Rechter, stop het racist-schelden!

Jan Roos van Powned heeft een klacht ingediend tegen Quincy Gario omdat die hem voor ‘racist’ had uitgemaakt.

Een interessante kwestie. Het lijkt in dit land iedereen vrij te staan om iedereen voor racist uit te maken die iets zegt wat hem niet bevalt. Wanneer je maar lang genoeg voor racist wordt uitgemaakt, volgt uitsluiting. Aan racisme hangt een juridische verbodssfeer. Het probleem is dat in de praktijk  niemand, ook geen rechter, weet wat een ‘racist’ nu precies is. Het is in de praktijk niets meer dan een doodordinair scheldwoord.

De gevolgen van dit racisme-roepen kunnen enorm zijn. Hans Janmaat werd twintig jaar voor racist uitgemaakt, zonder dat dit concreet gemaakt kon worden. Ja, hoe moest het ook concreet gemaakt worden, want niemand weet wat ‘racisme’ is. Het gevolg voor Janmaat was dat hij buiten de maatschappij gestoten werd. Hij was melaats.

Dit racisme-roepen is een sluipend gif, en zo is het ook bedoeld. Het is ook een manier om iedere discussie dood te slaan.

Quisy Gario voert dan ook geen enkele reden aan om Jan Roos een ‘racist’ te noemen. Hij doet maar wat, omdat hij weet dat hij overal mee weg kan komen. Zwarte Piet zelf kan al als een racistische uiting benoemd worden, zonder dat er ook maar een kwetsende intentie zou zijn. Alleen het ‘gekwetst-voelen’ telt kennelijk. Daarbij telt dus dat het ‘gekwetst-voelen’ van enkele beroepsallochtonen zwaarder telt dan de gekwetste gevoelens van de Nederlandse bevolking die vanwege een kinderfeestje voor racist wordt uit gemaakt.

Wanneer een rechter weigert om paal en perk te stellen aan het racisme-schelden, betekent dit in feite dus dat hij ongelijkheid instelt:  de gekwetste gevoelens van sommigen staan boven de gekwetste gevoelens van anderen. En dat zou dan weer een bevestiging zijn van het feit dat we in een land van politiek-correcte apartheid leven.

 

Print Friendly

16 gedachten over “Rechter, stop het racist-schelden!”

  1. Apartheid en racisme zijn inherent aan het ego. Wie zich met het ego identificeert zal sommige van zijn medemensen consequent als concurrenten en als mogelijke tegenstanders beschouwen en deze preventief ‘zwartmaken’. Dit gedrag betreft niet alleen personen, maar ook ‘duistere’ gedachten en ‘donkere’ emoties - van hem zelf of van anderen - ook die worden verworpen en gelden als taboe. De ‘discriminatie’ begint dus van binnen, wanneer mensen hun ongewenste innerlijke belevingen (woede, irritatie, frustratie) van de hand wijzen om in de denkbeeldige kill-or-be-killed belevingswereld van het ego te kunnen overleven.

  2. Een interessante kwestie is dit zeker, maar voorwaar: ook een lastige. Deze klacht van Jan Roos tegen Quisny Gario doet denken aan de procedure die de PVV heeft aangespannen tegen Diederik Samsom en Hans Spekman.

    Nadat het Openbaar Ministerie - ook tegen mijn uitdrukkelijke eis aan eindbaas Korvinus in - had besloten om Geert Wilders te gaan vervolgen wegens het ‘Minder! Minder!’-incident werd bekend dat Samsom en Spekman niet worden vervolgd om hun waarneming dat Marokkanen ‘het etnisch monopolie op overlast’ hebben respectielijk dat Marokkanen die telkens maar weer de fout in gaan ‘vernederd’ moeten worden ten overstaan van hun eigen soort.

    Tegen alle drie zijn aangiften ingediend. Tegen Wilders weliswaar duizenden en tegen de beide PvdA’ers hooguit enkele honderden, maar het Openbaar Ministerie haastte zich te verklaren dat het aantal aangiften op zichzelf geen rol speelt. Toch heeft het er alle schijn van dat het OM opportunistisch handelt en (heel politiek correct) heeft meegewogen wie iets zei in plaats van zuiver in te schatten of wat er gezegd is wel door de beugel kan.

    Wat mij betreft, kan, op z’n Amerikaans, vrijwel alles door de beugel. Daar wringt ook de schoen. Ik was tegen de vervolging van Wilders (ook de eerste keer, in 2010) en tegen de vervolging van welke PvdA’er dan ook. Zeker, PvdA’ers moet je zeker kielhalen, vernederen voor hun eigen soort, afslachten in het debat, veroordelen om hun moreel faillissement, blijven lastigvallen via sociale media en internetfora, en wat niet al. Opdat het aantal kamerzetels verder teruggaat richting nul. Hun absolute ongelijk, valsheid en hypocrisie moet worden aangetoond in het debat. Niet door ze voor de rechter te slepen.

    Nu duidelijk is Wilders vervolgd wordt, vind ik het begrijpelijk en zelfs terecht dat de PVV vervolging van Didi & Spek probeert af te dwingen. Zo’n standpunt blijft een worsteling. Maar alles afwegende denk ik: zo moet het dan maar gaan. Zucht.

    En zo is het ook met Roos vs. Gario. De laatste beschuldigt de eerste ervan een racist te zijn, mede op grond van abjecte opvattingen die wereldwijd opgeld doen (Verene Sheperd!) en op grond van de uitleg van bepaalde internationale verdragen die Nederland in een vlaag van verstandsverbijstering mede heeft onderschreven. Wie écht racistisch is (Roos niet), is in deze tijd beslist het haasje. De uitlatingen van Gario over Roos zijn ernstig en ronduit lasterlijk. Iemand van racisme betichten is niet iets wat je zomaar zou mogen doen. Daar komt bij dat Gario zelf met zijn opvattingen aanschuurt tegen ‘reversed racism'; deze doorgedraaide narcistische zeloot lijkt kaaskoppen gewoon te haten.

    Ik zie liever geen kooigevechten via de band van de rechtbank, maar als het dan echt niet anders kan, dan moet het maar. In de hoop op herstel van het debatklimaat. Zucht.

  3. Interessant van die Gario (voor zover iets) is dat die blijkbaar en voortdurend een podium krijgt (en dus presentiegeld) bij de MSM, en kunstprojecten gesubsidieerd krijgt. Kortom, er is iemand die het liedje betaalt dat deze man voortdurend zingt. Waarom is dat, en wie zit daar achter. Onze eigen staat natuurlijk, want die steelt van ons om aan anderen te geven, niet?

    Vreemd is ook dat deze huisneger (functieomschrijving uit de tijd waarin deze man denkt te leven, althans waarop die succesvol parasiteert) kennelijk in het geheel geen nadelige gevolgen ondervindt van zijn (toch op de toppunten van onze hysterie aangaande de MH17) gedane uitspraken over Rutte, en diens uitsluiten van/racisme jegens alle niet-blanke Nederlanders, of dergelijke kletspraat. De mantel van de liefde heeft die gaffe allang bedekt, en de enige vraag die ik nog heb is: ‘waarom?’

    Als die Gario met zijn volslagen oninteressante praat niet onderhouden en dus aangezet werd om tweedracht te zaaien, dan zouden we nooit van die man gehoord hebben. Wat hij roept is niet interessant, wat/wie de master is wiens voice hij is, des te meer.

  4. Iemand ten onrechte voor racist uitmaken heeft vaak nare gevolgen, vooral voor mensen in het publieke domein. Zie bijvoorbeeld Joost Niemoller zelf, die daardoor verschillende podia en opdrachtgevers kwijt raakte. Door iets of iemand als rascistisch te benoemen, raakt het in diskrediet en wordt het monddood gemaakt. Kijk maar naar die absurde Zwarte Piet situatie, doordat dit speelse sprookjesfiguur inclusief de voorstanders als rascistisch worden bestempeld, is een rationele discussie onmogelijk.

    Om onterecht van een misdaad te worden beschuldigd (want onversneden racisme is een misdaad) is pure laster en smaad. Het staat gelijk aan onterecht van pedofilie te worden beschuldigd. Dit soort karaktermoordende beschuldigingen kunnen niet, en moeten via de wet worden tegengegaan. Goeie actie dus van Jan Roos.

  5. Het woord ‘racist’ wordt te pas en onpas (behalve als zieligheidsfactor) ook als wapen gebruikt! Een wapen, omdat men weet dat je tegenstander daarvoor gestraft kan worden…

  6. Iets zegt me dat
    - als de rechter al tot een veroordeling komt -
    er een sanctie uit de bus zal rollen waar al dat volk om lacht. De rechter zal dit gedrag in de maatschappij echt niet ineens onmogelijk maken.

    Maar goed, ik wens Jan Roos veel succes.

  7. Ik zie het al helemaal voor me.
    Gario die op 4 december de kinderkes ‘s avonds in het jeugdjournaal moet vertellen dat hij daar in het halfduister van 17:00 papiertjes staat te prikken als straf omdat ‘ie zwart is. Wel 20 hele uren en met zo’n vestje aan.

  8. Het probleem is dat het anti-racisme-artikel in de grondwet als wets-artikel wordt gehanteerd. In feite mag alleen de overheid niet discrimineren. Wat burgers onderling doen mogen ze helemaal zelf weten.

  9. Gario klaagt niet alleen over slavernij, hij is een slaaf. Van het makkelijke geld. Hij hoereert zich voor de blanke subsidiecenten. Ik heb hem kort geleden op TV gezien en het viel meteen op: het toontje van die man en het taalgebruik verraadden hem meteen. Conformistische dropveter (oeps) om er maar bij te horen. Precies de toon en het taalgebruik om in de smaak te vallen bij de ‘weg met ons’ gutmensch. Dan hoor je erbij, wordt je uitgenodigd en stroomt het geld, geld, geld. Niemand zegt immers nee tegen een gekwetste bos- of zandneger. Die mensen hebben ook gevoelens en die moet je ontzien. Hahhahahah, proest.
    Het deed me ook denken aan die toestand in Culemborg tussen Molukkers en Marokkanen een paar jaar geleden. Aan Molukse kant: de pure emotie van gewone mensen op TV, aan Marokkaanse kant een overduidelijke PVDA-zandneger met het gebruikelijke zoetgevooisde jargon over de “boel bij elkaar houden” en zo. Geld en banen ertegenaan en alles komt goed. Ze geloven het zelf ook nog.

  10. De reden dat zwarte piet tot zo’n groot ding wordt gemaakt rond de zwarte slavernij, is de angst van links dat de zwarte rol in die slavernij bekend wordt.
    De europeanen waagden zich niet in de binnenlanden van Afrika, omdat men daar allerlei ziektes opliep, Ze stichtten dus factorijen op het strand en wachtten tot de buit verworven bij stammenoorlogen werd aangevoerd.
    Voorheen werden de overwonnen krijgers onthoofd en het hoofd op een spies bij de ingang van de kraal geplaatst, zodat de kracht van de overwonnene zou toevloeiien naar de winnaar, zo geloofden ze.
    Maar plots waren daar die rare blanken die bereid waren zilver te betalen voor een slaaf, of zoals de Ashante koning op bezoek in de Bijlmer spijtig opmerkte: “nooit eerder hadden wij zoveel rijkdom”.
    (deze toespraak werd life op AT5 uitgezonden maar nooit herhaald)
    Dat zwarte piet geen slaaf was maar een slavenhaler, is het volgende probleem voor links, want dat benoemt de islam slavernij en die praktijk duurt voort tot op de dag van vandaag.
    Maar voor een 16e eeuwer was zwarte piet een reëel gevaar, een boeman die je meenam naar de slavenmarkt van Casablanca.
    Dat is het volgende probleem voor links, de blanke als slachtoffer ipv dader……

  11. Het is wel degelijk bekend wat racisme is: het besef dat rassen verschillen. In die zin ben ik hartstochtelijk en overtuigd racist. Het staat zelfs wetenaschappelijk vast dat rassen in mentaliteit aanmerkelijk verschillen. James Watson (ontdekker van DNA structuur en Nobelprijswinnaar) heeft dit aangetoont. Zelfs veel neger-intellectuelen beamen dit van harte.

    Met links-christelijk onbenul veeg ik alleen mijn kont af.

Geef een reactie