Door Joost Niemöller
De aanhoudende, door de bestuurselite afgedwongen immigratie van mensen uit Afrika en het Midden Oosten in Europa, leidt tot geweld. Voor een deel leidt het tot geweld en dreiging tussen de migrantengroepen die in de landen van herkomst zich al in staat van oorlog bevinden. Die conflicten worden met de migratie overgeplant. We zien dat bijvoorbeeld nu in Zweden.
Voor een deel leidt het ook tot geweld tussen de oorspronkelijke bewoners en de nieuwkomers. Die laatste vorm van geweld heeft in Nederland nauwelijks een geschiedenis. Er zijn in de jaren zeventig wel enkele rellen geweest tussen Nederlandse jongeren en Turken en Marokkanen, maar dat was beperkt en nu al vergeten.
Anders is dat in Duitsland. Daar worden asielinstellingen al sinds jaar en dag in brand gestoken. De laatste dagen lijkt dat snel toe te nemen.
In de deelstaat Saksen ontplofte een bom in een auto van een linkse politicus, en dit wordt door de media gelinkt aan de daar sterk oplopende emoties over de sterke toename van ‘asielzoekers.’ De afgelopen dagen waren er aanslagen op asielzoekerscentra. In de politiek nemen de spanningen rondom de asielzoekerscentra steeds meer toe. Het gaat er nu elke dag over. De boel sussen helpt niet meer. Onder invloed van de spanningen begint de politiek ook deels te draaien. Zo wil de CSU nu een visumplicht voor ‘vluchtelingen’ uit de Balkan. Uiteraard alleen voor de bühne, want de EU zal dit weer terugdraaien en dat weet de CSU ook.
De kosten in sommige regio stijgen enorm, de staat moet bijspringen, dat wil zeggen de belastingbetaler.
Het valt in Duitsland niet altijd goed uit te zoeken wat er echt speelt, want in de Duitse media wordt alles meteen ‘extreemrechts’ genoemd, ook keurige partijen als AfD, ook demonstranten tegen asielzoekerscentra. De atmosfeer in Duitsland is nog verstikkender dan hier.
Nu pas begint er in de Duitse media heel voorzichtig een discussie over het verschil tussen vluchtelingen, economische immigranten, illegalen. Heel voorzichtig wordt daar nu ook de vraag gesteld hoe het toch komt dat al die ‘vluchtelingen’ sterke jonge mannen zijn.
Een normale, dat wel zeggen zakelijke, discussie over immigratie is in Duitsland, net zo min als in Nederland, onmogelijk. Maar de onderdrukkingsmechanismen in Duitsland zijn veel sterker, vergelijkbaar met Zweden. Geweld is dan de enige uitlaatklep.
Anders dan in Nederland heeft het verzet zich in Duitsland in groepen georganiseerd, en die groepen zijn bereid tot gewelddadig verzet. Het wachten is op de eerste doden.
Waar het gesprek, en dus de politiek, verboden is, daar begint de fysieke strijd. Dat is onherroepelijk. Pas het geweld zal de politiek draaien. Ik zou willen dat het niet zo was. Dat zouden we allemaal wel willen, niet. Maar de lessen die we uit de geschiedenis kunnen trekken, wijzen steeds weer in één richting. Zonder echte democratie, in onderdrukkende samenlevingen, komen de tegenkrachten van onder. Woordenstrijd wordt echte strijd.
28 juli 2015 op 14:30
Je hebt geweld in allerlei vormen. Islamitisch terrorisme en straatterreur bijvoorbeeld zijn heel iets anders dan geweld uit zelfverdediging. De regentenkliek met hun landverraad zal geweld uit zelfverdediging in de toekomst tot iets legitiems gaan maken. Of moeten wij een politiek correcte dictatuur tolereren waarin feiten ontkend worden en de eigen bevolking het slachtoffer is? De massale import van achterlijkheid, armoede en criminaliteit is ook een vorm van geweld en wel door de regentenkliek.
28 juli 2015 op 01:16
of drijft pvdavvd66cdagl ons over de afgrond?
28 juli 2015 op 01:15
Zinloos geweld???
Jihadisten en islamitische straatrovers, zo er al een onderscheid te maken is, tonen haarscherp aan dat geweld WERKT.
Het monopoly op het geweld is allang doorbroken door criminele gangs, de staat treedt wegens de ethnische achtergrond van die gangs niet op.
Racisme en discriminatie aantijgingen zijn voldoende de rechtstaat te verlammen.
Nu niet slechts de arbeiderswijken met hun huurkazenes zuchten onder immigratie en islamiseringsterreur, maar ook de middenklasse met koopwoningen die onverkoopbaar worden, is wegkijken en verhuizen niet langer een alternatief.
Er zal worden teruggevochten ,je ziet dat al rond azc en mosketen.
Nog kiest de elite tegen het eigen volk, wanneer dat zo blijft wordt een burgeroorlog onvermijdelijk ,wanneer ze de kant van het volk kiest heet dit de nationale bevrijdingsstrijd .
Een ellendig vooruitzicht, maar het multicul experiment is failliet en ten einde.
Krijgt de enige oppositie ,de PVV de kans om de ramp af te wenden, of…
28 juli 2015 op 00:07
Artikel 93
De aanslag ondernomen met het oogmerk om het Rijk geheel of gedeeltelijk onder vreemde heerschappij te brengen of om een deel daarvan af te scheiden, wordt gestraft met levenslange gevangenisstraf of tijdelijke van ten hoogste dertig jaren of geldboete van de vijfde categorie.
Ik ken er al twee die deze wet overtreden hebben.
1 Jan Peter Balkenende
2 Prinses Beatrix
Verder mogen van mij alle leden van de tweede kamer die hiermee ingestemd hebben ook vervolgd worden. Met geweld. Het overdragen van de souvereiniteit van ons land aan een buitenlandse mogendheid is nu eenmaal strafbaar. En de EU moloch die zetelt in Brussel (en af en toe in Straatsburg) die voldoet toch in alle definities aan het begrip ‘buitenlandse mogendheid’.
28 juli 2015 op 05:12
Het is triest dat commentaren zoals de onze hierboven door bv Cameron gelijk getrokken worden met terrorisme. Kritiek op overheidsbeleid wordt ervaren als gevaarlijk. Hoelang gaan onze dienders nog door dit soort onzin te ondersteunen? – zie vorig artikel van JN. Ook deze goede mensen zullen toch eens bezorgd worden over het beleid dat ze moeten verdedigen?
27 juli 2015 op 22:21
Agressie en daarmee aanslagen veroorzaken chaos en angst bij de bevolking. Dat is nu precies wat onze overheden willen. Een doorgaande nachtmerrie zoals 9/11.
Hoe meer angst en chaos, destemeer macht de overheid naar zich toe trekt. De dames en heren politici, justitie en top politie genieten hiervan. Ik zie een trend die doordendert als een trein zonder remmen.
27 juli 2015 op 23:27
Belangrijk punt, Cale. Ik zie ook niets in geweld. Maar acht het onvermijdbaar.
28 juli 2015 op 00:06
100 % mee eens.
Onvermijdbaar.
En gewenst door onze politici ook nog eens. Zo vergroten zij hun macht. Stapje voor stapje, totdat de totalitaire politiestaat en overheid een feit is en er geen weg meer terug is.
De enige uitweg die ik nog zie is om degenen die dit mogelijk maken te confronteren met de gevolgen van de door hen gedroomde heilstaat. Het is al droevig genoeg dat dit het enigste is dat er nog overblijft. Maar het word echt eens tijd dat iemand een officier van justitie eens een pistool op de slaap zet omdat er een overtreding van artikel 93 van het wetboek van strafrecht is vastgesteld. Ik lees dat artikel even voor voor u.
27 juli 2015 op 21:08
En onze “onafhankelijke” staatsomroep probeert er alles aan te doen om maar tussen onze oren te krijgen hoe goed het wel niet is voor ons en onze economie, onze pensioenen,onze werkgelegenheid en onze “vergrijzing” om Nederland goed vol te laten lopen met vluchtelingen. Zelfs een buitenlandse hoogleraar,Ronald Skeldon,die dan in Maastricht predikt, komt dat ons vertellen. Toch wel fijn dat zo’n “onafhankelijke” migratie professor het beste met ons voor heeft.
Maar waarom voel ik mij dan toch zo beledigd. Ze denken dus dat we ontzettend dom zijn.
28 juli 2015 op 10:57
FK01 Als je boven de mens staat en je gewend ben om met poppetjes te schuiven of de emns als een kweekvijver te beschouwen zoals Ronald Skeldon denkt dan klopt het wel . We hebben echter te maken met individuen, mensen die door verschillend te zijn nog steeds bestaan
27 juli 2015 op 20:38
Links laat ook van zich horen, en noemt de oorspronkelijke inwoners van Duitsland Nazi’s… maar goed, leest u het zelf maar.
https://rommelig.wordpress.com/2015/07/23/954/
27 juli 2015 op 20:15
Toen Pim Fortuyn nog leefde werd werden er regelmatig vragen gesteld (cq pogingen gedaan hem klem te zetten ) over de meer extremistische elementen in zijn aanhang. ‘Wees blij: die mensen zijn bij mij in goede handen!’ , antwoordde Fortuyn dan onverstoorbaar. En zo is het natuurlijk maar net. Democratie of geweld. ’t Is nu nog een keuze.
27 juli 2015 op 19:57
Zweden laat zien dat het niet alleen een strijd is tussen politici en die burgers die geconfronteerd worden met gevolgen van het door de elite (werkgevers met name, banken) gewenst immigratie beleid en de Euro, maar ook een strijd met de media, die delen van de bevolking demoniseert en wegzet als onmensen, behorend tot de onderbuik, ratten eigenlijk.
Gelukkig hebben we nu internet. Ik kan me de jaren 80 nog herinneren, toen schreven alle kranten, TV dagelijks dat Hans Janmaat zo een beetje de wederopstanding was van Hitler en Goebels. Maar omdat er geen internet was dachten de meesten dat er wel wat van zou kunnen kloppen.
Steeds meer mensen wantrouwen de MSM. Je ziet toch ook wel dat de MSM veel en veel minder extreem is geworden t.o.v. de jaren 80. In Nederland worden nu veel meer de keerzijde van het immigratiebeleid genoemd. Duitsland en Zweden lopen op dat gebied nog achter.
De MSM begint haar macht op de breinen te verliezen, en daarmee de elite de macht op de kiezers.
27 juli 2015 op 19:14
“Ik zou willen dat het niet zo was”
Eerlijk gezegd lucht het me enorm op dat in Duitsland eindelijk geweld gebruikt wordt. Het is een bewijs dat we nog niet allemaal watjes zijn geworden. Er is, met andere woorden, nog hoop dat het allemaal weer goed komt.
27 juli 2015 op 19:56
Daar sluit ik me bij aan Koos.
Wel jammer dat het tegen de verkeerden gericht is, en dat die juist daardoor nog sterker zullen worden.
Dat geweld,
dat zou niet tegen de asielzoekers of hun onderkomens gericht moeten worden. Als je de asiel-instroom wilt beëindigen zul je het geweld tegen de mensen die het mogelijk maken moeten richten.
Zoals het nu gaat geven ze die lui (de heersers) alleen maar redenen om vooral hen te onderdrukken. Verdeel en heers, Ceasar wist het al.
27 juli 2015 op 20:51
@Marcel Dat geweld, dat zou niet tegen de asielzoekers of hun onderkomens gericht moeten worden. Als je de asiel-instroom wilt beëindigen zul je het geweld tegen de mensen die het mogelijk maken moeten richten. = Het verdrag van Lissabon zeg maar de Europese Grondwet gaat o.a. uit van het volgende. Uit naam van “de vrede en de internationale veiligheid” maakt dit verdrag het mogelijk om maatregelen op te leggen op elk gebied, politiek, wettelijk, of sociaal, zonder dat daarbij een plaats is gegeven aan de rechten van burgers, of democratische procedures in het algemeen. artikel II-62, “Het recht op leven”,..expliciet toestemming wordt gegeven de doodstraf toe te passen in “uitzonderlijke situaties” zoals in “tijd van oorlog”, in tijd van “onmiddellijke oorlogsdreiging” en “teneinde in overeenstemming met de wet een oproer of opstand te onderdrukken”, hetgeen betekent dat er expliciet toestemming wordt gegeven te schieten op een menigte demonstranten… enz. enz. =Wat die…
27 juli 2015 op 20:53
vervolg: =Wat die mensen in Duitsland doen tegen asielzoekers, komt voort uit de angst dat ze straks door de EU en uitvloeisels van TTIP totaal onderdrukt zullen worden. De importers waren altijd al onderdrukt dus die “verder”onderdrukken is een zacht eitje.
27 juli 2015 op 21:51
Er vond ook een aanslag plaats tegen een politicus. daar verwijs ik naar.
28 juli 2015 op 09:46
Er is al veelvuldig door anti TTIP en massale emigratie tegenstanders gedemonstreerd in Brussel, Londen, Duitsland, Italië en Spanje Het punt is De besluiten worden genomen in Brussel door ons niet direct gekozen Volksvertegenwoordigers Het Franse Boeren protest lijkt het effectiefst
Met alle respect vluchtelingen voor geweld moeten menswaardig worden opgevangen zoveel mogelijk in de regio. Maar nu is er veelal sprake van emigratie door mensen die in onze moeilijk samenleving kansloos zijn en hun weg in de onderwereld vinden
27 juli 2015 op 18:39
Het is elke dag weer wachten wat er uit je toetsenbord komt Joost, ik moet zeggen je hebt me nog steeds niet kunnen teleurstellen. Het zijn goede stukken die je schrijft en in een taal die begrijpelijk is voor een ieder die het wil lezen. Ik hoop nog veel van je te kunnen lezen. Vriendelijke groet René.
28 juli 2015 op 09:32
Het beangstigste is wel dat de media zich laat muilkorven media stilte over de rellen in Zweden, Duitsland enz Elsevier Servaas van der Laan was echt de enige die er melding van maakte c.q het bericht overnam van de Zweedse kranten en RT. Herkenbaar is dat de voornamelijk jonge emigranten zich heel voorspelbaar invechten in het criminele milieu. Voor hen geen inburgeringscurcus, of cursus solliciteren Gelijk geld en macht en erkenning Daar gingen de rellen dan ook om Grof geweld 3 ontplofte granaten De lokale geciviliseerde onderwereld tegen de brutale goed georganiseerde nieuwkomers met hun gesloten internationale netwerk Die ook nog eens beschermd worden door de goed bedoelende religieuze goe-mensen Wat anders kan je verwachten van jongens in de kracht van hun leven vol met testosteron en veel eerder volwassen dan elke Europeaan Ze zien hun kansen al gelijk bij binnenkomst Vandaag in Zweden morgen terug in eigen land voor wat wapens etc Ze hebben een netwerk De lokale MOB niet
27 juli 2015 op 18:05
.
Maar zélfs in Duitsland wordt er méér beseft:
die “vluchtelingen”zijn toch wel opvallend jong…
wat IS het dat zó eensgezind tot vluchten dwong ?
wie zijn wij dat men ons zo extreem verheft ?
.
en de échte waarheid dringt heel langzaam door…
wij zijn maar onderdeel van ’n véél groter plan
we hebben het steeds niet geweten, maar het kómt er van
en valse idealen gaan eindelijk versneld teloor !
.