Moslimpiloot

Door Joost Niemöller

Er ging gisteren op Duitse en Nederlandse websites het gerucht rond dat de copiloot Andreas Lubitz  bekeerd zou zijn tot de islam. Deze geruchten waren op geen enkele wijze onderbouwd. Ze werden ingeleid met zinnetjes als

Alle Hinweise deuten darauf hin

(Hier ook nog een voorbeeld van een weblog met volstrekt vage insinuaties over de ‘moslimpiloot’)

Het is inmiddels duidelijk dat Lubitz leed aan ernstige psychiatrische storingen.

Is het vreemd dat mensen dachten dat Lubitz een moslimbekeerling was? Het is niet vreemd wanneer je bedenkt dat we leven in een tijd met veel islamitische terroristische dreiging.  Is het slecht om te speculeren? Nee, dat is het ook niet. Speculeren is gewoon denken. We doen het continu. Op basis van weinig gegevens  zoeken we naar oorzaken en stellen die weer bij.  In dit geval waren er geen gegevens die erop wezen dat Lubitz een moslim zou zijn, en dan is het dus wel kwaadwillend om die gegevens te verspreiden.

Dat is geen speculatie. Dat is hysterie.

Niet doen dus.

 

Tweet about this on TwitterShare on FacebookPrint this pageEmail this to someone

71 reacties

  1. Breekie-breek. Hij was toch wel bekeerd tot de islam. Je verwacht het niet.

  2. Gelderse Fries

    29 maart 2015 op 12:42

    Kennelijk wist de co-piloot dat de gezagvoerder een half uur naar de WC moest op een vlucht van 2 uur van Barcelona naar Dusseldorf ? Om vervolgens het vliegtuig neer te laten storten in onbewoond gebied terwijl hij “zoveel mogelijk slachtoffers wilde maken”? Kennelijk de cote’d azur gemist en wat kerncentrales, steden etc….

  3. http://www.hartgeld.com/images/cartoons_aktuell/SilberRakete_Merkel-Hollande-Rajoy-Buerger-Flugzeugabsturz-WAHRHEIT-Staumauer-Abschuss-Flut-Kraftwerk-Religion-Unruhe.jpg

    Omdat ik de EU heel erg wantrouw, houd ik de mogelijkheid open dat hier een plan om een aanslag te plegen verzwegen wordt.

    Zo min mogelijk negatieve berichten over de islam.

    Zo gauw mogelijk alles in de doofpot stoppen is dan de oplossing.

    Het moet toch voor journalisten mogelijk zijn om achter de echte waarheid te komen.

    • Daarom worden de vluchtgegevens (gesprekken en technische data) niet direct via een radioverbinding bij de luchtverkeersleiding geregistreerd, maar in een “zwarte doos” verstopt, zodat achteraf kan worden gecensureerd.

  4. Gelderse Fries

    29 maart 2015 op 10:45

    Andere speculatie (maar wel met vragen over zwarte dozen etc. en breder kader, de kloof tussen Duitsland/EU en VS): http://stateofthenation2012.com/?p=13190#more-13190

  5. Hebben julie de trailer van ‘Storie pazzece’ gezien? Met een cockpitdeur die niet open kan? http://www.mymovies.it/film/2014/relatossalvajes/ http://www.blitzquotidiano.it/video/video-youtube-germanwings-come-film-storie-pazzesche-pilota-si-uccide-facendo-schiantare-aereo-2143431/
    Terzijde: Nu wordt duidelijk wat één van de redenen kan zijn dat de cockpit voice recorder van MH17 niet is “uitgelezen” in Nederland, maar in Engeland. Uit een artikel over de Germanwings crash: “In Farnborough, at the AAIB’s base, there’s a soundproofed room with a magnetic seal – to prevent electronic eavesdropping – where investigators gather to listen. There are only three such rooms in Europe…” (theGuardian 28.03.2015).

  6. Basic Dimension

    28 maart 2015 op 10:20

    De moslimcultuur is ziek maar de Westerse is niet veel beter. Zij heeft zich klem geschaakt door op tal van fronten verkeerde morele keuzes te maken. Het gelijkwaardigheidsprincipe maakte de cultuur chantabel voor islam. Privacy fetisjisme leidde rechtstreeks tot deze ramp. Het medische beroepsgeheim is hier de sluipmoordenaar. En weer stopt men de kop in het zand met een frêle stewardess op schoot bij de moordenaar. Een schijnoplossing. Een huichelachtige cultuur, verkeerde keuzes, klemgeschaakt in onbegrepen christendom, stervend in ziek masochisme.

  7. Basic Dimension

    28 maart 2015 op 01:31

    Misschien niet in een gelijkmatige toestand van depressie. Maar mensen kunnen opeens overvallen worden door verschrikkelijke angsten die zij niet aankunnen. Ook kunnen zij door psychische problemen helse pijnen voelen die niet uit te houden zijn. En dan doet zich opeens de kans voor om te sterven waaraan zij misschien al eerder gedacht hebben. Op dat moment zullen zij niet meer over anderen kunnen nadenken. Wel is het zo dat dit dan zeker niet de eerste keer was. Dus men is wel degelijk schuldig omdat men zich in een situatie brengt waardoor anderen ook moeten sterven. Het is postuum ook een zeer zieke schreeuw om erkenning van het leed. Het medisch beroepsgeheim is hier overigens de weeffout. Dat moet op de helling, zeker voor risico beroepen.

  8. Volgens mij kan een Arier nooit overtuigd moslim worden.
    Deze man was gewoon wanhopig.

    • je kan nog zo enorm wanhopig, depressief of wat dan ook zijn, dan neem je nog geen 149 onschuldige mensen mee in jouw ellende.
      .
      ik geloof niet in de depressie theorie…

  9. Deze heeft wel meer gezegd dat hout snijdt…

  10. @harrynak….

    9.11 werd anders helemaal niet door de politiek gebagatelliseerd….
    Integendeel zou ik zeggen.

  11. @They Knew,

    Ik heb begrip voor je opmerking, maar ik ben jij niet.
    Daarnaast heb ik mijn redenen.

    • @A3.aan,
      “Ik heb begrip voor je opmerking, maar ik ben jij niet.
      Daarnaast heb ik mijn redenen.”
      Fair enough. Sterkte!

  12. Joost, óók de A-320 is op afstand te besturen.

    Volgens mij moet er héél ergens anders gezocht worden.

    En dat durf ik niet op te schrijven !

    Kom je wel eens in Limburg ?

    • @A3.aan,
      “En dat durf ik niet op te schrijven !”
      Waarom niet? Ik doe het ook!

  13. hysterie hr niemoller ?
    .
    weet u waar ik en menig ander hysterisch van wordt ? dat alle aanslagen door moslims gebagatelliseerd worden door de politiek/msm, het heeft niets met islam te maken wordt er veelvuldig ons voor gelogen.
    .
    vindt u het vreemd dat mensen dan zelf maar conclusies gaan trekken en complotten gaan zien.
    .
    btw, u brengt het als een feit dat het GEEN moslim is, misschien is het beter om te wachten tot dat echt ALLE feiten boven water komen ?
    ik vind de aanname dat het een moslim zou kunnen zijn niet zo vreemd, tis wel echt een specifiek moslimdingetje, zo een vliegtuig te pletter vliegen.

  14. ” ….. niets met de islam te maken hebben” moet
    ” ….. iets met de islam te maken hebben” zijn.

  15. Wat is erger? het speculeren over deze crash of het stelselmatig ontkennen door onze ‘elite’ dat de aanslagen vanaf 11/9 tot Charlie Hebdo niets met de islam te maken hebben?
    Het laatste is oneindig veel schadelijker.

    Mensen willen de waarheid weten en als ze het niet te horen krijgen dan gaan ze er zelf naar op zoek. We worden met leugens gevoed en de waarheid wordt als leugen bestempeld. Wat kun je in zo’n atmosfeer nog doen?

    Alle informatie wordt hierdoor besmet en het wordt steeds moeilijker om erachter te komen wat de waarheid is. Door de leugens en verdraaiingen hoernalistiek en de regentenkliek wordt alles op losse schroeven gezet.
    Een zorgelijke ontwikkeling, want onwetendheid zal onze ondergang betekenen onder de toenemende dreigingen en gewelddaden

    • Dergelijke daden horen thuis bij de islam, door het te verzwijgen of te verdoezelen maken ze het alleen maar erger, de mensen zijn nu eenmaal ”slimmer” dan het politiek tuig dat enkl aan zelfbediening doet.
      De burgers moeten die barbarij slikken iets wat de burgers niet willen en ook nooit zullen doen, voor onze veiligheid moet die barbarij verboden worden want het is een perverse doctrine die ”onderwerping” nastreeft.
      Macht van fabeltjesverkopers hebben wij al jaren achter ons gelaten dus gaan we nu die perverse smeerlapperij niet binnenhalen.
      Persoonlijk laat ik op geen enkel vlak die barbaren mijn leven vernietigen ik spreek er zelfs niet mee wat positie ze ook mogen ”krijgen”.

    • @D. G. Neree,
      “Wat is erger?”
      Voor u zou het héél erg zijn als de VS het allemaal geënsceneerd zouden hebben om een wereldhegemonie te realiseren en het helemaal niets met de islam te maken heeft.

  16. Joost, je kunt het wel afkeuren dat mensen met wilde verhalen komen, maar voordat er een conclusie kan worden getrokken, moeten alle mogelijkheden onderzocht worden.
    Tegenwoordig doet internet dienst als een losgeslagen onderzoeksbureau, waaruit toch uiteindelijk de juiste conclusies naar boven komen.

    Het is ook niet vreemd dat er vele (complot)theorieën ontstaan als mensen vortdurend door de politiek en de pers misleid, voorgelogen en dom gehouden worden.
    Deze misleidingen en doofpotten keren zich op een gegeven moment tegen zichzelf. Het gedoe rond de MH17 is een absurde tragicomedie.
    Die massale beschuldigingen aan het adres van Putin, de sancties tegen Russische personen en bedrijven, vanaf dag 1 dat de MH17 neergeshoten werd, nog voordat er enig bewijs was brengen oneindig meer schade toe dan het vermoeden uiten dat de co-piloot een moslimbekeerling was.

    • @D. G. Neree,

      Alles valt of staat met de eerste berichten die naar buiten komen. Die bepalen in welke richting mensen gaan denken. Als je daarbij ook nog eens een Franse onbenul een persconferentie laat houden dat het hier waarschijnlijk gaat om een zelfmoordactie, dan is de toon snel gezet.

  17. Toch vreemd dat de site van Michael Mannheimer nog steeds down is.

  18. Peter Haisenko, 30 Jahre im weltweiten Einsatz als Copilot und Kapitän auf den Mustern B727, DC 8, B747, B737, DC 10 und A 340.
    http://www.anderweltonline.com/wissenschaft-und-technik/luftfahrt-2015/german-wings-absturz-mehr-besonnenheit-bitte/

    • Basic Dimension

      27 maart 2015 op 21:42

      (1)
      .
      Peter Haisenko haalt enige feiten aan die conclusies over de ramp zouden moeten temperen. Natuurlijk moet men altijd onder voorbehoud oordelen. Maar wie zelf niet nadenkt wordt vrijwel altijd misleid. Hij stelt dat de oorzaak van de ramp zonder flightrecorder niet oplosbaar is.
      .
      Haisenko stelt dat wij niet weten of de copiloot dan wel de piloot naar het toilet is gegaan. Hij houdt het voor mogelijk dat degene aan de knoppen bewusteloos is geraakt. Hoe deze dan bewust de ontgrendeling van de buitenstaander heeft geblokkeerd is een raadsel. Maar het kan natuurlijk ook zijn dat de buitenstaander in paniek de code is vergeten. Heel menselijk en een afgang voor dit systeem.
      .
      Voorts zegt Haisenko dat de buitenstaander even vijf minuten had moeten wachten (!) omdat deze blokkade dan weer vanzelf was opgeheven. Jazeker, behalve wanneer degene aan het stuur in bewuste toestand was en de zaak saboteerde.
      .

      • @Basic Dimension,

        Niet begrepen dat er aan boord ook video aanwezig is? Nee, jij houdt graag van selectief shoppen.

    • Basic Dimension

      27 maart 2015 op 21:43

      (2)
      .
      [„Der Copilot war bei Bewusstsein, denn er hat ruhig geatmet“, sagt der Staatsanwalt. Was für eine unsinnige Folgerung! Jeder weiß, dass Bewusstlose in den meisten Fällen ihre Atmung nicht einstellen. Ich sehe es geradezu im Gegenteil: Die ruhige Atmung bis zum Aufschlag deutet eher darauf hin, dass der Mann im Cockpit gar nicht mitbekommen haben könnte, was mit ihm und dem Flugzeug geschieht.]
      .
      Dan haalt Haisenko massamoord en een acute angststoornis terecht uit elkaar. Een massamoordenaar zal inderdaad een boodschap afgeven maar een acute angststoornis wordt door velen onbegrepen. Is het inderdaad een dergelijke psychiatrische ontregeling dan kan niet van massamoord gesproken worden, maar wel degelijk van hoogst onverantwoordelijk handelen van de medische wereld die dit alles heeft laten gebeuren!

      • @Basic Dimension,

        Ik begrijp jou aanhalen van de quote niet! Jouw reactie daarop heeft er in ieder geval niets mee te maken.

    • Basic Dimension

      27 maart 2015 op 21:44

      (3)
      .
      Terecht merkt hij op dat de dader ‘mogelijk’ niet verantwoordelijk is voor de feitelijke ramp, maar vermeldt niet dat ingeval van de co-piloot het zwijgen over zijn geestelijk disfunctioneren op hetzelfde neerkomt. Tenslotte houdt Haisenko het voor mogelijk dat de hoofdpiloot zelf achter het stuur een hartaanval kreeg. Hoe die dan tot het uitschakelen van de deur is gekomen blijft een raadsel.
      .
      [Umso mehr verurteile ich den französischen Staatsanwalt, der einen möglicherweise tragisch unschuldigen, weil kranken und vom Arbeitgeber dennoch eingesetzten jungen Mann als Massenmörder verurteilt.]
      .
      Zeg Haisenko, ben jij helemaal belazerd???

  19. Basic Dimension

    27 maart 2015 op 20:52

    DE MEDISCHE INTERVENTIE RAAD
    .
    Er moet een wereldwijde wet komen dat psychische zorgverleners te allen tijde binnen het medische circuit melding moeten maken van psychische stoornissen die grote gevolgen kunnen hebben. Bij niet melden is de zorgverlener persoonlijk aansprakelijk.
    .
    De medische interventieraad is een instituut met beroepsgeheim voorzover zij oordeelt dat de stoornis naar waarschijnlijkheid geen maatschappelijke gevolgen zal hebben.
    .
    Ingeval haar dit wel zo lijkt treedt zij verplicht in overleg met belanghebbenden en wordt een voor alle partijen zo schappelijk mogelijke oplossing gevonden.
    .
    Zoals het nu gaat kan het echt niet langer…
    .
    (40) Perpetual Orgasm, the Fourth God
    .
    http://sexualreligion.blogspot.nl/2015/03/40-perpetual-orgasm-fourth-god.html

  20. Je site gaat lekker Joost, complimenten!

  21. Basic Dimension

    27 maart 2015 op 19:09

    Wat religie precies is hoeft nog niet eens te worden ingevuld om al te beseffen dat culturen van verschillende premissen over relaties tussen mensen uitgaan. De Westerse samenleving hanteert de min of meer met religie samenhangende premisse – de leer van Jezus – dat mensen gelijkwaardig zijn.
    .
    Maar de islamitische cultuur stelt zich juist expliciet achter het tegenovergestelde: mensen zijn juist niet gelijkwaardig. En uit deze fundamenteel verschillende mensbeelden blijkt dat culturen – al dan niet gebaseerd op ‘religie’ – soms niet kunnen samengaan.
    .
    Dus zonder ‘religie’ in te vullen treden blijkt al dat deze culturen volstrekt op ramkoers liggen, en alleen kunnen assimileren wanneer islam mensen als gelijkwaardig erkent, dan wel wanneer de Westerse samenleving ook tussen mensen onderscheidt.

  22. Uitgaan van ”vermoedens, veronderstellingen, verhaaltjes” is niet bevorderlijk!
    Wat is religie dan? 100% vermoedens, veronderstellingen, verhaaltjes.

  23. Ik geloof geen snars van de verklaringen in de media. Er vallen te veel vliegtuigen naar beneden de laatste tijd. Er lopen te veel “eenzame gekken” rond die allerlei ellende veroorzaken.

  24. Strijd is dynamisch, zowel op tactisch of strategisch niveau. Je mag een tegenstander niet onderschatten. Als je als jihadistische bekeerder op dit moment vat zou krijgen op een labiel iemand (oeps! match!) met zo’n baan, dan zou je er alles aan doen om die bekeerling ‘onder de radar’ te houden. Dus als je goed naar de aard en flexibele manier van denken van ISIS kijkt, zou je nu dieper moeten graven dan zelfs maar 3, 4 of 5 jaar geleden. Die moslim-extremisten hebben ons vaak beter door dan wij denken. Kijk naar 911: het kost een paar vlieglessen en je dwingt je tegenstander 1000 miljard dollar te spenderen aan zijn (over)reactie. Even resumeren: ik zeg niet dat hij een moslim was, maar je zou nu dieper moeten graven dan in het verleden om dat zeker te weten.

  25. Een hoop mensen zullen een islamfobie hebben opgelopen na al die gebeurtenissen.Dat er moslims zijn die ook aan een ernstige psychische stoornis lijden blijkt uit dat ze de Duitse piloot eren en beweren dat hij is gestorven voor hun profeet.
    Wel mooi dat zo’n zwarte doos dat allemaal vaststelt zo’n zelfmoord.Dat hij de gedachten van de piloot kan lezen.
    Het roept wel vragen op dat de onderste steen zo snel boven is gekomen. Rutte is nog steeds op zoek naar de onderste steen van zijn onderzoek. En hij kan hem maar niet vinden. En hij heeft geen tijd om te rusten. Want dat heeft hij beloofd. Hij zou niet rusten totdat de onderste steen boven is. Wat moet die man moe zijn.
    Maar niet hopen dat we eerdaags een verscheurde ziekmelding in zijn huis vinden.

  26. Misschien moeten wij ons de vraag gaan stellen wie het vliegtuig bestuurde? Was dat:
    1. De gezagvoerder;
    2. De co-piloot;
    3. Een derde partij. (BHUAP) Boeing Honeywell Uninterruptible Autopilot System?
    “There is some evidence to suggest that these may have been operational in some Airbus planes since 1989.”
    Want heel toevallig is een Airbus A320 uitgerust met apparatuur waarmee het op afstand overgenomen kan worden. Wij zijn het vast nog niet vergeten, 9/11, waarna er allerlei aanpassingen aan vliegtuigen werden aangebracht. Zo ook het op afstand overnemen van een vliegtuig door geheime diensten.
    http://21stcenturywire.com/2014/08/07/flight-control-boeings-uninterruptible-autopilot-system-drones-remote-hijacking/
    Één ding weet ik zeker, er is geen haar op mijn hoofd die er nog aan denkt om nog maar één teen in een vliegtuig te zetten.

    • Basic Dimension

      27 maart 2015 op 14:48

      Dit gaat allemaal nog veel erger worden. Want op afstand bestuurde vliegtuigen kunnen ongetwijfels worden gehackt. En Manpads gaan straks zeker tot 15 km. En steeds meer, oh nee, worden piloot 🙂 (grapje Joost).

    • @They Knew 27 maart 2015 om 14:39 “Misschien moeten wij ons de vraag gaan stellen wie het vliegtuig bestuurde?”
      .
      Goed punt, en inderdaad, het kan. Al heel lang zelfs: http://www.homelandsecuritynewswire.com/boeing-wins-patent-uninterruptible-autopilot-system Vooral Airbus–dat anders dan Boeing er vanuit lijkt te gaan dat een computer beter kan vliegen dan een piloot–lijkt ernaar te streven van ieder toestel een “drone” te maken. Van “fy by wire” naar “fly by chip”. Dat is een bredere tendens, die robotiserig. Zelfs eigentijdse auto’s kunnen “overgenomen” worden, en niemand piept erom. De mensen vinden het kennelijk prachtig dat ze afgeschaft worden.

  27. Om geschikt te worden geacht voor welk werk ook, leiding, piloot, of gewoon ambtenaar moet, je aan voorwaarden voldoen. Wat Nederland betreft de volgende eisen voor een goedbetaalde baan. De allereerste is anti PVV opgevolgd door de volgende punten. Pro NATO, voor immigratie, voor bezuiniging, voor hogere AOW, voor meer nivelleren, tegen minder, en voor mèèr. Dat maakt, al ben je zo gek als een deur, geschikt voor al het werk wat gezond verstand eist. Luister naar generaals en ministers. Oorlog, liefst direct. Met het zelfde resultaat als in een berg vliegen. Door knettergek en goedgekeurd.

  28. Sinds 16 februari is officieel bekend dat er in de kabinelucht organofosfaten bevinden, als zenuwgif bekende chemicaliën die worden gebruikt als weekmakers en bescherming tegen brand. Inzittenden van vliegtuigen worden aan deze stoffen blootgesteld, wat tot gezondheidsschade kan leiden en bij een ongeluk zelfs tot de dood van passagiers en piloten.

    Daarnaast stond het eergisteren gecrashte toestel bij piloten van Germanwings bekend als een ‘ongeluksvliegtuig’ waar altijd wel iets mee aan de hand was. Piloten verklaarden dat deze Airbus één van de vaakst aan de grond gehouden toestellen was en daarom erg ongeliefd was. Ernstige storingen waren eerder regel dan uitzondering. Het probleem van afgelopen maandag zou de ‘nose landing door’ hebben betroffen.

    Het lijkt er dan ook sterk op dat het publiek wéér niet de waarheid wordt verteld. Het is zeer de vraag of dat ooit alsnog gaat gebeuren, want dan moeten bepaalde topfiguren hun verantwoordelijk nemen, en verklaren waarom ze zo…

    • Basic Dimension

      27 maart 2015 op 14:44

      Ja, maar hier hebben wij weer de productregel van onafhankelijke kansen. Hoe groot is de kans dat 1) een piloot in crisis, bezwijkt onder 2) zeer langzaam werkend zenuwgif, 3) op een korte vlucht van 2 uur en wel 3) exact op het moment dat de andere piloot naar het toilet gaat. Zonder afhankelijkheden aan te nemen is de gezamenlijke kans vrijwel nul.

    • @ Onrecht 27 maart 2015 om 14:19
      Wat speculeren betreft dacht ik ook in die richting. Dat de copiloot buiten bewustzijn is geraakt (op de cockpit voice recorder schijnt te horen te zijn dat hij “rustig blijft ademhalen”). Want waarom heeft hij het toestel niet op de neus gezet als hij het per sé wilde crashen?

      • Basic Dimension

        28 maart 2015 op 12:17

        @ Delecluze
        .
        Hij ademt rustig omdat hij zijn probleem zojuist heeft opgelost. Hij is niet meer in stress maar in berusting. Zou hij het toestel recht naar beneden richten dan alarmeerde dit de passagiers wat hem van zijn daad zou kunnen afhouden. Voorts maakte hij de ontgrendeling van de deur waarschijnlijk onmogelijk, wat een bewuste actie is. Ook is genoemde vergiftiging juist een zeer langzaam en geen instantaan optredend proces. Tenslotte heeft deze permutatie van de gebeurtenis een gezamenlijke kans van bijna nul.

  29. Misschien kan iemand zich nog herinneren dat bij vlucht MH 370 ook gedacht werd aan zelfmoord van een moslim piloot.
    Dat verhaal deed toch enkele weken de rondte op het net.
    en als je googled op suicide pilots lees je ook nog wat.

  30. Basic Dimension

    27 maart 2015 op 13:51

    In dit kader stel ik vast dat het beroepsgeheim van artsen hier weer 150 mensenlevens heeft geëist. Ik begrijp het dilemma omdat patiënten zich anders niet meer laten behandelen, maar hier ligt wel een zeer ernstig ethisch probleem. En ik zou zijn behandelend psychiater op dit moment niet willen zijn.

  31. Waarom heeft niet één Europese journalist op de bekende veiligheidsproblemen van de A320 in verband met besmette kabinelucht (TCP – Aerotoxisch Syndroom) gewezen of hier ook maar iets over gevraagd? In de A320 worden keer op keer hoge concentraties van het zenuwgif TCP (Tricresylfosfaat) gemeten.

    In januari 2015 drongen zwaar giftige dampen de cockpit van een Germanwings vlucht van Lissabon naar Köln binnen. Waarom schrijven de media hier niet over? Waarom nemen ze zonder enig commentaar de verzekeringen van experts over dat er geen veiligheidsproblemen met de A320 zijn?

    Enkele maanden geleden berichtte de Deutsche Welle ook al over het zenuwgif in deze toestellen. In februari 2015 moest een Germanwings Airbus een noodlanding in Lyon maken, mogelijk vanwege dit probleem.

    Tot eind deze maand loopt er nog een onderzoek naar deze bij de autoriteiten bekende, levensgevaarlijke situatie. Waarom wordt hier niets over gezegd of geschreven? Is het omdat luchtvaartmaatschappijen bang…

    • Basic Dimension

      27 maart 2015 op 13:58

      Germanwings Absturz: Der Fall ist längst nicht aufgeklärt
      Deutsche Wirtschafts Nachrichten | Veröffentlicht: 27.03.15 13:05 Uhr | 115 Kommentare

      Der Luftfahrtexperte Tim van Beveren kritisiert die französische Staatsanwaltschaft wegen ihrer Darstellung der Absturz-Ursache der Germanwings-Maschine. Er nennt ein anderes mögliches Szenario, etwa Kohlenmonoxid und eine Ohnmacht des Co-Piloten. Die Luftfahrt-Industrie muss den Vorgang lückenlos aufklären, um weitere Katastrophen verhindern zu können.
      .
      http://tinyurl.com/nfhrwt7

  32. http://www.nu.nl/vliegramp-germanwings/4019880/copiloot-germanwings-verzweeg-ziekte.html De copiloot van het verongelukte toestel van Germanwings was ten tijde van de crash ziek, maar verzweeg dat voor zijn werkgever. Dat blijkt volgens het Duitse Openbaar Ministerie uit verscheurde doktersverklaringen die onderzoekers bij de piloot thuis hebben gevonden. Er is ook een ziektebriefje aangetroffen voor de dag van de crash. Een afscheidsbrief of andere documenten die wijzen in de richting van een bekentenis hebben de onderzoekers vooralsnog niet gevonden. Ook zijn er geen aanwijzingen gevonden dat de copiloot uit politieke of religieuze motieven handelde.Dat er geen aanwijzingen zijn gevonden, wil niet zeggen dat iets niet zo is. Misschien komt pas veel later boven water dat hij in het geniep bepaalde acties heeft voorbereid. In het moslimtijdperk is het logisch dat veel niet-moslims inmiddels een zekere angst hebben en deze enkel op de bekende wijze kunnen uiten.

  33. Een echte terrorist zou wel even doorgevlogen zijn naar Geneve of zoiets.

  34. Basic Dimension

    27 maart 2015 op 13:13

    Neen, dat is geen hysterie, helaas. Er bestaan nu eenmaal culturen die institutioneel ernstige psychiatrische storingen opwekken. Men zou dit culturele psychopathie kunnen noemen. Het is inderdaad buitengewoon onzorgvuldig om personen zonder concrete aanwijzing te beschuldigen, maar het is geen hysterie, want weliswaar zijn niet alle moslims terroristen, maar bijna alle terroristen zijn tegenwoordig wel moslim. Een kwestie van kansberekening en geen islamofobie of hysterie. Dus “alle tekenen wezen inderdaad naar een bekering tot moslim”.

    • Joost Niemöller

      27 maart 2015 op 13:16

      Met een dergelijke manier van redeneren kom je op glijdende schaal. Het verspreiden van geruchten is ook een vorm van ziekte.

      • Basic Dimension

        27 maart 2015 op 13:27

        Nader uiteengezet is het verspreiden van onbewezen geruchten inderdaad ontoelaatbaar. Dat is overigens schering en inslag op het internet. Hysterie wordt het wanneer de angst toeslaat. Mogelijk heeft u daarin gelijk. Maar in de kansberekening van de oorzaak van het ongeval speelt mogelijk moslimterrorisme natuurlijk een bewezen rol.

        • Joost Niemöller

          27 maart 2015 op 13:28

          Goed dat je aangeeft dat er ook een gevaarlijk component in zit.

          • Basic Dimension

            27 maart 2015 op 13:33

            Wel, in tweede instantie dan omdat vanuit de kansberekening en zonder angst het bespreken van een mogelijke moslimachtergrond zeer zeker toelaatbaar is en niet op hysterie duidt. U hebt de mogelijkheid van een massale angstpsychose ook niet aangestipt. En dan wordt het zeker irrationeel en hysterisch. Volgens mij zijn wij het wel eens 🙂

        • “Maar in de kansberekening van de oorzaak van het ongeval speelt mogelijk moslimterrorisme natuurlijk een bewezen rol.”

          Wanneer je deze quote eens aandachtig leest, kom je tot de conclusie dat:
          1. Binnen kansberekeningen iedere vorm en argumentatie’s toegepast kunnen worden.
          2. U spreekt van een ongeval. Hiermede neemt u een stelling in, die gezien het lopende onderzoek nog niet bewezen is.
          3. Bewijs is in deze een discutabele veronderstelling. En zal altijd onderhevig zijn van verschillende factoren.
          4. Rekening houdend met dat mensen altijd een afdoende bewijs zoeken in een oplossing waarmee zij vrede willen hebben, is het altijd gevaarlijk een stelling in te brengen die tot hysterie kan leiden.

          • Basic Dimension

            28 maart 2015 op 12:08

            @ Adje (1)
            .
            Ja, kansberekening is op zich inhoudsneutraal en kan allerlei oorzaken bevatten. ‘Ongeval’ slaat op een ontregeling van de normale loop der gebeurtenissen. Daarom valt een aanslag ook binnen het domein van ongevallen: Een ongeval is het feit of omstandigheid dat er iets onverwachts gebeurt dat schade of letsel veroorzaakt. Zie: Van Dale Groot Woordenboek der Nederlandse Taal. Het is duidelijk dat deze ramp niet verwacht werd.
            .
            Bij een ongeval hoeft men niets te bewijzen daar de ontregeling een feit is.

          • Basic Dimension

            28 maart 2015 op 12:11

            @ Adje (2)
            .
            Veel ongevallen zijn voor de slachtoffers onverwachte gebeurtenissen, maar niet voor de daders. Zo was het ongeval te Haaksbergen feitelijk een aanslag. Het was al eerder gebeurd en de dader had voorwetenschap met kansbewustzijn over de mogelijke risico’s: zo kon zijn gas gemakkelijk blijven hangen door de bezopen constructie van het voertuig en stond het publiek in zijn baan. Concluderend zijn veel verkeersongevallen ingecalculeerde aanslagen op andere weggebruikers.
            .
            Het zoeken naar afdoende bewijs staat in principe los van hysterie. Maar hysterie kan wel leiden tot het zoeken naar oorzaken die irrationeel en ongegrond zijn. Maar binnen onderhavig ongeval is moslimterrorisme een volstrekt legitiem scenario.

      • Beste Joost, ik ben het met je eens dat geruchten verspreiden ook een vorm van een ziekte is. Maar jij doet er nu eigenlijk zelf toch ook aan mee door hier te schrijven dat het vrijwel zeker is dat hij geen moslimterrorist is. Hoe weet je dit dan zo zeker? Jij zou als geen ander kunnen weten hoe autoriteiten de zaken moedwillig verdraaien en / of feiten niet bekend maken cq. vernietigen. MH17 bewijst dit eens te meer.

        Daarom zal ik er nog niet vanuit gaan dat het geschetste beeld het enig juiste is. Het openhouden van meerdere opties is in dit geval dus ook terecht.

  35. Kan me niet mensen voorstellen die dit zullen beweren.
    Dat ze de mógelijkheid ópen houden? Ja!

  36. Toch vreemd dat op deze moslimsite de copiloot als een held wordt geëerd:
    http://pamelageller.com/2015/03/germanwings-co-pilot-andreas-lubitz-praised-on-facebook-our-holy-martyr-lubitz-died-for-our-prophet.html/

    En dat aanwijzingen en gevolgen van dergelijke acties constant worden gebagatelliseerd:
    http://israelmatzav.blogspot.nl/2015/03/gee-do-you-think-this-is-relevant.html

    • Joost Niemöller

      27 maart 2015 op 13:11

      Er kan van alles achter zo’n zieke Facebook pagina zitten. Vele scenario’s denkbaar.

Reacties gesloten.

Thema door Anders NorénOmhoog ↑