Bam! Demonstrante in Nederland voor rechter wegens islamkritiek

Door Joost Niemöller

Bij Raffie Chohan werd vandaag een dagvaarding van het OM door de bus geduwd. Of ze maar even op 28 september om 13.45 uur voor de rechter in Utrecht wil verschijnen wegens art. 137d lid 1 & art.137c lid 1. Dat wil zeggen wegens aanzetten tot haat en discriminatie.

Dit staat er letterlijk in de dagvaarding:

Zij op of omstreeks 11 oktober 2015 in de gemeente Utrecht, in het openbaar, mondeling, bij geschrift en/of bij afbeelding heeft aangezet tot haat tegen en/of discriminatie van mensen, te weten moslims en/of gewelddadig optreden tegen mensen, te weten moslims, wegens hun ras en/of godsdienst en/of levensovertuiging door op en openbare (Pegida-) bijeenkomst een speech te houden en de schriftelijke uitwerking van deze speech op Facebook te plaatsen en daarin te zeggen en/of schrijven: “Een andere reden om Moslims te verachten en te haten om hun krankzinnige ideologie,want het is nooit een religie van vrede”

 

Raffie Chohan had dus gezegd dat er een reden is om moslims te verachten dan wel te haten vanwege de islam. Ze zei niet dat ze zelf moslims haatte dan wel verachtte. Ze riep ook niet op tot het haten dan wel verachten. Ze zei alleen maar dat de islam daar een reden voor is. En zelfs dat al acht het OM kennelijk strafbaar.

Je mag dus zeggen dat je het nazisme een verachtelijke ideologie vindt, maar je mag niet zeggen dat dit een reden is om nazi’s dus te haten dan wel te verachten. Is daar ooit een zaak over gevoerd? Tuurlijk niet.

Moslims zijn aanhanger van de islam. Wanneer je de islam als ideologie haat of veracht, lijkt het mij volkomen legitiem om te zeggen dat er dus een reden is om die aanhangers ook te haten of verachten. Zo zal een ander een hekel hebben aan PVV-ers, omdat ze de PVV aanhangen en dat is genoeg reden. O wacht, daar is het OM ook nog nooit over gevallen.

Zou het OM zichzelf misschien zien als de speciale verdediger van de islam?

Over de manier waarop de politie met Chohan omging, kunnen trouwens ook vraagtekens gezet worden. De advocaat van Chohan wilde getuigen oproepen voor haar verdediging, maar dit werd haar niet toegestaan.

Chohan in een mail aan mij:

 Er is in het begin veel geïntimideerd door de Politie om op het bureau te komen. Vrijdag, zaterdag, zondag, maar dat heb ik geweigerd.Iedereen weet dat je in het weekend geen advocaat kan spreken.Ik ben wel op het Politie bureau gekomen na een schriftelijk verzoek, op aanraden van mijn advocaat. Maar ik heb mij beroept op mijn zwijgrecht en ik heb niks ondertekend.

Dat Raffie Chohan gedaagd zou worden door het OM stond al vast. Er was in de media veel gedoe over haar uitspraken over ‘inteelt’, maar het OM heeft besloten om dat kennelijk te laten voor wat het was, want daarover is in de dagvaarding niets terug te vinden.

Wanneer het OM deze zaak gaat winnen is de vrijheid tot islamkritiek in Nederland weer een stukje verder aan banden gelegd. Heel gevaarlijk.

Wil je Raffie ondersteunen in haar strijd om het laatste restje Nederlandse vrijheid, kijk dan op deze link hoe dat moet.

 

 

 

Tweet about this on TwitterShare on FacebookPrint this pageEmail this to someone

76 Reacties

  1. OOO, holy moly. Ik heb al wel veel “ergere” dingen gezegd en gepost op meerdere fora! Ben heel benieuwd maar niet bang. Toen ik de politie belde dat ik werd bedreigd door 2 turken werd er ook niets gedaan. Nee, ik trek met gezicht bedekkende boerkini aan en niemand weet dat ik besta. Nog wel een waarschuwing. Met angst en beven denk ik nog vaak terug aan de politieke moord op Pim. Laat je niets anders wijsmaken! Ben heel benieuwd hoe lang Geert het nog volhoudt! Dat zal de enige manier zijn om zij opmars te stoppen.

  2. Zou het OM al een dagvaarding wegens art. 137d lid 1 & art.137c lid 1 aan oud hoofdcommissaris van Politie Amsterdam Joop van Riessen hebben verzonden? Of mag er van “de Rechtsstaat/Vrouwe Justitia” wel aangezet worden om de heer Wilders te mollen en zijn aanhang te deporteren? Dergelijke bewoordingen gebruikte Joop van Riessen in het Vara televisieprogramma: Pauw en Witteman (zie You Tube).

  3. g.h.m.leferink

    27 augustus 2016 op 09:45

    Wat is dit voor Slinks Linkse gluiperij? Is het OM daar ook al deels mee vergiftigd? Te gek voor woorden!
    Anders gezegd: welke Klup Klef heeft dit aangezwengeld?
    Nòg anders gezegd: is nu ook het juridische systeem al aangetast door wat ik maar de ‘Binnen-de-grachtengordel-gekte’ noem?
    Weer anders gezegd: Is dit nou de diktatuur vanuit het Laatste-Modetjes-Madurodam aan de Amstel?
    Goodgoan: Gait H.M. Leferink

  4. Politie staat in geen enkel aardbol land bekend om denken. Wel uitvoeren wat hun bazen willen. Dat is meestal wet handhaving maar soms ander belang. In dit geval is dat landelijk economisch. Nederland voert handel met elk land als er te verdienen valt. Alles is hieraan ondergeschikt. Ook landelijke wetgeving. Meestal gaat dat prima, soms niet. Meest van de Mo landen nemen aanstoot aan ongelovige uitlatingen. Vooral uit landen zoals kleinduimpje Nederland. Gebeurt het dan gaan bellen rinkelen. Een hoofd ambtenaar pakt op, luister, en voert het gevraagde uit. Zou hij anders handelen, met recht en milieu in het hoofd, dan zit hij of zij op de verkeerde stoel. Terzijde, dat is ook duidelijk zichtbaar bij pensioen bestuurders. Niet uw, maar ander belang, heeft ook daar voorrang.

  5. Ik kan ook wel redenen bedenken om de Nederlanders te haten. De ‘politionele’ acties in Indonesië, de verkrachtingen in Brabant van door geuzen bevrijde gebieden alsmede de moorden op katholieke geestelijken, de slavenhandel en nog wat van die dingen.

    Betekent dat nu dat ik strafbaar ben?

  6. Wij moeten meer neuken, denk aan de demografie!

  7. Edmond V.O. Katusz

    27 augustus 2016 op 02:42

    Nog even over de kleding der vrouwen in Le Monde Afrique:
    http://www.lemonde.fr/afrique/article/2016/08/19/maroc-un-imam-denonce-la-nudite-obscene_4984983_3212.html
    .
    Omar Al-Kzabri fulmineert tegen het dragen van bikini’s door vrouwen. Leuk (sic) al weer een religieus uitgedaagde kerel die zich bemoeit met vrouwendracht.
    .
    Hij is een imam en niet zomaar een imam-metje, maar het religieus opperhoofd van de gigantische moskee in Casablanca gesticht door koning Hassan II. Belangrijk persoon dus
    .
    Hij vindt het roken door jonge Marokkaanse vrouwen ook maar niks; nou dat is dan weer wel OK, toch, toch? 8-))
    Tschüß, Edmond V.O. Katusz

  8. Ik had na de jaren zestig echt gehoopt dat deze bullshit nu echt daar geplaatst zou worden waar het hoort. Vrouw Holle bestaat niet/ is niet aantoonbaar ofschoon het soms sneeuwt, maar elke rechter zou zich op zijn/haar dijen kletsen als zulks aan zou worden gevoerd als zijnde bewijs. Waarom dan voor religie een andere lat gebruiken?
    Laat God maar spreken als hij zo almachtig is? Waarom heeft die ‘almachtige’ die domme mensjes nodig om te moorden/ te knechten in zijn naam. Waanzin!!!!

    • Edmond V.O. Katusz

      27 augustus 2016 op 02:49

      Nee, de goden welke dan ook, leggen ons mensen deze beproevingen op opdat wij zelfstandig de weg vinden tot het worden van een beter mens. Of zoiets.
      .
      “Waarom heeft die ‘almachtige’ die domme mensjes nodig om te moorden/ te knechten in zijn naam. Waanzin!!!!”
      .
      ’s Heren wegen zijn ondoorgrondelijk; u weet toch. 8-))
      .
      Er heerst in de godenwereld nu eenmaal een totaal gebrek aan goede zieleknijpers – zo die bestaan – dus allerlei sadistisch ingstelde goden kunnen hun goddelijke luimen naar hardelust* botvieren.
      Tschüß, Edmond V.O. Katusz
      * Geen spelfout

    • Ik kan uit Eigen ervaring vertellen hoe moeilijk het is om sprookjes los te laten, ook al is het in deze tijd zo evident dat de primitieve God onmogelijk kan bestaan, wat dat betreft vind ik het pantheisme een aantrekkelijke ketterij al ben ik nu al reeds lang zover dat ik denk dat ome God niet bestaat, ik heb er wel heel erg lang tegen beter weten in, in geloofd.
      Ik ben echter niet anti Godsdienst (vanwege de troost die het geeft en de normen en waarden) Ik ben wel anti Islam, en ik ben helemaal voor een seculiere staat met scheding tussen kerk en Godsdienst. Ongeveer de rol van het Christelijk geloof in deze tijd in Nederland vind ik wel goed, nu ze de scherpe kantjes hebben afgevijld.

    • @toetssteen
      Even off topic, dit vind je wel interessant, weet ik uit voorgaande discussies: https://www.youtube.com/watch?v=gKGQ65guU3o

      Interview: James Bacque – Other Losses.

      • @Koffij
        Ik ga eens wat meer van deze Bacque lezen. Best merkwaardig dat men zveel moeite moet doen om delen van de geschiedenis die nog niet eens zo bar ver gelden plaats heeft gevonden, boven tafel te krijgen.
        De comments deden me zo af en toe wel fronsen, ik heb niet gehoord dat de beste man aanleiding gaf tot onverholen antisemitisme.

        • Hier een documentaire over dit onderwerp:
          https://www.youtube.com/watch?v=hbp61fOVFaE

          Tja, die reacties. Ik denk voortkomend uit frustraties, die ik soms ook heb maar dan anders uit. Bijvoorbeeld dat je niet mag praten over gebeurtenissen en zienswijze, zelfs niet als dat gestaafd wordt door peer reviewed wetenschappelijk onderzoek. Ik ben geen ideoloog, ik ben op zoek naar de waarheid en niets anders dan de waarheid. Zie ook mijn reactie hieronder. Ik spaar mijn wortels ook niet als de waarheid iets anders zegt dan ik wil

          • Ik ben zelf ook altijd op zoek naar de waarheid en gerechtigheid ….en het is nog erger dan ik dacht…( triester )

            https://www.youtube.com/watch?v=ZesMPlgh2Vk

          • @Koffij
            Ik heb er destijds met ene Hartman over gediscussieerd. Ik viel van de ne verbazing in de andere en na eerst de dode bomen bieb afgestruind te hebben, ben ik verder gegaan met de digitale versie.
            Er ligt nog wel zo’n berg aan materiaal te verstoffen dat het niet anders kan dat zulks opzet is. Vandaar ook dat ik die onbehouwen opmerking van houwdegen (meermaals gedecoreerd veteraan) Jean Marie Le Pen in een ander licht ben gaan zien. Hij ontkent de holcaust in het geheel niet, maar noemt het temidden van die meer dan honderd miljoen doden (vergeet niet wat er door de Jappen in de Aziatische wereld is aangericht) een gruwelijk detail en dat is het ook.
            En dan ook nog de wetenschap dat Auschwitz door de Russen is bevrijd, velen weten dat niet, idem dat die ‘vergassingsunit’ er later bij is gebouwd om het authentiek te maken…..

            Ik blijf natuurlijk wel zoeken, neemt niet weg dat de hele waarheid mogelijk over 500 jaar nog eens bekend zal worden.

          • @Toetssteen
            Op de site ‘Red Ice’ staat ook een interview met Germar Rudolf. Hij deed tijdens het Zundel proces forensisch onderzoek naar de mensengaskamers in Auschwitz, eerder uitgevoerd door Leuchter. Later werd door de verdediging ook 2 onderzoeken gedaan (door Pressac en door een Pools bedrijf). Allen met hetzelfde resultaat, geen significante cyanide verbindingen in de mensengaskamers, maar gingen door het dak in de ontsmettingsruimte waar kleding ontsmet wrd met Zyklon B. Ik praat hier over feiten! Nadat de Russen het kamp bevrijd hadden schreven ze nog in de Pravda dat de moordmethode elektriciteit was. Zelf beweerde de Duitsers in die dagen dat de ongeregistreerde Joden warden afgevoerd naar Russische kampen. Alleen, van die groep kwamen heel weinig terug. Er zijn vragen, maar dat betekent niet dat je forenssich onderzoek zomaar mag negeren.

      • @ Koffij

        Boeiende links. Ja, de waarheid en niets dan de waarheid, Zonder de waarheid worden we slaaf van propaganda die gebruikt wordt om ons de volgende zinloze oorlog te laten vechten.

        • Zinloze oorlogen en aanslagen niet omdat het moet maar omdat het kan.
          Alles in naam van het geld …zogenaamd om democratie te brengen …haha wat een onzin….overal waar de VS zich heeft bemoeid is het een puinhoop…ja ook bij ons bedankt Flutte , Brussel , Merkel , Mobama en vazallen ….
          https://www.youtube.com/watch?v=5xo9Z_PgoY8

  9. “Ze riep ook niet op tot het haten dan wel verachten. Ze zei alleen maar dat de islam daar een reden voor is.”

    Nah, pure demagogie. Redenen etaleren en publiceren om iets te haten is ook een vorm van oproep of aanzet. Een beetje rechter zal zo’n zielig verweer weglachen.

    En je kunt persoonlijk de islam een politieke ideologie vinden maar door een definitie door te drammen krijg je niet gelijk voor de wet. De wet hanteert definities die in algemene zin geldig zijn als ze niet door het wetboek zelf vastgelegd zijn. En als de islam geen grote wereldreligie is dan moeten we het hele begrip religie maar afschaffen en dus ook de bescherming en rechten op alle diverse vormen.

    Maar mensen die Nederland liefhebben en waar het voor staat zullen als het nodig is wapens opnemen, als de overheid dat ons vraagt, om de vrijheid te verdedigen tegen engdenkers, zij het Islamisten of Islamofoben. Zij verdienen elkaar misschien wel?

    • @DirkM
      .
      “Islamisten of Islamofoben. Zij verdienen elkaar misschien wel?”
      .
      Interessant.
      Islamisten zijn mensen die de islam liefhebben en islamofoben zijn mensen die de islam verwerpen?!!
      .
      Die twee verdienen elkaar dus dat zijn de uitersten. Wat zit daar dan tussenin??
      .
      Moslims zijn sowieso islamisten, wie zitten dan tussen de islamisten/moslims en de islamofoben? Wie zijn dat en wat hebben die voor oplossing voor de groeiende (ongewapende) strijd tussen islamisten en islamofoben? Daarbij moet ik opmerken dat deze strijd geleverd wordt op niet islamitische bodem. Wat gaan deze mensen zeggen tegen zowel de islamisten als de islamofoben? Wat hebben die voor plan??
      .
      Volgens mij ben jij geen moslim dus jij bent geen islamist, maar je bent ook geen islamofoob, dus wat ga jij de islamisten vertellen? Wat jij de “islamofoben” te vertellen hebt dat weten we, dus wat ga jij de islamisten vertellen??
      .
      Dat wil ik heel graag weten, wat is je kritiek op de islamisten en…

      • J. C. Th. Köhler

        26 augustus 2016 op 22:14

        Islamofobie is een woord bedacht door fascisten en gebruikt door lafaards om idioten te manipuleren.

        j.c.th.kohler@ziggo.nl

        • @J. C. Th. Köhler
          .
          Dirk is geen islamofoob maar ook geen islamist want die zijn volgens hem net zo gek als islamofoben, hij is dus het gematigde midden zeg maar.
          .
          We weten wat Dirk islamofoben verwijt, nu wil ik weleens weten wat Dirk islamisten verwijt? Hij staat namelijk aan geen van de kanten en moet dan op beide zijden kritiek hebben, wat is zijn kritiek op islamisten?
          .
          En jaag ‘m nou niet weg want dat kan ie dan als excuus gebruiken om niet te reageren 🙂
          .
          We weten namelijk allebei dat Dirk geen kritiek op islamisten/moslims gaat geven, wat inhoudt dat het een islamist is. En we weten via Dirk zelf wat voor gekken dat zijn.
          .
          (islamofoob is uiteraard een onzin woord, volgens mij bedacht door Khomeini)

    • De “wapens opnemen, als de overheid dat ons vraagt, om de vrijheid te verdedigen tegen engdenkers.” Wel nee joh, dat worden geen Nederlandse troepen. De EU zal daar EU troepen uit andere lidstaten voor gebruiken, Duitsland gaat bijvoorbeeld de dienstplicht weer instellen. Dan komen Duitse Turken uw vrijheid verdedigen.

  10. Dan vraag ik me nog steeds af waarom deze wetsartikelen niet gebruikt worden om imams van de straat te plukken welke aanzetten tot haat en geweld jegens het westen.

  11. De vraag stellen,is hem beantwoorden

  12. Het is inderdaad een schande. Moslims hebben bewezen de meest verachtelijke mensen te zijn. Je hoeft ze daar maar op te wijzen en ze protesteren daar tegen., Het is maar goed dat er mensen zijn die er voor zorgen dat ze in ieder geval geen moment zich meer veilig voelen en zodra het mogelijk is moslims ook in Nederland af te maken zoals ook succesvol is gebeurd in Israël, Irak en Afghanistan. Eventueel moet er een staatsgreep komen die er voor zorgt dat we ook in Nederland mensen mogen vermoorden die het niet eens zijn met Wilders en Joost. Moslims hebben al lang bewezen de gevaarlijkste mensen te zijn en zonder uitroeiing, ook volgens de Bijbel is onze overlevingskans praktisch nihil.

    • U bent misschien boos en zegt dingen die u niet meent bij wijze van ad ridiculum of om aan anderen uitspraken te ontlokken die uw gelijk aantonen. Ook bent u veel met de bijbel aan de slag. Bent u een verwarde man?

    • “zoals ook succesvol is gebeurd in Israël, Irak en Afghanistan”
      .
      Voor het gemak laat je de 1400 jarige strijd tussen moslims onderling (soenniet vs sjiiet) weer heel laf buiten beschouwing.
      .
      Joden waren al duizenden jaren eerder in Israël dan moslims, dat daar nu moslims zijn hebben we te danken aan de bloederige oorlogen van moslims, maar dat vind je dan weer niet erg.
      .
      Ik ben altijd tegen de inval van A’stan en Irak geweest, goedmensen als die van GroenLinks stemde voor de invasies, politiek correcte goedmensen als P&W verdedigde die invasies. Diezelfde goedmensen vertellen ons nu dat de instroom van ‘vluchtelingen’ onze eigen schuld is vanwege die invasies. Zij waren voorstanders!!
      .
      Het bewijs zijn de goedmensen die nu voor Hillary en tegen Trump zijn terwijl Hillary voorstander van die invasies was en Trump tegen, Hillary is mede verantwoordelijk voor de puinhopen en gevolgen van de invasies in Libië en Syrië. Goedmensen zijn de ware warmongers en moslimdoders!!

      • @Dick. Bespaar uzelf de moeite. Ik heb een poging gedaan om tot een rationele discussie te komen met bovenstaand heer- danwel vrouwschap en er is geen beginnen aan. De blaartrekkende nonsens is nog tot daar aan toe. Het toedichten van mishandeling is waar het voor mij ophoudt.

        • @Sjefke
          Op DDS hetzelfde getracht als menigeen hier nog maar weer eens probeert. Het is zoals u zegt volkomen zinloos. Overal wordt hij (henk Veldman uit Groningen, als hij zelfs dat niet liegt) eraf gedonderd. Hij knipt en plakte zijn eigen blabla tot in het oneindige en de ‘discussie’ verzand en het onderwerp is foets. Ow wacht, daar gaat het om.

          Mijn standpunt is dat relikritiek plus honderd is. Sprookjes in een tijd waar de mens het heelal doorvorst en de Einsteins de techniek sublimeren is religie een particuliere gekte.

          • Wat een vreemde hobby dat ’trollen’ of zou het iets dwangmatigs zijn. Het maakt op mij een wat verwarde indruk.

        • Inderdaad weinig chique.
          Die inhoudelijke discussie over het trolmateriaal moet ik eigenlijk ook niet doen.
          Toch; vwb verward/bezord persoon of staatstrol, laat je niet afleiden van terechte zorgen. Criminelen, radicalen etc allemaal een probleem, het gevaar zit elders.
          Ganse gebieden liggen in puin, middels (in)direct westerse handen.
          Islamitische mensen zijn een handig instrument, dat begon met allah/wat er achter zat en slimme mensen nadien, slim gespeeld; Islam is verfijnd boven discussie -het is maar net wie je treft als mens. Hoe ons westen idd meedoet met massaslachting en tevens verraad aan het thuisland is bizar. Sheeple. Wij gaan het onderling uitvechten terwijl bepaalde mensen uit de ‘hogere kringen’ wat prevelen er fijn garen bij spinnen/toekijken? We gaan ook voor het conflict hier, nergens opbouwen of herstellen van menselijke redelijkheid/waardigheid of van de open agenda na 9/11. Wat een feest.

  13. Als ze haar hadden aangeklaagd wegens die “inteelt” uitspraak dan hadden ze ook Wolfgang Schauble moeten aanklagen en moeten laten uitleveren middels een Europees arrestatiebevel wegens discriminatie van Duitsers omdat hij zei dat er meer moslims Duitsland binnen zouden moeten komen om het “Duitse inteeltprobleem” op te lossen.

    https://www.burgercomite-eu.nl/wolfgang-schauble-meer-moslims-tegen-inteelt/

  14. De politiek correcte terreurstaat is een feit, al langer trouwens, en het PvdA filiaal onder naam Openbaar Ministerie met de blaue polizei als afhaaldienst en breekijzer gaat onbekommerd het Brusselse pad verder effenen naar volksverruiling,waarvan het muilkorven van kritische vnl autochtonen een onderdeel is.
    Pechtold,Rutte,Buma,Slob cs, hun voor- en nagangers kunnen tevreden zijn, hun policor waanzin en dwang regeert en de bevolking gaat ijsvretend naar Zandvoort en de Costa’s.

    Overigens,de Nederlandse bekeerling,die Wilders doodwenste in NB een rechtstreekseTV uitzending van Knevel en van den Brink,jaren geleden, die heeft volgens mij nooit gedankenpolizei bezoek gehad of een dagvaarding uit een kantoor van een andere PvdA/D’66/GL justitieregent. Hirsch Ballin zal wel kwijlen van opwinding,zijn rechtsstaat komt steeds dichterbij. De correcten zijn de nieuwe fascisten.

  15. @ Sjefke

    ’t Is goed om te weten over welke wetsartikelen we het hebben. Vind dat er gevaarlijke bepalingen in staan die heel makkelijk misbruikt kunnen worden om de vrijheid van meningsuiting aan banden te leggen en kritiek op geloofsovertuigingen buiten de wet te stellen.

    Waarom zou het verboden moeten zijn om mensen opzettelijk te beledigen vanwege hun godsdienstige opvattingen of levensovertuiging (artikel 137c1) ? en wat is er mis met een beetje haat speech tegen opvattingen waar je een gloeiende hekel aan heb?

  16. Waar haalt het OM ( ongetwijfeld in opdracht van de regentenkliek ) het gore lef vandaan om iemand voor zulke uitspraken te vervolgen. Vuile totalitaire bestrijders van de vrijheid. Ken je vijand: regentenkliek, OM, rechters, media: alle zijn islamknuffelaars en onderworpenen. Besef dat je in een politiek correcte DICTATUUR leeft, in een gore Gutmenschen HEL.

  17. @Dawg. Tot zover snap ik uw punt. Maar leg me dan eens het volgende uit: waarom worden de diverse haatpredikers wél toegestaan? Waarvan AANTOONBAAR is vastgesteld dat ze aanzetten tot geweld naar andersdenkenden toe en dan met name Joden en homo’s. Hoe het mogelijk is dat er hier IS demo’s ongemoeid worden gelaten waar duidelijk strafbare leuzen worden gescandeerd? Is vlaggen over politieauto’s worden gedrapeerd? Het feit dat er gescheiden man/vrouw zwemuurtjes en loketten(!) zijn in o.a. Utrecht? Wat ook nog eens een flagrante schending van Artikel 1 v/d Grondwet is. Wat mij aan het geheel steekt is dat er niet met 2 maar wel 5 maten gemeten wordt. En dat kan dus niet. Óf de wet geldt voor ieder, óf hij geldt voor niemand. Het kan niet zo zijn dat bepaalde groepen hier een vrijbrief krijgen terwijl de inheemse(!) bewoners bij het minste of geringste al voor het gerecht gedaagd worden. Dat is waanzin.

    • @Sjefke7807
      “Waarvan AANTOONBAAR is vastgesteld dat ze aanzetten tot geweld naar andersdenkenden toe en dan met name Joden en homo’s”
      .
      Omdat er witmensen zijn die de witmens wil opheffen, aangestuurd door de elite die om een voor mij onduidelijke reden van (west-)Europa een islamitisch kalifaat willen maken. En dat kan ze blijkbaar niet snel genoeg gaan dus dat door de strotten rammen gebeurt in een steeds hoger tempo en iedereen die meedoet aan dat proces wordt geen strobreed in de weggelegd. Het zal me niet verbazen als die haatpredikers achter de schermen door “onze” leiders in de watten worden gelegd en die 72 maagden hier op voorhand al kunnen consumeren als dank.
      .
      Ik roep het ondertussen al een paar jaar, we zitten midden in Het Grote Verraad wat Europa voor eeuwig zal veranderen en waar het volk een donker kleed over zich heen gedrapeerd krijgt, en als je dat niet ziet zitten dan ben je een racist fascist xenofoob onfatsoenlijk intolerant etc etc

      • @Dick. Dat dus. En lutsers zoals die DeenaDander zijn de heulers met de vijand. Laten we de dingen dan ook maar benoemen zoals ze zijn. Wat sneuneuzen zoals hij zich niet eens realiseren is dat Hitler de Grootmoefti van Jeruzalem als grote medestander had in zijn Endlösungsplannen. De domheid straalt er werkelijk langs alle kanten vanaf, en ohoh, wat voelen ze zich superieur tegenover al die “racisten, xenofoben, etc.”

        • Je hebt helemaal gelijk. Hitler heeft geprobeerd om de joden in Palestina te krijgen maar die gemene groot-moeftie weigerde om 3 miljoen joden op te vangen. Die moslim bewees weer een verachterlijk persoon te zijn. Daarom moeten we in Nederland er voor zorgen dat we ook hier een jodenstaat krijgen zodat we miljoenen moslims kunnen afslachten. precies zoals in Israël en andere Arabische landen met succes is gebeurd. Overigens nog een kleinigheid. Toen jij m’n moslim-schoondochter een trap gaf (misschien was jij het niet, maar in ieder geval iemand die op je leek en/of Joost Niemuller) heb je toen nog schade opgelopen aan je schoenen of voeten?
          Stuur haar gerust een rekening. Je zult zien dat ze het niet zal betalen wat ook weer een bewijs is hoe smerig moslims zijn, terwijl ze wel miljarden in rijke olielanden opstrijken.

          • U bent stemming aan het het maken en noemt daarbij personen -zou u dat nou wel doen met al die verwarde mannen? Is dit juridisch oproepen tot? Ik hoop dat de meelezers zo fijn zijn om dat ook even mee te nemen.

          • @DeenaDander. Zeg eens, hoeveel Lakota’s bent u hier in NL al tegen gekomen? Wat begreep u nu eigenlijk niet aan mijn uitleg? Verder dring ik aan op een snelle terugkeer naar uw paviljoen van gekkenhuis naar keuze. Uw gezwatel wordt met de keer vreemder en irritanter. Ook is het goed dat ik uw echte naam etc. niet weet, anders deed ik nu nog aangifte wegens laster/smaad wegens het toedichten van criminele activiteiten die ik nooit gepleegd heb (het schoppen van uw moslim-schoondochter). U kunt niet veel lager zakken. Maar ik snap nu ook waar uw rancune vandaan komt.

            Joost, is er hier ergens een Joris van dienst die bovenstaande trol even kan weg Jorissen? U zou er mij en een hoop anderen een enorm plezier mee doen. Dat er geen zinnige discussie mee te voeren is, is nog tot daar aan toe. Het in mijn spreekwoordelijke schoenen schuiven van mishandeling is iets wat ik niet op prijs stel noch tolereer.

        • J. C. Th. Köhler

          26 augustus 2016 op 22:03

          Sjefke,
          kleine correctie. Deenadander heult niet met de vijand, hij/zij IS de vijand.

          j.c.th.kohler@ziggo.nl

      • Hoe zou het eigenlijk komen dat nergens in de Koran staat dat je homo’s moet afmaken en dat je geen joden mag vervolgen, iets wat christenen eeuwenlang doen en over homo’s het betreft gewoon uit de Bijbel te halen is, juist moslims doen waar dat juist ook overduidelijk te bewijzen is, maar waarbij de moslims er steeds in slagen om mensen zoals jij in verlegenheid te brengen omdat jullie geen kutsmoes hebben om moslims te discrimineren en eventueel te vervolgen.
        Er moet een wet komen die er voor zorgt dat men veilig moslims mag vermoorden, eventueel zelfs als het je buur is. Nog veel te weinig moslims zijn deze eeuw afgemaakt. Het gaat maar om enige tientallen miljoenen.

        • J. C. Th. Köhler

          26 augustus 2016 op 22:09

          Heb jij eigenlijk wel een koran, Deenadander? Als dat zo is moet je hem eens lezen. En niet domweg nakakelen wat de imam zegt. Dat is namelijk ook een leugenaar.

          j.c.th.kohler@ziggo.nl

          • Taqqiah, een mohammedaan moet liegen tegen de ongelovigen.
            Maar net als de europesche fascisten, wanneer de islamofascist ademt, dan liegt ie!

        • Edmond V.O. Katusz

          27 augustus 2016 op 02:51

          Tot welke denominatie van het Mohammedanisme rekent u zichzelf?
          Bij voorbaat dank.
          Tschüß, Edmond V.O. Katusz

      • Problem-reaction-solution heet dat spelletje. Plots komt dan Juncker met zijn Europese gendarmerie-die nu als gek getraind wordt- op de proppen met de oplossing: een totale Europese dictatuur. Bovendien hoopt men op het creëren van een dociel koffie met melk kleurig Europees mengvolkje dat makkelijker te controleren is. Coudenhove Kalergi zou het allemaal leuk gevonden hebben.

  18. Ik ben toch wel benieuwd wanneer een keer aangifte gedaan gaat worden tegen de mensen die een massa moordende slavendrijvende pedofiele struikrover aanbidden als profeet en het de perfecte mens noemen en dat in westerse openbare ruimtes uitdragen middels allerlei symboliek zoals hoofddoek etc
    .
    Dat die zogenaamde profeet een massa moordende slavendrijvende pedofiele struikrover was zijn niet mijn woorden btw, dat wordt door hun eigen overlevering verteld!!
    .
    Dan zal er gezegd worden dat het in die tijden heel anders was, dat is ook zo, zo waren de tijden ook anders tijdens bv de trans-atlantische slavernij.
    .
    Maar we leven nu in de 21e eeuw met z’n eigen normen en waarden, daarom hoeft ook geen aangifte gedaan te worden tegen die massa moordende slavendrijvende pedofiele struikrover maar tegen de mensen die hem aanbidden als de perfecte mens en dat uitdragen in westerse openbare ruimtes. Dat ze dat in hun eigen landen doen moeten ze lekker zelf weten, maar hou het daar.

  19. Als 137 werkelijk zou worden gehandhaafd, dan zouden per direct alle mosketen moeten worden gesloten en de koran verboden.

    • Andre van Delft

      26 augustus 2016 op 16:07

      Inderdaad. We zitten in een ordinaire machtsstrijd, met een facade van vrome wetten, een deftigdoend OM, hersenspoelende media en rottende politieke partijen; alles tegen de belangen van Nederlanders.

      • Ik was betrokken bij de opstelling van 137, de huidige uitleg is nooit bij ons opgekomen of bediscussieerd.
        De huidige uitleg geeft seculieren het nakijken en geeft haatzaaiers met religieus motief een vrijbrief.
        Dit is instijd met artikel1 grondwet.
        Vrijheid van godsdienst is altijd behoudens de wet, dit dient te worden gehandhaaft.
        Nu gebeurt dat niet en dit leidt tot ongelijkwaardige rechtsposities van burgers.
        Een religieuse mening kan niet boven een seculiere staan.

  20. Dit zijn ze:

    Artikel 137c 1. Hij die zich in het openbaar, mondeling of bij geschrift of afbeelding, opzettelijk beledigend uitlaat over een groep mensen wegens hun ras, hun godsdienst of levensovertuiging, hun hetero- of homoseksuele gerichtheid of hun lichamelijke, psychische of verstandelijke handicap, wordt gestraft met gevangenisstraf van ten hoogste een jaar of geldboete van de derde categorie. 2. Indien het feit wordt gepleegd door een persoon die daarvan een beroep of gewoonte maakt of door twee of meer verenigde personen wordt gevangenisstraf van ten hoogste twee jaren of geldboete van de vierde categorie opgelegd.

    • Artikel 137d 1. Hij die in het openbaar, mondeling of bij geschrift of afbeelding, aanzet tot haat tegen of discriminatie van mensen of gewelddadig optreden tegen persoon of goed van mensen wegens hun ras, hun godsdienst of levensovertuiging, hun geslacht, hun hetero- of homoseksuele gerichtheid of hun lichamelijke, psychische of verstandelijke handicap, wordt gestraft met gevangenisstraf van ten hoogste een jaar of geldboete van de derde categorie. 2. Indien het feit wordt gepleegd door een persoon die daarvan een beroep of gewoonte maakt of door twee of meer verenigde personen wordt gevangenisstraf van ten hoogste twee jaren of geldboete van de vierde categorie opgelegd.

  21. Michael Jacobs

    26 augustus 2016 op 15:47

    De onverdraagzame, racistische en genocidale doctrine die islam (‘onderwerping’) heet is in strijd met de individuele vrijheid van godsdienst, van meningsuiting en nog een heleboel dingen meer. De Arabieren propageren de misleidende idee dat ‘moslims’ een apart en superieur ras of volk zijn, en wie kritiek daarop levert wordt gedood. De Arabieren kunnen aan deze hondsbrutale manier van denken geen juridische rechten ontlenen. Moslims zijn nu eenmaal géén apart ras of volk, en je mag ze – volgens de Nederlandse wet – zoveel uitlachen en bespotten als je wilt.

    • Nee, het zijn juist de joden die superieur zijn. Dat kun je gewoon in de Bijbel lezen bij Deuteronomium 7 Als je dat ontkent doe je aan antisemitisme.
      Jezus heeft dat ook gedaan. Daarom geldt Jezus voor de Joden ook als een slecht mens. Hij is ook een afvallige.. Bij de moslims is hij dat juist niet. Hoe denk jij over Jezus? Mohammed heeft wel de jodenvervolging verboden. Wie hebben de joden vervolgd? Als Hitler de moslims had vervolgd zouden jullie je dan gelukkiger voelen? Zijn jullie in ieder geval gelukkig nu de christenen vele miljoen moslims deze eeuw in Arabische landen hebben afgemaakt? En dat de joden als superieur volk er in geslaagd zijn sinds 100.000 moslims te vermoorden en miljoenen op de vlucht hebben gejaagd. En dat het geheel volgens de Bijbel is dat Israël geen vrede sluit met de Palestijnen en dat de Palestijnen nog blij mogen zijn dat god heeft gezegd dat ze langzaam uitgeroeid moeten worden volgens Deuteronomium 7:22?

      • “Als Hitler de moslims had vervolgd zouden jullie je dan gelukkiger voelen?”
        .
        Als als, als m’n oom een kutje had gehad dan was het m’n tante geweest.
        .
        Laten we het nu even over de realiteit hebben, de realiteit is dat Hitler en de islam vier handen op één buik waren, en moslims Hitler nog steeds als hun grote held zien.
        .
        https://www.youtube.com/watch?v=4yxExpZEoqc
        .
        Doe jezelf een plezier en kruip terug onder je steen.

      • Hitler komt veelvuldig terug in Uw commentaren; het lijkt wel een obsessie, met een dictator die al 70 jaar dood is. Maakt mij niet uit hoor, we hebben allemaal wel wat. Maar probeer niet anderen op te zadelen met Uw probleempje.

      • J. C. Th. Köhler

        26 augustus 2016 op 21:58

        Tjonge, wat kan jij dom lullen. En je poneert d’een na d’andere leugen. Je doet je naam eer aan.

        j.c.th.kohler@ziggo.nl

  22. Wat is volgens het OM het verschil tussen kritiek cq afgeven op het christendom en op de islam?
    .
    Het OM zijn degenen die discrimineren en bevooroordeeld zijn, lafaards zijn het!!
    .
    Wanneer ik dit soort berichte lees ervaar ik steeds vaker een gevoel, een emotie, die ik niet eerder op zo’n overweldigende manier ervaren heb. Ik weet niet hoe ik dat gevoel moet omschrijven, maar volgens mij is het haat. Ik weet niet zeker of het haat is maar ik haat dat gevoel iig wel, desondanks en helaas ervaar ik dat gevoel steeds sterker als ik dit soort berichten lees.
    .
    Misschien moet ik die gevoelens op papier zetten en de wereld vertellen dat het de woorden van god zijn die tot mij gekomen zijn middels een aartsengel. Dan moet het OM wel voor mij knielen zoals ze dat ook voor de islam doen en iedereen die commentaar en/of een negatieve mening over mijn openbaringen heeft maar acuut moeten gaan aanklagen want; discriminatie xenofobie racisme vooroordeel intolerantie haat etc etc..

  23. Ik ga er vanuit dat er van iedereen hier bekend is wie het zijn en dat ik daar zelf op enig moment mee geconfronteerd kan worden. Zwijgen doe ik dan wel.

  24. De politie, the modern day gestapo. Er zijn altijd PVDA-adepten in zo’n organisatie die voor een bevorderinkje meer maar al te graag zo’n rol op zich nemen. De laatste paar goeien van de oude stempel daargelaten is het een grote flutorganisatie die alleen flink loopt te doen tegen autochtone Nederlanders met een mening.

    • Ja, wist je dat Hitler die semrige sociaaldemocraten ook al zo in de peiling had. Daarom zijn ze terecht na de joden de grootste groep die vervolgd waren. Het is zo jhammer dat dat momenteel nog niet mogelijk is, maar in ieder geval kunne we er wel voor zorgen dat de moslims worden vervolgd. Zou jij eventueel als er een Hitleriaanse of Wilderiaanse wet er doorkomt mee willen helpen om weer de sociaaldemocraten te vervolgen? Of wil je beweren dat Hitler ongelijk had toen hij deze gasten vervolgde toen ze de joden hielpen? Geef eens je mening. Denk er om dat de islam elke vorm van racisme verbiedt, terwijl het jodendom en het geloof in Wilders en Niemuller die juist propageert.
      Hoe veel heb je te lijden gehad van de PvdA en de moslims?

      • @DeenaDander Ok, omdat u zo aandringt:
        (Soera 3:110) Gij zijt de beste der volkeren, ontstaan voor de Mens, opleggend wat goed is, verbiedend wat slecht is en gelovend in Allah. Als de Mensen van het Boek (christenen en Joden) geloof zouden hebben zou dat beter voor hen zijn; onder hen zijn er sommigen die geloven maar de meesten van hen zijn perverse overtreders.
        (Soera 2.10) In hun hart zit een ziekte (van twijfel en hypocrisie) en Allah heeft hun ziekte verergerd. Pijnlijke marteling is hun deel omdat ze gewend zijn leugens te vertellen.
        (Soera 9.29) Vecht tegen hen die niet in Allah geloven, niet in de Laatste dag en niet verbieden wat Allah en zijn Profeet verboden hebben en tegen hen onder de Mensen van het Boek die de Religie van de Vrede(islam) niet erkennen totdat zij de Jizya betalen met gewillige onderwerping en zich daarna onderworpen voelen.

        En dit is slechts een bloemlezing uit vele Soera’s. Verder nog vragen?

        • Je hebt gelijk. http://www.koranonline.nl/koran/nl/index.php?subaction=showfull&id=1099093634&archive=&start_from=&ucat=2&go=NL En weet je wat ook nog zo is? Moslims geven er toch een heel andere duding aazn. En weet je waarom ze dat doen? Ze willen wel beweren een goed geloof te hebben omdat ze niet mogen discrimineren en geen rotstreken mogen uithalen.
          Want daar gaan deze teksten namelijk over. De “Mensen van het Boek” zijn prima mensen maar op het moment dat ze smeerlapperijen uit halen door bijvoorbeeld mensen hun land en vee te jatten en beweren dat ze dat in opdracht van god hebben gedaan dan beledigen ze god.
          Dat is dus de hele betekenis van de teksten die jij aanhaalt. Maar ik weet zeker dat jij zeker weet dat het wel degelijk iets heel anders is en dat jij samen met miljoenen anderen gewoon mag zeggen hoe fout de moslims zijnen hoe jammer het is dat we nog steeds geen wet hebben om ze te verjagen dan wel af te maken zoals de Joodse Staat Israël die wel degelijk wel…

          • @DeenaDander. Wij zijn denk ik wel uitgepraat. U blijft maar woorden in mijn, en in die van anderen, mond leggen en de dingen verdraaien. Daar komt u bij mij niet ver mee. Ik weet meer van de islam en koran als u denkt. Waarom? Omdat ik graag op inhoud discussieer en mijn mening vorm naar feiten, niet wat een ander vindt. Zo weet ik dat er de Mekka periode is, die als vooruitstrevend en vredelievend gezien wordt. En dan is er ook nog de Medina periode die vooral door geweld, onderdrukking en verovering wordt gekenmerkt. Alle Mekka verzen worden overruled (sorry ik weet daar het NL woord niet voor) door de Medina verzen en dan zijn we waar we nu zijn. Afijn, jammer. Gemiste kans voor u. Ik zeg niet; alle moslims zijn fout. Ik zeg wel; er is een probleem dat we niet onder het tapijt moeten vegen maar er over praten. En als dingen uit de hand lopen moet er iets aan gedaan worden. Maar u blijft de dingen verdraaien en in het belachelijke trekken. Jammer.

          • Takiya. Zo kan je alles wel uitleggen.

          • Dat verzen overruled worden heet abrogatie mijn beste. Inderdaad, de Medina verzen overrulen de minder agressieve verzen van Mekka.

          • “Dat verzen overruled worden heet abrogatie mijn beste”
            .
            Exact, de latere openbaringen overrulen altijd de eerste openbaringen. De eerste openbaringen waren mild omdat de islam op dat moment niets voorstelde. Toen islam aan macht begon te winnen kreeg die massa moordende slavendrijvende pedofiele struikrover spontaan opnieuw openbaringen en die zijn alles behalve mild, die staan haaks op de eerste openbaringen.
            .
            Wat mensen als @Deennadander niet kunnen begrijpen is dat de meeste van ons helemaal geen probleem hebben met de islam, sterker nog het zal ons worst zijn wat mosselmannen uitvreten, als stoppen ze pasgeboren baby’s in een boerka en wassen ze ze in boerkini. Ze zoeken het maar uit met hun besneden kindbruidjes in boerka. Zolang ze het maar in hun eigen landen doen en niet hier!! Dat is het punt!! Komen ze toch hier naartoe, neem dan de westerse waarden en normen over, zo niet dan rot je lekker op. Dat hier überhaupt een discussie voor nodig is.

          • J. C. Th. Köhler

            26 augustus 2016 op 21:55

            Sjefke,

            to overrule: verwerpen, overstemmen.

            j.c.th.kohler@ziggo.nl

          • @Sjefke7807 Ik moet eerlijk toegeven dat jij zoals vele miljoenen mensen die nauwelijks weten wat de islam inhoudt veel beter weten wat die inhoudt. Momenteel zijn er veel meer mensen die de Koran en islam kennen dan er moslims zijn in Nederland.
            Het is een bekend gegeven dat Mohammed al vanaf het begin heeft gezegd dat toen de joden niet moesten denken dat ze in naam van god en jou mensen mochten vermoorden al staat dat in de Bijbel. De joden hadden een paar duizend jaar eerder, te lezen in de Bijbel bij Deuteronomium 7 Zie https://is.gd/PhaKgm de volledige rechten en plichten van god gekregen om mensen die niet in God, jou en Wilders geloven uit te roeien. De moslims zijn er in geslaagd de massamoorden die ze in Nederland op hun geweten hebben op een sluwe wijze te verbergen, net zoals ze dat wereldwijd hebben klaargespeeld. Daar moet een einde aan komen en daarom moet vanaf vandaag elke moslim uitgeroeid te worden en bij weigering iedereen die niet wil luisteren naar onze Joost!

          • Sjezus Henk Veldman, donder toch eens op met die plak en lulverhalen! Ik ken ze onderwijl uit mijn hoofd! Ben je op de Joop er weer eens afgejorist?

            Advies aan mensen op dit blog, laat di gast aan zijn eigen vijgenstruik hangen, als de vloed komt en hij de machete in de nek voelt zal hij prevelen: maar Heer, ik predikte toch altijd uw woord!

            Aub, ga niet op zin ge-oh in, het is volmaakt zinloos. Zelfs al kunt u koran en bijbel van achter naar voor spellen.

  25. Andre van Delft

    26 augustus 2016 op 15:22

    Dit is aanhoudend machtsmisbruik door politie + OM. Degenen die hier verantwoordelijk voor zijn zouden zelf voor de rechter moeten komen. Maar het OM staat kennelijk boven de wet.

    • Het OM schijnt ook MH17 te onderzoeken, samen met de Oekrainse overheid die, door het luchtruim open te houden voor de burgerluchtvaart, medeschuldig is aan de crash. Een medeschuldige doet mee aan een crimineel onderzoek. Ik geloof dat men bij het OM een beetje de weg kwijt is.

© 2023 De Nieuwe Realist

Thema door Anders NorénOmhoog ↑