Geert Wilders wil weer politiek met inhoud

 

Als iets mij opviel aan het tv interview dat Geert Wilders gaf aan Rick Nieman, was het wel dat Wilders door de clichévragen van Nieman heen wist te breken om een verhaal met inhoud over het voetlicht te brengen.

Nederlandse verkiezingen gaan nooit over inhoud. Het is geleuter over miljarden zus en miljarden zo en wie met wie wel of niet wil regeren, over imago, over al die dingen waar het de Nederlandse kiezers helemaal niet om gaat.

Nederlandse kiezers interesseert het geen moer hoe het CPB de cijfertjes doorberekend heeft. Die willen een grote visie horen over waar we staan in de wereld, waar we heen gaan, wie we zijn en wat de wegen zijn die we kunnen bewandelen.

Het is nu Rutte tegenover Wilders.

Rutte is de politicus zonder inhoud die met iedere wind meewaait. Die al verkondigd heeft dat hij geen visie heeft en dat hem dat ook helemaal niet interesseert. Die bij de vorige verkiezingen de mensen dingetjes beloofde, die beloften niet nakwam, toen sorry zei en nu weer dingetjes belooft, ervan uitgaand dat mensen geen geheugen hebben en als drukpoppetjes op consumptie impulsen reageren.

Wilders heeft wel een visie. Hij gaf aan tegenover Rick Nieman dat hij die nog op een postzegel zou kunnen doorgeven. Zo duidelijk.

Nederland moet weer ons land worden.

De islam is erger dan het nazisme.

Stop de massamigratie.

Inderdaad, een postzegel. Stem je op Wilders, dan stem je op deze dingen. Vind je dat dit niet de problemen zijn waar het om draait, stem dan ergens anders op. Of beter nog: Maak maar eens duidelijk waarom dit niet de problemen zouden zijn waar we nu mee te maken zouden hebben. Ga de discussie aan. Verdiep je in de islam. Verdiep je in de bevolkingsexplosie van Afrika, en de achtergronden daarbij. Verdiep je in de omvolking die het gevolg is van de aanhoudende massamigratie. Verdiep je in het belang om weer een volk te kunnen worden en onszelf te hervinden in een gemeenschap.

Vind je dat er allemaal niet toe doen, beargumenteer dat dan. Maar stop met de domme hysterie. En stop met het geloven in cadeautjes van politici. En stop met het zeuren over details als je zelf niet aan kunt geven wat de hoofdlijnen zijn.

Tja. Het kan inderdaad op een postzegel.

Tweet about this on TwitterShare on FacebookPrint this page

90 Reacties

  1. En intussen krijgt Rusland overal de schuld van.
    Terwijl, toen het een USSR was, iedereen zweeg over de agitprop vanuit Moskou. Maar nu Moskou ‘rechts’ schijnt te zijn (vanwege alliantie met de Orthodoxe Kerk), slaan alle linksen ineens alarm als het over Rusland gaat. Zooo totaal ridicuul; wat zet links zichzelf in het hemd.
    Waar zijn de strafkampen?? Waar ze ten overvloede waren in de linkse Sovjet-tijd. Waar zijn de verboden op bezit?? Waar zijn de verboden op vrij reizen (Verboten in de USSR)?
    Rusland is juist westers geworden,maar met behoud van traditionele kerkelijke waarden (en dan nog vrijheid gevend). Juist die kerk schijnt de linkse westerse wereld tot de aanval te inspireren. Waar dezelfde lieden de USSR voortdurend wilden vrij pleiten. Want die USSR vervolgde de kerk.

    De islam vervolgt ook de kerk. Vandaar al die linkse sympathie. Ik zie een systeem.

  2. De religieuze politie die namens het barbarendom gewone mensen vervolgt; dat wil ik zeggen.
    Niet een religieuze politie die de barbaarsheid vervolgt, zoals ik abusievelijk schreef.
    Helaas wordt dit blog vervuild door types die mijn walging hebben. Ik begin zelfs een opzettelijke ‘framing’ van deze site te vermoeden, van zulke types die zich opzettelijk als anti-semieten presenteren.
    We weten immers niet wie er allemaal achter dat schermpje van ons, actief is. Het zou mij niet verbazen als dit de zwakte van het internet wordt, waarna de hype vanwege deze zwakheid, aan belang gaat inboeten.
    Gaan we weer verlangen naar papier met journalisten die bij naam en toenaam gekend worden.

    • Ik had vermoed dat deze reactie aan het eind van de draad geplaatst zou worden. Als antwoord op Edmund V. O. Katusz.

  3. Weet niet of onze staats tv aandacht heeft besteed aan deze persconferentie, daarom link ik ‘m voor de zekerheid want het was een zeer prettig, warm en volwassen persconferentie. Zet daar de verongelijkte en doorgedraaide schreeuwende malloten van bv cnn tegenover, dat zijn puberale talking heads die het idiotisme van links belichamen.

    https://www.facebook.com/DonaldTrump/posts/10158654390690725

  4. Joost,
    Wat is je site traag!
    Het was altijd al de traagste die er was, maar nu lijkt het wel minuten te duren voordat er verbinding is. Misschien eens tijd voor een update.

  5. Tegenstrijdig met peilingen:
    Volgens de peilingen loopt de PVV momenteel leeg.
    Wat daar mee tegenstrijdig is komt van de Telegraaf die een onderzoek deed met WUZ over het zinvol zijn van het MP debat zonder de VVD en de PVV. Daar kwam uit dat slechts 6% het debat laat meewegen en 73% weet ook al lang op wie men gaat stemmen. 12 % gaat op de VVD stemmen en op de PVV bijna de helft!! Dus zeker 3x meer op de PVV dan VVD.
    Dus ik weet het net zo niet met dat leeglopen. Ditmaal wil men echte verandering, het is tijd voor vernieuwing is de laatste zin bij de telegraaf.
    Hier te lezen: http://www.telegraaf.nl/watuzegt/27627124/__Debat_zonder_PVV_en_VVD_is_zinloos__.html

    • @Pieter G
      Naar het schijn heeft men e.e.a. opgehangen aan die beruchte stemwijzer waar zowat iedereen daar uitkwam waar de wenkbrauwen richting kruin gaan. Ik kwam op SGP. Nou is dat een stukje in de richting, maar niet correct. Kijk ik naar de nieuwste peiling, wat schetst? De SGP op 5 zetels. Nou die gaan ze dus helemaal nooit halen.
      Mwah al die peilingen moeten twee maanden voor in de prullenbak, u licht de mensen maar voor…., ow, dat doen ze zelf al via internet en alleen deze nonsens kan nog worden ingezet.
      Nou na Brexit/ Trump, zal dit (tenzij men zo grof fraudeert dat het zelfs controleurs te bar wordt) de volgende desillusie worden voor het Vierde Rijk clubje.

  6. Over de PVV en hoe ander partijen de belangen verkwanselen, ook in de provincies, in dit geval Drenthe en windturbines.
    Voor mensen die precies willen weten hoe de politieke kaarten liggen kijk naar deel van de Commissievergadering.
    drentsparlement-nl-Vergaderingen-Statencommissie-Omgevingsbeleid-OGB/2017/15-februari/13:00. Ga naar punt 8 van de vergadering. Nico Uppelschoten van de PVV legt haarfijn uit hoe de zaken in elkaar steken en krijgt alle belanghebbenden over zich heen.
    Trek er een half uurtje voor uit en dan weet u gelijk hoe uw politieke partij zaken doet. Het is zelfs zo erg dat politiek Den Haag het beter met ons voor heeft dan de partijen in de Staten van Drenthe (uitgezonderd de PVV fractie Drenthe)
    Wilt u 08 maart 2017 13:00 uur Provinciale Staten (PS)de vergadering bijwonen als publiek dan kan dit. Gewoon melden bij de balie in Assen en dan krijgt u een pasje waarmee u op de publieke tribune kunt plaats nemen.
    In deze vergadering wordt er door iedereen gestemd…

  7. 1.Nederland moet weer ons land worden/2. De islam is erger dan het nazisme/3. Stop de massamigratie. …… “beargumenteer dat dan”.

    De keizer zonder kleren… Punt 1 is demagogie, iedereen heeft er een ander beeld bij. Maar goed politiek… Punt 2 is een declaratie, geen programma. Nazies gooiden we bommen op in WW2. Wat doe je nu? Koran uit huizen halen? Religie verbieden, alle denominatie. En Soefi (ook Koran)? Altijd die details! Laat ons aub lekker zeuren en over alles heenstappen! En dan punt 3. ja HOE DAN. Heeft alleen zin als Europees besluit ander houdt de EU gewoon op. Met welke consequenties? Over nagedacht? Welnee, postzegels likken!

    Sorry maar Wilders zijn verhalen functioneren slechts als schaamlap voor het feit dat hij géén inhoud heeft, géén idee. Alleen als boze opposities komt -ie er nog mee weg.

  8. Edmond V.O. Katusz

    16 februari 2017 op 00:26

    “1.Nederland moet weer ons land worden”
    “Punt 1 is demagogie, iedereen heeft er een ander beeld bij. Maar goed politiek”

    Een zeer groot aantal Nederlanders heeft er kennelijk een zeer goed beeld van, gezien de resultaten van de voorspellingen. Men voelt haarfijn aan wat hij bedoelt, zelfs als men het er niet mee eens is.
    Tschüß, Edmond V.O. Katusz

  9. Edmond V.O. Katusz

    16 februari 2017 op 00:30

    “2. De islam is erger dan het nazisme”

    Dit is zijn visie en dat wordt aldus uitgewerkt in het verkiezingspgrogramma. Lijkt me vrij duidelijk.

    Nederland de-islamiseren
    Nul asielzoekers erbij en geen immigranten meer uit islamitische landen: grenzen dicht
    Intrekken alle al verleende verblijfsvergunningen asiel voor bepaalde tijd, AZC’s dicht
    Islamitische hoofddoekjes niet in publieke functies
    Verbod op overige islamitische uitingen die in strijd zijn met de openbare orde
    Preventief opsluiten radicale moslims
    Criminelen met een dubbele nationaliteit denaturaliseren en uitzetten
    Syriëgangers niet meer terug laten keren naar Nederland
    Alle moskeeën en islamitische scholen dicht, verbod koran
    Tschüß, Edmond V.O. Katusz

  10. Edmond V.O. Katusz

    16 februari 2017 op 00:38

    “3. ja HOE DAN. Heeft alleen zin als Europees besluit ander houdt de EU gewoon op. Met welke consequenties? Over nagedacht? Welnee, postzegels likken!”

    Ik citeer weer uit het programma: “Nederland weer onafhankelijk. Dus uit de EU” Verder heeft de heer Wilders een onderzoek in bureaulade liggen waaruit blijkt dat Nederland er op vooruit zal gaan, als het een Nexit pleegt, dus wel degelijk heeft hij over nagedacht en het laten onderzoeken. Met dat onderzoek kan men het natuurlijk eens of oneens zijn.
    Denk ook even aan Hongarije, EUlid, dat de kont tegen de krib gooide inzake de vluchtelingenstromen. Hek! Hongarije is nog steeds EUlid.
    Tschüß, Edmond V.O. Katusz
    PS
    Heb mijn reactie in 3en gehakt, want de karakterlimiet maakt reageren ietwat onhandig.

  11. In Frankrijk wordt al een aantal dagen flink gereld, sommigen spreken zelfs over een mini burgeroorlog, anderen zeggen spottend dat dit de gedroomde multiculti utopie is waar links zo naar verlangt. Het ironische is, als je naar de beelden van die rellen kijkt is het alles behalve multiculti, je ziet slechts één cultuur, de islamitische, een cultuur die in strijd is met alle andere culturen.

    Toch besteedt onze msm er nauwelijks aandacht aan. Zal wel met de aanstaande verkiezingen te maken hebben want stel je eens voor dat Wilders toch meer gelijk heeft dan sommigen zouden willen. Het lijkt wel alsof een groot deel van de westerse bevolking besmet is met een virus waardoor je volledig de realiteitszin verliest, erger nog ze worden zwaar agressief wanneer ze met de realiteit geconfronteerd worden. WorldWar Z wordt steeds meer werkelijkheid.

    • @ Dick

      “Het lijkt wel alsof een groot deel van de westerse bevolking besmet is met een virus waardoor je volledig de realiteitszin verliest, erger nog ze worden zwaar agressief wanneer ze met de realiteit geconfronteerd worden.”

      De westerse bevolking of de westerse MSM?

      https://joostniemoller.nl/2017/02/europese-volkeren-onderzoek-moslimban-nu/

      • @Dawg
        Beiden, maar van de msm kan je nog denken wiens brood men eet etc..

        Sinds de verkiezingen kijk ik af toe naar cnn, daar zijn ze echt doorgedraaid, zwaar zwaaien met de armen tijdens het krijsen, praten kan je het niet meer noemen. Zag bij cnn een blonde reporter helemaal uit haar plaat gaan, schreeuwen en ze gooide zelfs met haar pen omdat Trump nog steeds niet zwart op wit heeft aangetoond dat 3 miljoen mensen stemfraude zouden hebben gepleegd. Dat trekt ze niet of zoiets en werd daardoor agressief en iedereen vond dat normaal, nog nooit zoiets gezien.

  12. @Dick. Ik heb wel een mogelijk antwoord op uw vraag:

    OPS – Ostrich Parasitic Syndrome:
    Deze ziekte zorgt dat een persoon realiteiten, die voor ieder van ons zo helder zijn als het bestaan van de Zwaartekracht, ontkent. Zij construeren een alternatieve realiteit Unicornia genaamd. In zo’n wereld doen dingen als;
    Wetenschap, redenatie, regels van causaliteit, drempels v/d bewijsvoering, een bijna oneindige stroom data, data analyse procedures, verklarende statistieken, de epistemologische regels aangaande wetenschappelijke methodes, historische patronen, dagelijkse patronen, en gewoon goed boerenverstand niet langer ter zake.

    • @Dick. Deel 2.

      In plaats daarvan zijn de waanbeelden van de orakelende OPS lijder geworteld in denkbeeldige correlaties, niet-bestaande causale links, en feel-good progressieve platitudes. Ostrich logica wordt altijd geleverd via een air van hooghartige morele superioriteit. Twee veelbetekenende signalen van co-morbiditeit bevatten een nare vorm van het Dunning-Kruger Effect (arrogantie en zelfverzekerdheid aangaande de eigen idiotie) en introspectieve blindheid (het onvermogen om zelfs maar te beseffen dat je geïnfecteerd bent met OPS). Deze twee co-morbiditeitsfactoren gekoppeld aan OPS maken dat elke vorm van constructieve dialoog onmogelijk is.
      Vrij naar Gad Saad, wetenschapper aan een Canadese universiteit.

      Gad Saad is zelf ooit gevlucht uit Libanon voor de moslims. Hij spreekt o.a. vloeiend Arabisch, Hebreeuws en Engels en heeft zeer diepgaande kennis van de Koran. Hij heeft aan den lijve ondervonden hoe e.e.a. werkt. Hij ontkracht dan ook volledig wat de Linkse…

      • @Dick. Deel 3.

        (Laatste stukje was weg gevallen.)
        Hij ontkracht dan ook volledig wat de Linkse Kosmopoliet oreert. De man heeft werkelijk geen goed woord over voor de alles omvattende waanzin die het “Westen”, en dan met name Europa, overspoelt. Demografie laat niet met zich sollen en die tijdbom tikt onverbiddelijk, en steeds sneller, verder…

  13. @Sjefke
    Heb idd weleens wat gezien van Gad Saad, kwam realistisch over.

  14. Edmond V.O. Katusz

    15 februari 2017 op 01:30

    @Dominic,

    Vindt u nu echt dat uw huidige gelamenteer over Oosteuropa ook maar enigszins bijdraagt aan zinvolle discussies hier. We kunnen het missen als kiespijn, dit soort vlegelgedrag.

    @Dick,
    Ga er s.v.p. toch niet zo op in; ik begrijp uw wrevel, ’t lucht ook op om in te gaan tegen deze putluchtverspreiding, maar het helpt uiteindelijk niet. De webstek van dhr. Niemöller is niet de geëigende plaats om een beetje te flame-warren, toch?
    Tschüß, Edmond V.O. Katusz

  15. Edmond V.O. Katusz

    15 februari 2017 op 01:22

    “Politiek met inhoud”

    Lichtelijk off-topic, maar toch. In de pers wordt uitgebreid ingegaan op de manier waarop president Trump handen schudt. Nou vraag ik u, meneer Sonneberg … Godsakkerdenondejupeerd! De doomsdayclock staat op twee-en-een-halve-minuut voor twaalf en een zooi journalisten kwijt zich van de belangrijke taak om te tonen hoe Trump mensen naar zich toe trekt tijdens de handschudding. Prioriteiten geheel zoekgeraakt. Ja, ja, in de polletiek* gaat het om inhoud.

    Overigens lijkt me de hele Flynn-affaire een zeer zorgwekkende zaak, dit is politiek op zijn Jan-boeruh-fluitjes, hier komen gemakkelijk ongelukken van!
    Tschüß, Edmond V.O. Katusz
    * dubbele “l” is express.

  16. Op TV. Het was oorlog uitzendingen. Die gaan over mensen die goed of fout zijn geweest. Op het einde de filosofie hoe dat te verklaren, vandaag. Dat is natuurlijk lulkoek. Die tijd, de jaren dertig als voorloper, staat bekend als economisch crises. Werkloosheid, zonder uitkering, maakte dat mensen alles deden om te overleven. Zoals werken voor Duitsland en glorie, onderduikers uitmelken, of gewoon verkopen.
    Vandaag bestaan uitkeringen, ambtenaren,hun gerechtigden, en de rest. De laatste is een democratische minderheid. Dat weten alle politieke Hans, en Worst Wiegel, heel goed. Wilders ook. Hij hoopt op het steeds naderbij komende bijltjes dag moment. Dat burgers, allemaal, zich genaaid gaan voelen, net als toen, in 1944.

  17. Ik denk niet dat er sprake van haat is, wel degelijke kritiek op een ideologie, die niet uitblinkt in inclusiviteit en dat is goed zichtbaar in het dagelijks leven.

  18. Edmond V.O. Katusz

    14 februari 2017 op 02:26

    Nog een aardigheidje. Hoe smokkelen allerlei NGO’s migranten naar Europa.
    Stop dit in YouTube
    “Caught In The Act: NGO’s Smuggle Migrants From Libya Into Europe”
    Krijg je dit
    http://bit.ly/2kEAIXh
    Sub omni canone, Edmond V.O. Katusz

  19. Edmond V.O. Katusz

    14 februari 2017 op 00:23

    … of dat American footbal/Superbowl gezeik dat we aan Mart Smeets te danken hebben. [Grinnik] Kan me trouwens niet voorstellen dat dhr. Wilders zich daarvoor zou lenen, noch dat het journovolk het echt leuk zou vinden. De PVVbaas is slim genoeg om ze verbaal deskundig af te drogen. Maar nee, laten we er maar niet aan denken.
    Tschüß, Edmond V.O. Katusz

  20. Edmond V.O. Katusz

    14 februari 2017 op 00:22

    Nu begrijp ik niet echt waarom dhr. Dijkstra zijn mening ten beste mag geven aangaande politiek, want wat is hij nu helemaal … een potsenmaker. (Typisch VARAhumor, altijd ten koste van een ander op een domme manier. Zie ook Paul de Leeuw.) Maar ja, hij is in dienst van de BNN/VARA, dan krijg je dat gezwatel.
    .
    Hij realiseert zich niet dat hij totaal geen kans had om “grappig” te doen en hooggeplaatsten belachelijk te maken, als hij in een land leefde waar het Mohammedanisme hoogtij viert. Deze lolbroekemans had in Turkije al in het gevang gezeten of elders een paar honderd zweepslagen kunnen incasseren. Dát zou ik infaam en abject vinden.
    .
    Moest trouwens even opzoeken wie Eva Cleven nu weer was. Ah.. oh… Nou, ja, was wel geschikt om de hype over twee zangeressen te bespreken. Weer dat Amerika-Amerika-infuus waaraan we gelegd worden. De Grammy’s. Net als de stront-import van van Twan Huys met dat diner waar een minister-president lollig moet doen of dat American…

  21. Edmond V.O. Katusz

    14 februari 2017 op 00:21

    Wat mij bovenmatig stoort bij m.n. de NPO is het voortdurende gehak op de PVV, alsof wij nog steeds niet weten hoe ideologisch corrupt een aantal lieden daar zijn. Alsof we niet allang weten hoe daar Gutmenschlich niet echt nagedacht wordt.
    .
    Afgelopen zondag was het weer eens raak bij Buitenhof. Marcia Luyte kondigde al aan dat ze Jan Roos van VNL zou ondervragen over de relatie van VNL t.av. de PVV. Tot vervelens toe blijf mevrouw Luyte daar maar over doorzeuren, zodat dhr. Roos haar moest corrigeren door te zeggen dat hij op de VVDstemmers mikte en niet op de PVVaanhang. Kennelijk was ze te dom geweest om een plan B te hebben voorbereid of was zo ideologisch zo strak aangeschroefd dat zij niets anders kon.
    .
    Ook hedenavond was het weer raak. Bij De Wereld Draait Door draaide Erik Dijkstra weer eens een riedeltje af: “de meeste van zijn ideeën vind ik abject en infaam”
    Nu begrijp ik niet echt waarom dhr. Dijkstra zijn mening ten beste mag geven aangaande politiek, want wat…

    • Dijkstra wordt gebruikt door de Vara vanwege zijn volkse accent, niet wat betreft inhoud. De door Dijkstra gebruikte woorden behoren niet tot zijn gebruikelijke woordenschat.

  22. @joost Afgelopen week en vandaag zag ik interessante ontwikkelingen in de krant. Een draai van 180graden tov Rusland Waar Trump al niet goed voor is :
    Trouw, vandaag
    Vijandsbeeld van Europa (Rusland) klopt niet
    citaat: Laten we kijken naar onze eigen rol in de opkomst van terrorisme en de dreiging van Rusland in perspectief plaatsen. De militaire uitgaven van alle EU-landen samen (241 miljard dollar) zijn veel hoger dan die van Rusland (66 miljard). Toch wordt een beeld geschetst alsof Poetin elk moment Europa kan aanvallen.
    Volkskrant vandaag
    (Fransen) Naar Rusland gevlucht om de moslims
    Trouw - Rob de Wijk
    Benadrukken dat Amerika onze bondgenoot is, lijkt een kansloze strategie
    Op YouTube talloze Duitsers, Zwitsers die in Rusland een bedrijf hebben opgebouwd. Ik heb in Rusland gewoond Ze hebben me altijd voor gek verklaart Zo diep zat het er ingeBrainwashed dat alles daar slecht was. Lees vooral het verhaal van de Fransman.
    Samenwerking met Rusland zal Europa goed doen…

    • Goh, opvallend. Trouw is misschien wel de meest Russofobe krant.
      Teken aan de wand? Begint men eieren voor z’n geld te kiezen?

  23. Het is de PVV of de dood.
    Iedereen zou de islam moeten haten en willen dat deze ideologie voorgoed verdwijnt.
    Er is geen enkele reden om aan te nemen dat de islam een goede variant kent omdat het zichzelf nou eenmaal heilig verklaart heeft. Met de doodstraf als middel om elke kritiek de mond te snoeren. Bizar dat juist links de islam blijft verdedigen.
    Met de massa immigratie erbij uit die landen is het geen code oranje maar code rood.
    De enige die een stem waart is is de PVV.

  24. geen enkele euro meer naar de npo!
    boycot de manipulators van Soros rtl
    defund marxistisch nederland

  25. HAHAHAHA, grappig Joost, van die postzegel, had destijds met het A4tje een reactiesheetje gemaakt (rood)… hier te zien;
    https://zeepertje.com/home/pvv-topics/verkiezingsprogramma-pvv-a4-punten/

  26. Top stuk weer Joost. De media weten gewoon niet wat ze met de enorme populariteit van o.a. de PVV aanmoeten. Er wordt nieuwe politiek gebracht met oude vragen. de aansluiting hierop is nul komma nul. Nog een maandje. Die hamer gaat vallen. hard.

  27. .
    Maar WIJ (het Nederlandse Volk) WIJ proeven weer wat hoop
    ’t is kantjeboord hoor, maar tóch zou ’t nog kunnen…
    laten we elkaar nog maar wat dromen gunnen
    en nog steeds niet toestaan, dat er wanhoop binnensloop !
    .
    Jasterke
    .

  28. ik word sowieso gek van dat hysterisch gedoe bij de NPO.
    iedere dag zitten daar de goeie bij elkaar om tegen Trump te zijn en voor EU en asiel.
    als je zegt ,ik ben tegen de EU ,krijg je te horen dat je tegen samenwerken bent en tegen democratie.
    samenwerken wil bijna iedereen ,maar een een kantoor met duizenden overbetaalde ambtenaren, die flauwekul uithalen en nergens een oplossing voor hebben ,blijven steunen, is achterlijk.
    en asiel geven is gestoord omdat je niet weet wie liegt en je niet weet wie je voor je hebt.zodra de lente begint loopt het weer over.
    de wezenloze PvdA broed alweer op een pardon en GL en D66 willen meer kanslozen hier naar toe halen omdat zoiets hun een fijn gevoel geeft.

  29. Wilders kan zijn visie en programma ‘op een postzegel’ samenvatten. Klinkt sterk, maar is dat toch niet. Er is één aspect dat ‘op een postzegel’ zou kunnen: de stopzetting van moslimisering kan kernachtig worden samengevat met grensbewaking, streng toelatingsbeleid en geen bemoeienis van de EU.
    Maar er is wel iets meer.
    Sociaal-economisch staat de PVV zeer links. Opvallend dat hierover veelal wordt gezwegen. De interviewer Rick Nieman stelde er geen enkele vraag over. Joost Niemöller heeft het er nooit over. Wat hebben de middenstanders, de boeren, het midden- en kleinbedrjf, de ZZP-ers te verwachten van Wilders? Hoe wil de PVV onze economie uit het linkse slop bevrijden?
    Democratie, zeggenschap van de bevolking: wat hebben we op dat vlak te verwachten? Wilders wil een referendumwet die ons een stem terug geeft en de elite opzij kan zetten. Dat is hard nodig.
    Maar binnen de PVV geldt wel alleenheerschappij van Wilders. De PVV kent geen leden die meepraten. Hoe lang kan…

    • Hi Nelis, ben het in principe wel met je eens maar waar het werkelijk om gaat is de grootste dreiging die NL ooit gekend heeft. En dat zijn te veel moslims. Het zijn er nu al meer dan 7%, het aantal van 1 miljoen moslims uit 2010 moest maar eens wat bijgesteld worden, en is sterk groeiende door immigratie, gezinshereniging en geboorte. Dat is een bevolkingsgroep waar terdege rekening mee gehouden moet worden en dat weten die moslims. Het is ook een bevolkings groep die zich doorgaands niet wil aanpassen aan de NL samenleving. Dat is een ongekend groot probleem. Dus wat mij betreft ligt de focus bij moslims. Niet bij Noren of Chinezen, want daar heb je geen last van.

  30. @nelis
    Slechts 2,5% is lid van een partij. Van die schamele 2,5% is slechts 4% actief binnen die partij.
    Ik weet het niet, maar het is nogal povertjes.

    Voor de rest:

    https://partijgedrag.nl/partijgelijkenis.php
    Tja, de meeste overeenkomsten met de VVD.

  31. En nu weer dingetjes beloofd = belooft

    Vindt je = vind je

    Ben je echt een journalist, Joost?

    • Hannah, schrijvers zijn nog geen correctoren. Bied je aan bij Joost om zijn teksten na te kijken.

      • Hannah de taalnazi.

        • Nou nou…Joost heeft het inmiddels aangepast.

          • @Hannah
            Op de Joop zit een Neerlandicus, zelfs hij maakt taalfouten. Best amusant gezien zijn profiel, maar het kan me eerlijk gezegd geen ene bliksem schelen. Het gaat om de inhoud.
            En geloof mij, elk mens maakt taalfouten, stijlfouten, en vul maar in. Ook gij Brutus.

  32. Ach beste Hanna, u bent er inmiddels achter dat uw inhoudsloze plemps geen effect hebben op de weldenkende mens hierdus gaat u nu over op “zchrijv en zpelvouten” commenteren ? Weet u zeker dat u geen ingehuurde Troll van DENK bent ?

    • Wat maakt dat nou uit als @Hannah je op je taalfouten wijst
      Ik heb er geen probleem mee. Ik ben soms echt de weg kwijt met de Nederlandse Taal Heb decennia in andere talen gecommuniceerd. Dus Hannah graag hoor

  33. Het zou mooi zijn als de Patriottische Lente echt doorbreekt met Wilders en Le Pen, alsook AfD in Duitsland en Grillo in Italië. Het enige “probleem” is dat het in Nederland economisch beter gaat, mensen weer schulden kunnen maken en consumeren. De huizenprijzen stijgen in veel plaatsen weer. Het urgentiegevoel verdwijnt daardoor bij veel burgers. Dat kan in het nadeel van Wilders uitpakken. Maar wie weet komt er toch een knallend goede uitslag voor hem, als de woede groot genoeg is.

    • Bij akelig veel burgers lijkt dat gevoel van urgentie zelfs nog niet eens ópgekomen te zijn.
      Dat we al met één been in de (EU)-dictatuur staan?
      Túúrlijk niet!
      Fijnste en meest vrije land van de wereld… ons Nederland.
      Dat de islam procent na procent verder oprukt?
      Niet zeuren: liéve mensen toch… en alle godsdiensten zijn toch hetzélfde… en op vrede en naastenliefde uit?
      Dat moslims oorlog voeren via verkrachtingen, zelfs van 80-plus dames en héle kleine kinderen?
      Niet zo negatief: in Nederland komen óók verkrachters voor.
      Dat niet-vluchtelingen, nauwelijks gecheckt, even 10.000 euro bij Ikea mogen uitgeven, terwijl op de pampers van onze bejaarden bezuinigd moet worden?
      Je zult zélf maar vluchteling zijn… ver van huis en haard…bwoe..hoe…!
      Dus: veel besef van urgentie lijkt me nog niet te bestaan.

      • OudeNederlander

        12 februari 2017 op 15:42

        Helaas ben ik het met je eens: de overgrote meerderheid van NL ziet helemaal geen urgent probleem.
        Te druk met hun dagelijks bestaan, niet geinteresseerd, of verkeerd geinformeerd.
        Gelukkig toont de geschiedenis aan dat je met 15 % van de bevolking revoluties tot stand kunt brengen. De rest volgt vanzelf.
        Blijft de vraag of we die 15% op 1 lijn kunnen krijgen: gezien de verdeeldheid alleen al op blogs als deze, zal dat nog een hele toer worden.

  34. Gelukkig heeft Orban gezegd dat vluchtelingen voor de islam uit West-Europa welkom zijn in Hongarije.

    • Nou SPRX ik zou zeggen hollen jongen,ik persoonlijk zou er voor geen goud willen wonen,in geen enkel oost Europees land trouwens!
      grauwe kutlanden met kleine salarissen en teveel lelijke gedrochten!

      • “grauwe kutlanden”
        Dat was eerlijk gezegd ook mijn verwachting toen ik in 1998 voor het eerst naar Oost-Europa ging maar het tegendeel is waar, hoewel de littekens van het communisme nog wel zichtbaar waren stond ik meer versteld van bijvoorbeeld de prachtige eeuwenoude architectuur waar die landen vol mee zitten, ze hebben namelijk eeuwen gefloreerd voor het communisme. Vanwege het communisme hebben we dat beeld van die gebieden en terecht want communisme/socialisme is totaal kleurloos maar dat is alweer bijna 3 decennia geleden. De vrouwen daar zijn écht prachtig, Oost-Europese vrouwen zijn heel mooi mede omdat ze trots zijn op hun vrouw zijn. Vanwege je opmerking weet ik dat je daar nooit geweest bent en dat moeten we zo houden, ga jij maar naar een land als SA wat je zo aanbidt, ga jij lekker naar doeken kijken, dan ga ik van naturel blonde vrouwen met bruine ogen en hoge jukbeenderen genieten, doei.. doei..

  35. Edmond V.O. Katusz

    13 februari 2017 op 22:55

    Neemt u mij niet kwalijk, maar dat is een toch wat lullllige voorstelling van zaken. Vooral de oude steden zijn zeer fraai. Neem Budapest, gewoon opzoeken via Google; prachtig, toch. Krakow idem.
    .
    Ik weet niet precies wat u met “gedrochten” bedoeld, maar de mensen moesten wel wonen en bijv. in de Sovjet-Unie heeft men heel wat gebouwd waarmee de gemiddelde Rus, zo die nog leefde na WOII, zeer blij was.
    .
    Overigens is het saamhorigheidsgevoel en de persoonlijke intermenselijke warmte vaak meer voorradig in het Oosten van Europa dan hier in het geatomiseerde Westen, met zijn opgedrongen hyperindividualisme.
    .
    Helaas geeft uw stukje aardig weer, wat voor soort invloed de oude Koude Oorlog-agitprop van het zgn. Westen gehad heeft.
    Tschüß, Edmond V.O. Katusz

  36. Nou Nou Dick,wat ik wel weet is dat die poolse vrouwen behoorlijk kunnen stinken en die oost Europese architectuur kan me ook niet echt boeien en geloof me ik ben met het Ek voetbal in Polen en Ukraine geweest en kan je vertellen dat het nog steeds een grauwe boel is daar!
    Poznan,een klein stadje met een historisch centrum en verder zo saai als Hendrik Ido Ambacht.
    Krakow,zogenaamd het Praag van Polen heeft de uitstraling van Tirol.
    En dan de Ukraine dat is werkelijk 1 grote afvalbak alhoewel ik wel moet zeggen dat Kiev en Lviv mooie steden zijn maar dat komt vooral door de Russische architectuur,voornamelijk mooie orthodoxe kerken,de Gouden Poort en een levendig stadsstrand!
    Er wonen trouwens wel veel moslims in Ukraine,zal je waarschijnlijk wel niet zo leuk vinden en wist je trouwens dat de broodjes kebab het lekkerste is wat je in Polen kan eten,veel beter dan de Bigos of pierogi!
    Oh en dan nog 1 stad die ik je niet wilt onthouden,Kharkiv,daar vindt je werkelijk de lekkerste…

  37. Kharkiv,daar vindt je werkelijk de lekkerste stoeipoesen die je de hemel in blazen maar de stad opzicht heeft de uitstraling van Tjernobil maar dan zonder de straling zal ik maar zeggen oh en die mooie vrouwen aldaar zijn trouwens Russisch want hoe zuidelijker je gaat hoe Russischer het wordt en hoe mooier de vrouwen aldaar!

  38. Oh Dick trouwens nog even 1 ding,als je vaak in het buitenland bent geweest dan moet je weten dat uiteindelijk de Hollandse vrouwen toch het best zijn!
    Hoeveel wij ook kunnen afgeven op onze vrouwen zijn het uiteindelijk toch de beste vrouwen.
    Het klopt dat Oost Europese vrouwen heel vrouwelijk kunnen zijn en er altijd vrouwelijk uitzien.zelfs als ze naar de markt gaan dan lopen ze op hoge hakken en zelfs als ze naar de bibliotheek gaan dan lopen ze erbij alsof ze naar het Prom gaan,ze denken stuk voor stuk dat ze model zijn en verwachten van jouw dat jij James Bond ben maar doe mij maar gewoon een Hollandse vrouw die geen zin heeft om te koken en in een trainingbroek naar de Chinees gaat voor een afhaalmaaltijd zo ben ik zelf namelijk ook!

  39. En ik heb liever Germaans blond dan Slavisch blond met een karpaten kop!

  40. @Dominic
    “Hollandse vrouwen toch het best zijn”
    Maar wel met een doek eroverheen want dat is tolerant en fatsoenlijk volgens mensen zoals jij. Ben je het daar niet mee eens dan ben je een fascistische racistische intolerante xenofobe islamofoob volgens mensen zoals jij.

  41. Nee hoor Dick dat heb ik helemaal nooit gezegd!
    Een hoofddoek moet je alleen gebruiken als je wijf er niet uitziet anders is het zonde!
    Maar als moslims hun vrouwen wel graag bedekken dan heb ik daar verder geen moeite mee,het schijnt dat hun vrouwen daar ook weinig moeite mee hebben.
    Volgens mij schijnen alleen types als jij daar moeite mee te hebben!
    Dus wie is hier nou de racist!

  42. @Dominic
    “Dus wie is hier nou de racist!”
    Dat is een goeie vraag want nu begrijp ik dat je alleen islamitische vrouwen onder doeken wil verstoppen. Word je niet duizelig van jezelf?

  43. Ohoh Dick,wat ben je toch aan het zoeken jongen.
    Ik heb helemaal niets met Islamitische vrouwen en of ze nou wel of geen hoofddoek dragen het zal me een worst wezen!
    Maar vertel eens jongen,droom je soms stiekem van een moslimvrouw!? zou kunnen toch,zie je trouwens wel vaker van die mensen die een hekel aan moslims hebben maar als ze een islamitisch vrouwtje aan de haak slaan zichzelf in ene spontaan tot de Islam bekeren!jij bent er toch niet zo een he,je zou me teleurstellen alhoewel ik wel gekker heb meegemaakt hoor!

  44. “droom je soms stiekem van een moslimvrouw!”
    Hahaha.. die @Dominic. Nou ja, bij nader inzien misschien wel, hangt van het antwoord af. Geef toe dat ik weleens stiekem van andere vrouwen droom, vooral van exotische schonen, zie mezelf dan al door zo’n amazone op een parelwit strand onder een palmboom verwend worden (en dan schrik ik wakker door een schuldgevoel 🙂

    Maar heb nooit gefantaseerd over een moslimvrouw of religieuze vrouwen in het algemeen want ik weet niet waarin ze zou verschillen als ze wel of niet religieus is. Van die exotische schone heb ik geen flauw idee welke religie ze aanhangt, weet alleen dat ze beeldschoon is en heerlijk ruikt, wat zou de islam volgens jou toevoegen zodat ik nog meer naar haar verlang?

  45. Zo nu hebben we een zeer evenwichtige staatsman gezien, een man zo realistisch.

  46. Van die peilingen geloof ik maar weinig meer. De schommelingen zijn niet geloofwaardig.

  47. Wat een heldere visie van Geert Wilders! Zet dat dan eens af tegen het prietpraatinterview met Timmermans in De Telegraaf. Volgens deze achterlijke regent zit de wereld “heel, heel, ingewikkeld” in elkaar. Hij gelooft niet in “instant koffie oplossingen”. Wat een enorme zak gebakken lucht. Trump heeft in drie weken al meer beslissingen genomen dan die Timmermans in zijn hele leven. Timmermans is een groot gevaar: hij zal nooit ook maar één probleem oplossen. Alleen maar verder op het pad van vernietiging van de NL en Westerse waarden. Totaal losgezongen van de realiteit: met zijn zogenaamd deftige hoge stemmetje! Lulletje rozenwater!
    Wilders is onze laatste kans, want anders zal aan de Timmermansen en Ruttes geen tegenspel worden geboden. Dan zullen deze elitaire bedriegers ons de totale ondergang brengen.

    • Edmond V.O. Katusz

      13 februari 2017 op 23:14

      Nee, Frans Timmermans is niet achterlijk integendeel, hij is bijster intelligent; wat er wel aan hem mankeert is zijn o.i. ideologisch doorgesnovenheid qua ideeën over de gewenste vorm van de EU. Beetje erg flauw om de man af te rekenen op zijn stem … Istie mee geboren, hoor.
      .
      Geopolitiek is wel degelijk een zeer ingewikkelde zaak, want men moet op vele borden tegelijk schaken waarbij de spelregels per land kunnen verschillen. Bovendien is het voor mij als doodgewone NLer heel moeilijk te doorzien, omdat vele geheime feiten ons ontbreken. Gelukkig hebben we nog zoiets als WikiLeaks om ons de werkelijke gorigheid der mondiale regeerders duidelijk te maken.
      .
      Goddank zijn sommigen zo ingenomen met zichzelf en hun grote gelijk dat je op het internet hun gedachtenspinsels goed kunt vinden; maar … je moet wel weten wáár je het moet zoeken. Neem alleen maar eens de hele pijplijnenkweste in het Middenoosten als reden tot veel geweld een mega menselijk ongeluk.
      .
      ’t Goede aan dhr…

  48. Edmond V.O. Katusz

    13 februari 2017 op 23:15

    ’t Goede aan dhr. Wilders is dat hij een duidelijk visie op ons land heeft en dat ontbreekt ten ene male bij de andere partijtijgers, maar die kunnen natuurlijk ook moeilijk terug nadat ze juichend in de rij hebben staan applaudiseren bij het binnenhalen van veel onnut en gevaarlijk volk.
    .
    Overigens weet ik niet of ik zo blij moet zijn met de razendsnelle kordaatkracht van president Trump, want hij creëert vele obstakels voor zichzelf. Heb de waarheid nog niet kunnen achterhalen, maar het schijnt dat hij eigenlijk niet goed wist over welk “atoomverdrag” hij het had, toen hij met president Poetin sprak. Dat is m.i. wel zorgelijk!
    Tschüß, Edmond V.O. Katusz

  49. Interessant punt van Joost, de achtergronden van de bevolkingsexplosie in Afrika. Ik maak mij daar grote zorgen over. Het middel is zo eenvoudig, gewoon minder kinderen krijgen. Ik denk dat dit het aller- allergrootste gevaar is. Het Paul van Vliet effect heb ik het wel eens genoemd, maar dat is niet waar want China heeft ervoor gezorgd dat het geld richting Afrika ging. Bij meer welvaart daalt de groei is een wet, maar die gaat niet op voor Afrika.
    Verder ga ik kijken naar het interview van GW. Ik vrees dat de VVD toch de grootste wordt, de volkskrant en andere MSM roepen linkse kiezers al op om Rutte te stemmen, want als het aan de MSM ligt kan de omvolking niet snel genoeg gaan en moet de natiestaat liever gisteren dan morgen kapot getrapt worden, want dat is beter voor de multinati… sorrie, voor de economie.

  50. Weer veel van hetzelfde. Maar Wilders bracht het goed en liet zich niet van zijn stuk brengen. Zelfs deze zogenaamd rechtse journalist kon het niet nalaten een misprijzend lachje te produceren bij tijd en wijle.
    Ondertussen wordt er weer gerommeld met opiniepeilingen en zou het aantal zetels voor de PVV minder worden. Drastisch minder. Ik geloof dit allemaal niet zo. De schommelingen zijn te sterk dus deugt de gebruikte formule niet.

  51. OudeNederlander

    12 februari 2017 op 12:44

    Voor mij draait het allemaal om baas in eigen huis zijn.
    De rest is ketelmuziek.
    En als we weer baas willen worden in eigen huis, dan zullen we uit de EU moeten stappen.
    Er is maar één partij die uit de EU wil stappen én een kans maakt groot genoeg te worden om een vuist te maken, en dat is de PVV.
    Ik zal eerlijk zeggen dat ik er geen bal om geef wie de leider is. Voor mij is de PVV een middel tot een doel, een sloophamer.
    Eerst maar eens de EU slopen, en dan kijken we weer verder.

    • Helemaal mee eens. Maar dan ook die opdringerige, vervelende, vaak criminele, straatbeeld vullende moslims er uit. Ze willen niets leren van een niet-gelovige leerkracht. Ze willen niets aannemen van een niet-gelovige politie agent. Ze hebben niets op met de Nederlandse samenleving. Ze horen hier gewoon niet thuis. Net zo min als hun moskeeën. Moslims zijn door de politiek binnen gehaald, er is ons Nederlanders nooit gevraagd of wij dit willen. Dus moslims er uit en NL uit de EU. Het zal nooit optimaal worden maar zodra dit gebeurd is kunnen Nederlanders weer vrij ademhalen en gewoon weer voor hun land gaan werken.

  52. Goed artikel.
    Stop de hysterie en stop de flauwekul.
    Laten we als volwassenen over de inhoud debatteren en politiek bedrijven.
    Ik heb vertrouwen in mijn argumenten, als PVV-stemmer.
    Hebben mijn tegenstanders dat ook?

  53. Ik heb het niet gezien, mijn vrouw wel.
    Die was van mening dat dit de eerste keer is dat iemand met Wilders een serieus gesprek voert.
    Wat haar zeer verbaasde was Wilders’ opsomming van de groepen waar de PVV de meeste stemmen krijgt: Surinamers, Turken en Marokkanen, de vierde schiet me zo niet te binnen.
    De stemmers uit die groepen zien de bui hangen als hun groepen nog groter worden, is de verklaring.
    Dan zijn ze toch slimmer dan ik dacht, en lijken, in tegenstelling tot DENK, wel integratie te willen.
    Mijn grote bezwaar tegen Wilders blijf overeind, diens ongenuanceerde haat tegen Moslims en de Koran.
    Die haat verhindert hem, zo vermoed ik, de spreuk van de balk en de splinter toe te passen.
    Ik wijd hier nu niet verder uit hoe ik tegen Islam en aanslagen aankijk.

    • Wilders’ kijk op WWII laat ik maar, niet erg relevant meer.

      • @ Gilles

        ” Wilders’ kijk op WWII laat ik maar, niet erg relevant meer.”

        Maar alles lijkt met elkaar verwezen. Trump, Wilders, WWII, de ideologie van de multicul, 9/11 en de ‘war on terror’, het jodendom.

        Recent artikel van Israel Shamir waarin wat lijntjes worden getrokken:

        http://www.unz.com/ishamir/the-futile-efforts-of-donald-trump/

  54. Ik verkondig hier al meer dan een jaar op dit blog dat heel veel surinamers, een groep waarmee ik veel contact heb, op GW gaan stemmen, wellicht heeft dat een onderzoeker getriggerd hier eens onderzoek naar te doen. Ik hoor niemand in die kringen over Sylvana. Ik vermoed dat men dit een zielig loosers clubje vind.

    De angst voor de islam is vooral bij hindoes groot, niet verwonderlijk als je hun geschiedenis kent.

  55. Er zijn heel erg veel geboren moslims die willen seculariseren maar dit geblokkeerd zien door de politiek van pamperen van de beroepsmoslims, die hen bovendien bedreigen wanneer ze niet genoeg naar de haathut komen.
    Op afvalligheid staat de doodstraf in de islam, ook hier.
    Daarom moeten die beroepsmoslims worden uitgewezen zodat er werkelijke vrijheid ontstaat voor seculariserende of naar het christendom bekerende voormalige moslims.
    In dit kader dient ook religieuse kleding zoals kopvodden verboden te worden, omdat dit door groepsdruk wordt opgelegd.
    Bovendien voorkomt dit eerwraakmoord en maakt het westerse vrouwen niet vogelvrij.

  56. Gilles, je bent abuis en je blijft de leugen herhalen dat Wilders moslims (ongenuanceerd) zou haten. Hoe vaak moet het nog gezegd worden? Geert Wilders strijdt tegen de ideologie, niet tegen mensen. Wanneer houden jullie eens op met die kulverhalen? Als de PvdA zegt dat ze het roken willen uitbannen betekent dat toch ook niet dat ze de rokers willen deporteren? Doe toch eens normaal man. Niemand trapt nog in dat geklets en het is bijzonder vermoeiend om tien jaar lang hetzelfde zeikverhaal te moeten ontkrachten.

    • @D.G.Neree, laat Gilles maar. Hij lijkt opgesloten in zijn kleine belevenis wereld, geeft commentaar op alles en nog wat maar ook op zaken waar hij, zoals hijzelf aangeeft, niet eens weet van heeft. Laten we deze site met de commentaar gelegenheid die Joost Niemoller ons biedt, respecteren en op een zo hoog mogelijk niveau voeren. Dan heeft het pas zin.

  57. =Islam en de koran. Logisch, want daar plukt men naast de hadith de leer uit. Tja en er zit nogal een bandbreedte verschil tussen het leven van Mohammed en dat van Jezus die aan een kruis werd genageld.
    Wilders heeft keer op keer gezegd niets tegen moslims te hebben, maar wel alles tegen haatpredikers en kwaadwillenden. Begrijpelijk standpunt.

    En daar er moslims zijn die dat net zo vinden, en bovendien dat zij de mening zijn toegedaan dat de kwaadwillenden niet alleen de sfeer verzieken, maar ook de toekomst van hun kinderen, stemmen zij op de PVV.

    De vierde groep die u zoekt zijn Antillianen.

  58. Edmond V.O. Katusz

    13 februari 2017 op 23:20

    “Mijn grote bezwaar tegen Wilders blijf overeind, diens ongenuanceerde haat tegen Moslims en de Koran.”
    .
    Dhr. Wilders maakte eens te meer duidelijk dat het hem vooral om de ideologie van het Mohammedanisme ging. Als Mohammedanen hier leven naar de letter van onze wet en onze normen en waarden hoogachten dan heeft hij geen probleem met ze.
    Tschüß, Edmond V.O. Katusz

    • En zo is het.
      Als we zeker wisten dat moslims onze cultuur van de diverse vrijheden binnen de democratie volledig zouden aanvaarden, hadden we geen problemen met de islam.
      We zien echter overal onverdraagzaamheid en geweld waar de islam heerst. De sharia strafwet is gewoon barbaars (we waren blij dat we dit hier niet meer kenden): afhakken van ledematen, stenigen van verkrachte vrouwen, vermoorden van ‘ongelovigen en afvalligen’. We waren blij dat we verlost waren van zulke gruwelen.
      Dit willen we niet opnieuw gaan invoeren, deze barbaarsheid die wordt vervolgd door een religieuze politie.
      Helaas is er GEEN ENKELE garantie dat moslims de democratische rechtsstaat gaan prefereren!
      Dan de talloze islamitische terreurgroepen (te beginnen met die Palestijnse, maar ook overal elders in de wereld): dat draagt NUL bij aan enig vertrouwen in deze religie en staatsvorm.
      Al die grofheid. Al dat sadisme. Al die leugens. Al die wreedheid tegen weerloze onschuldigen. Dat willen we dus…