Door Joost Niemöller
4 mei misbruiken voor je eigen kleine politieke gewin. Wouter Kollf deed het. Kolff is burgemeester van Veenendaal en VVD bestuurder.
Op 4 mei hield hij een toespraak in Veenendaal. Daarin deed hij wat de laatste jaren continu gedaan wordt: de herinnering aan WOII vertalen naar een politieke interpretatie van de eigen tijd. Om diezelfde reden werd Hans Janmaat door de PvdA burgemeester van Amsterdam ooit de toegang tot de 4 mei herdenking ontzegd. En om diezelfde reden meende PvdA Kamerlid Mei Li Vos enkele jaren terug in Trouw dat PVV Kamerleden niet thuishoren op 4 mei herdenkingen. Want op 4 mei horen alleen de zelfbenoemde ‘goeden’ bijeen te komen. Zolang zij de macht hebben mogen ze hun politieke tegenstanders besmeuren door ze in het nazikamp te drukken.
De analyse van deze VVD burgemeester aangaande Hitler en de nazi’s was dat het allemaal draaide om de ‘angst’ van de mensen toen. En dus gaat het ook om de ‘angst’ van de mensen nu:
In West-Europa kwam men eind jaren dertig uit een zware economische tijd met veel armoede en werkloosheid. In deze voedingsbodem waarin mensen angstig waren voor hun toekomst was het makkelijk scoren voor politici die hier slim op inspeelden. Politici met makkelijke oplossingen voor ingewikkelde vraagstukken. Leiders die niet naar verbinding zochten, maar naar polarisatie, verdeeldheid en doorgeslagen nationalisme. En inwoners en soldaten die hen volgden, die sluipenderwijs eendracht inwisselden voor haat en geweld.
Dat klinkt heel herkenbaar niet, ‘leiders die niet naar verbinding zochten, maar naar polarisatie, verdeeldheid en doorgeslagen nationalisme.’ Gek genoeg wordt dat door geen enkele historicus ooit over Hitler gezegd. De feiten aangaande Hitler liggen openlijk op tafel. Laat ik het nog maar eens geduldig uitleggen. Hitler zocht naar eenheid voor het Germaanse ras en hij wilde een Europees rijk stichten met Rusland als kolonie. Lees Mein Kampf er maar op na. Ook wilde hij de Joden uitmoorden of laten wegvoeren. En daar maakte hij al evenmin een geheim over. Net zo min als dat hij er een geheim over maakte dat hij de democratie wilde opheffen om dan via de weg van het geweld zijn doel te bereiken. Allemaal zaken die je bij Wilders niet aantreft. Wat logisch is, want Wilders heeft helemaal geen Europese geweldsfantasieën. Wilders is een democratisch patriot die in de islam de grote bedreiging van onze samenleving ziet. Dezelfde islam die Hitler omarmde, omdat de ideologie van de islam naadloos aansluit bij de ideologie van het nazisme. Maar burgemeester Kolff doet alsof hij dat allemaal niet weet.
Nadat hij het beeld van Hitler heeft verdraaid, komt de aap uit de mouw bij Kolff. ‘Populisten’ maken de angst en de angst moeten we bestrijden en daar moeten we aan denken op 4 mei:
Of de angst nu wordt gevoed door verre vreemde krachten of door bangmakende populisten. Ik gun hen deze overwinning in elk geval niet en laat me daarbij straks twee minuten inspireren door de gedachte aan hen die hun leven hebben gegeven voor onze vrijheid.
Ongehoord! Wat een intense kleinzieligheid! En wat een vuiligheid! zo misbruikt een VVD burgemeester dus zijn eigen positie en de nagedachtenis aan hen die vielen door het nazisme. Schaamteloos!
9 mei 2016 op 23:08
Reagerenden: Een paar kleine korrekties wil ik voorstellen:
# We spreken vanaf nu niet meer over ‘vluchtelingen’ of ‘asylzoekers’, maar over ILLEGALEN of ILLEGALE IMMIGRANTEN.
# Als we bij HEMA, Albert Heijn of andere BANGE middenstanders komen, dan laten we duidelijk merken hoe we denken over hun JAN SLAPZAK toegeefbeleid.
# We proberen een DECENTRALISATIE van de macht te bevorderen. En dus anders dan dat D66-gekozen-Burgemeester-enkel-show-beleid.
# Als een regerings- of Kamerlid, CdK, burgemeester of ander door ons betaald figuur ACHTERBAKS gedrag vertoont, in woord of daad, dan zitten we die persoon direkt op de huid. “Dat zal ze leren!” zou Pim gezegd hebben.
# Als we voorbeelden tegenkomen van nakwekken van de MSM stellen we die persoon indringende vragen. Tien tegen een dat-ie door de mand valt?
# Samenvattend: Als we FARIZEÏSME bestrijden zitten we meteen bij de diepste kern!
Goodgoan: Gait H.M. Leferink
9 mei 2016 op 14:56
Toch stuitend hoe 4 en 5 mei de laatste jaren steeds meer misbruikt wordt om de multicul te promoten en nu ook nog het vluchtelingen vraagstuk op de agenda te zetten. ‘Vluchtelingen’ zijn ondertussen allemaal zielige en lieve mensjes geworden. Trouwens van het woord angst heb ik ook m’n buik vol, wordt te pas en te onpas gebruikt . Een poltieke opvatting heeft niks met angst te maken, dhimmi gedrag des te meer. Stil zijn en je mond houden, ze moesten eens boos worden.
9 mei 2016 op 10:18
Een vrijheid die ongelooflijk hard is bevochten en nu enorm onder druk staat door de toenemende inslamisering en multi-culti ellende. Het gespuis stelt alles ter discussie, onze normen, waarden, tradities en gebruiken. Van Zwarte Piet tot de kerstboom op school, korte rokjes bij de gemeente en verstopeitjes bij de HEMA. Het politiek correct zooitje onder leiding van Prutte en Co. laat het allemaal toe en meneer Kollf staat stil bij hen die gevallen zijn. Zij die gevallen zijn draaien zich om in hun graf en vragen zich het volgende af ;” Why the hell did we bother” ?! Hebben ze daar voor gevochten ? voor een land dat zich onderwerpt aan de islam en de fascisten in Brussel ? Hoe durft deze gehersenspoelde dwaas zich af te zetten tegen de “populisten” . Je kunt het populisten noemen, dat klinkt zo lekker nietwaar ? Wat met patriottenen vaderlandslievenden ? Als er een partij is die nog opkomt voor NL en de NL’ ers wordt deze weggezet als polulistisch. Weg met ons is het devies.
9 mei 2016 op 09:58
Wouter Kollf. Burgemeester. Geboren in 1976. Tevens vicevoorzitter van de regio FoodValley, het samenwerkingsverband van vijf Gelderse en drie Utrechtse gemeenten. Kolff is tevens voorzitter van de VVD Regio Midden-Nederland (provincies Utrecht en Flevoland) en vicevoorzitter van de Koninklijke Nederlandsche Automobiel Club. Naast burgervader heeft hij blijkbaar nog genoeg tijd over voor deze nevenbaantjes maar dat even terzijde. Wat Sint het meest irriteert is dat zoveel van deze snotneuzen lopen te pronken met de veren van diegenen die hun leven hebben gegeven voor onze vrijheid, Een vrijheid die ongelooflijk hard bevochten is en die tegenwoordig enorm onder druk staat door de toenemende islamisering. Hij kan roeptoeteren wat hij wil : Of de angst nu wordt gevoed door verre vreemde krachten of door bangmakende populisten. Hij gunt hen deze overwinning niet en laat zich bij straks twee minuten inspireren door de gedachte aan hen die hun leven hebben gegeven voor onze vrijheid.
8 mei 2016 op 21:58
Ik heb geen idee of deze site dezelfde principes as ikzelf heeft, maar dit artikel slaat de spijker op de kop.
Islamisten zijn niet de nieuwe Joden: ze proberen slechts de nieuwe Joden te zijn, zoals hun geloof hen voorhoudt dat Ismael (onwettige zoon van Abraham) de goddelijke koers is , en niet de echte zoon Isaak.
Seculier Nederland kan dit wel achterhaald vinden: dergelijke noties zijn binnen de islam NIET achterhaald.
Islamisten proberen voortdurend de plaats van de zonen van Izaak en Jacob in te nemen. En in die wereld blijken zij eerder de nieuwe nazi’s te zijn dan de nieuwe Joden. Islamieten zijn eerder aanhanger van het nazisme dan van het Jodendom. Daarom walg ik van dat islamisme. En hun grof geweld tegen burgers versterkt deze ultieme walging!!
8 mei 2016 op 17:45
De VVD is onder Rutte en Dijkstal een soort pvdA/D’66 lichaam geworden. Ik zie dat bij de Hond een overgroot deel van de huidige kiezers op die partij figuren als klaver en samson met tientallen procenten boven Geert Wilders prefereren, mochten zij een keuze moeten maken tussen Widers en één van die twee grafdelvers van NL. Voor mij zegt dit erg veel over het kiezerstype van de VVD,ook de instemming met beleid en persoon van Rutte is zeer aanzienlijk en fanaat. De VVD is een naam die ik nauwelijks meer door m’n strot krijg (als oud VVD stemmer nb), het is meer een algemene noemer geworden voor foute policor politiek,landverraad,corruptie,misleiding en decadentie. De hoer,huichelaar en leugenaar (met het CDA en de CU)) onder de partijen,te vies voor oren en netvlies zo langzamerhand inclusief natuurlijk dat fijne kader en die representanten ervan.
8 mei 2016 op 14:55
De smerige VVD club met hun leugenachtige landverrader als leider, behoort al lang tot het linkse politiek correcte Gutmenschen kamp. Slaaf van de EUSSR, positief over massale import van achterlijkheid, armoede en criminaliteit, heulen met Erdogan, miljarden verspillen aan nutteloze windmolentjes, heulen met de islam, heulen met klimaatgekken, voor steeds meer overheid op steeds meer gebieden ( en jezelf dan nog liberaal noemen! ), enz enz. Voor mij is er geen enkel verschil met alle andere multikul partijen van de politiek correct dictatuur. De PVV is de uitzondering. En zo’n vent als Kolff bewijst één ding: hij is een oerstomme, onwetende idioot. Hij heeft zelfs geen elementaire basiskennis.
9 mei 2016 op 00:22
Dat heb je heel goed gezegd. Blijft de vraag over, hoe we de koppen van die volgevreten landverraders op het hakblok krijgen.
8 mei 2016 op 11:12
Feitelijk is het natuurlijk zorgelijk en angstaanjagend dat de huidige bestuurders niet meer weten van het fascisme inhoudt en waar het voor staat. Destijds zijn de burgemeesters gedurende de oorlogstijd en de bezetting gewoon door blijven werken, en ook ná de oorlog dacht men te kunnen blijven zitten. Ook de politie is blijven werken en deed tijdens de bezetting mee aan razzia’s en werkte actief mee aan het deporteren van joden. Na de oorlog is de politie gebleven, en van de 100% die fout was is slechts een fractie gezuiverd. Ik denk dat het aantal politieagenten dat uit principe ontslag nam toen men onder Duits bestuur stond op de vingers van één hand te tellen zijn.
Burgemeesters en politieagenten zijn gewoon niet zo heel erg zuiver op de graat.
Wouter Kollf (VVD) lijkt mij een typische burgemeester die wij in Nederland vóór, tijdens en ná de tweede wereldoorlog hebben gehad. Het gaat alleen om de eigen positie, niet om het land of het volk.
8 mei 2016 op 13:36
@vanhetgoor, helemaal mee eens. Ook de Rotterdam Bank werd gebruikt voor het financieren van Nazi Duitsland. Er zijn nog veel meer voorbeelden te vinden dat Nederland gedurende WO2 in een heel ander daglicht zet. Om van de Oranjes en toenmalige “regering in ballingschap” maar niet te spreken. Ik heb dan ook nooit goed begrepen waarom laats genoemden als helden in ’45 werden binnengehaald. Eerst naar een veilige plek vluchten, dan af en toe de Nederlanders bemoedigend toespreken over de radio en toen de vijand eenmaal verslagen was door een bevriende mogendheid, terugkeren en als helden onthaald worden? Dat was het Nederland van toen. Er is denk ik weinig veranderd.
9 mei 2016 op 01:09
@VanhetGoor
Mmmhhhh ik begrijp wat u bedoelt, echter de basis van het fascisme is niet fout. Het heeft door het nazisme een kwade reuk gekregen, maar in de basis kan fascisme in de zuiverste vorm worden toegepast op groepen mensen die samenwerken op basis van bijvoorbeeld, handeldrijven. U kunt er zelfs mee naar het libertarisme, maar ook naar het marxisme.
Fascisme is in de zin van het begrip moeilijk te voorzien van een stempel. Ik denk dat men dat ook maar niet moet doen.
9 mei 2016 op 02:21
Zo’n ongekozen burgemeester (en die functie is geen democratisch instituut, dus “fout”:) baseert zich op een links-populistische karikatuur van het fascisme. Handig als een containerbegrip om alles wat vies en voos is in onder te brengen, samen met alles dat de politieke correctheid tegenspreekt . Men kort trouwens ook graag het Nationaal-Socialisme van de NSDAP af tot “Nazi”. Dan hoeft men zich niet te verschonen voor het feit dat het Socialisme is, maar beperkt tot een nationale omgeving, in tegenstelling tot het globalisme van het expansieve internationaal socialisme (marxisme, communisme).
Hoe dan ook, hoog tijd voor democratisering van Nederland, dus behalve meer beslissende referenda voor kabinetsperiode overstijgende kwesties, ook een gekozen (en afzetbare) burgemeester, gekozen rechtbank-president en hoofdofficier, gekozen provinciecommissaris, enzovoort.
16 mei 2016 op 13:09
Willem Middelkoop heeft een presentatie gegeven, “Partonen van bedrog” ik vermoed dat je het gezien hebt zo niet dan wil ik het je aanbevelen zeer interessant
8 mei 2016 op 06:25
Ook hier in Leiden hebben we zo’n voorval gehad (al in 2014) waarbij de burgemeester eventjes een Godwinnetje moest doen naar de PVV kiezers.
https://soundcloud.com/user-997468220/2014-05-04-lenferink-minder-minder-minder
En volgens de media zijn “extreem rechtse” groeperingen ook niet welkom op dodenherdenking:
http://www.nu.nl/leiden/4257895/extreemrechtse-smet-dodenherdenking.html
Dodenherdenking is kennelijk dus niet voor iedereen.
7 mei 2016 op 22:41
Joost: ” Hitler zocht naar eenheid voor het Germaanse ras en hij wilde een Europees rijk stichten met Rusland als kolonie.”
Dat is toch dan vooral polarisatie gezien waar hoe de “rassen” door elkaar leefden, toen al, en vooral verdeeldheid gezien het buiten de democratie om moest (dus geen meerderheid) en vooral ook doorgeslagen nationalisme?
Samenhang is ver te zoeken als het over Marokkaantjes en islamhaat gaat in Nederlandse blonde hoofden.
7 mei 2016 op 22:50
@DirkM, neem nog een borrel en ga dan lekker slapen. Proost! (Geef mij Bas maar)
9 mei 2016 op 01:03
@DirkM
Wow, zelden zoveel stupiditeit in één comment gelezen. Waarom gaat u niet naar Joop (als Jole weg is althans, want momenteel zit er een moderator die het wel best vindt; wat garant staat voor een stevige discussie).
U haalt ras, criminaliteit en religie op een zeer ergerlijke wijze door elkaar en nog ernstiger, velt daar een oordeel over inzake mensen die het met deze nonsens niet eens zijn.
9 mei 2016 op 22:40
‘DirkM’, ik sluit me helemaal bij ‘Cale’ aan.
Goodgoan: Gait H.M. Leferink
16 mei 2016 op 11:37
Geachte DirkM,
Wilt u uw bijdrage nog eens plaatsen, maar dan wat beter geformuleerd. Een en al kromspraak die het begrijpen nogal in de weg staat.
Helpt u mij even? Vriendelijk dank daarvoor.
Salut! Edmond V.O. Katusz
7 mei 2016 op 21:54
5 minuutjes luisteren naar Bill Warner. Deze professor die 30 jaar lang de islam bestudeerd heeft, legt het allemaal haarfijn uit. Sharia is reeds onder ons. Onze bewindslieden houden zich al aan de sharia door bijvoorbeeld geen kritiek op de islam te tolereren. Door autochtone Nederlanders te vertellen dat zij zich moeten aanpassen aan moslims. Sharia is meer dan rechtspraak. Sharia is een manier van leven, de islam manier van leven. Zie, luister goed, denk na en huiver.
https://www.youtube.com/watch?v=jqmSdKcBk3E
7 mei 2016 op 21:41
Ach, via onderzoeksbureau GFK doe ik mee aan diverse onderzoeken. Gisteren werd een vraag gesteld m.b.t. halalvoedsel. Ik heb bewust geen kopie gemaakt want ik werd een beetje triestig. Niet mijn familie want die vindt dat normaal. @Janas van Dijk. Gevaarlijk om dat op te slaan. De Wiv van Plasterk zal u indelen bij de mensen die de staat omver willen werpen. Als u iets doet, dan stilletjes en doeltreffend. Misschien staan we als reaguurders allemaal al op de lijstjes. Ook wij hebben recht op onze angst en mogen dus, in de lijn van de burgemeester, herdenken dat Theo van Gogh en Pim Fortuin onnodig werden vermoord door linksdragende volidioten.
8 mei 2016 op 18:35
Tuurlijk staan we op lijstjes. Zie het af en toe bij de Kmar op Schiphol: scannen mijn pas, tikken iets in en dan verandert de sfeer, body language en het oogcontact. Dat ze de vinkentering krijgen. Politiediensten zijn allang niet meer onze ‘dienaren’, evenmin als de 2e kamer en de regering.
9 mei 2016 op 17:53
O ja? Wat weten ze dan over je, Heikneuter?
7 mei 2016 op 20:48
Het lijkt erop dat de burgemeesters vooraf zijn geïnstrueerd. Ook in de gemeente waar ik woon ging het ongeveer net als in Veenendaal. De mensen die moesten vluchten voor oorlogsgeweld en jodenvervolging, waren welkom in bij veel mensen, konden onderduiken. Zo gaat het nu met de Syrische vluchtelingen die hun land onder het geweld van Assad verlaten. Inderdaad ongehoord schaamteloos.
Deze burgemeester bestond het om in het geheim met het COA een afspraak te maken voor het vestigen van een vluchtelingenkamp voor 300 mensen, om daarna de wethouders mee te krijgen en daarna de gemeenteraad. Toen pas maakte hij het bekend. Iedere discussie met de bevolking wist hij te vermijden. Gewoon dictatoriaal..
7 mei 2016 op 21:26
@Nelis, helemaal eens! En zo gaat het dus overal. Van gemeenschap tot gemeente, provincie en nationaal. Levensgevaarlijk. Precies 1930-40.
9 mei 2016 op 10:58
Dat is de enige echte overeenkomst met WOII: dat laffe, pleasende gedrag van de bestuurders, in feite gewoon heulen met de vijand.
En waarom zouden burgemeesters niet geïnstrueerd zijn? Hun broodheer is niet de gemeente die ze leiden, maar Den Haag. Dat heb je met ongekozen burgemeesters. Niet één staat voor de mensen zelf, ze verkondigen allemaal het regeringsbeleid, en dat is dat asieleisers opgevangen en gepamperd moeten worden. Bevolking heeft zijn kop te houden, en dat gaat het beste als ze nergens wat vanaf weten.
9 mei 2016 op 22:31
Helemaal mee eens, ‘Koendekoning’.
Goodgoan: Gait H.M. Leferink
7 mei 2016 op 20:47
De wet van Godwin – ik had er nog nooit van gehoord, heb het daarom nagekeken – is een korte, bondige uitspraak met boodschap. Gaat over de internetcultuur, is in 1990 door Mike Godwin bedacht. De wet luidt: naarmate online-discussies langer worden, nadert de waarschijnlijkheid van een vergelijking met de nazi’s of Hitler 1.
Ofwel: als een online-discussie maar lang genoeg duurt, trekt een van de deelnemers geheid een keer een vergelijking met de nazi’s of Hitler. De bedoeling van zijn stelling was niet een eind te maken aan discussies, maar om deelnemers aan een discussie bewuster te maken van de vraag of een vergelijking met de nazi’s of Hitler gepast is.
7 mei 2016 op 20:08
Dit soort uitspraken van verantwoordelijken goed documenteren met geluids-en beeldopnamen. Kan altijd van pas komen, als de wind om is.
7 mei 2016 op 19:42
Het toont aan dat de gehele linkse politieke kaste door en door verziekt en corrupt is.
Wanneer je ook maar iets van de liturgie afwijkt wordt er direct met hel en verdoemenis gedreigd .
De enige overeenkomst die er weldegelijk is, is die van het streven naar een groot Europees rijk met een leger onder Duits bevel en Rusland als kolonie.
Maar die parallel bleef onvermeld.
7 mei 2016 op 18:54
Het is misselijk. Als er een aanslag gepleegd wordt, dan staan de linkse kerkgangers al bij voorbaat klaar om te verklaren dat ze hopen dat politici hier geen politiek gewin uit halen. M.a.w.: Wilders mag niet zeggen dat hij gelijk had.
In de mainstream media hoor je nooit iemand bezwaar maken als iemand van links politiek gewin maakt van menselijk leed.
https://janstemerdink.wordpress.com/2016/03/27/het-spook-van-adolf-hitler/
Ze hebben het zelf niet eens door.
9 mei 2016 op 22:27
‘Jan Stemerdink’: precies raak!
Goodgoan: Gait H.M. Leferink
7 mei 2016 op 17:43
Ik was in Groenlo, waar een mevrouw Wentink iedereen vermaande toch vooral coulant te zijn want Aylan. Tot drie keer toe meende ze dit jongetje te moeten noemen als triest voorval van het niet accepteren van vluchtelingen.
Niets zo verschrikkelijk bezijden de waarheid.
Ergste was nog dat er veel kinderen aanwezig waren.
Zij leerden van deze madame dat ze niet voor onze vrijheid moeten vechten, maar vooral alles en iedereen moeten omarmen. Hoe manipulatief in kleine kring kan het zijn. Ik vond het niet alleen ergerlijk maar bijzonder beangstigend.
Er loopt ook een Marokkaan rond, heel charmant en welwillend, elk jaar woont hij de herdenking bij. Hij vertelt iedereen dat ook Marokko deel nam aan de bevrijding. Hij weet alleen niet hoe.
7 mei 2016 op 16:24
Eens met het artikel. Alleen kan ik niet geloven dat Duitsland Rusland zou aanvallen voor het maken van een kolonie op het moment dat zij in oorlog zijn met de wereld. Zoals ik eerder schreef had Stalin reeds voor WO2 de Baltische staten, Polen en Finland aangevallen en tevens bombardementen op Zweden. Het Russische leger was ook bezig om een aanvalsleger op te zetten en was zelfs groter dan Duitsland. Dat bleek ook toen de Russische archieven opengingen. Hitlers inlichtingen diensten wisten dat. Als Duitsland in Oorlog zou komen met Engeland zou men West
Europa aanvallen. Operatie donderstorm. Hier kun je er veel over lezen:https://en.wikipedia.org/wiki/Igor_Bunich
Bunich published three volumes with the title “Operatsia Groza”—”Operation Thunderstorm”— In these books he communicates a plan of Stalin for an invasion of whole Western Europe: “Operation Thunderstorm”. It can be found in the so-called “Osobaya Papka”, a file which contains about 100,000 Top Secret documents
8 mei 2016 op 13:34
Wat je vergeten ben,is dat Stalin een regering had die voor 2/3 uit joden bestond,ook zijn eigen vrouw was joods.
Deze joden hebben 20 miljoen Russische christenen over de kling gejaagd.
9 mei 2016 op 01:33
@ pino 8 mei 2016 om 13:34
De Bolsjewisten begonnen in 1917-18 al aan die vervolgingen en waren voornamelijk revolutionairen van Joodse komaf. Die periode wordt veelal uit het oog verloren maar zal zeker hebben bijgedragen aan de wrevel tov de Joodse gemeenschap. Zo stelden de VS een immigratiebeperking in (’20-’60) uit vrees voor extreem-linkse activisten. En dat was niet ongegrond. In Duitsland waren in 1917-18 stakingen in de wapenfabrieken olv Joodse revolutionairen, wat de Duitse frontsoldaten geen goed deed. De november-revolutie van 1918 in München bracht het Joods-revolutionaire regime olv Kurt Eisner in het zadel dat meteen katholieken in Beieren ging vervolgen. Dit heeft mede geleid tot de opkomst van de Nationaal Socialisten, maar ook de Bond van Frontsoldaten (later de SA) kwam hiertegen in het geweer. Niet toevallig vond de (“contra-“) putsch dan ook plaats in München.
Dit alles niet om te bagatelliseren, maar het hoort wel bij de context.
9 mei 2016 op 01:53
@Delecluze
Geloof het of niet, joden zaten zelfs bij de NSB, en niet bepaald als zijnde voetveeg.
Ik kan het allemaal niet goed plaatsen moet ik bekennen. Ook wat er pal na de oorlog gebeurde in die interneringskampen waar zo mensonwaardig werd gehandeld dat ik me afvraag of men beter was dan de bezetter.
Daarmee bedoel ik uiteraard niet dat de Nazi’s lekkere lui waren, bepaald niet! Maar veel geschiedenis past niet in de boekjes, echter is wel op internet te lezen en dan ontdek ik nog steeds dingen die zo moeilijk zijn te plaatsen dat ik door ga zoeken en nog meer vraagtekens zie.
9 mei 2016 op 02:38
Met u eens. Hoe meer je je erin verdiept, hoe meer je ontdekt dat de “officiële” geschiedschrijving enorme lacunes vertoont, belangrijke contexten negeert, en niet zelden gesimplificeerd is in een “goed-fout” patroon.
9 mei 2016 op 09:25
Sinds ik mij verdiept heb in het revisionism weet ik dat veel geschiedschrijving gebaseerd is op propaganda, waarvan iedereen aanneemt dat het echt waar is. Ik zal niet in details treden, dat zal Joost niet leuk vinden 😉
Echter, revisionisten zijn ook eerlijk. sommige vreselijke gruwelijkheden zijn wel bewezen beyond reasonable doubt echt begaan door de Duitsers, andere is propaganda en van andere kan het niet vastgesteld worden beyond a reasonable doubt, heel veel zit achter slot en grendel in met name Russische archieven of in Engelse archieven.
Helaas kan er niet vrijelijk over gediscussieerd worden. Een teken dat niet alles klopt wat je hoort.
Duitsers waren niet alleen mensen met horentjes, en geloof me, de geallieerden hebben verschrikkelijke misdaden op hun geweten, waren dus niet alleen engeltjes. Kijk maar naar Hell Storm, indien nog te bekijken op youtube.
16 mei 2016 op 13:00
Helemaal eens: Mijn specialiteit is de Russische Revolutie 1917 wat helemaal geen revolutie was maar een Coup door Mensheviki, Bolsheviki en Jewish Bund Alle 3 Joodse partijen. Nederlandse ooggetuigen uit Petersburg bevestigen dit. Lees “De Ruslui” Vriezenveeners . Ook onze eigen vice Consul Willem Jacob Oudendijk schreef in een ambtsbericht het volgende: De zogenoemde Jooden zitten achter de revolutie, ze zijn een gevaar voor de wereldvrede enz. Bertrand Russell schreef; “De Russische revolutie is volledig in handen van New Yorkse Joden. De Amerikaanse Joden trokken na 1917 massaal naar Rusland en bouwde daar de Ford fabriek in Nizhniy Novgorod welke nog steeds bestaat nu als GAZ. Veel bekende Nederlanders trokken naar Rusland. Het bizarre is dat Anne Applebaum over de GULAG’s van Stalin schrijft en verschrikkingen van Stalin maar geen woord over de moordpartijen voor Stalin, dus door de Joden. Nu als het over Rusland gaat duiken ze overal op Garry Kasparov (Weinstein) enz enz
7 mei 2016 op 14:48
En dan te bedenken dat hij niet afgerekend kan worden, …want niet gekozen.
.
7 mei 2016 op 14:05
Mei Li Vos deed onlangs nog eenzelfde soort misbruik in het EO programma de Verandering met Kefah Allush . Zij vertelde hoe ze enorm emotioneel geraakt was, toen zij de foto zag van jongetje Aylan, dood op het Griekse strand, wat haar aan haar eigen zoontje deed denken. Nog meer echter was ze geraakt door een andere vluchteling peuter, die je in haar roze broekje dood op de golven dreef. Het was sprekend haar eigen dochtertje, zei ze. Op de vraag van Allush wie ze daar de schuld van gaf ( ik denk dat Allush had verwacht dat de god zou zeggen) antwoordde Vos ijskoud: Geert Wilders!!!! Ik heb 5 minuten met de mond open naar zoveel doortrapte domheid zitten kijken. Opvallend was dat Allush niet reageerde en meten van onderwerp veranderde. Te bedenken dat we door dit soort in de Tweede Kamer worden vertegenwoordigd, daar gruw ik van.
7 mei 2016 op 15:18
Tuurlijk, alles is de schuld van Wilders. Mijn vrouw wilde vannacht niet neuken. Wat een eikel is die Geert toch!
9 mei 2016 op 17:57
‘Netty’, bedankt voor deze info over een Partij-van-de-Arglist-parlementslid. Door een verblijf in het ziekenhuis kon ik 6 dagen niet op internet, vandaar dat ik het nu pas zie.
Vooral het hondsbrutale van deze dame die haar vriendje bevoordeelde met door ons betaalde subsidie pruim ik niet. En als ze nog logische konklusies kon trekken…. Integendeel, haar ‘klongkluusie’ is totaal van de pot gerukt! Bij het vak Logica heeft Mei Li blijkbaar in de spijbelbus gezeten!
Goodgoan: Gait H.M. Leferink
16 mei 2016 op 11:33
Ik kan mij uw woede heel goed voorstellen, maar gegevens dienen wel correct te zijn.
Mei Li Vos trad op in het programma “De Kist”, niet in “De Verandering”. Ook gaf zij niet de schuld aan Geert Wilders van de verdrinkingsdood van de kinderen.
Ze zei : “Op wie moet ik kwaad worden? Het (stotterend) heeft tot heel veel agressie geleid.” Verder merkt ze op, dat die discussie op zo’n harteloze manier werd gevoerd. Vraag: “Op wie was je dan kwaad” Antwoord: “Nou, ik kan dan wel kwaad worden op Geert Wilders, ja.”
Ergo ze geeft, eerlijk is eerlijk, niet Geert Wilders de schuld van de dood van de kinderen, wel verwijt ze hem op zijn minst harteloos discussiëren over de vluchtelingen en hun lot.
Link: http://www.npo.nl/de-kist/24-04-2016/VPWON_1257792
Salut! Edmond V.O. Katusz
16 mei 2016 op 12:27
Mooi Edmond dat je deze site komt versterken Ik heb je gemist
Groet Hugoden
7 mei 2016 op 14:00
“[Zo] misbruikt een VVD burgemeester dus zijn eigen positie en de nagedachtenis aan hen die vielen door het nazisme. Schaamteloos!” Ik denk dat schaamte en een gebrek aan (zelf) respect juist de drijfveren zijn bij zulke gedragingen.
7 mei 2016 op 13:44
De angst onder de mensen is meer islamisering en jihadstrijders, anti vrijheid welke door de politieke elite gewoon vrij baan heeft en zelfs verdedigd wordt. De pro islam kronkel betekend landverraad. Niets meer en niets minder. De bevrijding was er 1 van GEEN tolerantie voor intolerantie. Hetzelfde geld voor de verderfelijke islam.
Wie dat nu nog niet ziet kan en mag geen overheidsfunctie bekleden.
7 mei 2016 op 13:32
Die burgemeester is gewoon een eikel die een Fransje Timmermans doet en denkt, zoals al zijn politieke collega’s, dat zijn kudde schapen dom is. Het probleem is dat je met domme, arrogante mensen en met egotrippers niet in discussie kunt. Dat gold vroeger voor met name de linkse rakker, tegenwoordig reageert een VVD-er hetzelfde.
9 mei 2016 op 17:40
Prima gesproken, ‘Cale’!
Goodgoan: Gait H.M. Leferink