Door Joost Niemöller
Kopenhagen, wat zijn de lessen, worden we wijzer.
Benoemen. Daar begint de wereld van de dappere mensen in het Westen. In de bestuurstop zijn er niet veel dappere mensen. Halbe Zijlstra de fractievoorzitter van de VVD prees in Buitenhof de Deens veiligheidsmaatregelen, want stel je voor wat er gebeurd was als die man de moskee was binnengedrongen met zijn semi-automatische wapen. Dat diezelfde man de Joodse bewaker van die synagoge had doodgeschoten, daarover zweeg Zijlstra. Maar waar hij vooral over zweeg, was wat er zat achter die terrorist in Kopenhagen, die net als de terroristen in Parijs, eerst een cartoonist om wilde brengen en daarna Joden. Dezelfde dubbele boodschap aan het Westen. Het vrije woord (en beeld) ombrengen en daarna de Joden. Dictatuur gekoppeld aan antisemitisme.
Ja, wat zit daarachter? Zijn dat zomaar wat rare figuren, ‘terroristen’, of worden die figuren gedreven door ideeën? Zijlstra maakte enkel wat obligate opmerkingen over de veiligheid. Of dat ertoe doet. Of je een samenleving ooit tegen terroristen kunnen beveiligen. Wat je uit moet roeien is de achterliggende idee. En om die idee uit te roeien moet je het eerst benoemen. De moed begint met benoemen. Zijlstra, laffe man, zwijgt, waar hij moet beginnen met praten.
Nee, kijk, dan de premier van Denemarken, Helle Thorning-Schmidt. Een Sociaal-Democrate.
Ik zag haar op de televisie spreken. Allereerst zei ze wat alle Westerse leiders steevast zeggen in dit geval. Dat er geen sprake is van een oorlog tussen de islam en het Westen. De bekende frase. Maar daarna zei ze iets wat uit deze kringen nieuw is.
Ze sprak over ‘een donkere ideologie.’
Kijk. Hier begint het interessant te worden. Een donkere ideologie. Hé Halbe Zijlstra, vindt u ook niet dat hier sprake is van een ‘donkere ideologie’, en zo ja, hoe gaan we die dan omschrijven, zo nee, waarom denkt u er dan zo anders over dan die Deense premier? Trouwens, Diederik Samsom, vindt u niet ook net als uw partijgenote, dat mannen die eerste het vrije woord om willen brengen in Europa en daarna de Joden, gedreven worden door een ‘donkere ideologie’? En zo nee, hoe gaat u dit dan wel benoemen? Wilt u het kwaad eigenlijk wel benoemen, of blijft u liever wegkijken? En wat moet er in godsnaam gebeuren voor u met dit wegkijken stopt?
Enneh… Wordt het niet eens tijd dat Brussel het probleem gaat benoemen voor wat het is, namelijk een ‘donkere ideologie’?
17 februari 2015 om 13:17
Het valt mij wel op dat in ieder geval de MSM een lichte koerswijziging ondergaan…
http://www.metronieuws.nl/columns/2015/02/hello-haatimam
15 februari 2015 om 23:21
Voor wie niet kan lezen is de mens een onbeschreven blad. Vandaar dat doorgaans aangenomen wordt dat alle brein argumenten kunnen verwerken. Dit is een catastrofale vergissing, zoals dagelijks overal te bespeuren valt.
15 februari 2015 om 22:36
Maar wat wil die donkere ideologie?
Goed, de ideologie komt voort uit anti-joodse sentimenten, uit sadisme, uit machtswellust, uit inteelt, uit een lage intelligentie, uit haat op tegenspraak, uit gebrek aan humor, uit schizofrenie, uit verkrachtingslust en uit het afzweren van zelfbeheersing (want als je de heer over jezelf kunt zijn, waarom zou je je dan nog aan allah onderwerpen, nietwaar?)
Die donkere ideologie heeft een clubje opgericht. Terug naar de Dark Ages is wat ze willen. Donker goud is hun bron. En ze willen niet aardig gevonden worden. (waarom zou je anders mensen in de fik zetten, 21 Kopten op een Libisch strand onthoofden of een Duitse dansmarietjes hun dansje on Braunschweig ontzeggen?)
Doel van de Donkere Ideologie is om gehaat te worden, zodat alle moslims losgeweekt worden van de veel succesvollere, aantrekkelijkere en aardigere culturen die voorhanden zijn. En eenmaal losgeweekt van die andere culturen, kunnen die moslims alleen maar terecht in het…
15 februari 2015 om 22:39
in het Kalifaat uiteraard. Waar de bedenkers, financiers en andere sadisten van de islam de baas zijn.
Verder heeft de Donkere ideologie niets met de islam te maken, natuurlijk…
15 februari 2015 om 23:47
Las ook ergens dat een reden voor de toename van het islamgeweld is, dat het nu (nu er nog olie-$$ zijn) of nooit is. Is de olie op, dan zakken de rijke olielanden nu al snel weer terug naar hun voor-olische niveau. Wil je de beschaafde wereld overwinnen en er de islam vestigen, dan nu want straks is het te laat.
Zonder geld geen moslimextremisme, en met geld dus erg veel.
Degenen die armoede de bron voor het geweld noemen kunnen daarmee slechts de geestelijke bedoelen.
16 februari 2015 om 11:10
Daarom zou ik graag fair-trade-olie uit Noorwegen of Suriname willen kunnen tanken bij de pomp, desnoods voor een dubbeltje meer per liter. Maar de olie-maatschappijen zitten nu te diep in Saudi-Arabische broekzakken om dat werkelijkheid te laten worden.
De jihadisten zorgen er voor dat Europeanen langzamerhand de neiging gaan krijgen om die hele islam dan maar de Middelandse zee over te kieperen. Als je 250.000 Duitsers hun bier en dansmarietjes afpakt voor een dag, dan ben je er op uit om er uit gekieperd te worden. Zelfs die gepacificeerde Duitsers kennen een grens en de Donkere Ideologie doekt die doelbewust op.
De laatste olie biedt nu inderdaad de mogelijkheid om een achterlijke cultuur een machtsbasis te bieden van waaruit het kanonnenvlees (gerecruteerd in Europeaanse gevangenissen) haar imperialistische werk kan doen. En net als bij iedere sekte, moeten de onderdanen hun schepen achter zich verbrand hebben. En anders lokken ze die brand wel uit.
16 februari 2015 om 14:18
Armoede, achterstand of ongelijkheid is niet de bron van islamitisch geweld, vindt ook Aboutaleb: http://nos.nl/artikel/2019617-aboutaleb-het-zit-tussen-de-oren.html
Iedereen zag dat al, maar nu gelukkig een burgemeester van een grote Nederlandse stad ook.
“De extremisten hebben bedacht dat zij het legitieme recht hebben om mensen te doden die anders denken,” zegt Aboutaleb. “Deze mensen houd je niet binnenboord met een baan. En de vraag is wat dan wel. Die zoektocht is een heel interessante. Hoe het kan dat mensen tot religieus extremisme komen op basis van hetzelfde boek waar anderen hun waardigheid en mens-zijn aan ontleden”.
Een antwoord (als die al voorhanden is) blijft echter uit. Misschien is er ook geen antwoord. Ik weet dat niet.
15 februari 2015 om 22:58
Beste man, heb je echt niet in de gaten dat je verschrikkelijk wordt bedonderd met die nep onthoofdingen? een Jordaanse piloot die zich in de brand laat steken zonder weg te springen voor het aankomende vuur? Heb je die video uberhaubt wel gezien? Je blaat gewoon de rest van de bange schaapjes na. Doe gewoon eens je best om zaken te onderzoeken i.p.v. te reageren met je onderbuik.
15 februari 2015 om 23:09
Oh, het is allemaal nep, omdat de Jordaanse piloot niet wegsprong voor vuur en dat moet van Dante. Hoezo hoort dat? De piloot was al toegetakeld en wellicht gedrogeerd.
En dit is ook niet echt? (Filmpje niet veilig in werkomgeving of bij kinderen): http://www.dumpert.nl/mediabase/6639940/a154d1f0/isis_onthoofdt_21_koptische_egyptenaren.html
15 februari 2015 om 23:53
Tjongejonge zeg wat een prutswerk is dat filmpje van je….. Kwaliteit van Wilders fitna knutselclub. Je moet wel heel erg graag geloven dat dit echt is. Je bent gewoon een angstige gelover zonder kritisch denkvermogen geworden na jaren bang gemaakt te zijn voor moslims. Enig idee wat er gebeurt als je iemand de halsslagader doorsnijdt??? Bekijk dat filmpje van je nog maar een paar keer en vertel me wat je werkelijk ziet. Hieronder alvast het filmpje van de kuch kuch verbrande piloot met uitleg. Kan je ook aan je kinderen laten zien want is FAKE. http://www.liveleak.com/view?i=df2_1423081561
16 februari 2015 om 17:13
Beste tipo, paranoid schizofrenen zoals Dante worden gevoed door aandacht. Zodra niemand meer reageerd op zijn waanbeelden en anti-semitisch geraaskalk, trekt hij zich vanzelf weer terug op zolder bij zijn moeder, Protocols of Zion en Playstation.
15 februari 2015 om 23:17
@ tipo
.
Goed stuk, mee eens.
.
De anti-Joodse elementen zie ik van na de invoering van religieuze endogamie van 1400 jaar geleden omdat dit alleen met een externe vijand te verwezenlijken is.
.
De rest wat u aanhaalt is de exacte beschrijving van voorgaande incest en inteeltcultuur van de Homininen. Waar de vrouw van nature voor genetische diversiteit kiest kan alleen sadomasochisme deze cultuur faciliteren. Zonder onderdrukking en onderscheid in subjecten en objecten houdt islam simpelweg op te bestaan. Het is een volledig endogame en puur racistische cultuur. Vandaar ook de innige samenwerking met andere endogamieën als nazi-Duitsland, Japan, de Katholieke kerk en islam.
.
15 februari 2015 om 23:55
Correct, islam is een uitvinding van het Vaticaan. Mo’s 1e vrouw was rooms katholiek.
15 februari 2015 om 19:32
Sir Winston Churchill sprak ooit: “Appeasement is like feeding a crocodile, hoping he will eat you last!” Dat was in relatie tot Hitler (het slappe gedoe van Chamberlain in München om Hitler te “bezweren”). De Europese leiders hebben weinig van de geschiedenis geleerd want wéér proberen ze het kwaad te bezweren door mee te huilen met de wolven in het bos (ik heb overigens liever met echte wolven te maken dan met menselijke wolven).
15 februari 2015 om 20:18
Churchill was een oorlogsmisdadiger en een massamoordenaar betaald door het zionistische bankiersgilde. Churchill bombardeerde 9 dagen lang Duitse steden (oorlogsmisdaad) om Hitler hetzelfde te laten doen met London zodat het Engelse volk tegen de Duitsers kon worden opgehitst. Bespaar me uw gefalsificeerde schoolboekjeshistorie a.u.b.
15 februari 2015 om 20:42
ja vast, dante,
.
en de holocaust is ook verzonnen…
.
man man, triest figuur ben je toch.
15 februari 2015 om 19:09
Arme Joost ,
put je nu hoop uit dit politiek correcte geneuzel van deze blonde del?
Neen Joost zij zegt precies hetzelfde als die nietsnutten hier in NL, alleen noemt ze het even anders en direct zie je niet meer dat je mega in de zeik wordt genomen.
Deze mensen zullen het waarschijnlijk pas leren als ze zelf het slachtoffer worden van de ideologie van de islam.
Hoe eerder hoe beter wat mij betreft.
En ja Joost, islam is een ideologie en geen religie!
Pfffffffffffffffff
15 februari 2015 om 16:59
.
Bijna geen lichtpunt meer, geen steunend stergeflonker
wij lispelen van ideologieën in het donker
en wagen ons dáármee al aardig op glad ijs
want in onze dagen wint echte moed geen prijs
Wij fluisteren wat en kijken angstig om ons heen
want de Nobelprijs gaat naar Machthebbers alléén !
.
15 februari 2015 om 16:59
En Europese joden worden door Nethanyahu opgeroepen om naar Israël te komen. Ook dat is eerder vertoond want de mensen die nu niet in Israël wonen, willen dat niet. Net als de Duitse joden daar in de dertiger jaren geen zin in hadden. En als je geen zin hebt, dan maak je maar zin, zoiets.
L’histoire se répète
Ik ga niet mee in de gedachte dat de dader het niet gedaan heeft, maar constateer wel dat iedereen er meteen weer het door hem/haar gewenste garen mee spint.
En dat die garenspinners allemaal in zoverre ook dader zijn, dat zij hebben moeten weten dat dit gedoe van hun multicul zou komen, gewoon zoals de dag volgt op de nacht. Multicul die overigens niet geldt voor Israël, want dat mag/moet volgens Netanyahu gewoon een joodse staat zijn.
Maar waar is het land waar wij onder ons mogen wonen?
16 februari 2015 om 11:38
Het is wel bijzonder slim van Nethanyahu, een economisch en wetenschappelijk succesvolle groep op te roepen om in Israël te komen wonen en werken.
Voor Europa een aderlating, nog eens versterkt door de import van criminele, ongeletterde nixnutten die zich zullen voegen bij het legioen handophouders en inteelt zieken.zo slaat hij keihard terug wegens de EU boycott acties.
16 februari 2015 om 11:40
Het is vergelijkbaar met de exodus van portugesche joden naar de Republiek, het Iberisch schiereiland verarmd en achterlijk achterlatend.
15 februari 2015 om 15:42
Het doet er niet echt toe wie er nu geschoten heeft, dat is maar afleiding. Wat er wel toe doet is waar de schietpartij voor gaat worden gebruikt, ik gok voor meer macht voor de staat. Meer loeren en spioneren, reisrestricties en wat niet al.
Opvallend is daarbij dat de gedoodverfde dader én dood is én bij leven (het wordt eentonig) een bekende van de politie was. Dat lijkt zo langzamerhand een voorwaarde te zijn om aan zware wapens te kunnen komen, dat je er bij de politie als verdacht opstaat.
Wat daaruit onmiddellijk duidelijk wordt is dat de staat er ook in DK een potje van maakt, dan wel een andere agenda heeft dan gezegd wordt. Ik vrees dat laatste, want zo dom vind je ze zelfs in de Apenheul niet. Wel kunnen ze elkaar daar goed vlooien, maar ook dat is niet echt onderscheidend meer.
15 februari 2015 om 16:05
Complottheorieën bevatten waarschijnlijk een grond van waarheid. Maar twee dingen kloppen er niet aan:
.
1: Een groot en langdurig volgehouden complot raakt algemeen bekend en is dan geen complot meer.
,
2: Een rationeel complot heeft een rationele opbrengst. Zou er daarom van complotten sprake zijn dan zijn zij bepaald niet efficiënt van opzet.
.
Wat betekent dat er nog een diepere laag onder al die zogenaamde complotten steekt en dat is dat men elkaar vindt op instinctief niveau:
.
1a: Voor de uitoefening van gezamenlijke instincten is weinig communicatie nodig. De lusten zijn al op elkaar afgestemd.
.
2a: Instincten vereisen slechts bevrediging en geen rationele winst.
15 februari 2015 om 16:16
Natuurlijk gaat de staat meer macht naar zich toe trekken maar laat u niet op het verkeerde been zetten want onze overheden weten al decennialang wie achter de terreur en valse vlaggen zitten.. Als u denkt dat synagoges beveiligd moeten worden tegen islamisten dan zit u er mijlenver naast. Er komt niemand meer de synagoge in of uit met zware wapens en/of explosieven hoor. Dit is een fraai staaltje counterterrorisme uitgevoerd volgens het boekje.
15 februari 2015 om 20:39
ik vraag me af dante, al die woedende protesterende hoofdoekjes/jurken in de schilderbuurt en amsterdam, dat waren zeker allemaal joodse acteurs, niet dan ?
.
het wordt voor jou toch ook steeds moeilijker om jouw haat tegen joden te verbergen ?
.
geef het maar toe dante, ouwe antisemiet.
15 februari 2015 om 15:27
Helaas, voor de goedgelovige Wilders aanhang is deze Kopenhagen HOAX ook al weer Busted!!! De ziootjes worden er moedeloos van… http://nodisinfo.com/copenhagen-shooting-treacherous-arch-zionist-islamophobic-hoax/
15 februari 2015 om 14:57
De speltheorie is in de politiek geïntroduceerd door de nieuwe Griekse minister van financiën Yanis Varoufakis.
Voor de politiek en het electoraat in Nederland en hun positie t.o.v. het mohammedanisme zal de matrix er zo uitzien:
.
electoraat/politiek | ontkennen probleem | blijven ontkennen probleem
ontkennen probleem | +100/+100 | -1000/-10
blijven ontkennen probleem | -100/+100 | -10000/-10000
.
blijven ontkennen is voor beiden uiterst schadelijk
15 februari 2015 om 14:42
Het probleem is dat de islamitische cultuur van origine al 7 miljoen jaar een Hominine tribale cultuur is. Met de komst van Homo erectus traden schaalvergroting en migratie over de wereld op. Daardoor ontstond er etnische endogamie wat al redelijk vloekt met tribale endogamie.
.
Met de uitvinding van het parallelle universum door Homo sapiens ging men in de ‘Abrahamitische’ periode over op het monotheïsme om al die etnische stammen onder één onzichtbare God te verenigen.
.
Islam ging later nog een stap verder door aardse reïncarnatie te verbieden en over te gaan op religieuze endogamie.
.
Gevolg is dat de Arabische incest en inteeltkern (50%) thans wanhopig de teloorgang van de religieuze endogamische ring in de Westerse cultuur tracht te voorkomen met talloze aanslagen.
15 februari 2015 om 14:38
We zijn het er allemaal over eens, behalve de zelf benoemde elite, dat het zo niet langer kan. Maar…..tussen zeggen en doen zit een groot verschil. Zie de polls i.v.m. komende verkiezingen. Alles blijft bij het oude dus het wordt slechter voor de “gewone man” die gelukkig niet verward is.
15 februari 2015 om 14:34
Op een gegeven moment zijn de mensen het zo zat, dat die haatbaarden blij kunnen zijn als ze nog levend de grens halen. En hetzelfde geldt voor die zeikstralen die hen de hand boven het hoofd (blijven) houden.
15 februari 2015 om 14:18
en
Er was in 2013 zestig procent meer terreur dan in 2012. En het merendeel is toe te schrijven aan “terreurgroepen met een islamitisch karakter”.: http://www.geenstijl.nl/mt/archieven/2014/11/terreur_neemt_toe_dankzij_vred.html
15 februari 2015 om 14:18
Het zal niet meer zo lang duren voordat het voor de politiek opportuun is om overstag te gaan, er is echt geen ontkomen aan:
-Vijfenzestig procent van Nederland vindt dat het mohammedanisme niet in Nederland thuis hoort: http://www.geenstijl.nl/mt/archieven/2014/06/greet_65_nederlanders_haat_isl.html
15 februari 2015 om 14:16
De kwalificatie ‘donkere ideologie’ is meer, dan de politiek correcte geestelijke terroristen als Pechtold, Samson, Slob, van Haersma, Zijlstra, het SP Varkenkopje en de nar van Ojik uit hun strotten krijgen, wat iets zegt over de mate van onoprechtheid van deze politici,die naar mijn diepste overtuiging zelf niet (meer) geloven wat ze, onze intelligentie beledigende bezweringsformules,uitbraken.
Wat je kunt verwachten ,kon je in het correcte speeluurtje Buitenhof bij het braaksel Zijlstra al duiden. Dat ik ooit op die partij/nachtmerrie met zulke woordvoerders heden, heb gestemd…
Toch ligt aan het echte benoemen,toegeven van een vreselijk falen ten grondslag om onze landen integer te regeren de afgelopen 40 jaar. Dat is niet gebeurd, de politieke elite heeft méér dan gefaald, is schuldig aan wanbeleid door het doordrukken en koesteren van een de volken vijandig,levensgevaarlijk streven . Toegeven betekent: verantwoording afleggen,remigratie islamieten. Uit de EU en…
15 februari 2015 om 14:14
Wedden dat deze politica binnenkort haar uitspraken zal inslikken en zich voegen achter de wolven die huilen, dat de islam ‘op zich’ vredelievend en goedaardig is?
15 februari 2015 om 14:14
Het zal niet meer zo lang duren voordat het voor de politiek opportuun is om overstag te gaan, er is echt geen ontkomen aan:
-Vijfenzestig procent van Nederland vindt dat het mohammedanisme niet in Nederland thuis hoort: http://www.geenstijl.nl/mt/archieven/2014/06/greet_65_nederlanders_haat_isl.html-Er was in 2013 zestig procent meer terreur dan in 2012. En het merendeel is toe te schrijven aan “terreurgroepen met een islamitisch karakter”.: http://www.geenstijl.nl/mt/archieven/2014/11/terreur_neemt_toe_dankzij_vred.html
15 februari 2015 om 14:12
donkere ideologie? wat een rare, nietszeggende kwalificatie!
Islam is een doodscultus, een maangodsdienst en moslims vereren een steen die uit de lucht kwam vallen.
Het is het zwartste en meest destructieve bijgeloof dat de mens ooit heeft kunnen verzinnen. Al 1400 jaar zaait deze sekte dood en verderf. Ze hebben 3 grote beschavingen in woestijn en puinhopen veranderd en als het aan hen ligt, dan volgen nu Europa en Amerika. Door het wegkijken en euphemiseren gaat ze dat waarschijnlijk nog lukken ook. In Europa zijn ze alvast aardig op weg.
15 februari 2015 om 16:39
helemaal mee eens DG, maar ja…in het Land der Blinden nietwaar ? 😛
15 februari 2015 om 13:59
Dark Energy: Het kan begrepen worden in de zin dat ‘dark ideology’ de kern van iedere exogamie vormt. Een kern die soms zo sterk is dat een hele cultuur endogamie kan worden. Laten wij vooral niet vergeten dat islam een ijzersterke formule is van seksuele deprivatie op aarde met een seksuele beloning na de dood.
.
En dat deze kastijding van het eigen volk een machtsmiddel is voor iedere seksuele dictatuur. Islam werd het endogame hart van Pechtold en al die Farizeeërs die vissend in troebel water van cultureel relativisme toch de knoet over het volk wilden halen. Door moslims tegen niet-moslims op te zetten.
.
Assumption 203: Sexual deprivation (poverty) strengthens the endogamous group. Promiscuity (wealth) strengthens the exogamous group.
.
Zowel islam als christendom zijn tot elkaar veroordeeld om tot een ‘gezonde’ cultuur te komen. Maar daar is wel een derde wereldoorlog voor nodig.
15 februari 2015 om 13:38
Laat Halve Zool Zijlstra eerst maar eens duidelijk worden over de interne partijdiscipline bij de VVD. Mark Verheyen is slechts een van de vele passanten die misbruik heeft gemaakt van het systeem. Wie nu nog op de VVD stemt, is het eens met voortzetting van legale diefstal. Jammer dat niet valt na te gaan wie met het rode potlood het verkeerde rondje kleurde.
Prachtig om in Denemarken te spreken over een donkere ideologie en dit nu Europees naar buiten te brengen. Schieten we iets op met deze woorden? Natuurlijk niet want dit gebeurde door een “verwarde man” die niets met de Islam van doen had. De politieke partijen zijn al teksten aan het maken om dit soort zaken weg te moffelen. Ondertussen wordt in Braunschweig de carnavalsoptocht (normaliter 250.000 toeschouwers) afgelast omdat er vermoedelijk een verwarde man vindt dat dit niet kan.
15 februari 2015 om 13:37
De VVD is de marketingafdeling van het internationale grootbedrijf. Daarom heeft Zijlstra het over 70% van de economie die zou bestaan uit export terwijl het 30% is, daarom hosselt Teeven meer asielzoekers het land binnen en daarom tekent Rutte alles ter ondersteuning van de euro en daarmee de banken.
15 februari 2015 om 13:36
Toch kan ik er niet echt enthousiast van worden, van een leider die als alle leiders beter zou moeten weten, eindelijk eens een keertje zegt wat iedereen die niet betaald wordt om het beter te weten, al jaren weet.
En met die donkere ideologie wordt dus niet de islam bedoeld, maar blijkbaar een stukje ervan? Welk stukje dan?
En als bijeenkomsten die bijvoorbeeld over vrijheid gaan een veiligheidsrisico worden (genoemd), dan kan je die aan banden gaan leggen en reguleren. Voor dat ‘staatsterrorisme’ ben ik velen malen meer beducht dan dat andere. Zie bijvoorbeeld Den Haag waar geweldloze Nederlanders politieknuppels krijgen, en gewelddadige voorstanders/gevolgen van het staatsbeleid de rode loper.
15 februari 2015 om 13:44
Glas halfleeghalfvol. Dit is toch begin van discussie.
15 februari 2015 om 13:50
Ben positief , een leider moet ook geen grote stappen maken anders neemt het volk het niet over. Marine le Pen begrijpt dat ook.
15 februari 2015 om 14:08
In Braunschweig eindigde die in ieder geval al meteen met een verbod op een carnavalsoptocht. http://www.geennieuws.com/2015/02/carnaval-optocht-braunschweig-afgezegd-wegens-aanslag-islamitische-dreiging/
Het is niet een glas dat halfvol of halfleeg is, maar een emmer die al jaren terug is overgelopen.
En het je heil verwachten van een lid van het pro-EU/ pro-immigratie Kinnock-imperium? Dat liedje van de de Alaaf Akbar zingen we nu al jaren (maar dus niet meer in Braunschweig), en dat de islam zelf fantastisch is maar de kapers van die ideologie (de zogenaamde ‘misverstaanders’) niet, ook dat is niets nieuws.
Enfin, het eerste verbod (250.000 Duitsers slachtoffer) is binnen, zullen we maar zeggen, en met een gebarsten kruik krijg je een glas niet eens halfvol geschonken.
15 februari 2015 om 14:10
En de kwalijkste aller ideologieën is die van de multicultuur, dat recept voor burgeroorlog.
16 februari 2015 om 23:40
NEE Caroline, multicultuur is niet de kwalijkste aller ideologieen. Want het gaat heel goed samen Nederlanders met Indische, Vietnamese, Chinese, Poolse, allerlei westerse mensen etc.
Het gaat ALLEEN NIET samen met mensen die moslim zijn. Daar zit het probleem. Dat komt omdat moslims zich superieur voelen aan ieder ander. Onbegrijpelijk eigenlijk, want ik heb ze nog nooit kunnen betrappen op iets superieurs. Wat hebben ze ooit uitgevonden, welke wetenschappelijke grootheid voortgebracht enz. ?
16 februari 2015 om 23:54
Multicultuur gaat alleen goed zolang het economisch voor de wind gaat, de geschiedenis is daar zeer duidelijk over. Aangezien dit al zeer lang bekend is, is het een terreurdaad t.o.v. de oorspronkelijke bevolking.
17 februari 2015 om 00:19
In het geval van samenleven met mensen die zich (met behoud van het eigene) voegen in de westerse cultuur, heb je het dan ook niet over multicultuur, maar over de pluriforme monocultuur van het Westen. En die laatste wordt dus aangevallen, én door de multicullers, én door hun daartoe geïmporteerde dragers van een cultuur die daarmee niet samengaat.
15 februari 2015 om 16:59
Caroline,
Het is nog geen uitgemaakte zaak of het staatsterrorisme is afgedwongen door de Islam, of dat de staat de Islam gebruikt om het volk te terroriseren. Om daar achter te komen zou je een kopstuk van de EU moeten ontvoeren, en hem vervolgens een interview afnemen. Anders blijft het speculeren.
15 februari 2015 om 17:20
Ach kom op, hoeveel bewijzen wil je nog hebben? Als ik een vogelspin in jouw bed stop, dan heb ik misschien geen controle over wat die spin precies doet, maar ik weet wel ongeveer wat er gaat gebeuren.
Overigens heeft de mens van islam-terrorisme gemiddeld een stuk minder last dan van staatsterrorisme. Strijden tegen de islam (die door de staat wordt beschermd) heeft geen enkele zin, je moet bij de beschermer/importeur wezen.
En onderwijl vermoordt de Nederlandse staat moslims in Irak en God maar weten waar nog meer, iets dat me als (Nederlandse) moslim te denken (en erger: te doen) zou geven.
Ik leg de schuld niet daar waar die niet hoort, maar ook daar waar we iets aan kunnen doen, onze staat dus. Dat we daar niets doen, is een ander verhaal.
16 februari 2015 om 03:18
@Koos 15 februari 2015 om 16:59 “Het is nog geen uitgemaakte zaak of…de staat de Islam gebruikt om het volk te terroriseren.
.
911 (“war on terror” hoax, pariot act, fatherland/homeland security, enz.) CharlieHebdo (verklaring van 11 januari*, enz). Als “de staat” er geen machtsbelang bij heeft, had de islam geen minaret van de grond gekregen (zie verder ook WRR 1979) en werden terugkomende Syriëangers niet op de geknevelde burgers losgelaten.
“…the whole aim of practical politics is to keep the populace alarmed (and hence clamorous to be led to safety) by menacing it with an endless series of hobgoblins, most of them imaginary.” H.L. Mencken (1918)
* http://ec.europa.eu/dgs/home-affairs/what-is-new/news/news/docs/20150111_joint_statement_of_ministers_for_interrior_en.pdf
15 februari 2015 om 13:27
Fehlleistung: Een freudiaanse verspreking is een verspreking, die onbedoeld onthult wat (wellicht onbewust of ontkend) belangrijk is in de geest van de spreker, wat hem pre-occupeert.
.
‘Isis are not Muslims but monsters’, says David Cameron.
.
She pledged her support to the Jewish community and said: “This is not a battle between Muslims and non-Muslims. This is a fight between freedom and a dark ideology.” (Helle Thorning-Schmidt).
.
Policor in het nauw waar zij zelf het verschil tussen de haar zo liefkozend gekoesterde adder en zijn faux pas niet meer duiden kan.
.
Reken maar dat moslims dit schuchter voorsorteren van policor op een andere endogaam hart begrijpen.
15 februari 2015 om 13:15
Ja, dat is de enige juiste benaming van Zijlstra.
Maar, er zijn er een heleboel in dit “kabinet” die minstens zo laf zijn als Halbe.
15 februari 2015 om 13:10
Zijlstra is een laffe nam?
15 februari 2015 om 13:20
dank