Door Joost Niemöller
Hitler noemde de Joden een ‘ras’ en dichtte ze een geheime agenda toe. Achter de schermen zouden Joden zich onledig houden met het kapot maken van het Arische ras. Variaties op die stelling zijn ook vandaag de dag onder westerse intellectuelen populairder dan menigeen zal denken. Uiteraard wordt er meestal alleen zachtjes over gesproken. Je vindt het terug in menige complottheorie, die er in het kort altijd op neer komt: De Joden hebben het internationale bankwezen in handen, plus de media. De filmindustrie bijvoorbeeld. Vanuit die onzichtbare positie manipuleren ze het Westen, door het multicultureel te maken, door massamigratie en door de islam. In die gedachte zitten de Joden achter 9-11, achter MH17, achter de aanslagen in Parijs, achter ik weet niet wat, en valt steeds weer (net als bij Hitler) de naam Rothschild; de Joodse familie die praktisch al het geld en daarmee alle macht verzameld zou hebben. En is George Soros niet ook een Jood? Zeker. Dus? Dus wat?
Het probleem met dit soort theorieën is dat het nooit meer dan theorieën zijn, dat er uitgegaan wordt van een simplistische causaliteit die geen recht doet aan de complexe oorzaken achter de grote ontwikkelingen in de geschiedenis van de mensheid, en die er vanuit gaan dat Joodse mensen kennelijk dom zijn, want gericht op het opeten van de hand die hen voedt; de westerse welvaart. Ze zouden, volgens die theorie, gedreven worden door een alles verterende wraakzucht: De Holocaust moet worden vergolden. Nu; over Joden kun je veel zeggen, maar niet dat ze dom zijn. Bovendien zijn Joden door de eeuwen heen een essentiële factor in de ontwikkeling van de Westerse beschaving geweest. Een onvoorstelbare prestatie voor een groep die relatief zo klein is. Het is niet voor niets dat de naam Albert Einstein synoniem is geworden aan het begrip genialiteit.
Het gemiddeld extreem hoge IQ van Joden is de reden voor hun grote maatschappelijke succes. En dus ook de oorzaak voor gevaarlijke afgunst, haat,en complottheorieën.
Betekent dit nu dat je de Joden als etnische groep niet kritisch kunt beschrijven? (Een etnische groep is iets anders dan een ras, overigens. Etniciteit is eigenlijk een nogal vaag containerbegrip, waarin zowel culturele als biologische aspecten aan de orde komen.) Nee, dat betekent het natuurlijk helemaal niet. Een interessante intellectueel die de moed had zich daar wel in te verdiepen, vind ik de Amerikaanse psycholoog, en professor, Kevin MacDonald. Het gevolg van zijn analyses is dat hij wordt weggezet als antisemiet en als complotdenker. Weinigen zullen de moeite genomen hebben om zijn doorwrochte, en niet gemakkelijke, boeken te lezen, zoals The Culture of Critique.
MacDonald gaat hier in op de Joodse betrokkenheid in het intellectuele debat van de twintigste eeuw. Hij besteedt veel aandacht aan het cultureel marxisme en haar voorlopers. Het multiculturalisme en cultuurrelativisme komen daaruit voort. Het is evident dat Joodse intellectuelen hierin een vooraanstaande rol speelden. Net als in het communisme overigens. Volgens MacDonald heeft dit te maken met de etnische strategie van de Joden, en die is er op gericht om als groep naar buiten toe onzichtbaar te zijn, en, in meer algemene zin, begrippen als ‘etniciteit’ en ‘ras’ verdacht te maken. De biologische factor is ‘nazistisch’, er bestaan geen verschillen tussen mensen en iedereen is volkomen maakbaar.
Een etnische strategie, waar gezien de eeuwenlange Jodenvervolging wel iets voor te zeggen zou zijn. Als Jood wil je waarschijnlijk liever niet al te duidelijk als Jood gezien worden. Het is gevaarlijk. De maakbaarheid-ideologie die nu domineert zou dan ook eigenlijk een Joodse uitvinding zijn. Je zou deze theorie kunnen verwerpen, maar het probleem met dat verwerpen is dat MacDonald niet zomaar wat roept: Hij onderbouwt alles wat hij zegt zeer gedegen. Daarom is het ook nog niet waar. Maar het is beslist meer dan een vaag antisemitisch ideetje.
Sommigen zullen MacDonald een verkapte en daarom des te gevaarlijkere antisemiet noemen. Het is waar dat er weinig liefde in zijn analyse doorklinkt voor het Joodse volk. Maar haat ook niet. Zijn kijk erop is eerder klinisch. Een probleem is wel dat hij alleen kijkt naar linkse Joodse intellectuelen. De meeste Joodse intellectuelen die ik ken, en waar ik van kennis nam, zijn juist zeer goed doordrongen van het gevaar van het multiculturalisme en de deur die daardoor is open gezet voor de islam. Dat maakt de analyse van McDonald nog niet onzinnig. Waarbij komt dat hij verdomd goed kan schrijven. Hem wegzetten als een extreemrechtse antisemiet is dus vooral niet zo erg boeiend.
Over The Culture of Critique van Kevin MacDonald vertel ik het een en ander in het interview dat ik had met Maja Mischke voor de website Opiniez. En dat vandaag op hun website verscheen.
Ze schrokken daar nogal van het noemen van de naam Kevin MacDonald. De associatie met David Duke kwam langs. Dat is een vorm van labelen waar je volgens mij nooit veel wijzer van wordt. Nieuwsgierig denken gaat voorbij het labelen, dat vroeg of laat blijft hangen in een benauwende politiek correcte gevangenis. Wil je personen als Kevin MacDonald bestrijden, lees dan zijn boeken, en kom met argumenten. Daar wordt iedereen alleen maar rijker van.
11 februari 2016 op 19:48
Dat de joden ons gaan helpen in de strijd tegen de islamisering lijkt mij vrij onrealistisch gelet op de uitspraken van Soros en Livestro, maar Israel steunen kan altijd. Stel dat de joden ons nu eens geld gevel om Israel in stand te houden, dat zou ook wel eens lekker zijn. We kunnen met dat geld in Europa woonachtige joden ook helpen terug te keren naar hun roots in Tel Aviv.
11 februari 2016 op 13:26
In de volgende video is te zien hoe bepaalde joden over hun eigen “project Israël” denken.
An honest Israeli Jew tells the Real Truth about Israel . Miko Peled is from a famous and influential Israeli Zionist family and was born in Jerusalem. Miko’s father was a famous general in the Israeli army. Miko too has served his time there. When his niece was killed in a Palestinian suicide bomb attack, his family surprisingly placed the blame squarely on the state of Israel.
https://www.youtube.com/watch?v=etXAm-OylQQ
Israël is opgericht in het project “wereld communisme” , om burger oorlogen te kunnen voeren, bijvoorbeeld in de VS zelf en een vrijplaats te hebben voor Joden en waar naar toe te kunnen vluchten indien de subversie faalde. Na het falen van communisme als welvaart creërend systeem zijn de Joden hard op zoek naar een andere taak , alhoewel communisme terug komt als Nieuwe Wereld Orde, blijkbaar onder leiding van Joden. Nu in vorm van “neocons” ,massamedia tycoons ,…
11 februari 2016 op 13:23
https://www.youtube.com/watch?v=ZuoqreGkl7o
.
Voornamelijk vanwege de tekst in het begin en aan het einde van het filmpje, in verband met dit artikel uiteraard.
9 februari 2016 op 19:21
ben niet pro of anti jood/israel, ben neutraal (wel vind ik die pijpenkrullen gasten net zo eng als een moslimgekkie).
.
ik geloof ook niet zozeer in al die joodse complottheorieën.
en toch, op zeer regelmatige momenten speelt de gedachte door mijn hoofd; waarom zijn joden/israel toch zo vaak onderwerp van gesprek ?
.
ennuh joost, die hollywood loopt wel degelijk te manipuleren,
kijk maar eens, om maar een voorbeeld te noemen, naar de oude films “lethal weapon”, het is typisch hoe de zwarte acteur (danny glover) als rolmodel gezinnetje wonend in een prachtige buurt, moreel hoogstaand, voorbeeldige kinderen, lekker naïef en als enorme goedzak gepresenteerd wordt.
daarentegen, zijn tegenspeler, de blanke mel gibson, is een loser, alcoholist met zelfmoordneigingen wonend op een triest woonbootje.
dit was dus al in 1987 !
toen was als de drive in de usa om de negert als de goedzak te presenteren, enkel om de multiculti samenleving, daar in de usa, in “goede” banen te…
9 februari 2016 op 19:44
vervolg 2.
.
als je denkt dat dit de enige film is waar de neger de goedzak is en de blanke de loser, het tegendeel is waar, als je er op gaat letten gaat het je werkelijk duizelen, zo vaak als die tactiek toegepast wordt.
.
ook krijgt hollywood alle medewerking en gratis oorlogsmaterieel verstrekt zodra er een pro-usa oorlogsfilm wordt gemaakt,
kijk eens na al die pro vietnam oorlogsfilms/series die geproduceerd werden na de vietnamoorlog, enkel om de oorlogsmisdaden te verdoezelen, zodat de burger weer snel vergeet en open staat voor de volgende oorlog die zich gaat aandienen.
.
.
dit staat er los van maar wil het ff benadrukken, het valt me op dat onze tv omroepen, publiek of commercieel, ook weer fijn aan het manipuleren zijn met anti rusland films, hoe toevallig ?
putin did it, dus tv kijkend nederland moet meer onbewust gekneed worden !
anti rusland/koude oorlog films waren afgelopen 10/20 jaar een zeldzaamheid op tv, nu weer booming ?
allemaal zo doorzichtig mensen…
9 februari 2016 op 13:31
Btw. Ik ben het desondanks wel eens met @Eli020 want volgens mij zitten op internet een hoop betaalde trollen die ieder ’tegengeluid’ de kop proberen in te drukken en de persoon belachelijk- cq monddood proberen te maken (en deze opmerking zal door die trollen uiteraard bestempeld worden als een paranoia complottheorie 🙂
9 februari 2016 op 08:47
3.
durft het niet te zeggen.
Omdat anders jouw sprookje van ” democratie in Nederland ” in duigen valt. Je wilt dat namelijk laten bestaan zoals je in het interview duidelijk aangeeft.
Kijk even naar het volgende filmpje en wellicht begint het je dan te dagen wat ik nu werkelijk bedoel.
http://www.geenstijl.nl/mt/archieven/2016/02/mh17_radarbeeldvragen.html#comments
9 februari 2016 op 12:23
Het is natuurlijk ook een stukje angst Robbert. Door jezelf volledig uit te spreken ga je bepaalde mensen tegen het verkeerde been stoten. Mensen die je in je privé of zakelijke leven nog weleens nodig kan hebben. Het predicaat “complotdenker” draag je dan liever niet aangezien het direct geassocieerd wordt met buitenaardse wezens en andere vage verschijnselen. Denk aan het artikel van Chris Klomp in het AD omtrent complotters. Terwijl feitelijk gezien, kijkend naar events als 9/11 of de MH17, de mensen die zonder vragen te stellen de officiële lezing aannemen de ware complotdenkers zijn.
9 februari 2016 op 13:20
Wat ik me nu opeens afvraag; in de tijd dat we hier nog leenheren en lijfeigenen hadden, bekonkelde de leenheren in hun kastelen sinistere plannetjes om de lijfeigenen nog effectiever uit te kunnen wringen. De lijfeigenen in hun plaggenhutten hadden geen idee wat voor sinistere plannetjes in de kastelen bekonkeld werden want ze hadden daar immers geen toegang, het enige wat ze konden doen is daarover speculeren. Zouden er toen ook lijfeigenen geweest zijn die andere lijfeigenen voor ‘complotters’ uitmaakten omdat ze durfden te speculeren over wat in de kastelen bekonkeld werd? Zo ja, waarom zouden ze dat dan doen? Omdat ze ervan overtuigd waren dat de leenheren de lijfeigenen enkel het allerbeste wensen en ze nooit en te nimmer onrechtvaardig of onmenselijk zouden behandelen, en ze al helemaal niet zou gebruiken om er zelf beter van te worden? Tsja..
9 februari 2016 op 08:44
2.
Door ze te kakken te zetten.
Daarom ben jij altijd zo voorzichtig met je uitspraken in de richting van schuld. Je hebt het er liever niet over, je bent liever een ” beschouwer ” zo als je in je interview zegt. Lekker veilig en heel comfortabel voor de elites, want ze hebben daardoor weinig van je te vrezen. Hoe goed je werk in inhoud ook is.
Het is zo als je praat over de islam, je ziet het probleem, heel goed zelfs. Maar als er echt spijkers met koppen moeten worden geslagen ben je niet thuis.
Want met alleen beschouwen Joost kom je er niet . Je zult zo nu en dan ook een conclusie moeten trekken. En dat is het moment waarop je ergens voor moet gaan staan, Ook al noemen ze je dan een ” complotdenker ” Zie het maar als een compliment want je zit dan waarschijnlijk ” on the right track “.
Met een grote bek alleen kom je er niet Joost om hoog in de pikorde te staan, zoals vroeger op school.
De Nederlandse overheid is door en door corrupt, maar jij durft het…
9 februari 2016 op 08:35
1.
Tja Joost, zolang jij het woord ” complottheorie ” gebruikt om bepaalde stellingen te onderbouwen heeft verder lezen al geen zin meer.
Jij bent namelijk mindcontrolled .
Mensen die dit woord gebruiken zijn veelal niet in staat om ook maar te veronderstellen dat er complotten bestaan. Laat staan dat er miljoenen complotten per dag bestaan. Velen onschuldig, zoals een afspraak voor een interview andere heel kwalijk zoals 911.
Ondanks je fantastische werk op het gebied van MH17 Joost, ben je zo mindcontrolled, dat je iedere gedachte die in de richting van schuld van de overheid afwijst. Je durft die uitspraak ook niet te doen want dan zou je een ALU hoedje blijken te zijn en dan neemt men je niet meer serieus toch?
Dat is precies de reden waarom de elite de term ” complottheorie ” heeft geïntroduceerd. Om mensen die kritisch vragen stellen ,naar een verhaal dat door de overheid als waarheid wordt gepresenteerd , onderuit te halen en monddood te maken. Door ze te…
8 februari 2016 op 15:44
Er is wel degelijk onder veel Joden een gemeenschappelijk DNA aangetroffen, wat op Semitische oorsprong wijst. Niet bij alle Joden, want een groot deel betreft bekeerlingen uit het (verre) verleden. Er zijn ook beslist gemeenschappelijke kenmerken bij bepaalde groepen Joden te vinden.
Logisch ook, het Jodendom is geen hobby die iedereen ter wereld aan kan nemen, maar heeft zijn oorsprong in een kleine groep mensen en is altijd vrij gesloten geweest. Men kon immers niet zomaar Joods worden.
Er moet ook wel iets gemeenschappelijks zijn als onder Joden een hoog IQ opvallend veel voor komt, want IQ is grotendeels biologisch en dus kennelijk erfelijk bepaald.
Ik snap ook nooit zo goed wat daar zo erg aan is. Men is doodsbang om iets “erfelijk” te noemen, terwijl dat heel normaal is. Professor Wouter Buikhuisen heeft dat mogen ondervinden toen hij criminaliteit en biologische factoren waagde met elkaar te combineren.
8 februari 2016 op 15:17
Leven boven wolken is mogelijk maar nooit bewezen. Toch zijn het niet de minst IQ bedeelden die beweren dat er contact is. Alcohol en later drugs gebruikers bevestigde dat verstand van religie leiders gelijk hadden. Gesteund door miljarden IQ laag bedeelden regeren zij, de hoog IQ, deze planeet. Met als enigste uitwerking chaos. Ook wel oorlog genoemd. Als bijwerking is er een stapje vooruit naar het doel.
Geplant door echte E.T brains aan het werk.
8 februari 2016 op 14:48
Het is wel een feit dat enige vorm van kritiek op bepaalde Joden direct leidt tot demoniseren. Juist door dit soort dingen zullen wij als mensheid altijd in dezelfde cirkel blijven lopen. Door de media en Hollywood is er geschiedvervalsing gepleegd en zijn de Joden systematisch als slachtoffer neergezet. Hierdoor leren wij niet over de rol van de Joden tijdens de trans-Atlantische slavenperiode. Of de rol die Joden spelen in het bloeddiamanten verhaal. Of wat te denken van de rol die Joden speelden tijdens de drooglegging in de US. En dan heb je ook nog de invloed van Hollywood die de mafia afschildert als een Italiaans ding terwijl de grootste gangsters (Meyer Lansky, Dutch Schultz of recent Semion Mogilevitsj) van Joodse afkomst zijn. En dan heb ik het nog niet eens over white slavery, het bankwezen, wetenschap etc. En ja, dan heb je ook nog eens het zionisme, wat gewoon een extremistische en agressieve vorm van ontvoeren van het Jodendom is.
8 februari 2016 op 15:13
Weinig mensen weten dat in de jaren 30, nazie Duitsland samenwerkten met de zionisten, de Duitsers wilden zoveel mogelijk Joden laten emigrereren naar Palestina, en de Zionisten wilden dat ook. Dit ging echter gepaard met racistische wetgeving, zodat bijna de helft van de Joden uit Duitsland wegvluchten. Overigens mochten ze wel vrijwel al hun bezittingen meenemen:
http://www.vecip.com/?onderwerp=386
8 februari 2016 op 18:21
“Hierdoor leren wij niet over de rol van de Joden tijdens de trans-Atlantische slavenperiode”
.
Dat is idd frappant, daar hoor je nooit iemand over terwijl er genoeg Surinamers zijn met een joodse achternaam.
.
Wat ik ook wel bijzonder vond, ik heb vroeger op school geleerd dat de piramides door joodse slaven gebouwd waren, en wanneer een piramide klaar was dan werden ze levend begraven zodat ze de geheime ingangen niet zouden kunnen verraden. Ik zie nog zo het plaatje uit het boek voor me waar een Egyptenaar staande op zo’n vierkant blok met de zweep de joden sloeg die de steen aan het voorttrekken waren. Na recent archeologisch onderzoek rond de grote piramides hebben ze ontdekt dat de piramides niet door slaven gebouwd zijn maar door arbeiders die uiterst goed verzorgd werden, na ongelukken werden zelfs ledematen geamputeerd zodat de arbeiders verder konden leven en vanwege de handicap de rest van hun leven verzorgd moet zijn geweest. Dat was toch wel een ontluistering.
9 februari 2016 op 14:00
Dat is het punt: Ik citeer Godfried Bomans :> Het is langzamerhand tijd dat de joden weer binnen de cirkel van onze vrijmoedige observatie vallen, net als iedereen. Die angstige welwillendheid is ook een getto. <
9 februari 2016 op 14:27
We moeten stoppen met partij te kiezen op grond van ethische overwegingen. Alleen pragmatische bondgenootschappen kunnen ons nog redden. Het doet er helemaal net toe of de Joden ook een beetje fout waren. Als ze maar als wapen tegen de islamisering kunnen worden ingezet.
8 februari 2016 op 14:46
Benjamin H. Freedman 1961 speech
https://youtu.be/x8OmxI2AYV8
8 februari 2016 op 15:59
Bedankt, dus ook op youtube. Ik ken het verhaal van Benjamin Freedman, na 2 jaar had Duitsland inderdaad de eerste WO zo goed als gewonnen, en de Engelsen en Fransen wilden wel akkoord gaan met het Duitse vredesvoorstel, totdat de USA meedeed. Waarom ze instapten is nog steeds een taboe te benoemen. Ik vraag mij af of er ook echt fysiek bewijs is dat dit in ruil voor de Balfour verklaring ging
8 februari 2016 op 14:13
multiculturalism, interracial marriage, and socialism on Gentiles — even as they hypocritically pursue group cohesive-ness among themselves — to destabilize society and diminish threats to themselves.
This leads MacDonald to some remarkable conclusions; he blames the deaths of “millions of people” on “the failure of Jewish assimilation into European societies,” and suggests that colleges restrict Jewish admission and Jews be heavily taxed “to counter the Jewish advantage in the possession of wealth.” Such ideas have earned MacDonald scorn from his academic colleagues (though tenure has insulated him, thus far, from firing). Harvard’s Steven Pinker, a respected psychology professor, characterized MacDonald’s work as failing “basic tests of scientific credibility.”
But MacDonald is an intellectual star of the radical right, and he is cited by the likes of former Klan leader David Duke to justify neo-Nazism. MacDonald sits on the advisory committee of the National…
8 februari 2016 op 14:53
Er zijn ook extreem rechtse mensen die vinden dat de bijbel bewijst dat Joden een gevaar zijn. Wil dat dan zeggen dat Jezus ideeën gevaarlijk zijn?
Ik ben niet onder de indruk.
In de geschiedenis van diverse volken uit diverse culturen zijn de Joden verstoten en verjaagd. Het is dan niet meer dan logisch dat er historicy zijn die proberen te achterhalen hoe dat komt en hiervoor hypotheses aandragen. Als er iets telkens gebeurt dan moet er een oorzaak zijn.
9 februari 2016 op 02:58
mijn vorige reactie op arjope hoort eigenlijk hier te staan. Niet goed gekeken. Excuus.
8 februari 2016 op 14:10
Scariest Academic: Kevin MacDonald / Professor of Psychology, California State University at Long Beach
by Mark Potok and Heidi Beirich
Once Kevin MacDonald was a flower child, a peacenik, a man who abandoned his Catholicism during the Vietnam era. Then it dawned on him: There seemed to be an awful lot of Jews in the antiwar movement, and it all went south from there. Today, the 62-year-old tenured psychology professor is the man that hate groups hope will make anti-Semitism respectable.
In a nasty series of weighty-sounding books like The Culture of Critique: An Evolutionary Analysis of Jewish Involvement in Twentieth-Century Intellectual and Political Movements (1998), MacDonald, who received a Masters in evolutionary biology from University of Connecticut, argues that Jews engage in a “group evolutionary strategy” to weaken the “host societies” in which they live. Jews, he says, have historically been in the minority, so they’ve collectively decided to push…
9 februari 2016 op 02:19
citeren kan iedereen.
“Mark Andrew Potok (born March 1955) is a Jewish propagandist and spokesperson for the Southern Poverty Law Center, an anti-nationalist leftist group that spreads disinformation against non-Jewish groups and ethnic European groups in particular”
http://en.metapedia.org/wiki/Mark_Potok.
Heidi Beirich spreads hate, caught on tape
https://www.youtube.com/watch?v=wIGXK7rGyp4
8 februari 2016 op 14:10
Interessant interview daar moeten we er meer van zien.
8 februari 2016 op 15:58
Bedankt, dus ook op youtube. Ik ken het verhaal van Benjamin Freedman, na 2 jaar had Duitsland inderdaad de eerste WO zo goed als gewonnen, en de Engelsen en Fransen wilden wel akkoord gaan met het Duitse vredesvoorstel, totdat de USA meedeed. Waarom ze instapten is nog steeds een taboe te benoemen. Ik vraag mij af of er ook echt fysiek bewijs is dat dit in ruil voor de Balfour verklaring ging.
8 februari 2016 op 13:42
Joods onderwijs bestond al toen Romeinen de Brittenburg bouwden.
Nederlands onderwijs kwam pas 1900 jaar later. Daarvoor werd kennis is macht gedomineerd door Kerk en koning. Geadviseerd door hen die kennis bezaten. Na de Columbus ontdekking brak het Europa gouden tijdperk aan. De kerk, koning, en adviseur, werden koloniaal schatrijk. Geschiedenis werd door die drie geschreven.
Die driehoek bestaat nog steeds en word door NATO ondersteunt. Dit allemaal is geen gevolg van IQ overvloed maar wel iets anders. De laatste Russische Tsaar zag zichzelf als van E.T gezonden. Dat is een ziekte en kenmerk van genoemde driehoek onder de NATO kruisvaarder vlag.
8 februari 2016 op 11:17
Dit gaat ook weer over het wel en wee van een minderheid en gut o gut zeg er eens wat van.
8 februari 2016 op 10:18
Hoe dan ook, het gaat om het overleven van de genen. The survival of the fitest!
Europa is een open gemeenschap, nog niet open genoeg voor enkele tribalen. Die hier een nog opener samenleving prediken Het spreekt dat de eigen boeken gesloten blijven.
Het beangstigende is dat nu verschillende gesloten gemeenschappen, dus weer stammen uit het Midden Oosten hier neerstrijken. Het gaat een echte stammenstrijd worden De kranten staan er nu al vol mee. De ene gesloten stam waarschuwt voor de andere gesloten stam . Resultaat de open gemeenschap is helemaal geen goed idee.
Er zullen meer gesloten clubs moeten komen Stamvorming Kom op Friezen! Friezen voor Friezen. Het oude geloof van Wodan weer terug En iedereen die tegen is, is een anti-Fries dus racistisch
8 februari 2016 op 08:33
Hier overigens de tekst m.b.t. de oorlogsverklaring in 1933 van de Joden na de overwinning van Hitler:
https://archive.org/stream/JewsDeclareWarOnGermany1933/JewsDeclareWarOnGermany1933_djvu.txt
JUDEA DECLARES WAR ON Gl
Jews Of All The World Unite In Ac
“Judea Declares War on Germany!” – Daily Express headline, March 24, 1933.
“Judea Declares War on Germany! Jews of all the World Unite! Boycott of German Goods! Mass Demonstrations!” – These were all headlines in the Daily Express on March 24, 1933.
“The Israeli people around the world declare economic and financial war against Germany. Fourteen million Jews stand together as one man, to declare war against Germany. The Jewish wholesaler will forsake his firm, the banker his stock exchange, the merchant his commerce and
the pauper his pitiful shed in order to join together in a holy war against Hitler’s people.” – Daily
Express, March 24, 1933. etcetera
Zult u nooit iets over horen bij de NOS.
9 februari 2016 op 02:09
Ik vind die verklaring niet zo gek. Hitler was aan de macht gekomen en zijn intenties met de joden waren klip en klaar.
8 februari 2016 op 07:15
Jood is een groot woord. Niet alle Joden zijn van Joodse afkomst. Niet alle Joden zijn Semieten. Vooral de Turkse Chazaren volgers van Judah , consequent Russische Joden genoemd, zijn nu een meerderheid in en buiten Israël. Het is moeilijk een duidelijk beeld te krijgen Maar wil ik dat eigenlijk wel? .
De Russische Revolutie van 1917 is mijn ding Geen revolutie maar een coup De grootse humanitaire ramp ooit. Rusland probeert nog steeds zich hiervan los te werken en weer zijn het de coupplegers van 1917 die prominent en agressief weer de macht willen grijpen De kranten staan bol met hun suggestieve berichten Alleen hun mensen zijn niet corrupt en willen democratie. Zet ze maar eens op een rijtje je zult verbaasd staan. Russen die een opinie geven zijn zonder meer corrupt. De echte bestaande oppositie in Rusland wordt niet gehoord wel activisten uit Amerika Idem nu in Oekraïne Het heeft niets met Jood of Israël te maken Het is puur cosa nostra met een religieuze dekmantel.
8 februari 2016 op 07:47
De MSM kiezen altijd partij voor de eigen groep, zodat het volk als 1 man achter de regering staat. Het is niet Rusland die een puinhoop gecreëerd heeft in het Midden Oosten, het is het westen. Nu Rusland probeert de boel weer op te lossen krijgen ze van de MSM de zwarte Piet.
Op school herinner ik mij dat in de geschiedenisboeken foto’s stonden, koop niet bij de Joden, stond er op verschillende protestborden.
Wat er dan weer niet bijstaat is dat toen Hitler de verkiezingen won, het Joods Wereld congres de oorlog verklaarde aan Duitsland en opriep tot een wereldwijde boycot van Duitse producten. Als reactie daarop dus de symbolische boycot. Zo zie je dat onze geschiedenisles gekleurd is. Daar tegenover staat dat de Duitse Joden voor een groot deel ook niet blij waren met die oproep.
Ook zijn er aanwijzingen dat Rusland op het punt stond tot een aanvalsoorlog. Daarom had Hitler in het begin zoveel succes in Rusland en vielen miljoenen Russische soldaten in zijn handen.
9 februari 2016 op 01:54
De verhalen over de Turkse Chazaren, bedoeld om Israel het bestaansrecht te betwisten, horen in dezelfde categorie als de Protocollen van de Wijzen van Zion. Verzinsels, waar een quasi wetenschappelijke, historische onderbouwing voor gezocht is.
Als er iets antisemitisch is, dan zijn het dergelijke verhalen.
j.c.th.kohler@ziggo.nl
8 februari 2016 op 02:09
Ietwat off-topic maar, een Oekraine kenner had eerder op de site een reactie geplaatst over de onfrisse regime verandering en de eenzijdige berichting over het conflict aldaar. De E.maidenopstand was iets apart maar een Oranje revolutie etc niet in hetzelfde verband zien (of noemen dan toch) maakt alleen maar dat als er een complot achter zou zitten we er toch niet achter komen. Blijkbaar zijn de ‘meesters’ zo goed dat we de draagwijdte niet kunnen of willen overzien van hun praktijken.
8 februari 2016 op 02:02
…
Een doofpot affaire inzake MH17 is niet vergezocht. Een hele reeks zaken verbinden omtrent 9/11 en daarna die evengoed niet besproken kunnen worden gaat mensen dan weer te ver.
En ik ben heel niet bezig met wie deed het dan of waarom, ik kan werkelijk van alles verzinnen maar, het zou mensen die ik slimmer acht dan mijzelf of zelfs een verantwoording hebben zoals politici of mensen binnen overheid/staatsomroep sieren wanneer ze onopgesmukt dingen durfden te benoemen. Dat gebeurt echter heel weinig. Wel zijn er steeds meer mensen bezig met allerlei frustratie over de realiteit en hoe die wordt uitgelegd. Dat ook heel veel mensen zoeken naar een verklaring en dan schuldigen gaan zoeken of definieren is iig niet vreemd.
Een Merkel, Rutte, Timmermans etc maken zich alleen maar verdacht, zelfs zonder hun fratsen(als trekpoppetjes), door het ontbreken van een doordachte koers voor de toekomst of dan toch tenminste een goed en eerlijk verhaal daarover.
8 februari 2016 op 02:19
..onopgesmukt dingen durfden te benoemen; Iets als: ‘Dit of dat klopt niet, ik snap het ook niet maar..’ of ‘Dit/dat strookt niet met met mijn interpretatie van recht/verstandig/logisch’ etc. Zelfs oprecht en consequent ‘fout zijn’ is te waarderen boven de huidige ongein die ons tegenwoordig wordt aangesmeerd.
Ach ja, je bent blijkbaar nooit te oud om naief te zijn.
8 februari 2016 op 01:56
Uberhaupt worden discussies verontreinigd met het aanwijzen van schuldigen aan de hand van etiketten.
Als je nu nog niet mag zeggen dat er wat misgaat met de grotere financiele instellingen, of dat media een bepaalde trend volgen (met een directie en een productieplanning), dat logica of steekhoudende argumenten ontbreken op belangrijke plaatsen zoals bij bestuurders of heel simpel dat 9/11 verdacht is omdat er al meer dan tien jaar een debat in de marge is over de vreemde toedracht -en je hoeft geen hoog IQ te hebben om te zien dat veel argumenten in dat debat heel redelijk zijn vs onzinnige argumenten van officiele zijde.
…
8 februari 2016 op 01:37
Ik ken het boek ook niet. In het stuk en de reacties -tot nu toe- geen woord over zionisme.
Waarom niet? Isalmofoob is al wat ingeburgerd, antisemiet is ook al heel lang duidelijk. Je mag een voorkeur of afkeur hebben van mensen die een bepaald geloof aanhangen, prima, hele bevolkingen of rassen om die reden afschrijven of erger ..zonde en imo een vergissing.
En dan oude stijl en nieuwe stijl zionisme. Moet je Jood zijn om zionist te zijn? Als je kritiek hebt op nieuw stijl zionisme (niet Joods, wel praktiserend ideoloog), ben je dan antisemiet?
9 februari 2016 op 01:41
Nog zo een:
“Als je kritiek hebt op nieuw stijl zionisme, ben je dan antisemiet?”
Ik ben geboren en getogen Nederlander. Ik heb zat kritiek op Nederland. Ik vind dat ik dat mag. Van een ander (nieuwe Nederlander bijv.) kan ik het niet hebben.
Als Jood mag je (positieve, opbouwende) kritiek hebben op het zionisme, op Israel, op het Jodendom. Dat heeft niets met antisemitisme te maken. Zo gauw als je kritiek de teneur krijgt van: “die rotjoden zijn weer bezig” dán wordt het antisemitisme. Dus Leon de Winter mag wèl, Harry de Winter (EAJG) mag niet. Duidelijk zo?
j.c.th.kohler@ziggo.nl
15 februari 2016 op 17:23
Ah, dank voor uw reactie en nee, geen antw op mijn vraag en kan me ook niet vinden in uw antwoord. Al denk ik dat u het goed bedoelt als in dat het wellicht weinig chique is in sommige gevallen commentaar te leveren. Ik ga liever af op merites en inhoudelijke argumenten die overtuigen dan zaken die mij zouden moeten helpen itt uitsluitingsgronden op basis van afkomst ed.
Ik verontschuldig gelijk ook maar voor het aanzwengelen van een onduidelijke discussie.
Ik ben tevens van mening dat met de globale ontwikkelingen iedereen overal recht heeft om ergens vraagtekens bij te zetten. Zeker gezien het feit dat de zogenaamde leidende figuren in de politiek, media etc het af laten weten.
Tevens blijft de vraag van kracht, wat is nu zionisme? De staat is er al ..het vechten van behoud van een J. Staat vind ik geheel gerechtvaardigd. Maar, heiligt het doel altijd de middelen (let op eigen kritiek binnen Israelische kringen) en hoe zit het met mensen van niet Joodse afkomst die zich misdragen?
9 februari 2016 op 12:44
2 dagen geleden op Hol-Doc o.a. over Israel De moeilijkheden met al die verschillende stammen het ongenoegen , eufemisme, tussen de stammen. De Russische nieuwkomers (Chazaren) die nu domineren . Zionisten zijn overwegend Christenen zie de fanatische beweging “Christenen voor Israël” Zij denken als alle Joden weer in Israël zitten dat dan de Heere terug komt. Het waren deze dwaze Christen uit Nederalnd die al 20 jaar Chazaren , dus niet Joden uit Oekraine naar Israel brachten (Hol-Doc uitzending) Grappig Het zijn de Orthodoxen Joden die vinden dat De Joden juist niet naar Israël mogen Ze noemen de Israëlische Joden NAZI’s er zijn genoeg foto’s van
7 februari 2016 op 23:31
Totale Remigratie, alles minder is Totale Capitulatie!
7 februari 2016 op 22:59
Bedankt. Ook ik heb me geërgerd aan het paternalisme in de video, waarbij een onderbreking werd ingelast voor duiding.
Het is goed dat mensen met onzinnige theorieën op de hak genomen worden, echter mensen die zeggen dat 1 en 1 gelijk is aan 2, maar deze uitkomst komt niet overeen met de staatsevangelie m.b.t. de geschiedenis worden ook gecrimminaliseerd, zonder met ze in debat gaan, de reden is dat ze onweerlegbare argumenten hebben die ingaan tegen de staatsevangelie.
Sind kort houd ik mij ook bezig over historie van Joden. Ik heb weinig op met de talmoed, waarbij een nogal vijandig gezinde houding spreekt t.o.v. de buitenwereld, al zijn veel van die teksten geschrapt uit de talmoeds die in de winkel liggen. Anderzijds is het Joodse volk al heel lang niet meer religieus. Ik denk dat de talmoed houding t.o.v. de buitenwereld een overlevingsstrategie is geweest.
Het is ook een feit dat de Russiscch comministische top erg Joods was, maar er waren nog meer liberale Joden.
7 februari 2016 op 23:09
Overigens, een theorie dat Joodse mensen zo vaak financiers, dokters, handelaren etcetera zijn zou gelegen kunnen zijn in het feit dat zij geen lid mochten worden van de gildes. Daardoor vervielen de beroepen als wevers, timmerman, smid, bakker etcetera. Wat overblijft is financiering, dokters, handelaren etcetera.
M.i. zitten Joden niet anders in elkaar dan andere volkeren, het is de omgeving en de cultuur die de mensen voortstuwen in de vaart der volkeren.
Hier zitten kanttekeningen aan, huwelijken binnen familie zijn slecht voor het success maar dat is een verhaal van een andere orde.
9 februari 2016 op 01:33
Koffij:
“Het is ook een feit dat de Russisch communistische top erg Joods was…”
Karl Marx was een Jood. Oorspronkelijke Joodse familienaam Mardochai. De schrijver van Het Kapitaal en het Communistisch Manifest. Dus de grondlegger van het communisme. Niet zo vreemd dat het Russisch communisme van Joodse origine was.
j.c.th.kohler@ziggo.nl
9 februari 2016 op 09:46
U hebt het over de Russische Joden Die geen Joden zijn, maar nazaten van de Turkse stam van Chazaren. Kaukasus/Oekraïne Geen open samenleving maar een gesloten stam en nog steeds. Zij wilde de Wereld Revolutie. Levy Bronstein (Trotskiy) gesteund door de Amerikaanse Chazaren (Communisten) o.a. de vader van Bill Browder etc , die in Amerika een communistisch pionier kamp hadden en Lenin gesteund door de Duitsers pleegden de coup in 1917. Geen revolutie Ook in Duitsland lukte het en bijna ook in Nederland via de communist en kamerlid de Chazaar David Wijnkoop. Lees het historische boek The Forsaken Het gaat over Amerikaanse Chazaren die Rusland na de revolutie gingen opbouwen De eerste Ford Fabriek in Rusland N.Novgorod Lees the bevindingen van Betrand Russell en onze vice Consul Jacob Oudendijk. Miljoenen Russen zijn er toe uitgeroeid Bizar dat ze zelfs nu nog proberen de macht terug te krijgen in Rusland Misschien kunnen we nog veel van ze leren.
9 februari 2016 op 02:03
Toen de Joden uit egypte kwamen, hadden ze een gemeenschappelijke ideologie nodig en daar kwam de pentateuch (de “5 boeken van Mozes”) vandaan, en de Torah en de Talmoed . Een allegaartje van geschiedsschrijving, poëzie en mythes, overgenomen uit egypte (het monotheisme van Akhnaton) en Babylon (scheppingsverhaal en zondvloed).
7 februari 2016 op 22:02
MacDonald noch zijn The Culture of Critique ken ik. Ik weet wel dat “de” joden niet bestaan, je hebt linkse en rechtse, analytici en demagogen, bedriegers en oprechten, enzovoort. Een belangrijk beoordelingscriterium zie ik in hun kijk op Israël en Palestina en Hamas. Verdedigen ze het democratische Israël of de terroristische Hamas en PLO?
7 februari 2016 op 21:30
“De meeste Joodse intellectuelen die ik ken, en waar ik van kennis nam, zijn juist zeer goed doordrongen van het gevaar van het multiculturalisme”
.
Je hebt Joden zoals de onlangs in hun huis beroofde en zwaar mishandelde oude Joodse echtpaar door getinte ras antisemieten. Die groep Joden lijden zwaar in Europa door de massale instroom van antisemieten, m’n hart gaat dan ook uit naar die groep Joden. Maar je hebt ook Joden zoals Soros en Barbera Lerner Spectre die voorstander zijn van de massale instroom van moslims en beweren zelfs dat dat nodig is om Europa te redden, en als klap op de vuurpijl zijn ze van mening dat Joden het multiculti Europa moeten leiden.
.
Onlangs las ik dat de 60 rijkste mensen net zoveel bezitten als 3,5 miljard mensen, belangrijker nog die 60 hebben alle macht, die 3,5 miljard geen enkele. Ik weet niet of die 60 mensen joden zijn maar het bewijst wel dat een heel klein groepje nagenoeg de halve wereld kan bezitten en het volk leidt als een kudde.
7 februari 2016 op 21:21
@ Eli020
even een foutje herstellen: er zijn ongeveer 6 miljoen Joden in Amerika op ruim 300 miljoen inwoners. Dus 2% , dus 1 op 50.
7 februari 2016 op 21:35
Inderdaad, mijn fout. Dat betekent wel direct dat hun invloed procentueel nog een stukje groter is.
7 februari 2016 op 21:17
Het is niet altijd een kwestie van partij kiezen. Je hoeft je ogen niet te sluiten voor de invloed die de Joden in de wereld hebben. Zijn Joden intellectueel superieur of komt dit voort uit de macht die de Joodse bankiers hebben en daardoor hun kinderen al naar beter onderwijs konden sturen? Om een voorbeeld te noemen, 1 op 20 Amerikanen is Joods maar op de Ivy League universiteiten is 1 op de 4 Joods.
8 februari 2016 op 23:04
Eli020,
je kunt je ook afvragen of de macht die de Joodse bankiers hebben misschien voortkomt uit hun hogere IQ. Of hoe het komt dat veel Joden in de bankwereld verzeild zijn geraakt.
Om te beginnen moet je, om succesvol bankier te zijn/worden wel over intelligentie beschikken. Anders word je nooit succesvol.
Verder waren Joden in Europa uitgesloten van de meeste ambachten. Omdat ze Jood waren. Wat blijft er dan over? Handelen in geld, oftewel bankieren. En omdat ze intelligent waren werden ze er goed in.
Tenslotte raad ik je aan om je cijfers in orde te hebben, vóór je erover schrijft.
j.c.th.kohler@ziggo.nl
9 februari 2016 op 01:54
Inderdaad. De joden waren uitgesloten van de gilden. De diamantairs o.a. hadden geen gilde, waardoor joden de voornaamste dimantslijpers en diamanthandelaren werden in Amsterdam en Antwerpen.
9 februari 2016 op 12:08
Je maakt de misvatting die velen maken. Kijk eens naar het bankwezen, kijk naar de zwendels, daarvoor moet je vooral gewetenloos zijn. Dat het met intellect te maken heeft doen zij u graag geloven, zodat jij begrijpt dat jij nooit op die stoel kan zitten. Het is als die scene uit de Inside Job documentaire waar er gezegd wordt dat diezelfde mensen die de crisis hebben veroorzaakt u gaat vertellen dat zij de enige zijn die de crisis kunnen herstellen. En precies om die reden is de wereld op de rand van de afgrond beland.
En hun succes in het bankieren had te maken met dat zij rente konden heffen iets wat Christenen onderling niet mochten doen van het geloof.
7 februari 2016 op 20:59
Ik erger mij zeer aan de toenemende kritiek op Israël en het heulen met die zogenaamde “Palestijnen”. Dit vooral door linkse politiek correcte lieden.
Wel is het vreemd dat veel Joden in NL toch vaak tot die zelfde linkse politiek correcte kliek behoren. Ze zouden de columns van b.v. Leon de Winter eens wat beter moeten lezen. En ze zouden zich meer moeten realiseren dat de islam de vijand is en niet Wilders.
7 februari 2016 op 20:48
Joods bloed blijkt weer heel goedkoop voor de wereld.
http://likud.nl/2016/02/palestijnse-leiders-blijven-oproepen-om-joden-te-vermoorden-wereld-blijft-zwijgen/