Door Joost Niemöller
Ja, Alex Jones is een complotdenker. Ook dus eentje waar je af en toe behoorlijk moe van kan worden. Want altijd is alles niets wat het lijkt, en soms zijn de dingen toch echt wel wat ze lijken, zoals veel aanslagen door moslims.
Maar Jones is ook grappig, slim, bot en onvermoeibaar. En dus grappig. En dat is Donald Trump ook.
Trump schuwt geen enkele controverse. Alex Jones is de vleesgeworden controverse.
Wat krijgt je dus als Trump zich laat interviewen door Jones? Een nu al klassiek item. Trump, de cowboy die Amerika weer groot wil maken, en ervan overtuigd is dat het allemaal goed komt met een paar gesprekken met Poetin, die hij ‘Vlad’ noemt, de bad guys pakken in het Midden Oosten en ervoor zorgen dat Amerika niet meer links gepasseerd wordt door de Chinezen, die slim de olie pakken uit Irak, waarvoor Amerikaanse soldaten doodgingen, en de mineralen uit Afghanistan weghalen waarvoor ook weer Amerikaanse soldaten dood gingen. Onder Obama werd het Amerikaanse leger en de Amerikaanse economie de grootste sukkel van de wereld. Zegt Trump. En ik denk dat hij een punt heeft.
Hoe dan ook, die twee, het is een genot om naar te kijken.
En: Trump in het Witte Huis. Ik zie er nu al naar uit. De grote reshuffle.
5 december 2015 op 19:08
Ik kan me nu al verheugen op al het gedraai en gelieg en de 180 graden omslag in waardering als Trump echt president wordt. Reken maar dat die amerikanen nagaan hoe politici hier over hem spraken tijdens zijn kandidatuur.
5 december 2015 op 16:44
Trump begint mij steeds beter te bevallen. Zijn standpunten zijn zeer juist en getuigen van een goed inzicht. Hij ziet de werkelijkheid zoals die is. Echt een onafhankelijk denkende man en onafhankelijk van sponsors. Dat de gevestigde orde hem demoniseert, zegt meer over deze gevestigde orde dan over Trump. Zeer vergelijkbaar met wat er met Wilders gebeurt en de reacties door de NL regentenkliek en media.
Het feit dat hij Reagan bewondert, spreekt ook zeer in zijn voordeel.
Trump is de beste kandidaat: geen twijfel mogelijk. Dat men hem ook hier in NL een “clown” noemt, zegt alles over de enorme politiek correcte imbeciliteit in NL.
Trump for president!
4 december 2015 op 18:20
Donald Trump.
Twee letters erbij en je hebt Donald Triumph.
Dat zou wat zijn.
In ieder geval een knuppel in het policor-hoederhok.
Alleen dat al is genoeg reden om voor een overwinning.
Zodat eindelijk de, door ’toverwoorden’ als racisme en discriminatie geknevelde, meerderheid weer lucht krijgt.
4 december 2015 op 12:37
Zou het eventueel niet kunnen zijn dat obama expres een oorlog wil uitlokken met rusland ,zodat hij een termijn langer kan blijven zitten? .Of moet amerika daarvoor in oorlog zijn in hun eigen land?
4 december 2015 op 18:33
Het zou me niet verbazen dat hij ( en alle machthebbers achter de schermen) met (zo)’n truc probeert langer aan de macht te blijven.
Zeker nu steeds meer blijkt dat Trump serieuze kans maakt zijn opvolger te worden.
4 december 2015 op 10:06
Wij Europa, Europeanen, in de oorlog, of vlak na de oorlog geboren moeten eindelijk eens op eigen benen leren staan. Na de oorlog was alles Amerika en ze hebben zeker veel goed gedaan al was het maar dat ze de hele hiërarchie ondersteboven gooiden.. Echter na de moord op de Kennedy’s Werd het duidelijk wie, dank zij de enorme Oorlogswinsten, echt de baas waren in Amerika en hoe zij de Wereld wilde inrichten .
Nadat ik Balkenende en de Hoop Scheffer kruipend en buigend bij Bush op audiëntie zag komen en buigend achteruit lopend the Oval Office zag verlaten Wist ik, hier zit iets goed fout Europa moet op eigen benen gaan staan. Ik citeer Herman Wijffels, zie interview met W. Middelkoop : Wij staan met onze rug naar ons Continent; Mijn woorden, te wachten auf befehl vanuit Amerika . Nu wordt er een “posse coalition”samengesteld om Irak te bombarderen Zonder UN mandaat en zonder verzoek om hulp van een Soeverein land. Hang them High In onze achtertuin.
4 december 2015 op 11:33
Tijd om met Poetin aan te pappen dus. Daarbij kunnen we ons op Trump beroepen, en een dubbele lange neus naar Obama uitsteken.
6 december 2015 op 00:49
@ Hugoden 4 december 2015 om 10:06 “Europa moet op eigen benen gaan staan”
.
Mee eens, en 70 jaar na WOII wordt dat hoog tijd.
4 december 2015 op 02:42
Video zojuist helemaal bekeken, voor ik de reacties lees moet ik dit even kwijt: Wat zijn dat voor vreemde advertenties aan het eind? Iets om het lichaam te reinigen, iets met het versterken van het DNA of zoiets..
.
Wat is dat voor een gekkigheid? Zo gooi je toch al je integriteit te grabbel? Door met die rare video-war-game stem dit soort dubieuze producten aan te prijzen.
.
Ik haat die slangen als Obama en Hillary en ik zou graag Trump aan de macht zien, maar schrik toch wel een beetje van dit nivo, van het publiek dat deze show kennelijk bereikt. Is dat representatief voor het electoraat van Trump? Ik hoop het niet.
4 december 2015 op 02:50
@Machteloze,
.
ben bang dat alex jones ook hard geld nodig heeft van reclame-gelden of sponsors.
.
maar je hebt wel gelijk, het komt de geloofwaardigheid niet ten goede..
4 december 2015 op 11:28
Het is betrekkelijk onschuldige onzin. Je moet ook bedenken hoe achterlijk de Amerikanen op dit punt zijn. De obsessie met gezondheid is daar nog 10 keer erger dan hier. De geloofwaardigheid van Trump zal (binnen Amerika) door deze obscure reclame niet worden beinvloed.
4 december 2015 op 12:03
Die advertenties waren me niet eens opgevallen, het gesprek op zich vond ik wel OK vooral omdat Trump voor mijn gevoel oprecht spreekt, hij spreekt iig niet als een standaard politicus. Maar zoals ik al eerder aangaf, ik hou altijd een slag om de arm.
.
Die reclames had ik niet eens gezien, waarschijnlijk omdat ik standaard alle reclames probeer te vermijden. Ik zie al die reclames als een uit de hand gelopen onderdeel van onze samenleving (zo zijn er nog wel meer) wat mede het gevolg zal zijn van dat we steeds meer in een corpocratie leven.
.
Onze westerse wereld is alles behalve perfect. Het probleem is echter, wat is een beter alternatief? Die zal er ongetwijfeld zijn maar bestaat op dit moment niet, ik zou niet weten waar. En om je heil te gaan zoeken in eeuwen oude achterhaalde dogmatische religies is natuurlijk het achterlijkste wat je kan doen, want bewijzen te over.
.
Ik irriteer me ook altijd aan die stem van Jones, ik vind het typisch Amerikaans.
5 december 2015 op 01:57
Ik ben wel eens bang dat het een structurele fout in ons democratisch systeem is dat slangachtigen als Obama, Hillary, Timmermans, Asscher, etc. komen bovendrijven. Zij zijn meesters in het manipuleren van het sentiment, daar moet links het van hebben.
.
Ik vermoed dat de fout bij de journalistiek ligt, die te veel naar links hangt. Waarschijnlijk omdat de linkse moraal al zo lang dominant is, en veel journalisten liever carriere maken dan de macht (de hand die hen voedt) ontmaskeren.
.
Links (sentimenteel) denken vreet aan de moraal.
4 december 2015 op 02:16
Degene die het woord ” complotdenker ” als argument gebruikt is niet bijzonder snugger.
4 december 2015 op 02:54
m.i. begrijpt u niet wat een argument is, het enige wat de hr niemoller doet is een stukje relativeren…..
.
toch maar weer even terug naar school dan ?
4 december 2015 op 03:55
In logic and philosophy, an argument is a series of statements typically used to persuade someone of something or to present reasons for accepting a conclusion
” Alex Jones is een complotdenker. Ook dus eentje waar je af en toe behoorlijk moe van kan worden. Want altijd is alles niets wat het lijkt, en soms zijn de dingen toch echt wel wat ze lijken, zoals veel aanslagen door moslims. ”
Veel plezier op je opleiding meneer Nak en doe de groeten aan ome Joop!
4 december 2015 op 04:25
https://irmaschiffers2014.wordpress.com/2015/11/24/74727/
Nak Nak
4 december 2015 op 00:06
Kijkend in de media doen ze hun uiterste best om Trump te bashen, maar Joe sixpack trekt er een lange neus naar. Ik vind het een wonderlijk schouwspel. Blijkbaar leest Joe in plaats van naar het dagelijkse gereutel te luisteren, op het internet. Iets dat toe te juichen is.
Ik zit alleen met 1 ding, wat nu als Obama, onder druk gezet door de bekende lobby clubs, de noodtoestand uitroep? Mag de puppet blijven zitten en kunnen de lobby’s verder gaan met hun vernietigende werk.
6 december 2015 op 00:31
Daar hoorde ik ook laatst ook iets over (in het verlengde van de “Noodtoestand/ staat van beleg” die in Frankrijk werd afgekondigd na de ISIS aanslag). En Trump is geen CFR man, noch lid van deTrilateral Commission, hoewel die twee organisaties de dienst uitmaken in de VS. Het is daarom te hopen dat hij een goede beveiliging heeft. De “belangen” van de elite op de achtergrond zijn immens, en niet alleen geopolitiek (NWO). Denk bijvoorbeeld aan een zijstraat als Afghanistan. Inderdaad halen Chinese ondernemingen er mineralen vandaan. Maar intussen oogsten ‘de Amerikanen’ er iets anders, en niet zo’n beetje ook “Afghan Opium Production Increases 35-Fold Since U.S. Invasion”. De inkomsten daaruit worden mogelijk zelfs deels doorgeschoven naar ISIS. Zie ook “We Run the Afghan Opium Trade” http://worldnewsdailyreport.com/retired-cia-agent-we-run-the-afghan-opium-trade/
3 december 2015 op 23:04
Op een punt ben ik het in ieder geval niet eens, het ontmantelen van Obama care. Ik ben geen fan van Obama, maar Obama heeft wel de eerste stappen gezet om het stelsel van gezondheidszorg weer gezond te maken. Voor Obama care waren de gezondheidskosten per Amerikaan een veelvoud t.o.v. ons. Dat kwam omdat de Amerikanen geen collectieve ziekenfonds hebben, of iets wat er op lijkt. Onrechtvaardig ook, als je ziekte niet in de kleine letters stond kon je toch je huis verkopen voor behandeling. De republikeinen vonden het in ieder geval heel interessant het systeem wat Nederland nu heeft, wat een beetje tussen privaat en collectief in zit. De andere republikeinen willen obama care hervormen. Ik denk dat dat verstandiger is dan weer teruggaan naar het oude stelsel, waarvan vast staat dat het niet werkt. Trump zegt wel dat er iets beters voor in de plaats komt maar ik geloof er niet in.
3 december 2015 op 23:56
@Koffij
Obamacare is bagger, hij had moeten kiezen voor dit:
https://en.wikipedia.org/wiki/Healthcare_in_Singapore
Ik kies gemakshalve voor Wiki om het niet nodeloos ingewikkeld te maken.
Zelfde geldt overigens voor het openbaar vervoer ginds en de bagger die we hier hebben.
4 december 2015 op 11:15
In Amerika heb je hetzelfde probleem als hier: Mensen met een sociale agenda, hebben altijd ook een immigratie-agenda. Dat is een destructieve mix. Het mooiste model is een sociaal systeem met hermetisch gesloten grenzen. Dus ongeveer het PVV-programma. Of Drees.
http://www.dagelijksestandaard.nl/2013/10/willem-drees-actueler-dan-ooit/
3 december 2015 op 22:35
Hadden we hier maar een Trump! Iemand die zegt waar op het op staat, en gewoon domweg DOET WAT GOED IS VOOR ONS EN WAT EEN MEERDERHEID IN EUROPA NU WIL in plaats van allerlei parasiterend uitschot uit Afrika en Azie te faciliteren. Daarbij wil ik een uitzondering maken voor de échte vluchtelingen voor de oorlog in Syrie. Maar wie zal ze identificeren? De nu bestaande NGO’s ? Die zijn allemaal strontziek aan de rechter hersenhelft.
3 december 2015 op 22:09
Donald Trump ? Yes he can…!!! 😛
3 december 2015 op 19:24
Trump is compleet onafhankelijk, daar is zelfs Alex Jones van overtuigd. En zijn vertrouwen heb je niet zomaar. Dat zegt dus wel iets, me dunkt. Trump laat zich niet vatten. Ze hebben het in dit interview over een richtingenstrijd binnen overheidskringen en het schisma dat Trump veroorzaakt. De corrupte internationalisten versus de patriotten. Een echte “game-changer”. Hopelijk valt dit allemaal de goede kant uit en zitten we straks niet met President Hillary.
3 december 2015 op 19:22
@Adje, geen van de scholen die Trump bezocht hebben naar mijn mening een skull & bones afdeling.
3 december 2015 op 19:22
@Adje, geen van de scholen die Trump bezocht hebben naar mijn een skull & bones afdeling.
3 december 2015 op 19:16
frappant hoe Trump op Willem Alexander lijkt, maar dan een intelligentere en doortastendere self-made uitvoering.
Heeft Trump ooit eens een nachtje op Paleis Soestdijk doorgebracht of zo? :p
3 december 2015 op 19:20
zijn grootouders waren duitse immigranten
4 december 2015 op 00:00
@DG
Kweenie waar Donald uithing op zijn twintigste, of Beatrix, want dat kan ook hè.
4 december 2015 op 11:06
Over de doden niets dan goeds. Maar het kan zijn dat Trix eens wat meer vuurwerk wilde. In elk geval lijkt Alex niet op Claus. De 2 broertjes wel overigens.
3 december 2015 op 19:03
Het viel me op dat Jones Trump complimenteerde met dat hij jaren voor 911 al gewaarschuwd had voor Osama en daarmee Trump zijn geweldige inzichten duidde. Terwijl ik Jones ken van de inside job theorie, komt een beetje tegenstrijdig over, lijkt me.
.
Oké, misschien werkte Osama wel samen met degenen die het weg-met-ons virus over de VS en de EU verspreid hebben. Het weg-met-ons virus is onze grootste bedreiging op dit moment, mijns inziens.
.
Ik hoop dat Trump wint omdat de andere kandidaten allemaal besmet zijn met het weg-met-ons virus, blijkt Trump fake te zijn dan is het bey bey zwaai met het westen, want dat we ons op een crossroad bevinden is een feit.
.
Ik vraag me steeds weer af wie dat weg-met-ons virus verspreid heeft en wie het zijn? Nog belangrijker, hoe is het mogelijk dat zo een groot deel van ‘ons’ daaraan meewerkt, is dat virus zo sterk, levert het zoveel geld op? Waarom zou ‘ons’ meewerken aan het vernietigen van ‘ons’?
.
Schiet mij maar lek.
4 december 2015 op 05:21
‘Ons’ is het (klootjes)volk. De ‘weg-met ons’-aanhangers zijn de boven ‘ons’ gestelden.
.
‘Ons-soort-mensen’ zijn niet dezelfde ‘ons’ als in: ‘weg-met-ons’. Deze ons-soort-mensen-kliek heeft de touwtjes in handen en verdeelt de banen.
.
‘Ons-soort-mensen’ maakt carriere over de rug van ons door ‘weg-met-ons’ te roepen. Simpel toch?
4 december 2015 op 11:42
Ik bedoelde met ‘ons’ niet het (klootjes)volk, hoewel het overgrote deel van ‘ons’ uiteraard uit (klootjes)volk bestaat, zoals bij iedere samenleving. Waar ik met ‘ons’ op doelde is de westerse wereld, de westerse cultuur, de open seculiere westerse manier van samenleven, etc..
.
Dat westerlingen die volop genieten van de westerse manier van leven maar voor bv promotie zich toch voor het weg-met-ons karretje laten spannen begrijp ik nog wel. Hoewel het onbegrijpelijk is, ze zullen ook niet beseffen waar ze eigenlijk mee bezig zijn.
.
Wat ik me afvraag: dat weg-met-ons virus wordt van bovenaf verspreid, waarom willen die mensen van onze manier van samenleven af? Wie zijn de mensen die dat weg-met-ons virus verspreiden? Is de westerse wereld nog wel in handen van ons? Daarom hoop ik dat Trump wint want als dat niet gebeurt dan ben ik ervan overtuigd dat de westerse wereld binnen afzienbare tijd islamitisch zal zijn, veel andere opties zijn er niet. Geen prettige gedachte,…
5 december 2015 op 01:39
De ‘weg-met-ons’-roepers doen dat louter om aan te geven bij de juiste (elitaire) groep te horen, de groep waar de baantjes en centen verdeelt worden.
.
Het is voor de dommen een kritiekloos conformeren aan reeds lang vergane ideeën, en voor de slimmen egoïsme en pure kwaadaardigheid. Maar het werkt wel, helaas..
3 december 2015 op 18:13
Ha, goed verhaal. Een ding is zeker Jones is Trump nog niet tegen gekomen bij The Bohemian of Skull and Bones. Misschien bij Bilderberg? Iemand?