Trump: ‘Steun Assad, niet de rebellen.’ Eindelijk verstand terug in Witte Huis.

Door Joost Niemöller

Gisteren gaf Donald Trump een interessant interview aan Fox News. (Het is hier te zien.) Trump wil dat de VS weer respect krijgt in de wereld. Om dit respect te krijgen, moet de VS alleen oorlogen gaan voeren die het land kan winnen. Sinds Vietnam is dat niet meer het geval geweest, stelt Trump.

Trump geeft fijntjes aan dat Poetin neerkijkt op Obama, en gewoon Syrië begon te bombarderen, de dag nadat hij het glas had geheven met de zeer ongemakkelijk en kwaad kijkende Obama. Poetin, de sluwe schaker, is Obama steeds een paar zetten voor. Obama wist van niets, zegt Trump. Dat laatste valt overigens te betwijfelen. Maar de situatie was in elk geval zo gekeerd dat Obama niets meer kon. Dat verklaart dat ongemakkelijke gezicht van Obama.

De presentator van Fox News, zit duidelijk op de oud-rechtse lijn, dat wil zeggen Neocon, dat wil zeggen een voortzetting van de Koude Oorlog politiek. Trump tuint daar niet in. Obama steunt rebellen in Syrië die we niet kennen, zegt hij. We kunnen beter Assad steunen, de vijand die we wel kennen. Met andere woorden: Poetin kiest voor de juiste strategie. Daarin moet de VS Poetin steunen.

Trump maakt hier een ijzersterk punt. Het steunen van de opstand in de ‘Arabische lente’, door Obama, en gesteund door de blinde Westerse pers, heeft geleid tot de huidige chaos. Wie zittende leiders wegbombardeert, als in Lybië, krijgt er ISIS, Moslimbroederschap en Al Qaida voor terug, plus, zoals we nu zien, een onafzienbare stroom illegale immigranten naar Europa. Die mensen, zegt Trump zouden heel goed de nieuwe voorhoede van ISIS in Europa kunnen zijn. Trouwens, zegt Trump hier weer en passant, die kunnen we makkelijk terugsturen. In de VS heeft president Eisenhower met Operation Wetback ook een miljoen illegale Mexicanen terug gestuurd.

Poetin is niet de vijand. De islamitische revolutie is dat wel. Dat is een staaltje gezond denken dat je bij de huidige leiders in de VS, of ze nu links zijn of rechts, niet meer aantreft. Ook wat dat betreft zou een presidentschap van Trump een verademing zijn en vrede brengen waar onder Obama de kans op een derde wereldoorlog met de dag groeit.

Er is inmiddels overweldigend veel bewijs dat die zogenaamde ‘gematigde rebellen’ die door de VS gesteund worden, in werkelijkheid huursoldaten zijn die overlopen naar de best betalende partij. En in het veld blijkt dat eerder ISIS te zijn en de aan Al Qaida gerelateerde groepen. Het is dus heel goed mogelijk dat de huidige voortvarende Russische bombardementen nu gericht zijn op de munitie opslagplaatsen en commandobunkers van rebellen die zogenaamd door de VS aangestuurd worden, maar in werkelijkheid allang in handen van ISIS zijn. (De Russen berichten trouwens met opvallend veel openheid over deze operatie, wat er op wijst dat het voor hen ook een grote PR waarde heeft.)

In dit overzichtsartikel wordt verwezen naar dieper gravende analyses die dat ondersteunen. Uit deze recente rapportage van een Engelsman in Damascus, blijkt dat rebellen inderdaad met het grootste gemak over gaan naar de ISIS kant.

Met Trump zou eindelijk weer het verstand terugkeren in het Witte Huis.

Tweet about this on TwitterShare on FacebookPrint this pageEmail this to someone

170 Reacties

  1. NRC:

    http://www.nrc.nl/nieuws/2015/10/05/vs-treft-voorbereidingen-voor-groot-offensief-tegen-is-in-syrie/

    Jaja, laten we die vreedzame Arabieren van IS oeps, de vreedzame rebellen die over zijn gelopen naar Al Nusra, nog maar eens van tools voorzien.

    Hup Trump! Aan de Jankezen word nog meer wakker dan nu al het geval is en blijf wakker.

  2. Dat is de clou: die soennieten hebben onze leiding in de pocket. De soennitische moslimbroeders zijn een broedkeuken voor mensen in diverse richtingen: enerzijds terroristen en anderzijds de vijfde kolonnes die zich in onze landen vestigen, studeren en lid worden van partijen, bestuursfuncties verwerven als excuusmoslims enz. De islam-adviseurs van een Obama zijn van die signatuur, dat is ook de richting die zich bijv. in de PVDA heeft genesteld. Je zag het laatst weer bij Pauw. Die christelijke syrische die het zegt zoals het is en zo’n islamitische troela waar als vanzelfsprekend weer van die typische PVDA-talk uitkwam. De boel bij elkaar houden en er wat geld tegenaan gooien om de boel te smeren. Je weet het wel. En da o zo redelijk proberen over te komen, maar de agenda is mij duidelijk.

  3. @ dawg
    Hoeveel uur studie aan de islam heb jij gehad? Ken je de koran, de hadith, 1400 islamitische geschiedenis, de praktijk in de meer dan 50 islamitische landen? Als jij de islam niet als de belangrijkste bedreiging ziet, dan ben je niet van deze wereld of je weet er niets van. Duizenden uren studie heb ik er aan besteed. Begin maar eens met een paar boeken van Hans Jansen.
    Het Westen is naiëf over de islam, maar zeggen dat ze bewust de terroristen steunen is absurd. Terroristen handelen vanuit hun ideologie en dat is de islam.

    • @ LJK

      Ik zeg dat de islam is zoals die is en voeg daar aan toe dat ik absoluut niet op verdere islamisering van Nederland of Europa zit te wachten. Onze grootste vijanden vind je onder onze eigen politici en die van onze bondgenoten. Types als Merkel, Sarkozy, Verhofstadt, Pechtold, Cameron, de hele neoconbende in de VS. To name a few.
      Ja, onze inlichtingendiensten cultiveren, steunen en exploiteren het moslimextremisme wel. Dat deden ze al voordat de Russen Afghanistan binnenvielen en dan doen ze nog steeds. Ik ga geen lijst met linkjes meer meesturen, want daar doe je toch niks mee. Zonde van mijn tijd. Nou eentje dan die ik al eerder in deze draad linkte. Een interview met de de Amerikaanse Senator Dick Black uit Virginia. Die heeft de vuiligheid aardig door en die geloof je misschien wel:

      https://www.youtube.com/watch?v=nXe4gy_ABf8

    • @ LJK

      Of begin anders gewoon eens met het artikeltje waar Joost nota bene zelf naar linkt in dit artikel :

      http://russia-insider.com/en/politics/us-complains-russia-bombs-its-terrorists/ri10102

    • @LKJ
      Je hebt gelijk met wat je zegt over de islam. Maar ik kan me ook voorstellen dat het voor sommigen nu behoorlijk verwarrend begint te worden.
      .
      Ik ben westers maar sta niet achter de geo-politiek die het westen in Syrië voert, in mijn optiek ben je totaal gestoord wanneer je samenwerkt met soennitische ‘rebellen’ om een alawiet als Assad te bevechten. Maar ja, het westen heeft nog steeds problemen met het oosten/Russen en daar ligt de verklaring; ‘de vijand van mijn vijand is mijn vriend’ hanteert het westen. En ondertussen laten ze hun eigen westerse landen volstromen met vijanden van hun vijanden ten koste, en over de ruggen, van hun eigen volk. Die ze uiteraard nooit als hun eigen volk gezien hebben maar slechts als loonslaven en kanonnenvlees. Het maakt ze niets uit wie de onderkant van de samenleving bekleedt, totdat ze doorkrijgen dat de nieuwe onderkant niet te sturen is zoals dat met de oude onderkant wel het geval was, maar dan is het voor iedereen al te laat.

  4. @ Hugoden
    Man, hoe kom je erbij: ISIS huurlingen van VS en Westen?
    Dagelijks bombardeert de VS het IS gebied: ook samen met NL vliegtuigen.
    IS heeft Amerikaanse burgers de nek afgesneden: dacht je echt dat de VS achter IS zit? Obama ( een zeer slechte president ) is dom en naïef: hij zou niet zo politiek correct over de islam moeten zijn en hij zou beter niet tegen Assad moeten oprereren. Maar steunen van IS: er zijn duizenden IS strijders naar hun hemel gestuurd dankzij de VS bombardementen: wie dat ontkent is totaal krankzinnig.
    Je kunt gewoon het aantal vluchten, de doelen en de aantallen slachtoffers opzoeken die de bombardementen op IS hebben opgeleverd.
    Denk je soms ook dat onze NL vliegtuigen IS niet bombarderen? Ze werken nauw samen met de VS. Kom bij zinnen, met je achterlijke complottheorieën.

    • @Leo KarelJan
      Jaszeker, ISIS is door het Westen gesteund. Dat is geen compottheorie: “Pentagon Report Reveals US “Created” ISIS As A “Tool” To Overthrow Syria’s President Assad”. Hier wat meer achtergrond (Juppé-Wright plan): http://www.voltairenet.org/article188337.html Kijk anders ook eens naar “John McCain Admits He’s “Intimate” with ISIS”. Vergeet niet dat op de keper beschouwd, de Nederlandse luchtmacht alkaida heeft geholpen om van Libië een humanitaire ramp te maken.

  5. @ Hugoden

    Je weet toch wat het verschil is tussen een gematigde rebel en een terrorist:
    https://deepresource.files.wordpress.com/2015/10/terrorist.jpg
    Lachen ja. En huilen tegelijk, want de door jou genoemde landen begaan of zetten aan tot oorlogsmisdaden in de naam van democratie en mensenrechten. Ik hoop vurig dat het Russische optreden de Europese burgerij eindelijk eens massaal de ogen opent en ze laat zien hoe ze gepiepeld worden door hun eigen politici en MSM. Dat ze terugdenken aan het misbaar dat diezelfde landen vorig jaar maakten toen de Krim zich zonder dat er een schot viel van Ukraine afscheidde na de staatsgreep in Kiev. Dat ze alert zijn als de OVV volgende week met het definitieve rapport over de aanslag op MH17 uitkomt.

  6. Ik begin steeds positiever over Trump te worden! Amerika blijft de voornaamste troef om af te rekenen met het islamitische geweld. Daarvoor moet de politieke correctheid over de islam wel verdwijnen. Weliswaar heeft Amerika onder de waardeloze Obama toch nog de meeste terroristen aan hun einde geholpen, maar er wordt , net zoals bij de EUSSR kliek, nog veel te positief over DE islam gedacht. Dat is de kern van het probleem. Als je de islam echt gaat zien zoals die is, zul je ook de contacten met landen als S. Arabië en de Golfstaten moeten herzien.
    Helaas zijn ook de bevolkingen van Amerika en Europa nog steeds te positief over de islam. Een man als Trump kan meehelpen de bevolking realistischer te laten denken.

    • @ LJK

      Sorry LJK, maar je snapt er m.i. nog steeds helemaal geen lor van. De islam is, good or bad, zoals ie is. Het zijn nu juist de gangsters in de westerse politiek die de extremistische kanten ervan cultiveren en exploiteren uit geopolitieke overwegingen. Dat je dat na wat nu in Syrie zichtbaar is geworden nog steeds niet kan zien , wijst toch wel op een ernstig vernauwd blikveld.

  7. Slimme Lavrov, Stelt voor om samen met de coalitie ISIL te bombarderen (wetende dat ISIL huurlingen zijn van de US,UK,France) mag het niet Nu vraagt hij waar het Vrije Syrische leger is zodat hij er rekening mee kan houden, blijkt niemand dat te weten Het is een spookleger Dat is echt lachen Wat zijn wij als dom volk belazerd en het houdt niet op

  8. Ook de politie trekt aan de bel in “Die Welt” van vandaag: “Polizisten sind im Einsatz zunehmend Gewalt ausgesetzt. Gerade männliche Muslime hätten keinen Respekt vor der Polizei, sagt Kommissarin Tania Kambouri – vor allem, wenn ihnen eine Frau entgegentritt.” http://www.welt.de/vermischtes/article147205763/Der-Aufschrei-einer-jungen-Polizistin.html

  9. @ Wachteres

    Lijkt er meer op dat Merkel altijd lid is geweest van de Opportunistische Partij.

  10. vervolg
    scheidslijn te zoeken in de strijd tussen globalisme en nationalisme. Nationalisme in de betekenis van nationale zelfbeschikking bedoel ik dan.

    • @DAWG – Zelfs Lenin noemde de “linkse” collega-sociaaldemocratien die via de democratie aan de macht wilden komen in plaats van revolutie: “rechts”. Dat “rechts” is blijkbaar een containerwoord van “links” voor andersdenkenden, niet-politiek correcten. Dus een “vies” woord voor mensen die kritisch en zelfstandig kunnen denken. Inderdaad is dat globalisme versus soeverein en zelfbeschikking een betere scheidslijn. Net zoiets als collectivisme versus individualisme.

  11. @Primo
    Wie wil reageren gaat wat mij betreft z’n gang.
    Ik vind het niet verstandig om wat we de laatste jaren (decennia?) in de nationale en internationale politiek zien gebeuren ahw reflexmatig te framen binnen het bekende links/rechts kader. Autochtone bevolkingsgroepen met de zwakste positie op de arbeids- of woningmarkt, groepen met de meest precaire inkomenspositie en het meest aangewezen op de voorzieningen van de verzorgingsstaat hebben alleen al op economische gronden het meest te duchten van de massa immigratie. In het extreem links om ze dat aan te doen?
    Daarnaast, stempeltjes als extreem links of extreem rechts zijn maar al te vaak een manier om politieke tegenstanders publicitair het zwijgen op te leggen en werken dan als een boomerang. Zo zullen de uitspraken of publicaties van Niemoller waarschijnlijk vaker wel dan niet als extreem rechts worden afgedaan door regenstanders met een gebrek aan argumenten.
    ‘k Ben zelf steeds meer geneigd de maatschappeli…

  12. @ Wachteres

    Is Merkel ultralinks?

    • Ik ben Wachteres wel niet, maar Merkel is afkomstig uit de voormalige DDR, dus er zal best nog wel linkse hersenschade, aldaar opgedaan aanwezig zijn….

    • Merkel is opgegroeid in Oost Duitsland. Haar vader was daar predikant en werd de ‘rode dominee’ genoemd.

      Als studente mocht zij de Communistische Partij vertegenwoordigen in het buitenland. Dat mocht alleen maar al je heel ‘betrouwbaar’ was.

      Ze heeft altijd hardnekkig gezwegen over haar communistische verleden, maar er ook nooit afstand van genomen.

      http://www.isgeschiedenis.nl/nieuws/buitenland/ddr-verleden-van-angela-merkel/

  13. http://nieuws.tpo.nl/2015/10/05/geheime-documenten-gelekt-naar-bild-duitse-regering-gaat-uit-van-15-miljoen-vluchtelingen/

    Ondertussen in de EU;

    Geheime documenten gelekt naar Bild: Duitse regering gaat uit van 1,5 miljoen vluchtelingen
    ‘Zelfs met ineenstorting verzorgingsapparaat wordt rekening gehouden’

    Nog los van de huidige vluchtelingenstroom zelf is er ook zorg voor de toekomst. Wanneer de asielzoekers een verblijfsstatus krijgen en hun familieleden naar Duitsland halen, zal het totale aantal vluchtelingen tussen de vier en acht keer zo groot worden. Het totale aantal vluchtelingen, voor 2015 alleen, kan dan oplopen tot zo’n acht miljoen.

    Al getekend voor de ondergang van dit ultra-linkse gevaar voor de maatschappij?

    LInks rust niet voordat we zo arm als de ratten zijn.

    • @Wachteres – DIt kan samen met het sanctiegedoe tegen Rusland (die ook Nederland tienduizenden banen kost)* weleens een nekslag betekenen voor de Duitse economische motor, en daarmee ook Nederland in nog zwaar weer brengen. Dit is dan ook kennelijk de bedoeling. Rutte bijvoorbeeld wilde “bakken vol soevereiniteit” aan Brussel overdragen” als dat de schuldencrisis zou helpen, dus vast ook “bakken vol soevereiniteit” als dat de immigratie crisis “onder controle” kan brengen. De neocon Rahm Emanuel zei dat ooit zo: “Een flinke crisis moet je nooit aan je neus voorbij laten gaan. Wat ik daarmee bedoel is dat het een kans is om dingen te doen die je niet eerder voormekaar kon krijgen.”
      * http://www.welt.de/wirtschaft/article142742046/Russland-Krise-kostet-Europa-bis-zu-100-Milliarden-Euro.html

  14. Cameron en Hollande zijn samen met Obama de grootste steuners in het westen wanneer het om rebellen gaat, alhoewel ze allemaal onversneden jihadisten blijken te zijn.. het is geen toeval dat deze drie leiders goede banden hebben met de Saoeds omwille van contracten (het gaat om miljarden dollars voor het leveren van wapentuig en straaljagers die ook nog eens gebruikt worden in een oorlog in Jemen) naar analogie van Libië, waar nu IS en Al Qaida huishouden en een ongecontroleerde vloed van immigranten.. dankzij de NAVO en de GCC.. Poetin en Assad hebben meer realiteitszin en verstand dan de “bondgenoten” die een destructieve en destabiliserende invloed hebben gehad waar dan Europa de hete kastanjes uit de vuur moet halen.

  15. Deze cijfers die weliswaar van een pro-rebellen organisatie komen zeggen toch een ander verhaal dan reaguurders als Ernst Quispel voorleggen, hij heeft het over “moreel faillissement” dat is al gaande, met name de Fransen, GB en Amerika hebben direct rebellen gesteund, gefinancierd, bewapend, en politieke steun gegeven dit in samenwerking met de Golftirannen, Erdogan, Jordanië.. die ze de mogelijkheid heeft gegeven om gebruik te maken van hun grenzen en logistiek.

  16. http://angryarab.blogspot.nl/2015/08/calculating-casualties-of-war-in-syria.html

    Calculating the casualties of the war in Syria: some observations

    From Goran:

    The Syrian Observatory for Human Rights regularly publishes estimates of fatalities in the Syrian civil war. According to the latest tally more than 240 000 people lost their lives in the Syrian conflict. I know that these numbers can be questioned. But if you divide up the numbers in two periods, before and after Dec. 31 2013, you can make some interesting observations.

    More than 110 000 have been killed in Syria in the past 20 months.

    In the later period 77% of those killed were combatants (up from 65% in the earlier period). Only 7% of total fatalities were women or children (down from 9% in the earlier period). But SOHR statistics on civilian casualties may be an undercount since government “spies” etc. executed by rebels are counted as combatants.

    Since 2014 90% of the fatalities on regime side has…

  17. Gaat lekker daar in het luchtruim van Syrie

    Israel has strongly protested to Moscow of the incident but the Russians demanded explanations about the presence of Israeli military aircraft in full Syrian airspace.

    http://www.liveleak.com/view?i=53f_1443836190#st_refDomain=&st_refQuery=

    De vraag van de Russen aan de Israeli’s lijkt me overigens terecht.

    • @Dawg
      Ik begrijp de houding van Israël werkelijk niet. Wat doen ze boven Syrië waar nu IS wordt bestreden en nog veel erger boven Jemen waar de burgerbevolking kapot wordt gebombardeerd? En waarom? Ten behoeve van de sponsoren van IS waaronder S.A. en Qatar.

      • cmsuijkerbuijk

        5 oktober 2015 op 00:44

        Integendeel: De houding van Israël is, uit militair oogpunt, héél goed te begrijpen! Het land heeft geen diepte, dus zal je in vijandelijk gebied je verkenningen en je preventieve acties dáár uit moeten voeren. Daarbij is voor zo’n klein land als Israël van levensbelang, hoe troepenbewegingen plaatsvinden.
        Al met al een zéér verstandige actie van Israël!

        • @Suijkerbuijk
          Ho even. Iran waar Israël nu ook tegen ageert heeft nog helemaal nooit een offensief geopend tegen Israël. Zoek maar na, ook bij die beruchte zesdaagse oorlog was Iran geen partij.
          Syrië wel en dat heeft hen een deel ( en terecht van de Golanhoogvlakte gekost). Dat wordt niet betwist door Assad, maar door die IS gekkies, dus als Israël daar bommen op dropt, be my guest. Maar wat doen ze? Ze smijten bommen op burgerdoelen in Jemen! Ik heb de gruwelijke beelden gezien. Waarom werkt Israël samen met het Arabische/Hamas clubje? Dat is toch bizar!

        • @Suijkerbuijk
          Oneens. Wil daarmee niet zeggen dat Israël geen standpunt in mag nemen, maar momenteel laten ze zich met hun voortreffelijke militaire mogelijkheden, compleet misbruiken door de puppeteers in de US. Rome all over again.

        • @Suijkerbuijk
          Ter verduidelijking de US had gewoon naar Petraeus moeten luisteren. Dan was er geen IS geweest!

      • @ Toetssteeen

        Misschien heeft het met gas te maken. Gaat Europa deze eeuw gas geleverd krijgen vanuit het door Iran en Quatar gedeelde Pars-veld vanuit Iran via de Gazprom pijpleiding door , Irak en Syrie of via een alternatieve route die vanuit Quatar eveneens in Syrie uitkomt? In dat laatste traject heeft Israel een belang.

        http://www.opednews.com/articles/The-Latest-in-the-New-Cold-by-Mike-Whitney-Assad_Brics_Cold-War_Iran-140813-449.html

        Misschien ook wel meer militair strategische redenen; de bestaande staten in het MO langs religieuze lijnen opdelen in elkaar bestrijdende onmachtige staatjes.

  18. De stemming slaat snel om in Duitsland. Ondertussen boekt Putin grote successen op IS. Het enige wat Obama gedaan heeft is de FS-Army bewapend en andere oppositiegroepen, waarvan een deel hun wapens verkochten aan IS. Gelukkig grijpt Putin in.
    De schade die Obama veroorzaakt heeft is onmetelijk. Bush was natuurlijk ook een eikel om Irak aan te vallen, maar die had het land aan het eind van zijn periode, met dank aan Petraeus onder controle. Vervolgens trok Obama zich zo snel mogelijk terug. Herinnert u zich nog de messias van de NOS? WE TOLD YOU THAT WE WITHDRAW FROM IRAQ AND WE DID!!!!. De MSM die schrijft voor de 35% van de Nederlanders konden er geen genoeg van krijgen. De MSM moet zich schamen dat zij kritiekloos alles slikte wat Obama deed, het steunen van oppositiegroepen, het niet ingrijpen in Syrie, de liefdensdans met Erdogan, het verheerlijken van de Islam in Egypte. Waar Obama wel daadkrachtig in was was het dicteren van het EU beleid. Obama en Merkel, de verwoesters.

    • @Koffij
      Ik heb Petraeus vaak aangehaald. Hij vond dat om Irak te stabiliseren de troepen er moesten blijven. Hij had volkomen gelijk. Ik denk dat als Obama zijn hoofd even uit het Arabische zand zou hebben gehaald of uit de geldzakken van de banksters, om het even, dat hij dat ook had ingezien.
      Obama, hij heeft er een puinbak van gemaakt. Guantanamo Bay is nog steeds open, martelpraktijken bon ton. De ene na de andere onwelriekende zaak komt boven (ook hulde aan Joost die dapper verslag doet), edoch de CNN gerelateerden staan met vingers in de oren en kleppen voor de ogen lalalala te zingen.

  19. Waarschijnlijk is ernst quisling een door de EU betaalde troll.
    Daar wens ik niet op te reageren.

  20. Ik citeer Paul Craig Roberts:
    “My Ph.D. dissertation chairman, who became a high Pentagon official assigned to wind down the Vietnam war, in answer to my question about how Washington gets Europeans to always do what Washington wants replied: “Money, we give them money.” “Foreign aid?” I asked. “No, we give the European political leaders bagfuls of money. They are for sale, We bought them. They report to us.”
    http://www.paulcraigroberts.org/2014/09/02/warning-world-washington-nato-eu-vassals-insane-paul-craig-roberts-2/

    • @They Knew
      Money money….. Ben blij dat ik uit kon stappen uit een bepaalde wereld . Ik kon de leugens niet meer aan.
      Toch is er maar een klein deel dat rot is, alleen wordt dat in deze nogal met Marx doorknede (en dan heb ik het niet zozeer over de filosoof Marx als wel wat communisten/socialisten ervan hebben gemaakt). Zeg maar de lijn Hegel waar Schopenhauer een tegenstander van was. Zoals Hayek dat was van Keynes.
      Kijk, ik weet dat in de basis alle drie de richtingen, Marx/ Hegel/ Keynes zeer beslist wel kunnen leiden tot een goede uitkomst, maar dan in een besloten gemeenschap. En aangezien men beslist heeft dat dat kleinschalige verlaten moet worden, zou men dan in moeten zien dat dan het roer om moet en erkennen dat Schopenhauer/ Hayek gelijk hebben.

  21. Nikolai Starikov explains Europe’s refugee crisis

    Starikov met voor de hand liggende vragen over de vluchtenlingenstroom naar Duitsland. Vragen die uiteraard niet worden gesteld door de westerse…. kuch kwaliteitsmedia.

    • Goh, Quispelstaartje heeft een cursus Neuro Linguistic Programming gevolgd.

    • Foei Quispelstaartje, je weet toch dat wanneer je een cursus NLP hebt gevolgd je niet rationeel meer kan denken, dat je brein is geconditioneerd en feitelijk aan een ander toebehoort?

    • heh, rationalwiki. Quispel zoekt zijn bronnen wel uit. Dit keer dus een antisemitische trollensite als rationalwiki. Veel succes ermee, Quispel!

  22. http://www.zerohedge.com/news/2015-10-04/saudis-mull-launch-regional-war-russia-pounds-targets-syria-fourth-day

    U verwacht het niet hè. Salafisten hand in hand met de Turken. Ow, maar de eersten zijn ook al bezig in Jemen om daar de mensheid naar het kingdom to come te bombarderen. Driftig terzijde gestaan door de VS en helaas Israël.

    • Cameron is een hond die Engelse kinderen laat misbruiken door islamitische bendes. Als premier heeft hij jammerlijk gefaald in het aansturen van zijn justitie, politie, overheden etc. Wat mij betreft zou hij onmiddellijk tegen de muur moeten voor het leed wat die kinderen aangedaan is onder die multiculti-flauwekul. En iedereen die het op dat dossier 1 mm voor hem opneemt kan er van mij meteen naast gaan staan.

      • Ernst Quispel

        5 oktober 2015 op 08:22

        Mensen die de behoefte hebben medemensen tegen de muur te zetten plaatsen zich buiten elke redelijke discussie. Heikneuter is dan een te vriendelijke term.

      • Helaas, over die waarheid [van het schandalige seksuele misbruik door moslims, wat dankzij links meer dan 10 jaar door kon gaan] wil Simon niets horen, Heikneuter.

        Dat is namelijk de grootste schande voor links uit de hedendaagse geschiedenis.

        De reactie van Simon c.s.? Ach hieruit blijkt dat de moslims net mensen zijn.

        M.a.w: zij hebben ook behoefte een seks en dat dit een beetje uit de hand loopt ? Moet kunnen.

        Over links en over de communistische EU waar links volmondig achter staat, kan niet slecht genoeg worden gedacht.

  23. Jij maakt niet uit of bronnen obscuur zijn trol.

    • @Primo
      Laat die gast toch aan de boom hangen, hij komt niet verder dan de NOS/NPO/RTL/CNN en nog wat daaraan gerelateerde bronnen. Diep in de religie van Bellingcat en het Syrische observatorium vd mensenrechten.
      Trek je er niks meer van aan, niets zal helpen deze persoon te overtuigen; is ook niet zijn bedoeling overigens. Het gaat hem niet om introspectie/onderzoek naar de waarheid achter de propaganda.

      • Ernst Quispel

        4 oktober 2015 op 21:07

        De heer Toetssteen bouwt zijn wereldbeeld op E.J.Bron, Xandernieuws en een reeks van islamofobe sites die hem bevestigen in de wereld zoals hij die wenst te zien.
        Om dat beeld niet te verstoren mijdt hij kwaliteitskranten en officiële media als de pest. Al die nuance en al die hinderlijke feiten, het zou niet moeten mogen!

        • @Ernst
          Islamofobie bestaat helemaal niet.
          Een door moslims verzonnen term om dat ze kritiek op hun ideologie slecht kunnen verdragen.
          Onnozel om daar in te trappen. Verachtelijk als je dat blijft doen tegen beter weten in.

    • Lekker laten kakelen. Het afgelopen jaar zijn er het honderden publicaties uitgebracht die aantonen dat o.a. de Turken ISIS rechtstreeks logistiek ondersteunen, maar Quispel komt nu met een publicatie van een stagiare bij de Huffington Post die ons wil doen geloven dat, of all people, Assad de uitvinder van ISIS is.

  24. Ja als jouw zo geliefde EU zo doorgaat kunnen we oorlog verwachten met Putin, dat gefederaliseer van jou en je mede Eurofiele landverraders zorgt daar wel voor.

    • Ernst Quispel

      4 oktober 2015 op 19:25

      Je bent een geestige domoor. Denk je de volgende keer een beetje na voordat je hierweer links van obscure bron neerplempt?

  25. Ernst Quispel

    4 oktober 2015 op 19:09

    Primo leest ook graag een kwaliteitsblog over de grens. Hetzelfde sufferdje roept op ons voor te bereiden op een oorlog met Putin.

    http://www.express.co.uk/news/uk/608818/Russia-war-threat-Army-battle-tanks-Putin-UK

  26. Pat Buchanan Putin’s Op Ed ‘Outstanding,’ Looks ‘Like a Statesman’

    https://www.youtube.com/watch?t=362&v=4CPWfwTD5Ik

  27. Gelderse Fries

    4 oktober 2015 op 16:38

    http://www.veteranstoday.com/2015/10/02/russias-secret-war-on-the-cia-in-syria/

    Rusland en China benadrukken dat zij terroristen bestrijden voordat die Rusland of China zelf aan gaan vallen. Er vechten 3000 al Nusra strijders in de OekraIne tegen Rusland. Tjetjenen en Oeigoeren worden door “buitenlanders” betaald voor hun acties. Het westen lijkt volkomen ontspoord.

    • @Gelderse Fries
      Ik hoop dat Trump zich daar terdege in heeft verdiept. En dan mag hij vooral goed op zijn gezondheid passen, helaas.

      Groet van een Brabantse Fries.

    • Obama wist niet hoe snel hij de demonstranten in Hong Kong, de paraplu demonstranten moest ondersteunen We support you Idem zei Nuland tegen de Maidan demonstranten terwijl de Oekraïense president nog in functie was Ik denk niet dat iemand dat in Ferguson had mogen doen Waarom vinden wij het dan normaal als de USA dat wel doet????? Angst? bang? voor de grote Dictator

  28. en kijk eens aan hoeveel reacties er ondertussen verspild zijn aan die ernstige kwispel ?
    blijf hem voeren mensen, dat sneeuwt het topic zo mooi onder….
    .
    https://nl.wikipedia.org/wiki/Trol_%28internet%29

    • @harrynak
      Ik vind Trump een heel wat betere keuze dan de bekende kandidaten die nu zo in de schijnwerpers worden gezet (van Trump selecteert men om hem weg te kunnen zetten. Gelukkig lukt dat niet altijd.) Mijn favoriet is overigens Rand Paul.

      Ik hoop dat de Amerikanen zich laten leiden door gezond verstand en kiezen voor Trump. Vooral niet in de val trappen die al vaker is opgezet: nog een kandidaat in zetten waardoor de kiezers uit elkaar worden gespeeld. Vorm 1 front.

    • @Harrynak
      Ik plaats mijn inzendingen voor jullie , ben wel klaar met die trol.

  29. De pygmee op plateauzolen Ernst Quispel genaamd, gaat er voetstoots vanuit dat de opinie van de bimbo Charlotte Alfred de feiten zijn.

    Aandoenlijk…..

  30. De US strategie wordt door jou verwoord.
    Olie en macht en de zogenaamde “democratie” staan daar voorop.
    Het falen in Vietnam,Irak,Afghanistan en de rest van het midden-oosten staat op het conto van de US.Zij hebben de Taliban en andere fanatieke moslims gecreëerd.Zij hebben oorlogen gestart zonder te weten wat de gevolgen waren.
    Assad,Gadaffi en Saddam zijn diktators maar dat is eigenlijk minder erg ,dan wat je nu hebt of krijgt.Heel Azie en Afrika is een corrupte bende die nog moet evalueren en dat bespoedig je niet door zoals de US doet oorlogen te beginnen.Dat heeft veel tijd nodig en religie moet dan ondergeschikt zijn aan welvaart.Bemoei je niet met die werelddelen en laat de evolutie er op los.Dan komt het misschien wel goed.

    • Ernst Quispel

      4 oktober 2015 op 15:36

      Beste arjope, ik ben wel zo ongeveer eens met alles wat je stelt maar je gaat voorbij aan de kern van het betoog: Assad creëerde ISIS en steunt ISIS en de gedachte ISIS te bestrijden door Assad te steunen is een illusie.

      • Ersnt
        Jij bent compleet van de pot gerukt, ik zou je ook een keiharde leugenaar kunnen noemen maar dat zou ik alleen doen wanneer ik je serieus zou nemen. Jij bent de weg kwijt, jij ziet ze vliegen.

  31. Ernst Quispel

    4 oktober 2015 op 14:59

    Het verwarde mannetje citeerde slechts met instemming de Huffington Post, die tamelijk feitelijk de politieke strategie van Assad blootlegt. Tegen die analyse zag ik nog geen inhoudelijk weerwoord.

    • Voor het feitelijk verwarde mannetje Ernst…(ik verwacht geen inhoudelijk weerwoord)
      Adviseer ik om 5 maal daags dit filmpje te bekijken en te beluisteren op redelijk hoog geluidsniveau:
      https://www.youtube.com/watch?v=Ry3NzkAOo3s
      Brigitte Gabriel geeft moslima een feitelijke analyse waarvan ik door niemand ooit een inhoudelijk weerwoord heb gezien.

      Gewoon doen!

      • Ernst Quispel

        4 oktober 2015 op 18:10

        Het is wel een interessant filmpje, beste Pieter G, maar ik dacht dat we het hier Assad hadden. Heb je op dat punt geen tegenargumenten kunnen verzinnen?

        • Nee Ernst,
          We hebben het over verwarde mannetjes die geen inhoudelijk weerwoord hebben. Of raak je weer in de war van het interessante filmpje?

  32. Een verward mannetje “Ernst Quispel”denkt het e.e.a. te weten.
    Assad heeft niks met fanatieke moslims.
    Toen die moslimbroeders bomaanslagen pleegden en o.a. 70 kadetten vermoordden sloeg Assad terug (de vader van) en goed ook.Altijd zijn relifanaten bezig geweest om in Syrië een soort kalifaat op te richten .
    Bashar al-Assad was altijd westers georiënteerd,gratis onderwijs en gezondheidszorg en minderheden hadden geen problemen daar.
    Maar de fanatieke moslims wilden dat niet ,ze wilden een Arabische “lente”.
    Assad wilde dat niet want hij weet wat kalifaat inhoudt.Dat een LUL als Obama er niks van snapt is de oorzaak van die shit in Noord-Afrika en Azië.
    40 jaar geleden was islam onbeduidend in al die landen en dank zij de US is dat veranderd

  33. Ernst Quispel

    4 oktober 2015 op 13:57

    Assad blijkt ISIS niet te bestrijden maar feitelijk te steunen. In strijd met wat Putin bij de VN riep creëerde Assad ISIS en houdt hij deze zwijnenbende in stand voor zijn eigen politieke doeleinden.

    http://www.huffingtonpost.com/entry/putin-assad-isis_560d7db0e4b0dd85030b2368

  34. Ernst Quispel

    4 oktober 2015 op 13:33

    Iedereen van DDS komt hier naar toe en DDS is verlaten.

    Hoe zou dat komen?

  35. Zit die Graatsma/Molenkamp/Jacobus/ Simon Brouwenstein/Ernst Quispel hier nu nog steeds???
    Is de moderatie met vakantie of zo?
    Zelfs De Vrije Chroniqueurs heeft hem deze week binnen een dag het bos in gestuurd.

    Maar ja… als het u allen van de straat houdt…?
    Veel succes ermee, de komende maanden!

    • Ha Gielah, jij hier ook al? Het wordt nog gezellig.
      Sorry Joost, ik kon het niet laten.

      • Hoi Wachteres!
        Ik ben niet weg bij DDS, hoor!

        Iemand moet de Beukmans etc. toch behoeden voor nóg weer verder uit de bocht vliegen?

        Die was net aan het ijlen ( klaarblijkelijk in navolging van Maurice de Hond) dat alle PVV-er zo laag opgeleid waren.
        Persoonlijk ken ik alleen maar heel hóóg opgeleide PVV-ers, maar dat zal dan wel aan mij liggen.

  36. Ernst Quispel

    4 oktober 2015 op 12:47

    Jan slaat op DDS de spijker op de kop: “Duidelijk signaal dat een grote groep Nederlanders niet op zoveel vluchtelingen zit te wachten. Over de verkiezingen in 2017 zegt dit nog helemaal niets. Dat spel wordt pas in de laatste paar maanden voor de verkiezingen gespeeld. Wat dat betreft zijn peilingen buiten verkiezingstijd nauwelijks relevant.”

  37. Links heeft blijkbaar nog steeds niet de linkse droom verlaten.

    Behalve dat de slinkjes hier, ondanks het rampenscenario dat voor elk weldenkend mens al overduidelijk te zien is, een nieuwe multiculti maatschappij willen creëren, hebben ze de ‘Arabische lente’ ook nog niet vaarwel gezegd.

    Dat zij met hun opvattingen een groot deel van de wereld niet van de regen in de drup, maar in een gruwelijke orkaan brengen, wil maar niet doordringen.

    Er zijn mensen die nooit leren.

    • Gezien de politieke de Hond peiling van vandaag gaan bij toch steeds meer mensen de ogen open Wachteres…

    • Dat kun je wel stellen ja, bij Ernst kun je over deze kwesties nu toch al behoorlijk partijstandpunten van zo’n PVDA tussen de regels doorlezen. Dus dan weet je dat elke discussie zinloos is. Vast een fan van Timmermans en nee, Geenpeil.nl heeft hij vrijwel zeker niet getekend. Enerzijds die zogenaamde ‘beheerstheid’, anderzijds toch die dieper liggende haat, tegen dictators, extreem-rechtsen enz. Om de nodige balans te veinzen, zijn ISIS dan ook varkens. Een geestelijke spagaat die een zekere mate van ontkenning noodzakelijk maakt. Die is dus wel ook te zien. Persoonlijk ga ik het gesprek met dat soort figuren liever face to face aan. Keiharde haat vol in hun bakkes. Zonder geveinsd geweten.

      • Ernst Quispel

        4 oktober 2015 op 13:37

        Heikneuter haalt veel overhoop, maar inderdaad, het Geen Peil refendumverzoek heb ik niet getekend. Het is een belachelijk referendum dat 10 miljoen kost om het te organiseren, het Nederlandse bedrijfsleven bij verwerping van het associatieverdrag jaarlijks een half miljard kost en verder nergens over gaat.
        Het zal gaan zoals bij het vorige referendum, iedereen kan antwoord geven op de vraag niet niet wordt gesteld en de regering kan terecht zijn schouders ophalen.

        • Het Geen Peil refendumverzoek heb ik niet getekend. Het is een belachelijk referendum dat 10 miljoen kost om het te organiseren, het Nederlandse bedrijfsleven bij verwerping van het associatieverdrag jaarlijks een half miljard kost en verder nergens over gaat.
          -Dat u het GeenPeilverzoek niet hebt ondertekend is uw recht of luiheid van de gemiddelde burger; het is maar hoe je het uitlegt. GeenPeil heeft duidelijk aangegeven dat het om de mogelijkheid gaat voor voor- maar ook tegenstemmers. Fout ligt bij de Overheid die een mogelijkheid tot referendum heeft geschapen; dan dus niet achteraf zeuren door die Overheid. Dat dit 10 miljoen zou kosten, is peanuts vergeleken bij 1 schilderijtje voor het Rijksmuseum of de kostenstijgingen in de Zorg. Als het bedrijfsleven niet slim genoeg is om 500 mio elders te verdienen en zich wel houdt aan een door de VS/EU opgedragen boycot van Rusland, dan is dat niet mijn probleem denk ik dan.

          • Ernst Quispel

            5 oktober 2015 op 10:38

            Beste gnor,

            Het recht om een referendum aan te vragen staat niet ter discussie. Wel is de vraag relevant of het een zinnig referendum is. Dat is niet het geval, het is zelfs zeer schadelijk voor het Nederlandse bedrijfsleven.

      • heeft geen zin Heikneuter . Die Ernst is en blijft een trol . Overal zijn dwarse en linkse onzin dumpen . Gewoon negeren heeft nog het meest effect .

      • De grootste minachting van deze drs. gaat ongetwijfeld uit naar de laag opgeleide autochtoon; dat ondankbare tuig dat is overgelopen naar de PVV en een zucht van opluchting slaakt als partijen als de PvdA en Groenlinks op nul zetels staan.

        • @Dawg
          Als je weet waar je tegenwoordig in af kunt studeren dan rollen de tranen van het lachen je over de wangen.
          Zelf afgestudeerd in twee richtingen, maar ik neem wiskunde toch echt meer serieus dan economie.

          Het associatieverdrag gaat over veel meer dan een handelsverdrag, het houdt onder meer in een Griekenland in het 10 kwadraat en het verplicht afleveren van militair vlees voor een strijd waarvan je beter meteen je handwapen tegen je hoofd kunt zetten.

  38. Israël zit op veel A B en C bommen. Die bij gebruik de daarop volgende oorlog onnodig maakt. Betreffend land ligt redelijk centraal in een religie omgeving wat Israël als concurrent wil wegvagen van de map. Betreffende gelovigen haten elkaar als de pest. Net als ongelovige christenen, tijdje geleden. Door rijkdom olie in gelovige landen ontstond de toestand vandaag. Zonder olie was hun invloed nihil geweest. En de geit slachtoffer. Dankzij landgenoten en vrienden met de juiste neus voor lucht van geld zijn ongelovigen de klos, niet geit. Bilderberg vergaderingen, NATO begeleid, besloten tot kleur, spring, en paraplu [ Hongkong] revoluties voor uw kijk plezier. Met groot succes. Misschien vergeten , maar denk aan vliegtuigen neerschieten of gewoon foetsie. Nederland speelt mèè. Een klein, maar groot land, in daden. Het einddoel is een planeet aarde regering. Zonder oorlog, met altijd vrede. Daar word hard aan gewerkt. Getekend, Saoedi Arabië en NATO .

  39. Misschien de aloude internetwijsheid toepassen:
    “don’t feed the trolls”
    Ieder woord dat je ze toewerpt is voedsel voor ze en iedere discussie ontaardt in het wegzakken in een smerig moeras van idioterieën en gezeik.

  40. “Een trol (mv.: trollen) in een internetomgeving is een persoon die op Usenet, fora, websites of chatkanalen berichten plaatst met het doel voorspelbare emotionele reacties (bijvoorbeeld woede, irritatie, verdriet, of scheldpartijen – ook wel flames genoemd in internetjargon) van andere mensen uit te lokken”
    https://nl.wikipedia.org/wiki/Trol_%28internet%29
    .
    en jullie zien de overeenkomsten niet met Ernst Quispel ?

    • Ernst Quispel aka laarmans en vele, vele andere nicknames.

      • Ernst Quispel

        4 oktober 2015 op 09:54

        Harrynak heeft moeite met de inhoudelijke discussie. Je vraagt je af wat hij hier komt doen.

        • Hoi Simon, jij ook hier? Je stijltje verraad je toch steeds weer.

          Ben benieuwd hoe lang Joost je toelaat.

          Je hebt voldoende je gal gespuwd over zijn persoon en zijn site, zou ik zeggen.

        • @Ernst
          “Assad is een massamoordenaar en dient voor het Tribunaal in Den Haag te verschijnen.”
          .
          Oké, even hypothetisch: Assad is verdreven, en dan? Wie moet er volgens jou dan aan de macht komen in Syrië? Verkiezingen? De soennieten zijn de meerderheid dus die zullen waarschijnlijk de verkiezingen winnen met als gevolg dat groeperingen die niet veel verschillen met IS aan de macht zullen komen. Wie wordt daar beter van, en wie zullen daar onder lijden? Is onder dat regime nog ruimte voor gematigde moslims en niet-moslims? Na de moordpartij op die Nederlandse christen en andere christenen, alawieten, alevieten, etc.. ziet het er niet veelbelovend uit. Kijk wat er in Libië en Irak gebeurd is, kijk eens naar hoe Egypte het moslimbroederschap probeert te bestrijden, of Tunesië. Die landen zijn (ondertussen) islamitisch maar daar hebben ze echt geen trek in, desondanks wil jij dat dat soort groeperingen het in Syrië voor het zeggen krijgen? Of zijn er nog andere opties volgens jou?

          • Ernst Quispel

            4 oktober 2015 op 12:45

            Zolang Assad de macht houdt zal Syrië een verscheurde staat blijven. Ik hoop dat de Russen zullen bewerkstelligen dat Assad verdwijnt en er een nieuwe regering komt. Dat zal van Syrië niet direct een stabiele staat maken maar dat biedt wel meer kansen op stabilisatie.

          • @Ernst
            ” Ik hoop dat de Russen zullen bewerkstelligen dat Assad verdwijnt ”
            .

            De Russen houden Assad juist in het zadel, stabieler dan onder Assad zal het niet worden, dat christenen en andere minderheden onder Assad in alle rust konden leven is daar het bewijs van. Mijn vraag aan jou is; welke partijen moeten volgens aan de macht komen wanneer Assad weg is?
            .
            Maar daar heb je geen antwoord op.

          • Ernst Quispel

            4 oktober 2015 op 13:30

            Ik durf wel de voorspelling aan dat onder invloed van de Russen Assad binnen een jaar zal verdwijnen. Rusland zal zich niet blijvend willen verbinden aan een extreem crimineel regime als dat van Assad.

            http://www.theguardian.com/world/2015/may/05/syria-forces-war-crime-barrel-bombs-aleppo-amnesty-report

          • @Ernst
            Vooralsnog zorgen de Russen ervoor dat Assad in het zadel blijft tot groot verdriet van het westen.
            .
            Je ontwijkt mijn vraag consequent, ik ben er nu ook van overtuigd geraakt dat je een troll bent, ik zal dan ook niet meer op je reageren.

          • @Dick HEt antwoord van deze Kwispeldoor Quispel is voorspelbaar en inderdaad zie onder. …

      • Ja hij kan zich beterQuisling noemen. Verder heet hij Brouwenstein op DDS en uiteraard heeft hij nog meer namen

  41. deze man spreekt duidelijke taal:
    https://www.youtube.com/watch?v=nXe4gy_ABf8

  42. Hopelijk worden ze in Washington wakker en beseffen ze, dat ze met hun illegale acties in N-Afrika en het M-O naar een derde wereldoorlog aan het toewerken zijn. Dat kan toch niet de bedoeling zijn? Het destabiliseren van een land is levensgevaarlijk maar beperkt. Een oorlog tegen Rusland en China, met als onze bondgenoten Turkije en en de Arabische dictatorschappen zal de hele aarde in een rokende en smeulende puinhoop veranderen, net zoals Afghanistan en Lybie en half Syrië dat al zijn.

    • Hopenlijk zullen ze nog op tijd beseffen dat het om een strijd gaat tussen de westerse beschaving (inclusief Rusland) en de rest van de wereld. Nu is dat nog met gemak te winnen.

  43. De algemene tendens lijkt te zijn: Amerika met de EU in het kielzog steunen soennieten, ongeachte het morele kaliber van die gesteunde partijen. Volgens Claire Lopez zijn in het witte huis de objectieve Midden-Oosten/Islam kenners in de loop van het Obama-regime vervangen door islamitische adviseurs waar een Moslim-broeder-geurtje omheen hangt. Soennieten dus. In de tweespalt soennieten – shiieten zijn we het soennitische kamp ingetrokken. Het kamp dat de meeste terroristen levert. Obama is mijns insziens een veel grotere ramp dan veel mensen vermoeden en die kneuzen in de EU dansen naar zijn pijpen. Brussel wilde een tegenwicht tegen de VS en China, maar ze worden overlopen door die crypto-islamitische flutnegert die de hele wereld in gevaar brengt. En wij moeten maar afwachten wat op ons afkomt.

  44. Het ziet er naar uit dat veel ISIS extremisten in paniek geraakt zijn door de constante aanvallen van Russische jets in Syrie. Velen proberen te ontsnappen. Europa moet haar grenzen sluiten. En wel NU !

  45. Obama is lekker dan slim bezig? Wat Rusland doet: het nooit goed of het deugt niet. Nu Rusland eindelijk orde op zaken wil zetten om van Syrië weer een rustig en leefbaar land te maken onder de stevige dictator Assad vallen de Westerse brokken makers, UK, Frankrijk en de USA allemaal over hem heen terwijl het westen weet al 4 jaar niet wat het wil. Assad mag niet winnen, Isis mag niet winnen, nee, obscure terroristen zoals Al Nusra/AI Qeada die moeten het land ‘democratisch’ gaan leiden. Dat wordt niets dan meer bloederige strijd tussen Soenni en Shiiten. Het westen wordt geleid door de US Obama malloot die zegt vrede te wllen maar alleen maar meer oorlog uitlokt. Door het geklungel van Obama en zijn Westerse Allies zijn er al 100-duizenden omgekomen in Syrië, is er een gigantische stroom ontheemden nu op weg naar veilige gebieden, ook Europa. Als het aan Obama zijn beleid ligt dan blijft het daar oorlog de komende 60jaar. Ze zouden Poetin zijn beleid met beide handen moeten…

  46. Mensenrechten? De Amerikanen steunen elke denkbare dictator, zolang die maar uitvoert wat het State Department beveelt. De oorlogen in het MO zijn jaren geleden al beraamd door de VS.

    https://www.youtube.com/watch?v=9RC1Mepk_Sw

    Demonisering van de politiek leider is één van die schaamlappen die tevoorschijn wordt gehaald als er weer eens een land in het MO naar ‘vrede en democratie ‘ gebombardeerd moet worden. Terrorisme en WMD doen het ook goed:

    Je hebt klaarblijkelijk geen idee wat er speelt in Syrië, of je doet alsof. Gewoon even naar dit interview senator Black uit Virgina luisteren. Ben je weer helemaal bij:

    https://www.youtube.com/watch?v=nXe4gy_ABf8

  47. Het is sowieso idioot dat de westerse leiders niet snappen (en goedkeuren) dat Poetin ALLE rebellen wil aanpakken. Als Poetin zegt Assad te steunen, waarom zou hij dan voor de “gematigde” rebellen een uitzondering maken?
    Hier wreekt zich weer het gebrek aan logica en gezond verstand van het westen. Die tekortkoming loopt als een rode draad door de moderne geschiedenis.

    • Precies. En die alkaida filialen waar de Westerse sociopaten en -meutemedia zoveel krokodilletranen om laten, worden door de Syriers heel fijntjes omschreven als “moderate cannibals” 🙂

  48. Ernst Quispel

    3 oktober 2015 op 15:42

    Dit is triest cynisme. De ISIS-zwijnen maakten veel burgerslachtoffers maar Assad vermoordde een veelvoud. Als je deze smeerlap als bondgenoot kiest teken je je morele failliet.
    De smerige dictator Putin en de smerige dictator Assad moeten van Syrië weer een leefbaar land maken. Wie dat gelooft adviseer ik dringend onderzoek van eigen ziel en verstand.

    https://www.washingtonpost.com/world/islamic-state-has-killed-many-syrians-but-assads-forces-have-killed-even-more/2015/09/05/b8150d0c-4d85-11e5-80c2-106ea7fb80d4_story.html

    • Ernst, wat zou jij doen als je president was, en een deel van de bevolking begon het andere deel uit te moorden? Dan kies je partij, en dan doe je je plicht als staatshoofd: De moordenaars onschadelijk maken, en het andere deel van je volk beschermen. Daar vallen nu eenmaal doden bij. Wat denk je bijvoorbeeld van het menselijk schild dat de terroristen steeds gebruiken?
      Wat jij je ook niet realiseert, is dat ons beeld van Assad door de Amerikaanse propaganda volledig verdraaid is. De yanks liegen en bedriegen dat het een lieve lust is. Weet je nog van de “weapons of mass-destruction” die Saddam zou hebben? Dat was allemaal bullshit. En zo is het hier ook.

    • Ernst…., nu in alle ernst!

      “Wie dat gelooft adviseer ik dringend onderzoek van eigen ziel en verstand”

      Nee! Dat doen we nu juist NIET, precies zo.
      We kijken naar FEITEN…. en dán gebruiken we ons verstand!

      2 Jaar geleden had Putin een voorstel: Assad zou plaats maken’ was één onderdeel.
      Werd afgewezen door het klote Westen: “Assad zou wel uit zichzelf vallen’!!

      En dát zit ze niet lekker!

      Obama Out of Office: Goed voor Zwarten, Blanken, Mexicans, Eskimo’s, Belgen en SLECHT voor de islam-gerelateerde aanvallers op ons vrije Westen!

    • Het moreel van The Washington Post (samen met de rest van de MSM) is al heel lang failliet. Dat onderschrijven zeer veel Amerikanen die het kunnen weten, zoals Paul Craig Roberts. Syrie is het land waar onze (Westerse) cultuur is ontstaan. In Syrie woonden alle soorten religies vreedzaam samen. Nu wordt iedereen uitgemoord door fanatici, niet door Assad. Dat het niet zo’n perfect georganiseerde democratie had zolas wij pretenderen te hebben, dat mag voor ons geen reden zijn om Assad als gekozen president af te willen zetten. De VS of wie dan ook hebben dat recht niet. Dat recht ligt bij de Syriers zelf, zoals president Putin onlangs correct opmerkte. Onze democratie bestaat al niet meer. Met wiens toestemming worden we geregeerd door die “leiders” in Brussel? Met wiens toestemming is de soevereiniteit van ons land doorgegeven aan Brussel? De basis voor de EU is daarmee volkomen illegaal. Putin en Assad zijn geen dictators. President Putin vecht voor zijn land, is dat een schande?

    • Dat u met een link naar de Washingon Post komt zegt veel. De WP heeft alleen nog bij links wat geloofwaardigheid. De rest van Amerika spuugt op de WP.

    • @Ernst.
      Tuurlijk is Assad degene die nu gesteund moet worden, dat werd helemaal duidelijk toen die Nederlandse christen, die onder Assad 40 jaar probleemloos ontwikkelingshulp heeft kunnen verrichten in Syrië, direct werd afgemaakt toen de ‘rebellen’ zijn stad binnenvielen. Dat zijn de mensen/beesten die het voor het zeggen krijgen wanneer Assad weg is!
      .
      Kijk eens wat een puinhoop Libië is geworden na het verdwijnen van Ghadaffie. IS hebben we te danken aan het verdwijnen van Sadam. Buiten het feit dat Assad een gematigde moslims is (alewiet), daarom wordt ie door de soennieten als niet-moslim gezien en moet ie dood, hij is te gematigd. Waar Europa zogenaamd naar zou verlangen, een gematigde vorm van islam.
      .
      Het zal me niet verbazen als jij als doel hebt de soennitische islam te promoten, anders begrijp ik helemaal niets van je reacties. Of je hebt er de ballen verstand van, in dat geval doe jezelf en ons een plezier….

      • Ernst Quispel

        3 oktober 2015 op 20:12

        Ik wijs slechts op het eenvoudige feit dat Assad veel meer burgers vermoordde dan de ISIS-zwijnen.
        Zet jou dat niet aan het denken?

        • Ik ben ook niet van plan Assad tot op het bot te verdedigen, hij zal ongetwijfeld geen lieverdje zijn maar dat kan je in die contreien helaas ook niet zijn, daar geldt het recht van de sterkste (en dat komt nu ook deze kant op). Sadam en Ghaddafi waren ook geen lieverdjes, toch ben ik nooit voorstander geweest van het verdrijven van deze mensen. Wat er na het verdrijven van Ghadaffi zou gebeuren had ik aardig ingeschat, maar wat er gebeurd is na het verdrijven van Sadam (IS) dat had ik in m’n stoutste dromen niet durven dromen.
          .
          Wat Assad betreft heb ik het vermoeden dat we een hoop niet weten want waarom heeft bijvoorbeeld die christelijke Nederlander daar 40 jaar ongestoord zijn werk kunnen doen ondanks Assad een (gematigde) moslim is, en konden christenen in het algemeen rustig leven in Syrië onder Assad? Waarom vermoordde hij die niet maar wel sommigen van zijn eigen (moslim) burgers? Ik denk dat hij geen keuze had, het is eten of gegeten worden. Het is een teringzooi daar.

        • Saudi Arabië kan er ook wat van:
          Het land kent verschillende manieren waarop de doodstraf kan worden voltrokken: onthoofding door middel van een zwaard, fusillade of steniging. De laatste twee methoden worden zelden toegepast. De 345 bekende executies die tussen 2007 en 2010 werden uitgevoerd, werden allemaal voltrokken door onthoofding. Executies worden in het openbaar uitgevoerd, doorgaans op een plein op vrijdag. Saoedi-Arabië is een van de vijf landen die veroordeelden publiekelijk executeren, naast Syrië(…), Jemen, Noord-Korea en Iran.
          En waarvoor….onmenselijke islam regeltjes.

          VN haalt hoofd mensenrechtenpanel uit SA??
          Is dat niet het toppunt van cynisme? met het gegeven dat Nederland er graag bij wil horen….Zet dat je niet aan het denken?

        • Eh, nee. Als het nodig is, is het nodig. Niemand met zo’n grote plank voor de kop als een soennitische moslim die alles opoffert aan de ‘absolute waarheid’ van zijn moslimbijbeltje, dat weet zo’n Assad, dat wist Khaddafi en dat weet Sisi. Wereldwijd is er gewoon een gigantisch probleem met die soennitische stroming. De dagelijkse stroom doden die al vele jaren op gang is, is het bloedige bewijs daarvan. We reageren wat langzaam, mede door figuren zoals jij en die zelfbenoemde machthebbers in Bruxelles. Maar basic killing gaat in de toekomst weer een serieuze bezigheid worden om orde op zaken te stellen. Iedereen moet een keer dood. Toch?

        • Geef eens wat eenvoudige getallen? Wat weet jij nu van Syrie? Ben je er al eens geweest? Syrie was een prima land om te vertoeven. Er werd wellicht wat hard opgetreden tegen fanatici maar daardoor hadden Christenen en andere gelovigen een prima leven daar. Damascus was een moderne stad met een prima universiteit. Assad is een, ook in het westen, hoog opgeleid man, geen domme dictator. Je zit er helemaal naast Ernst.

          • Ernst Quispel

            3 oktober 2015 op 22:12

            Dit is juist maar doet niets af aan de feiten: Assad is een massamoordenaar en dient voor het Tribunaal in Den Haag te verschijnen.

          • @Ernst Quispel 3 oktober 2015 om 22:12 “Assad is een massamoordenaar en dient voor het Tribunaal in Den Haag te verschijnen”
            .
            Ga eerst maar zorgen dat de massamoordenaars Bush I, Clinton, Bush II & Obama, samen met massamoordenaars als Albright https://www.youtube.com/watch?v=omnskeu-puE en de complete neocon bende voor het Haagse Hof verschijnen : “14 years [of] Washington’s illegal and unjustified wars in the Middle East and North Africa…have murdered and displaced millions of peoples” (citaat dr. P.C. Roberts).
            Hoewel…: “The United States government has consistently opposed an international court that could hold US military and political leaders to a uniform global standard of justice.” Zie je,. de VS mag dood en verderf zaaien waar en wanneer het maar wil, geen Quispel die zich daar druk om maakt.

        • Zegt wie?

          De VS gebruiken het moslimextremisme om regimes in het MO omver te werpen. Je wil toch niet beweren dat je daar helemaal niks van opgepikt heb?

          https://www.youtube.com/watch?v=Ib-BddeuVOI

        • Ernst, je moet het aantal doden niet op een goudschaaltje afwegen. Dat is benepen, en getuigt van een typisch Hollandse kruideniersmentaliteit! Het gaat om de intentie. En die is OK.

        • Meneer Quispel kunt u dat onderbouwen dat wat u hier zegt?
          “Ik wijs slechts op het eenvoudige feit dat Assad veel meer burgers vermoordde dan de ISIS-zwijnen.”

          Gaarne bron(nen) Bent u er soms zelf geweest? En vindt u dat een EENVOUDIG FEIT???
          Ik vind het een verschrikkelijk feit en wel een verschrikkelijk leugenachtig door de Westerse propaganda leugenmachine gebracht FEIT.
          Een leugen dus!

    • Er zijn vele duizenden buitenlandse huurlingen het land binnengestroomd die de regering omver wilden leggen en een Kalifaat wilden stichten in het land. Natuurlijk vielen die als vliegen. Alleen bleven ze maar komen!

      Je moet natuurlijk we kijken naar de situatie vóór de burgeroorlog en het geweld losbarstte. En trouwens, zulke getallen afkomstig van “monitoring organizations” zoals “Syrian Observatory for Human Rights” (SOHR), dat is één mannetje met een telefoon in een appartement in London, geen organisatie, geen oversight, geen fact check maar wel met een politieke overtuiging. En hij is de bron voor alle “know it alls” over Syrië. En veel mensen in Syrië geven het toe niet meer te weten. Teveel chaos…. maar jij en de WP hebben alles uitgedokterd!

    • Logischerwijs kiest Ernst hiermee voor het 100-jarige pad van de soennitische Oemah op weg naar de nagestreefde wereldoverheersing en alle terreur, moord en doodslag die daarbij zal horen. Dat doet hij met al zijn ‘o zo redelijke’, maar ietwat sturende en oneigenlijke vragen en plemps. Elk milder alternatief, waarbij de aanhangers van dat agressieve dogma wat meer zelf de deksel op de neus krijgen en anderen beschermd worden, is uitgesloten. Logisch toch? Not. Mafklapper. Maar toch leuk dat hij er is. Houdt je scherp en laat zien dat de redenaties beslist geen steek houden en door de komende werkelijkheid onderuit gehaald zullen worden. Vertrouwen in de toekomst en neer met alle Ernsten en islamo-fascisten!

    • In een tribaal en islamitisch land blijf je aan de macht door de knoet.
      Seculaire tyrannen zijn veruit te verkiezen boven relityrannen, die staan minderheden toe zichzelf te zijn.

© 2022 De Nieuwe Realist

Thema door Anders NorénOmhoog ↑