Waarom Wilders niet op de Nederlandse tv verschijnt

Door Joost Niemoller

Ik twitterde gisteren dit:

Gaat er nu echt geen lichtje branden? @NPO rolt rode loper uit voor kleinste partij DENK en negeert grootste partij @geertwilderspvv

Jeroen Pauw voelde zich kennelijk aangesproken en reageerde met dit:

Licht is al tijdje bij je uit Joost. Wilders wil nergens bij NPO en ook niet bij RTL, en de meeste PVV kamerleden mógen niet van hun baas..

Een veelzeggende reactie. Ten eerste omdat Jeroen Pauw kennelijk inzage heeft in wat er gebeurt op de redacties van alle programma’s van de NPO en RTL. Hij bevestigt daarmee dat het een grote kliek is, een stelsel van ondergrondse communicerende vaten, en dat er zelfs van ook maar de suggestie van journalistieke zelfstandigheid of van gezonde competitie geen sprake is. De hele zooi zit bij mekaar op schoot. Elkaar zelfbevestigend op te likken.

Wie de programma’s op de Nederlandse tv ziet, weet dat daar maar een geluid klinkt: Trump was een clown en nu is hij gevaarlijk. Zijn medewerkers zijn antisemieten. Wilders is een idioot. De islam is geen probleem. ‘Vluchtelingen’ moeten geholpen worden. De klimaatverandering is het grootste probleem van deze tijd. Jesse Klaver is een interessante denker. Zwarte Piet is racistisch. De Nederlanders zijn sowieso allemaal racistisch, behalve als ze een ‘kleurtje’ hebben. Allochtonen zijn zielig en moeten een eigen partij hebben.

Enfin. Ik kan nog wat pagina’s doorgaan. Een aanhoudende golf van politiek correcte bagger overstroomt ons via de tv dag in dag uit. Met feiten heeft het niets te maken. Alleen met vooroordelen. En tegenspraak ontbreekt. Het is allemaal indirect. Tussen neus en lippen. Het zijn geen meningen. Het is een houding.

Na de overwinning van Trump klinkt hier en daar een beetje twijfel door. Ik zag een brief van de NPO baas dat het anders moet. Ik hoorde de paniek bij Matthijs van Nieuwkerk. Ik ken die twijfel. Hij klonk ook na de overwinning van Fortuyn, die hij even daarvoor nog met zijn leven had moeten bekopen. Het is geen echte twijfel. Het is geen wil tot verandering. Het is een korte oprisping. Een beetje zuur na een goede maaltijd om daarna weer door te kunnen vreten.

Omdat ik momenteel in Berlijn ben, kijk ik weer wat vaker naar de Duitse tv. Ook geen pretje. De Duitsers lijken het politiek correcte denken uitgevonden te hebben. Wie anders denkt, wordt uitgescholden. Maar zelfs in dit Duitsland, en ook in Engeland en de VS is er dan nog enige professionaliteit. In Duitse talkshows schuiven altijd een of twee sprekers van ‘de andere kant’ aan. Die worden dan vijandelijk bejegend. Maar ze krijgen wel een eerlijke kans. En na afloop een hand.

Dat is het verschil tussen de Duitse cultuur en de Nederlandse. In Duitsland houden ze van het debat. Hart Aber Fair, heet zo’n programma. Hardtalk heet een programma van de BBC. In Nederland wordt alles verstikt onder de modder van schijnbare eensgezindheid. Vooral onkunde. Want neerkijken is zoveel makkelijker dan debatteren. De Nederlandse media wordt niet door serieuze journalisten bevolkt.

Gisteren legde ik de Nederlandse media uit bij een bevriende Duitse journalist. Hij kon zijn oren niet geloven; “Is er dan helemaal geen debat bij jullie? In het land van Fortuyn en Wilders?” Want, ja, Jeroen Pauw, die Wilders, die kennen ze allemaal hoor in het buitenland. Die verschijnt daar dagelijks op de tv en in de kranten. En niemand kent daar Jesse Klaver. Gek he.

En nu, Jeroen Pauw, ga je dus een beetje verongelijkt doen. ‘Hij wil niet.’ Vind je het gek? Natuurlijk wil je niet meer meedoen als het spel niet eerlijk gespeeld wordt. Als je alleen maar aan de zijlijn een beetje mag pruttelen. Als je niet voor vol aangezien wordt. Als er alleen maar die politiek correcte ons kent ons sfeer is. Het gelach. Het dedain. De domheid. De Bekende Nederlanders met hun geblaat. Geen serieuze sfeer. Als je door die sfeer bij voorbaat kansloos bent.

Voor Nederlanders is er dan ook maar een optie. Die knop uit. Je hebt prachtige series op de betaalzenders trouwens. Je informatie haal je wel van het internet.

En dan niet raar opkijken als na de verkiezingen het Nederlandse volk haar middelvinger heeft opgestoken tegen die elkaar bepotelende redacties van de NPO en RTL met hun stinkende zelfingenomen gelijk.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Tweet about this on TwitterShare on FacebookPrint this page

74 Reacties

  1. De alternatieve media is nog niet wakker.
    Aanslag in Mebourne, verwarde man steekt zizchelf in brand en rent de bank in:
    http://latestnewsvideos.org/news/article-3951492/Man-set-Commonwealth-Bank-fire-Melbourne-claimed-broke.html
    Witnesses have described the moment a 21-year-old man allegedly doused himself in petrol and set himself on fire before running into a Commonwealth Bank in Melbourne
    The man is believed to be a refugee from Myanmar who came to Australia by boat and is on a bridging visa    

  2. NU.nl heeft de reacties uitgeschakeld, omdat ze niet meer een tik op de neus willen hebben als ze hun staatsleugens uitbraken. Nu weer over het Zika virus hoax:
    http://www.nu.nl/algemeen/4353153/who-noemt-zikavirus-niet-langer-grote-bedreiging.html

    Degene die de discussie iets intensiever gevolgd hebben, en zich niet gebaseerd hebben op de staatsmedia, die weer gedicteerd worden door een van de grootste staatspropaganda machines, het RIVM, weet dat er onder wetenschappers veel discussie is of het Zika virus verantwoordelijk is voor de stijging van te kleine schedels van pasgeborenen, ondermeer omdat dit niet waargenomen wordt op plaatsen met meer Zika virus besmettingen. Andere oorzaken zijn waarschijnlijker. Nu trekt het WHO hun farma keutel in, jammer voor de Simon Rozendaal lobby, en hoe spint nu.nl, die kritiek op propaganda heeft verboden het?
    Maar Brazilië telde toen al 3900 daadwerkelijke slachtoffertjes van microcefalie.
    Smerige demagogen, leugenaars.

    • Hier bijvoorbeeld wordt op een laagdrempelige wijze een andere verklaring gegeven, op basis van deskundig onderzoek door academici. Dit soort berichten leest u niet bij Nu.nl, ja vroeger postte ik het bij de reacties, maar die reacties zijn bij de echter staatspropagandisten uitgeschakeld.

      http://www.naturalnews.com/052943_Zika_virus_hoax_larvacide_chemical_GM_mosquitoes.html
      Malformations detected in thousands of children from pregnant women living in areas where the Brazilian state added pyriproxyfen to drinking water is not a coincidence, even though the Ministry of Health places a direct blame on Zika virus for this damage, while trying to ignore its responsibility and ruling out the hypothesis of direct and cumulative chemical damage caused by years of endocrine and immunological disruption of the affected population.(…)until January 20, 2016, 49 children have died and only five of them were confirmed to have been infected with Zika.

  3. Toch vervelend dat je alles moet inkorten. Wordt zo onsamenhangend.

    Ik heb ook minder goed nieuws. Voorspel ook al langer dat willen wij ons land succesvol verdedigen tegen landverraders, lafaards en indringers, dan zullen we dat ondertussen niet meer met woorden alleen kunnen bereiken.
    Het Kwade en hun handlangers hebben ondertussen teveel wortels gekregen.
    De weinig hoge bomen die Nederland arm is, zullen nog van pas komen.
    De zwijgende meerderheid zal uiteindelijk toch echt wel ontwaken. Al moet en zal dat eerst in andere westerse landen gebeuren. We zijn per slot van rekening na apers

  4. Hallo mensen,

    Ik schijn een glazen bol te hebben. Heb in oktober 2015 al de politieke omwenteling voorspeld, met de Trump presidentschap.
    Roep al jaren, ook hier, dat willen wij de Democratie terug krijgen in dit gat (Maar wel ons gat. Eigenlijk meer jullie gat. Ik ben van oorsprong Portugees) dan moet om te beginnen de NOS en RTL op Zwart.
    Dat is nogal extreem voor Nederlandse begrippen. Maar ja, daarin lopen wij (oudjes) wel ver achter.
    Momenteel in Amerika is men erachter dat slechts 6% van de Amerikanen de MSM vertrouwen. Vele keren zich meer en meer naar Internet en Social Media voor nieuwsinfo. En de jongeren kijken al een tijdje helemaal geen TV meer. En dat is ondertussen overal zo in het Westen.
    De MSM daar, m.u.v. FOX maakt zich grote zorgen voor de toekoomst. Proberen samen met de Democraten met steun van Hollywood Facebook in te palmen.
    Doet Merkel ook.
    Figuren als Pauw, M van Nieuwkerken zijn ten dode opgeschreven.
    We staan aan het begin van een Renaissance

    • @observer59
      “de NOS en RTL op Zwart”
      Die gedachte is ook weleens bij me opgekomen maar dat is wat we oa erdogan verwijten dus die oplossing is te impulsief. Aan rtl kan je weinig doen omdat ze zichzelf behappen. De npo/ntr daarentegen is anders, die worden betaald met belastinggeld en zou dus onpartijdig moeten zijn, kunnen ze dat niet dan moet de subsidie stoppen (wat sowieso zou moeten want ze hebben reclame inkomsten). Of onpartijdig of subsidie stoppen.
      .
      “van oorsprong Portugees”
      Over je glazen bol gesproken, dit zweer ik op alles wat me heilig is: decennia geleden zei ik een keer tegen m’n vader dat het me opviel dat dagelijks stukken in de krant stonden over racisme en dat ik die artikelen eigenlijk uit wilde knippen en inplakken want ik voelde toen al dat er iets niet klopte. En wat is de “grap”, de artikelen over racisme in die periode betrof voornamelijk “racisme” jegens Spanjaarden en Portugezen. Ik weet niet beter dan dat ik een racist ben volgens de msm.

  5. @Cliff. U was mij net voor. Ik heb het artikel net ook zitten lezen en zakte ter plekke van verbazing en afgrijzen door mijn computerstoel. Dít willen ze bij Europa laten aansluiten?!? Echt, iedere keer als je denkt dat je het allemaal al gezien en gehoord hebt, blijkt het iedere keer nóg gekker en absurder te kunnen. Wilders staat nu voor het gerecht vanwege “minder” maar hier blijft het oorverdovend stil over. En vergis u niet: dit is wat DENK ook voorstaat mochten zij hier ooit de scepter gaan zwaaien. Waar zijn ze nu, de Linkse Goegemeente, de Feministen etc.? Waarom snijden ze deze punt van de taart eens niet aan? U en ik weten het antwoord wel!

  6. Verkrachters krijgen de mogelijkheid in Turkije om met hun slachtoffer te trouwen en zo te ontkomen aan een gevangenisstraf. De AK-partij van de president Recep Tayyip Erdogan heeft dat laten vastleggen in een amendement.
    Zo wat mij betreft Denk uit onze politiek …en Rutteflutte graag even ballen tonen en Turkije even duidelijk maken dat ze nooit visumvrij reizen mogen en ook nooit kunnen toetreden tot de EU …en wij graag uit de EU …en onze grenzen terug …dag Turken jullie sporen echt niet…oprutten graag..
    http://www.elsevier.nl/buitenland/achtergrond/2016/11/erdogans-partij-wil-verkrachter-met-slachtoffer-laten-trouwen-402859/
    Welterusten weer …pot verdomme..

  7. De meerderheid in het Europees Parlement heeft gestemd voor het visumvrij reizen van Oekraïne binnen Europa. Het land zou voldoen aan de eisen van de Europese Unie om de visumregels af te schaffen. Als de Europese Unie inderdaad het groene licht geeft, mogen Oekraïners negentig dagen zonder visum verblijven in EU-landen, met uitzondering van Groot-Brittannië en Ierland.
    Nog meer ellende onderweg mocht dit echt doorgaan….sjonge jonge
    http://www.elsevier.nl/buitenland/achtergrond/2016/10/porosjenko-eind-november-visumvrij-reizen-voor-oekrainers-387932/
    Er is sprake van een gemeenschappelijk belang ? ik heb er totaal geen belang bij…wat een onzin..oprutten…

  8. Hier wat achtergrond over moslims in Myanmar (Burma) Er staan wat minder aangename foto’s bij, maar die beveel ik aan voor de lieden van het OM en rechters in het proces Wilders.Die schijnen wat slecht geïnformeerd te zijn, althans, die indruk laten zij bij mij achter.

    http://shoebat.com/…/myanmar-burma-buddhist-james-bond…/

    • Op het nationale nieuws gepresenteerd als onderdrukte minderheid. Onderdrukkende minderheid ; met grof geweld, was beter. Meestal dus moslims die streven naar islamisering van de wereld.

  9. Hypocriete journalisten en media baasjes doen na de Trump miskleun alsof ze het licht gezien hebben, net zoals 14 jaar geleden na de moord op Fortuyn. Maar dat is alleen tactiek voor het veiligstellen van hun goed betaalde baantjes en behoud van de linkse dominantie.
    .
    Een mens ziet de wereld door zijn persoonlijk filter, je kunt de dingen gewoon niet anders zien dan je doet. Simpel gezegd: linkse mensen zien andere dingen dan rechtse, tezamen vormt dit een redelijk realistisch beeld.
    .
    De huidige journalistiek is, al zouden ze dat willen, niet in staat een afgewogen beeld neer te zetten omdat er alleen linkse mensen op de redacties werken.
    .
    De linkse media geeft nu geschrokken toe er naast te zitten en belooft beter. Dat is een loze belofte. Alleen een werkelijk pluriforme redactie kan een redelijk journalistiek product opleveren.
    .
    Maar ja, dan moeten er veel linkse baantjes sneuvelen, en krijgt Wilders eindelijk steun uit de media. Dus dat nooit!

  10. g.h.m.leferink

    17 november 2016 op 21:12

    “Ook geen pretje. De Duitsers lijken het politiek correcte denken uitgevonden te hebben. ” Dat denk ik toch niet, Joost. Eerder hebben ze dat van de Hilvogluipers overgenomen. Net als de luiheid van de Mediaparkers, te beroerd om goede programma’s te maken. Zodat je programma’s krijgt als ‘Heel Holland bakt’. Wat dus neerkomt op ‘Heel Hilvoland bakt er niks van’. En spelletjes, héél veel “spellutjus”, wat me bevestigt in de mening dat kinderachtigheid blijkbaar bij de door ons betaalden onuitroeibaar is.
    En OBJEKTIEF? Ze weten daar niet eens wat dat woord betekent! En helaas zie ik de Duitse tv de laatste tijd ook STIEKEM de eigen mening van de programmamakers binnensluipen. Dus kan het haast niet anders of ze zijn in Hilvoland in de leer geweest!
    Goodgoan: Gait H.M. Leferink

  11. Laat weten wat u van dit politieke strafproces vindt:
    https://petities.nl/petitions/ik-sta-naast-geert-wilders

  12. Zojuist bekend geworden.
    Openbaar Ministerie eist 5000 euro boete van Wilders. Onvoorwaardelijk.

    Nu maar kijken wat de rechters daar mee gaan doen.

    • Volgens de politiek correcte rassenleer van het OM is ‘marokkaan’ een ras. Nou, mooier kunnen we het niet hebben want dan is ‘Nederlander’ ook een ras en daar gaan we natuurlijk flink op doorborduren zodat die politiek correcte schedelmeters van het OM het keihard teruggekaatst krijgen.
      .
      En hoe zit het dan eigenlijk met bijvoorbeeld Nederlandse-marokkanen en Nederlandse-turken, tot welk ras behoren die dan volgens de politiek correcte rassenleer en de politiek correcte schedelmeters van het OM?
      .
      Vanaf nu is elke negatieve uiting over Nederlanders dus racisme. Ik hoop echt van harte dat sites met veel bezoekers zoals GS en misschien deze site, ik weet hoeveel bezoekers deze site heeft, vooraf ingevulde aangiftes beschikbaar gaan stellen zodat direct aangifte gedaan kan worden tegen iedere racistische uiting jegens het Nederlandse ras.
      .
      Ongelofelijk, nationaliteit wordt nu opeens ras omdat het de politiek zo uitkomt, daar was Orwell volgens mij niet eens opgekomen.

      • Btw, vanaf nu heeft nationalisme dus niets meer met behoud van landsgrenzen of behoud van een land te maken maar met behoud van ras.
        .
        Dutch Lives Matters.
        .
        Ik ben trots mijn Nederlandse ras 🙂

        • Interessante gedachtegang. Ben benieuwd of de rechter hierin meegaat. Zo bezien zijn de Friezen dan ook zeker een ras net als de Groningers. De Friezen zowel als de Groningers zijn een onderscheidend soort eigenheimers. Zo hebben bijvoorbeeld de Friesen het zwart-wit stamboekvee, en de Groningers de Blaarkoppen. In de Groningse hoofdstad is Hooghoudt een begrip en de Friezen hebben daarentegen weer de Berenburg. Dus Groningers, pas maar op met jullie grapjes over de Friezen (rond de stamtoafel). Voor je het weet moet je opdraven op Schiphol airport. Nee, niet in de vertrekhal maar in de rechtbank aldaar. En dan hebben we het nog niets eens over de Zeeuwen…

          • O ja, dit was ik nog vergeten. Wilders kan zich in de toekomst een hoop problemen besparen door het probleem iets anders te formuleren. Zo zou de vraagstelling bijvoorbeeld kunnen zijn: “Willen wij meer of minder Nederlanders”. Antwoord: Meer, meer… Nu welaan, dit is dan positieve discriminatie van een ras en dat is toegestaan.
            Doet me denken aan een conference van Fons Jansen. Hij moest als orgeldraaier voor de rechtbank verschijnen en verklaarde toen dat de halve rechterlijke macht uit machtswellustelingen bestond. De rechter zei:”En dat neem je terug”. Waarop het antwoord was: “Goed, de halve rechterlijke macht bestaat niet uit machtswellustelingen”.

  13. Ik las net ergens een reactie van iemand die had het al over postcoderassen.. hahaha.. die vond ik wel grappig.
    .
    Ik denk dat het OM hiermee een verschrikkelijke fout maakt want het kan op deze manier zelfs tegen ze keren want van welk ras zijn de dubbele paspoorthouders dan? Iedereen met de Nederlandse nationaliteit is dan van hetzelfde ras ongeacht wit of zwart en die kunnen elkaar dan ook niet meer racistisch bejegenen, etc etc..
    .
    Ik denk dat het OM deze fout gemaakt heeft omdat ze ‘m zo graag willen berechten en een strafblad in z’n mik willen splitsen dat ze verblind zijn of de gok maar genomen hebben omdat er anders weinig opties overblijven. Heel veel mensen is dit niet ontgaan als ik hier en daar de reacties lees, dus ik denk dat de verdediging het ook niet ontgaan zal zijn. Nou, we zullen zien, misschien krijgt Wilders zowaar uit geheel onverwachte hoek iets lekkers in z’n schoentje, het is wel de tijd van het jaar 🙂

  14. Las net op Elsevier dat Denk niet zo blij is met de eis van het OM. http://www.elsevier.nl/nederland/achtergrond/2016/11/kuzu-vindt-strafeis-tegen-wilders-belachelijk-402491/ 0,78 cent per aangifte. Daar kan ik me eigenlijk wel in vinden. Want dit is toch geen eis voor zo’n vreselijke racist die hele bevolkingsgroepen wegzet. Iemand die discrimineert , aanzet tot haat en beledigt. Gossie nou! En dan hoe hij zijn collega’s in de Tweede Slaapkamer in hun hempie zet. Met geen pen te beschrijven.
    Dus, een eis tot dwangarbeid van 5 jaar in een voorbeeldig democratisch land, zoals Turkije of Noord- Korea, lijkt me eerder op zijn plaats. Komaan waarde rechtertjes van de Staat der Nederlanden. U mag overbieden hoor! Pechtold zal trots op u zijn.
    P.S. Hoe krijg je toch die leuke emoticons in de tekst?

  15. Voor de liefhebbers. Een interview met Paul Cliteur. Wat intellect betreft een van de “laatste der Mohikanen” in dit “godvergeten land”. http://www.volkskrant.nl/opinie/paul-cliteur-het-wildersproces-loopt-niet-goed-af~a4418115/ Het zal komen tot een veroordeling van Wilders door een partijkiezende rechterlijke macht. Dit zal dan tevens het officiële einde betekenen van de trias politica. Er zal spoedig een DENK-politie komen die alle ongewenste (racistische) meningen gaat opsporen. En onze bewierookte tolerantie zal spoedig uit de Dikke van Dale verwijderd kunnen worden. Dit en nog veel meer hangt af van het vonnis dat deze rechtbank zal van gaan vellen. Ik vrees dat de “Wildershaat” groter zal zijn dan de maatschappelijke verantwoordelijkheid die deze rechters hebben. Alleen de kiezer kan deze onwenselijke kant die ons kikkerlandje uitgaat volgend jaar nog stoppen. Laten we het beste er maar van hopen.

  16. Oeps, herstel:
    .
    ‘ik weet hoeveel bezoekers deze site heeft’
    .
    Ik vergat het woordje ‘niet’ (ik weet niet hoeveel bezoekers deze site heeft).

  17. Sterke doordenking! Had ik nog niet bedacht, maar inderdaad, als Marokkaan een ras is, is Nederlander ook een ras. Of Belg, of Duitser enz. Wellicht kan de verdediging daar iets mee. De Marokkaan een ras noemen, is wel zeer een geconstrueerde gekunstelde gedachte. Het lijkt me zelfs discriminerend dat je rassen onderscheidt louter op grond van geboorteland.
    Overigens vind ik wel dat Wilders zijn hand overspeelt. Hij had zijn uitspraak moeten nuanceren, maar bevestigde deze later gewoon, tegen beter weten in volgens mij. Dat Nederland een dictatuur word is zwaar overdreven en buiten de werkelijkheid.
    De Groningse burgemeester wil ook minder Marokkanen in zijn stad, vernam ik onlangs. Maar die heeft het duidelijk over de criminelen.

  18. Hier nog even een opsteker voor Joost: http://www.ad.nl/nieuws/ik-herken-mezelf-zelden-in-discussies-op-tv~a454c4dd/

    • En hier nog eentje: http://www.volkskrant.nl/opinie/het-is-hoog-tijd-voor-de-emancipatie-van-rechts~a4416600/

  19. .
    Het is wel bijna bedtijd vrienden, maar DIT gaat toch even vóór
    vertwijfeld krabt ons aller NPO zich achter beide oren…
    brachten wij wel steeds wat Nederland moest horen ?
    of zaten we al jarenlang bewust op ‘t foute spoor ?
    .
    wow wow, wow wow en nóg 1 keer erbij
    wordt hier vandaag het zwarte garen uitgevonden?
    hebben Trumps Goden ons óók wat Engeltjes gezonden?
    als ‘k niet zo cynisch was…haha… werd ik behoorlijk blij 😛
    .
    maar morgen lieve vrienden, is er weer een dag
    en zal men ons weer even enthousiast besodemieteren
    dus laat uw hoop niet weer opnieuw verpieteren
    en koester enkel hem/haar je koesteren màg ! 😛
    .

  20. https://www.youtube.com/watch?v=x_bwucQ7l3g

    https://www.facebook.com/profile.php?id=100013476759268

    Ik ben van 1940 en kreeg dus in de jaren na de 2e WO redelijk veel info over wat er toen speelde. Ik raad u aan het YouTube filmpje te bekijken. Geeft veen hele nare hedendaagse smaak in de mond.

  21. g.h.m.leferink

    16 november 2016 op 16:29

    ‘Omdat ik momenteel in Berlijn ben, kijk ik weer wat vaker naar de Duitse tv. Ook geen pretje’.
    Voor mij niks nieuws. Waren vroeger de Duitse ARD en ZDF een schoolvoorbeeld van objectiviteit, dat is de laatste jaren snel veranderd! Die zijn volgens mij bij de Hilvo-gluipers in de leer geweest. En verkondigen hun eigen mening, inplaats van de feiten. Ook de Duitse TV gooit nu met modder naar Trump. Volgens het nieuwste modetje onder de mediakwekkers. En nèt zo weinig aandacht als Hilvo-sprookjesland voor wat de Clintons uithaalden. Die werden door demonsterrende Haïtianen beschuldigd van dubbelhartigheid, ambtsmisdrijf en diefstal!
    Waarbij de mediamaffia zich bij beschuldigingen van gekleurde berichtgeving direkt verschuilt achter de grijsgedraaide zin: “Vrijheid van meningsuiting”…..
    Duitsland had al het rioolblad ‘Bildzeitung’, maar daar zijn nu ARD en ZDF bijgekomen.
    Goodgoan: Gait H.M. Leferink

  22. Commentaar leveren en het gezegde, zalig zijn armen van geest. Dat kan, hoeft niet, de reuk van mosterd hebben.

    • De goedmens is inderdaad dol op mosterd, met name na de maaltijd want dat is fatsoenlijk en dan deug je 🙂

  23. Omdat Wilders de keizer in zijn blootje ziet ! Geld is opgemaakt toen babies nog boomden. Het verhogen van de pensioenleeftijd is de oplossing voor het tekort . Wij sterven exponentieel vanaf 55 jaar. Dus 10 jaar erbij is een pak gekort. Het huis is gammel. De Europese Unie is DE renovatie SOS van de eeuw. Nu blijkt dat de SOS renovatie duur is en alleen maar bedekt wat gammelt. De meest EU gesubsidieerde huisjesmelkers zitten als eersten via Brussel in Zwitserland . De deuren achter zich opengezet voor gasten uit het midden oosten, terwijl de betalende inwoners druk hebben met werken. Die logies gaan ondertussen gedienstig inwonen , mee-eten , slapen en de vrouwen en dochters bevruchten. Boodschappen doen de gasten ook (met ons geld) en krijgt het huis aan het de gracht een beetje ‘fun’ (plezieriger) (met ons geld). Wilders vindt dat niet fijn ! Oh ja , de laatste doet het licht uit !

    • @AGG

      “Geld is opgemaakt toen babies nog boomden. Het verhogen van de pensioenleeftijd is de oplossing voor het tekort . Wij sterven exponentieel vanaf 55 jaar. Dus 10 jaar erbij is een pak gekort. ”

      Mythe. Niet waar. Althans niet voor Nederland. Vergrijzing piekt in Nederland rond 2040. De beroepsgeschikte bevolking (15 tot AOW leeftijd) is dan groter dan nu het geval is. We gaan van +/- 1 mln AOW-ers in 1970, via 2,3 mln in 2000 en 3,4 mln in 2015 naar 4,4 mln AOW ers in 2040. Al die paniekverhalen zijn dus leuk, maar we hebben de grootste stijging van het aantal AOW ers al achter de rug. Ondertussen bereikte het vermogen van de pensioenfondsen eind vorig jaar een een ongekende omvang van stijging van 1.700 miljard euro, d.i. is stijging ruim 615 miljard ten opzichte van 2008. Zie bijv.:

      cbs.nl/nl-nl/nieuw…-grotere-pensioenpot

      Maar we rekenen ons arm met een theoretische rekenrente die de pretentie heeft de rentevoet over 60 jaar te weten.

      • Volgens het bekende recept worden vervolgens groepen (i.c. generaties) tegen elkaar uitgespeeld met als resultaat het voorspelbare resultaat dat ieder langer door moet werken voor een slechter pensioen. Terwijl er geen land is dat zo veel gespaard heeft met het oog op de vergrijzing als Nederland kent ons land nu al de hoogste pensioenleeftijd van Europa. Nog onlangs ging die leeftijd in alle stilte weer met drie maanden vooruit met het vooruitzicht op verdere verhogingen in de toekomst. Voor een kritisch commentaar op de waanzin van die rekenrente zou je dit artikel eens moeten lezen:

        https://www.ftm.nl/artikelen/pensioenen-wie-stopt-de-waanzin-van-de-risicovrije-rekenrente

        Je ogen rollen echt uit je kop.

  24. Wat is dit vermogen van het pensioenfonds in realiteit waard ? Waar zij dat fonds en kan diegene die ervoor garant moet staan, dat geld dan ook terug opbrengen ?
    Verder heb jij geen ongelijk. Het pensioenverhaal doet enkel zeer pertinente vragen rijzen over het pensioenfonds en vele andere fondsen trouwens. Fondsen worden beheerd en geïnvesteerd. Hoe liggen de garanties ?

    • Wat is dat vermogen waard? Terechte vraag . Want ons bezit is de schuld van de ander en die ander heeft waarschijnlijk meer schuld dan er ooit terug betaald kan worden. Maar het is het een of het ander. Of je veronderstelt een hoog risico en dan verdisconteer je met een hoge rentevoet of je gaat uit van een lage rentevoet omdat je (m.i. ten onrechte) een laag risico verondersteld.

      Het feitelijk rendement van onze fondsen lag de afgelopen decennia gemiddeld tussen de 6 tot 7 procent. Als je dat rendement samen met de premie inkomsten afzet tegen een de pensioenuitkeringen mag het geen verwondering wekken dat het pensioenvermogen de laatste jaren pijlsnel is gestegen. Grafiekje:

      https://decorrespondent.nl/5576/nederland-heeft-niet-het-beste-pensioenstelsel-ter-wereld-integendeel/142912880-6ef5964f

  25. Dat lieden als Pauw en Van Nieuwkerk zelf niet inzien dat ze indoctrineren en volkomen eenzijdig zijn, duidt op een zeer laag IQ. Deze zeer stupide Gutmenschen hebben nooit geleerd in feiten te denken, want ze zijn opgegroeid met linkse politiek correcte dogma’s. De figuren maken deel uit van de fascistische politiek correcte DICTATUUR. In feite zijn het zielige stumpers die nooit hebben geleerd kritisch en zelfstandig te denken. Altijd is de politiek correcte waanzin er bij hen ingestampt. Het is het laagste van het laagste niveau.

    • Fout. Zij, goed mensen, hebben hersens. Met een passend reuk vermogen voor mosterd als voornaamste pluspunt. Een baan zoeken is niet hun achtergrond. Dat is salaris werk waar je uiteindelijk moe van word. Politiek, media, of universiteit, zijn hun roof terreinen. Met het Wilders minder proces als intellectueel hoogstandje. Wat emmers vol mosterd oplevert vanuit rijke olie woestijn landen. Hilary, niet dom, kon er niet genoeg van krijgen. Eèn uurtje praten met de minder koning, en, bingo. Lees wereld geschiedenis en bekijk hun rol. De meest opvallende is de periode 1900 tot 50. De leerschool van de hedendaagse kliek Europa politiek en rechtsspraak. Met als uitschieter, de Nazi, en hun manier.

  26. Ik ben benieuwd wanneer dit wordt uitgezonden… of wordt dit gewoon weer onder een Turks tapijt geveegd ?
    https://www.youtube.com/watch?v=CQwcuwp_PiY

    • @Cliff
      Inderdaad vreemd dat het niet uitgezonden wordt want er heerst onder een deel van de demonstranten een flinke anti-Trump sentiment zag ik en daar is de msm dol op. Waarom deze gasten zich druk maken over de aankomende muur in de VS die illegale migranten moet tegenhouden begrijp ik niet, letterlijk ieder land in de wereld heeft grenzen maar wanneer de VS een grens heeft dan is het plots fascistisch? Maar goed, veel demonstranten demonstreren vanwege de huidige situatie en dat is niet Trump maar Obama aan te rekenen, plus dat de anti-Trumpers in deze demonstratie wederom aantonen hoe agressief en gewelddadig links is/kan zijn, dus misschien is dat de reden.

  27. Ik denk dat de PVV en Wilders er wel wat aan moeten doen.
    Als het kan.
    Proberen,om toch regelmatig media aandacht te krijgen.
    Wilders moet eigenlijk iedere dag op TV zodat zijn punten bekend zijn en er ook genuanceerd over gesproken kan worden.
    Daarbij moet Wilders gewoon bij Pauw,DWDD en de rest verschijnen.
    Hij kan dan nog altijd provocerend weglopen als ze hem onheus bejegenen.
    Maar een media offensief van Wilders zou zetels opleveren.Ook de vraag wat er na de verkiezingen voor een kabinet komt moet Wilders beantwoorden.
    Als hij straks 35 zetels haalt en langs de kant staat is er niks gewonnen.

  28. Je snapt het niet Hannah Het gaat niet om links/rechts het gaat om intellectueel , inzicht, realiteit Niet meehollen achter vermeende linkse idealen geen linkse KONGSI’s vormen die alles met de mantel van hun ideaal willen afdekken.
    Men wil juist een Europees intellectueel front vormen in de media. Andere meningen laten horen. Hoe is het mogelijk dat Eva Jenik op TV komt Haar ex vriend, wie had ooit van hem gehoord) ineens een natuurprogramma mag brengen. dat accepteert toch niemand Hetzelfde in de praatprogramma’s zonder enige kennis en opleiding ben je programma leider Sorry de kennis van

  29. Wat let rechtsgeoriënteerde stemmers een omroep te beginnen? In de krant als de telegraaf worden ze al ruimschoots gehoord. WNL zou toch dat tegengeluid geven ? De huidige publieke omroepen de schuld geven en daarmee impliciet ook hun leden van een linkse koers is bizar. Wilders heeft NOOIT aan het publieke debat willen deelnemen.
    Ik zou hem graag genuanceerd in debatten willen zien , want op basis van zijn twitteraccount en één A4-tje zal ik nooit op hem stemmen. Altijd met zijn vingertje omhoog en het dědain namens ons allen te moeten spreken als hij het over wij Nederlanders heeft.
    Ik voel me niet links, rechts of midden : ik maak mijn keuzes op wie ik ben en hoe ik denk. Dat stickertje plakt een buitenstaander erop.

    • @Hannah
      In de telegraaf worden rechts georiënteerde mensen al ruimschoots gehoord? Dus pro anti-Zwartepiet, pro anti-Wilders, pro anti-Trump, dat zijn rechts georiënteerde geluiden?
      .
      Je zou Wilders genuanceerd in debatten willen zien. Daarom zit ie niet bij de linkse programma’s. Debatteren kan ie zeker, hij was uitgeroepen tot de beste debater.

  30. Wat altijd opvalt. Media die niets begrijpt. Hun kritiekloos volgen van opdrachten is hun grootste talent. Niets nieuws onder de zon zou een Groningse PVDA burgemeester zeggen. Hij wil minder zeggen, maar de opdracht is mèèr. Dit stompzinnig gedrag gebeurt door mensen die zichzelf hoogopgeleid zien. Net als de Titanic kapitein. Die alles had verwacht maar geen ijsberg op zijn pad. Dan is stilte, zwijgen, en niet aanmonsteren, de beste Wilders verdediging.

  31. Dit is de kern van het Nederlandse probleem Joost, het verzieken van de democratie door de valse voorlichting van de door links gedomineerde media.
    .
    Zolang er geen pluriformiteit is op de redacties blijft dit een probleem. Het is puur schandalig hoe het andere geluid, het PVV geluid, word geweerd uit deze redacties.
    .
    Er moeten koppen rollen is misschien niet de beste beeldspraak in deze, maar de gehele top van de media elite moet vervangen worden door fatsoenlijke en objectieve mensen die vervolgens de bezem door deze redacties halen.
    .
    Dit had natuurlijk al lang moeten gebeuren, bv na de moord op Fortuyn. Het is toch gruwelijk om te zien dat dezelfde demoniserende geluiden nu klinken tegen Wilders?
    .
    Ik hoop zo hard op het Trump effect, want zonder druk van boven gebeurt er helemaal niets in Nederland.

  32. Wilfred Bakker

    15 november 2016 op 22:46

    -You want it darker?

    https://www.youtube.com/watch?v=YD6fvzGIBfQ&feature=youtu.be

  33. Wilfred Bakker

    15 november 2016 op 22:44

    In Duitsland houden ze van het debat.??
    Leg eens uit, er is geen hond die daar iets te vertellen heeft.
    Duitse herder iemand?

    http://www.geennieuws.com/2016/09/220-000-asieleisers-zijn-illegaal-in-duitsland-en-moeten-worden-uitgewezen/

  34. Joost, je hebt dan wel gelijk over de Nederlandse mainstream TV, maar Pauw heeft echt een solide punt. Wilders wilde altijd al niet. Ook toen hij net als opkwam in Nederland, hoeveel debatten en discussiepanels hij wel niet afzegde. Hij doet wel het grote geregiseerde debat erg goed natuurlijk en won zelfs prijzen ervoor. Maar echt, de man had er voor de rest geen zin in, om bij de middelmaat aan te schuiven en geduldig en vriendelijk uit te leggen hoe idioot de ander nu wel weer ’s niet was.

    Ik snap Geert hier ook wel. Alleen snap jij ‘m niet in dit geval: hij is niet op de tv omdat hij er geen zin in heeft. zo simpel is het verhaal gewoon. De rest is een beetje drama en boosheid spuien. Alsof er verder nog iets gebeurt op de tv-kanalen buiten zombies en draken.

    • Er zijn heel veel debatten in de tweede kamer en daarbuiten. Het is de gewoonte om exact dat gedeelte uit te zenden om Wilders zo onsympathiek als mogelijk is in beeld te zetten. Nooit positief! Ook wat betreft foto materiaal is de zaak eenduidig demoniserend. Wilders is de duivel en alles wat daar in tegenspraak is wordt niet vertoont. In alle kranten dezelfde riedel. Op tv dezelfde riedel. Het wordt anders als er iemand gevonden is die de PVV stemt. Zonder uitzondering wordt deze tegenover Pechtold gezet om eens flink superieur afgedroogd te worden. De frame van oerstomme PVV stemmers die de veranderende wereld niet begrijpen moet in stand gehouden worden. Het is ook alle politieke partijen plus media tegen de PVV. Om het verkende beeld enigszins recht te zetten zouden alle kranten en TV alleen bevolkt en bestuurd moeten worden met PVV mensen, en dat 10 jaar lang. Maar goed, je zag het met Trump, en je ziet het met de PVV en nieuwe klonen. Zonder die media gaat het ook.

  35. Vooral de VARA arrangeert altijd neersabelsessies met 3 of 4 tegen 1. Vinden ze leuk. Goed voor het non-debat. Dat Geert daar geen zin in had en heeft snap ik wel. Hij wil het netjes houden. We zijn inmiddels een bananenrepubliek en dan zouden er ook in een praatprogramma wel eens klappen mogen vallen. Doen ze over de hele wereld.

  36. g.h.m.leferink

    15 november 2016 op 22:24

    Als ik het nog niet wist, dan nu wel, Joost. We zitten op één lijn!
    Misschien dat ik wat eerder kritiek had op de NOS, en dan vooral op dat Sjenaal, want dat doe ik al 20 jaar. Met als resultaat meer dan 500 bijdragen op verschillende webpagina’s tegen het NOSsjenaal. Waarvan de makers het woord OBJEKTIEF blijkbaar nog nooit gehoord hebben….
    Goodgoan: Gait H.M. Leferink

  37. @P. van Lenth
    Langs de muur van de oude kazerne in de Kattenburgerstraat (a’dam) hebben heel lang “kunstwerken” gehangen, het leken meer tekeningen van kleine kinderen en het betrof vooral tekeningen, afbeeldingen en foto’s van minderheden. Het betrof kunst van anarchisten en geloof het of niet, de vlag van de anarchisten hing gebroederlijk naast de EU vlag en dan heb ik het niet over vlaggetjes maar over vlaggen van 6 bij 4, die hingen in het midden van de lange rij “kunstwerken”. In eerste instantie dacht ik eigenlijk niks toen ik het zag maar later viel het kwartje ‘verdomd, die anarchisten worden gesponsord door de EU’. Hoe vind je die dan!! Hoe ze die anarchisten zo gek hebben gekregen is niet te begrijpen, hoewel, iedereen heeft z’n prijs en met het idee dat ze zogenaamd opkomen voor die zielige vluchtelingen konden ze het aan zichzelf verkopen. Soros doet hetzelfde, ze hebben wat zichzelf links noemt in de zak, dat hebben ze klever gedaan en links is er ingetuind.

  38. Ik probeer al een tijdje te duiden wat dat nou toch is met linkse mensen… Of beter, met progressieve mensen… Die zijn echt hyperactief bezig met het realiseren van hoe de toekomst er volgens hen moet gaan uitzien. Geen meerderheid? Interesseert hen volstrekt niet, al noemen ze zichzelf democraat. Bezwaren van critici die hen wijzen op ongewenste gevolgen? Dat zijn maar aartsconservatieven die je echt moet negeren en wegzetten.

  39. Je hoeft maar drie dingen te onthouden: De EU is fantastisch, multiculturalisme is geweldig en de islam is vrede. Lekker makkelijk toch als journalist?

  40. Punt is: moet Wilders dan toch niet in live uitzendingen komen. Trump is groot geworden door de demonisering te counteren en in hun bek terug te werpen.
    In live uitzendingen kun je de propaganda en vooringenomenheid ontmaskeren en benoemen, terwijl hun knipselpropaganda en verdraaiingsdienst machteloos staat.
    Pim deed dat prachtig, Farage ging ook naar de BCC om het vuil terug te proppen in hun vooringenomen policor eurofiele bekken.
    Ik spreek zonder enig respect over dit journalisten. Ze hebben voor mij bekken en smoelen, het zijn mismaakte engerds en griezels, kwijlballen vaak ook, door eigen toedoen, hun vak kapot makend. Op France Inter, een Staatzender werd in een nabeschouwing door 5 vijanden,door een gast zelfs een doodwens voor Trump in de mond genomen. Tja, de kinderen en subsidiaries van Merkel,Rutte en de dwerg Hollande zijn ijverig voor de partijen van hun baasjes bezig.
    Ik zie sluiting van de staatsomroepen als onvermijdelijk, gezien hun volledige morele failliet.

  41. Het kern probleem is de vrijwel volledige verknoping van politiek -vaak dus het bestuur – met alle verschijningsvormen van de media. Een belangrijke voorwaarde voor een levende democratie is hiermee verdwenen en daarmee de democratie zelf. Dat is een facade. De verknoping van de media tot propaganda-orgaan, vrijwel altijd van policorlinks, werd ook pijnlijk duidelijk bij de Amerikaanse verkiezingen. CNN en MCNBC vertonen hetzelfde smeerkezengedrag, mogelijk nóg vuiler, als de Staatomroepen in Europa. Wat je te zien en te horen krijgt aan misleiding en framing met stalen gezichten tart iedere beschrijving en verbazing, het is één open stinkend voormalig journalistiek Gelauff-achtig vitriool-riool. Dat de Duitse ARD of ZDF beleefder en professioneler is dan het PvdA/GL/D’66 bureau, schorem dat hier Publieke Omroep heet, vind ik door eigen waarneming maar zeer marginaal. Ik vind de Duitse PO net zulke onfrissen als hier, maar AfD komt wél, wordt gechoffeert,maar corrigeert wel.

  42. Als er al een keer 3 de kans krijgen zogenaamd , nodigde Paulte vlug Pechtold uit , en krijgen de 3 de kans om 4 woorden te zeggen en de rest vult Pech hol ,maar niemand vraagt aan hem , waarom D66 VOOR de kindhuwelijken gestemd heeft , Niemand waarom ze voor het halal slachten zijn , heeft het wel weer (afgezaagd) over dat Wilders het AOW vraagstuk op gaf na 24 uur , maar waarom hij de studiefinanciering de nek om draaide , dat werd niet gevraagd.

  43. Die knop is al 14 jaar uit. Destijds dat 37cm ding aan de straat gezet. Was binnen een kwartier weg.
    Daarna nog een tijdje afwisselend geabonneerd geweest op de NRC, Trouw, Nederlands Dagblad en de Volkskrant , Maar dat leidde uiteindelijk pijlsnel tot het grote, onvermijdbare UNSUBSCRIBE.

    DO SO. ALL OF YOU. IMPROVE JOURNALISM.

  44. De linkse kerk is zo overtuigd van het eigen gelijk, dat men zelfs pretendeert ‘rechtse opvattingen’ te kunnen verklaren aan de hand van linkse doctrines.
    Zo hoort de conservatief regelmatig waarom deze zo is geworden. En hij hoort het met verbazing aan.
    Dat de linkse kerk de rechtse kiezer gaat ‘verklaren’, betekent: Onze leer is zo breed (ander woord voor totalitair) dat we iedereen kunnen ‘verklaren’ aan de hand van onze uitgangspunten.

  45. Tja mensen, zo gaat dat in het “vrijgevochten” Nederland. De politiek en de media hebben een bepaald wereldbeeld geschapen en iedereen die zich daar niet aan confirmeerd wordt als een paria behandeld. Met Wilders is dat al sinds jaar en dag zo en mede daardoor kun je slechts respect voor die man hebben dat hij het nog niet heeft opgegeven. Integendeel ! Gelukkig maar. Niet alleen omdat hij steeds het gelijk aan zijn zijde krijgt ( wat natuurlijk steevast door de politiek correcte landverradersbende wordt ontkend ) maar ook omdat hij de problemen in de samenleving ziet EN benoemd ! En ook daar kunnen de linkse jammerhouten + meelopers en aanverwante schofterige media niet tegen. Die doen hun uiterste krampachtige best om de leugen in stand en het klootjesvolk dom te houden. Laat het klootjesvolk nou internet hebben en dus zelf in staat om zijn info te verzamelen. Dan blijkt maar weer eens hoe onbeschaamd we zijn voorgelogenen gehersenspoeld. Maart 2017. Grijp die kans ! PVV.

  46. “Wie de programma’s op de Nederlandse tv ziet, weet dat daar maar een geluid klinkt: Trump was een clown en nu is hij gevaarlijk. Zijn medewerkers zijn antisemieten. Wilders is een idioot. De islam is geen probleem. ‘Vluchtelingen’ moeten geholpen worden. De klimaatverandering is het grootste probleem van deze tijd. Jesse Klaver is een interessante denker. Zwarte Piet is racistisch. De Nederlanders zijn sowieso allemaal racistisch, behalve als ze een ‘kleurtje’ hebben. Allochtonen zijn zielig en moeten een eigen partij hebben.”

    Ja…, dat somt het wel zo’n beetje op! LOl…….

    Lachwekkend…., ware het niet zo triest…. 🙁
    Maar…, neem het onze linksche medemensch niet kwalijk…….
    Wanneer je het fatsoens-gen verloren hebt…. régenereert het slechts éénmaal…. en die kans laten de meesten voorbij gaan…. (Trump resultaat)
    Mvg

  47. Types als Pauw die opgezweept worden door types als Soros sturen aan op een burgeroorlog want dit is wat ze creëren http://www.at5.nl/artikelen/162480/bakker-haalt-zwarte-pieten-uit-etalage-na-bekladding-youre-racisit
    .
    Tuurlijk wil ik geen burgeroorlog maar aan de andere kant als het toch moet gebeuren laat ‘m maar zo snel mogelijk uitbreken want ze gaan zwaar verliezen, autochtonen zoals ik hebben geen dubbelpaspoort en een ander vaderland dus kom maar op, ongelofelijke mafkezen.
    .
    Btw, in de reacties op GS heb ik vernomen dat Pauw een islamitische vriendin heeft en aangezien moslima’s volgens de islam niet met niet-moslims mogen gaan zou dat kunnen inhouden dat Pauw zich bekeerd heeft? Ik kan het niet geloven maar als hij idd een moslima als vriendin heeft kan dat een hoop verklaren en dan moet dat algemeen bekend worden als we weer eens door zijn programma, dat met ons belastinggeld betaald wordt, islampropaganda en Nederland haat door de strotten getrapt krijgen.

    • Die nazi collaborateur Soros heeft het ook te zeggen bij RTL, de grootste aandeelhouder van Bertelsmann, de eigenaar van RTL.
      Soros heeft overal de gelijkgeschakelde enemedia in handen, en bepaalt het journalistieke beleid.
      Opvallend zijn het officiële staatsjournaal en dat van rtl meestal identiek, tot op het laatste onderwerp.
      Gleichschaltung noemden da nazis dat indertijd treffend.

      • Ik las dit in een reactie op de site van het AD, weet iemand daar iets over?:
        .
        ‘Casey
        George Soros betaalde onder anderen politieke training voor Jesse Klaver, die op uitnodiging van de Open Society Foundation meerdere malen naar Amerika is geweest , zo vuist diep zit die miljardair in de Europese politiek .’
        .
        Btw, over het bekladden van die banketbakker vanwege z’n marsepein Zwartepieten lees ik bij geen enkele krant iets, zelfs niet bij het parool. Is toch niet te geloven, zou zoiets gebeuren bij een allochtone winkelier dan schreeuwen diezelfde kranten moord en brand. Het lijkt wel alsof Nederland en de autochtonen al niet meer bestaan voor ze, hetzelfde idee krijg ik van de politiek. En als iemand als Trump verkozen wordt dan schrikken ze even wakker in de realiteit maar eenmaal bijgekomen van de schrik gaan ze weer gewoon verder met hetzelfde stramien. Volgens mij hebben ze ingefluisterd gekregen dat het westen/NL en de autochtonen verleden tijd zijn. Dus niet!!

  48. Het erge aan het monopoliseren van de media, is dat die gelijkschakeling van de media de democratie heeft kapotgemaakt, er is geen publieke discussie meer mogelijk slechts de systeempartijen die op alle belangrijke punten identieke standpunten delen krijgen uitgebreide propaganda zendtijd en vierkante meters bij de geschreven pers.
    Soros die dit financiert moet die wettelijk onmogelijk worden gemaakt want hij zet aan tot geweld, zoals uit de gebeurtenissen in de VS blijkt.
    En natuurlijk zwarte piet, slechts de zeurpieten met hun leugens zijn dag in dag uit in het nieuws, terwijl er ook 2 gedegen documentaires zijn die voor tegenwicht zouden kunnen zorgen, maar de omroepen weigeren ze uit te zenden, hiermee zetten ze 85% van de Nederlanders in de kou.
    We mogen wel die 900.000.000€ ophoesten voor de leugensalarissen.
    Wat zou Soros nog onder de tafel betalen?

  49. Soros met zijn NGO’s zijn uit Rusland verbannen. Vanwege staats onvriendelijke en illegale praktijken. En dat is bij de wet verboden. Ik denk niet dat de Nederlandse wet veel anders in elkaar zit. Echter de media, politiek en justitie zijn blind en doof. Of is het erger en werken ze er gewoon aan mee? Het heeft er alle schijn van. Dat heet dan corruptie. Wanneer gaan we nu eens wat leren van onze grote buur?

  50. Prachtig stuk, helemaal mee eens!

    Journalisten zijn vaak de geflopte studenten die uit gebrek aan echte competenties het journalistieke vak zijn ingerold, en zonder enig academisch kritisch vermogen, echte intelligentie en onafhankelijke denkcapaciteit hun stukjes tikken. En geen beroepsgroep zo arrogant als de journalist, juist omdat ze zo vaak fouten maken en slecht werk afleveren, en dus vaak terechte bagger over zich geen krijgen, keert deze gemeenschap zich helemaal in zichzelf en accepteert geen enkele kritiek van buitenstaanders. Want die zijn dom, kennen de wereld en materie niet zoals zij, staan niet dagelijks vol in de wind met hun naam in de krant, etcetera etcetera.

    Terwijl ze echt baggerwerk afleveren. Vooral in Nederland, waar de media-kaasstolp zo klein en verstikkend is, dat afwijkende geluiden geen ruimte krijgen. Betaalde banen voor rechts georiënteerde journalisten zijn er nauwelijks.

    • In het geval Pauw moet ik me achter de oren krabben, dat is er eentje van de BNN University, lachen.

  51. Joost begint een beetje op Max Verstappen te lijken; hij geeft bijna iedereen het nakijken, zelfs met regen en tegenwind.
    Jeroen Pauw lijkt daarentegen een beetje op Vettel de Ferrari coureur, die zich voor de tweede keer door Joost, sorry Max, van de baan liet rijden en daarna pruttelde dat dat gevaarlijk was. Huh? Een F1 coureur die een harde en snelle strijd gevaarlijk vindt? Vettel is een blamage voor Ferrari zoals Pauw dat voor de media is. Als U begrijpt wat ik bedoel.

    • Ik zag zojuist een interview op Youtube, Wierd Duk met Karel van Weferingen op Cafe Weltschmertz. Joost wordt hierin genoemd/geroemd als zijnde een van de weinige zo niet de enige journalist die vragen stelt; de juiste vragen. Ik ben Joost erg dankbaar want zonder de moed van mensen zoals hij worden we in een politieke beerput geworpen zonder dat we het beseffen. Nederlanders wordt wakker aub!

  52. Toch kijk ik regelmatig even naar Pauw,DWD en Tan. Meestal op een ander tijdstip.
    Niet alles…
    Hou je vrienden dichtbij en je vijanden nog meer. Je moet wel, ook al gaat je bloed koken. Dan weet je hoe de leugen er uit ziet.
    .
    Wat een eensgezinde bagger!
    .
    Zoals we vroeger de verzuiling hadden bestaat die in iets andere vorm opnieuw.
    Je hebt de politieke elite zuil met de MSM. En een islam zuil die zich wel in ons land bevind, maar feitelijk in een andere universum. Een parallelle samenleving.
    Oprispingen van immigranten criminaliteit al dan niet hier geboren.
    Ook weer een gevolg van elite beleid.
    Puinhopen maken is blijkbaar een speerpunt van de politiek.
    Hopelijk komt er net zo’n omslag als in de VS.
    Met wat hulp van GS, echte volksvertegenwoordigers en patriotten.
    Geef het land weer terug aan haar rechtmatige eigenaars.!

    • Ik verdenk ze ervan de puinhopen te maken.
      Dat vult de dag en de bankrekening. Echte oplossingen moet men voornamelijk vermijden. Stel je eens voor !