Na Nice. Gaan we weer: het is niet de islam, het Westen is schuld

Door Joost Niemöller

Mensen vierden feest op de boulevard van Nice. En toen was er die vrachtwagen. Er zat een ‘Franse Tunesiër’ in met een strafblad wegens geweld. (Waarom kwam hij vrij?) Hij ploegde zich zigzaggend een weg door de mensen om er zoveel mogelijk in zo kort mogelijke tijd te raken. Hij schoot ook op mensen.

Deze cartoon werd gepubliceerd ver voor Nice, maar drukt precies het probleem uit. Het wegkijken. Terecht dat het PVV Kamerlid Van Roon hem zojuist herhaalde op Twitter.

We hebben het over ‘vluchtelingen.’

We geven onszelf de schuld vanwege het koloniale verleden.

Het zou om een enkel geval gaan.

Het zou niets met de islam te maken hebben.

Dit speelt Wilders in de kaart.

Nee, het ergste zou zijn, Twitterde ‘immigratiedeskundige’ en medialieveling Leo Lucassen direct na de aanslag, als deze abstracte ‘extremisten’ erin zouden slagen om de ‘polarisatie’ tussen moslims en niet-moslims te vergroten. Waar de gedachte achter schuilt dat het allemaal vanzelf wel weer goed gaat komen wanneer we de moslims omarmen, en stoppen met de discussie over de islam. Alsof moslims geen kracht van zichzelf zouden zijn, maar slechts het product van ons ‘racisme.’ Ons ‘kolonialisme.’ Wat, wanneer je erover nadenkt, dus een hele denigrerende manier is om moslims te bekijken. Ze namelijk niet als volwaardig te zien, net zo min als hun ideologie. En dat is ook wat die cartoon ook uitdrukt. De moslim in de auto kan nog zo hard roepen waarom hij deze mensen doodt, hij wordt niet gehoord.

En dat proces gaan we de komende dagen weer in. Het knuffelen. Het rouwen. De compassie met de slachtoffers. Geen woede. Want woede, zo hebben we geleerd in Europa, is slecht. Ik denk dat ik dat nog veel onverteerbaarder vind dan het feit dat een Tunesiër in een vrachtwagen tot zoiets in staat is. Dit verplichte proces van hypocriete schuldbeleving weer mee te moeten maken. En te zwijgen over de islam die dit aanricht.

En kijk eens naar de voorpagina’s van deze kranten. Alsof abstracte horror de Fransen getroffen heeft in de vorm van een truck. en die truck, dat zijn wij, dienen we dan te denken.

We hebben nog een heel lange weg te gaan.

 

 

Tweet about this on TwitterShare on FacebookPrint this page

103 Reacties

  1. Zelfde man zowel in Nice als in München die de filmpjes maakte: http://www.veteranstoday.com/2016/07/22/nice-munich/
    Het stinkt echt aan alle kanten.

    • Inderdaad , heel erg vreemd dat Richard G op beide plekken aanwezig was…
      https://www.youtube.com/watch?v=FQoX20dZCZ8

  2. reageerbuis

    16 juli 2016 op 16:22

    Sorry, ik zit in het verkeerde stuk

  3. reageerbuis

    16 juli 2016 op 16:20

    Met punt 3 ben ik het niet eens: een verklaring zegt niets : taqiyya en ook moet een gelovige moslim de islam in zijn geheel aanvaarden. De pijlers van de godsdienst kunnen niet gescheiden worden van de ideologie.

  4. Inderdaad het is de schuld van het westen, de ‘zielige’ jongetjes en meisjes allochtonen van de tweede en derde generatie allochtonen zijn de laatste dertig jaar zo gepamperd en verwend dat ze onuitstaanbaar diva gedrag zijn gaan vertonen. Net als links extremisten (R.A.F, B.M.G etc) in de jaren ’60 en ’70 ook bijna allemaal kinderen waren uit de rijke milieu’s. De grootste schuld is natuurlijk de politiek die ze binnen heeft gelaten. Feitelijk zijn het ongenode gasten, maar zie die er maar eens uit te krijgen.

  5. g.h.m.leferink

    16 juli 2016 op 15:27

    Ik ben het zat! Helemaal! Telkens weer die Dominees van de SLinkse Zwartekousenkerk, die ons met een uitgestreken smoel vertellen ‘dat WIJ toch ‘EIGENLIJK’ (onthoud dat woord!) de waren schuldigen zijn.
    Volgens mij zijn deze lieden de werkelijke oorzaak van al de ellende. Déze glibbers stoken onnozele jongens op om als bom-gordeldier zichzelf op te blazen. Déze gluipers hadden destijds uitgedacht om een paar iraakse debiele vrouwen vol te hangen met explosieven en ze daarna naar de markt te sturen. Waar de simpel-dames met behulp van mobiele telefoons op afstand tot ontploffing werden gebracht… Enz.
    Het moeten figuren zijn van het type ACHTERBAKS plus LAF zijn; twee eigenschappen die vaak bij elkaar voorkomen. Dus van het type FARIZEEËR. Het soort dat, helaas, zo veel voorkomt onder politici.
    Wie DÀT soort bestrijdt pakt meteen de kern van de smerigheid aan!
    En dan dat woord ‘eigenlijk’: daarmee kun je echt alles VAAG MAKEN! Ook beweringen…..
    Goodgoan: Gait H.M…

  6. Imam Drouiche waarschuwt dat vooral in Europa moslimjongeren massaal door hun imams worden aangespoord om het Westen te haten, en dat er geen onderscheid meer is tussen de islam en het (radicale) islamisme.

    De islam is een religie van vrede, en slechts een klein groepje extremisten en terroristen verpesten het voor de rest. Dat is zo ongeveer de standaard reactie die Nederlandse en Europese politici en media geven als een moslim weer eens een gruwelijke terreuraanslag heeft gepleegd, zoals eergisteren in Nice. Maar wat is hun antwoord nu de vicepresident van de Franse imams, Hocine Drouiche, is afgetreden, juist omdat er in de moskeeën haat tegen het Westen wordt gepredikt, en wordt beweerd dat het extremisme niet bestaat? ‘De islam is niet meer te onderscheiden van het islamisme,’ waarschuwt hij.
    http://xandernieuws.punt.nl/content/2016/07/Vicepresident-Franse-imams-treedt-af-omdat-moskeen-haat-tegen-Westen-zaaien
    Welterusten Flutte..

  7. Neigt wel heel erg dat dit door Erdogan zelf is opgezet, zeker nu alles zo snel de kop is ingedrukt en Erdogan zich weer kan laten bejubelen als de grote leider.
    Turkije heeft zo’n 800.000 militairen, dan lijkt het mij onwaarschijnlijk als je met een paar duizend man denkt het land over te kunnen nemen. Een coup pleeg je alleen als je ook een plan hebt om de macht te stabiliseren en vaak is er dan vooraf al contact geweest met ministeries van andere landen. Een coup met een paar duizend soldaten die uiteindelijk door niemand erkent zullen worden is niets anders dan zelfmoord. Het lijkt daarom ook op 1 grote show, met wat landmacht, met wat luchtmacht en met een groep Turkse mannen op een brug die “spontaan” samen met een meterslange Turkse vlag staan te wapperen. En helaas ook weer met wat colleteral damage.

  8. De man was net zo gek als zeg maar een Karst Tates dus. Alleen beter voorbereid.

    • Wat weet u van zijn voorbereidingen? Duidelijk is wel dat zulke figuren zich als een soldaat van de islam beschouwen, of ze nu wel of niet direct worden aangestuurd door IS. Daar vinden ze hun redenen. Denk ook aan alle terreur die door andere islamitische groepen dan IS is gepleegd.

  9. Van Jole greep zich ook al krampachtig vast aan Karst, de wanhoop straalt er vanaf maar alles beter dan je ongelijk toegeven ook al kost het duizenden levens.
    .
    Door de vergelijking met Karst te trekken maak je het jezelf juist nog moeilijker want Karst had het voorzien op het Koningshuis en de burgers die daarbij slachtoffer werden was collateral damage, op die mensen had hij het niet voorzien.
    .
    Dus als de vergelijking met Karst zou kloppen dan waren de burgers niet zijn doel, wat was dan wel zijn doel? Precies, in tegenstelling tot Karst waren de burgers wel zijn doel dus zijn missie was geslaagd, en wat was zijn missie? Zoveel mogelijk onschuldige slachtoffers maken onder de feestvierende (haram) kafirs en eventuele afvalligen. In tegenstelling tot Karst was deze daad religieus gemotiveerd, en over welke religie hebben we het dan? Exact.
    .
    Maar ach, wat kan jou het allemaal schelen, wat maakt jou mensenlevens uit. De islam verdedigen is jouw missie op aarde, ongeacht..

    • “Familie en vrienden van de vrachtwagenchauffeur zeggen dat hij geen interesse had in religie. De zus van de man zegt dat hij eerder behandeld werd voor psychische problemen.”

      http://nos.nl/artikel/2117988-cazeneuve-dader-nice-radicaliseerde-snel.html

      Dus conclusie: hij moet wel hééél snel “geradicaliseerd” zijn. Wat heeft dat nog met religie te maken als je binnen een paar dagen om kan zijn, een paar video’s een foldertje… net zo als de schutter in Orlando, de man wist niet nauwelijks iets van de religie die hem zou “inspireren”.

      Proberen het een religieus probleem te maken is ontkennen dat we met iets GEVAARLIJKERS te maken hebben. Een naar boven komenden woede, vernederingen, gekte en gestoordheid in de onderlagen kapotte maatschappijen waar het te lang heeft doorgerot. En geïnspireerd en gekker gemaakt door de echoput van de media die beelden van zinloze destructie nog eens rondpompt.

      Dus ik zie de “Islam als oorzaak” als ontkenning, als vlucht.

      • Hou toch op met dat wegkijken. Deze mensen zijn vanaf hun jeugd opgevoed onder de islam. Ze weten wat islam is. Zeker als er al een steekje los zit, kan het waanidee dat je een soldaat bent als je burgers vermoordt (in navolging van de talloze islamitische terreurgroepen) gemakkelijk post vatten.
        Bijna alle terreur van de laatste decennia komt van islamitische groepen.

  10. “Familie en vrienden van de vrachtwagenchauffeur zeggen dat hij geen interesse had in religie”
    .
    Toch was het een moslim, en als zometeen onomstotelijk vaststaat dat zijn daad wel religieus geïnspireerd was dan ga je vertellen dat het geen echte moslim is want de islam is de religie van vrede. En anders wordt wel verteld dat het een zionistisch complot is, of een complot met als doel de islam te bashen, etc etc….
    .
    Mensen zoals jij, de zelfhaters, die iedereen willen meetrekken in hun ellende, beginnen me grondig de strot uit te komen.
    .
    Dankzij types zoals jij hoop ik dat die burgeroorlog er dan maar zo snel mogelijk komt want dat is het enige waar types zoals jij, bewust of misschien onbewust, op aansturen. Dan maar hoe eerder hoe beter. Wat denk je anders te bereiken? Dit is wat jullie al bereikt hebben:
    .
    https://www.youtube.com/watch?v=Y112OGP81Zs
    .
    Ben je al moslim? Nee?? Waar ben je dan mee bezig man???? Het is toch te achterlijk voor woorden!! De horror!!

    • Btw, sommige mensen vragen zich af of die marokkaan in dat filmpje strak staat van de coke vanwege zijn ogen. Hij staat niet strak van de coke, hij staat strak van de adrenaline, en dat is waar het bij de islam uiteindelijk om draait; adrenaline in combinatie met massa hysterie. Daarom lijken de beelden in dat filmpje op alle beelden van moslims over de hele wereld die hysterisch bij elkaar komen vanwege een zionistisch complot of een cartoon, etc.. als ze maar kunnen schuimbekken.
      .
      Hoe dat komt? Dat komt omdat de islam een veroveringsideologie is, en wat je in dat filmpje ziet is een klein voorproefje van waar het de islam uiteindelijk en alleen om draait; de waanzin en de horror!!
      .
      Geloof je me niet? Kijk naar iedere islamitische heilstaat, van het kalifaat tot saoedie arabie, waar de homo’s aan kranen bungelen cq van daken gegooid worden tot de dagelijkse publiekelijke onthoofdingen waar speciale putjes voor in de straten zijn aangebracht zodat het bloed weg kan.

  11. Obama en Merkel dolblij met de terugkeer van de Islamitische staat.

    Turkije is dan ook de template voor de toekomstige EU.

    • En Rutte staat natuurlijk ook als een rots achter Erdogan. Hoe fouter een regering, hoe meer geliefd bij EU politici, want Rutte’s beste politiek vriend is natuurlijk Poroschenko…

  12. Er gaat over enkele decennia een groot heidens feest gevierd worden met brandstapels die tot aan de hemel rijken. En dat allemaal omdat er nu niet geluisterd en niet adequaat gehandeld wordt. Eigen grondgebied is de bottom line.

  13. Waar ik ziek van word, is het gezeur dat “we” (wie dan?) “gewend” raken aan de terreur. Wat is dat voor rare praat? Het roept mij bij beelden op van ‘vredige’ Duitse dorpjes waar op enkele kilometers afstand de vernietigingskampen staan te draaien.

  14. Heb wel waardering voor het werk van de redacties van ‘Het oog’ en daarna op radio 1 bij de gebeurtenissen in Nice en Turkije. Er leek sprake van onervaren presentatoren die niet wisten wat te doen, maar de redactie bleek hard aan het werk ons het meest actuele nieuws te brengen. Het was improviseren all-over en ik vind dat ze dat goed hebben gedaan. Ik werd als luisteraar goed op de hoogte gehouden. Waardering.

  15. Wat nogal rondzingt is het idee dat Erdogan zelf achter de coup zit om daarna meer macht te genereren.
    Niets is uitgesloten. Toch lijkt het me tamelijk onwaarschijnlijk. Dan zijn er wel andere manieren waar Erdogan ook druk mee bezig is. Veel zuiveringen bij rechters, journalisten en het leger, enz.. Dat kon wel eens de druppel zijn geweest om de steeds dictatorialer opererende Erdogan terug te fluiten door het oude machtsfactor: het leger. Er worden teveel schoten gelost voor losse flodders. Met een 50/50 voor en tegenstanders kan dit een voorzet voor een burgeroorlog zijn. Al geloofd op dit moment niemand zijn ogen.
    Voorlopig zit alles potdicht en Erdogan komt er met het vliegtuig aan.
    Als dat maar goed gaat?
    Of niet.
    Misschien zit dat mega paleis er dan toch niet in en de deal met Merkel staat ook op hold. Paniek in de tent!!

    • De kans dat dit geënsceneerd is door Erdogan is net zo groot als dat de maanlanding in scene is gezet.
      Dat neemt niet weg dat de coupe kan mislukken. Kun je afkomen van je dictator, hef je hem weer op je schild.

      Nog meer journalisten in de gevangenis. De Turken in Nederland zien een kalifaat met een dictator wel zitten, ze willen er zelfs voor vechten, dat beweren ze voor camera’s terwijl ze in Nederland zijn geboren.

      • Toch een beetje slappen coup. Het eindresultaat is niet verrassend. Erdogan gebruikt deze militaire strubbelingen om het leger te zuiveren.
        Zoals hij het hele land zuivert van hem ongewenste individuen. Kritiek Op Erdogan kan je leven kosten. En alle politieke leiders staan als 1 blok achter Erdogan.
        Ook als het geen vooropgezette show van Erdogan zelf is het eindresultaat is nog meer macht naar zich toe trekken. Een meesterzet? Nog meer de dictator spelen dan hij al is. En de EU steunt hem?
        Alles lijkt in het voordeel van Erdogan te vallen.

        • Telegraaf:
          Verschillende politici van Turkse afkomst hebben gereageerd op de couppoging in Turkije. Volgens het Amsterdamse VVD-raadslid Dilan Yesilgöz is de kans groot dat de Turkse president Erdogan de couppoging zelf in scène heeft gezet. Door het leger de schuld te geven kan Erdogan zijn macht laten groeien, aldus Yesilgöz.

  16. Zijn de klik-Turken dan uitgeklikt? LOL

  17. Leger zegt scheiding tussen kerk en staat te herstellen, Erdogan roept op om de straat op te gaan.

  18. Edmond V.O. Katusz

    15 juli 2016 op 23:05

    Sow, Turks leger keert terug tot kerntaak.
    Bescherm seculier krakter van Turkije.
    .
    We leven in zeer interesssante tijden.
    Salut! Edmond V.O. Katusz

    • Kerntaak? Misschien. Erdogan is onlangs 180 graden omgedraaid tav zijn Syrie politiek en heeft wederom toenadering gezocht tot Rusland. Amerika vond dit vast niet leuk. Is deze coup daarmee toeval? Waarschijnlijk niet.

  19. Het Turkse leger gaat EU vriendje Erdohan afzetten!

    • Mocht Erdogan de coup neerslaan, dan kruipt heel de EU natuurlijk in de k.. van Erdogan en roepen dat de democratie heeft gewonnen!

      Vooral Merkel, de kruiper voor Erdogan.

      • Een hoopvolle dag voor de meeste Turken in Turkije, een zwarte dag voor 80% van de Turken in de EU die het Turkse kalifaat van Erdogan steunen.

  20. Daarom is het waarschijnlijk dat Erdolf de coup zelf heeft georganiseerd.

  21. Mooi stukje agitprop, angst-inboezeming en Hollywood-reality met als doel het gros van de bevolking af te stompen, monddood te houden, af te leiden van de waarheid, het implementeren van een schuldenaar (in dit geval een zgn. ISIS-figurant) en af te laten stevenen op volledige ‘Martial Law’- achtige globale sinisterpraktijken. Numerologie en Esotherie op en top. Wat ik duidelijk wil maken;
    http://mediumdigital.com/index.php/2016/07/15/https-jaysanalysis-com-2016-07-15-power-drill/

  22. De Maizière op het Duitse nieuws, “Europa sei auch eine gefahrengemeinschaft.” Schande!

  23. Nu net op RTL4.
    De reden waarom er zoveel aanslagen zijn in Frankrijk zegt RTL4 komt omdat de Fransen het meest islamofoob zijn.!!!!
    Er is zelfs een hoofddoek verbod..
    Laat dit argument eens goed tot je door dringen.
    Wat een waanzin.

    • Fransen zijn islamofoob? Recentelijk al eens in Frankrijk geweest? Recentelijk al eens over de Champs Elysee geflaneerd? Zijn daar nog autochtone Fransen dan? Ik zie veelal moslims op straat. Erger dan de Schilderswijk in Den Haag. Behalve in dorpen en kleinere steden. Maar daar zijn alle winkels en die schattige cafes dicht getimmerd door de economische recessie. Natuurlijk zijn de nog enkele overgebleven Fransen islamofoob. Maar islamofobie is geen reden tot moord aanslagen, lijkt me. RTL4 zegt het juist maar bedoelt het verkeerd. De lamzakken.

      • RTL4 draait oorzaak en gevolg om.
        Eerst was er islam en immigranten die zich nogal lieten gelden waarop een tegenbeweging komt.
        De term islamofoob slaat nergens op. Een term uitgevonden om islam kritiek de mond te snoeren. Sterker nog, je moet wel gek zijn om geen angst van de islam te hebben. Des te minder islam des te beter in de wereld is niet moeilijk om te bewijzen.

  24. Breinbrouwsels

    15 juli 2016 op 19:24

    Ze zijn al bezig, virtueel dan, want die Pokemondingen lijken best op gelovigen. En die bal lijkt echt op een varkenskop. En dan dat jagen… Pokemon een verse Zwartepiet, de i-Phone als Efteling? Straks verboten?

  25. Tja.

    http://www.telegraaf.nl/buitenland/26222294/__IS__vrachtwagen_als_wapen__.html

  26. In heel Europa zijn er politieke partijen die niets van de islam moeten hebben.
    Zolang de bevolking zich niet realiseert dat we met de islam in oorlog zijn is er geen hoop voor ons. Men had elke aanslag in Europa kunnen voorkomen als de leiding de veiligheid van de burgers serieus had genomen en de islam ook serieus. Zo van wat daar in staat: Dood aan ongelovigen in een voor iedere moslim heilig boek kan wel eens problematisch zijn. Zie ook waar de islam dominant is.

    Maar de burgers kozen bla bla figuren die heel erg mooi kunnen glimlachen en positief in het leven staan met een knijpje in de wang van een moslim jongetjes, ach wat schattig!! Helaas is datzelfde moslimjongetje een bestuurder van een vrachtwagen die de opdracht van de islam vervuld. Dood aan de ongelovigen.
    Nooit zullen de open opengaan van de naïevelingen of extreem links die de islam GEWELDIG vinden als reactie op de boze blanke man. De meerderheid moet anti islam kiezen dat is alles. Nu of nooit.

  27. Hoe krijg je de Nederlandse burger dan uit hun opgelegde doodslaap der digitalisering ? Zullen de bommen en granaten hen opwekken , of moeten ze een kus ?

  28. Laten we ze allemaal over een kam scheren en vanuit die gedachte aan een oplossing ‘werken’. Genoeg is genoeg. Weg ermee. Whichever way.

    • Mee eens! Moslims hebben na 40 jaar niet-integreren wel voldoende bewezen niet in de westerse maatschappij thuis te horen, op een bijzonder kleine minderheid na. Multiculti bestaat niet met moslims. Wel is dat mogelijk met Chinezen, Noren, Engelsen, Schotten, Mongolen, en Argentijnen, zolang de beste mensen maar geen moslim zijn. Bovendien werd NL in de jaren 60 met 10 miljoen inwoners al overbevolkt verklaard. Zullen we eens aan onszelf gaan denken?
      Weg met die moslims! Maar dan eerst weg met de huidige politici, want die hebben al genoeg kapot gemaakt.
      Om bij Frankrijk te blijven; er was een explosie vlak bij de Eiffel toren. Dit wordt doodgezwegen door de pers of was het een toevallig ontplofte auto of een paar voetzoekers afgestoken door stoute jochies?
      http://www.mirror.co.uk/news/world-news/panic-huge-plumes-smoke-billow-8425417

      • Hoe bepaal je eigenlijk of een land overbevolkt is? Ruimtelijk als kippen vermoed ik niet.

        • Hoe bepaal je overbevolking? Heel eenvoudig zelf te bepalen, heb je geen overheid voor nodig.
          Ga eens naar een land als Spanje bijvoorbeeld. Blijf 10 km uit de kust of 5 km bij een grote stad vandaan en je ervaart ruimte, dus geen overbevolking.
          Een andere maatvorm is over-regulering. Zodra je zonder vergunning geen hondenhok of fiets schuurtje in je twee vierkante meter voortuintje mag zetten en een twee onder een kap een “herenhuis” noemt, dan heb je te maken met overbevolking.

          • Iedereen moet binnen 10 minuten op de fiets in een landelijk gebied kunnen komen, van minimaal 25 vierkante kilometer.

  29. Wat we hier in actie zien is de carramming methode die de palestijnen al langer toepassen tegen Israël.
    Daar zijn dus stoepen en bus en tramhaltes beschermd met betonblokken.
    Ook hier zullen we daar niet aanontkomen wanneer we het verblijf van moslims in Europa nog langer toestaan.
    Je kunt geen festival, feest of braderie meer organiseren zonder dat je dit met beton afschermt.
    Er moet snel een groots remigratie project worden opgezet om het terugsturen humaan te laten passeren.
    Doen we dit niet dan explodeert de zaak, en zullen ze met veel bloedvergieten gedwongen worden te vertrekken.
    Er is maar 1 godsdienst in de wereld die de gelovigen opdraagt ongelovigen te doden, en dat is de suprematistische islam, daar valt niet in 1 land mee samen te leven

    • Beste SPRX,

      Zou jij willen aangeven waar in de koran en/of hadith aangegeven staat dat ongelovigen gedood moeten worden? Graag ook met uitgebreide tafsir van geleerden erbij svp. Graag geen knip en plakwerk maar een goed gefundeerde onderbouwing.

      In afwachting van uw reactie verblijf ik.

      • Waarom zou iemand zich nog in dit kutboekje willen verdiepen? Steek het in de fik of schijt erop en laat normale mensen met rust met die shit.

  30. “Na Nice. Gaan we weer: het is niet de islam, het Westen is schuld”
    Ik zou er een dagtaak van kunnen maken om mensen die dat beweren, een kogel door de kop te jagen. De wet van behoud van energie geldt ook voor het behoud van agressie. De agressie die de terroristen in de maatschappij stoppen, moet daar ook weer uitkomen en komt dan op de kop van moslims en gutmenschen terecht. Ze gaan dat voelen. Daarom suddert zo’n land als Zuid-Afrika zo lang na. Als je er zo lang geweld instopt, is dat niet 1-2-3 weg.

    • Oog om oog dus ? Nou..
      Gepaste optreden door de wet ja . In 1910 kreeg mijn oudoom 2 weken cachot omdat hij opstraat een treiterend liedje neuriënde naar de politie . Wat zou de politie nu doe denk je ?

  31. Wij leven in een wereld van leugens. Dat wat kranten, televisie en dergelijke aan larie verkopen, spreekt natuurlijk voor zich. Zij moeten dat uit hoofd van hun beroep. Zij denken een menslievende missie te vervullen. Zij prijzen daarom zichzelf en elkaar, hoewel iedereen weet dat het leugens zijn. Meer nog , het zijn valse leugens. Het is begonnen als zwendel door onze media jongens , om van politieke bestuurders en investeerders centen en goedkeuring af te troggelen. Nu doen ze er allemaal aan mee, omdat het ondertussen de norm is geworden, politieke correctheid , heet zoiets .

  32. g.h.m.leferink

    15 juli 2016 op 15:52

    ‘Hij ploegde zich zigzaggend een weg door de mensen om er zoveel mogelijk in zo kort mogelijke tijd te raken. Hij schoot ook op mensen.’ Deze mededelingen liet het NOS-opiniesjenaal dus weg….
    ‘ ……maar drukt precies het probleem uit. Het wegkijken.’ Nu zou ik het geen ‘wegkijken’ noemen, maar gewoon LAFHEID. Van hen die niet uit hun rozerode dromen wakker willen worden….
    ‘Het zou niets met de islam te maken hebben.’ Oh neeee? het heeft er juist ALLES mee te maken! Met hen die ons als ‘Dhimmy’s’ beschouwen, zoals de Nazi’s de Oosteuropese volken als Untermenschen beschouwden en behandelden.
    Hoog tijd dat we een punt zetten achter het knuffelen van hen die STIEKEM op ons neerkijken! Waarom slikt het hardst kwekkende deel van Nederland , o.a. de Hoofd Riool Media, wèl van islamieten wat ze van Nazi’s zeker niet genomen zouden hebben?
    Goodgoan: Gait H.M. Leferink

    • Daar waar mensen nu aan het rouwen zijn begint het zoeken naar de medeverantwoordelijken hier al. Vluchtelingen? De dader was iemand die al heel lang woonde en leefde.

      Beste heer Leferink,

      Het heeft inderdaad niks met de Islam te maken. Wanneer gaan mensen zich nou eens een keer verdiepen over deze materie voordat ze als een kip zonder kop praten. Ik zie wekelijks mensen bekeren tot dit prachtig geloof wat rechtvaardigheid voor jan en alleman brengt. Als we de feiten over terrorisme op tafel leggen dan zijn we heel erg snel uitgepraat. Laten we normaal tegen elkaar doen, uiteindelijk willen we allemaal hetzelfde.

      • g.h.m.leferink

        15 juli 2016 op 23:09

        ‘Ramono’, als ik het over de islam heb weet ik wel waar ik over praat. Heb ook een paar islamitische vrienden/kennissen, en heb een aantal moskeeën van binnen gezien.
        De islam heeft een goed sociaal systeem, door middel van de Zakat afgedwongen. Wat eenvoudigen van geest doet geloven dat ze ‘het Ware Geloof’ hebben. Maar voor wie o.a. Oriana Fallaci erop naleest wordt het al snel duidelijk dat het een ROTSYSTEEM is!
        # Herrenvolk-mentaliteit, en de gevolgen ervan, zoals Christenen als Untermenschen beschouwen, èn als zodanig behandelen….
        # Taqqi’jeh, dus gelieg en bedrieg tegen niet-islamieten is ‘normaal’
        Al zijn er ook lichte varianten, zoals de Alawieten die niet veel last geven, en de Ismaili’s, wat zelfs prima lui zijn. Helaas zijn dat kleine minderheden….
        Goodgoan: Gait H.M. Leferink
        # Vrouwen-onderdrukking

  33. Prachtig geloof? Ben jij wel helemaal lekker. Verzonnen nonsens van de een of andere pedofiele kut-arabier uit het jaar niks. Ik ga nooit normaal doen tegen mensen zoals jij. En ik wil niet hetzelfde als jij. Jullie aanwezigheid hier is een belediging en als het aan mij ligt, kunnen jullie je geloof vol terug in je bakkes krijgen. Fuck OFF.

  34. Naast dat wij een collectief schuldgevoel zouden moeten hebben komt deze aanslag wel op een mooi moment, voor bepaalde figuren. Een andere kijk op de zaak door de Loyalist.

    http://www.loyalist.nl/plukt-vruchten-terreur-nice/

    • Wat ook bijzonder opmerkelijk is, is het feit dat de vrachtwagen op een plek stond waar hij niet mocht staan. Zelfs de politie heeft de bestuurder nog aangesproken, maar liet hem kennelijk begaan. En dat terwijl de noodtoestand nog gold. Een verslag:
      https://www.youtube.com/watch?v=cEAaIbWj0gQ

  35. Leo KarelJan

    15 juli 2016 op 14:58

    Zolang niet DE HELE islam ( als verrotte ideologie ) als de ware reden achter alle aanslagen wordt gezien, zal het alleen maar erger worden. Alles komt voort uit die achterlijke waanzin genaamd islam. Zo lang de meerderheid dit niet erkent en herkent, zullen de straten rood van bloed kleuren. En zolang regentenkliek, onderwijs en media blijven indoctrineren en de kudde dit niet zal doorprikken, zal de ellende voortduren. . Wie niet horen wil, zal voelen. En niet zo’n klein beetje ook……

  36. De tijd van praten lijkt me wel voorbij. Wat Hollande moet doen is het leger de banlieus insturen en daar de boel helemaal leeg bezemen. Álles eruit, wégwezen. Onverwacht de moskeeën binnenvallen en eens kijken hoeveel wapentuig en andere zooi om ons te vermoorden daar ligt. We hebben het 50+ jaar geprobeerd en het resultaat is genoegzaam bekent nu. Hoeveel geld, gratis kickbokslessen, clubhuisjes etc. we er ook tegenaan gooien. Ze háten ons, en alles waar we voor staan. Olie en water mengen niet, ook niet onder druk. En het gehele rapaille dat nu de 2eKamer bevolkt heeft bloed aan de handen. En dan die zeug van een Merkel vanmorgen met haar gebral; Domme K*T, jij bent er mede de oorzaak van met je “Sie sind alle Wilkommen!”. Jullie zouden voor een tribunaal gedaagd moeten worden wegens genocide op de Europese Volken. Met je waanzinnige Policor en Multikul gejank. Ik heb Pechtold of even op een correcte manier de mantel uitgebezemd op Twitter.

  37. Zolang de reactie van onze leiders blijft: Tja,…100% veiligheid kunnen we nou eenmaal niet garanderen…
    Zal er niets veranderen. Men zegt eigenlijk. We kunnen zelfs geen 1 % veiligheid voor elkaar krijgen, het is 0,000% veiligheid omdat we eigenlijk geen reet om jullie leven geven. Onze leiders zijn rechtstreeks verantwoordelijk voor deze aanslagen. En het zullen er meer worden. elk jaar, elke maand, elke week, elke dag, wanneer er niets verandert bij onze leiding. Er zijn andere leiders nodig die veel dieper en rigoureuzer het islam probleem willen en kunnen tackelen anders verandert Europa in Bagdad.
    Merkel en de hele troep moet weg. Dan grenzen dicht, moskee, school dicht waar haat vandaan komt. Islam actief tegenwerken en zo nodig verbieden wanneer een grens overschreden wordt. Vele malen actiever deze gruwelijke ideologie in de kiem smoren. Hou de islam in de regio waar het thuis hoort . Pas na een innerlijke reiniging of verlichting is er weer hoop.

  38. Hollande had het duidelijk over ‘islamitisch terrorisme’ dat Frankrijk bedreigt.

    • “Hollande had het duidelijk over ‘islamitisch terrorisme’ dat Frankrijk bedreigt.”
      .
      Nou, daar sta ik van te kijken, beter laat dan nooit. Maar wordt de islam met zijn massa moordende slaven drijvende pedofiele struikrover als profeet nu ook eindelijk een keer serieus onder de loep genomen?
      .
      Het is toch te krankzinnig dat het Sinterklaasfeest met de trans-atlantische slavernij in verband gebracht kan worden terwijl het daar aantoonbaar helemaal niets mee te maken heeft. Dat de Efteling als racistisch bestempeld kan worden terwijl het absoluut niet racistisch is. Maar mensen die een massa moordende slaven drijvende pedofiele struikrover aanbidden als zijnde de perfecte mens daar niet kritisch over beoordeeld mogen worden want islamofobie racisme xenofobie etc etc.. Het wordt hoog tijd dat we uit dat stramien geraken en de islam plus hun profeet beoordelen op hetgeen ze zijn, dat doen we toch ook met de aanhangers van het nazisme of met de aanhangers van Charles Manson?!

      • Nou, ik heb dus te vroeg gejuicht. Het verbaasde me ook, dit verbaast me niet en is wat ik verwachtte:
        .
        http://www.nu.nl/buitenland/3973168/franse-president-noemt-moslims-voornaamste-slachtoffers-extremisme.html

  39. g.h.m.leferink

    16 juli 2016 op 15:56

    ‘Dick’, prima gesproken.
    Goodgoan: Gait H.M. Leferink

  40. Ik begin het vermoeden te krijgen dat gehoopt en verwacht werd dat autochtonen / niet-moslims het geduld allang verloren zouden hebben en de aanval op moslims openlijk zouden openen. Zodat die dan als het nationalistische / fascistische kwaad geframed, aangevallen en neergeslagen zouden kunnen worden door “onze” autoriteiten. Voor hun heeft dat helaas nog niet plaatsgevonden waardoor ze totaal verward zijn geraakt want wat nu? Tsja.. continu na iedere aanslag lege woorden uitspreken houdt ook een keer op, zolang niet-moslims zich gedeisd houden raken ze steeds verder in de problemen, maar daar stoppen de aanslagen ook niet mee. Dus nu wat? Vroeg of laat komen er massaal demonstraties tegen de islam, ze zullen hopen dat ze dan nog wegkomen met het neerslaan van deze ‘islamofobie’. M.a.w. omdat ze de autochtonen / niet-moslims als het kwaad willen bestempelen bevinden we ons in een soort impasse waarin moslims vrij spel hebben want het heeft niets met de islam te maken.

  41. Treffend verwoord door Niemoller. Onder alle islamapologetische clichés hoor ik ook vaak de krampachtige analogie met de aanslagen gepleegd door IRA, RAF, ETA of Rode Brigades van destijds. Daarbij wordt dan gesuggereerd dat terrorisme een generieke aangelegenheid is van alle tijden van alle mensen. Toch werd er bij mijn weten in Nederland nooit extatisch gejuicht en gejubeld door bepaalde bevolkingsgroepen wanneer de IRA of ETA weer eens een aanslag had gepleegd. Ook kan ik me niet voor de geest halen dat Europa destijds Molenbeekachtige spergebieden kende waar de RAF zich moeiteloos kon ophouden omdat haar ideologie aldaar enthousiast werd onderschreven en geabsorbeerd. Volgens mij lieten de Rode Brigades evenmin wereldwijd hun ideologie verspreiden door extremistische predikers die met Italiaans geld nog meer strijders trachtten te rekruteren. Iedere vergelijking met het terrorisme van destijds gaar mijns inziens volkomen mank.

  42. Mastermattie

    15 juli 2016 op 13:13

    GeenStijl heeft een duidelijke samenvatting neergezet: http://www.geenstijl.nl/mt/archieven/2016/07/never_too_soon_for_cynicism.html
    (#BeNice is trouwens de hashtag geworden)

  43. Zolang de politiek en journalistiek simpel blijft liegen, waarbij dat zich blijft vertalen in onfrisse geopolitieke spelletjes in Europa, N-Afrika en het M-Oosten gaat het hier niet beter worden.
    Voor de tijd dat het duurt, kun je elkaar nog wat informeren maar, zolang de gewone mensen niet de handen ineen slaan gaat dit gewoon verder -en slechter worden.
    We worden allemaal bedonderd, moslims ook.

  44. Beste n0gz01,

    Dank voor deze reactie. Wat ik ook vaak probeer uit te leggen is dat het allemaal niet zo simplistisch is als men denkt (geen vluchtelingen, geen islam, geen noord afrikanen, etc). Wij worden inderdaad voorgelogen door een deel (!) van de media en de politiek. Het beste voorbeeld hiervan is het staatsterrorisme onder leiding van Amerika en Groot Britannie gepleegd in Irak waarin al zeker 1,5 miljoen (!) mensen zijn vermoord.

    We worden inderdaad bedonderd door al die zogenaamde leiders die altijd hetzelfde riedeltje opvoeren m.b.t. democratie, vrijheden etc. Die zogenaamde democratie (echte democratie bestaat m.i. niet) heeft ervoor gezorgd dat het in grote delen van de wereld een teringzooi is.

  45. Tuurlijk zullen veel moslims weer ‘afstand nemen’ van deze aanslag……..

    Maar er is maar één maatstaf:
    Neemt “de moslim” afstand van de haat- en moordopdrachten in zijn heilige boeken?

    Waarmee hij voor moslims die dat níet doen…, geen moslim meer is…..

    • Beste Jan Van,

      Kan jij aangeven waar in de koran (met uitgebreide tafsir erbij van geleerden) en hadith deze haat- en moordopdrachten staan? Gaarna geen knip en plakwerk van internet maar een deugdelijke onderbouwing svp.

      In afwachting van uw reactie verblijf ik.

      • Soera 9: 5
        Wanneer de heilige maanden voorbij zijn, doodt dan de afgodendienaren waar gij hen ook vindt en grijpt hen en belegert hen en loert op hen uit elke hinderlaag. Maar als zij berouw hebben en het gebed houden en de Zakaat betalen, laat hun weg dan vrij. Voorzeker, Allah is Vergevensgezind, Genadevol.

        Soera 9:5
        doodt dan de afgodendienaren waar gij hen ook vindt en grijpt hen en belegert hen en loert op hen uit elke hinderlaag.

        Soera 9: 29
        Bestrijdt diegenen onder de mensen van het Boek(de bijbel), die in Allah noch in de laatste Dag geloven, noch voor onwettig houden wat Allah en Zijn boodschapper voor onwettig hebben verklaard, noch de ware godsdienst belijden totdat zij de belasting met eigen hand betalen, terwijl zij onderdanig zijn.

        Soera 47: 4
        Wanneer gij de ongelovigen ontmoet, treft dan hun nek en wanneer gij overwinnaar zijt, bindt hen dan vast…
        En indien Allah wilde, had Hij hen Zelf kunnen bestraffen.

        • Vervolg Soera 47:4 Doch Hij wilde sommigen uwer door anderen op de proef stellen. En degenen die ter wille van Allah worden gedood, hun werken zal Hij zeker niet vruchteloos maken.

          Soera 8: 12-1
          Toen uw Heer aan de engelen openbaarde: “Ik ben met u; versterkt de gelovigen. Ik boezem ontzag in de harten der ongelovigen. Slaat daarom hun hoofd af en slaat alle toppen van hun vingers af.”
          Dit is, omdat zij zich tegen Allah en Zijn boodschapper hebben verzet. En wie tegen Allah en Zijn boodschapper strijdt, ( wete) Allah is voorzeker streng in vergelding…
          O, gij die gelooft, wanneer gij degenen die niet geloven, op u af ziet komen wendt hun dan niet uw rug toe.
          En wie op die dag zijn rug toekeert, tenzij hij voor het gevecht manoeuvreert of om plaats te nemen bij een andere groep, doet inderdaad de toorn van Allah over zich komen en de hel zal zijn tehuis zijn en dat is een slechte verblijfplaats.

          • Vervolg Soera 8 12-1 Gij dooddet hen niet, doch Allah was het, Die hen doodde. En gij wierpt niet toen gij wierpt, maar Allah was het die wierp, opdat Hij de gelovigen een grote gunst van Zich mocht bewijzen. Voorzeker, Allah is Alhorend, Alwetend.

            En dit is slechts een bloemlezing. Geen knip/plak werk. Dit zijn de letterlijke verzen uit de Koran. De tafsir waar u over praat is leuk maar: Zet 10 islamgeleerden op een rij en je krijgt 10 andere antwoorden. Verder nog vragen?

  46. shariaantje

    15 juli 2016 op 12:12

    Tja, eigen schuld dikke bult hoor ik net op de staatomroep un man avec frans dialect zeggen. Een moslim wel te verstaan. Een of andere hier gestudeerde. Schoof: niet machteloos wel moeilijk. Hoezo moeilijk? Gooi het zootje het land uit en dan gewoon weer grenscontroles invoeren, visum verplicht, vingerafdrukken, geen asielzoekers meer. Zeker is dan het probleem niet opgelost, natuurlijk niet. Maar wel beheersbaarder. Wie zei het ook alweer? Minder-minder-minder? Had hij gelijk of niet!!! Trump? Gelijk of niet? Boris, gelijk of niet? Wat hebben zij gemeen? Ze worden alle drie uitgelachen om hun haar, maar wat ze zeggen snijdt hout. En daar moet de aandacht vanaf geleid worden door de indirecte moordenaars/criticasters.

  47. De islam stimuleert het je afzetten tegen andere groepen, die aanwezig zijn in onze samenleving, en dit alles wordt U aangeboden door…….

    • Beste snurker,

      Kan jij aangeven waar in de koran (met uitgebreide tafsir erbij van geleerden) en hadith staat dat de Islam stimuleert dat je je eigen moet afzetten tegen andere groepen?

      In afwachting van uw reactie verblijf ik.

      • Hier uw antwoord:
        En ter verduidelijking; iedereen die GEEN moslim is, is een ongelovige. Onafhankelijk van welk geloof/ongeloof de persoon aanhangt.

        Soera 4: 101
        …Voorwaar, de ongelovigen zijn een openlijke vijand voor u.

        Soera 4: 89
        Zij wensen dat gij verwerpt, evenals zij hebben verworpen, zodat gij aan hen gelijk zult worden. Neemt derhalve geen vrienden uit hun midden totdat zij voor de zaak van Allah werken. En indien zij tot vijandschap vervallen, grijpt hen dan en doodt hen waar gij hen ook vindt; en neemt vriend noch helper uit hun midden.

        Soera 5: 54
        O, gij die gelooft, neemt de Joden en de Christenen niet tot vrienden. Zij zijn elkanders vrienden. En wie uwer hen tot vrienden neemt, is inderdaad één hunner. Voorwaar, Allah leidt het overtredende volk niet.

        En dit is slechts een klein beetje. Verder hoeft u niet verder te kijken als de dagelijkse realiteit in de Multikul wijken. Waar ik zelf ook woon en dus uit 1e hand spreek.

        • g.h.m.leferink

          16 juli 2016 op 15:41

          ‘Sjefke7807’, je hebt helemaal gelijk. Maar hen die wonen in het land LAFBEKKISTAN vinden dit een ongemakkelijke waarheid, enzullen al het mogeijke doen om met drogredeneringen hier tegenin te gaan. Omdat je met deze waarheid als een bakara (Soera 2)/koe hun rozerode droompjes verstoort! Een leventje waarin ze gewend zijn steeds automatisch de weg van de minste weerstand te kiezen! En ze dingen als moeite doen, met gevaar strijden, enz. mijden als de pest….
          Goodgoan: Gait H.M. Leferink

  48. Beste Sjefke,

    Alvorens inhoudelijk in te gaan op jouw reactie (m.n. de door jou aangehaalde Koran verzen) wil ik jou verzoeken de tafsir erbij te vermelden van bekende geleerden. Ik vermeld expliciet tafsir omdat het aanhalen van koranverzen zinloos is zonder duidelijke deugdelijke onderbouwing. Dit houdt dus o.a. in dat je aangeeft wanneer het Koran vers is geopenbaard, mekka of medina vers, onder welke omstandigheden het is geopenbaard en de uitleg van iedere aya (regel). Het aanhalen van deze koranverzen zonder uitleg, waar ik dus expliciet om vroeg, is zinloos. Dus nogmaals het vriendelijk verzoek de uitgebreide uitleg bij iedere vers erbij te halen. Ik mag aannemen dat je je in die materie hebt verdiept alvorens deze verzen hier te plaatsen.

    In afwachting van uw reactie verblijf ik.

    • “mekka of medina vers”
      .
      Hahaha.. nu probeer je te insinueren dat je sjoege van de islam hebt?! Hoe kan het dan dat je niet weet of het uit de eerste of de latere openbaringen komt wat @sjefke citeert?? Ah, je weet het wel maar je probeert zand in de ogen te strooien zodat door de bomen het bos niet meer gezien wordt.
      .
      Het is heel simpel: klinkt het gematigd dan komt het bijna zeker uit de eerste openbaringen (mekka), klinkt het radicaal en hatelijk dan komt het uit de latere openbaringen (medina). Toen mohamed in het begin weinig invloed had was ie gematigd, dat veranderde drastisch toen zijn ster rijzende was, toen kwam zeg maar de islamitische aap uit de mouw.
      .
      Enniewees en ongeacht, als een religie een massa moordende slavendrijvende pedofiele struikrover als profeet heeft, wat verwacht je dan nog??

  49. Je wilt dat men meegaat in jouw gekte en daarmee dat boek als bron van informatie of zelfs kennis te bevestigen. Jij bent geprogrammeerd en hebt een laagje westers maar je hoofd zit vol met dat boek en daarmee ben je een ‘liability’. Wat is er voor nodig om je te flippen? Op enig moment ga jij in deze voor moslims toenemend vijandige omgeving je moslim aard laten zien en dan was je zo’n aardige en nette buurman waar niemand zoiets van verwachtte en waarschijnlijk had je ook psychische problemen volgens de NOS. Maar voorlopig nog niet. Nu kef je op een rechtse site waar ze je niet lusten.

  50. Haha, steek je tafsir in je kanaal. De koran en alle geleerden horen bij een fuckreligie die de rest van de mensheid NIETS te bieden heeft. Dus fuck de koran, fuck mohammed, fuck je geleerden en flikker op naar veweggistan. Er lagen vermoorde kinderen op straat in Nice en die zijn niks minder dan dat verzopen arabiertje op dat Turkse strand. Fuck de islam en iedereen die daar hand en spandiensten aan verleent.

  51. “mekka of medina vers”
    .
    Er is nog een reden waarom het vreemd is dat je daar om vraagt, jij als kenner. De eerste (gematigde) openbaringen zijn op diverse punten in tegenspraak met de latere (radicale) openbaringen. Waarom het vreemd is dat je daar om vraagt, de latere (radicale) openbaringen overrulen altijd de eerste (gematigde) openbaringen. M.a.w. puntje bij paaltje zijn de eerste (gematigde) openbaringen helemaal niet relevant > abrogatie.

  52. Breinbrouwsels

    15 juli 2016 op 12:01

    Ik ben niet geschokt zoals onze Teringleiders. Dit had een blind paard aan kunnen zien komen., deze prikacties. De grote gebeurtenissen staan er nog aan te komen. Op plekken waar honderdduizenden mensen bij elkaar komen om feest te vieren of hun vakantie. Grote gebeurtenissen die voor angst zullen zorgen, die de mensen bang maken, zodat ze straks de muil niet meer open durven te trekken als de Russen worden aangevallen. Waarom krijg ik steeds meer prachtige beelden door van vuurpelotons, in de wind bengelende aan lantarenpalen en - o jee - gaskamers.

    • Breinbrouwsels

      15 juli 2016 op 12:07

      @BB

      Dat komt door je onmacht, je wanhoop, je toekomstverwachting en je vreselijk heldere geest. In het verleden schuilt het heden, in het nu wat komen gaat, zei ooit een leuk belezen mens en hij heeft ongelijk. Dus #BeNice en denk al dat onheil eens weg, denk positief en aan bloemetjes en bijtjes zoals jou leiders. Hou van ze!

  53. Alleen draconische maatregelen kunnen het tij keren. Maar hier in het Westen blijven we maar pappen en nathouden, en nog maar een kopje thee. Wel vreemd want in landen waar we feitelijk niks te zoeken hebben voeren we de meest extreme misdaden uit.

    • @Eli020. Helemaal mee eens. We blijven wegkijken en komen met de meest stompzinnige maatregelen die al decennia lang geen oplossing brengen.

  54. g.h.m.leferink

    15 juli 2016 op 22:54

    ‘Pathologische zelf-haat en een schrijnend tekort aan zelf-respect …..’ zei hierboven Michael Jacobs al….. Zeg eens, ‘Eli020’, wie bedoel je dan wel met dat ge heimzinnige WE? Van dat “WE feitelijk niks te zoeken hebben” en “voeren WE de meest extreme misdaden uit”?
    Laat ik me nu van geen enkel van de 80 landen die ik gezien heb kunnen herinneren dat ik daar “de meest extreme misdaden” heb uitgevoerd…..! Of kwek je soms het laatste modetje na wat toevallig een hypeje is in Vooroploopveen aan de Amstel? Dat kwekdorp waar zoveel ondoordachts vandaan komt?
    De meest zwartgallige dominee van de de Oud GeDeformeerde Zwartekousenkerk preekt minder somber dan jij doet! En het waarheidsgehalte van je losse-flodder-beschuldigingen? Ik schat die op minder dan 1 %…..
    Goodgoan: Gait H.M. Leferink

  55. Nice een grote stad met veel immigranten, niet alleen schatrijke Jet-Set types maar ook 100duizenden Noord-Afrikanen, Marokkanen, Tunesiers en Algerijnen met Moslim achtergrond. De Franse progressieve overheid heeft al deze immigranten grootmoedig een Frans paspoort verstrekt zoals ook hier de Nederlandse paspoorten als zoete broodjes over de toonbank vliegen naar massas moslims die zo graag in Europa wonen. Een enorm risico zo als nu al keer op keer in Frankrijk blijkt. Moslims die moeite hebben zich aan te passen aan een Werkende Westerse samenleving raken gefrustreerd en in enkele weken radicaliseren ze tot verschrikkelijke moordenaars in dienst van Allah die de Westerse cultuur haat. Dit kan zo niet doorgaan in Europa waar nog steeds de links en liberale Gutmenschen de macht hebben en zich blijven inspannen om het Moslim deel van de bevolking te vergroten ten koste van de oorspronkelijke bevolking. Er zal een Rechtse revolutie komen die kan omslaan in een bloedige burgeroorlog

  56. Wat zijn het toch keurige lieden steeds, deze aanslagplegers .Netjes zijn ID bij zich zodat wij meteen de schuldige kennen.
    En omdat hij , weer, meteen wordt doodgeschoten weten we weer niet hoe t echt zit.
    Opvallend patroon dat wel.
    Maar de islaaam, nee die is niet schuldig, dat zie je zo, pfffff

  57. Rutte wordt geciteerd, maar Donald Tusk houdt een uitgebreide rouwrede op het NOS journaal, want Donald Tusk is uw leider, zo heeft de elite besloten. Het laat zien hoe de hazen lopen. Heb ik voor Tusk gekozen? Wil ik zijn mening weten? Neen, ik wil actie van de leiders van mijn land en hun medeleven met Frankrijk

    Zouden de mensen in Amerika zich al achter de oren krabben, nu Obama bijna 900.000 green cards verstrekt heeft aan moslims? Wat als deze mensen tweede rangs burgers worden en radicaliseren? Dat belei gaat nog een staartje krijgen, mark my words.

    het wordt tijd voor onorthodoxe maatregelen , bijvoorbeeld het uitzetten van radicalen met een dubbele paspoorten en een stop op immigratie van moslims, zoals al voorgesteld door Donald Trump.

    Maar de NPO en staatsomroepen zijn al weer bezig met talken, talken met talkpoeder.

  58. Mastermattie

    15 juli 2016 op 10:49

    De enige vraag die het bij mij opriep was, welke hashtag gaan we nu weer krijgen?
    #NotSoNice ?

  59. Edmond V.O. Katusz

    15 juli 2016 op 10:24

    Dan hebben we ook nog deze zin van dh. Pechtold: “om wat voor reden dan ook”

    Opnieuw poging tot verdoezeling, want , opnieuw, stel je voor dat mensen gaan denken aan Mohammedaanse terrorisme bij deze aanslag. Hierbij doet het niet terzake dat de aanslagpleger vooralsnog een Tunesche misdadiger schijnt te zijn.

    Het zou veel beter zijn als dhr. Pechtold als overtuigd EU-aanhanger zich zou realiseren dat de EU-tsaren medeveranwoordelijk zijn voor het tereurklimaat in Europa door hun bewuste import van mensen.

    Als zodanig acht ik dhr. Pechtold medeverantwoordelijk voor de doden die nu weer gevallen zijn en helaas, doch ongetwijfeld, opnieuw zullen vallen. Pechtold dus molenaar? Hij had veel beter zijn mond kunnen houden.
    Salut! Edmond V.O. Katusz

  60. Edmond V.O. Katusz

    15 juli 2016 op 10:15

    Allerlei publieke figuren geven natuurlijk een reactie, waaronder dhr. Pechtold. Zie: https://d66.nl/reactie-alexander-pechtold-op-aanslag-nice/

    Opvallend is het zinnetje: “Maar de realiteit is ook dat zolang losgeslagen individuen – om wat voor reden dan ook – kwaad willen doen, …”

    Heel slim weer om over “individuen” te spreken, want dat is een aardig containerbegrip, maar het is de zoveelste poging om stiekum de schuld toch weer in de richting van individuele mensen te duwen, want stel je voor dat de Islamisten als groep schuldig zouden kunnen zijn.

    Losgeslagen” is ook weer zo’n veralgemeniserende term. Als we het over ’t Mohammedaans terrorisme hebben dan wordt dat uitgedragen door een groep. Die weet heel goed op welke gronden de terreur bedreven moet worden, niks losgeslagen. Ze lezen gewoon de handleiding er op na. (Wel selectief, want geboden die onhandig zijn bij uitvoeren van hun moorddadige acties, laten ze even links liggen)
    Salut! Edmond V.O. Katusz

  61. Michael Jacobs

    15 juli 2016 op 10:14

    Het onopgeloste probleem - het gebrek aan zelf- en naastenliefde - is wereldwijd hetzelfde. Pathologische zelf-haat en een schrijnend tekort aan zelf-respect motiveert moslims ertoe, het voorbeeld van hun profeet te volgen wanneer zij zichzelf en anderen in het ongeluk storten. Dezelfde tekortkomingen brengen ook christenen en Joden ertoe, de moorddadige doelstellingen van de islam op hun beurt te ontkennen, te negeren en te onderdrukken. Wie dit onder ogen ziet kan een einde helpen maken aan het leed. Wie het van de hand wijst verlengt het bloedvergieten alleen maar!

    • Als iemand je naar het leven staat ga je niet analyseren wat er in zijn ontwikkeling mis is gegaan maar handel je adequaat. Op je rug liggen met je benen wijd is geen ideale overlevingsstrategie.