De broodnodige structurele veranderingen in dit land kunnen alleen plaatsvinden als een daadkrachtige persoon het voor het zeggen krijgt. Zo’n zelfde model is nu zichtbaar in de VS, waar nu al, voor hij regeert, de contouren zichtbaar worden van de enorme omslag die door Trump gaat plaatsvinden. Mensen weer aan het werk. De grenzen dicht voor gelukzoekers. Geen regimechanges meer in andere landen, geen uitgelokte oorlogen. Investeren in infrastructuur via slimme private constructies. Collectieve handelsverdragen ontbinden en vervangen door bilaterale verdragen.
Ook in Nederland zal een sterke man aan het bewind moeten komen, die de grote, structurele veranderingen in beweging kan brengen. Invoering van grenscontrole. Aan banden leggen van de islam. Uit de EU. Illegalen het land uit. Criminelen met dubbel paspoort het land uit.
Nederland is in potentie een van de meest succesvolle landen van de wereld. Met een bevolking met een hoog IQ. Met een uitzonderlijk handelstalent. Een uitstekend arbeidsethos. Hoog ontwikkelde organisatiegraad. Stiptheid. Bereidheid tot samenwerken en het brengen van offers. (Dijken, polders.) Maar ook grote tolerantie, groot sociaal gevoel. Speelsheid, creativiteit. Dat zijn eigenschappen die in de loop der eeuwen hebben geleid tot de welvaart waarin we ons nu bevinden, maar die op ditzelfde moment te grabbel wordt gegooid door een Europees programma van massale omvolking, waardoor volkeren hier de dienst uit gaan maken die niets dan mislukkingen op hun conto kunnen schrijven, met als dieptepunt het mannenoverschot uit de moslimlanden. Een mannenoverschot dat ontstaat doordat de succesvolle mannen in het islamsysteem alle vrouwen krijgen en er voor de rest van de jonge mannen geen andere keus op zit dan jihad of emigratie, of een combinatie van beiden.
Je kunt je allerlei sterke mannen voorstellen, maar Rutte is zeker geen sterke man, dat is nu wel gebleken. Hij roept nu dat hij van alles wil, waar hij vier jaar de kans toe had. Allemaal dingen die Wilders al heel lang zegt te willen invoeren. Hoe harder Rutte nu roept, des te meer geeft hij toe als premier gefaald te hebben. Trouwens; iedereen herinnert zich maar al te goed hoe Rutte bij de vorige verkiezingen van alles riep. Iedereen duizend euro. Geen cent naar de Grieken.
Wilders werd als populist terzijde geschoven. En in isolement geplaatst. Wat een hele domme, en voor polderland Nederland ook atypische oplossing was. Door het enorme onbehagen in dit land, werd Wilders zo voor zeer velen de enige optie. Vandaar dat hij maar blijft groeien in de peilingen. Zonder ook maar een seconde aan te schuiven bij de tafel van Pauw.
Wilders komt nu in een droomscenario. De verkiezingen gaan tussen hem en Rutte. Want PvdA en CDA doen niet meer mee, SP zakt steeds verder weg, D66 en GroenLinks zijn te marginaal. Door die tweestrijd kan Wilders alleen nog maar meer winnen, want nog eens vier jaar het gesukkel van Rutte, dat wil niemand meer.
5 december 2016 om 19:18
In Oostenrijk heeft het electoraat in meerheid gestemd voor een linkse president. Een zucht van verlichting in Brussel. Maar ach, hoe groot was het verschil nou eigenlijk ? 7 procent volgens de laatste informatie. 53 tegen 46 procent. En uiteraard waren ze er in Brussel als de kippen bij. De voorzitter van het Europees Parlement, het gebakkie Martin Schulz sprak van “een zware nederlaag voor nationalisme en anti-Europees populisme”. Oh ja ? 7 procent verschil kan ik geen zware nederlaag noemen. Dat is marginaal in sint zijn optiek. Maar ja, het klinkt zo lekker en als we het een beetje opblazen en we negeren die 46 procent gewoon is er niks aan de hand. Toch ? Waarom zet deze man 46 % van de stemmers weg als populisten en nationalisten ? Misschien zijn het wel patriotten, Geuzen die hun vaderland lief hebben en niet willen dat het kapot gemaakt wordt door de alsmaar voortdenderende €uropese op hol geslagen trein en instromende islamitische achterlijkheid.
5 december 2016 om 19:35
Maar nee, links heeft gewonnen dus Brussel zit weer ( even ) goed. en toen Italië. Wederom een overweldigend nee. Renzi stapt op en daar komt regering nummer 64 al weer aan. Hun gouden jubileum hebben ze al dik achter de kiezen. De grondwetswijziging werd weggestemd. en jawel, daar was Brussel weer. Bagatelliserend als altijd : Het referendum ging niet over €uropa. Een binnenlandse zaak. Het was een nee tegen Renzi, niet tegen de €U. Yeah right ! De Vijfsterrenbeweging en de conservatieve Lega Nord winnen enorm aan populariteit in Italië. Maar, daar hebben ze het niet over in de commentaren uit Brussel. Ook daar is men het €uropese imperialisme en het catastrofale beleid van deze eliteclub spuugzat . Maar nee hoor, we zeggen lekker dat het niet over €uropa gaat, dan is er ook niets aan de hand. toch ? Ze kunnen wegkijken en bagatelliseren wat ze willen. de hordes groeien en zullen een onontwijkbare barrière gaan vormen tegen Brussel. Is het niet nu, dan wel de volgende keer.
5 december 2016 om 19:40
Volgens een kennis aldaar waren er veel “Turks” uitziende mensen om te stemmen. Bij de vorige verkiezingen waren deze mensen niet zo duidelijk aanwezig. Toeval?
5 december 2016 om 16:27
Als ik het goed begrepen heb (verbeter me als ik het mis heb), heeft GP geen eigen standpunten maar neemt de standpunten over waar de meeste mensen op stemmen via het microreferendum en voeren die dan uit. M.a.w. zij zeggen te garanderen standpunten van andere partijen ten uitvoer te brengen als zij het voor het zeggen hebben. Het zijn dus tussenpersonen zonder een eigen mening of visie, m.a.w. als bv een plan van Wilders de meeste stemmen krijgt via het microreferendum en GP heeft het voor het zeggen dat zorgen zij dat het plan van Wilders uitgevoerd wordt, en mensen stemmen dan volgens hun op GP en niet op Wilders omdat Wilders zijn beloftes niet waar zal maken maar GP wel. M.a.w. alle politieke partijen zijn onbetrouwbaar behalve GP, want? Als ik zie hoe GS modereert kan ik absoluut geen vertrouwen hebben in hun vruchten, waarom zouden we GP blind kunnen vertrouwen, wat nou als de meerderheid bv voor een plan van Wilders is die zij totaal verwerpelijk en abject vinden?
5 december 2016 om 16:35
Begin me af te vragen wat ze bij GP voor drugs gebruikt hebben, het is iig wel goed spul want ze zijn zwaar aan het spacen. Zou die kansparel met baard en pet en de looks van een drugsdealer die politiek correct even de microfoon mocht vasthouden en nog net niet aan het oproep tot gebed begon in werkelijkheid de huisdealer zijn? Want ik denk dat sommigen van jullie nog wel herinneren dat de dealer van van Gogh op de aftiteling van ‘een prettig gesprek’ vermeld werd 🙂
5 december 2016 om 17:00
Hoe langer ik hierover nadenk hoe vreemder het wordt want stel dat GP de grootste partij wordt en dus de plannen van andere partijen moeten uitvoeren die de meeste stemmen krijgen via een microreferendum, dan kunnen partijen met de meest bizarre plannen komen want als ze de meeste stemmen krijgen dan moet GP het uitvoeren.. hahaha.. stel dat iemand met een plan komt dat bv alle moslims het land uit moeten dan moet GP dat uitvoeren want dat hebben ze beloofd en zij onderscheiden zich juist van alle andere politieke partijen omdat zij hun beloftes wel waar zouden maken, volgens hun beloftes.
.
Dit idee is te krankzinnig voor woorden?! Of zie ik iets over het hoofd?
5 december 2016 om 18:37
@Dick, ja je ziet wat over het hoofd.
Alles binnen de rechtsstaat en de wet.
Daarnaast zal die vraag nooit gesteld worden.
Wel: criminelen met dubbele paspoorten uitzetten bijvoorbeeld.
iets wat de PVV al sinds het begin al vindt.
5 december 2016 om 19:36
“Alles binnen de rechtsstaat en de wet” Is dat een garantie om krankzinnige situaties te voorkomen? Ik geloof er niets van. GP is nu al niks want een zeer sullige eerste presentatie en wordt niks, denk ik. Het Zwitsers systeem van directe democratie is wat anders dan 3 dagen per week een appje te mogen gebruiken. Dat appje kan ook gehacked worden. Is Geensplinter daar democratisch tegen verzekerd? Want dat zou wat (kostbare) zeperds kunnen opleveren…
5 december 2016 om 19:43
@Pieter G
“Alles binnen de rechtsstaat en de wet”
Dat lijkt me vanzelfsprekend.
.
“Daarnaast zal die vraag nooit gesteld worden”
Gaf ook bewust een extreem en niet uitvoerbaar voorbeeld. Wat ik daarmee bedoelde te zeggen is, als GP de grootste- en dus de uitvoerende partij is die standpunten van andere partijen uitvoert die door de meerderheid middels een microreferendum gekozen zijn, wat als partijen extreme standpunten innemen wetende dat als de meerderheid daarvoor stemt het toch door GP uitgevoerd moet worden en dus tevens de verantwoordelijke partij is? Wat als standpunten dusdanig tegen de borst stuiten van GP, gaan ze het dan toch in volle overtuiging uitvoeren? Want dat is het enige waarvoor ze zichzelf in leven geroepen hebben: standpunten geleverd door andere partijen uitvoeren als die een meerderheid hebben, dat is het enige wat ze zeggen te gaan doen. En wat nou als een bepaalde groep (bv soros) invloed krijgt op die uitvoerende macht? Gebakken lucht is het.
5 december 2016 om 16:44
Erg mooi systeem voor GS/telegraaf. Veel fraudegevoeliger kan bijna niet. Je kopman hoeft niet na te denken, zijn functie kan door een rekenmachine overgenomen worden en naar behoeven geprogrammeerd. Wie controleert wat? Verder is de functie van GS uitgespeeld al belanghebbende.
Het succes moet hen dronken gemaakt hebben. Zeg maar een leegloop van ego’s opzoek naar kiezers. En alle initiatief nemers gaan ieder hun gang. Lid worden en mee regeren kan voor 12 euro. Ik heb al het dubbele betaald en nu door GS monddood gemaakt met een ban!… Zo schiet directe democratie niet op natuurlijk. Wel betalen, maar niet meediscussiëren lijkt verdacht veel op het oude systeem. Eerst kon je al niet op Elsevier regeren omdat Elsevier niet van meningen houdt die de PVV wel goed vinden. En nu het einde van GS . Zometeen blijft alleen Joost over met nog een paar eenlingen.
5 december 2016 om 16:06
De grootste afknapper en flater zijn alle beloftes die gedaan werden want het laatste waar we een tekort aan hebben in de politiek zijn beloftes, die nooit waar gemaakt worden.
.
Dit is een gigantische fout want GS kan nu niet meer serieus en/of als onafhankelijk gezien worden. Hoewel dit voor mij al enige tijd duidelijk was, kan me voorstellen dat andere mensen die GS het voordeel van de twijfel gaven zich nu verraden voelen, en dat zijn ze ook. GS heft zichzelf hiermee op. Tsja.. door het bizarre modereren van de laatste tijd kan ik het niet meer erg vinden maar een soort internet vrijplaats is ons wel ontnomen, en dat met nog maar een aantal maanden voor de verkiezingen. Mensen met complottheorieën dat het niet uitmaakt op welke partij je stemt zouden zich hier eens over moeten buigen want ik krijg de indruk dat geprobeerd wordt de wil van mensen te breken, zoals de wil van een paard gebroken wordt om het zodoende te kunnen dresseren (ik zeg maar wat). Nou, @Joost 🙂
5 december 2016 om 16:01
Laten we hopen op het gezond verstand van heel veel mensen in maart 2017. Maar de media en de regentenkliek zullen blijven indoctrineren en Wilders blijven demoniseren. Velen zullen er |WEER INTRAPPEN. De ellende van islamisering, import van achterlijkheid, EUSSR en regentengedrag is waarschijnlijk nog niet groot genoeg. Het moet waarschijnlijk nog meer uit de hand lopen…………….
5 december 2016 om 14:36
Zit naar de live stream van geenpeil te kijken, jan is al 15 minuten bezig met te vertellen wat er allemaal fout is aan de huidige politiek, vertel gvd iets wat we nog niet weten. Wat jullie exact van plan zijn ipv beloftes te maken waar enkel de toekomst kan vertellen of ze zich er daadwerkelijk aan gehouden hebben, holle vaten klinken het hardst.
.
Wat een waanzin. Alles wordt een microreferendum, ze kunnen niet eens zelf een goede stream leveren, wat nou als die microreferendums gehackt worden? Als je ziet welke commentaren al weggejorist worden op GS geloof ik helemaal niets van hun beloftes. Ze zijn zichzelf geweldig gaan vinden en denken dat het volk vee is, ze verschillen in niets met al die andere ego’s, ze bevestigen helaas het gezegde: ‘iedereen heeft zijn prijs’. GS pleegt hiermee zelfmoord, gefeliciteerd.
.
Krijg nou wat, nu staat er gvd ook nog een kansparel met baard en pet namens geenpeil geenpeil aan te kondigen. Wat een stelletje zieke gasten.
5 december 2016 om 15:17
Mee eens! De Geenpeil for president uitzending vanmiddag was me toch een aanfluiting zeg.
Jan Dijkgraaf, de cynische stukjes schrijver met zenuwen die gierden door zijn strot, mompelde, sorry, introduceerde de nieuwe partij Geensplinter. Ook op het podium Bart Nijmans met moderne versie Spekman trui en Theodoor Holmans, de Geenstijl huis intellectueel en beroeps aanstelleritus. En toen was de NPO link op. En Geenstijl samen met Geenpeil waren niet in staat zichzelf te promoten via de eigen beloofde link. Wat een afgang. Wat een tenenkrommend drama.
En wat de heren van Geenpeil vergeten (ik zag geen dames) is dat falende politici en media, waar bijna niemand nog vertrouwen in heeft -en dit opmerken is geen primeur van Geenpeil- niet betekent dat dan de internet alternatievelingen wel te vertrouwen zijn en automatisch over een voldoende professioneel niveau beschikken om het vertrouwen van het teleurgestelde deel van de bevolking te winnen. Op de PVV stemmen ! Geen versplintering !
5 december 2016 om 15:22
TJa, opeens kon ik vanmorgen niet meer reageren bij Geen stijl.
Geen flauw idee waarom.
Wel had ik geld gedoneerd om GS te steunen met de elite zuil slechten. Nergens werd er gesproken over een nieuwe partij. Toen die aap uit de mouw kwam vroeg ik af of het wel zo’n goed idee is. Immers de Telegraaf is groot aandeelhouder. Met andere woorden, de telegraaf heeft er belang bij en kan haar macht gebruiken om de GS partij te promoten en alle andere kandidaten die dezelfde kiezers willen aanspreken af te slachten.
Men luistert naar de de kiezer….zegt GS partij.
En doet dat dus door een ban te geven wanneer het zo uitkomt terwijl er al betaalt is. Geen goed begin! Hierbij vraag ik Joost om eens deze vestzak broekzak constructie van GS te onder zoeken. De journalistiek die niet de macht controleert, maar tot die macht behoort. Rechtstreekse democratie met het uitsluiten van reacties lijkt me nou niet de methode waar we op zitten te wachten.
5 december 2016 om 13:29
Wilders moet een charme offensief inzetten.
Tonen dat hij wil regeren en samenwerken met anderen en dus ook op sommige punten water bij de wijn wil doen.
Hij moet ook veel vaker op TV komen.
Zelfs aanschuiven bij NPO programma’s.
Hij moet laten zien dat hij de leider met visie is die oplossingen heeft.
Dan wint hij zetels en aanzien.Zijn imago wordt dan verbetert en er ontstaat vertrouwen i.p.v. wantrouwen.
We zijn nu eenmaal een land dat minimaal 76 zetels nodig heeft om een regering te vormen.
5 december 2016 om 12:37
Wilders zal het effect van deze waanzin teniet doen door de grenzen te sluiten.
Er bestaat namelijk een ferry dienst met drie professionele schepen tussen Lybie en Italie.
http://www.zerohedge.com/news/2016-12-04/something-strange-taking-place-mediterranean
5 december 2016 om 11:05
Wilders moet, of als premier, of als zeer sterke oppositie leider, onze grootste vijand stoppen – de ECB – die onder Draghi al meer dan een jaar geld uit het niets naar de nationale centrale banken doorsluist, hetgeen NIET in de dagelijkse economie komt.
80 miljard euro per maand (!) Er is een recente Tegenlicht uitzending die dit duidelijk uitlegt en dit artikel:
https://www.project-syndicate.org/commentary/risky-eurozone-debt-buybacks-by-hans-werner-sinn-2016-11?referrer=/kVbFCEg3w4
Dit is niets meer dan uitstel van executie, ergo financiele Russische roulette. NL en Duitsland zullen uiteindelijk een zeer hoge prijs gaan betalen. Draghi is een gevaarlijke gek.
5 december 2016 om 08:12
Zo even koffie erbij en als het mag wil ik nog wel wat over Dagobert Trump (ik word steeds van Geenstijl en andere sites geflikkerd)
Donald is enorm gesteund door een groot aantal grote zogenaamde complotsites, neem een Infowars, Drudge report enz, miljoenen mensen gaan er prat op, ik ook jarenlang, ik vond het pracht wat ze allemaal kunnen zeggen zonder te eindigen in een badkuip met een scheerapparaat.
Echter de laatste jaren vraag ik mij af wat hier gaande is, persoonlijk heb ik het gevoel dat het de volgende ronde is van van het grote vang net, zo ook onze Donald, vinden we allemaal prachtig toch?
Onze Puur Hollandse Guido heeft een stukje geplaatst van F. William Engdahl, …ook weer gecontroleerde oppositie ? Oordeel zelf.
http://www.wanttoknow.nl/hoofdartikelen/het-trump-presidentschap-gevaarlijke-deceptie/
5 december 2016 om 10:32
@Wilfred, de aanhef van dat artikel zegt al genoeg: “…een agenda van oorlog en een wereldwijd imperium. President Trump kan de wereld geen goede kant laten zien…” Ik begrijp niet waar deze logica vandaan komt. Trump heeft duidelijk aangegeven een militair defensief beleid te gaan voeren ipv de non-stop oorlogen die er wereldwijd al jarenlang door de VS gevoerd worden. Alleen dat al is een grote verandering in de goede richting. Hij wil dat de VS minder aan NATO bijdraagt en dat dit, indien gewenst, meer voor rekening van de Europeanen komt. En die Engdahl vertrouw ik al jaren niet. Dit artikel lijkt juist ter misleiding bedoeld want geen van de aangehaalde voorbeelden zijn correct. Er wordt gesuggereerd “Trump zei dit maar bedoelde wat anders”. Lekker goedkoop.
5 december 2016 om 06:46
WTF WTF WTF
Leesvoer, filmpje!!
5 december 2016 om 01:29
In Oostenrijk is het vordon sanitaire 2.0 toch weer gelukt. Zucht.
4 december 2016 om 19:26
@Wilfred Bakker
Ik begrijp geen ene snars van die manier van redeneren. Stel dat je gelijk hebt, wat misschien ook het geval is, dan maakt het om te beginnen helemaal niet uit op wie je stemt dus wat maakt het uit als mensen op Wilders stemmen? Sterker nog, als je gelijk hebt dan is het hoe eerder hoe beter dat Wilders met een zeer grote meerderheid wint want dan komt men er vanzelf achter, zolang hij het niet voor het zeggen heeft kan ie van alles beweren zonder dat je met zekerheid kan zeggen of hij het wel of niet meent. M.a.w. jij zou juist moeten schreeuwen ‘stem massaal op Wilders’ want hoe eerder men achter de waarheid komt des te beter, alhoewel als jij gelijk hebt dan maakt het totaal niets uit op wie je stemt dus eigenlijk begrijp ik helemaal niets van je reactie. Met alle respect, begrijp me niet verkeerd, ik probeer je niet in het harnas te jagen.
4 december 2016 om 19:37
Ik denk dat Wilfred Bakker wel gelijk heeft dat we vanuit de EU geregeerd worden en op de EU nauwelijks invloed hebben. Het maakt echter wel veel verschil waar we bij TK verkiezingen stemmen. Omdat de enige manier dat we de machtsoverdracht van Den Haag naar Brussel kunnen stopzetten is door ervoor te zorgen dat VVD PvdA CDA D66 GL de meerderheid verliezen. Samen minder dan 76 zetels halen. Daarmee komt de machtsoverdracht in ieder geval tot stilstand. Afgegeven macht terughalen uit Brussel wordt lastiger. Ik denk dat de beslissingen hierover veelal buiten Nederland liggen. Ik zie dit alleen gebeuren als er in veel EU landen eurosceptische regeringen komen. De enige opties om het in Nederland zelf af te dwingen zijn (1) een Nexit of (2) de invoering van bindende referenda waarbij men zelf het onderwerp mag aandragen (dit is iets anders dan een correctief referendum). Beiden lijken mij niet waarschijnlijk op dit moment.
4 december 2016 om 19:42
Btw, de politieke elite zijn (tegenwoordig) bemiddelaars voor het grootkapitaal, ze krijgen orders van het grootkapitaal en moeten dat verkopen aan het volk. Maar ik denk dat op Wilders en op de turken van denk niet gerekend is, die zijn eigenlijk als een duveltje uit een doosje gekomen. Vandaar die continue hetze en uitsluiting van de pvv, ze dachten op die manier de pvv wel klein te krijgen en te verdrijven. Was het niet dat de orders van het grootkapitaal (massa migratie) zo tegen de benen schopt van de autochtonen dat het de politieke elite niet gelukt is het aan het volk te verkopen en daardoor de pvv ook niet van het toneel krijgen. In denk daarentegen zien ze misschien nog wel een vriend want het zijn immers vijanden van hun vijand en aangezien ze pro-erdogan/dictator, pro-massa migratie en pro-islam zijn zien ze misschien wel toekomst in deze fascisten. Wilders zien ze iig als het ultieme probleem. M.a.w. het zal me niet verbazen als je ernaast zit met Wilders.
5 december 2016 om 07:37
Hoi Dick, nee hoor van mij mag iedereen stemmen, mijn punt is meer dat er zulke grote krachten zitten achter een wereldbeleid die zich niets zullen aantrekken van het volk. Als je van een afstand waarneemt dan zie je dat in alle landen van de EU exact de zelfde dingen zich afspelen, op het zelfde tijdstip, (racisme,islamofoob, fascist etc) en mijn waarneming is dat er ieder jaar na bv een G8 top of een Billenberg meeting binnen een aantal weken zich overal hetzelfde afspeelt., er is een scherpe lijn waar te nemen. maw er is iets aan de hand waar we geen invloed op hebben en politici zie ik als hondjes die brokjes krijgen en pootjes geven
Ik zal iets op zoeken vandaag en je mailen, versta je engels?
Groeten Dick, in love..Wilfred
4 december 2016 om 19:09
En hier zit ik dan weer met een andere mening, met alle respect voor al het voorgaande hier geschreven.
Dacht u dat het er iets toe doet dat Wilders de mening van boos Nederland representeert? Dacht u überhaupt nog dat de acteursvereniging in Den Haag er iets toe doet? We worden dictatoriaal gerund vanuit Europa. Alle wetgeving die er enigszins toe doet wordt vanuit Europa opgelegd aan Den Haag. Het is ongeveer zoals een Gemeentebestuur danst naar de pijpen van het landelijk beleid, maar hier en daar nog wat eigen dingetjes mag regelen. Den Haag stelt niets meer voor dan dat. Het is dan ook niets meer dan een illusie dat het stemmen op een brulaap die uw mening vertegenwoordigt er iets toe doet. Democratie is slechts het zoethoudertje voor de massa, maar feitelijk bestaat het niet meer en heeft het nooit bestaan. Politici zijn slechts bezig het volk zoet te houden met acteerwerk, zodat het de illusie houdt dat het gehoord wordt.
https://youtu.be/U1ZU4ZUfC_4
4 december 2016 om 18:35
Natuurlijk, zeg ik tegen AaHunze, de bezem moet door het hele systeem.
Wat dat betreft valt het toe te juichen dat de PVV gaat deelnemen aan de gemeenteraadsverkiezingen.
Er moeten gekozen burgemeesters komen, waarmee ook de baantjesmolen aan banden wordt gelegd. Er moet meer directe democratie komen, bijvoorbeeld via het internet. Thierry Baudet maakt zich voor deze dingen hard.
De NPO moet op de schop, waar hopelijk een grote PVV voor gaat zorgen.
En er is vooral een omslag in denken nodig, waardoor het draagvlak voor deze maatregelen zal toenemen. Daar kunnen wij allemaal aan bijdragen.
4 december 2016 om 16:56
Ik ga heel erg de pessimist uithangen.
Als de PVV de grootste partij wordt, zelfs meer dan 80 zetels krijgt, dan loopt het allemaal stuk op gebrek aan kundige ministers. Niet kunnen samenwerken met linkse ambtenaren die niet ontslagen kunnen worden. Linkse burgemeesters enz. die dwars gaan liggen.
Als u denkt dat TV producenten daarna alles gaan bejubelen dat ‘de regering’ dan doet dan hebt u het mis. Naast de reclame is er dan niets anders dan kritiek en nog eens kritiek. Leugens en nog grotere leugens.
Jammer dat je hier, net als in Amerika, de huidige saboteurs er niet gewoon kunt uitgooien. Dat zou pas helpen.
4 december 2016 om 15:08
Naast het feit dat Rutte een leugenaar is, de VVD doorspekt is met corruptie, is de ideologie van het liberalisme ook al failliet. Niet alleen de sociaaldemocratie is in de problemen.
Het idee dat wanneer je maar ruimte maakt voor ondernemers en voor vrije handel, alle problemen opgelost kunnen worden… dat schiet hopeloos tekort. Voor een deel klopt het, maar voor deze tijd is het volstrekt onvoldoende. Het biedt geen antwoord op de immigratie, de islam en de globalisering.
Het pad naar het premierschap ligt open, voor Geert.
4 december 2016 om 12:49
Rutte zal een beetje de Nederlandse Clinton zijn: Door de mainstream media gepresenteerd als de grote winnaar om vervolgens door de verkiezingsuitslag overdonderd te worden.
Het tv-debat tussen Wilders en Rutte werd overigens aangekondigd ten tijde van de Amerikaanse pesidentiële TV debatten waar we uit op kunnen maken dat men hier alweer het grote Amerika als voorbeeld wil nemen. Ik hoop dat ook hier in NL Geert een oprechte kans zal krijgen. Ik denk dat ie best wel kan samenwerken met Trump als het gaat om (ons) buitenland beleid.
.
Het is de kunst van het gebruik van de sociale platformen, iets waar zowel Geert als Donald zeer bedreven in zijn!
4 december 2016 om 12:13
Henk Krol heeft vanmorgen gezegd dat hij de PVV niet uitsluit of woorden van gelijke strekking bij WNL, mits deze de AOW leeftijd echt wil verlagen, en 50+ staat op 11 zetels, een factor die niet uitgewist kan worden.
De enige partij overigens, waar ik geen respect voor heb. Opkomen voor mensen die nu met pensioen zijn, meer geld, dat kan alleen maar ten koste gaan van anderen, waaronder toekomstige pensioengerechtigden, en dat terwijl de pensioenen met een enorme snelheid zullen ineenschrompelen door het beleid van Draghi op de rente op 0 procent te houden. Dat kun je de regering niet aanrekenen. Dan zou je ieder jaar weer nieuwe lastenverhogingen moeten doorvoeren, alleen en uitsluitend voor de Henk Krol achterban.
Maar het zijn factoren waar we mee moeten dealen. Als er een PVV kabinet komt, dan is dat wellicht samen met subsidie slurpje Krol, aangevuld met???? Het CDA???. Wat gaan de Lubbers en Van Agtjes doen? Precies. Het is nog allemaal niet zo simpel.
5 december 2016 om 12:16
Krol heeft ook de motie ondersteund om de “staat” Palestina te erkennen. Schaarde zich daarmee aan de zijde van de antisemitische PLO, HAMAS en dergelijke. Ook al maak ik deel uit van Krol’s doelgroep, ik zal me wel twee keer bedenken voor ik op hem stem.
WIE Z’N HERSENS GEBRUIKT STEMT OP DE PVV ! ! !
j.c.th.kohler@ziggo.nl
4 december 2016 om 11:58
Er zal ook in Nederlandse infrastructuur moeten worden geïnvesteerd om de achter gebleven gebieden in het noorden en in Limburg dichterbij de randstad te brengen zodat daar ook economische ontwikkelingen ontstaan en de druk op de huizenmarkt in het westen kan afnemen.
Dit kan alleen maar door hoge snelheids treinen.
Ook in de marine en de marechaussee zal moeten worden geïnvesteerd om de terreur in de wereld te bestrijden en en de no go gebieden weer onder controle te brengen.
Verder moet er gestopt worden met het verkwanselen van tientalle miljarden aan windmolens, investeer in thorium reactor research ,dat brengt op termijn nieuwe rijkdom.
Er is geld genoeg voor investeringen wanneer we ontwikkelingshulp , de EU afdrachten en de subsidie carrousel afschaffen en het geld verbranden door alternatieve energie stoppen, dan is er zelfs ruimte voor belasting verlagingen.
4 december 2016 om 11:54
De PVV, alleen de PVV, en niets dan de PVV!
4 december 2016 om 11:30
Wilders is de man die al jaren consistent hetzelfde verhaal vertelt. Tegen alle winden in. Zijn hoofd op het hakblok leggend. Wat hij allemaal al heeft doorstaan! Talked the talk, walked the walk. Zijn partij staat nog recht overeind, ondanks alles. Diepe bewondering daarvoor.
Dan Rutte. Daarvoor heb ik alleen maar minachting. Zichzelf presenterend als iemand die boven alle partijen staat, die “verantwoordelijkheid neemt”. Verantwoordelijkheid waarvoor? Hij laat de nabestaanden van de MH17-aanslag in de kou staan. Met de vluchtelingendiscussie was hij nergens te bekennen, behalve als autochtone Nederlanders tot de orde moesten worden geroepen. Maakt niks van zijn beloftes waar. En dan rond verkiezingstijd ineens heel populistisch met stevige retoriek op de proppen komen. Het Wilders-verhaal. Zo onoprecht en ongeloofwaardig. Zo leugenachtig.
Geen woorden, maar daden. Prik door zijn woorden heen; kijk naar wat hij deze kabinetsperiode gedaan heeft. Stem voor verandering. Stem PVV!
4 december 2016 om 11:13
Als ik het roestige autootje het moeras in had gereden zorgde ik er wel voor dat onze partijen voorlopig niet aan de macht kwamen. Ik offerde dan gewoon een paar leuke lachebekjes zoals Rutte en Samsom voor op en wachtte geduldig tot de PVV samen met al die nieuwe Ivanhoes aan het roestig wrak moesten gaan trekken, het volk over de zeik moeten helpen wegens ongeliefde maatregelen en tenslotte aan de galg gewenst werden. En dan kwam ik weer terug met mijn eerlijke verhaal.
4 december 2016 om 10:50
Als de PVV de grootste wordt zullen ze waarschijnlijk toch buiten de regering vallen. Maar het is wel een prima proteststem om ervoor te zorgen dat de andere partijen hun standpunten aanpassen. Omdat de groep ontevreden kiezers simpelweg te groot begint te worden zullen andere partijen wel standpunten moeten wijzigen voor migratie e.d.
Als de PVV echt de grootste wordt zal de VVD twee weekjes met de PVV rond de tafel zitten. Maar dat is alleen maar voor de bühne en niet oor de echt. Ten eerste zijn de onderlinge verschillen te groot. Zo wil de PVV een Nexit of tenminste een Nexit referendum. De kans dat de VVD hiermee instemt lijkt me klein. PVV kiezers zullen minder dan een Nexit referendum niet accepteren.
En al zouden PVV en VVD samen 76 zetels halen (onwaarschijnlijk) dan nog hebben ze bij lange na geen meerderheid in de eerste kamer. En dan wordt alle wetgeving alsnog teruggestuurd.
Premier Wilders komt er dus niet. Maar wellicht komt er wel een stevig schok effect.
4 december 2016 om 15:49
Altijd dat gezeik over die eerste kamer. Je kunt ook punten scoren met handhaving van bestaande wetgeving: verleg prioriteiten bij de politie, bij de AIVD, bij het OM, het UWV enz.enz. En kom met wetgeving die logisch, wenselijk en waterdicht is en waarvan niemand begrijpt dat iemand die in de eerste kamer tegenhoudt. Leg maar eens spelregels voor benoeming en ONTSLAG van ambtenaren en bestuurders vast. Maak een einde aan de baantjescarrousel in politiek en ambtenarij en neem dan ook de mensen op de korrel die menen dat ze de koek kunnen verdelen door dat soort benoemingen. Daar ligt nog veel ruimte om te scoren.
5 december 2016 om 12:07
” En kom met wetgeving die logisch, wenselijk en waterdicht is en waarvan niemand begrijpt dat iemand die in de eerste kamer tegenhoudt.”
Heikneuter,
In de Eerste Kamer heerst hetzelfde cordon sanitaire als in de Tweede Kamer. Als een wetsvoorstel van de PVV komt, wordt het weggestemd; hoezeer iedereen het er ook mee eens is. Dus een wetsvoorstel kan nog zo “logisch, wenselijk en waterdicht” zijn, als het een PVV-voorstel is belandt het in de prullenbak.
j.c.th.kohler@ziggo.nl
4 december 2016 om 20:21
Ja, laten we het eens over de 1e kamer hebben. De 1e kamer is alleen om beleid wat in de 2e kamer wordt gemaakt te toetsen aan de grondwet. Er wordt nu politiek bedreven door lieden die het volk (wij dus) niet heeft gekozen!! Een zeer kwalijke zaak, en een uitholling van de democratie. Ik begrijp niet dat de foute handel en wandel van de 1e kamer niet meer aandacht krijgt.
4 december 2016 om 21:23
Ja ben ik met je eens. De 1e kamer zou rechtstreeks gekozen moeten worden door de burger. Zeker indien ze meer gaat doen alleen maar de wettelijke kant van voorstellen toetsen. Zoals tegenwoordig het geval is. Maar het is wel een politieke realiteit op dit moment. Ik denk daarom dat Wilders stiekem ook wel weet dat hij niet kan en gaat regeren na 15 maart. Zelfs niet als hij de grootste wordt.
5 december 2016 om 18:59
De eerste kamer is een volstrekt nutteloos instituut. waarom dit gedrocht in stand houden ? Kost een vermogen en men komt slechts één dag in de week (op dinsdag) bijeen om de wetsontwerpen die al door de Tweede Kamer zijn aangenomen, nog eens te bespreken. Ze letten daarbij vooral op de technische kanten van het voorstel: de deugdelijkheid van de wet en de samenhang met andere wetten ( Wikipedia ) Ooit in het leven geroepen om de Belgen te plezieren die de adel een plaats in het parlement wilden geven na de samenvoeging van de zuidelijke en noordelijke Nederlanden. Hoe kun je in godsnaam een land besturen ( voor zover we dat nog van Brussel mogen doen ) waarin je twee kamers hebt waarvan er in een geen meerderheid zit van de regeringspartijen. Lekker efficiënt ook. Als een bedrijf met twee directies. de een zegt ja, de ander nee. Belachelijk. Opheffen die zooi.
5 december 2016 om 12:09
DonBasco:
“De 1e kamer is alleen om beleid wat in de 2e kamer wordt gemaakt te toetsen aan de grondwet.”
Waar heb je die wijsheid vandaan? Het slaat namelijk als een tang op een varken.
j.c.th.kohler@ziggo.nl