Godsamme, wat begrijp ik die emotie goed! #Geldermalsen

Door Joost Niemöller

Toevallig hoorde ik het gisteren in Vijfhuizen, een van die dorpen die een AZC opgedrongen krijgen. De bewoners zijn bang. Dat er vluchtelingen opgevangen worden, begrijpen ze best. Maar er komen horden jonge mannen. Ook daar. Van het ene op het andere moment bleek het al besloten te zijn. Ze hadden niets in te brengen. Angst voor inbraken, vrouwen bang, dalende huizenprijzen.

En zo is het overal. Zoals nu weer in het kleine Geldermalsen.  Ook daar wilde het gemeentebestuur ineens een super-AZC. Het bericht lekte voortijdig uit. Aankomende huizenkopers lieten hun koopcontract ontbinden.

De gemeenteraad zelf leek al in meerderheid tegen te willen stemmen. In dat geval had de democratie dus wel degelijk zijn loop te kunnen krijgen. De woede bleek al eerder uit de bedreiging van de burgemeester. Fout natuurlijk.

De gemeenteraad werd bestormd door een woeste menigte van honderden mensen.

Zo hoort het in een democratie niet te gaan, zei presentator Umberto Tan verontwaardigd in RTL Late Night.

Nee.

Maar bij al die krakersrellen en al dat andere geweld van links, hoorde je nooit ook maar een spatje morele verontwaardiging van diezelfde media. Ook niet als bijvoorbeeld de secretaresse van Kamerlid Janmaat daardoor een been moest verliezen.

Ik keur dit geweld af. Maar, godsamme, wat begrijp ik die emotie goed!

In een democratie horen mensen zelf te kunnen beschikken over hun toekomst. Ook de mensen in de dorpsgemeenschappen van Nederland die door deze regering van bovenaf uiteengerukt worden.

Waarom mag Geldermalsen geen referendum houden over het AZC? Waarom mocht Oranje dat niet? Waarom Vijfhuizen niet?

Hier de nu al klassieke beelden van het moment waarop de gemeenteraadsvergadering het af moest leggen tegen de bestorming van buiten. Juist toen een mevrouw met een hoofddoek het woord had. Kon het symbolischer? Nee, dat geweld is niet goed. Protest moeten we anders aanpakken. Maar laat de zittende klasse nu eens eindelijk die onmachtige volkswoede eens wat beter leren begrijpen.

 

Tweet about this on TwitterShare on FacebookPrint this page

71 Reacties

  1. Waarom werkt een referendum in Zwitserland, een referendum die hier onmogelijk is. Waarom is het rustig in Zwitserland? Ja, daarom. Overleg van de gemeente met inwonende burgers is hoe je het ook doet een farce. Want het besluit is al genomen. Je mag je zegje zeggen en er zijn er al geprogrammeerde ja- stemmen ingezet tegen het verzet zodat het lijkt dat iedereen uiteindelijk blij is met de komst van islamitische migranten. In Geldermalsen speelt nog extra dat de gemeente een moeilijk verkoopbare grond hier kwijt kan. Voor geld doen zij alles, zelfs eigen huid verkopen en over eigen cultuur hebben wij het niet eens meer. In Geldermalsen lieten zij zien hoe het kan aflopen. In het nieuwe jaar hopen wij op de volgende kwart miljoen.

  2. http://www.anonymousconservative.com/blog/matt-bracken-on-the-coming-european-apocalypse/

    Dit lezende denk ik dat men nog een diep na moet denken.

  3. In de mainstream media wordt de bevolking altijd gewaarschuwd voor het kwade. Het extreem rechtse kwade. Wilders, Le Pen in Frankrijk, Dewinter in Belgie. Maar wat voor kwaad bedoelen ze dan eigenlijk? Is wat wij nu hebben dan zo geweldig? Een communistische (politie) controlestaat.Waar je moet slikken en anders kunt stikken. Waar je schijnvrijheden hebt die beetje bij beetje ook nog van je worden afgepakt. Waar alles van je wordt gecontroleerd en waar je wordt uitgemolken. En een kabinet die alles bij elkaar liegt en er mee weg komt. Waar illegalen een voorkeursbehandeling krijgen en de eigen bevolking wordt gediscrimineerd. Het gaat tegen ieder rechtvaardigheidsgevoel in. De overheid moet er voor de bevolking zijn en niet andersom.

  4. Ik mag lijden dat elk dorp in NL dat verplicht asieleisers moet opvangen op deze manier in opstand komt. Het is iedere keer een klein gehucht dat er voor op moet draaien. Bouw eerst maar eens een azc in Laren of Loenen, dan kunnen al die BN-ers die ons vermaanden dat we hart moesten hebben voor die arme stakkers, het goede voorbeeld geven.

  5. De ware reden: https://eunmask.wordpress.com/2015/12/16/de-hele-asielopvang-in-nederland-blijkt-niet-anders-dan-een-financiele-transansactie/

  6. Ik kook van woede: weer die smerige overvaltaktieken en uiteraard door een Partij van de Allahaanbidders burgemeester. Een verrot Gutmensch die de bewoners wel even een AZC door de strot wilde duwen. Verachtelijke regentenkliek. Bij links geweld ( krakers, AFA, dierenmaffia, groene maffia en dergelijke bendes ) hoor je ze nooit. En nu is de kliek weer boos. En die gore valse media: “ze komen van buiten”. Maar ze kwamen haast allemaal uit Geldermalsen.
    NL gaat naar de knoppen. Arnold Karskens begrijpt het: we importeren het Midden-Oosten en zijn waanzin. Maar politiek en publiek begrijpen het niet of willen het niet begrijpen.
    De toekomst is een zwart gat: de vernietiging van onze cultuur.
    Waarom tolereren wij die verdomde regentenkliek van verraders ?

  7. Chapeau, de linkse zieligheidsindustrie had het bijna voor elkaar. Voor de Buhne zeggen dat je begaan bent met de zorgen van mensen die zo’n AZC over de schutting gegooid krijgen maar in werkelijkheid wordt e.e.a. gewoon door de strot geduwd. Alleen zo langzamerhand gaan van steeds meer Nederlanders de ogen open als de werkelijkheid in al zijn facetten toeslaat. Niets overleg, niets democratie maar slikken of stikken. Als je keer op keer genegeerd wordt, dan kan het niet anders dan wordt je steeds bozer en bozer en dan als het negeren van de mening van het volk nog een tijdje doorgaat slaat de vlam in de pan. Niet Wilders zorgt voor tweedeling maar de gevestigde zieligheidsmedia. Maar ons kabinet, het linkse gedeelte van de Tweede Kamer maar zelfs ook de VVD, bang als zij is om de EU richtlijnen geweld aan te doen. Verder ondersteund door met ons belastinggeld overladen programma’s als Nieuwsuur, DWWD, Den Haag Vandaag, Pauw . NOS enz. enz.

  8. wat ik eigenlijk ook niet begrijp is dat de “vluchteling” beschouwt wordt door de politiek en overheden als blijvend ?
    ik hoor praten over integreren, een baan/huis, gezinshereniging, etc .
    .
    zou het niet zo moeten zijn dat een “vluchteling” zo snel mogelijk terug keert naar zijn eigen land zodra mogelijk ?
    .
    waarvoor dan integreren, een baan/huis, gezinshereniging, etc ? want dat lijkt meer op een door de overheid gewenste immigratie dan een vluchtelingenstatus ?

    • “wat ik eigenlijk ook niet begrijp is dat de “vluchteling” beschouwt wordt door de politiek en overheden als blijvend ?”
      .
      Daar verraden ze zichzelf mee, het is geen vluchtelingencrisis, het is beleid. De massale instroom is onderdeel van hun megalomane plan: de Verenigde Staten van Europa. Wat jij aanhaalt is daar een bewijs van, alleen als je het niet wil inzien dan zal je het niet zien.
      .
      En ‘links’ valt daarmee ook zwaar door de mand, de groep die het altijd zogenaamd opnam voor het gewone volk, maar die schijn enkel creëerde omdat daar de meeste stemmen te halen viel. Nu de democratie tegen ze gaat werken laten ze het masker vallen en tonen ze hun verlangen naar een totalitaire staat, waarin hun eisen uiteraard ingewilligd worden zodat ze met de scepter kunnen blijven zwaaien.
      .
      En dan te bedenken dat ik eigenlijk m’n hele leven links georiënteerd was, kreeg het van huis uit mee, en ze leken me toentertijd redelijk. Maar schijn bedriegt, blijkbaar.

      • Als je jong bent en je bent niet links dan heb je geen hart.

        Als je wat ouder bent en je bent niet rechts dan heb je geen hersens.

  9. @ Dick

    “wat ik eigenlijk ook niet begrijp is dat de “vluchteling” beschouwt wordt door de politiek en overheden als blijvend ?”

    Ja, dat is een opvallende constante in de vluchtelingendiscussie. Vandaag weer zo’n artikel op de voorpagina van een landelijke krant waarin waarin ons werd uitgelegd, dat geen moment gewacht moet worden met het aanleren van de Nederlandse taal, klaarstomen voor de arbeidsmarkt , inburgeren.

    Hoezo eigenlijk? We gaan toch niet aan de gang blijven met het veroorzaken van oorlogen en burgeroorlogen in het MO. Dan kunnen we hullie ook met een schoon geweten terugsturen. Het waren immers toch vluchtelingen?

  10. Dick: zo is het. De bevolking wordt zo bewust vervangen en in de armoede en ellende gedreven.

  11. is het eigenlijk niet heel erg narcistisch en asociaal als bestuur/politiek/gutmensch even beslist dat WIJ, ALLE BURGERS IN NL “vluchtelingen” moeten opnemen met de wetenschap dat in de buurt van zo een azc de koopwoningen onverkoopbaar worden.
    dat je daardoor eigenlijk van 150.000 tot 300.000 euro berooft wordt ?
    .
    ik zeg bewust tot 300.000 want in de duurdere d66/vvd wijken zullen geen azc,s komen…
    .
    zou het niet een idee wezen dat huiseigenaren zich gaan verenigen en de staat aanklagen plus schadevergoeding ?

  12. Het vorige artikel heeft de kop; ‘Onderzoek: Jonge blanke mannen vinden we het ergst.’.
    .
    Dit beeld wordt bewust gecreëerd door “onze” overheden / de EU. De gebeurtenis in Geldermalsen is een voorbeeld van waarom “onze” overheden / de EU dat beeld bewust creëren, de blanke autochtone mannen zien zij als hét grote gevaar, zij zijn de groep die door “onze” overheden / de EU als de spaken in het wiel van hun plannen worden gezien. Wat betekent dat het autochtone volk feitelijk opgegeven is door “onze” overheden / de EU, ze zullen in een steeds rapper tempo proberen het autochtone volk te onteigenen. Dat lijkt onmogelijk maar de msm en de autoriteiten staan aan de kant van “onze” overheden / de EU waardoor een groot deel van de autochtone bevolking zich erbij zal neerleggen en zich laat onderwerpen, het deel die zich er niet bij neerlegt zal als nodig met grof geweld bestreden worden want zij zijn dé vijand.
    .
    Als dit correct blijkt, dan staat ons nog wat te wachten.

  13. aan de andere kant, ik vraag mij af wat het stemgedrag van geldermalsen is.
    zolang de bevolking bewust niet op pvv stemt heeft ze eigenlijk de ellende aan haar zelf te danken (op degene na die wel op pvv gestemd hebben natuurlijk).
    .
    als de pvv bij aankomende verkiezingen nog geen 76 zetels haalt, dan wil de nederlander deze ellende schijnbaar.

  14. Grootste deel relschoppers komt uit Geldermalsen zelf (bron: Telegraaf)

    • @Koffij
      Uhuh, de 14 die opgepakt zijn, maar kan het niet zo zijn dat de aanstichters toen al weer veilig in de auto zaten? En dat de dorpsjeugd zo opgehitst was door het voorbeeld dat ze doorgingen?
      Het is slechts een veronderstelling, maar de commentaren op de Gelderlander lezend, blijken er toch echt veel volkomen onbekenden te zijn geweest+bivakmutsen…..

      Vragen, vragen, vragen.

  15. Een eigenaar van een makelaarskantoor is voor haar eigen huisdeur door een ME er
    in elkaar geslagen.
    Tragisch,, de politiestaat staat voor de deur.
    Als het waar is misbruikt de overheid haar geweldsmonopolie om gewone burgers hardhandig tot de orde te roepen.

    Bron Elsevier: http://www.elsevier.nl/Nederland/achtergrond/2015/12/MEer-slaat-onschuldige-burger-tegen-de-vlakte-in-Geldermalsen

    • Mijn broer is zo’n kutwout. Ik ga er dus ook niet meer me om. “Keihard” aanpakken wordt altijd alleen naar de autochtone bevolking gehandhaafd. Vuilakken.

  16. De Geldermalsenaren worden nu afgeschilderd als reltuig, maar dat is een schofterige karakterisering. Het zijn mensen die 1500 ongewenste en illegale vreemdelingen door de strot geduwd krijgen en in hun eigen dorp geconfronteerd worden met dranghekken en een politiemacht. Geen wonder dat ze dan kwaad worden. Het is HUN dorp!

  17. Het ligt aan het klimaat.
    Er is een geur van lente terwijl het winter is.
    De Hollandse lente breekt aan omdat het EUSSR regime en de zetbazen in Nederland niets voor de burgers doen maar hun eigen agenda volgen.

    Dan komt er verzet.
    Misschien komt dat voor de in een schoenendoos wonende politiek hard aan, maar het is een reactie die je overal ziet waar een wreed en ondemocratische regime de eigen bevolking terroriseert. Oorzaak en gevolg. Het zal alleen maar grimmiger worden wanneer de overheid het vertrouwen van de burger blijft vertrappen.

    Waar ik dan weer verbaasd over ben is de verbaasde reactie van de zetbazen als de burger zijn ongenoegen laat blijken.
    Zo wereld vreemd en treurig amateuristisch.
    Gek he, als mensen in opstand komen wanneer ze door hun eigen overheid met de rug tegen de muur worden gezet.
    Als de vijandige horde (Vluchteling?) begint te etteren dan moet de overheid met pek, veren en hooivorken maken dat ze wegkomt. En dat moment komt dichterbij.

    • Je hoeft alleen maar naar het uitdijende lichaam van Frans Timmermans te kijken en je vermoed, dat hij ook wel weet, dat hij op ontploffen staat. Frans Timmermans het symbool voor een oplichtende overheid.

  18. Geweld is altijd tegen de wet, maar inmiddels moreel gezien volledig te rechtvaardigen. Zo ontstaan revoluties. Waarom moedigen wij die over de hele wereld aan, maar zou het hier per definitie verwerpelijk zijn? Wie wil nog beweren dat de democratie hier op een acceptabele manier functioneert?
    Tenzij geweld van links komt, natuurlijk, dan is het gerechtvaardigd ‘activisme’.

    • Geweld, revoluties, ..veranderingen. Alleen maar verliezers. Uitgezonderd enkelen. Mijn vermoeden: Er zijn er altijd die gaan drogen voeten houden wanneer de dijken breken en dat het minst verdienen. Nog meer gekke ideeen die ik heb: Nooit eerder zo over gedacht maar, alle ellende terzijde, zou PolPot ook zo emotioneel teleurgesteld zijn in het weldenkend gedeelte van de bevolking dat de vrije jacht op hen was toegestaan. En, zo ook, de Franse Revolutie en de terreur lijken me nu ook meer op een schoonmaak oid.
      Maar goed, ik heb werkelijk alleen maar vage ideeen naar het waarom van de huidige tijd.
      Iedereen -of bijna dan- Fijne dagen en de beste wensen voor 2016.

      • Andre van Delft

        17 december 2015 op 21:02

        Ik ben het met je eens.
        Met mijn deelname aan de demonstraties van Pro Patria en PEGIDA wilde ik ertoe bijdragen dat de bezorgde burgers beter gehoord worden. Ik denk dat de gemoederen ook wel gevaarlijk hoog zouden kunnen oplopen, en daarom riep ik in mijn toespraken voor PEGIDA op om boosheid te laten varen. Het is nergens goed voor, zelfs niet voor oorlog, zei Seneca.
        Maar de overheid, extreemlinks en een deel van de mohammedaanse medelanders saboteerden onze demonstraties; onze zorgen en ideeën zijn bijna kansloos. Toch demonstreer ik deze zaterdag 19 december weer met PEGIDA Nederland in Rotterdam.

  19. Geweld, revoluties, ..veranderingen. Alleen maar verliezers. Uitgezonderd enkelen. Mijn vermoeden: Er zijn er altijd die droge voeten gaan houden wanneer de dijken breken en dat het minst verdienen. Nog meer gekke ideeen die ik heb: Nooit eerder zo over gedacht maar, alle ellende terzijde, zou PolPot ook zo emotioneel teleurgesteld zijn in het weldenkend gedeelte van de bevolking dat de vrije jacht op hen was toegestaan. En, zo ook, de Franse Revolutie en de terreur lijken me nu ook meer op een schoonmaak oid.
    Maar goed, ik heb werkelijk alleen maar vage ideeen naar het waarom van de huidige tijd.
    Iedereen -of bijna dan- Fijne dagen en de beste wensen voor 2016.

  20. Inderdaad. De NLe overheid wil gaan bombarderen in Syrië, maar dat is blijkbaar wel loffelijk en goed?

    • Ik heb dat nooit begrepen: waarom we aan de andere kant van de wereld oorlog moeten voeren met een geloof, waarvan we HIER zeggen dat er niks mis mee is. Voor mij is en blijft dat en onnavolgbare gedachtegang. Daar zijn bijvoorbeeld wel 26 Nederlandse soldaten voor gesneuveld in Afghanistan. Die staan nog steeds op het conto van Balkenende en ik ben het niet vergeten.

  21. In de media wordt alles zoals gebruikelijk omgedraaid. “Het is zeer teleurstellend dat een democratische discussie eindigt in agressie” wordt er geschreven. PvdA burgermoeder “is geschokt”. Enfin, het gebruikelijk gebazel van de overheid. Welke discussie? En indien een discussie, welke conclusies worden daaruit getrokken, die niet al bijvoorbaat vaststaan? Ik ben het helemaal met Joost eens. Agressie is fout maar de emotie is begrijpelijk. Heel Nederland moet in opstand tegen de regenten die zich, “met de democratie aan hun zijde”, niets van het “ondemocratische plebs” aan trekken. Niet vechten, geen geweld, wel een algemeen protest. Als er dan nog steeds niet geluisterd wordt, door de regenten die liever naar Merkel luisteren ipv naar hun volk, dan nemen politici een groot risico. Niet het volk. Boeren argumenteren wat eerder met hun vuisten. Vroeger heetten dat gezonde Hollandse jongens, nu is het ondemocratisch. Diezelfde vuisten zorgen wel voor de aardappels op uw tafel.

    • Is agressie wel fout als burgemeesters en hun lakeien 1500 potentiële criminelen in een gemeente plaatsen en daarmee het maatschappelijk weefsel dreigen kapot te scheuren?
      Hebben mensen niet het recht om in opstand te komen als hun lijf en goed wordt bedreigd?

  22. Het volk grijpt de macht Daar dromen de linkse partijen toch van! Samsom had nu op de barricade moeten klimmen en het woord moeten eisen
    Ja zo mag een democratie niet werken Het COA kan en mag geen beslissingen nemen over de hoofden van burgers families, die direct hun woonomgeving verandert.
    En dan nog een vijand die verteld dat moslims goed en aardig zijn

  23. http://fubar.mobi/2015/12/16/we-worden-volledig-bezet/comment-page-1/#comment-27543
    Weet je wat jullie moeten doen?
    Massaal steunmails sturen naar Bron Groenvoorziening!
    info@brongroenvoorziening.nl

    • In een mailtje naar bewust bedrijf stond oa:

      “En, ik heb begrepen dat een rechtbank in Duitsland, besloten heeft dat een wanneer een groep mensen met hesjes -sharia politie- die vervolgens mensen in een gebied aanspreken op onwenselijk gedrag, NIET bedreigend zijn en ook geen regels overtreden vwb bv uniformwetten etc.
      Mocht u dat interessante informatie vinden en/of zou er een vereniging oid ontstaan waarbij het bedrijf/terrein onder toezicht komt na sluitingstijd waarbij in hesjes gestoken vrijwilligers vuil/afval in de omgeving rapen/ruimen en evt. onwenselijke handelingen tijdig opmerken, dan zou dat vast leden trekken.”

      Ik denk niet dat het in goede aarde viel. Ik bedoelde het niet als anti-opvang/buitenlander actie, het was meer een opmerking over de mogelijkheden. Met willekeurige opdruk hesjes blijkt het mogelijk om als toezichthouder op te treden of iig mensen/functionarissen aan te spreken in het gemeenschappelijk belang zonder wetten te overtreden.

  24. De NOS en de publieke omroepen zijn het smeermiddel van de EU en haar beleid. Daarom volharden ze in de term vluchteling, al is slechts een miniscuul deel vluchteling.

    Vanmorgen werd op Hilversum 1 benadrukt dat het hier om hooligans gaat, die van buiten komen. Mensen dus die er alleen maar zijn om te rellen. De bewoners zijn dus helemaal niet zo erg kwaad? Zou dat echt waar zijn?

    Een pegida demonstratie werd bij het NOS journal Extreem rechts genoemd. Zou het? Met andere woorden, als u meeloopt dan bent u met terugwerkende kracht medeverantwoordelijk wat er in de 2e WO gebeurt is. Emotionele chantage.

    De politiek en de staatsmedia walgen van de kiezer.

    • Dat die mensen van buiten Geldermalsen kwamen, wijst er juist op dat ze heel altruistisch zijn, en niet alleen aan hun eigen stad denken! Solidariteit.

      • Juist. en ‘van buiten’ wil in dit geval zeggen van omliggende dorpen en gehuchten. Die worden ook met deze stroom kansloze kerels geconfronteerd.

  25. Zoals Andre van Delft aangeeft, is het voor normale burgers niet te doen om deel te nemen aan een demonstratie d.w.z. hun recht hierop op te eisen. Altijd zullen er false flag acties zijn zoals door Afa. Stel dat er 1.000 mensen actie willen ondernemen, dan is dat via de vergunningverleners al lang doorgesijpeld naar o.a. Afa. Stel dat het wel zou lukken en die 1.000 worden tegen gehouden dan zullen zij door de opgetrommelde politie worden tegen gehouden in het kader van de-escalatie. Zo is er voor de overheden altijd wel een smoes om goedwillenden aan te pakken; ze willen nl. niet dat tuig zich openlijk laat zien want dan kunnen (eventuele) verbanden ook worden nagetrokken. Politie kun je coördineren vanuit Den Haag en het leger via Brussel. We zijn in het pak genaaid.

    • Gnor, wat is erop tegen om gewoon te komen als er een pegida-demo is?
      https://www.facebook.com/pegidanederland/

  26. De overheid is uw vijand.

  27. Dit soort reacties zullen een normaal beeld gaan vormen in nederland zolang de politiek en gemeentes gewoon maar doen waar ze zin in hebben..

    Ondertussen vernomen dat er in Arnhem (Elden) ook 350 asielzoekers komen in een voormalig bejaarden tehuis.. deze 350 asielzoekers zouden volgens de buurtbewoners ook gelijk een verblijfvergunning hebben gekregen.

  28. De EU en de politiek voeren gewoon de agenda uit van de EU, en die agenda is ondermeer dat de homogene bevolking, is niet zo EU gezind, zo snel mogelijk uitgegomd wordt.
    Deskundigen waarschuwen al dat de huidige stroom nogmaals verveelvoudigd zal worden met migranten die niet in staat zullen zijn lagere school niveau te halen, 70% zal de rest van hun leven een uitkering hebben. En ze zullen neerkijken op degene waardoor ze gevoed worden, hun normen en waarden haten, zoals telkens weer blijkt uit peilingen.
    De politiek en hun propaganda machine, de werkgevers en de banken, zij zullen hun programma door uw strot trappen. Linksom of rechtsom.
    En Frankrijk laat zien als 1/3e het er niet mee eens is, de 2/3 die nog steeds gehersenspoeld is, die 1/3 het zwijgen oplegt. Gewoon doordat middenpartijen zich terugtrekken uit de verkiezingen.
    Merkel zal de meest schadelijke leider kunnen worden uit de geschiedenis van Europa.

  29. Andre van Delft

    17 december 2015 op 02:52

    Ook het Rotterdamse Raadslid Leo de Kleijn van de SP vindt dat.
    Hij zei op 19 november in de Rotterdamse Gemeenteraad:

    “In mijn woordenboek is demonstreren: dan ga je lopen, dan ga je niet ergens staan. Er mag niet gedemonstreerd worden, omdat er tegenacties zijn aangekondigd. (…) Dan ga je daarmee lijnrecht in tegen de vrijheid van demonstratie”.
    http://rotterdam.raadsinformatie.nl/vergadering/91512/Actualiteitenraad+19-11-2015 vanaf 1:18:22

    De geweldsdreiging en de slechte pers die de demonstraties van Pro Patria en PEGIDA kregen, zorgen ervoor dat bezorgde burgers nauwelijks mee durven te doen, en de deelname blijft beperkt tot een paar honderd mensen.

    Ons nepbestuur dat alleen nepkranten leest en neptalkshows kijkt, denkt dat het volk het allemaal wel slikt. Maar de laatste tijd is de vlam in de pan gaan slaan. Nederland komt op de helling. Het land dreigt onbestuurbaar te worden.
    Om dit te keren moeten de instituties in neutrale handen komen; de linkse overmacht…

    • @Andre van Delft,
      .
      m.i. is het tij niet meer op een vreedzame wijze te keren.
      de “gestrande” asieleisers/allochtonen van nu, en afgelopen 50 jaar gaan niet meer vrijwillig weg !
      .
      ik ben bang dat het tij enkel nog door een bloederige burgeroorlog gekeerd kan worden.
      .
      ik hoop van harte het mis te hebben…….

  30. Andre van Delft

    17 december 2015 op 02:52

    We hebben een nepdemocratie met nepinstituties waar links doorheen is gemarcheerd:

    nepjournalisten, nep-publieke omroep, nepjustitie, een nep-OM, gepolitiseerde nepuniversiteiten met nepwetenschappers, nepdominees, neppastoors, nepcabaretiers. Gehersenspoeld kiest het volk steeds een nepparlement en nepgemeenteraden met neppolitici. Een nepprocedure levert nepburgemeesters. Bijna alles wat er toe doet is nep, dat wil zeggen in linkse handen.

    Ook onze vrijheid van meningsuiting is zo goed als nep. Ik heb in het afgelopen anderhalf jaar meegedaan aan vijf vreedzame demonstraties tegen islamisering:
    Pro Patria in Den Haag, twee maal PEGIDA in Utrecht, PEGIDA in Rotterdam en in Aken. Alle vijf de demonstraties zijn gesaboteerd.

    De politie brak de wandeling van Pro Patria door de Schilderswijk af omdat jihadjongeren verderop met geweld dreigden. PEGIDA mocht nergens lopen van de gemeentes, vanwege de dreiging van links geweld.

    Als lopen verboden is, is het demonstreren nep.

    • Andre,
      Je toespraak onder de Erasmusbrug was top. Je stipte daar ook even het Duitse schuldgevoel aan. Misschien kun je er in een eventuele volgende toespraak (as zaterdag?) op wijzen dat dit “schuldgevoel” een ontwrichtende werking op de andere EU-landen heeft, het omgekeerde van wat een echt schuldgevoel zou moeten beogen. En natuurlijk de Joden. Die help je ook niet door miljoenen moslims te importeren. Een breed besef van deze ongerijmdheid zou de steun voor Merkel verder kunnen ondermijnen.

      • Andre van Delft

        17 december 2015 op 20:53

        Dank je wel Koos! A.s. zaterdag spreek ik niet op de demo in Rotterdam.

        Voor de geïnteresseerden zijn hier de teksten van mijn toespraken voor PEGIDA in Utrecht en Rotterdam, op 8 en 29 november:

        http://verenoflood.nu/toespraak-tot-pegida-demonstratie-op-8-november/
        https://ejbron.wordpress.com/2015/12/01/toespraak-van-andre-van-delft-tijdens-pegida-rotterdam/#comment-396000

  31. g.h.m.leferink

    18 december 2015 op 10:24

    Mijnheer van Delft, ik geef U grotendeels gelijk, maar ben het niet eens met Uw “…dat wil zeggen in linkse handen.” Volgens mij moet dat zijn: “in SLINKSlinkse handen”.
    Goodgoan: Gait H.M. Leferink

  32. kan iemand mij uitleggen waarom zo een kopvod op die vergadering is uitgenodigd om te spreken ?

    • Leverde het gewenste plaatje op: anti-democratische rooie burgemeester, kopvodje en op de achtergrond wat bange veldwachters. Precies zoals de NOS het graag ziet, om te kunnen framen en nietmoslims/nietlinksen de schuld te kunnen geven. Helemaal georkestreerd volgens het script, want extreemlinksen staan er om bekend false-flag-operations uit te voeren om deze zaken op nietlinkse acties te laten lijken. Wat is er nou helemaal gebeurd? Er wordt wat vuurwerk afgestoken; niet ongebruikelijk in de laatste weken van het jaar. Er wordt een illegaal geplaatst hekwerk terzijde geschoven; mooi burger initiatief. Er worden dienders, die opzettelijk de openbare orde komen verstoren, erop gewezen dat zij openbare orde hebben te respecteren; prima actie. Verder niks, helemaal niks. Achteraf wel een paar gebroken ruiten in beeld te zien; die zullen door de gefrustreerde ME’ers ingeslagen zijn, immers zijn zij de enigen met geweldsmonopolie, wapens en passend motief om zo destructief op te treden.

  33. Als je de boel ‘bij elkaar wilt houden’ moet er ook altijd zo’n excuus-moslim met PVDA-lidmaatschap bij die in trainingssessies en vergaderingen het juiste jargon en taalgebruik heeft geleerd. Dat luistert zo lekker weg voor laag-opgeleide PVDA-tokkies.

  34. Ik denk niet dat de AFA hier een vinger in de pap heeft. AFA en ANTIFA zijn links-radicalen en zijn juist voor de vluchtelingeninstroom. Ze verstoren dan ook alleen ‘rechtse’ bijeenkomsten.

    Geldermalsen is een typisch boerendorp en de jeugd is daar niet bang. Ook de omliggende dorpen hebben met dit azc te maken en in de weekends zijn er buiten de disco’s geregeld matpartijen.

    Dit zijn geen stadsjongens met spandoeken. Die zouden meteen door de bewoners als vreemdelingen zijn herkend en als het AFA was, zullen de bewoners dat snel genoeg bekend maken denk ik.

    Geldermalsen ligt trouwens dicht bij Leerdam en heeft ook een grote molukse gemeenschap. Niet dat zij met de rellen iets te maken hebben, maar ik vermeld het even.

    • “. Niet dat zij met de rellen iets te maken hebben, maar ik vermeld het even”
      .
      wat een walgelijke insinuatie dg, ben ik niet van jou gewend !
      .
      waarom meld je het dan wel ??????

      • Ik vermeld het omdat het zo is. Ik insinueer niets en zeg dat zij er niets mee te maken hebben. Dat kun je toch ook op de beelden zien?
        Wat ik wil zeggen is, dat niet heel Nederland bestaat uit grachtengordelwatjes bestaat.

        • @Harry Nak, niet zo hysterisch reageren alsjeblieft. Ik heb het grootste begrip voor de inwoners van Geldermalsen. Ze wordedn nu als relschoppers afgebeeld, maar binnen zaten de echte criminelen, die schijt hebben aan de bevolking en middels handjeklap over de ruggen van de mensen heen lopen

          • dg, hysterisch ? my ass.
            .

            “Ik vermeld het omdat het zo is. Ik insinueer niets en zeg dat zij er niets mee te maken hebben”
            .
            in leerdam hebben ze ook eikenbomen en rode paddenstoelen, is net zo vermeldenswaardig als het vermelden dat ze een molukse gemeenschap hebben in deze context.

  35. een “”zaadje” planten over de molukse gemeenschap icm rellen, en dan zeggen dat ze er niets mee te maken hebben, sorry hoor, je lijkt nu timmerfrans wel met zijn huichel toneelstukjes.
    .
    het gaat er mij om dat je hier de molukse gemeenschap zit te framen terwijl die er 0.000% betrokkenheid bij hebben.

    • Gelul. Richt je woede ergens anders op en niet op mij. Hoe ik erover denk staat hier: http://fenixx.org/2015/12/17/nederlandse-burgers-met-de-rug-tegen-de-muur-en-hun-neus-tegen-een-dranghek/

  36. OT

    CDA woedend over ontbreken radarbeelden MH17

    “In antwoorden op de zoveelste reeks Kamervragen van de CDA’er geeft het kabinet toe dat er, behalve bij de MH17, in de afgelopen tien jaar geen enkel vliegtuigongeluk heeft plaatsgevonden waarbij onderzoekers niet de beschikking kregen over radargegevens. Verder schrijft het kabinet dat het geen enkele poging meer wil doen de gegevens boven water te krijgen omdat het wel krijgen van die gegevens de conclusies van het OVV onderzoek niet zal veranderen.”

    http://www.rtlnieuws.nl/nieuws/politiek/cda-woedend-over-ontbreken-radarbeelden-mh17

    Verder schrijft het kabinet dat het geen enkele poging meer wil doen de gegevens boven water te krijgen omdat het wel krijgen van die gegevens de conclusies van het OVV onderzoek niet zal veranderen.”

    Verder schrijft het kabinet dat het geen enkele poging meer wil doen de gegevens boven water te krijgen omdat het wel krijgen van die gegevens de conclusies van het OVV onderzoek niet zal…

  37. In Nederland hebben we geen ‘big owners’. In Nederland hebben we regenten. En die regenten spreken tegen ons . Het is niet de bedoeling dat we terugspreken, laat staan tegenspreken.

  38. George Carlin /They Don’t Care About You

    https://www.youtube.com/watch?v=BK3nmXZp9Ig

  39. Ook op de gewelddadige ontruimingen van vluchtkerken, - kantoren, - garages en - tentenkampen wordt nooit verontwaardigd gereageerd. Althans, niet in de politiek of msm. Verontwaardiging reserveren voor boze blanke Nederlandse burgers.

  40. Alles was al ingeregeld bij de bekende AFA clubs. Ach het past heerlijk in het groot EU gebeuren. Wat natuurlijk uit zal monden een het zoveelste stranden van een links project. Nog nergens heeft ooit het socialisme geleid tot succes. En neem dat maar breed, zeg elke Marx geïnfecteerde club.
    Maar ja, als het niet gaat met het afstotelijke socialisme kunt u altijd teruggrijpen op het tweelingbroertje religie. Individueel denken, jakkie, moeten we niet willen!
    Aardkloot anno heden, een soap!

  41. De hele Tweede Kamer sprak er schande van dat Dijkhof in Oranje een overvalstactiek toepaste: http://nos.nl/artikel/2061761-kamer-wil-terug-naar-oude-afspraken-met-oranje.html Dat leidde er toe dat Dijkhof en Diederik Samsom hun treurnis over de gang van zaken in Oranje uitsrpaken en beterschap beloofden. Geen overvaltactiek meer en kleinere aantallen. Dat was op 7 oktober 2015 de belofte. Het is nu tien weken later en die belofte is al weer gebroken in Geldermalsen door een PvdA-burgemeester die vier dagen de tijd geeft om een besluit te nemen over de opvang van 1500 asielzoekers voor de komende tien jaar., waarbij een familiebedrijf met 120 werknemers compleet omsingelt zou worden door een AZC. Dan vraag je als burgemeester toch ook om een opstand, of ben ik nu gek?

    • @Tipo
      Neuh. Alleen vermoed ik dat de echte bevolking hem smeerden bij de horden van AFA/Antifa en nog een club. Het is toch veelzeggend dat de politie volgens NOS slecht 1 arrestatie heeft kunnen verrichten.
      Ik ruik iets. Communisme?
      O nee, het is extreem libertarisch! Als het niet zo lachwekkend zou zijn zou je erom kunnen janken.

      • Er zouden 11 aanhoudingen zijn. Maar dat er agent provocateurs en AFA-tuig met rotjes bijzaten, dat is goed voor te stellen. Nu gaat het alleen over de rellen en niet over het bizarre plan van deze AZC. De burgemeester was alle tegenstanders op twitter al aan het framen, binnen een minuut na de ontruiming. Ze smachtte hier naar, en heeft het uitgelokt.

        • g.h.m.leferink

          18 december 2015 op 10:14

          ‘Tipo’, wat is dat, ‘framen’? Dat woord ken ik niet want ik ben niet op cursus nieuwste-modetjes-Engels geweest. Или вы не говорите по голландски ?
          Goodgoan: Gait H.M. Leferink