Door Dr. Gert Jan Mulder
De bijna 500 moskeeën in Nederland hebben wij te danken aan de massa-immigratie, gezinshereniging en de gekkigheid van het massaal huwen van meisjes (veelal nichtjes en neven) uit “islamitische thuislanden”, dikwijls onbewust en onbedoeld regeringsbeleid, de van oorsprong tolerante totaal naïeve Nederlandse instelling en mentaliteit en zeer effectieve bevolkingsgroeicijfers van moslims.
Ondanks dat gisteren uit onderzoek van Maurice de Hond bleek dat de PvdA als grote schuldige werd aangewezen voor het totaal mislukken van de integratie van grote delen immigranten en dus van de multiculturele samenleving, zijn critici (Janmaat, Fortuyn en Wilders), decennia lang weggezet als randdebielen, populisten, anti-democraten, islamofoben, xenofoben, soms racisten en fascisten.
Pat Condell[1] vertelt precies waarom ik anti-islam ben. Het is onmogelijk om dat beter uit te leggen dan op die manier zoals hij dat doet. Excuses voor het Engels. En hier legt hij uit waarom hij inmiddels lak heeft aan moslims die zich beledigd voelen vanwege kritiek op hun “geloof”. In plaats van zich beledigd te voelen vanwege de kritiek op hun “geloof”, stelt hij hen voor dat zij bij hun ideologie te raden gaan hoe dat zo komt dat wij zo kritisch zijn. Hij schuift mijns inziens terecht al het geweeklaag over belediging van hun “godsdienst” opzij.
Het pleidooi van Tweede Kamerlid Machiel de Graaf van de PVV afgelopen week tijdens het integratie debat (¡) was in lijn met de redeneringen die islam critici wereldwijd volgen.
Er is een heel scala aan critici en veel daarvan heb ik de afgelopen jaren gelezen en beluisterd: Ayaan Hirsi Ali, Sam Harris, Ewald Stadler, Richard Dawkins, Christopher Hitchens, Bill Maher, Paul Condell, David Pinto, Hans Jansen, Joost Niemoller, Geert Wilders en vele anderen. Een van de meest uitgesproken is de Britse rechts liberale politicus Paul Weston, die hier uitlegt waarom hij door anderen gezien wordt als een racist en dat vervolgens dan maar erkent.
In het voorstel om moskeeën te sluiten, gaat de PVV een stapje verder dan veel islamcritici. De kern van het betoog van de Graaf (en de PVV) is dat islam niet wordt erkend als een geloof, maar wordt gekwalificeerd als een kwalijke (barbaarse, achterlijke, gevaarlijke, vrouw onderdrukkende, intolerante, homo hatende, absolute, criminele, niet verenigbaar met onze vrije democratische rechtstaat, antisemitische) politieke ideologie.
Voor mij persoonlijk geldt als bijzonder bezwaar dat islam niet verenigbaar is met de vrijheid van onze westerse samenleving, noch die van vrije niet moslims (christenen bijvoorbeeld) in vele delen van de wereld. Het gegeven dat islam daarnaast haar bijdrage heeft gehad aan de holocaust[2] maakt dat ik absoluut ben in mijn afwijzing van alles wat met islam te maken heeft, waar islam voor staat, wat islam beweegt. Ik heb geen moslims in mijn vrienden en kennissenkring, en toch kunt u mij niet als racist wegzetten of als xenofoob. Ik moet gewoon absoluut niets van de islam weten.
Wilders verdedigde de motie tot oproep tot sluiting van alle moskeeën in Nederland als volgt:
“Als er iets ongrondwettig is dan is het de islam zelf: totalitair, gewelddadig, haatdragend voor afvalligen, homo’s, vrouwen en christenen. We kunnen het iedere dag zien. Wij spreken de waarheid over de islam al vindt niet iedereen die aangenaam. Dat is onze plicht. Dat deden we en zullen we blijven doen. Ik zal me daar nooit voor excuseren. Ik ben er juist trots op.”
In 2009 liet minister Eberhart van der Laan (PvdA, huidig burgemeester van Amsterdam) een rapport opstellen (¡) waaruit de – onjuiste en onterechte conclusies werden getrokken dat moskeeën de Nederlandse samenleving 150 miljoen euro zouden besparen. Later werd aangegeven dat het rapport was opgesteld om het debat over subsidiëren van moskeeën in positieve zin te beïnvloeden[3].
Wie het boek van Robbert van Lanschot heeft gelezen, Café Mogadishu, weet dat politiek bestuurlijk Nederland totaal onwetend is over wat er in moskeeën en gebedshuizen allemaal plaats vindt. Af en toe sijpelen er berichten door in de pers over haat-imams en abjecte oproepen tot geweld en agressie tegen de westerse samenleving. Maar er gebeurt nooit iets mee.
In een opmerkelijke bijdrage op @Geenstijl maakte prof. David Pinto het onderscheid tussen islamisme en islam-light. [4] Met het onderscheid islam-light en islamisme wordt de discussie zuiverder, aldus Pinto. Men kan zich niet meer verschuilen achter dooddoeners als ‘dé islam bestaat niet’ en ‘wat is echte islam’. Demonstreren voor Hamas of IS betekent adhesie betuigen aan het islamisme. Het Westen dient haar beschaving te verdedigen, te eisen dat migranten en hun (klein)kinderen, of ze nou islam-light of islamisme aanhangen, zich houden aan de (humane) sociale verkeersregels. Deze opvatting van de Joods-Marokkaanse prof. Pinto staat echter haaks op de mening van islamitische leiders in moslimlanden, zoals bijvoorbeeld de president van Turkije Erdogan: Er is maar één islam en gematigde moslims bestaan niet.
Ik hecht meer waarde aan de kwalificering over de islam en moslims door islamitische leiders dan westerse wetenschappers die zich over deze materie buigen. Op 30 oktober 2014 beargumenteerde Ali Lahrouchi op deze site dat “Alle moskeeën in Nederland gesloten dienden te worden”[5]. Ook Lahrouchi heeft een eenduidige opvatting over waar islam voor staat, maar nog veel belangrijker, waarheen islam de moslim gemeenschap in Nederland zal leiden. Hij schildert het gevaar van de imams die in oorspronglanden zijn opgegroeid, zijn opgeleid en die door islam-oorsprong landen worden betaald.
En juist hier scheiden zich de wegen van hen die geloven dat je een onderscheid moet maken tussen aanhangers van moslim-light en aanhangers van het islamisme, of te wel de radicale-islam en hen die alle islam op vrijwel één hoop gooien.
Een tweede onderscheid is aan te brengen tussen hen die hun oordeel maken op grond van de bestaande situatie en analyse, en zij die proberen dat oordeel te laten afhangen van de verwachte negatieve ontwikkelingen in toekomst en van een groeiend aantal moslims in Nederland (en in de EU). Er zijn er in de EU inmiddels 44 miljoen. Dat toekomstbeeld vind ik schrikbarend en alarmerend, rekening houdend met alles wat wij nu al zien in de grotere steden in Europa, wat wij nu weten over de denkbeelden en de steun van jongere moslims in Nederland (en Europa, onderzoek prof. Ruud Koopmans[6]) over jihadisten, over Isis, over Hamas, over Jodenhaat, over hun afwijzing en haat tegen de westerse samenleving, de vrije westerse moraal, over democratie, over homoseksualiteit en al die andere onderwerpen waarvan wij vandaag weten dat er vrijwel geen integratie is geweest, dat er vrijwel geen sprake is van assimilatie (aanpassing). De alles overheersende islam staat dat alles in de weg. Kan niet en mag niet. Over 10 jaar zal het onderzoek naar integratie van moslims in westerse samenlevingen hooguit hetzelfde resultaat opleveren, maar naar mijn inschatting verder verslechteren.
Conclusie:
Voor vrijwel alle landen die als islamitisch te boek staan geldt dat ze kunnen worden beschouwd als landen waar de islam als een politiek dominante ideologie heerst. Islam is alles, overheerst het gehele particuliere, publieke, politieke en natuurlijk ook het geestelijk leven. Het zijn hun landen en ze mogen dat inrichten zoals ze dat zelf goed achten. Maar zodra deze islam – en moslims - uit dat soort autoritaire islamlanden naar Nederland komen, dan wordt het ineens beschouwd als gewoon een godsdienst. Dat is een raar en gevaarlijk opportunisme. Het brengt ongewenste kindhuwelijken naar Nederland, het maakt female genitial mutilation[7] (besnijden van jonge meisjes) gewoongoed, het brengt ons eerwraak [8], het doden van familieleden omwille van het beschermen van de familie eer of goede naam (!), het beperkt ons dagelijks in onze vrijheid van meningsuiting (bekritiseert u de islam of de profeet maar even), het brengt ons moslimterrorisme, jihadisten (Almere heeft het) die koppen gaan snellen in Irak en Syrië, hoge participatie in de criminaliteit door moslim jongeren bijvoorbeeld, dat Nederlandse vrouwen niet gewoon over straat kunnen zonder door moslim jongeren voor hoer te worden uitgemaakt of anders fysiek te worden lastig gevallen, dat jonge Joodse mensen in grote getale zich voornemen ons land te verlaten, dat Joodse instellingen 24 uur per dag moeten worden beschermd en last but not least het leidde tot het vermoorden van Pim Fortuyn, het islamitisch slachten van Theo van Gogh, en het maakt dat Geert Wilders inmiddels al ruim 10 jaar 24 uur per dag persoonlijke bescherming (gewapende en goed getrainde bodyguards, kogelvrije auto’s, bijzonder voorzieningen voor zijn woonverblijf, afgeschermd van de buitenwereld) nodig heeft en als een gevangene leeft, omdat moslims hem continue dreigen te vermoorden. Dat laatste overigens zonder dat een ruime meerderheid van het Nederlandse volk (of de collega’s in de tweede kamer) ook maar één vinger naar hem uitsteken. Vijf van mijn zes kinderen hebben Joodse namen. Ik kan niet op u en de Nederlandse overheid vertrouwen dat u zorgt dat hen niets overkomt. Ik heb geen enkel vertrouwen in Opstelten en het kabinet Rutte. Het zijn prutsers en wegkijkers.
Ondanks alle kritiek op islam, inclusief de opmerking dat de koran een jachtakte is op ongelovigen en afvalligen, vindt Hans Jansen toch dat islam een godsdienst is. Als u dat ook vindt, of dat je een nadrukkelijk onderscheid moet maken tussen islam-light (toestaan) en islamisme (bestrijden) zoals Pinto beweert, dan is in beide gevallen het verbieden van moskeeën een niet voor de hand liggende optie. Islamisme bestrijden kan dan slechts selectief gebeuren.
Als je echter de logica en de opvattingen van Geert Wilders en Machiel de Graaf onderschrijft, dat islam geen godsdienst is maar juist een verderfelijke politieke ideologie, en dat de gematigde islam niet bestaat, dan kun je wel tot de – politieke - afweging komen dat sluiting van moskeeën een verdedigbare stap is om islamisme te bestrijden. Het past dan bij een breed scala van maatregelen om Nederland te de-islamitiseren. Voor de discussie over de relevantie van de grondwet verwijs ik graag naar de bijdragen van Caroline Vonhoff op deze site, onder andere in “Kom zeg, zo heilig is die grondwet van ons niet” [9] of “Vrijheid van godsdienst, weg ermee! [10]
Inmiddels is al wel een 65% van alle Nederlanders van mening dat de islamitische cultuur niet bij Nederland hoort [11]. Aangezien moskeeën bij uitstek symbolen en instituten zijn van die islamitische cultuur, ligt de keuze voor het sluiten van moskeeën voor de hand. Met inmiddels al bijna 500 moskeeën zijn wij er wat laat mee, maar zeker niet te laat. Je zou dan bijvoorbeeld kunnen besluiten om een onderscheid te maken tussen radicale en gematigde moskeeën. Een discussie over het verschil tussen gematigde en radicale moslims is nooit echt gevoerd: de hele grote fanatieke radicalen groep moslims verhinderen dat en zogenaamd gematigde moslims laten zich intimideren. De lange arm van Ankara vindt zo’n discussie ook niet gepast.
Moskeeën die voor 100% met Nederlandse middelen worden gefinancierd, door in Nederland opgeleide imams worden geleid, die geen cent subsidie ontvangen en waarbij geen enkele – financiële - buitenlandse invloed geldt en die dus als gebedshuis functioneren, zoals ook kerken van andere geloofsgemeenschappen, hoeven niet in hun functie beperkt worden. Sterker nog deze moeten dezelfde rechten en plichten hebben als andere geloofshuizen. Nederland is een voorbeeldland voor het certificeren. Controleer en certificeer de moskeeën maar in plaats van de instellingen voor de gezondheidszorg.
Moskeeën die bijvoorbeeld als politiek instrument van het Turkse Ministerie van godsdienstzaken worden misbruikt, of rechtstreeks door abjecte schurkenstaten zoals Saoedi Arabië en Qatar worden gefinancierd, moeten direct hun deuren sluiten.
Nederland de-islamitiseren waar mogelijk dus.
De Nederlandse burger vindt al langere tijd dat het islamitiseren van de Nederlandse samenleving moet worden gestopt en moet worden terug gedrongen. Dus voor wat betreft de PVV: chapeau! Een uitstekend weldoordachte politieke afweging en politieke beslissing om de Nederlandse regering te verzoeken alle moskeeën in Nederland te sluiten. Het is aan onze democratische instituties om uit te maken of dat wordt uitgevoerd of niet.
Je gelooft ergens in, of je doet dat niet!
Dr. Gert Jan Mulder
[1] http://www.patcondell.net/
[2] http://martienpennings.wordpress.com/2010/01/15/was-de-holocaust-een-oorspronkelijk-islamitisch-idee-van-de-moefti/
[3] Pag. 232 e.v. Het immigratietaboe (2012), Niemoller J.
[4] http://www.geenstijl.nl/mt/archieven/2014/10/david_pinto_islam_light_en_isl.html
[5] http://joostniemoller.nl/2014/10/ali-lahrouchi-sluit-de-moskeeen-in-nederland/
[6] http://www.hpdetijd.nl/2014-09-18/analyse-wat-klopt-van-wilders-uitspraken-over-steun-voor-syriegangers-en-sharia/
[7] http://en.wikipedia.org/wiki/Female_genital_mutilation
[8] http://www.ouders.nl/artikelen/eer-en-wraak
[9] http://joostniemoller.nl/2014/11/kom-zeg-zo-heilig-is-die-grondwet-van-ons-niet/
[10] http://joostniemoller.nl/2014/11/vrijheid-van-godsdienst-weg-ermee/
[11] http://politiek.thepostonline.nl/2014/06/26/65-procent-van-de-kiezers-islamitische-cultuur-hoort-niet-bij-nederland/
7 december 2014 om 21:15
Met het sluiten van de moskee blijft de moslim in het land en blijft dus het probleem van de criminaliteit, het straatterrorisme, het intimiderende gedrag op schoolpleinen door jochies van 5 jaar oud, het beroven van vrouwen zonder hoofddoekje, het lastig vallen en veroveren van onze vrouwen, het parasiteren op de verzorgingsstaat, het concurreren op leuke baantjes waar er steeds minder van zijn door de kleine groep turken, marokkanen, syrieers en irakezen die wel werken.
Leuk dat er eens een moskee gesloten wordt en er elders drie nieuwe herrijzen, maar hoe decimeren we het aantal moslims dat de autochtone bevolking treitert, vernedert, bespuugt en terroriseert?
2 december 2014 om 19:55
Hallo, dit gaat enkel over de islam: een door de echte vijanden van het Nederlands volk gemaakt rookgordijn! Dat de islam niet deugt en dat de volgelingen zich gewoon als moslims gedragen als een kwaadaardige kanker en gif in een samenleving tegenover wie zij vijandig staat, is normaal. Dat was ook de kwade opzet van de Joodse geldmachten die onze landverraders in de politiek dit heeft opgedragen. Hun agenda is onze samenlevingen zo te verzwakken door het blanke ras te vermengen met allerlei andere rassen en door de onrust en ellende die wij de afgelopen decennia in toenemende mate hebben ondergaan, dat zij na de door hen georganiseerde en gefinancierde Derde Wereldoorlog de wereldregering kunnen overnemen vanuit Jeruzalem! Zij zijn onze vijanden! iet de moslims of islam! Het is heel knap dat ze de aandacht van de mensen van onze echte vijanden afleiden. Vwb de Islam: Deze zaak oplossen is heel simpel: Je stelt de moslims de keus: Of je gaat terug waar je vandaan komt, of je zweert de islam en allah af en leert onze manieren. Zo simpel is het. Het probleem is de arrogante lafheid vnl. van PvdA gezindte tuig dat te laf is om dit te doen! Dat moslims zich als moslim gedragen, is normaal. Om te klagen over moslims, en te roepen dat die zich moeten aanpassen is NIET normaal. Dat mag je helemaal niet van hen verwachten. Zeker niet wanneer je geen duidelijk alternatief als Jezus Christus en Redding door Hem aanbiedt! Zolang dit Nederlands tuig dat ons land vergiftigd en verraden heeft door dit Paard Van Troje (er zijn er meer) binnen te laten en geen recht spreekt en onzinnige dingen vastlegt in de zogenaamde Grondwet (de waanzin van dit flut document is duidelijk in artikel 1 alleen al. Daarin wordt de leugen gelijke rechten gegarandeerd aan de waarheid, recht aan onrecht, zwart aan wit. Dan is duidelijk dat de duivel de inspirator is van de opstellers, en dat zij hem toebehoren en liefst zo snel mogelijk door Gods engelen dienen te worden geoogst en samen met alle duivelse zaden, zoals Jezus heeft beloofd, in het eeuwige vuur te worden geworpen! Dat gaat zeer zeer spoedig gebeuren! Let op! Matth. 13: 24-50; Openb. 21:8) WEE DE OPSTELLERS EN VERDEDIGERS ERVAN! Waardeloze verraders van Nederland zijn jullie! God zal jullie! Jesaja 5: 20) , hun misdaden blijft ontkennen, en door blijft gaan - zij zijn de vijand van de Nederlandse samenleving van binnen uit en dienen daarvoor adequaat als landverraders te worden bestraft - zo lang blijft het kwaad van de islam onze samenleving vergiftigen.
Kortom: Je kunt ach en wee klagen over de islam. De oplossing: Er is geen plaats voor de islam noch voor moslims in een beschaafde vrije samenleving! Noch voor de werkelijke vijanden van de gehele vrije wereld: De Zionisten-Joden met hun nog veel erger giftige leer, die ons de ellende van deze immigratie van moslims dmv hun geldmeesters die onze land verradende regeringen het eigendom van de Nederlandse bank hebben gegeven, en hebben bezorgd, die de ergste vijanden zijn van de gehele mensheid, de ergste haters, zoals hun Talmud - die Joden opdraagt alle Christenen te doden - die veel en veel erger is dan de Koran en Hadith, duidelijk maakt. Zie: http://www.biblebelievers.org.au/talmud2.htm De Zionisten-Joden zijn de werkelijke vijanden van de mensheid - enorm veel gevaarlijker omdat ze door de landverraders in onze rechtbanken en regeringen de macht van ons geld hebben gekregen, en uit de schijnwerpers hebben weten te blijven. Zij - ADL terroristen - hebben onze wetgevers wetten als haatwetten en haat-spraak laten maken, die volstrekt niet deugen - omdat ze niet objectief meetbaar zijn, de zwartjurken - parasieten - bende onbeperkt arme onschuldige aangeklaagden laat beroven in eindeloos lange processen waarover de zwartjurken maffia de zeggenschap heeft, die enkel tot doel hebben de kerk en de Christen failliet te maken en te vernietigen, waarin onschuldige aangeklaagden hun onschuld moeten bewijzen voor de duivel(s) zelf . Wee hen! God zal zeker vergelden! Dit is rechtsverkrachting die de Staat tot een terroristische organisatie maakt met de Zionisten-Joden (vrijwel onzichtbaar… maar aan hun vruchten zijn ze te herkennen) aan het roer! Natuurlijk hebben de ergste haters van de mensheid, en de ergste schuldigen aan haatmisdaden, namelijk de Zionisten-Joden, ervoor gezorgd dat de landverraders van de wetgevende macht hen als zgn. slachtoffer, immuun voor strafvervolging heeft gemaakt. Hoe duivels kun je het maken? Voorbeelden van haatspraak, genocidaal denken en haatmisdaden door Joodse leiders kun je lezen in: https://www.scribd.com/doc/10381214/What-Really-Happenend
Dit is de kern van de problematiek waarvoor de Nederlandse bevolking is opgezadeld door landverraders in de politiek, rechtspraak, media etc etc. De islam en moslims zijn slechts symptomen. Om Nederland vrij te maken, hoor je de kern problematiek allereerst te erkennen - de meeste Nederlanders kijken niet verder dan wat hen door de propaganda buis wordt uitgebraakt en verzetten zich zelfs tegen de waarheid en feiten! Zo erg zijn ze gehersenspoeld dat ze de verschijnselen vertonen van elke gehersenspoelde die vrij moet worden gemaakt daarvan! De enige ware en blijvende verlossing is door Jezus Christus Zelf. Maar dan moet de kerk eerst zelf zijn zaken op orde brengen! En niet langer door lafaarden - huurlingen worden geleid, maar door werkelijke discipelen van Jezus Christus!
Een uitstekende, zeer leerzame, website door Joodse slachtoffers van Zionisten-Joden is, waarin de Zionisten-Joden terecht worden aangeklaagd - en die dus door deze vijanden worden vervolgd is: http://goedenieuws.nl/
Begin maar met dit artikel: http://goedenieuws.nl/vandaag/2014/12/01/holocaust-jodenstreek
http://goedenieuws.nl/vandaag/2014/11/03/zionisten-israel-belazeren-kluit
http://goedenieuws.nl/vandaag/2014/11/10/dries-van-agt-dient-heilige-joodse-zaak
Kijk verder zelf, als je vrij wilt komen van de Joodse hersenspoelingen dmv onze verraders in de politiek, rechtspraak, media, entertainment industrie etc.
2 december 2014 om 23:16
Kijk, wat betreft de eindtijd ben ik het met u eens.
Ook ik ben een christen, maar ben een beetje huiverig om helemaal met u mee te gaan in uw redenering.
Heel in het kort komt uw redenering erop neer, dat als we Christus erkennen en aannemen als onze Redder, dan zal het goedkomen……op het eind ja.
Maar in de tussentijd wordt er nog meer, en genoeg, van ons gevraagd.
We kunnen en mogen ons niet neer leggen bij het feit hoe de Islam in elkaar steekt, niet hier in een westerse samenleving, maar ook niet elders.
Ook de Islam verkondigt een totalitaire wereldoverheersing, met alle eer aan Allah, en mag/zal dat met (gruwelijk) geweld proberen te bewerkstelligen.
Dus om nu alleen te wijzen naar Zionisten-Joden, lijkt me ook weer te kort door de bocht…….
Waar het m.i op neer komt, is dat we als beschaafde wereld eerst duidelijk een halt toeroepen aan bedreigingen ‘dicht-bij-huis’, en dat is dus voor ons hier in Nederland.
Als we dan zien, waar de Islam voor staat, en we zien het aantal moslims gestaag ( en bedreigend) toenemen, dan mogen we van ze vragen idd of ze zich willen aanpassen aan de normen en waarden hier, zoniet, dat ze dan vertrekken!!!!
Dus, het is onze hoogsteigen verantwoordelijkheid om het hier en nu goed aan te pakken, ook al zou het dus zijn om de échte christenen en hun naasten een goed en vredig leven te geven.
En hun naasten zijn dus ook de ‘heidenen, de ongelovigen, zelfs de moslims die zich willen aanpassen’.
2 december 2014 om 11:11
Praedinius is een grote fantast. De man weet niet waar hij over praat. Hij praat alsof Islam het allerbeste is dat hem is overkomen. Ik zelf heb 8 jaren met Islam te maken gehad. Ik was namelijk met een moslima getrouwd gedurende die periode en we hebben samen heel wat meegemaakt. Ze kreeg in de jaren zeventig een Nederlands paspoort en moest daar wel toen haar andere pas voor inleveren. Dat was toen blijkbaar wel mogelijk. Nou we hebben het geweten. We mochten haar vaderland niet meer binnen (althans zij en ik ging dus natuurlijk ook niet). We werden voor alles wat slecht was uitgemaakt zelfs door ambassadepersoneel. En daarvan zou je toch denken dat die hoger opgeleid en dus meer relativerend kunnen denken. Ons leven werd een hel. Er waren steeds moslim mannen die haar wilden overhalen om met hem te trouwen, want door hen werd ze als ongehuwd beschouwt. Ik moest moslim worden en we bezochten de moskee in Brussel. Het uitspreken van een arabische zin was voldoende. Tja Allah spreekt alleen arabisch toch ? Ik kan er boeken over schrijven wat we meemaakten en dat is op zijn zachtst gezegd niet leuk hoor. Uitgemaakt worden voor blank varken, voor hoer en nog meer, dat kregen we over ons heen.
En dan komt Praedinius hier vertellen dat het allemaal zo goed is als godsdienst. Man je weet niet waar je het over hebt - islam beheerst het hele leven van de volgers, vanaf de wieg tot hun dood. Mijn ex-vrouw (is ze al een lange tijd) kreeg later nog eens 2 kinderen. Die groeiden hier ook op en de oudste verongelukte. Die jongen moest worden begraven in haar vaderland, want ja hier is het harem. Leuk voor haar, wil ze naar het graf van haar zoon dan moet ze een enorme lange reis maken. Gewoon maar een klein aspect van hoe Islam het leven beheerst.
2 december 2014 om 00:13
Praedinius, de pro-islamitische jood die anti jood is.
mensen nog aan toe, dat hier nog mensen reageren op zo een trol ?
ik heb er iig geen geduld voor..
2 december 2014 om 00:26
Praedinius,
voor u toch een vraagje, ik kan het niet laten.
ik ga de waslijst van negatieve/barbaarse dingen die moslims plegen in nederland en overal ter wereld niet noemen, mij te lang en alles is te vinden en met live beelden te aanschouwen op het www.
noem eens 3, ach nee, noem eens 1 positief ding over de islam/moslims hier in nederland ?
en dan bedoel ik dus iets waar onze nederlandse/westerse maatschappij echt iets aan heeft/vooruit helpt en die ons nederlanders een beetje blij/gelukkig maakt ?
gaarne geef ik u een bedenktijd van 4 weken.
1 december 2014 om 20:57
@ Praedinius,
Ik laat mij door u niet dwingen.
1 december 2014 om 21:18
Ik dwing je niet. Ik heb je gewoon gevraagd om een antwoord. Jij hebt me ervan beschuldigd flagrante leugens te verspreiden. Het is een Wilderiaanse gewoonte om mensen ervan te beschuldigen dingen te doen waar hij zelf schuldig aan is. Hij heeft bijvoorbeeld moslims ervan beschuldigd racisten te zijn. Zonder mankeren en niet te weerleggen is dat een beschuldiging waar hij zelf zich schuldig aan maakt. En zonder mankeren is het gewoon te bewijzen dat de islam juist nooit racistisch is en ook nooit is geweest.
1 december 2014 om 21:39
@ Praedinius,
Op dit weblog overleg ik alleen op zakelijke basis. Wat betekent dat het specifiek ergens over moet gaan. Vrije opdrachten accepteer ik niet.
Nu komt uw historie mij vagelijk bekend voor en het lijkt mij inderdaad een labyrinth van complicaties. Men zou dit niemand toewensen. Op dergelijke ervaring kan ik natuurlijk niet bogen en ik hoop van u binnenkort dan ook nog wat te kunnen leren :).
1 december 2014 om 20:48
@Praedinius, ja, ja, en wat gebeurd is is gebeurd, en daar verandert niemand meer iets aan. Het enige wat je wel kunt doen is lessen trekken en proberen de geschiedenis niet te herhalen. Wijze les is dat iedere vorm van collectivisme altijd (en altijd is erg vaak, maar ik bedoel altijd) tot moord en doodslag leidt.
Een wijze les zijn dat vrijheid altijd beter is dan wat dat ook, en dat je organisch gegroeide gemeenschappen niet door enkele drijvers (‘van bovenaf’ is verkeerd woord, want dat verhult dat we hier met krankzinnige gangsters te maken hebben die ‘staatje-spelen’) kapot moet laten maken, bijvoorbeeld door samenleven van hond en kat dwingend op te leggen.
De échte reden voor al die oorlogen en massamoorden is natuurlijk dat er goed aan te verdienen is door mensen met zielen zo zwart dat jij en ik ons er geen voorstelling van kunnen maken. Wel etiketje ze daarbij opplakken doet alleen voor de toeschouwers bij dit toneelspel ter zake, zij weten wel beter en spelen naar gelang de samenleving waarop ze parasiteren, hun eeuwig spel.
1 december 2014 om 21:14
Dank voor je reactie en wat meer is, hij is “wijs”. We moeten inderdaad voorkomen dat de geschiedenis zich gaat herhalen. “Wij” zijn schuldig geweest aan de jodenvervolging wat zich later uitmondde in de staat Israël. “Wij” hebben de joden toegestaan om land in te pikken om van onze schuld af te komen. De joden hebben nooit ook maar één enkel recht op dat land gehad en hebben dat nog steeds niet. Desondanks kunnen we de zaak niet meer terugdraaien. Maar het is een gotspe om moslims/islam de schuld te geven in hun verzet tegen de onrechtvaardigheid waar wij ons schuldig aan hebben gemaakt. Zonder mankeren en het is gewoon overal controleerbaar verzet de Koran/Islam zich tegen discriminatie. Sterker nog, de joden zelfs “apart” genoemd als mensen waar je met je tengels af hoor te blijven. Ook “zwarten” worden genoemd als mensen die je nooit mag uitsluiten. Daar staat tegenover dat Israël één van de zeer weinige landen is, waar nog echte discriminatie wettelijk is vastgelegd. Bij ons in Europa zijn die direct weer na ’45 afgeschaft. De VS deed dat in ’73, Zuid Afrika in ’89. Maar ik kan me als jood wel vestigen in Israël, echter mijn kinderen niet, omdat hun moeder geen jood is. Mij is 50 jaar geleden gevraagd om naar Israël te komen. Ik zou zonder mankeren (dienstplicht weet je wel) tientallen zo niet honderden mensen hebben gedood/vermoord. Ik zou een held zijn geweest. (Ik was in die tijd een echte scherpschutter) Ik zou dus mensen hebben gedood van wie de enige “fout” was dat ze veel en veel eerder dan de joden in dat land woonden. Juist nu ik wat ouder begin te worden (ik ben uit de eerste helft van de vorige eeuw) merk ik hoe schuldig wij ons hebben gedragen. Ik heb er af en toe letterlijk last van. Eén van onze schoondochters is een gevlucht moslimaatje uit Iran. Ze is gevlucht voor de door de VS gesteunde sjah. Iemand dus die vele honderdduizenden doden onder z’n eigen bevolking op z’n geweten heeft gehad. Saddam heeft tijdens z’n schrikbewind ook een hele tijd de steun gehad van de VS. Daarna heeft de VS toen ze geen toestemming kreeg van de VN om het land binnen te vallen, gewoon gezegd dat god het wel degelijk prachtig vond. Honderdduizenden doden heeft het opgeleverd. Allemaal zaken waar ik me min of meer ook medeschuldig aan voel, omdat ik a.h.w. veel te weinig actief ben bezig geweest om me tegen dit soort dingen te verzetten. Let wel, ik deed wel indirect mee aan een vorm van verzet maar dat was meer in de vorm van boze briefjes e.d. en verzetsorganisaties financieel te steunen. Ik ben inmiddels de op één na oudste nog levende jood binnen onze familie. Inmiddels zijn er een behoorlijk aantal “niet-westerse” leden aan komen waaien. Een aantal zijn moslims. Ik weet wel degelijk behoorlijk veel inmiddels van de islam en weet ook dat het overgrote deel, deels onbedoeld, van de meeste Nederlanders gewoon er geen fluit van weet. Ik heb wel eens gezegd dat als ik ooit zou besluiten me te bekeren dat zonder mankeren tot de islam zou zijn. Ik ben atheïst dus het zal me niet overkomen, maar toch….
1 december 2014 om 21:36
Mag ik u dan wat vragen :
Waarom zien we in het nieuws (…) dan telkens de gruwelijkheden van moslims wereldwijd??
Dat zijn toch ook mensen die zich beroepen op de Koran, en die het zouden doen omdat het de ‘opdracht’ zou zijn van Allah??
Ikzelf ben christen, en ik zou niet weten hoe ik me zou moeten beroepen op de bijbel, als ik zulke gruwelijkheden zou begaan.
Het zijn m.i toch echt de moslims zelf die het ‘reclamebord’ van de Islam zijn, en dat dit geen goede reclame zal zijn, zal niemand betwisten!!
1 december 2014 om 22:23
Nee hoor. Echt niet. Dat wil zeggen dat er wel moslims zijn die zich beroepen op de islam, maar dat is niet anders dan dat Christenen en joden zich beroepen op de Bijbel. echter degenen die zich beroepen op de Bijbel staan in of meer, meer in hun recht, maar in de Koran staat praktisch nergens van wat ze doen, hen rechtvaardigt. Maar je hebt natuurlijk wel gelijk dat christenen nooit moorden. alleen moslims doen dat al eeuwen. Zo hebben ze bijvoorbeeld in Irak bijna 4500 dappere Amerikaanse soldaten afgeslacht. Soldaten die alleen maar op zoek waren naar wapens die die gemene Hoessein had verstopt. Het is maar goed dat die soldaten die overgebleven waren er een paar honderdduizend Irakezen met hun verderfelijke ideologie hebben omgebracht anders zou de hele wereld inmiddels zijn afgeslacht door de moslims.
7 februari 2015 om 13:32
Moeten we dan ook niet Amerika terug geven aan de indianen, en Australië aan de Aboriginals .
1 december 2014 om 17:13
Je bent een inspirator, Gert Jan ! 😉
https://www.youtube.com/watch?v=WamyX9D0UOY
1 december 2014 om 17:33
@ Peter,
Weer heel mooi dit, u bent een goed verteller. Nu is het kenmerkende verschil tussen EU en islam dat de EU thans nog een exogamie is, iedereen mag met iedereen trouwen, negerin of Aziaat, religie maakt niet uit. En het kenmerk tussen islam en nazisme was juist endogamie, voor de nazies blond haar en blauwe ogen, geen Joden en zigeuners. Nu is het islamisme uiteindelijk overgegaan op religieuze endogamie, wat inteelt overbodig maakt maar de selectie op de populatie (Mirjam Abarkan) handhaaft. En Mirjam staat voor 100.000 moslimmeisjes die in de armen van moslims worden gedreven. Wel, religieuze endogamie is ook wat de EU beoogt. Binnen enige jaren haalt de EU politie afvalligen van huis op en voldoet de EU aan alle kenmerken van een endogamie. Policor trouwt dan onder elkaar.
1 december 2014 om 19:45
Wat mankeert er aan de islam?
1 december 2014 om 20:00
@ Praedinius,
U vraagt mij wat er aan islam mankeert, terwijl u zich als deskundige opwerpt. Alles wat u beweert is in flagrante tegenstelling met de feiten.
1 december 2014 om 20:20
Ik neem aan dat je de “feiten” kent? Noem ze eens? Of tenminste een paar. Joden mogen volgens hun geloof mensen discrimineren. Ik ben een jood en heb dus dat recht. Ik mag uit naam van god mensen vermoorden. Staat gewoon in de Bijbel. Beide zaken wijst de islam af.
Vertel jij nog een paar dingen waar jij er van overtuigd bent dat ik een beter mens ben (samen met jou) dan moslims/islam.
1 december 2014 om 20:49
Ik zit nog steeds op antwoord te wachten hoor. Of is je het antwoord je verboden?
7 februari 2015 om 13:26
Wat mankeert er niet aan , lees de verschillende soera,s maar eens ,hak de ongelovigen hun handen af ,of voet, wat is dat voor een boek dat hun zo heilig noemen, de sharia is hun eind doel en geen democratie , of zeggenschap bij vrouwen ,streven naar een wereld heerschappij, terwijl ze nog niet eens in hun eigen landen orde op zaken kunnen stellen.
1 december 2014 om 17:36
Ik ben vereerd. Heel verwarrend allemaal de termen democratie, dictatuur, religie en ideologie. Heb verschillende commentaren gezien van knappe mensen die van mening zijn dat er geen verschil is tussen religie en ideologie: ideologie religie. Mijn onderscheid is echter dat bij mijn definitie van religie je er de ander niet mee belast (vrijlaat) terwijl een ideologie andere in hun vrijheid proberen te beperken, in het geval van islam zelfs absoluut te onderwerpen (anders gaat je kop eraf).
Dit is mijn uitspraak en hier moet u het mee doen, zou de rijdende rechter zeggen.
1 december 2014 om 19:07
Scheiding staat kerk in ’n notedopje dus.
Wij hebben dat (officieel), edoch de “correcte” mensch omarmt, kennelijk, een zogenoemde religie die juist ALLES wenst te bepalen, zoals de Rooms Katholieke Kerk dat in hun regie 5 eeuwen geleden deed.
“Leef voor het Hiernamaals” en “Jouw waardering krijg je na je dood, mits je in de Hemel komt: dus NU LUISTEREN, kreng!”
Ik ben oprecht als ik zeg dat ik de #Islam een achterlijk politiek systeem meen.
NIETS met Liefde van doen, ze maken elkaar zelfs onderling af, zoals ooit Katholieken en Protestanten.
Achterlijke gevaarlijke lieden…
1 december 2014 om 19:55
Ja. Wist je dat de 170 miljoen dooien die de vorige eeuw in Europa zijn gevallen, zeer waarschijnlijk op rekening komen van moslims? Ze deden dat op een heel listige manier door zicht te vermommen als christenen.
1 december 2014 om 16:52
Dat er in de EU inmiddels 44 miljoen moslims zouden zijn, is niet waar. Volgens de meest recente cijfers zijn er in heel Europa 44 miljoen, en dat is dan nòg slechts 6%. In de EU zijn er momenteel 19 miljoen (=3,8%). De heer Mulder bedrijft hier dom islam-alarmisme.
1 december 2014 om 17:27
U heeft gelijk. De bronnen spreken over 44 miljoen in Europa (zonder Turkije). Ik begin op Pechtold te lijken, die haalt overigens Europa en EU ook dagelijks door elkaar. Overigens zijn er geen betrouwbare cijfers over het aantal moslims, niet alleen mag het bijvoorbeeld in Frankrijk niet gemeten worden, maar bovendien verschillen definities en worden illegalen niet meegewogen (!)
Kijk om uw heen, u ziet er genoeg
1 december 2014 om 19:52
Inderdaad. En bijna alle moslims zijn druk bezig ons uit te roeien.
1 december 2014 om 17:41
@Dissident56 S.v.p. uw vindplaats want dat schept wellicht duidelijkheid. Overigens is de EU al zover opgeschoven tot aan het Russisch Rijk dat je dat bijna gelijk kunt stellen aan Europa. Door de Oekraïne loopt nog een scheidslijn maar die is nog wat onduidelijk.
1 december 2014 om 18:59
http://en.wikipedia.org/wiki/Islam_in_Europe#Current_population_and_its_perception
1 december 2014 om 19:44
Ja, maar denk je dat ze oprotten? Hoe hard Wilders het heeft bevolen! Wilders is zonder mankeren de meest geongehoorzaamde persoon ter wereld. Bijna niemand wil Wilders gehoorzamen.
1 december 2014 om 15:40
we zijn het er allemaal over eens hier dat islam niks goed brengt.
probleem is dat er in NL nog steeds een meerderheid is die het niet met ons eens is.
dat christelijke partijen zo pro-islam zijn vindt ik bizar omdat met name de christenen het heel moeilijk hebben in de islamitische wereld.
de 2 miljoen moslims in NL zullen hun positie alleen maar versterken en zo lang je 2 paspoorten mag hebben zullen ze nooit integreren maar eerder radicaliseren.
jammer maar het zei zo
1 december 2014 om 19:51
Is het geen idee om te vertellen hoe je te lijden hebt onder de moslims? Die maar steeds weigeren jou te gehoorzamen? En ook en nog erger weigeren zich neer te leggen bij Wilders die bepaalt dat hij en alleen hij bepaalt wat moslims mogen doen? Wat is je inzet als we een wedje doen als ik zeg dat je er niet uitkomt?
1 december 2014 om 15:16
[Islam and Christianity in Paradise]
Een mooi en vlammend betoog tegen de Frankfurter Schule omdat het ware karakter van islam al 700 jaar bekend was. Niets kunnen wij de moslims verwijten omdat zij gewoon zichzelf zijn en er nog trots op zijn ook. Ons treft alle blaam. Moeilijk overigens om hierop te reageren.
- Zelf zou ik geen onderscheid maken tussen religie en ideologie.
- Dat islam onverenigbaar is met onze cultuur noopte in 1983 juist tot artikel 1 Grondwet, bewezen opzet. Zie de discussie van gisteren.
- Islam en nazisme zijn beide endogamieën die onderscheid maken tussen subjecten en objecten. Dat leidt altijd tot democide.
- Wilders zit fout: juist islam is grondwettig ingebed. De grondwet zelf is fout.
- Mij lijkt het niet dat Nederland onwetend was van de ware aard van de moslimcultuur, zet een stap verder en leg de exhibitionistische exogamie van de Westerse cultuur naast die van de endogame islam. Het is simpel zo dat wanneer giga krachten van 1,5 miljard endogamisten versus 2,1 miljard exogamisten optreden, de verklaring op steeds minder dimensies te vatten is, zelfs maar op één.
- Pinto komt in de buurt, bijna, maar helaas is er maar één islam, één koran, maar zijn er wel twee Allahs. En daarom herkennen moslima’s zich maar zelden in de koran. Moslims des te beter omdat koran en sharia de contaminatie en confounding van de manne- en vrouwe-Allah is, kortom de eeuwige strijd tussen endogamie (genetische monocultuur) en exogamie (genetische diversiteit). Dit lijkt mij ook de basisfactor van mensenreligie in rechte lijn afleidbaar uit dierenseksualiteit.
- Erdogan erkent maar één islam, wat klopt omdat hij een man is en zijn mannegod de vrouwegod onderdrukt. Deze confounding treedt alleen maar op wanneer er maar één god mag zijn. Bij polytheïsme krijgen endogamie (God) en exogamie (Jezus) hun eigen dimensie in de ruimte.
- Betwijfeld mag worden of het waarde oordeel van islamieten zelf hoger moet worden ingeschat dan dat van Westerse psychologen. Het heeft er alle schijn van dat moslims geen enkel idee hebben van wat hun onbewust beroert.
- Het wezenlijke onderscheid lijkt daarom niet zozeer te liggen in moslim light en islamisme, maar tussen moslima’s en moslims.
- Islam is wel degelijk een godsdienst, simpelweg omdat dit geen enkele meerwaarde heeft boven willekeurig welke andere ideologie ook; en de gematigde islam bestaat juist wel doch staat haaks op sharia en de koran. Wilders en de Graaf zitten wat dat betreft volkomen fout. En religie verbieden, wat gezien kan worden als een erfelijke opdracht voor ieder mens, mogelijk uitmondend in atheïsme, is heel onverstandig. Anonimiseren van gebedshuizen is een goede eerste stap. Maar de fout ligt dus niet bij moslims, ten overvloede.
- [Een discussie over het verschil tussen gematigde en radicale moslims is nooit echt gevoerd] Klopt, maar het is daarvoor nu te laat. De mannelijke Allah is al 1400 jaar ingekankerd in deze cultuur. Voor psychologisch begrip zeker van belang, voor de praktijk niet meer. Wij gaan nu met grote kracht op een betonnen muur af, onafwendbaar inmiddels.
Islam and Christianity in Paradise.
http://sexualreligion.blogspot.nl/2014/11/18-islam-and-christianity-in-paradise.html
1 december 2014 om 17:23
Basic Dimension: met ingehouden adem en grote bewondering lees ik uw gelezen en erudiete commentaar. Dank voor uw reactie.
Ik was een beetje klaar met islam en moslims, maar nu ga ik daar dankzij u toch nog een keer naar kijken.
Nogmaals dank voor uw reactie.
GJ
1 december 2014 om 19:40
Op zich heb je een behoorlijk goed betoog, maar kennelijk weet je niet helemaal wat de islam inhoudt. De islam in namelijk wel degelijk een geloof (en geen “ideologie”) die juist in tegenstelling tot het jodendom en christendom volledige vrijheid van godsdienst kent. Wars is van elke vorm van racisme. Vrouwen zijn gelijkwaardig. Vrouwen mag je nooit slaan bijvoorbeeld. Het enige verschil (wat overigens niet anders is dan bij andere religies) is dat de man hoofdverantwoordelijk is voor het welzijn van gezin en familie. De man moet er voor zorgen dat z’n vrouw en kinderen het goed gaan. Dat is niet anders dan wat men nog niet eens zo lang geleden binnen de “kerk” als normaal beschouwde. Toen ik in de kerk trouwde (ik ben atheïst, m’n vrouw dus niet toen) moest ik god beloven voor m’n vrouw te zorgen. Omgekeerd moest zij beloven mij te gehoorzamen. Dat “gehoorzamen” heeft ze nooit gedaan. Hoe hard ik haar ook sloeg. Ze sloeg altijd gewoon terug. Vreselijk wat ik soms heb afgeleden! Inmiddels zorgt zij wel voor mij. Ik ben niet helemaal gezond meer. Weer iets wat tegen de afspraken is.
1 december 2014 om 19:50
@ Praedinius
Hoe wijs u ook mag zijn, ik in mijn domheid heb nog nooit een vrouw geslagen, en dat zal ook nooit gebeuren.
1 december 2014 om 20:00
Dat is dan maar goed ook. Die meiden kunnen behoorlijk terugslaan hoor. Volgens Mohammed mag je geen vrouwen slaan. Hij heeft daar dus gelijk in gehad. Had ik dat maar tevoren geweten. Dan zou me heel wat klappen bespaard zijn gebleven.
1 december 2014 om 20:20
Ik krijg een beetje het idee, dat u een nare ervaring hebt gehad met christenen……
Aangezien u steeds het christendom naar beneden haalt, en de islam daarentegen ophemelt.
Wat voor een atheïst eigenlijk ook weer vreemd is….. 😉
1 december 2014 om 21:21
Ik ben ooit eens bijna vermoord door een christen omdat hij me als atheïst niet zag zitten. Ik had verkering met z’n dochter. Die zou overigens ook slachtoffer van hem zijn geweest. Maar daar gaat het niet om. Ik weet dat de islam/Mohammed juist zowel voor joden als christenen opkomt, maar dat één van de zaken die Mohammed niet wil hebben is dat je zegt dat je uit naam van god mag/moet vermoorden. Daarmee maak je van god een soort misdadiger.
7 februari 2015 om 13:15
Waarschijnlijk ,is hier weer een verwarde man aan het woord,Ala ik zo je stukje lees.
1 december 2014 om 21:07
Voor de aard van een ideologie maakt het niet uit of je denkt een mens (Hitler, Stalin, Junker, Mao) te volgen of een opperwezen, het maakt niet uit of je je leider al dan niet in de hemel waant.
Want hoe dan ook: de gevolgen van dat volgen spelen zich geheel en al op aarde af, en dienen dan ook aan aardse maatstaven beoordeeld te worden. Zo stoort het me niet in het minst dat er ideologieën zijn die leren dat er in het leven hierna hetzij een eeuwigheid van bordeelbezoek volgt, hetzij van het op een wolk gezeten stichtelijke muziek spelen. Geloof wat je wilt over wat er na dit leven komt, ik heb er geen last van.
Last ontstaat pas als er aan die gedachten over het buitenaardse consequenties verbonden worden voor het aardse, voor het hier en nu, het toen en straks., zeg maar het politieke aspect, het maatschappelijke effect. Aangezien de mens (wat je ook al dan niet gelooft) slechts dat aardse kan beoordelen, rest niet anders dat te doen aan de aardse consequenties. Argumenten voor en tegen kunnen niet uit het ongerijmde worden bewezen, want dat leidt dan al snel tot discussie als ‘dat moet van God/Allah, dus je moet naar me luisteren’. Nou, die argumenten tellen in het hier en nu dus niet, want zijn niet sterker dan die van mij als ik zou zeggen ‘dat moet omdat ik dat wil’
Kortom: pretenties op aarde moeten op aarde waargemaakt/onderbouwd worden met de enige (bewijs)middelen die daar kenbaar en geldig zijn. Als je iets in het ‘hier en nu’ wilt, kan dat slechts met in het ‘hier en nu’ kenbare argumenten worden geschraagd. ‘Allah of wie dan ook zegt het’, gaat niet op, tenzij die hier verschijnt en dat zelf vertelt en duidelijk maakt waarom (kan met bliksemstralen ed).
Zo bezien is meteen duidelijk dat er geen onderscheid is tussen religie en ideologie, tenminste daar waar het écht telt, en dat is op aarde.
1 december 2014 om 13:26
Ok, we zijn het allemaal eens.
En nu?
1 december 2014 om 17:43
uit het hart gegrepen….we zijn het ééns……. dus nu ???
1 december 2014 om 13:11
Gematigde Islam is slechts een voorstadium van radicale islam. Het zou dom zijn om de gematigde islam zijn gang te laten gaan, net zoals het dom is om kanker in een vroeg stadium niet aan te pakken.
De islam is geen religie. De islam is geen ideologie, De islam is een ziekte!
1 december 2014 om 19:04
Klopt. De islam verbiedt racisme en discriminatie. Moet niks hebben van mensen die menen dat ze als uitverkorenen van god miljoenen mensen mogen vermoorden. Iets wat christenen dus hebben gedaan. We weten allemaal hoe gruwelijk ons lijden is die we dagelijks leiden omdat we geen mensen mogen discrimineren. Iets wat voor ons het grootste geluk is. De slachtingen die alleen al in Nederland door moslims dagelijks plaatsvinden zijn gruwelijk. Dat begon al met Theo van Gogh en nog steeds zijn er talloze moorden.
1 december 2014 om 19:16
Inderdaad een ziekte die verbied om mensen te discrimineren. Die vrijheid van godsdienst kent. Gruwelijk dat er zulke mensen bestaan die daar achter staan. Immers wetenschappelijk is al lang aangetoond dat mensen zich liever laten vermoorden door christenen. Dat is dan ook de reden dat er zoveel mensen door christenen zijn vermoord.
1 december 2014 om 13:06
“politiek bestuurlijk Nederland is totaal onwetend over wat er in moskeeën en gebedshuizen allemaal plaats vindt”
Wordt het dan niet eens tijd, zoals ik al eerder bepleitte, om afluisterapparatuur in moskeeen aan te brengen? Nederland is kampioen afluisteren als het om telefoneren gaat, maar dit lijkt me nog belangrijker.
1 december 2014 om 12:54
De islam is zowel een godsdienst als een ideologie. Zoals het christendom zich ook eeuwenlang manifesteerde als een ideologie - pijnlijk genoeg, want in strijd met het Nieuwe Testament.
In een land waar vrijheid van godsdienst, vrijheid van meningsuiting en vrijheid van vereniging en vergadering heersen, is het over de top om te eisen dat alle moskeeën worden gesloten. Afgezien daarvan - de bezoekers zouden ondergronds gaan, zoals de niet-geregistreerde protestanten en katholieken dat doen in landen als China.
Daarom ben ik blij dat de titel van dit blog niet verwijst naar ‘alle’ moskeeën. Het is zonneklaar dat er wel degelijk problemen zijn met wat er in en rond veel moskeeën gebeurt, zoals de auteur aantoont.
Daarom is het minstens zo over de top dat de boven ons gestelden tot op de dag van vandaag blijven wegkijken. En wat is erger: wat de PVV heeft geroepen in het meest recente kamerdebat over integratie, of rapporten als die in opdracht van ex-minister en huidige 020-eindbaas Van der Laan? Een rapport “opgesteld om het debat over subsidiëren van moskeeën in positieve zin te beïnvloeden”. Pardon? Ik weet niet wat ik lees!
Subsidie geven aan gebouwen voor de eredienst van welke godsdienst of sekte dan ook is om te beginnen al principieel onjuist en in elk geval dubieus, ook op basis van een degelijk en transparant plan - financieel, bouwkundig, vergunningtechnisch, qua inspraak en qua overlast (zoals het voldoen aan de eis van een mininum aantal parkeerplaatsen).
Maar nee, het doordrukken van moskeebouw op grond van vervalste of onvolledige gegevens gaat door, tot op de huidige dag. Het heeft er alle schijn van dat dit ook aan de gang is rond de megamoskee in Gouda, die - als het aan het College van B&W ligt - wordt gevestigd in een voormalige legerkazerne, bovenop een atoomvrije kelder.
En omdat het gemarchandeer maar doorgaat (intussen moet menige evangelische gemeente het doen met een krakkemikkig gebouw, omdat men de begroting en het perfect voldoen aan alle overige eisen niet rond krijgt), zal ook de PVV niet stoppen met het uitzenden van provocerende wake-up calls. Ik kan het Wilders c.s. niet bijzonder kwalijk nemen.
1 december 2014 om 19:27
Stel je eens voor dati kj e zou vragen welke gruwelijkheden de islam in Nederland en overal ter wereld zoal hebben veroorzaakt. Ik spreek met je af dat je re4actie geheim blijft voor Wilders. Wilders wil immers niet dat mensen er achter komen dat hij gewoon een laffe leugenaar is. Ben jij in staat om te vertellen wat er aan de Islam mankeert? De islam verbiedt het vervolgen van joden. Ben je voor of tegen dat verbod.
De islam kent vrijheid van godsdienst. Vertel. Voor of tegen!
De islam is van mening dat je nooit mensen mag dwingen (bekeren) tot je geloof. Voor of tegen! De islam is van mening dat je nooit mensen medeschuldig mag maken van wat mensen binnen je “stam” of in een ver verleden hebt gedaan. Het christendom doet dat wel. Vandaar dat men eeuwenlang de joden hebben vervolgd. Ben je eens met de islam of met christenen? Volgens de islam moeten joden en christenen niet zeuren over de interpretatie van een boek. Het gaat volgens god/Allah er niet om wat je vindt maar wat je doet. Ben jij van mening dat moslims heel slecht zijn omdat zij anders denken dat jij? Dat hun “ideologie” elke vorm van moorden en discriminatie afwijzen. Vul in: Ja, nee, geen mening.
2 december 2014 om 15:06
Bovenop een atoomvrije schuilkelder???
en als het nou eens ooit nodig is om die te gebruiken waar die voor bedoeld is?, is dat dan geregeld/, en/of wordt daar ook om gevraagd door de bewoners van die wij in Gouda?
1 december 2014 om 12:52
Zoals ik elders al reaguurde:
Eigenlijk is de Graaf nog mild. Als je de Islam op een lijn stelt met het Nationaal Socialisme -en er zijn goede redenen om dat te doen- dan kun je het verbieden. Zelfs volgens de grondwet. Uit mildheid zou je de diverse imams nog een jaartje de gelegenheid kunnen geven een Islight op te richten waarbij de helft van de teksten uit de Koran is gescheurd, men niet meer naar Mekka hoeft te bidden, Mohammed een verlicht(?) persoon is en de MiniKoran een boek van wijsheid(?) en niet het letterlijke woord gods. Uiteraard dienen alle haat-websites en TV stations geblockt te worden.
NB Joost: Er zitten te veel witte regels in het stuk.