Waarom deze Marokkaan het offerfeest mijdt

Door  Ali Lahrouchi

De  kerkklok geeft aan dat het negen uur in de ochtend is. Het lijkt geen normale dag in de Bos en Lommer buurt. Er is iets aan de hand. Het is koud en bewolkt. Buien, zoals altijd in dit land. De lucht is grijs, het miezert. De grond is nat, soms glad.

Op  de stoep en op de straat lopen mannen, vrouwen en kinderen dezelfde richting uit. Ze lijken zich niets van de verkeersregels aan te trekken. Ze lopen door het rode licht. Ze steken een autoweg over, alsof er geen gevaar bestaat.

Mannen, en sommige kinderen, dragen een witte  djellaba onder de moderne jassen. Ze dragen schoenen van merken als Nike, Adidas en Puma. De mannen hebben baarden. Sommige hebben dezelfde kleine ronde  witte muts op hun hoofd. Misschien is het hun eigen keuze om zich te versieren als de kerstman.

Vrouwen dragen ook een gekleurde djelaba, of andere kleding zoals een kaftan of een tchameer. Ze dragen verschillende kleuren hoofddoeken aan, dubbel of driedubbel omgeslagen, strak over het voorhoofd. Het lopen om de regenplassen heen wordt bemoeilijkt door hun hoge hakken.

Weken geleden waren deze mannen op zoek naar schapen. Ze haastten zich van de ene boer naar de andere en van de ene islamitische slager naar de ander. Het schaap dat ze kochten, leverden ze in bij een islamitische slager. Het beest werd door de gekozen slager geslacht en van ingewanden ontdaan.

Het is de slachtfeestdag. Iedereen is onderweg naar de moskee om zijn eigen geslachte, zeg maar vermoorde schaap op te halen.

Een kleine dikke man met een zwarte baard en een kleine ronde witte muts op zijn hoofd, draagt in elk van zijn handen een plastic zak waar zijn nieuwe scherpe messen in zitten. Hij loopt harder dan de anderen. Of hij de marathon wil winnen. Of een van zijn slachtoffers moet pakken. Iedereen die hem tegen hem komt, geeft hem een hand, maakt een  buiging, en zegt tegen hem ‘mabrouk alaid sti moulay Omar’ (‘gefeliciteerd met de slachtfeest, meneer de heilig Omar’). Zoals sommige monarchisten doen tegen Maxima.

Iedereen loopt snel naar de moskee. Wat is het verschil tussen hen en de schapen in de wei?

Ook de ongelovige Hollanders in Bos en Lommer zien dit.

Voor de deur van de moskee staat een man bij zijn geparkeerde zwarte auto te wachten. Met zijn rode ronde pet en zijn zwarte bril lijkt hij op een maffiabaas. Hij draait af en toe zijn hoofd naar links en naar rechts, alsof hij zich voorbereidt op een onverwachte actie. Zijn twee kinderen lijken trots op hun vader te zijn. Ze dragen ook nette djilaba’s en de rode ronde petten. Hun haar is kort door de kapper opgeschoren, misschien met de stille droom dat ze prinsen zijn van het roofdier, de dictator-koning van Marokko. Ze lijken niks met Nederland te maken te hebben, ook al zijn ze hier geboren.

De kleine dikke man blijkt de imam van de moskee te zijn. Hij loopt de moskee binnen en gaat naar een klein, maar hoog, houten podium. Een andere dikke kleine kale man met een grijze baard begint met luide stem te roepen ‘allah ouakbar, allah ouakbar’ (‘allah is groot’ ). Hij gaat verder met zijn oproep, alsof hij in een opera zingt. Zo roept hij de gelovigen op om binnen de moskee te komen bidden. Opeens staan alle mannen in rijtjes achter de imam. Er staat geen enkele vrouw of meisje tussen die tientallen mannen. De islam is gesticht door mannen die moordenaars zijn. De vrouwen worden als slaven behandeld. Jammer. Maar zo is de islam en dit zijn de moslims.

Na tien minuten draait iedereen zich weer om en zoekt zijn schoenen op. Men steekt de hand uit om vrienden en kennissen te feliciteren met het offerfeest. Binnen tien minuutjes gaat iedereen zijn  schoenen zoeken. Iedereen gaat naar buiten. Het is spitsuur in de moskee. De lucht van stinkende sokken, de stinkende ongepoetste monden, de stinkende oksels en de stinkende – misk – (misk is een zuur geurtje dat door de moslims gebruikt wordt ) veroorzaken een vreselijke stank in de moskee. Maar de moslims geloven dat de moskee het huis van Allah is. Dus alles wat van Allah komt, wordt zonder morren geaccepteerd.

Binnen een kwartiertje komen vijf verschillende busjes langsrijden voor de deur van de moskee. Ze worden op de stoep naast elkaar geparkeerd. Voordat de achterdeuren van de busjes geopend worden, roept een man met een lange zwarte en grijze baard, met een harde stem, en een Marokkaans dialect: ‘Arjal al limen, oulayalat al lisser, khaliou trik lkhdama ifrkou lhouala, kouloihed andou rakmou, kouloiked ghadi yakhd lhouli dialou f louket  mattkekouchi, Ewa telkouna nserbiou nmchiou louladna hta hna!’ De mannen aan de rechterkant en de vrouwen die aan de linkerkant moeten staan, houden een brede ruimte vrij. Iedereen heeft het nummertje van zijn bon in de hand. De man met de lange grijze baard zegt: ‘Kom op! Laat ons de karkassen verspreiden! Wij willen zo snel mogelijk weg  om met onze kinderen het slachtfeest te vieren!’

De deuren van de vijf busjes worden door de vijf sterke mannen op hetzelfde moment geopend, als in een maffia film. In de busjes liggen de tientallen bloederige karkassen van de vermoorde schapen, gewikkeld in doorzichtige plastic zakken. Sommige karkassen zijn met vleeshaken hoog gehangen. Anderen zijn op elkaar vastgebonden met een touwtje, zoals dat gedaan is met die onschuldige mensen die werden gepakt door de IS moslims.

De vrijheid van de dieren in de Hollandse wei is door deze moslims beëindigd. Ze zullen binnen een paar dagen opgegeten worden, en via de moslimmagen tot poep geproduceerd worden. Het kan zijn dat deze arme schapen als drol via het doorspoelen van de toiletten door het water naar de grachten in dezelfde wei tot mest terug worden gebracht.

De vijf mannen in hun witte jassen, als dokters, springen uit de bussen achter elkaar. Ze tillen op hun schouders de lichamen van de vermoorde schapen, met de bloederig hoofden en de organen. “Één, twee, drie, vier, vijf…’ roepen ze om beurten. Hun bloederige vlekken op hun slagersjassen.

Drie Hollandse mannen met blond haar komen dichterbij met hun camera van de NOS en beginnen te filmen. Ze zijn op zoek naar iemand om hen over deze onbegrijpelijke gebeurtenis te interviewen. Een paar mannen lopen kwaad op de drie Hollandse mannen toe. Een van hen, met een lange zwarte baard, staat vooraan, steekt zijn wijsvinger omhoog en roept: ‘Wegwezen, dat mag helemaal niet!’

‘Hoe durf jij ons zo aan te spreken, dit is de openbare weg, we filmen zoals we willen, we zijn journalisten’, antwoordt een van de Hollanders.

‘Nee dat mag helemaal niet,’ antwoordt de man met de baard.

‘Mogen mensen dan nergens filmen of foto’s maken? Maken jullie soms je eigen wet in Nederland?’ zegt de Hollander, beschaafd en keurig glimlachend.  ‘Ja, wij hebben onze eigen wetten, bek houden, of jij wordt een van deze beesten! Oprotten, zeg ik!’ De man met de baard is woedend.

‘Het is belachelijk wat hier in Nederland laatste tijd gebeurt,’ mopperen de Hollanders.

‘Als het je hier niet bevalt, dan zoek je maar een andere plek, ver weg van hier! Jullie Hollanders willen ons altijd belachelijk maken!’, brult de boze man.

De Hollandse journalist  pruttelt bangig nog iets van ‘belachelijk’, en dan benen hij en zijn collega’s snel weg.

‘Ja, dit is wel Nederland,’ oppert een jonge man.

‘Nee hoor, dit is ook ons land, hoe durven die varkens nog bij ons langs te komen, hebben ze nog niet de les van Charlie Hebdo geleerd, of zo?’ roept de boze man terug.

Er is ook een jonge man met zwarte baard en brede schouders. Hij draagt sportkleding. Zijn onderlip is wat gezakt, alsof hij teveel anti depressiva geslikt heeft. Hij lijkt wel een Marokkaanse stormtrooper. Hij steekt zijn smartphone in de lucht en maakt foto’s en filmpjes. Vanuit zijn ooghoeken ziet hij een van zijn vrienden.

‘Mohamed! Assalamoualaykoum! (‘vrede’) Dat is lang tijd geleden man!’

‘Ja, klopt, broeder Said!’

‘Waar was jij al die tijd man?’, vraagt Said.

‘Ik was in Marokko. Onze toekomst is daar en niet hier tussen deze kouffaar (‘ongelovigen’). Wij mogen niet eens onze schapen in onze woningen met onze kinderen slachten, wat is dit voor land, zeg!’, zegt Mohammed.

‘Ja, dat klopt man, hier, met die kouffar is het gewoon een nep slachtfeest. Alleen in ons eigen moslimland is het echt. Daar smaakt het vlees ook lekkerder,’  antwoordt Said.

‘Ja klopt, hier is niks is gezond, alles is hier met chemische producten bewerkt. Laat me eerlijk zijn. Niks deugt hier, behalve het geld,’ zegt Mohammed.   ‘Ja, het is waar ik ben ook hier door het geld gebonden. Anders was ik al heel lang terug gegaan naar Marokko,’ zegt Said.

‘Wacht maar, binnenkort maken we van dit land een islamitische land, inschaaallah (als allah het wil),’ zegt Mohammed.

‘Inschaaallh! Heb jij ook gehoord dat alle aanklagers tegen het varken Wilders vijfhonderd euro per persoon zal krijgen? Heb jij ook al jouw klacht tegen hem ingediend? Ik wel,’ zegt Said.

‘Zeg, wallah! (Vloek namens Allah.) Vijfhonderd euro per persoon, shit! Precies de prijs van een schaap. Waaou! Jammer, toen  was ik niet hier in Nederland,’ antwoordt Mohammed.

De man bij zijn geparkeerde auto bij de deur van de Moskee is ineens niet meer te zien. Hij verliet de plek nadat hij een verslag over de situatie in en om de moskee heeft gekregen. Niet iedereen hier weet dat hij een spion voor het Marokkaanse consulaat is. Bij het bestuur van de moskee is wel bekend dat alle informatie over de Marokkaanse gemeenschap met hem gedeeld moet worden, die alle inlichtingen over de Marokkaanse gemeenschap met hem elke dag verdeelt.  Anders verliezen ze hun bestuursfunctie. Van dat subsidiegeld kunnen ze stiekem in Nederland en Marokko profiteren.

Een gezin komt langs op de stoep voor de moskee. Het is een Hollandse vrouw met haar mooie duur paarse kinderwagen, en haar partner, een kleine man met een Amazigh/Berbers uiterlijk. Ze hebben ook een dochtertje van ongeveer zeven jaar.

‘Wat is er aan de hand met al die mensen papa?’, vraagt het meisje nieuwsgierig. ‘Kom wij gaan kijken!’,  zegt ze tegen haar ouders. ‘Nee, sorry hoor,’ antwoordt  haar vader. ‘Dit hoeft  je niet te zien schat.’

De blonde dame roept haar dochter: ‘Kom op Etoile, wij gaan een andere straat in, deze mensen schreeuwen te veel, en je zusje Adele slaapt. Ze hoeft niet door het lawaai van die mensen wakker te worden.’

‘Waarom mag ik dit niet zien papa?’, zegt het meisje. ‘Het is het slachtfeest, de bloederige dag van de moslims, wij vieren dat niet schat, tussen deze mensen hoeven wij niet te zijn. Wij geloven niet in hun achterlijke tradities’, zegt de vader.

 

Ali Lahrouchi

Amazigh Nederlander 

 

 

Tweet about this on TwitterShare on FacebookPrint this pageEmail this to someone

27 reacties

  1. @Noornoor
    ——–
    Het ligt wel iets genuanceerder:
    De Joden en de oorspronkelijke bewoners van het gebied dat nu Marokko heet, de Karaïtische Berbers, leefden vreedzaam samen. Na de Arabisch-islamitische invasie in de achtste eeuw na Chr. kregen de Joden de ‘dhimmi-status’, ze werden als tweederangsburger beschouwd en moesten onder andere extra belasting betalen. Het was Joden verboden in de krijgsmacht te dienen.

    De bescherming van de sultan gold niet voor de Europese joden in Frans-Marokko, zij werden afgevoerd naar een van de 12 concentratiekampen in Marokko. Na de bevrijding van Marokko in 1942 deden zich in verschillende Marokkaanse steden anti-joodse rellen voor.

    • Niet alleen mochten ze tijden WOII niet in de krijgsmacht ook de vele joodse ambtenaren werden (tijdelijk) ontslagen. Waarom was dat? Dit was een slimme maatregel van de Mohamed V om te voorkomen dat de Marokkaanse joden via de Fransen alsnog in Duitse handen terecht zouden komen. Dus er zit een logische verklaring achter. En de Marokkaanse joden kunnen je hier alles over vertellen. In Israël zijn de Marokkaanse joden overigens de tweede grootste groep die er wonen. En ook deze dhimmi-status kan ik een opstel over schrijven. Maar zo zwart-wit ligt het niet! Zij waren beschermde burgers en Marokkaanse joden vertellen nog steeds dat ze van een warm bad naar een moeilijk bestaan gingen toen ze naar Israël gingen! Daar werden ze pas als tweederangsburgers beschouwd!. En ik weet waar ik het over heb!

  2. @DeenaDander
    Waar haal jij de onzin vandaan dat de joden onder erbarmelijke omstandigheden sinds de jaren 30 in Marokko gedwongen woonden? Wel bij de feiten blijven in plaats van zelf geschiedenis te schrijven. De joden leefden onder de beste omstandigheden in Marokko en niet sinds de jaren 30 maar eeuwenlang. Al voor de reconquista was Marokko vol met Berberse joden. Ook veel moslims hebben zelfs joodse origine. Ze hebben tot op de dag van vandaag als enigste land in de wereld een joodse rechtbank en wet! De meeste Marokkaanse joden vanuit Israël onderhouden nog altijd warme banden met hun thuisland. Daarnaast heeft de Marokkaanse koning destijds voorkomen dat ze naar Europa zouden worden gedeporteerd door de Fransen! Tot op de dag van vandaag zijn de Marokkaanse joden daar erkentelijk voor.
    En dan nu Nederland en de behandeling van de joden! Nergens ter wereld zoveel joden verraden en gedeporteerd als Nederland. Leer de geschiedenis en laat de feiten spreken, niet je afschuw!

  3. Ik bedoel natuurlijk niet dat er niet meerdere mensen zijn, die de islam doorhebben. Maar van alle politici en alle politieke partijen is het er maar éen: de PVV.

  4. Hoe achterlijk kunnen mensen zijn? De islam is de meest achterlijke, onverdraagzaamste, gewelddadigste en wrede ideologie die er bestaat. Dat slechts één man en één partij dit door hebben, tekent de degeneratie in NL.
    Als je de islam niet ziet zoals die echt is, ben je zelf namelijk ook achterlijk!

  5. Waarom zou het nog iemand interesseren wat een Marokkaan ergens van vindt?
    Hebben wij nog enige morele verplichting om te PROBEREN onderscheid te maken tussen de ‘goeien’ en de ‘slechten’. Ik vind van niet. Dat is een gepasseerd station. De kansen zijn op.

  6. ben ik de enige die vind dat dit verhaal nogal kinderlijk/puberaal geschreven is ?
    .
    voor de rest ben ik het wel met de inhoud van het verhaal eens.
    rare jongens, die moslim-barbaren…..

  7. Er is een zilveren lijn. Moord en dood is weliswaar voor ongelovigen bedoeld, maar onderling, onder gelovig en eigen volk eerst, doodslag is de orde van hun dag. Bij twijfel Google met zoek term Jihad gelovig moord. Dat is voor christenen ouderwets genieten. Hun lang geleden kruistochten worden hier gerechtvaardigd. In hun donkere middeleeuwen was bloed vloeien ook normaal het gevolg als ongelovig beter wist. Bij twijfel Google op Spaans religie inquisitie. Zwarte Piet ga je dan met andere ogen bekijken.

  8. Het is goed dat eindelijk eens een eind komt aan de terreur door Marokkanen. De joden hebben tussen ’38 en ’56 onder erbarmelijke omstandigheden in Marokko gewoond, waar ze met geweld naar toe zijn gesleurd vanuit Europa.
    Ze moesten nog jaren wachten voordat ze onder ellenidge omstandigheden eindelijk naar Israël, de huidige Joodse Staat konden bereiken.
    In ’48 zijn er een miljoen joden er in geslaagd om eindelijk het land weer terug te krijgen wat hun voorouders 1000 jaar geleden moesten verlaten.
    Duizenden jaren hebben de Palestijnen het land bezet.
    Pas in ’48 zijn de joden er in geslaagd om ongeveer een miljoen van hen te verjagen of af te m aken. Palestijnen wiens geloof ook nog eens zegt dat je mensen niet mag discrimineren. De Koran verbiedt ook de jodenvervolging. Dat is dus strijdig met alles waar christenen altijd voor hebben gestaan. Laten we hopen dat in de Joodse Staat zo snel mogelijk geen Palestijn meer in leven is.

  9. De site accepteerde de links niet, vandaar dat ik het “www” er af gehaald heb.

  10. Bij deze wat info voor de mensen die wat meer willen weten over moslims en islam gezien door kritische westerse ogen.Veel van dit hoor je nooit bij de NPO.

    themuslimissue.wordpress.com/
    nieuwreligieuspeil.net/
    fubar.mobi/
    barenakedislam.com/
    pi-news.net/

  11. “en via de moslimmagen tot poep geproduceerd worden.”
    Biologisch zijn we (van binnen) lichamelijk allemaal gelijk. Maar tussen de oren is er heel veel verschil.
    Leuk en dapper verhaal, beetje triest weliswaar. Vierde generatie Marokkanen die zich nog steeds Marokkaan noemen? De schuld van deze Hollandse moslim tragedie ligt bij de politiek en de vele arrogante Gutmenschen. Hoe bestaat het dat we het zo ver hebben laten komen? Nederland is een prachtig land: Nederlanders vergeet dit alsjeblieft niet. Laat jullie kinderen een toekomst hebben!

    • @Cale Het probleem van deze massa immigratie/invasie is dat deze Moslim mannen(75% – 85%) en ook de vrouwen hier
      a) niet geboren zijn
      b) andere taal
      c) andere gewoonten
      d) andere religie
      Juist het geboorterecht of noem het de hypotheek die je bij je geboorte krijgt, taal, cultuur, land zorgt dat een mens binding met zijn land krijgt en hopelijk ook houdt.

      De Zionisten en machthebbers als de Rothschils hebben weinig tot geen enkele binding met hun land zelfs niet met waar ze geboren zijn, omdat ze worden opgevoed enleven als kosmopolieten en po ieder continent wel een ‘buitenhuisje’ hebben, etc etc.

  12. @DirkM Een beetje Nederlander zal de gelijkenissen kunnen zien tussen dit verhaal en demoniserende verhalen over Joden en hun gebruiken in de jaren ’30 vorige eeuw.
    ———
    Lijkt me onwaarschijnlijk.
    Welke Nederlander heeft in de jaren 30 van vorige eeuw bewust iets gezien en dat met nu bewust vergeleken? Laten we zeggen iemand van 10 jaar (nog een kind dus met het verstand van een kind) geboren 1920 zou nu 95 jaar oud zijn.
    Met 15 jaar (kind) is het al 100 jaar.
    Of de vergelijking klopt laat ik in het midden maar is op zijn minst discutabel.
    Joden vergelijken met moslims(?)
    De leeftijdkwestie is al zeer onwaarschijnlijk.

  13. Een beetje Nederlander zal de gelijkenissen kunnen zien tussen dit verhaal en demoniserende verhalen over Joden en hun gebruiken in de jaren ’30 vorige eeuw. En daarom trekken ze ook vaak een streep, als de haat en walging de boventoon gaan voeren in de getuigenissen en beschrijvingen. Dat hoopt zich alleen maar op en verduistert dan het denken en voelen over de jaren als machteloosheid er nog eens bijkomt. De Nederlander die zijn geschiedenis kent zegt dan “nooit weer” en zoekt naar andere, frissere wegen om veranderingen in zijn land te beteugelen en te stroomlijnen.

    • Met dat verschil dat de Joden onterecht werden gedemoniseerd, en de Moslims nu terecht. Geen weg is te onfris om het kwaad te keren.

    • he dirkm, hoor jij niet gewoon op joop thuis, of ben je gewoon een vermomde moslim ?

    • @DirkM
      Waar jij naar refereert noemen ze antisemitisme, en zoals je aan het woord kan zien heeft het niets met de joodse religie maar alles met het joodse volk/ras te maken. Je hebt geen moslim volk/ras maar wel islamitische religieuzen en die noemen ze moslims. Jouw vergelijking is dus weer kolder. Willen we toch een vergelijking maken: niet de moslims in NL maar de autochtonen zijn de nieuwe joden (in nota bene hun eigen land), de moslims zijn de nieuwe fascistische bezetters, en jij behoort tot de nieuwe nsb’ers.
      .
      Wat ik me afvraag; waarom ben jij nooit naar een islamitisch land geëmigreerd? Want jij verlangt duidelijk naar een islamitische samenleving in NL en iedereen die dat niet doet die beschuldig je van van alles en nog wat. Waarom woon jij niet in een islamitisch land?

      • Ergo: behoren tot een ras is geen keuze, behoren tot een religieuze stroming is wel een keuze. Daar ligt het verschil tussen antisemitisme en kritiek op een religie.

      • Ja dat rust wel heel erg op een misverstand beste Dick een Jood dus iemand van het Joodse Ras een semiet dus is een Arabier Er zijn nog maar heel erg weinig van het Joodse Volk/ras mensen in leven e.a. volgens de Joodse Rabbi geneticus Eran Elhaik van Johns Hopkins University in Baltimore Daarbij komt ook dat veel “Joden”tegen Israel zijn Zoek het maar na En wat maakt het nou uit Mijn moeder dat Ik zou ook een jood zijn Je kunt rustig zeggen dat er in Nederland geen enkele nakomeling van het Joodse volk woont Als hij dat wel vind prima Maar val daar een ander niet mee lastig De Russen gebruikte het om naar Amerika te emigreren OK

        • @Hugoden
          ” Maar val daar een ander niet mee lastig ”
          .
          Ik weet niet tegen wie je dat zegt maar als je dat tegen mij zegt dan heb ik er geen boodschap aan want ik bepaal zelf wel wat ik zeg.
          .
          Joden zijn geen arabieren, ze zijn wel verwant. Joden zijn ontsproten aan Izaak en arabieren zijn ontsproten aan Ismaël, Ismaël en Izaak waren zonen van Abraham/Ibrahim.
          .
          Het punt is, antisemitisme heeft niets met religie te maken zoals geïnsinueerd werd. Daar reageerde ik op, omdat dat soort op de onderbuik inspelende stemming makende opmerkingen kant noch wal raken. Het is te bizar voor woorden dat mensen die kritiek op een religie (islam) hebben worden vergeleken met joden vervolgers, dat is een gotspe en een smerige leugen.
          .
          Reken maar van yes dat er nog genoeg mensen van het joodse ras bestaan, Israël zit er vol mee. Het zijn juist de religieuze joden die tegen de staat Israël zijn want die mag volgens hun overlevering pas opgericht worden wanneer de messias op aarde…

          • Dan wil ik dit nog toevoegen want toch wel belangrijk; Izaak en Ismaël waren dus broers maar geen volle broers, het waren halfbroers. Izaak was de zoon van Abraham en zijn echtgenote Sarah, en Ismaël was de zoon van Abraham en zijn slavin Hagar.

          • @Dick Klopt als een bus. en haarscherp uitgelegd.
            Kern van de zaak is niet het ras maar de religie en eigenlijk ook de “wereldbeschouwing i.h.a.”, waarmee ik bedoel sociaal, empathisch vermogen, economisch en financieel: wil je een hele grote auto, liefst groter dan die van de buurman of wil je gewoon je werk doen en daar naar rato voor betaald worden etc. Ik weet niet hoe ik dit laatste moet samenvatten.
            Ik noem het maar “wereldbeschouwing” en hier wordt niet politieke voorkeur mee bedoelt, al is dat wel een onderdeel hiervan.

Reacties gesloten.

Thema door Anders NorénOmhoog ↑