekraïense leger is overigens ook in staat om een passagiersvliegtuig uit de lucht te schieten.
Sterker nog, ze deden dat al eens, in 2001, per ongeluk. Toen haalden ze een Russisch passagierstoestel neer.
Het is ook mogelijk dat het bewind in Kiev het toestel neerschoot met straaljagers. Er zijn getuigen die zeggen dat er straaljagers in de buurt waren. En het is zelfs mogelijk dat die vlucht MH17 aanzagen voor het toestel van Poetin, dat er qua kleurstelling vergelijkbaar uit ziet. Een erg vergezocht verhaal, vooral omdat ik me niet kan voorstellen dat Oekraïense piloten echt zo gek zouden zijn om Poetin zelf uit de lucht te schieten.
Er is nog een hele andere optie: De piloot zelf van vlucht MH17 was betrokken.
Dit kan mogelijk samen hangen met een raketbeschieting, zoals hierboven beschreven.
Gaan we even terug in de geschiedenis.
Ook dit jaar verdween er een ander toestel van Malaysian Airlines uit de lucht.
Dat was het mysterieuze vliegtuig dat van de radar verdween en waarvan tot de dag van vandaag niets is teruggevonden. De schuld daarvan lag hoogstwaarschijnlijk bij de piloot.
Nu lijkt het bizar dat de piloot met opzet zijn toestel dermate stuurde dat hij geraakt kon worden door een Russische raket. Maar er zijn aanwijzingen dat vlucht MH17 weldegelijk van zijn koers afweek.
En het was, anders dan wat gisteren in Nieuwsuur gezegd werd, wel degelijk bekend dat Oost-Oekraïne voor commerciële vluchten gevaarlijk gebied was. Vele maatschappijen verklaarden er al niet meer overheen te vliegen.
De andere, eerdere vluchten van Amsterdam naar Kuala Lumpur volgden dan ook een andere route. Weliswaar vlogen ze ook over Oost-Oekraïne, maar een stuk zuidelijker, net buiten het gevaarlijke oorlogsgebied.
Vlucht MH17 zat zo’n 200 mijl boven zijn normale route. Dat is de vaste ‘snelweg’ voor vele commerciële vluchten. Normaal gesproken zou zo’n afwijking alleen plaats vinden bij slecht weer. Was hier sprake van? Ik las het nergens.
Wat is daarvoor de verklaring?
Werd er afgeweken vanwege een onweer, zoals ik hier en daar las?
In de buurt zelf leek helemaal geen sprake van slecht weer. Volgens deze officiële bron.
Volgens deze data van de heersende windrichting (voor het laatst naar gekeken op 18 juli) leek het zelfs voor de hand te liggen om gebruik te maken van de meewind boven de Zwarte Zee.
Was er weer sprake van een moslimpiloot die zichzelf en zijn menselijke lading ten onder wilde laten gaan?
Ik weet, dit klinkt als een complot. Maar de afwijking van de vaste vluchtroute roept wel erg veel vragen op. En het gaat hier bij de vluchtroutes om officiële gegevens.
In deze reconstructie van Elsevier wordt de afwijking van de route helemaal niet vermeld.
Met dank aan Tref.Europe die dit punt naar voren bracht.
Maar zou je dat er dan niet tenminste bij moeten zeggen, zo lijkt de hele zaak immers niets met de islam te maken te hebben. En er zou iets op de banden van de verkeerstorens moeten staan lijkt me, want als er een afwijkende koers werd gevlogen, dan zal die opgegeven zijn. Door wie? Of niet, en de piloot ging er met een 1,2,3 in godsnaam vandoor zonder last te krijgen met zijn co-piloot?
Ik vloog een keer met Malaysia, en had werkelijk een zeer aangename vlucht. Beetje ongemakkelijk omdat de piloot aan het begin van de vlucht zei dat ‘we ins Allah’ dan en dan zouden landen, en ik meteen iets had van ‘zou je niet liever zelf opletten?’. Maar God zij geloofd en geprezen, we landden gewoon.
Treurig is het, en nog treuriger als dit als het een opmaat is tot weer en nog meer moordpartijen.
En verziekt door Hollywood: AirForce 1 is een soort vliegend fort dat alle raketten onschadelijk maakt en (atoom)bomvrij is. Dit geeft me de gedachte dat de president van Rusland tenminste iets dergelijks heeft, en dus sowieso niet neer te schieten.
En wie die psychopate ook aanwijst, ja, ik bedoel dat loslopende portret van Dorian Gray, mevrouw Clinton dus, doet er wat mij betreft niet toe. Nou ja, wat waarheidsvinding betreft dan, want de waarheid, die is haar de mond al lang uit gestonken. Maar dat dit mens meer kwaad kan doen dan je zou wensen, dat is inmiddels wereldwijd bekend. Daaraan denkend: waar zijn die 10.000 m(!!) hittezoekende projectielen gebleven die rond Benghazi verdwenen en waar ieder vliegtuig mee uit de lucht te schieten is?
Waar je ook kijkt, leuk wil het maar niet worden.
Er is in 1983 nog een boeing van z’n koers geraakt, vlucht 007 (!) van korean air boven Sakhalin, en werd toen neer geschoten.
Onwaarschijnlijk dat die koers afwijking per ongeluk was.
Vermoedeliijk en provocatie van de cia die de sovjets wilde testen.
De cia is in de ukraine bijzonder actief met die staatsgreep.(fuck the EU)
Is nu de juiste voorwaarde geschapen om actief met navo troepen in te grijpen?
De pro-Russische separatisten zagen het toestel voor een Oekraïens transportvliegtuig aan.
Waren ze nou maar naar Specsavers gegaan!
@sprx. Wat de VS c.s. betreft behoef je nergens meer van op te kijken. De voorwaarden worden geschapen om aldaar in te grijpen, al dan niet via grootschalige ondersteuning van het Oekraïense leger. De huidige president van Oekraïne zou een boodschappenjongen van de VS zijn. Het voormalige Oostblok is voor de VS veel interessanter (pijpleidingen e.d.)dan de vervelende mensen in het oude Europa die soms nog wel een dwars willen liggen.
Toevallig las ik dat de koers van Malaysian airlines fors is gedaald. Bij mijn weten las ik dat niet toen vlucht MH317 verdween en waar we nooit meer iets van horen/hoorden.
Interessante videos die dit betoog ondersteunen:
Vluchtroute week af van normale vluchtpatroon: https://www.youtube.com/watch?v=KXQ_8_KUT3w
Geen smoketrail bij neerkomen vliegtuig, lijkt in zijn geheel te crashen: https://www.youtube.com/watch?v=1fytpEF6-EQ
‘Opgenomen’ gesprek tussen Russische separatisten lijkt dag voor de crash te zijn opgenomen: https://www.youtube.com/watch?v=28MrASx-RiM
Geen smoketrailvideo. Ik vind dat zeer opmerkelijk!
Maar dit hoeft het betreffende vliegtuig helemaal niet te zijn!
Dit bericht kreeg ik: “Momenteel gaat er een facebook filmpje van Sehening Salju viral met daarin een crash van een vliegtuig. Men denkt dat dit de Oekraïne is, maar dit is een crash van een 747 vrachtvlucht op Bagram in Afghanistan. Dit is namelijk een 4-motorig vliegtuig terwijl de in Oekraïne gecrashte 777-vlucht een 2 motorig vliegtuig is. Om te voorkomen dat betrokkenen onnodig worden geconfronteerd met dit filmpje wil ik dit graag melden.”
En ik zie op dat filmpje helemaal geen vliegtuig, alleen een explosie. Er valt niets uit de lucht, niets. En ook als je een vliegtuig met de neus in de grond boort, dan zal je toch tenminste een vliegtuig zien, niet? Of, bij neerschieten, brokstukken.
allerlei speculaties doen de ronde maar ik hou het (voorlopig) toch op de separatisten,die (alweer) iets stoms deden.
Mogen we je credenties eens zien?
Pseudo-journalist!
Nog wat theorieën: https://www.youtube.com/watch?v=9CKOXcpraHg
Michael Savage radio d.d. 17 juli 2014.
Ik vind de overeenkomst met de crash van 8 maart wel erg toevallig. Een Boeing 777 van Malaysia Airlines, EN er lijkt opzet in het spel. Extra verdacht is dat het NOS-journaal hier niets over heeft gezegd.
Over het verdwijnen van de Boeing op 8 maart is nog niets duidelijk, toch? De enige overeenkomst die ik zie is het soort vliegtuig en de vliegtuigmaatschappij.
Er is weer veel vreemd, maar misschien is dat bij het neerstorten/neerhalen van een vliegtuig altijd.
Wat ik van andere gevallen weet is dat het altijd minstens vele maanden duurt voordat er duidelijkheid gegeven wordt over het hoe/wat, en dat men nu allemaal wel erg snel is met haat over en weer.
Ik heb mezelf niet aangedaan te kijken naar een van de aanstichters van de oorlog in Oekraïne, Van Baalen dus, die blijkbaar werd uitgenodigd door de NOS om de zaak te duiden. Zonder hem dus gezien/gehoord te hebben, kan ik er wel gif opnemen dat hij zijn (en van de EU) kwalijke rol buiten beeld zal hebben gehouden.
Je kan als Nederland natuurlijk niet ongestraft allerlei landen van hun regimes willen ontdoen en dood en verderf zaaien daar tenminste bevorderen, en dan verwachten dat de postman niet ook eens bij jou aanbelt. Gruwelijk is het dat daarvan dat steevast en als altijd en overal onschuldigen slachtoffer worden, en niet de daders/aanstichters van het kwaad.
En moslim piloten, er zijn de laatste decennia een tiental onverklaarbare crashes geweest, altijd mohammedanen .
Ik zie helemaal niets in die moslimconnectie in dit geval. Hoeft ook niet, er zijn voldoende andere potentiële verdachten die er bij te winnen hebben, bij deze zoveelste massamoord. En volgens mij zit daar niet één tussen met een zodanig fraai en menslievend karakter dat die op die grond buiten verdenking zou kunnen worden gesteld.
Ook komt het me vreemd voor dat moslims uitgerekend vliegtuigen van Moslimlanden neer zouden halen. En ik herinner me wel wat meer crashes en óf die piloten hadden zich heel kort voor de vlucht bekeerd, of ze waren geen moslim.
Ik bedoel: we hebben de misdadigersbende EU/VS die samen de oorlog in Oekraïne gefinancierd en gemaakt hebben, en dan zou daar dan uitgerekend een moslim tussen door gaan vliegen om eens lekker neer te storten? Eerlijk gezegd lijkt dit scenario me niet echt tot een geloofwaardige film te maken.
Om v.Baalen iets aan deze ramp aan te rekenen is onzin. Het is een idioot, maar er kan geen link gelegd worden met deze aanslag.
Immers: Als Nederland of v.Balen zich nergens mee gemoeid hadden was het vliegtuig net zo goed erover gevlogen en zou net zo goed neergehaald zijn.
Je suggereert ook een overwogen reactie: dus een moedwillig neerhalen van Nederlanders omdat die in het vijandige kamp ingedeeld zijn.
Dit was een ongeluk dat vandaag of morgen gewoon stond te gebeuren door murphy’s law.
Een aaneenschakeling van fouten. (als er iets mis kan gaan, gaat het ook mis)
Elk onschuldig vliegtuig had daar getroffen kunnen worden.
Bij nader inzicht was het beter geweest ,zoals veel maatschappijen ook gedaan hebben, om het luchtruim met een ruime marge te ontwijken.
Een cynisch: boontje komt om zijn loontje is hier niet op zijn plaats is mijn mening.
Er zou geen oorlog geweest zijn in dat gebied als de EU die niet gemaakt had, en Van Baalen speelde daarbij een niet onbelangrijke (aanhitsende) rol.
Ik suggereer in het geheel niet dat er met opzet Nederlanders neer gehaald zijn, of zelfs maar dat het (Maleisische) vliegtuig met opzet is neergehaald.
En van een boontje die om zijn loontje komt is natuurlijk al helemaal geen sprake: want de slachtoffers, niet de daders liggen op het kerkhof.
Interessant, kennelijk heeft de UK verkeerstoren toch het eea gezien: https://www.youtube.com/watch?v=HCuKTcTszEQ&list=UUYv-5LsUyc_P8KMo7YGPFPA
Uk= Oekraïne in dit geval. Kennelijk waren de eerste berichten over straaljagers, en die zijn later gewist, die berichten, en de verkeersleiders bedreigd.
Ook interessant is dat MH17 een gecombineerde vlucht was met KLM: KL4103. Voor het ongeluk zal het niet uitmaken, voor de afwikkeling mogelijk wel.
Nalaysian Air Tracking system shows that MH17 obviously deliberately diverted from its safe course on that day as taken many flights were taken by following the safe route. Watch:
http://tinyurl.com/p6wc5us
AND; take some time to watch this vid. http://tinyurl.com/lnezlnz
In our opinion: this a provocation, just as the Maidan Square, and the Country now ruled by a junta, with interim president, memeber of the Trilaterale BANKERS assembly in 2011.
He’s a banker, a creep just as Draghi.
Pieces of the puzzle now all fall togethers.
Keep updated: http://tref.eu/nl/overzicht/recent.html
Klopt dit allemaal? http://www.globalresearch.ca/spanish-air-controller-kiev-borispol-airport-ukraine-military-shot-down-boeing-mh17/5391888
De moslims hebben er belang bij de vijandschap tussen de Navo en Rusland in tact te houden. Misschien heeft de piloot een raketaanval uitgelokt.
Koos, Maleisië is geen lid van de Navo. En kom op, als je (zelfs boven Nederland) een millimeter afwijkt van de opgegeven koers, dat heb je binnen 10 minuten straaljagers aan je staart. Die koers en hoogte zullen dus opgegeven zijn. In dit geval blijkbaar door Polen en Kiew.
Moslims zijn de nieuwe Wilders 🙂
Vanaf een minuut of 25: oud-Vietnam piloot die denkt dat het vliegtuig gewoon geëxplodeerd is als gevolg van een (bekend?) accuprobleem: https://www.youtube.com/watch?v=EQ1qEUm-RtI
Wat een onzinverhaal. Er is toch uitgebreid gesproken over het afwijken van de koers ivm slecht weer in het zuiden.
En dan een weer-website gebruiken als “officiele bron” voor het bewijs dat het weer prima was!! Het moet niet gekker worden.
Volgens mij ben jij geen meteoroloog en kun jij niet bepalen a.d.h.v. die website of de lucht op 10 km hoogte geschikt was om in te vliegen.
De route die het vliegtuig heeft genomen was gewoon vrijgegeven en daar mag nu terecht discussie over zijn of dat terecht was.
Overigens wordt dat WEL vermeld in de Elsevier reconstructie. Jij zegt van niet.
En wat is de betekenis van die melding? Wat als Elsevier idd niets zou zeggen over de gewijzigde route? Zou dat dan ondersteunend bewijs zijn voor je complottheorie? En zit Elsevier dan in dit complot?
Sorry…de nieuwe realist is de nieuwe fantast.
Alex Jones? Really?
Wat vreemd dat niemand hier nog de berichten aanhaalt over het feit dat de piloten van Air India 113 die op 90-seconden afstand was van MH17 de luchtverkeersleiding van Kiev de opdracht hebben horen geven voor ‘direct routing’, hetgeen het vliegtuig een dubieuze route gaf.
http://timesofindia.indiatimes.com/india/Air-India-flight-was-90-seconds-away-when-missile-struck-Malaysia-Airlines-Flight-MH17/articleshow/38702536.cms
Dit is geen complot theorie (als de piloten van Air India 113 kunnen worden vertrouwd).
Dit is wat wordt gezegd:
” If saving fuel costs was a consideration, this aircraft would have passed through Ukrainian airspace north of Kiev. Other maps depicting the course of that particular flight, on other days, indicated a more southerly transit of Ukraine with 6 of the 7 flights depicted crossing the Sea of Azov. There was another positional map published yesterday that showed a noticeable ‘jink’ in the aircraft’s course just before it crossed into the Dniepropetrovsk ATC zone. This lined the AC with a transit over Donetsk – possibly the same track taken by Government strike aircraft coming in to attack rebel positions. The Black boxes should conform ATC directions and reasoning..”
Overigens moet worden opgemerkt dat er waarschijnlijk is geknoeid met de vluchtrecorders en bandopnamen van de luchtverkeersleiding – volgens officiele nieuwsbronnen.
https://www.bbc.com/news/uk-28439862
http://www.dailymail.co.uk/sciencetech/article-2701145/Is-data-MH17s-black-box-USELESS-Readings-flight-recorders-wont-reveal-attack-experts-claim.html
http://humansarefree.com/2014/07/kiev-censors-mh17-air-traffic-control.html
“The Boeing 777’s black boxes were handed over to Ukraine officials by rebels last night, four days after flight MH17 fell from the sky over eastern Ukraine.
The delay in handing over the box has led to fears about whether the data has been compromised.
Data can have been altered using software designed to listen to recordings.”
De Russen zeggen (propageren) dat de Nazi’s aan de macht zijn in Oekraïne. Ik heb een slecht gevoel over wat er is gebeurd met vlucht MH17 en denk dat de Amerikanen erbij betrokken zijn.
In 2009 publiceerde de Britse krant Daily Mail een geheim Amerikaanse militaire inlichtingendienst rapport dat waarschuwt voor Nazi motieven in EU beleid.
“Revealed: The secret report that shows how the Nazis planned a Fourth Reich …in the EU
The Red House Report is a bridge from a sunny present to a dark past. Joseph Goebbels, Hitler’s propaganda chief, once said: ‘In 50 years’ time nobody will think of nation states.’
For now, the nation state endures. But these three typewritten pages are a reminder that today’s drive towards a European federal state is inexorably tangled up with the plans of the SS and German industrialists for a Fourth Reich – an economic rather than military imperium.
http://www.dailymail.co.uk/news/article-1179902/Revealed-The-secret-report-shows-Nazis-planned-Fourth-Reich–EU.html ”
Het toont dat de Nazi’s niet zomaar zijn verdwenen en wat hun motieven zijn. De Nazi’s beoogden bij hun ondergang opnieuw aan de macht te komen via een economisch imperium.
Oekraïne is voor de Amerikanen nummer 1 prioriteit oorlogsgebied. Je kunt er met vrij veel zekerheid vanuit gaan dat ze elke beweging van elke rebel op de grond registreren en dus weten wat er is gebeurd.
De Amerikanen willen GMO erdoor pushen, het zit al in Coca Cola en andere grote merken en ze proberen overheden te dwingen. Als ze met hun idee falen dan belanden ze economisch en moreel gezien in een diep dal.
Rassenveredeling en de ideologie erachter lag aan de basis van de Nazi holocaust. In Amerika draait alles om geld en mensen die waarde hechten aan ethiek hechten vaak minder belang aan geld waardoor het logisch is dat Nazi’s vanuit de supermacht Amerika aan de macht zouden kunnen komen met verschrikkelijkheden als gevolg.
https://www.change.org/petitions/coca-cola-stop-funding-anti-gmo-labeling-campaigns
https://secure.avaaz.org/nl/no_champagne_for_monsanto_loc/
Zijn de Amerikanen ertoe in staat om bijvoorbeeld Nederland – onder het mom van een leugen – met een atoombom te vernietigen (bijvoorbeeld omdat ethiek een te hoge toon gaat voeren in het politieke besluit en de daaruit onstane morele schuld)?
Mijn waarneming is dat mensen die zich ethisch niet kunnen verantwoorden zich in het nauw gedreven of onderdrukt kunnen voelen wat tot escalatie kan leiden (denk aan de terroristische aanslag in Noorwegen door iemand die het met woorden niet kon winnen).
Als het puur gaat om macht en geld, als gewetenloze barbaren met meeste geld en daarmee ook macht hebben en wanneer Amerika in een diep dal dreigt te raken doordat het zich ethisch niet kan verantwoorden dan kunnen verschrikkelijke dingen gebeuren (in het nadeel voor een land als Nederland dat zich positioneert als voorloper op het gebied van mensenrechten, moraliteit en ethiek).