Na de uitzending van DWDD bekeken te hebben, waarin Thierry Baudet Julien Blanc verdedigt, wil ik het volgende opmerken.
Ik ken Baudet als een scherpzinnig observator met een contraire mening vooral in het maatschappelijk debat over de EU-exit. Ik heb hem leren kennen in 2012 tijdens de H.J. Schoo-lezing lezing “Pro Europa dus tegen de EU”, daarna ben ik hem blijven volgen en heb al zijn boeken gelezen.
De (grove) methode van Blanc, die hij hanteert in zijn seminars om zielige jongentjes te leren hoe zij de jonge vrouwen, betiteld als: “geen diersoort zo wreed als zij” moeten veroveren, zie ik meer als een vervolg op NLP, dat tijdens een workshop zo’n 20 jaar geleden, op mij over kwam als zuivere manipulatie en mij zeer tegen de borst stuitte.
In voornoemde uitzending van DWDD 20-11-2014 gebruikt Baudet het gelijk van Blanc met o.a. als argument dat Blanc gelijk heeft omdat hij zoveel succes heeft. Dat is een non-argument want Baudet heeft het grootste gelijk van de wereld met zijn argumenten over de EU-exit, maar of hij daar nu, tot mijn grote spijt, zo’n succes mee heeft gehad, dat betwijfel ik. Het verschil tussen de seksen dat hij aanhaalt als ander argument, is ook al eeuwen oud.
“Als een meisje nee zegt is het nee”, verwijst Blanc naar het land der fabelen. Gewoon doorgaan net zolang tot de dame je haar drankje in het gezicht gooit. Hij zal het waarschijnlijk iets gechargeerd bedoeld hebben, maar het zou wel een heel erg vochtig voorspel worden als de dame zich daarna toch nog bedenkt.
Linda Duits stelt in haar artikel over de methodes van Blanc, dat er meisjes zijn die gecharmeerd zijn van mannen die hen beledigen, Blanc gaat ook uit van dit principe, dat ik ook terug vind in het boek “Leven aan de onderkant” van Theodore Dalrymple, waarin dat dan nog aangevuld wordt met geweld. Tevens stelt Dalrymple, dat de door de intellectuele voorhoede voorgestane seksuele revolutie, die beoogde om seksualiteit los te maken van ieder persoonlijke en maatschappelijke verplichting aan de onderkant van de maatschappij, veel ellende heeft veroorzaakt. De “intellectuelen” namen wel verantwoordelijkheid voor de eigen kinderen, maar de onderkant nam het bloed serieus. De ervaringen van Dalrymple waren dat hij te maken kreeg met vrouwen met kinderen van verschillende vaders die ooit nog over de vloer kwamen. Dit even als zijsprongetje.
Wat Blanc en Baudet, die consistent Blanc blijft verdedigen en hem een held noemt, waarschijnlijk ongewild met hun methodes doen is o.a. het legitimeren van het macho gedrag van veel moslimmannen, dat veelal resulteert in aanrandingen van blanke vrouwen in Westerse landen. Een bekend gegeven in de moslimcultuur is dat vrouwen minderwaardig zijn en zich horen te onderwerpen aan de man. De Westerse vrouw vraagt er volgens hen gewoon om door haar manier van kleden. Tevens zien de loversboys zich gesterkt in hun opvattingen dat zij niets verkeerds doen en de jonge, in dit geval zeer kwetsbare meisjes, ja heren Baudet/Blanc die zijn er ook, voor hun criminele doeleinden kunnen gebruiken.
Recapitulerend.
Als de opvoeding heeft gefaald en het is mislukt om deze kwetsbare jongens te leren hoe met de hedendaagse meisjes op een gezonde manier in contact te komen en met hen het bed te delen, als dat al zo nodig gelijk moet gebeuren, is het misschien een idee om deze zielige jongentjes op een andere manier te leren hoe zij met een vrouw om moeten gaan, ze eerst eens naar een prostitué te sturen. In veel landen is dit verankerd in de cultuur.
Dit is in ieder geval een “iets beschaafdere” manier voor de “jonge heren” (letterlijk als figuurlijk) om de jonge vrouwen iets humaner te behandelen, als zouden zij “geen diersoort zo wreed als zij” zijn.
http://media.thepostonline.nl/2014/11/21/terugkijken-thierry-baudet-julien-blanc/
Waarom heb ik de vrouwen nooit eerder gehoord, en nog steeds niet, als het het ‘machismo’ ( lees: te vaak mishandeling) betreft van moslimmannen?
Serieus?? Komt Julien Blanc, de geflipte vrouwenmisbruiker met zijn tips over hoe vrouwen te misbruiken, naar Amsterdam? Ik teken die petitie. En ik hoop dat NL de ballen heeft om die man NL niet in te laten!!!
https://secure.avaaz.org/nl/petition/Minister_Opstelten_en_burgemeester_Van_der_Laan_Zeg_NEE_tegen_Julien_Blanc_en_RSD/?onXIHib
Dit is wat hij geeft:
http://www.scriptonitedaily.com/2014/11/10/why-are-men-paying-this-guy-to-teach-them-how-to-abuse-women/
Volkomen raak!
Ook sympathieke , redelijke mensen kunnen, vaak tijdelijk, een verkeerde kijk op zaken hebben.
Als een meisje ‘nee’ moet zeggen dan heeft de man al tal van cues genegeerd. Toenadering is een vorm van calibratie, wat een mate van fine tuning vereist. Moeilijk hoor, want mannen zijn autisten en vrouwen neuroten. En ja, als je dat spel niet beheerst ga je op je bek, gebeurt iedere man hoor, helemaal niet erg. Weet je wat erg is, als je het niet eens hebt geprobeerd. Maar als je een beetje slim bent leer je van je fouten. Je leert wederzijdse aantrekking onderscheiden van zelfbegoocheling.
Overigens heb ik het ook niet zo op die Vanille-dyade van het christendom hoor. Geef mij de SM-dyade van islam maar, de Verlichte variant dan. Maar weet je waar het mis is gegaan? Ongeveer 50-500.000 jaar geleden toen mannen leerden praten. Versieren zonder praten, net als vroeger, zo moet het.
Er zijn heel veel soorten ‘nee’, en als een meisje ‘nee’ zegt dan bedoelt ze dat niet altijd als ‘nee’. Was ieder ‘nee’ voor altijd en eeuwig een ‘nee’, en ieder ‘ja’ altijd en meteen een ‘ja’, dan blijft er van de liefde en de manieren hoe daartoe te komen, maar weinig over. Kortom, ingewikkeld dus voor man en vrouw, maar dat maakt de zaak dan ook wel zo aardig. Een cursus knots-slingeren lijkt me echter weinig toe te voegen aan dit subtiele spel der seksen.
Hoewel ik de hele discussie (en zelfs de hele man) rond die Julien gemist heb, lijkt me niet dat je diens methodes moet afwijzen omdat er mensen zijn ook een ‘definitief nee’ niet als ‘nee’ horen omdat ze van huis uit die cursus over vrouwen al hebben gekregen. Niet over vrouwen die Fatima heten overigens, maar over vrouwen die Jantien heten, maar dat is een heel andere discussie, en de cursus van die Blanc zal niet voor hen bedoeld zijn.
Beter lijkt me trouwens jongens weer als jongens op te voeden en hun gang te laten gaan, in plaats van ze als gemankeerde meisjes op te voeden. Dan heb je geen cursus versieren meer nodig, en wijst de hele zaak (met alle zenuwen van dien voor alle betrokkenen) zich vanzelf.
Al eind jaren ’80 schreef ik dat het toestaan van religieuse kleding voor islamitische vrouwen, de westerse vrouwen vogelvrij zou verklaren, immers de moslim man weet dat een “nette ” vrouw zich bedekt, de westerse vrouwen zien zij dus als hoeren.
Helaas is deze verwachting uitgekomen, gezien het gesis, hoer geroep, het massale aandeel van moslim mannen bij verkrachting en aanranding, de lover boys, de sex gangs in GrootBrittanie, verkrachting epidemie in Scandinavie etc.etc.
Om de verkachtingen en het hoer gesis terug te dringen, moet religieuse kleding voor vrouwen en niet religieus personeel, worden verboden.
En die petitie, die teken ik natuurlijk niet. Als vrouw moet je je soms zwak opstellen, maar daar zijn wel grenzen aan. Het anderen het spreken onmogelijk maken en er de (burge)meester bij halen, is zo een grens.
Vrouwen zij deels schuldig doordat ze zich te gemakkelijk door een moslimman laten inpalmen. Het effect daarvan is dat voor jongens de concurrentie is toegenomen. Die wordt niet gecompenseerd door moslimVROUWEN omdat die sowieso niet beschikbaar zijn.
Goed dat je die link met ‘Dalrymple’ legt Nancy. Baudet is nog jonger dan hij eruit ziet en hij volgens de kalender is, zo lijkt het wel.
Of misschien voelde hij zich in een rol gedrukt die teveel verantwoordelijkheid vereist.
Ik zie niet wat Darymple hiermee te maken heeft. Die schrijft van het intellectuele verraad van de zogenaamde sociale voormannen aan hun eens klassieke achterban, en de verzorgingsstaat die een ieder van de gevolgen van zijn of haar gedrag vrijwaart.
Niet dat je met elkaar in bed kunt duiken (en echt, dat kan op een enkele zonderlinge kluizenaar iedereen) is een probleem, maar dat daar in een verzorgingsstaat geen consequenties aan verbonden worden, ook al heb je 8 kinderen van 12 mannen.
Dat ‘mannen’ het eerste ‘nee’ niet als definitief hoeven op te vatten heeft tot fraaie gedichten, graalreizen en drakendoderij geleid. Van belang daarvoor is dan wel dat de vrouw ‘nee’ zegt, want -leuk of niet- als vrouw is dat de rol die je hebt, niet omdat je die speelt maar omdat degene die de kinderen krijgt die mag houden.
Zo bezien lijkt een cursus voor meisjes om ‘nee’ te leren zeggen, me dringender dan een voor mannen om dat ‘nee’ tot op zekere hoogte te negeren.
Dat was ook precies wat door mij heen schoot. Veel vrouwen zijn nog lang niet zo geëmancipeerd als ze zouden moeten zijn. Waarschijnlijk gaat het Baudet gemakkelijk af. Dat is ook niet echt verwonderlijk, mooie man met succes en educatie.
Het is veelzeggend dat nog steeds meer vrouwen dan mannen zich minderwaardig voelen. Ook al zijn veel vrouwen sterker dan ooit te voor.
Die link zit in dat ‘letterlijk nemen’.
In de kroegpraat van Baudet gaat het over de metaforen, legt hij ons uit.
Niet iedereen kent zelfs het begrip metafoor.
Vergelijk het met de ‘metaforen’ uit de Koran over jihad, op hun nekken slaan, kruisigen etc.
De apologeten wijzen erop dat het hier om metaforen gaat. Jihad staat voor elke ‘inspanning’.
De enige link die ik in dit stuk zie met Darymple is dat hier gewoon wordt voorgesteld om mannen maar naar de hoeren (netjes prostitué genoemd, iets wat nog voor verrassingen kan zorgen bij voorgenomen prostituee-bezoek) te sturen om te leren hoe ze met vrouwen moeten omgaan. Wat leren ze daar? Toch echt hooguit dat galanterie vervangen kan worden door een chequeboek, en dat wie betaalt bepaalt. Geweldig natuurlijk, en als je eenmaal naar de hoeren geweest bent, dat weet je precies hoe je je als man tegenover de dames dient te gedragen: vóóraf betalen. Nou zal die Blanc mannen best rare dingen (ga ik maar even van uit, voor het betoog hier en niet omdat ik het geloof) leren, maar zó raar?
Precies de intellectuele oneerlijkheid en hovaardij die Darymple voortdurend aan de kaak stelt: er zijn mensen die de norm stellen (en zich er uiteraard zelf niet aan houden) en mensen die de ter zake gepleegde propaganda geloven en er naar gaan leven, een en ander ook omdat ‘het moet kunnen’ geen consequenties meer heeft. Of zoals hier: dames die alleen op manier X benaderd wensen te worden, en voor de rest van de zaak naar prostituees verwijzen. Prostituees met wie blijkbaar alles kan, en kan je niets dan kan je het daar nog altijd gaan doen. Ik bedoel: ik heb wel eens gelezen dat het in Victoriaanse tijden zo toeging in (in ieder geval) de UK -toen nog gewoon Empire- maar blijkbaar kan het vandaag de dag hier ook.
Laat ze toch naar de hoeren gaan (cake eten), en vrouwen niet lastig vallen. Zeg nu zelf: wat zegt zoiets?
Haha, dat was me nog ontgaan: mannen de (liefdes)les leren door ze naar de hoeren te sturen. Kennelijk zijn die hoeren niet OSM, dus daar mogen de mannen zich best op uitleven. Heel beschaafd, en het geeft een fraai inkijkje hoe er gedacht wordt onder mensen die zichzelf van een heel andere orde wanen dat dames die als gevallen vrouw wat minder geluk in het leven hebben gehad.
Werkelijk verbijsterend, écht.
In een endogamie (trouwen binnen de groep) is de hoofdrol voor de heteroseksuele man. In de anti projectie zitten ‘overige seksuele rollen': homo’s, vrouwen, kinderen en dieren. Maar binnen overige seksuele rollen ligt de rangorde nog niet vast. Die moet bevochten worden. Binnen een exogamie geldt dat ook nog een beetje. Daar vechten blanke heteroseksuele en lesbische vrouwen om de eerste plaats, vervolgens sluiten hoeren en allochtonen de rijen. Daarom laten Westerse feministes allochtone vrouwen ook in hun sop gaar koken en verwijzen zij naar de hoeren. Ook binnen endogame culturen bestaat een dergelijke rangorde omdat bv. moslima’s de SM-dyade vaak even geestdriftig beleven als hun mannen. Alleen vergissen wij ons omdat hun leed = lust binnen SM. Wat betekent dat tal van moslima’s vooraan staan om andere vrouwen en homo’s te stenigen en op te hangen. Moslima’s ontlenen hun tweede plaats in de pikorde maar al te vaak aan het verraden en neerzuren van soortgenoten.