Door Joost Niemöller
De PVV is geen ledenpartij, maar heeft wel een achterban, die, lokaal aangestuurd, op plekken in Nederland bij elkaar komt. Dat wordt niet in de aandacht gebracht, en te begrijpen is ook waarom. De grootste Nederlandse partij in de peilingen leidt noodgedwongen een half verborgen bestaan, want wie in opstand komt tegen de immigratiestroom, wordt al snel in een verdacht hoekje geplaatst. Xenofoob. Racistisch. U kent de terminologie.
Gisteren kwam een deel van de achterban bijeen in Café ’t Hartje op een van de meest beroemde centrale pleinen in Nederland, namelijk dat van Alkmaar. Zo’n smal en diep café waar de mensen zich in moeten wurmen. Het was afgeladen. Vrijwilligers, sympathisanten, bestuursleden, lokale politici van Julianadorp via Purmerend tot aan Hoofddorp. Er zijn veel mensen die ‘iets willen doen’, en nu, tijdens de ‘vluchtelingencrisis’, zijn dat er meer dan ooit.
Overal in Nederland verrijzen zonder waarschuwing vooraf, stiekem ingestoken AZC’s. Kleine gemeenten zien zich ineens geconfronteerd met honderden buitenlanders. Over die problemen die daardoor ontstaan, zoals het lastig vallen van vrouwen, lees je alleen her en der wat in de lokale pers. Zoals gisteren weer in het Brabantse Gilze.
Wanneer je spreekt met de mensen in het Alkmaarse café, begrijp je beter hoe met name in de kleine gemeenten zo’n opgelegde invasie binnenkomt. Buurten waar men als vrouw alleen niet meer durft te komen. Een verkeersongeluk op straat waar allochtonen bij betrokken zijn die dan niet de politie willen bellen, waarbij iemand om komt. Busjes die ’s nachts naar de dijk rijden om spullen op te halen die vanaf zee worden aangevoerd. In die busjes zitten onbekenden. Een nieuwbouwwijk die veranderd is in ‘een kalifaat.’
Er moet iets gebeuren, dat besef bestaat hier sterk. Geert Wilders heeft in de Kamer opgeroepen tot verzet. Geweldloos. Democratisch. Dat benadrukt Kamerlid Machiel de Graaf nog eens, die in ’t Hartje een praatje houdt. Later spreek ik een man die zich verzette tegen de komst van een Marokkaanse moskee in zijn dorp waar vrijwel geen Marokkaan woont. Zijn actie had, voorlopig, succes.
De Graaf spreekt uit de losse hand. Hij kreeg onderweg nog een whatsappje binnen van, zoals hij zei, een lange blonde man uit Den Haag die aan iedereen in het café ‘de hartelijke groeten’ overbracht, en dit werd met warm applaus ontvangen. Je went er niet aan, zo’n partijleider die vanuit een soort gevangenis moet opereren.
Het verhaal van de Graaf gaat over de islam. We zitten nu in de derde jihad, vertelt hij. De eerste jihad was de snelle verovering door de Arabische islamisten van het Midden Oosten, plus delen van Azië en Noord Afrika. De tweede was de poging om middels geweld Noord Europa te bereiken, wat stuitte in Wenen. De derde is de migratie.
De migratie is een begrip in de islam, vertelt De Graaf. De Hidjra. Dat was niet alleen de reis die de al of niet echt bestaande Mohammed gemaakt zou hebben van Mekka naar Medina. Het was ook de verandering die de islam doormaakte van een beperkte, redelijk vreedzame religieuze cult naar een gewelddadige overheersingsorganisatie.
Een vrouw in het café wijst me op vers 4.100 in de koran:
En wie van zijn huis weggaat, zijn land verlatend ter wille van Allah en Zijn boodschapper en de dood achterhaalt hem- zijn beloning bij Allah staat vast.
Zo word je van de weeromstuit koranvast, om van repliek te kunnen dienen. Wie met moslims spreekt, dient zijn koran te kennen.
De Graaf: ‘De migratie is het belangrijkste markeringspunt in de islam.’
De omvang van de huidige migratie, de nieuwe Hidjra, de derde Jihad, daarvan zijn de islamieten zich bewust, maar het besef hiervan is in het Westen niet of nauwelijks doorgedrongen. Hier dienen we alleen ‘Syrische vluchtelingen’ te zien. Wel veel trouwens. Machiel de Graaf vertelt dat zijn broer, die in het noorden van het land woont, laatst met de auto langs Ter Apel reed. Er stond een onafzienbare rij bussen. Het duurde wel een paar minuten voor hij er met de auto voorbij was. Vol met mensen die hier allemaal aangemeld worden en die niet van plan zijn ooit nog te verdwijnen. De Hidjra begint in Ter Apel. De Graaf vertelde ook over de stranden van Lampedusa waar sprake is van een sterke toename van het aantal verkrachtingen, vooral gepleegd door Afrikanen. Er was over bericht in lokale kranten. Verder dan dat komen die berichten niet.
Dat is steeds meer het probleem. De berichten van de media zijn eenzijdig. Fotografen storten zich op huilende kindjes. De horden, goed georganiseerde, jonge moslimmannen blijven uit beeld.
Maar via het internet ontstaat steeds meer een serieus alternatief. De Graaf gaf de laatste bezoekersaantallen door van de optredens van Wilders via Facebook, Youtube enzovoort. Het loopt in de honderdduizenden en gaat in een enkel geval ruim over de miljoen. Zo heb je geen Jeroen Pauw meer nodig.
Het verzet blijft misschien onzichtbaar als je alleen naar tv kijkt en de kranten leest. Het is er weldegelijk.
25 september 2015 op 00:20
Sorry hoor , geweldig stukje , maar !!!!!!!!!!! zolang men op de zittende regeringspartijen VVD , PVDA , D66 of een CDA blijft stemmen , houd je de duivel in Den Haag met demagogen aan het roer .
De wegkijkers met cultuur en landverraad en politieke hebzucht naar EU baantjes bij de club van Eurofielen zijn in mijn optiek democratisch gekozen volksvertegenwoordigers die het electoraat belazeren maar wel in het zadel zijn geholpen door op dit soort demagogen te stemmen , notabene misschien wel door de zelfde lui die nu moord en brand schreeuwen tegen geen AZC ’s meer .
24 september 2015 op 11:36
En de oplossing is zo simpel. Vroeger stonden schandpalen op stads en dorpspleinen.
Nu helaas niet meer. Maar er zijn wel genoeg hoge bomen.
24 september 2015 op 11:10
@Alpi: Wanneer gaat de NL overheid optreden tegen deze vorm van discriminatie?–S.v.p. geen vraag stellen waar iedereen op voorhand het antwoord al op weet.
24 september 2015 op 05:17
Als iemand een hotel voor betalende toeristen (lees: bijdragers aan de locale economie) in NL wil beginnen, dan zijn daar talloze vergunningen voor nodig. Wijziging van bestemmingsplan, leges, dhimmieploma’s, bouwvergunningen, inschrijving KvK etc. etc.
Voor het openen van een ophokhok voor illegale visumloze vreemdelingen (grensovertreders, dus criminelen) is dat blijkbaar allemaal niet nodig. Wanneer gaat de NL overheid optreden tegen deze vorm van discriminatie?
23 september 2015 op 19:59
Ger 22 sept 2236
Wat ben jij een minderwaardig mannetje zeg.
Dus Wilders mag zijn leven wagen en het opknappen.
En als het voor jou en je gezin veilig is kan hij een schop onder zijn kont krijgen.
Nou dan hoop ik voor jou dat ze jou al te pakken hebben
23 september 2015 op 16:29
Lancelot is een duidelijke antisemiet en neo-nazi. Oprotten naar die paar honderd neo-nazi’s. Hier zit je alleen maar de oppositie tegen de islamisering en massa immigratie te dwarsbomen. Als je daar echt tegen zou zijn, steun je Wilders. Hij stond namelijk helemaal ALLEEN in de Kamer over deze onderwerpen. Er is geen ander.
Maar je steunt Wilders niet, want de strijd tegen de islam interesseert jou geen donder. Het opnemen voor je vriendjes Hitler en Himmler ( een groot VRIEND VAN DE ISLAM ), en het ophitsen tegen Joden: dat is jouw smerige doel. Maar we hebben je door.
De neo-nazi’s in Duitsland hebben het ook al verziekt: doordat ze meeliepen met Pegida , is de beweging van merendeels fatsoenlijke mensen om zeep geholpen. Mensen: reageer niet meer op deze lieden en lees de propaganda van mensen als Lancelot niet meer.
23 september 2015 op 16:54
Dat vind ik werkelijk erg Vooral dat woord “WU” waarmee een groep wordt gesuggereerd Het gaat hier om hele andere dingen En zoals altijd beginnen “ZU” elkaar op te vreten.
23 september 2015 op 19:08
wat bedoel je hugoden ?
iets meer context zou wenselijk zijn, snap niks van deze reactie…
23 september 2015 op 13:56
http://www.nu.nl/buitenland/4131428/slowakije-rechter-verdeling-vluchtelingen.html Slowakije stapt naar de rechter om de beslissing aan te vechten van de Europese ministers om 120.000 migranten over EU-landen te verdelen.Premier Robert Fico van Slowakije zei woensdag naar het hof in Luxemburg te stappen. Ook is hij niet van plan het besluit uit te voeren. http://www.elsevier.nl/Nederland/achtergrond/2015/9/Europese-aanklacht-tegen-Nederland-om-asielwet-2691149W/?masterpageid=158493 De Europese Commissie start een juridische procedure tegen 19 EU-landen, waaronder Nederland. De landen zouden zich niet aan Europese asielwetgeving hebben gehouden. Onder de landen zijn Duitsland, Frankrijk, Italië, Oostenrijk, Spanje, Nederland en Hongarije. Denemarken, Ierland en Groot-Brittannië worden buiten de aanklacht gehouden omdat zij niet meedoen met de op Europees niveau ingestelde asielwetgeving.==Totale paniek bij dronken droppie Juncker. Het fascisme druipt er van af.
23 september 2015 op 10:18
‘Dat is steeds meer het probleem. De berichten van de media zijn eenzijdig.’
Daar ben ik het 100 % mee eens Joost. Neem b.v. de tsunami van ‘verrijkers’ die we nu hebben. De HRM (HoofdRioolMedia) repten er met geen woord over dat dat bange geval Merkel, nu Bundeskanzler, de Blunder van de Eeuw beging toen ze zei dat men welkom was! Zelfs Guust Flater uit de Robbedoesverhalen zou zo’n stommiteit niet hebben uitgehaald. Het ontbreken van grenskontrôles aan de binnengrenzen, te wijten aan die al eerder begane Superblunder van ‘Schengen’, zorgt ervoor dat deze inktvlek ongehinderd heel de EU Schengenlanden kan overspoelen!
En ik blijf ervan overtuigd dat de HRM worden aangestuurd door het journaille van Slinks Links. Het ergste wat ons kan overkomen is dat media èn macht worden beheerst door Arie Achterbaks, Sammy Stiekem, Glenn Gluiper, Ulbe Uitgestrekensmoel, Durk Dubbelmoraal en Victor Viezelachje.
Zie ook deel 2.
Gait H.M. Leferink
23 september 2015 op 09:12
Een beetje bio boer weet wanneer zijn beestjes tevreden zijn. Dat verklaart mensgedrag ook. Een beetje regering weet hoe om 2/3 van zijn electoraat tevreden te houden. Eten en onderdak met fake aandacht voor medisch welzijn zijn hun hoofdzaken, net als bij dieren. De 1/3 wat Adolf de gevaarlijkste noemde in zijn boek, word altijd democratisch uitgeschakeld door de rest. Dit verklaard het wind en Teflon gedrag van hun boeren. Bio boeren zijn ook wind en Teflon in hun gedrag. De bankbalans, hun, is de hoofdzaak, begrijpelijk. Opeens snap je waar wind de 300 000 Euro vandaan haalde.
23 september 2015 op 08:50
Hey LKJ, sayanimmetje. Wat bedoel je hier nou weer mee: “Deze site gaat over de problemen met islamisering, massa immigratie en het verraad van EUSSR en regentenkliek: die kritiek wordt alleen maar ontkracht als er pro Hitler verhalen verschijnen. Wees attent!!”
Ik ben ‘pro’ niets, maar jij blijft met je wenen en tieren (kunnen jullie heel goed trouwens) de aandacht van het échte probleem weg houden.
En wat betekent dit: “Nu moeten we Wilders steunen: hij is onze enige hoop. En dat gaat niet lukken als neo-nazi’s en holocaust ontkenners zich als steunpilaren melden. Dat is de dolkstoot in de rug van Wilders en een grote hulp voor de politiek correcte multikul orde.”? Nounou, dat ruikt naar devotisme. Wilders staat vast op je nachtkastje in een mooi kadertje. Met de tissues er naast?
Hierbij klein filmpje, amper een minuut. Dus even de aandacht erbij houden.
https://www.youtube.com/watch?v=rA7Ymki71fM
LKJ, er gaan nog lijken uit de kast komen denk ik. (maar ja, wie…
23 september 2015 op 12:59
en hop, daar hebben we weer een linkje met “de joden hebben het gedaan”.
.
mohammed, oh ehhh…. lancelot, ga nou eens jouw denkbeelden op stormfront ventileren…..
23 september 2015 op 13:42
Ach Die mevrouw is van uit Amerika naar Zweden gezonden, zendeling, omdat ze vindt dat , zij, de Joden een belangrijke rol moeten spelen in het tot stand brengen van Multiculturele samenleving in Zweden en de EU Nou wie is daar nou op tegen ?
23 september 2015 op 02:34
Saudi Arabie hoofd VN mensenrechten. Maar er is nog iets.
.
Een kleinzoon van de stichter van Saudi Arabie is een steenrijke tycoon die overal grote investeringen doet. Twitter, 20th Century Fox, Citibank/Citigroup, Fox News, News Corporation, AOL, MCI Inc., Motorola, TWA, Eurodisney, SRMG, enz. Verder bezit hij grote hotels, casino’s.
.
Wiki: “financial services, hotels and hotel management companies, mass media, entertainment, retail, agriculture, petrochemicals, aviation, technology, and real estate”
.
De moeite waard om eens te lezen. Al-Waleed bin Talal
https://en.wikipedia.org/wiki/Al-Waleed_bin_Talal
22 september 2015 op 22:36
Dames en heren, Volgende verkiezingen stem ik op die verdomde PVV.
Weet u waarom?
Niet omdat het mijn partij is. Noch omdat ik enig lid bewonder,
Ik vind PVV echt heel dom . Een rot-partij.
Maar niet gevaarlijker, zeker niet, veel minder, dan de andere partijen.
En de enige partij die mij enige hoop geeft dat mijn kinderen en kleinkinderen hier ook een behoorlijk leven kunnen leiden, is…
PVV, weg ermee… Maar van alle vuilnis nog steeds het minst smerig.
23 september 2015 op 02:07
tjeetje ger, daar heb jij jezelf toch even goed pc ingedekt tegenover jouw vriendjes en familie !
.
dapper hoor……
23 september 2015 op 02:09
nabrander,
.
zet jouzelf ook maar aan het vuilnis, hoor je wel thuis eigenlijk….
23 september 2015 op 10:59
IK DENK NIET DAT ER NOG VOLGENDE VERKIEZINGEN KOMEN.!!!! voor die tijd is nederland in een totale staat van chaos vervallen. Migranten treien vol zullen aankoen, geen opvang, dus woningen gaan gevordert worden. er zullen onlusten gaan uitbreken en ik denk dat we zeer binnekort de staat van belg kunnen tegemoet zien. Dat is overigens exact de reden waarom dit facistische europa deze constante mogranten stroom toestaat. ordo a chaos. En natuurlijk moeten we allemaal gechipt gaan worden vanwege alle illegalen omdat niemand anders meer weet wie wie ie sn hoeveel oorlogsmisdadigers we in ons midden hebben. Voor uw eigen veiligheid natuurlijk. geheel volgens de maffia stijl eerst via een knkploeg de boel kort en klein slaan en dan “bescherming aanbieden”
wier neerlands bloed over de straaten vloeit
22 september 2015 op 21:46
Hoe dan ook kunnen we rustig gaan slapen of rustig verder slapen. De VVD is als enige partij in Nederland bezig om het illegalen probleem op te lossen.
Dit mailde ze vanmiddag.
“De VVD heeft als enige partij in Nederland een concreet plan geïntroduceerd om de asielstroom naar Europa te stoppen. Het kabinet heeft dit plan omarmd en Europa heeft er positief op gereageerd. Wij rekenen erop dat er op korte termijn stappen zullen worden gezet om dit plan uit te voeren”.
Ze zeggen niet wat voor plan want dat plan is natuurlijk zo enorm goed en concreet dat begrijpt het voetvolk toch niet. Jammer dan.
Het leeft inderdaad wel degelijk onder de bevolking.Er heerst veel onrust en boosheid. Het kabinet praat alleen met de burgers wanneer er verkiezingen zijn dus zullen ze dat niet mee krijgen plus interesseert ze het sowieso niet.
22 september 2015 op 19:38
we ook de Russen meenemen. Poetin wil wel. De Amerikanen zijn er doodsbang voor. De Engelsen waarschijnlijk ook.
22 september 2015 op 20:54
@Dawq. Dank, u heeft het netjes verwoord. Zelfs de frase over Wilders vind ik netjes ondanks het hoge PVV-gehalte dat je soms tegen komt maar dat helaas politiek gezien voor velen op dit moment de enige optie is. Omdat de PVV nooit de meerderheid zal halen, als het er op gaat lijken dan vallen er lijken, is het wachten op herstel van Syrië. Daardoor kunnen we dan formeel ons asielprobleem fors verminderen. Overigens is Erdogan in en buiten Turkije bezig om de PKK fors aan te pakken (afgedekt door de Navo=VS) zodat hier in Rotterdam e.o. onze politie voor onnodig werk wordt geplaatst.(Nu.nl) Kunnen we de Turken, die hier alleen maar kwamen voor de werkgevers en nooit vervolgd zijn, inruilen voor tijdelijke asielgerechtigden= win-win-situatie. Uiteindelijk kunnen ze dan Erdogan helpen met de opbouw.
22 september 2015 op 19:36
@ LJK
Gnor was me al voor: de termen links en rechts zeggen me vrijwel niks meer. Zeker niet als het er om gaat te begrijpen wat er op dit moment gebeurt.
Nederland en Europa moeten stoppen met zich voor het Amerikaanse karretje te laten spannen. Nederland is beter af zonder een steeds groter wordende islamitische parallelle samenleving , maar dat betekent nog niet dat we het recht hebben om het MO naar de verdommenis te helpen in een eindeloze reeks oorlogen tegen moslims met als voorwendsel ’the war on terror’. Dat recht nemen we wel door kritiekloos mee te doen in een bondgenootschap met de VS. Als het niet anders kan moeten we maar uit de NAVO stappen, Blazen we gelijk de EU op, want die ontwikkelt zich steeds meer tot bewaker van de transatlantische slavenband,
Geert Wilders is me te close met de neocons. Misschien zie ik dat verkeerd, misschien niet. Ik zie de toekomst van Europa voor me langs de lijnen zoals Marine Le Pen die schets: l’Europe des patries waarbij…
22 september 2015 op 18:57
Mag ik zo vrij zijn om op te merken dat ik zo vreselijk moe wordt van dat links-rechts gelul. 90-95% van de burgers in de diverse landen heeft geen idee wat dat betekent. Die willen gewoon leven. Leuk voor de bibliotheek dus en dan houdt het op. Dat de VS de meeste terroristen om zeep brengen, is logisch. Ze zijn zelf ook oorlogszuchtig met hun Billy the Kid manie. Hun oorlogsindustrie verdient er aan dus het mes snijdt aan meerdere kanten. Ze trachten, om hun financiële val uit te stellen, iedereen voor de kar te spannen. Geloof (denk maar aan OMG) is het grote probleem maar dat wil bijna niemand geloven. Zelfs de RK-Kerk is inmiddels pro-islamisme in een wanhopige en bij voorbaat mislukte poging om weer de hegemonie te verkrijgen. De tijd van de grote opruiming komt er aan. De oorzaak: leuteren in plaats van actie ondernemen om jezelf te beschermen. Dat kost ook levens maar minder dan dat je je voor de kar van een ander laat spannen. Voorts massale sterilisatie in Afrika e.o. doen.
22 september 2015 op 18:46
@ Dawg
Links probeert Wilders ook steeds met fascisme of Hitler in verband te brengen. Wilders is echter een echte democraat en liberaal. Nu moeten we Wilders steunen: hij is onze enige hoop. En dat gaat niet lukken als neo-nazi’s en holocaust ontkenners zich als steunpilaren melden. Dat is de dolkstoot in de rug van Wilders en een grote hulp voor de politiek correcte multikul orde.
Holocaust en massamoorden horen bij de nazi’s : dat ontkennen en ook tegen de linkse multikul zijn: dat gaat niet werken. Dan ben je niet geloofwaardig in je kritiek tegen islamisering en immigratie. En links heeft een prima argument: zie je wel : onze tegenstanders zijn Hitler fans en Wilders wordt er door gesteund. Nazi’s : oprotten dus…
22 september 2015 op 18:34
@ Dawg
Ook dan moet je kritisch zijn. Maar je moet onderscheid maken tussen de huidige Westerse leiders ( zoals Obama, Merkel, Hollande, Rutte ) en de Westerse normen en waarden. Deze worden door de huidige politiek correcte leiders NIET goed verdedigd: zie hun slappe houding tegenover de islam en de immigratie. Maar dat is nog wat anders dan nazisme, marxisme en islam : deze ideologieën zijn veel slechter dan de Westerse waarden. Dat idioten als Obama denken dat de islam en Westerse waarden samen gaan, is belachelijk. Hopelijk komt er een betere president, want Amerika is wel het land dat de meeste islamitische terroristen om zeep brengt.
Helaas zijn na de oorlog het nazisme en fascisme omschreven als extreem rechts. Ze zijn echter puur links: Mussolini was van oorsprong een marxist en ook de nazi’s waren anti vrije markt, voor een sterke staat, collectivisme en tegen individuele vrijheden. Lees de rede van Goebbels: “Darum sind wir Sozialisten”.
Echt rechts is iets anders.
23 september 2015 op 08:52
Het socialisme van de jaren 30 was nog niet vergiftigd door politiek correct denken.
Vandaag de dag wordt links juist gedomineerd door politiek correct denken.
Het is zelfs zo erg dat modern links zich TEGEN het volk keert, en dus niet meer links kan worden genoemd.
Alleen Wilders is noch ouderwets links.
Zoals men in de jaren 60, tijdens de Praagse Lente, sprak van “communisme met een menselijk gezicht”, zo bestaat er volgens mij ook een “nationaal socialisme met een menselijk gezicht”.
22 september 2015 op 17:59
@ LKJ
Overigens deel ik je zorg dat het allerminst in het belang is van de zaken die Joost onder de aandacht van het publiek wil krijgen wanneer deze site simpelweg kan worden weggezet als een hangplek van neonazi’s. Ben daarom helemaal niet blij met de typetjes die een (terecht) met taboes omgeven thema als de jodenvervolging op de manier bespreken zoals ze dat doen.
Vind wel dat het hoog tijd is dat we 70 jaar na WOII op een meer onbevangen (minder bevooroordeelde) manier gaan kijken naar de opkomst van de nazi’s en het ontstaan van WOII. Alleen al vanwege de verontrustende parallellen tussen de jaren ’30 van de vorige eeuw en de huidige geopolitieke situatie. Ik denk daarbij in het bijzonder aan de wijze waarop door een oorlogszuchtige congsi in de Amerikaanse politiek getracht wordt Rusland als het zwarte schaap en de agressor weg te zetten en daar Europa aan op te offeren. Dat is eerder gebeurd.
22 september 2015 op 18:16
Toevoeging:
Je dacht toch niet dat de MSM, die je zelf vergelijkt met Goebbels’ propaganda apparaat als het om de multikul of de EU gaat, plotseling van gedaante verandert als het om de geopolitieke verhouding tussen de VS, Europa en de Russische Federatie gaat. Denk alleen maar eens aan de verslaggeving rond de aanslag op MH17 als je dat een brug te ver vindt.
22 september 2015 op 17:58
@ dawg
Onzin. Je moet dus Hitler en nazisme goedkeuren om je tegen de huidige politiek correcte dictatuur te verzetten. Neen, je moet juist wijzen op de overeenkomsten van de islam met nazisme, en op de overeenkomsten van lieden die zich anti-fascisten noemen maar in werklelijkheid de nieuwe fascisten zijn. Ook kun je de huidige media propaganda goed vergelijken met de manier waarop Goebbels propaganda voerde.
Nazisme was behalve crimineel ook links. Goed rechts staat voor de individuele vrijheden en gaat in tegen nazisme, fascisme, marxisme en religies als islam. En holocaust ontkenners en Hitler aanbidders brengen dit beeld in gevaar.
22 september 2015 op 18:08
@ LKJ
“Je moet dus Hitler en nazisme goedkeuren om je tegen de huidige politiek correcte dictatuur te verzetten.”
Dat zeg ik helemaal niet. Maar het zal jou toch ook wel zijn opgevallen dat degenen die altijd en overal fascisme zien een opvallend blinde vlek hebben voor de totalitaire kantjes van de islam.
22 september 2015 op 17:35
@ LKJ
Er loopt een directe lijn van ‘Nooit meer Auschwitz’ naar de politieke correcte ideologie waar jij mee om je oren geslagen geslagen gaat worden zodra je je oprechte zorg uitspreekt over de al zichtbare en nog te verwachten gevolgen van de massaimmigratie voor de leefbaarheid van ons land. Dus, of je het nu wil of niet, de schaduw van WOII rust zwaar op de discussie die hier gevoerd wordt
22 september 2015 op 18:33
“Dus, of je het nu wil of niet, de schaduw van WOII rust zwaar op de discussie die hier gevoerd wordt”
.
Wat mij betreft niet, ik wil dat de westerse manier van leven in Europa voort blijft bestaan en niet verdwijnt vanwege whatever, alles wat de Europese westerse manier van samenleven bedreigt moet wat mij betreft aangepakt worden, ongeacht waar die bedreiging vandaan komt en ongeacht wat er in het verleden gebeurd is.
.
Uiteraard kan de geschiedenis vrijblijvend aangehaald worden voor de/een discussie, maar daar moet het dan ook bij blijven want we leven in het hier en nu. Zo simpel zie ik het.
.
Wat er in het verleden wel of niet gebeurd is, we moeten er voor zorgen dat onze manier van samenleven doorgegeven kan worden aan ons nageslacht, dat is waar bij mij de prioriteit ligt, de rest zijn bijzaken.
22 september 2015 op 18:40
Btw, dat houdt tevens in dat wanneer de ‘vluchtelingen’ geen bedreiging voor onze manier van samenleven zouden zijn omdat ze dezelfde normen en waarden als onze westerse samenleving aanhangen, en hun manier van samenleven dus niet zou verschillen met de onze, dan had ik geen problemen gehad met deze mensen, op misschien wat geklaag na wegens gebrek aan sociale huurwoningen, banen, etc.. Echter, waar we nu mee geconfronteerd worden is een regelrechte bedreiging voor onze manier van samenleven.
22 september 2015 op 18:50
Zo is dat, Dick. De rest is bijzaak.
22 september 2015 op 18:52
“Wat mij betreft niet, ik wil dat de westerse manier van leven in Europa voort blijft bestaan en niet verdwijnt vanwege whatever,”
Wie niet? Daar zijn we nu eenmaal Nederlanders/Europeanen voor. Hier is ons thuis. Ons thuis. Waar moeten we anders naar toe? Maar we kunnen de geschiedenis niet zomaar ongedaan maken. We zijn decennia lang gebombardeerd met een cultureel gelijkheidsideaal dat ons verplicht te geloven dat alle culturen vreedzaam met elkaar kunnen samenleven, wat ook de door historie bepaalde genetische aanleg en culturele bagage is. En voor wie daar anders over denkt is het stempel nazi of fascist nooit ver weg.
22 september 2015 op 19:04
@Dawg. Ik ben ver na WO2 geboren, ik heb part noch deel gehad aan die ellende. Ik ben wel part en deel van de hedendaagse ellende, ik heb niets met de ellende uit het verleden te maken. Net zo min als dat het slavernijverleden waar sommige Nederlandse elite zich schuldig aan hebben genaakt enige invloed op mij zou hebben. Ik heb niets met WO2 te maken, dus het heeft voor mij geen invloed op de huidige situatie waar ik wel wat mee te maken heb. Ik begrijp wel wat je bedoelt maar het laatste wat je moet doen is jezelf een schuldcomplex aan laten praten want dat is absolute onzin. Kortom, WO2 is voor mij in deze discussie niet relevant.
22 september 2015 op 19:47
@ Dick
Eensch, maar onbewust wordt ons denken en handelen toch steeds weer ingekaderd door de geschiedenis. En mocht soms de greep van de geschiedenis ons bewustzijn verslappen dan wordt je er altijd wel weer aan herinnerd door de zelf benoemde anti-fascisten. Van daar mijn vraag hoe het toch komt dat die anti-fascisten bijna altijd opeens een blinde vlek hebben voor de totalitaire kanten van bijv, de islam.
22 september 2015 op 21:40
Verandering komt er toch wel, als het niet is met massa-immigratie dan met massa-emigratie omdat het werk of geld hier op raakt. Dit is de kern van de zorgen natuurlijk: alles wordt al “minder”, zo veel lijkt te verdwijnen en “dan ook nog” deze stroom mensen die extra zorg nodig heeft. Maar verandering is van alle tijden, manier van werken zal veranderen, ons hele systeem hangt af van het vermogen werk, goederen en mensen te verplaatsen. Dat is al heel lang geleden zo begonnen en dat kun je niet stoppen zonder je eigen systeem kapot te maken.
Helaas dus, verandering ga je krijgen en “de westerse” manier van leven in Europa verandert gewoon mee zoals altijd.
23 september 2015 op 00:00
@DirkM
Niemand is tegen verandering
Alleen wel graag een verandering in verbetering en geen achteruitgang.
Massa immigratie van een sharia wetgeving gewende archaïsche cultuur nou niet bepaald ons verder brengt.
Wie denkt dat vrouwenbesnijdenis, doodstraf op homo’s, joden en ongelovigen en een boekwerk vol met zulk soort regels in het hoofd ons verder brengt moet daar mee eens zijn of knettergek.
Ik zie daar ook geen verschil in.
En de mensen die dit faciliteren moeten hun eigen burgers wel bijzonder diep haten.
Als er iets is wat deze planeet niet nodig heeft is het wel die achterlijke onmenselijke islam die van normale mensen wrede nietsontziende killers maakt.
En ons wordt er busladingen vol van die idioten ( goedmens code :vluchteling)
opgedrongen.
22 september 2015 op 16:50
Ik wil ook hier nog even reageren op de pro nazi en pro Hitler reacties die hier soms verschijnen. Ik word aangevallen omdat ik de nazi’s beesten vind. Ik zou de geschiedenis niet kennen. Soms wordt ook de holocaust in twijfel getrokken. Lees het artikel “Europa pleegt zelfmoord” en je kunt de reacties van de neo-nazi’s eruit halen.
Deze site gaat over de problemen met islamisering, massa immigratie en het verraad van EUSSR en regentenkliek: die kritiek wordt alleen maar ontkracht als er pro Hitler verhalen verschijnen. Wees attent!!
22 september 2015 op 16:21
Wilders en aanhang staan vrijwel alleen. Alle andere partijen, alle media, rechters, ambtenarij, onderwijs, EUSSR, organisaties en zelfs verenigingen, voetbalclubs : ze zijn allemaal vrijwel 100% politiek correct. Er heerst hier in NL dan ook een politiek correcte DICTATUUR .
De PVV staat nu op 29 zetels in de peiling, maar ook dat is lang niet genoeg. Wellicht slaat elders in de EUSSR de vlam in de pan. Victor Orban, premier Hongarije, staat tot nu toe ferm. Maar de EUSSR zal hem zwaar onder druk zetten. Ik denk dat er eerst nog veel chaos zal moeten volgen: aanslagen, criminaliteit, woningnood, verkrachtingen, financiële rampen door de enorme kosten. Maar dan nog is het de vraag of de NL kudde echt in opstand zal komen. Als ik om me heen kijk, vrees ik van niet.
22 september 2015 op 21:33
Helaas Leo, ben jij het die dictatuur predikt. Zoals je aangeeft delen alle (of de meeste) andere partijen, alle media, rechters, ambtenarij, onderwijs, organisaties en zelfs verenigingen, voetbalclubs jouw mening niet.
PVV in de peiling 29 zetels, dat is een minderheid. Dus de meeste andere burgers delen blijkbaar ook jouw mening niet.
Toch wil je misschien een opstand om een overtuiging op te leggen? Dat is alleen mogelijk met dictaturen, die beweren altijd dat zij het land “redden” van een ondergang. Er is altijd een ondergang voor dictators.
PVV gaat geen meerderheid krijgen omdat ze niet het redelijke in de mens vertegenwoordigen. Vaak alleen het bange. Toch hoop ik ook om een opslag maar het zal uit andere hoeken moeten komen ook, niet die van Islamofoben. Maar gewoon mensen die de praktische problemen zien van massa-immigratie.
22 september 2015 op 22:04
Jammer DirkM, dat je op voorhand mensen met bezwaren afschildert als islamofoob. Een fobie is een onredelijke vrees. Is het nooit in je hoofd opgekomen dat een bezwaar tegen de islam best wel eens een redelijk en ook een practisch bezwaar zou kunnen zijn? Dus niets met een fobie te maken heeft?
Ik zal een paar oer-Nederlandse spreekwoorden op dit onderwerp loslaten.
Al te goed is buurman’s gek. (Wie al te goed is zal door zijn buurman voor gek worden versleten).
Het hemd is nader dan de rok. (Vrije vertaling is: eigen volk eerst. Je moet geen liefdadigheid bedrijven over de ruggen van je kinderen en naasten).
Water bij de wijn doen. (Dan moet het natuurlijk wel wijn zijn en niet water met een klein scheutje wijn erin).
Liefdadigheid begint thuis. (Dus geen liefdadigheid bedrijven ten opzichte van anderen en je eigen gezin tekort doen).
Het paard van Troje binnenhalen. (In dit verband gasten in huis halen, waarvan je kan weten, dat ze je vijandig gezind zijn.
j.c.th…
23 september 2015 op 11:10
@ DirkM 22 september 2015 om 21:33
U begrijpt het verkeerd. Dat de PVV 10% van de zetels heeft is niet het punt hier. De meerderheid van de burgers is tegen komst van duizenden “asielzoekers”. De meerderheid van de Tweede Kamer echter, is vóór. Hier gaat iets scheef in de democratie, net als indertijd met die EU grondwet. Het parlement vertegenwoordigt dus op dit punt niet de stem van de burgers. Dat is een democratisch tekort. Kijk, als twee vossen en een kip in meerderheid besluiten de eieren van de kip op te eten, dan mag u dat democratie noemen. Ze kunnen met z’n drieen ook besluiten de kip op het menu te zetten. Dat mag u ook democratie noemen. Maar democratie is er niet voor de ene helft+1 om de andere helft-1 te laten plunderen of in de ellende te storten. Dat is geen democratie maar tirannie, hoe democratisch het ook lijkt.
23 september 2015 op 18:51
@DirkM
“Toch hoop ik ook om een opslag maar het zal uit andere hoeken moeten komen ook, niet die van Islamofoben. ”
.
Je hebt helemaal gelijk, daarom moeten we ons ook hardmaken voor het afschaffen van de koran, want de koran straalt alleen maar slecht af op de islam. De koran speelt de islamofoben enkel in de kaart want de koran creëert een negatief beeld van de islam en daarom moeten we met z’n allen strijden voor een verbod op de koran zodat de islamofoben met lege handen komen te staan en zodoende geen voedingsbodem meer hebben, dat zou die geweldige omslag kunnen creëren. Goed plan of niet?!
23 september 2015 op 19:07
@DirkM
Wanneer een niet-moslim kritiek heeft op de islam dan noem je die persoon een islamofoob.
.
Maar hoe zit het met wanneer een soenniet een sjiietische moskee inclusief de bezoekers naar het hiernamaals opblaast, of visa versa, noem je die personen dan ook een islamofoob?
.
Dat is hilarisch; islamofobe moslims :o))
22 september 2015 op 15:53
Mijn ouders hebben in de oorlog alle verschrikkingen meegemaakt, ook het verraad van hun landgenoten. Mijn vader heeftna de oorlog een van de grootste minkukels van de PvdA, Wimpie Kok , in de klas gehad en hij wist ons toen al te melden dat het een gluiperd was. Dat is het, gelijk zijn partijgenoten nog steeds en dat zal nooit veranderen bij die partij. Ze verraden hun land en als het even kan hun landgenoten en denken in hun idioterie ook nog dat ze goed doen, geholpen zonder uitzondering door de overige partijen, behalve dan de PVV.
Dit land is verloren, maar eigenlijk is heel (West) Europa verloren.
Gelukkig hoeven zij het niet meer mee te maken, ik kan er al niet mee omgaan, maar onze vorige generaties al helemaal niet.
22 september 2015 op 15:46
Volgens deze krant in Gilze heeft de politie het opgegeven. “We kunnen weinig doen”
Er wordt door een gevaarlijke gek een vrouw met baby tweemaal aangevallen omdat die gek gedroomd heeft dat ze dood moet. En de politie kan weinig doen. Omdat het een “azelzoeker” is. Stel dat ik die vrouw had aangevallen. In de boeien en opgesloten worden. Meteen. En terecht, overgiens. Het gaat helemaal fout in Nederland. “Klasse justitie” in opdracht van de politiek en justitie. Die azielzoekers met hun “helpers” weten dit drommels goed. Wat een waanzin.
22 september 2015 op 15:35
(wordt al snel in een verdacht hoekje geplaatst!) LInks is goed in demoniseren en stemming kweken. Dit middels de media maar ook met fysiek geweld. En dit word actief gesteund door GL SP en PVDA. In een zekere mate doen zelfs D66 en de VVD hier aan mee. De AFA stormtroepen staan hun messen alweer te slijpen. Het volk moet bang zijn om maar een rechtse eerlijk kik te geven! Dus indoctrineren ze er weer van harte op los. Alleen dit keer is er bij de aanhang van de PVV geen totale angst meer. De waarheid staat aan onze kant. Gerechtigheid staat aan onze kant. Miljoenen staan aan onze kant! Links gaat zich hier op stuk lopen. Hoe dan ook!
22 september 2015 op 15:07
En dan nog te bedenken dat al die soldaten in de oorlog hun leven hebben moeten laten voor de vrijheid die wij nu in europa kennen.. ik word er misselijk van als ik daar aan denk.
Dat europa iets wil uitlokken onder bevolking is mijn en een hoop anderen nu wel duidelijk.
22 september 2015 op 14:57
Hoopvol bericht.
Ook bij ons in de buurt komen vergunninghouders. Codewoord voor vluchtelingen.
Zomaar midden in een woonwijk zonder enig overleg. Honderden in een oude school.
Hoe kan dat toch???
Niemand weet wie het zijn en wat ze komen doen.
Stuur de jonge mannen naar het land waar ze vandaan komen om helpen de vijand te verslaan en daarna het land op te bouwen.
Nee, dit land moet sharia land worden tegen elke prijs..
We worden overgeleverd aan een vijand die ons intens haat.
Te bizar voor woorden. En als er iets gebeurd worden de azc beschermd omdat men bang is voor represailles.
De omgekeerde wereld.
Het is vluchten of jezelf bewapenen. Hopelijk hebben alle mensen hun verstand nog niet verloren en krijgt de PVV de absolute meerderheid. Ik zie het nog gebeuren ook. Maar komt het nog op tijd??
24 september 2015 op 11:33
Een jaar of 10 geleden werd een meisje vermoord in ik dacht Frisland. Toen het spoor naar een asielzoeker leidde, werd de verdachte opgehaald en in een trein naar Norwegen gezet. men was bang voor de reacties tegen het AZC.
Zoiets kan alleen in een fascistisch land gebeuren. Pardon, in een fascistisch land hadden zij de verdachte in een van de vele meren verzopen. Ook einde discussie.
Zoiets kan alleen in Nederland.
22 september 2015 op 14:38
Op televisie zie ik een land dat in zijn totaliteit krankzinnig is geworden.
Verblind door het zien van vluchtelingendrama’s, zie http://wp.me/p1RCwY-4s
27 september 2015 op 00:47
tot de aanslagen beginnen…
22 september 2015 op 14:19
Maar inmiddels gaat de moslim invasie maar door en door…….
22 september 2015 op 17:07
Primo
De moslim invasie gaat ook wel door als het een ledenpartij zou zijn!
22 september 2015 op 13:33
Prima geschreven stuk.
Dat zullen wij bij de NPO niet tegen komen, alleen maar negativisme over de democratisch gekozen partij!!
27 september 2015 op 00:45
met daarbij de bekende terminologie…