Jan Roos wordt lijsttrekker van VNL

Door Joost Niemoller

Wie het wederzijdse geflirt op Twitter tussen VNL en Jan Roos volgde de laatste tijd, zag het al aankomen. Ik kreeg de afgelopen dagen via verschillende bronnen het gerucht door. Er werd gehint. Er waren aanwijzingen. Het lag natuurlijk ook zeer voor de hand. Vandaag kreeg ik van andere bronnen zekerheid: Jan Roos wordt lijsttrekker van VNL. Hij gaat dit groot aankondigen in een tv programma. Ik weet niet welk. Ik weet niet wanneer.

In het kader hiervan worden de felle aanvallen op de PVV op de website GeenStijl begrijpelijk.

De politieke ambities van Jan Roos en zijn liefde voor VNL , en de wederzijdse liefde daar voor hem, zijn niet nieuw. Toen Jan Roos bij Powned op een zijspoor werd gezet, gaf hij een interview aan Nieuwe Revu.

Daarin vertelde hij over zijn ambities:

‘Ja, ik heb een hele grote geldingsdrang. Ik ga ermee om door te wachten. Net zo lang totdat iemand mij die hoofdrol wél geeft. Als dat niet hier is, wat het blijkbaar niet is, is het ergens anders.’

En gaf hij aan in de politiek te willen. En toen al was gevraagd door VNL:

Eigenlijk zit ik nu tegenover een man die een beetje vastzit.

‘Ik moet nu stappen maken. Ik zit niet vast, want dan zou ik geen uitweg weten. Er zijn uitwegen zat, die worden mij ook aangeboden. Ik ben op zoek naar een uitweg die ikzelf wil.’

Schets die gedroomde uitweg eens.

‘Die kan twee kanten op. Er is de serieuzere kant en dat is politiek.’

Je bedoelt Jan Roos als politicus?

‘Ja. Ik ben door twee politieke partijen gevraagd om in de Tweede Kamer plaats te nemen.’

Welke politieke partijen?

‘Die noem ik niet.’

Louis Bontes?

‘De VNL, ja.’

En de PVV?

‘Nee.’

Jan Roos en de politiek. Ik denk dat best veel lezers dat een gek idee vinden.

‘Dan moet ik inderdaad wel stoppen met het clowneske gebeuren. Maar aan de zijkant blijven schreeuwen dat alles kut is, vind ik ook te makkelijk. Toch weet ik niet zeker of ik nu al de politiek in moet gaan. Ik heb op tv ook echt iets neergezet. Een character waar ik nog veel mee kan. Ik heb nog niet het interviewprogramma dat ik wil doen.’

Voor de media zal het lijsttrekkerschap van Jan Roos een geschenk uit de hemel zijn. Na de mislukking met die bekende advocaat –hoe heet die ook alweer- hebben ze nu iemand die altijd zal aanschuiven bij Pauw en de andere VARA programma’s van de NPO. Heeft Wilders iets gezegd waar commentaar op nodig is, gooi een kwartje in Jan en het komt eruit. Tweespalt bij de populisten! Ze maken mekaar helemaal af! De journalisten zullen zich in de handen wrijven. Jan kan er met de botte bijl ingaan en zo hebben de journalisten het in dit geval graag.

Zo is de politiek. Zo zijn de media. Daar hoeven we verder niet moeilijk over te doen. Als Jan het goed doet, versplintert hij het landschap bij de anti-multiculturalisten. Doet Jan het slecht dan is dat het einde van Jan. Een lose lose situatie dus.

En hoe gaat dat uitpakken voor GeenStijl? Ik hoop dat ze het gaan redden, en dat ze niet aan interne ruzies ten onder gaan. Want websites als GeenStijl hebben we keihard nodig in dit verdorde en politiek correcte medialandschap..

 

Tweet about this on TwitterShare on FacebookPrint this page

71 Reacties

  1. “Want websites als GeenStijl hebben we keihard nodig in dit verdorde en politiek correcte medialandschap”
    .
    Daar was ik het een week geleden best wel mee eens, nu begint het gevoel me te bekruipen dat GS een hele rare en nare draai aan het maken is. Wat ik begrepen heb behoort GS tot de telegraaf groep en die krant is über politiek correct geworden, tot het walgelijke aan toe. Waarom heeft GS bv Dennis Honing in de arm genomen? Wat denken ze daarmee te bereiken, dat (zijn versie van!) de islam van een andere kant belicht wordt zodat er meer begrip voor de islam/moslims gekweekt kan worden? Nu gaan ze Roos toch een beetje pushen, heel vaag. Hoewel, met de stukjes die Quid daar continu kan neerplempen had je het eigenlijk al kunnen zien aankomen. Ik zal GS de eerste tijd zeker nog gaan volgen maar wel met argusogen want net zoals Weesie, uiteindelijk heeft iedereen z’n prijs. De tragiek van de mensheid en dat weten ‘ze’ maar al te goed, vandaar de arrogantie van de macht.

  2. Goed om te zien dat Joost de kiezers van 50+ ook iets gunt, of ben ik de enige die zo een groot lettertype te zien krijgt?

  3. Cale…29 aug.

    Je hebt helemaal gelijk. Ook ik zou uitermate geschikt zijn om ‘de politiek’in te gaan. Dat waren Eurlings en andere consorten ook(Wijnschenk). Het is te makkelijk om daar te geraken en dan vanzelfsprekend onderdeel te worden van het pluche met alle voordeeltjes van dien. De beuk moet erin anders blijven wij aanmodderen. Koersloos en zonder doel. Meer de positie polijsten dan er daadwerkelijk aan trekken om dit zieke land weer beter te maken. Ik word er moedeloos van dat de spelletjes zich blijven herhalen. Het circus op weg naar maart 2017 en voorzien van alle media poppenkast acts om de bevolking weer te bespelen. Want dom,dat zijn wij. Wat zijn wij een simpel dom Nederlands volkje. Echt niet te geloven. Geen ruggengraat en geen doorzettingsvermogen. Ik bedien mijzelf met 2 banen. In de nacht werk ik met voornamelijk Polen. Neem daar maar eens een voorbeeld aan. Ik buig diep voor deze bevolkingsgroep. Bah, wij Nederlanders, meelopen voor de buit. Altijd al.

  4. Ofwel controlled opposition.

    Wel eens van gehoord?

    Voor Wilders geldt hetzelfde.

    Hahaha die gasten lachen de ballen uit den broek bij zoveel domheid van de reageerders alhier.

    En Jan Roos?

    Een naieveling die gelooft in sprookjes.

  5. Geen stijl is eigendom van de telegraaf groep. Need I say more?

  6. EVIL = EVIL
    islam is islam

    Op verraders stem je niet.
    Basta.

  7. Na decennia van indoctrinatie zal het lastig zijn voor inheemse Nederlanders om zich te identifieren met iets anders dan het verschrikkelijke lot van joden en negers en daar komen dan nu de arabieren en Turken bij. Zielige verhalen van andere volkeren die het moeilijk hebben en hun huidige identiteit ontlenen aan wat hen door de verschrikkelijke blanke Noord Europeaan is aangedaan. Bloedzuigers.

  8. OudeNederlander

    30 augustus 2016 op 08:41

    Verdere versplintering gaat Nederland niet verder helpen.

  9. Prima vent die Jan Roos, maar ik vond ‘m al een tikkeltje (ok een paar flinke tikkeltjes) te licht als interviewer voor Geentijl tv, dat hij nu de verraders partij vnl gaat leiden maakt het er niet beter op.
    .
    Dat gebrek aan kwaliteit als interviewer stoorde mij, kon het Nieuwe Realisme nu geen betere woordvoerders naar voren schuiven? Je kunt zeggen wat je wilt van die linkse engnekken als Pauw of een Van Nieuwkerk of noem maar een zooitje van die linkse wegkijk fatsoenspredikers op. Het zijn vaak wel vaklui.
    .
    Dat Popiejopie gedoe van Roos trok de kar niet.
    .
    Nu dan lijsttrekker voor een partij die uit verraad geboren is. Verraad nota bene aan Geert Wilders, de Nederlandse held die met gevaar voor eigen leven z’n rug recht houdt. En aan wiens standpunten helemaal niets mankeerd, hoe hard zijn tegenstanders dat ook roepen.
    .
    Nee, geef mij maar de onverdunde realiteit zoals Geert Wilders die verkondigt. Slappe aftreksels lopen er al genoeg in de Nederlandse politiek.

  10. Een volk voegt zich bij een ander volk op wat diens grondgebied is sinds mensenheugenis. Het volk dat nieuw is eist dat het ontvangende volk zijn eigen cultuur en eigen belangen opgeeft. Grondgebied daar gaat dit om. De islam onderwerpt.
    Nederland wordt onderworpen en wij hebben watjes, kwezels en ijdeltuiten als leiders.

  11. Jan Roos leert het politieke métier snel, direct al een eerste leugen.

  12. De vraag is hebben wij in Nederland een partij waar zo’n vent rondloopt:

    https://www.youtube.com/watch?v=EbINrdyAXlE

    Eentje die bewezen heeft ballen en hersens te hebben.

  13. En vanavond was de volstrekt ongeloofwaardige Mark Rutte opnieuw volstrekt ongeloofwaardig bij DWDD, goed gedaan Mark, de Nederlander kent jou steeds beter, ik begrijp ook waarom je geen partner hebt, de leugenaar is niet aantrekkelijk.

  14. Ergens hen ik een vermoeden dat dit een stijlloze mediastunt is. Ik weet alleen nog niet ten gunste van wie precies.

    • Ter aanvulling, ze hebben eerder zo’n grap uitgehaald: http://www.geenstijl.nl/mt/archieven/2016/08/campagnekudo_voor_klavermans.html

  15. In een tweet zei Jan Roos een uur of twaalf geleden dat hij van niets wist. Eerste politieke leugentje?

  16. Iedereen die niet op de PVV stemt, stemt vóór islamisering, vóór de import van achterlijkheid en vóór de EUSSR. Zo simpel is het. De rest is politiek correcte bagger. Laat je niet verdelen door regentenkliek en media. Ook Jan Roos is ten slotte gewoon een islamknuffelaar en een HATER van de PVV.

    • Jan is toch wat mager wat inhoud betreft, toch maar PVV, de door Leo Karel Jan genoemde argumenten deel ik van harte.

  17. Edmond V.O. Katusz

    29 augustus 2016 op 14:48

    Nu, dit is tenminste iets:
    Annonce. Jan Roos per direct weg bij GeenStijl
    http://www.geenstijl.nl/mt/archieven/2016/08/echte_johan.html
    .
    We zullen zien. Voordeel van véél twijfel.
    Tschüß, Edmond V.O. Katusz

  18. VNL is een smerige club van verraders. Als ze zo rechts zijn, moeten ze de gevestigde orde aanvallen en niet de PVV. Walgelijk. Ze versterken de regentenkliek door tegen Wilders te vechten. Jan Roos is een inhoudsloze figuur: wist niets over de inhoud van het Oekraïne verdrag. Ik was daar ook fel tegen, maar niet op basis van de argumentatie van Jan Roos, hol vat.
    Typisch Telegraaf/ “geen stijl” : zogenaamd tegen de gevestigde orde, maar wel de echte tegenstander, Wilders, kapot trachten te maken. Stelletje zwakzinnigen.

  19. Het meest optimistische scenario is idd dat ze kiezers zullen trekken uit de vijver van mensen die wel EU- en 3xI-kritisch zijn maar de PVV niet aandurven, vanwege de vergaande demonisering. Ook kunnen ze misschien een aantal traditioneel nietstemmers overhalen om op ze te stemmen.

    Toch denk ik niet dat ze mbt de PVV veel kwaad kunnen aanrichten. PVV-stemmers zijn meestal (denk ik) al overtuigd van het waarom ze op die partij stemmen.

  20. Breinbrouwsels

    29 augustus 2016 op 12:45

    Als ze slim zijn vormen de PVV en haar afvalligen een soort CDA. Als ze dom zijn, en dat lijkt erop, dan blijft er van de hele zooi na alle vuilsmijterij geen fluit meer over na de verkiezingen en is het verdeel en heers stuntje weer gelukt.

  21. Stupide verrader. En met hem geheel GS, Bart N. bovenaan.

  22. Veder dit: wat is de motivatie van Jan Roos om in de politiek te gaan? Is het zorg voor Nederland of is het om zichzelf te bewijzen? Daar zou ik wel een antwoord op willen hebben. Wil hij zich bijvoorbeeld inzetten voor bindende referenda of lijkt hem een politieke carriere wel handig om ervaring op te doen en een netwerk op te bouwen, zodat hij later elders de eerste viool kan spelen?

  23. Als Jan Roos verbonden blijft met GeenStijl en GS gebruikt gaat worden als promotiesite van VNL, dan vrees ik het ergste. De manier waarop Bart Nijman daar over Trump en Wilders schrijft, doet vermoeden, dat men zal trachten PVV-stemmers weg te halen door de PVV te bashen en te ridiculiseren.

    En VNL een alternatief voor de VVD? De VVD is geen partij van straatvechtertjes en ex-PVVers, maar een partij van ondernemers en zelfstandigen (althans, dat was het).

    Ook ben ik het eens met bovenstaande reactie over de diepgang van de heer Roos. In zijn interviews laat hij blijken een beperkt palet aan onderwerpen en invalshoeken te hebben en zijn geflirt met gevestigde personen doet daar weinig goed aan. Dat neemt niet weg dat zijn interviews soms wel amusant zijn.
    Ik zie hem echter niet als de toekomstige minister president om het zwak uit te drukken.

    • Ik bedoel zijn interviews zijn soms interessant en zijn versie van ‘keek op de week’ wel amusant.

  24. Zoals elders al verwoord: Jan Roos houdt van BBQ-en, rosewijn en in een bootje varen. Dat spreekt iedere VVD-stemmer aan. Meer diepgang is er niet nodig om een VVD-er over te halen. Ja, een minder socialistische standpunt dan dat van Marx Rutte, maar dat lukt Jann Roos wel.

    Het enige effect dat een grote VNL te weeg brengt is een kleine VVD en dus een CDA-premier met een lapjeskat-coalitie van 6 partijen.

    • of, god beware me, een lappendekenkabinet o.l.v. Pechtold.

      • Rutte, Pechtold en Buma zijn inwisselbaar en een kliekjes-coalitie wordt het toch wel. Er verandert pas echt iets, als PVV, SGP en VNL samen een meerderheid halen. Alleen dan.

        Dat kan pas nadat Trump en Le Pen in het zadel zitten, de Brexit heel goed uitpakt, Italie uit de EU treedt, en er iets schokkends gebeurt in Nederland, waaruit het gelijk van Wilders weer eens blijkt. En dat dan allemaal in de week voor de verkiezingen….

        • In november maakt Trump een zeer goede kans als ze hem niet op de een of andere manier uit de weg ruimen. Er kan nog veel gebeuren voor maart 2017 aangezien de ontwikkelingen zich versnellen.

  25. Het moet vrees ik eerst nog slechter gaan, en burgeroorlog achtige situaties ontstaan, waar ons leger niet meer op voorbereid is.
    Volksbewapeng zal nodig blijken om de mosketen te ontwapenen, de kazernes van Erdogan.

  26. Edmond V.O. Katusz

    29 augustus 2016 op 14:14

    @D.G. Neree
    .
    Het zou een grote stommiteit van GeenStijl zijn, als ze als een soort promotieclubje zouden gaan fungeren voor één politieke partij. Hun bestaansgrond ondermijnen ze dan vakkundig, dus ik heb goede hoop dat ze het niet doen.
    Tschüß, Edmond V.O. Katusz

    • In het GeenStijlfilmpje hebben ze idd al kort maar krachtig aangegeven dat ze dit niet gaan doen.

  27. Ja inderdaad de VVD is een partij van ondernemers. En iedereen die zichzelf zo noemt is een eikel. Dat je er een bent, soit. Maar als je jezelf ondernemer noemt, dan ben je dus een eikel. Volgens de definities zou ik er ook een zijn, maar ik noem me nooit zo. Ik ben er een omdat ik niet te handhaven ben in een normale baan. Zeker niet bij de overheid. Stelletje trekpoppen.

  28. Het gebrek aan wijze mannen maakt onze politiek steeds meer tot een lachertje.

    • Geheel mee eens. De Nederlandse politiek ligt doodziek aan het infuus. De drempel om tot die politiek (en de regering) toegelaten te worden is veel te laag. Er moet daadkrachtig opgetreden gaan worden anders blijft het gezeur zonder duidelijke richting en dat is bijzonder schadelijk voor het land. Ik las vanochtend op Twitter dat er nogal wat mensen spijt hebben op Hennis/VVD gestemd te hebben. Is dat geen hypocriete mosterd na de maaltijd? Jarenlang “een goed gevoel” gehad om een blonde juf als mindef te hebben? En nu het echt misgaat met defensie (wat ik jaren geleden al aan zag komen) zeggen spijt te hebben? DIT moet nu eens veranderen. Juist die spijtoptanten moeten eens met hun verstand gaan stemmen, ipv stemming proberen te maken om maar “verfrissend” over te komen. Het is allemaal een pot nat. De beuk moet erin voordat het te laat is. (zie ook het commentaar van Heikneuter).

  29. arjen,
    Als wijze man ben je automatisch politiek incorrect, en daarom niet welkom bij de systeempartijen.

  30. Er zijn een hoop kiezers die NIET op een partij stemmen omdat 1 programmapunt hen niet bevalt. Daarom moet je, om 1 ideaal te verwezenlijken, meerdere partijen hebben, met verschillende rand-opvattingen.
    Toen de KVP, de CHU en de ARP samengingen, zag je dat het resultaat (het CDA) na de fusie MINDER zetels scoorde dan de som van de samenstellende partijen VOOR de fusie. Zo waren er katholieken die niet meer op het CDA stemden, omdat er ook protestanten inzaten, en omgekeerd.
    Het is duidelijk wat het gemeenschappelijk ideaal van de PVV en VNL is. Laten ze elkaar niet de tent uitvechten, maar binnenskamers samenwerken, en naar buiten toe de verschillen tonen. Uiteindelijk gaat het om het landsbelang, en niet om het partijbelang.

    • Dit zou heel erg juist kunnen blijken, de systeempartijen beschikkén niet voor niets over meer dan 6 identiek strevende partijen, die elkaar op de kritieke punten overlappen en aanvullen.
      Maar dan moet VNL duidelijk de aanval inzetten op de regenten van de systeempartijen.
      Eerst zien dan geloven.

  31. Edmond V.O. Katusz

    29 augustus 2016 op 09:27

    Nog een potentiële clownsact erbij in de Tweede Kamer?
    Mevrouw Simons wordt straks gelanceerd + Natuurlijk de rest van DENK
    Nu ook nog dhr. Roos?
    .
    Een en al grote waffel zonder diepgang, maar wel echt politicus-materiaal, nl. buitengewoon machtswellustig. Het is IK-op-de-voorgrond ten top. IK-de-macht om over anderen te beslissen. Walgelijk type.
    .
    De overstap van PowNed GeenStijl was me ook niet duidelijk. Beste Joost, indien mogelijk, schrijf eens een artikel over de onderlinge verhouding van alle betrokkenen bij GeenStijl en PowNed. Zit een hoop zeer, naar het lijkt?
    Hoe betrouwbaar is het zootje?
    Tschüß, Edmond V.O. Katusz

  32. Roos is een fout seksistisch, waarschijnlijk veel gepest jongetje, dat nu zijn frustratie compenseert.
    Zet hier Bosma tegenover en aanschouw het verschil.

  33. VNL moet zich gaan richten op de patriottische kiezer die groen en elitair denkt. Dus groen patriottisch, en elitair patriottisch. Die mensen kunnen nu nergens terecht.
    Het is volstrekt logisch om Nederland groen te willen houden door de grenzen te sluiten.
    En Bolkestein heeft eens voor een bijeenkomst van kunstenaars gezegd dat hij het budget voor kunst wil vertienvoudigen, en dat hij dat gaat betalen door de ontwikkelingshulp af te schaffen.
    Wat dat betreft zou VNL beter Tierry Baudet als lijsttrekker kunnen nemen. Een elitair denkend iemand, maar dan echt, en geen pseudo-elite.

  34. Jan Roos zal best een stemmentrekker zijn. Maar kan Jan ook samenwerken met de VNL fractie als hij in de Tweede Kamer zit? Vergeet niet dat het steeds over je schouder kijken in de fractie om te zien of iemand met een mes jouw kant op komt best vermoeiend is. Nog afgezien van het gedoe in de 2e kamer zelf. Ook niet te vergeten is dat alle VNL mensen weglopers zijn! De huidige fractie liep weg uit de PVV en daar komt wegloper Jan Roos dan ook nog bij. Ik voorzie ruzie en gedoe.

  35. Laten we wel wezen: Wilders wilde het leger afschaffen omdat de Amerikanen ons toch wel komen redden. Een zwakzinnig standpunt. Reden genoeg om naar iets anders uit te kijken. Persoonlijk zou ik liever iets radicalers zien. Een IRA-Sinn fein aanpak. De politiek in en tegelijkertijd de straat terugveroveren. Er wordt oorlog tegen ons gevoerd. Strike back.

    • Ja, ik hoop dat Roos bij VNL ook een wat zinniger buitenlandse politiek neerzet. Afstand van de EU en op schoot bij de VS de NAVO aanmoedigen lijkt me juist behoorlijk anti-Roos, als hij tenminste zijn eigen stemgeluid gelooft over wat er met Oekraïne gebeurde en wie alle hoodrol spelers waren. Meer keuze op rechts is geen slecht idee. De versplintering hoeft niks uit te maken als het op coalities smeden aankomt. Zo werkt het juist beter ipv gigapartijen die arrogant maar in hun eigen sap blijven koken tot de ondergang nadert.

      • Ik denk dat de relatie met de VS ook wel bepaald zal worden op 8 november.
        Wanneer het Trump wordt, is een goede band met de VS ook wel te verwachten maar als het Clinton wordt gaat men zich hier denk ik wel meer verzetten.

  36. Ik meen toch echt dat op Wilders’ plannensamenvatting staat, dat er meer geld moet naar politie en leger. Waar hij tegen is, is de grenze(n)loze inmenging in buitenlandse oorlogshaarden, al of niet zelf geïnitieerd.

    • Wilders zit volledig op de lijn Trump en Likud. Dan is een trans-atlantische band en een pro-Israel politiek heel duidelijk en in het belang van Nederland. Ook ten opzichte van Nederlandse export naar Rusland en het negeren van Saudi-Arabishe gekochte invloed.

      Een trans-atlantische band met Hillary is echter een ziekelijk en dodelijk avontuur, vol hypocrisie, corruptie en hysterische waanzin. Dat moet de VNL niet willen.

  37. Enkele jaren geleden had hij het over afschaffen. Als hij daar nu nog over begint bij al die aanslagen, maakt hij zich daar nog belachelijker mee dan op dat moment toen. Als VNL een ‘gezonde’ ledenpartij wordt, is daar meer terreinwinst te behalen dan met de PVV op de huidige manier in 100 jaar. Islamitisch terrorisme en gezeik zorgt vanzelf voor de aanwas. Minder, minder, minder voor nu, geen, geen, geen komt later wel.

    • Heikneuter
      Leuk hoor een ledenpartij, maar hoeveel mensen zijn er nou helemaal lid van een partij? Marginaal clubje afgezet tegen de stemmers. Het is al niet zoals bij de vakbonden.
      Plus dat je ook nog eens dikke kans maakt op infiltranten. Daar zal VNL binnen de partij al op moeten letten zie hoe het af is gelopen met de partij van Fortuyn.

  38. Prima ontwikkeling.
    Ik zie geen tweespalt tussen de “Populisten”.
    Meer een geuzennaam trouwens.
    De kloon van de PVV legt het accent anders maar denkt op een aantal dossiers hetzelfde. Sommigen spreken al van 15 zetels las ik op Geenstijl. Ik denk dat het een stuk minder wordt
    VNL lijkt me meer een concurrent van de VVD
    https://www.vnl.nu/speerpunten/
    De islam wordt nauwelijks genoemd.
    Ik ga voor het origineel die nog wel van zich zal laten horen als “kleine” aanvulling op de A4 die nogal wat commotie heeft gebracht. Velen zien het als een vodje. Maar wel een onmiskenbaar duidelijk vodje.
    Meer was ook niet nodig omdat iedereen toch weet waar het om draait in dit land en wat het PVV standpunt is.
    Overigens reageer ik vrij veel op Geen Stijl onder een andere naam. Met goede argumenten kan je toch invloed uitoefenen en je hebt interactie.
    Grappige gozer Jan Roos met zijn down to earth recht voor zijn raap aanpak.
    Een soort ontwapenend brutaal neefje van Wilders.

    • @Pieter G
      Volkomen eens, Inzake nicks, in eerste instantie gebruikte ik mijn echte naam. First name: Anne. Nou de lol was niet van de lucht vooral in de context met mijn achternaam waarna mijn vrouw een paar hijgtelefoontjes mocht opnemen. Nou is dat type ijskonijn, dus de hijgers waren al snel buiten adem, maar toch.
      Ach en toen was ik nog internationaal actief, dus ik vond zulks zeker zeer bedenkelijk. Nu moet ik denken aan de loopbaan van mijn jongens, want als ik lees wat sommige links malloten zoal van plan zijn, zie ik Stalin grijnzen.

  39. Prima ontwikkeling.
    Ik zie geen tweespalt tussen de “Populisten”.

    Nee nog niet Pieter, maar het is wel een versplintering en dat komt de islam kritische houding van dhr. Wilders zijn gedachtegoed niet ten goede. VLN snoept het gedachtegoed van de PVV af, wie dit niet in wil of kan zien is volgens mij een politieke kleuter…

  40. “De PVV te gortig”?
    In welk opzicht? Moeten ze “minder eerlijk” worden?

    En VNL?
    Misschien goed genoeg als bontgenoot tegen de EU….. maar als krachtig geluid tegen Islam stellen ze niks voor.
    Zeuren wat over de hoeveelheid immigranten maar islam is OK hoor!

  41. Deze ontwikkeling doet me heel erg denken aan het verhaal van de Amsterdamse zwerver en straatmuzikant Cornelis (Nelis) de Gelder (Had je me maar}
    https://nl.wikipedia.org/wiki/Had-je-me-maar We zijn hier in dit land inmiddels goed in de aap gelogeerd met types als Jan Roos , Wilders of Henk Krol. Dit kan slechts uitdraaien op een grote deceptie. Ik heb al mijn hoop inmiddels geheel gevestigd op Marie Le Pen. De revolutie zal ook deze keer van Frankrijk moeten komen vrees ik. Meer smaken zijn er niet.

    • Die smaak is er wel en in een land waar NL meer mee te maken heeft en meer mee gemeen heeft dan met Frankrijk namelijk Duitsland. Daar heeft men met de AfD een salon fähige partij heeft waar je lid van kan worden en een hoogopgeleid kader heeft. Hebben een prachtig partijprogramma. Aanhang blijft groeien.

  42. Wanneer de VNL de systeem partijen aanpakt is ze voor mij geloofwaardig, wanneer ze een anti PVV vehikel blijkt is ze onderdeel van de systeem partijen .
    En dus niet te onderscheiden van VVD GL en alles wat er tussen zit.

  43. Een inhoudelijke reactie op wat VNL is en wil dient de meningsvorming. Dit verhaal niet. Jammer.

  44. Dat TV programma is volgens mij Expeditie Robinson, ook al onkent Jan dat net zo stellig als dat ‘ie lijsttrekker wordt: https://twitter.com/laviejanroos/status/760805058795700224

  45. Jan Roos spreekt vooral de VVD-achterban aan. 62% van de VVD-achterban (uit 2012) was tegen de associatie-overeenkomst met Oekraine (in 2016), volgens IPSOS. Jan Roos vertegenwoordigt op dat punt een ruime meerderheid van de VVD, terwijl Rutte de minderheid vertegenwoordigt. Dat kan ook bij een referendum het geval zijn en bij een Nexit. Het is altijd goed als aansprekende mensen die campagne kunnen voeren bij de juiste partij gaan werken en de juiste standpunten hebben en mensen bij de foute partij vandaan kunnen trekken. De VVD heeft wel een probleem met Jan Roos bij de VNL.

    De PVV moet daar niet te bang voor zijn. En anders ook een bril dragen en VPRO-jazz-muziek luisteren…

    • @Tipo
      Rake analyse. Ik denk daarom met drie slagen om de arm, want Rutte is gladder dan een aal dat het TTIP is mislukt doorsijpelt. Reden, exact hetzelfde.
      O ja, Nexit, Nexit!

  46. Ik zag dit niet aankomen moet ik bekennen.
    Misschien is dit wel een goede ontwikkeling want Jan is bekend en het kan zo maar zijn dat mensen die de pvv te gortig vinden nu voor hun gevoel toch hun stem aan de anti-multiculti kant kwijt kunnen. Het kan negatief uitpakken zoals Joost schetst, het kan ook positief uitpakken door proberen samen te werken (vnl en de pvv), hiermee bedoel ik dat ze niet te veel op elkaar gericht moeten zijn want ze staan aan dezelfde kant van de scheidslijn, vnl moet vooral gaan vissen aan de andere kant van de scheidslijn. Geenstijl kan daar doorslaggevend in zijn denk ik zo, ben benieuwd wat geenstijl gaat doen de aankomende tijd, samenwerken met elkaar lijkt me verstandiger dan elkaar de tent uit vechten.
    .
    Nou, dit is toch wel een verrassing voor me, spannend.

    • Dit is precies wat ik me ook bedacht! We moeten dus gaan opletten waar Jan Roos gaat vissen en hoe hij antwoordt op de vraag of hij samenwerking met de PVV uitsluit. Ook Geenstijl moeten we in de gaten blijven houden. Pro VNL? Prima. Anti-PVV? Oei.
      Wellicht moet er nog een derde partij komen. Laat VNL vissen in de vijver van de VVD en die derde in die van de PvdA, groenlinks en SP.

      • PvdA/Groen Links/SP? Da’s DENK.

        IK weet ze zullen het ontkennen tot ze geconfronteerd worden met de realiteit.

  47. Jan Roos gaat dit heel goed doen. Succes Jan!

  48. Grappend en grollend de nationale crisis te lijf? Ik dacht het niet. Misschien goed voor wat overlopers bij de VVD. Buckler. Met dat haar dat alleen Hollanders hebben en zo’n kraagje omhoog. Leuk joh!

  49. Met die conclusie ben ik het volmondig eens. We kunnen niet zonder GeenStijl.