Update: Muslim Defence League zegt de ingangen van het station bij de demoplaats te gaan blokkeren.
“Wij zetten door. Alles is netjes aangevraagd bij de Burgemeester.”
Aldus werd me verteld door een vertegenwoordiger van Pro Patria, over de demonstratie aanstaande 28 februari in Gouda.
Pro Patria wil demonstreren tegen de bouw van een megamoskee. In extreem-linkse kringen en in moslimkringen heeft men het niet zo op het vrije demonstratierecht van andersdenkenden. Men onderneemt dan ook van alles om de demonstranten tegen de megamoskee de mond te snoeren.
De extreem-linkse actiegroep ‘Laat Ze Niet Lopen’ wil de demonstranten verhinderen om door de stad te lopen.
De moslimorganisatie CMO wil de demonstratie verbieden.
Maar, zoals gezegd, de demonstratie van Pro Patria, in samenwerking met de Dutch Defence League, mogelijk samen met Identitair Verzet, zal plaatsvinden op het Burgemeester Jamesplein voor het gemeentehuis van Gouda op zaterdag 28 februari om 13.00 uur. (Dus niet bij het beroemde historische stadhuis op de Markt.)
Pro Patria laat weten:
‘De Politie gaat het plein voor het Gemeentehuis en de 2 straten afsluiten. Er worden hekken geplaatst. En de extreem linkse (dus anti demo) komt op een andere locatie in GOUDA.’
Omwonenden liet me weten dat de bouwplek van de megamoskee inmiddels beveiligd is met camera’s en bewakers.
Ik hoop niet uit dit bericht te moeten begrijpen dat Joost Niemöller deze axctie van pro patria teojuicht.
Pro patria is een uiterst bedenkelijke extreem-rechtse beweging met leiders die zich eerder openlijk antisemitisch manifesteerden.
Een tweede probleem is dat men tegen een gemeente protesteert die niet anders dan de wetgeving van de ruimtelijke ordening toepaste. De bezwaren van pro patria en vrienden liggen echter niet op dat terrein maar op het gebied van de godsdienstvrijheid die men voor moslims wil beperken. Dat standpunt kan men hebben maar daar gaat de gemeente niet over: als men dat type bezwaren zou honoreren handelt men in strijd met de (Grond)wet.
ik meen hier de reaguurder Jacobus te herkennen die eerder vandaag werd geband op DDS.
Verder is de datum die Joost noemt m.i. iets te ver in het jaar ! Hij zal 28 februari bedoelen neem ik aan .
Dank Aquarius, datum veranderd.
Wie Jacobus is weet ik niet maar meent u dat ik mijn opinie hier niet mag geven omdat die overeenstemt met de opinie van iemand die u elders sprak en waar u het niet mee eens was?
Hoe denkt u over pro patria en de demonstratie die ze willen houden?
U probeert de aandacht van de zaak af te leiden met uw pro patria. Daar trappen wij dus niet in.
Oh aan Uw reactie te lezen ( altijd dwars en belerend ) zie ik overeenkomst met de Jacobus/Maaike/Laarmans/Arie die op verschillende sites altijd de trol uithangt en daar toevallig bij DDS nu is geband .
Ik zag U hier nog nooit eerder . Ander werkterrein ?
Een juiste observatie aquarius, ik dacht zojuist hetzelfde.
ik vind de Pro Patria actie prima ! Iemand moet het doen .
@ Ernst Quispel
.
Aan die grondwet van u heeft niemand op deze site nog een boodschap. Allochtonen misbruiken onze rechtsgang om deze straks onmogelijk te maken. Dat de islamitische cultuur eruitgewerkt wordt komt omdat Marokkanen als u onze cultuur misbruiken en met dergelijke rationalisaties onze cultuur ten grave dragen.
Als je aan de Grondwet geen boodschap hebt kan ik me voorstellen dat je die pro patria roedel ook helemaal prima vindt.
Laten we maar hopen dat dit antisemitische tuig het vrijdag niet te bont maakt. In Gouda Noord op het industrieterrein met de camera’s van Geen Stijl kan er niet zoveel mis gaan.
Vrijheid van meningsuiting is een groot goed en hoe zou je kunnen weten wat beschaafd is als je het onbeschaafde niet de ruimte geeft?
Wat is er zo antisemitisch aan Pro Patria Ernst/Jacobus/Graatsma etc?
Ik Ie dat je in je paranoïde wanen meent tegen een hele groep te spreken.
Intussen zag je geen kans te weten hoe de wereld in elkaar zit.
http://www.omroepwest.nl/nieuws/10-09-2014/pro-patria-dekmantel-voor-extreemrechtse-splintergroepering
Typefoutalert: le hierboven is zie.
Lees die link dan even:
“Paul Peters werd in 2001 veroordeeld voor het vernielen van een joodse begraafplaats in het Brabantse Oosterhout. Ook bekladde hij graven met hakenkruizen.”
Die Peters is trouwens een jongen met vele nicks. Kijk dus maar uit:
“Leider Patrick Schouten heet in werkelijkheid Paul Peters. Hij opereert al jaren onder vele pseudoniemen.”
Hij houdt er niet van als u hém vragen stelt.
Dat op elke opmerking van reageerders meteen met een vraag terugkaatsen: ‘Waar zég ik dat?” enz…..
is een onvervalste trollenstrategie….
die mensen steeds aan het werk houdt en aan het opzoeken en aan het hem overtuigen houdt….en die alle aandacht om hém heen laat cirkelen…. totdat hij al snel als een dikke valse spin het midden van een web(site) zit en iédereen op hém laat reageren….zodat de tópics de aandacht kwijt raken en aller ogen zich zijne narcistische klierigheid gaan richten.
Uitlokken… uitlokken…uitlokken… en dan hooghartig gaan afzeiken…. dat is het procedé.
Maar goed… hier op de Nieuwe Realist hoeft dit, als ieder een beetje oplet, geen half jaar of langer te gaan duren.
Héél DDS is intussen ervaringsdeskundige!
Ik denk dat cypres/bolhaar/GerritB/Abrander/Wuss etc. Weer aan het uitlokken is. Zijn favoriete spelletje om fora naar de duvel te helpen door iedereen tegen elkaar op te zetten.
Daarbij liegt hij alsof het gedrukt staat en beschuldigt hij, zeer onterecht per pb, debaters die van toeten noch blazen weten. Ik weet daar alles van.
Heeft meneer Quispel tegen de zojuist op DDS gebande @Jacobus aangeschurkt?
Dat hoop ik niet voor De Nieuwe Realist.
Reken er maar op dat we hier te maken hebben met dezelfde troll.
Gielah….
Waarschijnlijk moet deze site nu kapot in de ogen van Wim Hutten.
http://www.grondlijn.nl/wim-hutten.html
Tjonge, ik merk dat ik hier veel opwinding veroorzaak en zie dat er ook al mensen bijgesleept worden die ik niet ken en die volgens mij hier ook niets van weten.
Je hebt kennelijk met veel mensen ruzie.
Ik ga hier echter niet aan meedoen. Dus als de bedoeling is dat ik hier vertrek dan is dat gelukt.
Het beste verder met de burenruzie.
Helemaal eens, Gielah. Kan niet missen!
Sterkte Joost.
EU troll komt u er maar in.
Dat dit soort trollen, op deze site en op soortgelijke, echt vele uren stoppen in het trollen van relevante informatie geeft aan dat de relevantie van onze sites schrikbarend ( voor hen) toenemen.
Van Rompuy zie ik nog aankondigen dat er meer weerwoord moest komen op de onjuistheden die op de internetblogs werden verkondigd. Poging tot grootschalige desinformatie dus.
De trollen versterken ons gelijk, ga zo door dus, met alle kracht!!
Beste Ernst, Ik hoop toch niet dat jij een antidemocraat bent, het is toch een goed recht om ergens tegen te demonstreren. En als er extremen voor doen van de rechtse kant of links dat maakt niet uit. De politie en de overheden moeten opletten of het juist is of niet. Ik persoonlijk zie hen liever in zulke optochten, dan kan men zien wie er er in mee loopt, dan dat het onder gronds gaat en als paddenstoelen uit de grond schieten.
Gedachten en denken en spreken is niet pijnlijk, geweld en dan ook uit lokken van geweld van rechts of links is niet te tolereren en moet direct af gestraft worden. Niemand kan mij kwetsen, wand ik heb geen verwachtingen van hun. Alleen mijn naasten kunnen dat, waar ik enige verwachtingen van heb. Dus Ernst, waar maak je je druk om, om niets. Het balletje rolt zonder dat jij er enige invloed op hebt en kunt hebben.
Ernst Quispel, uw motivering is gespeend van iedere werkelijkheid, want een heel belangrijk onderwerp om een mega moskee of wat dan ook toe te staan in een woonwijk is de infrastructuur en alleen al daarom, het gebrek aan een verantwoorde infrastructuur, is ruim voldoende om het project te verbieden.
De leden van Pro Patria zijn kleine jongens vergeleken bij de geradicaliseerde moslims in nederland en aangezien dat aantal (moslims)volgens diverse onderzoeken inmiddels minimaal 10% is zal dat handjevol ProPatria leden (helaas)geen enkele invloed kunnen uitoefenen op de moslim radicalisering in Nederland.
Knap staaltje rollen omdraaien. Links en afhankelijk van, word onder een nieuw naamplaatje, zoals Isis, herboren onder de naam Pro Patria. En gaat vechten tegen een moskee bouw. Verstand is ook tegen die bouw. Wat het goed voor niets links Nederland nooit inzag door domheid zonder grenzen. Ruikvermogen aan het werk zocht en vond oplossingen door afkijken, omdraaien, en naam verzinnen. Laat die moskee komen en groeien is mijn wens. Liever Turks als Paaps.
….Wie de islam en haar volgers de ‘ruimte’ geeft ontneemt niet alleen zichzelf alle vrijheid, maar ook die van zijn medemens, zijn kinderen.
@dirkovision
Dat is juist, we zijn aangekomen bij de grens van tolerantie.
Als onze regenten blijven wegkijken dan zal ons land/ Europa ontwrichten, zowel op sociaal, economisch en ecologisch gebied, door de niet aflatende stroom vluchtelingen, georkestreerd door IS, waartussen ook de IS ploerten zelf zitten.
De vice premier van Italië Alfano waarschuwt hiervoor.
Daarbij komt dat Quatar openlijk IS steunt, die oproept tot vernietiging van alles en iedereen die niet hun filosofische straatje past.
Maar geen nood, de ploerten krijgen extra ruim baan, omdat Quatar Airways per juni a.s., landingsrechten op Schiphol krijgt.
Ach ja, dan denk ik aan de uitspraak varn mijn grote idool, Oriana Fallaci , zij schreef in een van haar waarschuwingsbijbels, inzake de oprukkende islam: Vincere o Morire. (Winnen of sterven).
Maar daar heb je een overheid voor nodig, die als goed huisvader zijn kinderen beschermt tegen het kwaad.
Wij moeten het doen met dorpsgekken die de dreiging…
Aanvulling: die de dreiging niet zien, maar wel goed zijn in het heffen van het glas.
De gedachte dat je het 100% eens moet zijn met de organisatoren van een demonstratie tegen/voor iets waar je zelf tegen/voor bent, is een zuiver collectivistische: allemaal hetzelfde denken over alles, anders gaan de schapen over te veel dammen.
Overigens hoef je alleen maar tegen die mega-moskee in Gouda en vóór de omwonenden te zijn om als extreem rechtsxenofoobislamofoob en etc gekwalificeerd te worden.
Dat krijg je ervan als cultureel marxist, dat je ooit eens zoveel kwalificaties hebt uitgedeeld (en ook nooit gezegd hebt wat jij nu eigenlijk zelf voorstaat met de Nederlandse samenleving) dat je woorden nu niet alleen voor jezelf niets meer betekenen, maar ook niet meer voor de mensen die ze (moeten aan)horen.
Hét grote voordeel van wat extreem rechts genoemd wordt boven zich extreem links noemt (voor zover er een verschil tussen is dan) is dat de eersten aanmerkelijk minder schelden, zeuren en geweld gebruiken dan de laatsten.
” Ernst Quispel ” is een trol betaald door de Staat.
Dat is wel duidelijk.
Lijkt me een goed idee om deze mensen niet meer van repliek te dienen.
Waarom probeer je het niet inhoudelijk, Robbert?
Niet inhoudelijk genoeg, jullie zijn toch betaalde trollen…..en het vraagteken laat ik bewust weg Jacobus Beukman.
Ik mocht willen dat ik hiervoor betaald werd, motorman. Heb je eigenlijk nog iets inhoudelijks te melden over het onderwerp, of hou je het liever bij valse beschuldigingen?
Wie is toch die motorman?
Beste mensen,
Ik merk dat ik in akelige internetoorlogen word betrokken waar ik niets mee te maken wil hebben. Zag ook dat er al verwijzingen naar privésites en bedrijven werden geplaatst van mensen en bedrijven die ik ook niet ken.
Ik vind dit allemaal zeer onfris en bedreigend. Om die reden gaf ik al aan geen bijdragen meer op dit blog te zullen plaatsen.
Kalmeer dus, jullie zullen van mij geen last meer hebben.
Adviseer wel de blogbeheerder hier regulerend op te treden, hier komen vroeger of later problemen van.
Groet,
Ernst
@ Ernst
.
Kom op Ernst, wanneer u enig begrip had getoond voor het doel van de demonstratie en daarna wat relativerende opmerkingen had geplaatst hadden wij dat veel beter begrepen. U kunt van ons echt niet verwachten dat wij de bestaande grondwet 1983 als leidraad nemen. Die is juist het resultaat van Marxistisch culturalisme wat onze oorspronkelijke cultuur om zeep heeft geholpen. Het onbewuste doel van artikel 1 grondwet 1983 was o.i. nu juist om een discriminerende racistische cultuur als endogaam hart in de Westerse te plaatsen. Wij zijn echt niet blind voor nuances, alleen vandaag effe niet
zoals altijd en overal al gedaan : eerst zacht en verontschuldigend en dan als laatste ook even verholen dreigen aan de blogbeheerder .
Zo ken ik Jacobus weer !
Dat bedoel ik dus.
Opgetrold!
Over en uit!
@ernst dit maal, ach ja waarom niet.
Het valt me op dat, zodra je daadwerkelijk bekend raakt, je het hazenpad kiest, om even later (op een ander IP adres), onder een andere nickname, weer als een feniks uit de as te herrijzen.
Jouw spelletjes zijn inmiddels heel transparant.
PVV, 76, minaret, bulldozer, stort.
Ga ervoor jongens. Veel succes gewenst.
Zelf verheug ik me al op de trui van Identitair Verzet die ik deze week krijg !
Ik woon helaas veel te ver weg !
Ik ben mijn lieve hangbuikzwijntje Knorretje kwijtgeraakt op het terrein waar de moskee gebouwd wordt. Wie wil helpen zoeken?
Ik wil wel helpen maar het is zo koud , mag ik mijn keppeltje op houden en mijn hond mee nemen want ze kan heel goed zoeken.
Het valt mij op dat omroep west, welke naast wat donaties en reclamegeld, jaarlijks van 10 miljoen subsidie leeft, erg kritisch is op pro patria:
http://www.omroepwest.nl/nieuws/11-02-2015/laat-ze-niet-lopen-voert-actie-tegen-pro-patria-op-28-februari
http://www.omroepwest.nl/nieuws/18-02-2015/afa-pro-patria-gaat-gouda-goverwelle-protesteren-tegen-komst-moskee
Lees dat “confrontaties met tegendemonstranten” en propatria leidde tot ellende in de Schilderswijk in 2014. Het waren dus niet stenengooiers, die op journalisten insloegen? Dat blijkt ook bij:
http://www.aljazeera.com/indepth/features/2014/09/islamic-state-fears-take-hold-netherlands-201492131426326526.html
Daar staat: “According to Abu Safiya, the one-sided, inaccurate reporting about Islamic State and the “demonisation of its sympathisers” is a major reason for “the increasing sympathy” for the group.” Met andere woorden: ISIS en die sharia islam, ze zijn ertegen, waarom toch?
Ik zie dat Jacobus aka Graatsma aka Ernst Quispel zich nu weer hier ophoudt ?
Eens zien hoelang het duurt voordat hij hier weer over de schreef gaat
Omstandigheden, geen eigen vervoer, verhinderen dat ik aanwezig ben, maar ik sta volledig achter elke actie de islam, dus moslims!, NL uit te werken.
Hopelijk bezoeken Goudse Pro Patrialeden deze website ook!
Want ik mijd FB als de pest.
http://fubar.mobi/2014/11/25/moskeeen-zijn-kazernes-2/comment-page-1/#comment-11404
Nieuw volkslied?
https://www.youtube.com/watch?v=Zq-6_2tFryg&feature=youtube_gdata_player
Kalifaatleiders spreken aantoonbaar de waarheid wanneer zij hun wreedheden rechtvaardigen met verwijzing naar de islamwet en naar het voorbeeldgedrag van de Profeet. Bijvoorbeeld, het verhandelen van heidense vrouwen als slavinnen is verantwoord door de herhaalde goedkeuring van de verkrachting van gegijzelde een praktijk die ook door de Profeet toegepast werd. Hun verkrachtingen worden vrouwen door de Profeet. Geen enkele islamitische rechtsgeleerde zal ontkennen dat het voorbeeldgedrag van de Profeet de grondslag van de islamwet is. Of kent u een islamschool die leert: ‘Mohammed was fout’? Dat het Kalifaat heel levendig de ware islam beoefent (die via zelfgemaakte video’s tot in de huiskamers komt), is gewoon de verifieerbare waarheid. Of omgekeerd, de frenetieke be(z)wering dat zijn daden een vertekening van de islam zouden zijn, is een begoocheling indien al geen leugen.
De demonstratie zelf wordt reeds gedemoniseerd, door propatria te demoniseren. Dat gebeurt via omroep west (=overheidssubsidie orgaan), met een Raad van Commissarissen van 5 ambtenaren, waaronder 2 burgemeesters uit die regio. Omroep west haalt info van AFA, “antifascisten” die militante acties uitvoeren, in overleg met KAFKA. Ik lees verder dat het CMO (landelijk moskee overleg) de gemeente Gouda wijst op grote angsten onder moslims, vanwege de propatria demonstratie, en het gemeentebestuur op haar “verantwoordelijkheid” wijst. De gemeente zegt: stuur maar een officieel verzoek in tot stopzetting. Verder heeft de Muslim Defence League (MDL) op facebook aangekondigd de toegang tot de demonstratie op 28 februari te blokkeren.
Gemeentebestuur gooit het waarschijnlijk op”orde en rust” en verbiedt verdere propatria demonstraties net als in Den Haag… ?
Is Jacobus op DDS geblokkeerd? Vreemd. Waarschijnlijk is dat omdat hij onder verschillende namen (zelfde IP-nummer?) reageerde, want verder was hij wel amusant, hoewel nogal dominant aanwezig.
Nee, hij maakte een paar godwins en vroeg dóór, wat ze daar niet gewend zijn, that was all.
je vindt het toch niet erg als ik daar schamper om moet glimlachen?
@Ernst Quispel, als u te goeder trouw bent, vraag ik u om begrip voor de reacties die u willen linken aan andere (?) reageerders her en der, die altijd weer de islam (o.a.) verdedigen met dezelfde afgezaagde riedels. Het heeft geen zin meer om mensen als nazi’s en racisten weg te zetten, die begrippen hebben door toedoen van de neo-linkse aksies iedere betekenis verloren.
Misschien heeft u een punt, maar de bedenkingen over 1 persoon vallen in het niet tegen de bedreiging die aan onze deur klopt.
Verder wil ik bestrijden dat dit een zaak van de gemeente is. Het feit dat de mega-moskeeën als (giftige) paddestoelen uit de grond schieten (nu zelfs boven een militaire bunker met een muur eromheen om “geen vrouwen te hoeven zien” telt heel wat zwaarder dan de denkbeelden van individuen en is een landelijk fenomeen.
Ik hoop dat Indentitair Verzet ook zal meelopen, als tegengif voor Antifa.
Ik denk dat ik wel even ga kijken daar. Gouda is een mooi stadje
en ik heb nog een blokkerkaart voor een goedkope treinreis
o nee, die is op zaterdag niet geldig…
Volgens mij is die ALLEEN in het weekend geldig, kijk er maar eens op.
De Blokkerkaart is op zaterdag wel geldig. As. zaterdag 28-2 gaan mijn partner en ik nl. naar Maastricht en we vertrekken al vroeg dus het kan ook geen argument zijn om voor of na 09.00 te reizen.
o ja idd za en zo ook. beetje ingewikkelde tijden vermeld.
Aiiii…. was Blokker nog niet geboycot vanwege zwarte piet en zo? of gaan ze al failliet? Vragen, vragen, vragen….
Kan mij niet schelen wie vooralsnog mn bondgenoten zijn.
Pro Patria is vooralsnog geen gevaar. Het Islam is dat al ruim 1400 jaar.
Het roert zich nu in onze achtertuin en moet bestreden worden net als onkruid.
De Japanse Duizendkoop is een behoorlijk hardnekkig onkruid dat vele gemeenten teistert. Hoe kom je er op een milieuvriendelijke manier vanaf? Een groep Bonte Bentheimers kan weleens de redding zijn, hoopt Renkum. Het idee voor de proef met varkens werd bedacht toen een wethouder van de gemeente op werkbezoek was bij een boerderij in Doorwerth, waar de Bonte Bentheimers succesvol werden ingezet om het onkruid weg te eten. En dat deden ze maar al te graag. ‘Aangezien Renkum al tientallen jaren last heeft van de Japanse Duizendknoop sloeg hij dat met interesse gade, zo ontstond het idee voor een proef. We zijn het al jaren actief aan het bestrijden en dit lijkt ons een goede en biologische en milieuvriendelijke manier.’ De Japanse Duizendknoop verdringt oorspronkelijke flora en kan op termijn schade opleveren aan infrastructuur en gebouwen. Veel gemeenten en onderzoeksinstituten in binnen- en buitenland doen onderzoek. Tref.eu en http://www.binnenlandsbestuur.nl/ruimte-en-mili…apanse...
Op de Vlaamse TV was er een documentaire over de zeer invasieve, uit de tropen afkomstige Halsbandparkiet. Daar had men gehoopt op een strenge (de) Winter.
Ik denk dat we ons even niet te druk moeten maken om in het verleden begane antisemitische uitingen. Zolang Pro-Patria maar anti-islam is, zijn ze te belangrijk om als bondgenoot versmaad te worden. De enige verwerpelijke antisemieten zijn de moslims, en de autochtone nazi’s die OM DIE REDEN met de moslims sympathiseren.
Mensen die anti-islam-bewegingen als Voorpost, Pro Patria, Dutch Defence League of Identitair Verzet “te extreem” vinden, hebben geen gevoel voor urgentie.
Overigens denk ik dat elk restje antisemitisme onder bovengenoemde clubs zou verdwijnen als de Joden zelf iets duidelijke stelling tegen de Islam zouden nemen.
Is DDS ter ziele of zo, dat ineens die marcuse-hippies hier opduiken om hun adem van gisteren te komen uitwinden?
Zeg, Quispel (15:25), de AIVD heeft eens een onderzoek naar extreem rechts gedaan. Althans, wat ultra links “extreemrechts” noemt. Nou, daar bleek zo weinig mis of extreem mee te zijn (democratisch, niet gewelddadig, geen bedreiging rechtsstaat, geen dubbele agenda) dat uitgerekend dat rapport is gaan waarschuwen voor (tromgeroffel) extreem links! Die linkse zwarthemden namelijk–\hedendaagse fascisten als Kafka en Antifa–gebruiken “ondemocratische methoden” voor een “antidemocratisch streven”. Zij proberen ieder tegengeluid uit de publieke ruimte te weren, of te rammen (geweldadig). Als u zich dus wérkelijk druk zou maken over de “(Grond)wet”, dan had u daarop gewezen. Maar dat doet u precies niet. Well well.
DDS is juist aan een lang verwachte wederopstanding begonnen, nu de hoofdtrol… die zich hier ineens weer anders noemt… daar afgedonderd is… en dat was hoog tijd ook!
Alle discussies verlopen er nu weer prima!
Er wordt daar nu niet meer van s ‘morgens vroeg tot ‘s avonds laat zwart gemaakt en uitgelokt en voorgelogen.
Deze Quispel, alias van alles en nog wat, ziet maar wát graag overal extreem-rechtsen.. .in feite beschouwt hij alles wat niet expliciet links is als extreem-rechts.
Quispel(alleen de naam al…) = laarmans, fulco.