Door gastauteur David Pinto
Burgemeester Ahmed Aboutaleb van Rotterdam ziet de komende conferentie van de Palestijnse terreurorganisatie Hamas in zijn stad niet als een bedreiging voor de openbare orde. Als belangrijk argument geeft de burgemeester daarbij op dat de politie en de Nationaal Coördinator Terrorisme & Veiligheid hebben laten weten dat ‘uit geen enkele bron blijkt dat de conferentie door Hamas wordt georganiseerd’.
De journalist Carel Brendel heeft uitgezocht wie deze conferentie precies organiseren. Op zijn website schrijft hij:
De eerste uitnodiging om de conferentie bij te wonen bevat de logo’s van het Palestinian Return Centre (PRC) in Londen en van de Nederlandse organisaties Het Palestijnse Huis en de Palestijnse Gemeenschap Nederland. Een voorbereidende bijeenkomst met vrijwilligers, op 25 juli 2016 in Rotterdam, stond onder leiding van Majed al-Zeer, algemeen directeur van het PRC, Amin Abou Rashed, de centrale figuur bij Het Palestijnse Huis, en Ahmad Skineh, voorman van de begin 2016 met hulp van Abou Rashed en de Council for European Palestinian Relations (CEPR) opgerichte Vereniging van Palestijnse Jongeren (VPJ) in Nederland.
Dat zijn nu niet direct namen uit de Protestants-Christelijke hoek op de Veluwe, al of niet voorzien van een Koninklijke onderscheiding voor burgerlijke dienst aan de Nederlandse belangen.
Amin Abou Rashed (1967) bijvoorbeeld, is een Palestijns activist met de Nederlandse nationaliteit. In het verleden werkte hij onder de naam Amin Abou Ibrahim voor de Nederlandse Al-Aqsa Stichting. Deze stichting was gelieerd aan de terreurgroep Hamas en staat sinds 2003 op de lijst van verboden terroristische organisaties. Rashed onderhield verder innige banden met de Holy Land Foundation, een Amerikaanse organisatie die in 2008 in de Verenigde Staten werd vervolgd vanwege het financieren van Hamas. Zijn betrokkenheid bij het evenement alleen al, zou aanleiding moeten zijn voor politie, NCTV en zeker de burgervader van Rotterdam om dit evenement per omgaande af te blazen.
Zou wellicht de islamitische achtergrond van de Rotterdamse burgemeester dan toch een rol spelen en moet de PvdA-politicus alsnog als ‘fout’ worden aangemerkt? Het lijkt erop, want Ahmed Aboutaleb is gewoon een zoon van een imam, hetgeen door Aboutaleb zelf keurig onder de radar wordt gehouden. De journalist Hans Holtrop blijft erop hameren dat de vader van Aboutaleb zelfs tot de ‘radicale imams’ gerekend moet worden. Een zuster van Aboutaleb heeft zelfmoord gepleegd. De omstandigheden zijn raadselachtig, ook omdat Aboutaleb er desgevraagd niets over wil zeggen. Aboutaleb is getrouwd en heeft drie dochters en een zoon. Hardnekkige geruchten willen dat de relatie met zijn dochters niet geheel probleemloos is, met name omdat zij zich ‘te modern’ zouden gedragen en liefdesrelaties zijn aangegaan met niet-moslims. Dat wordt hem door andere moslims kwalijk genomen.
Er is kortom, alle reden om aan te nemen dat de Rotterdamse burgemeester ditmaal niet om zijn islamitische achtergrond heen kan. Hij zou het waarschijnlijk zwaar moeten bezuren in de moslimgemeenschap die, zoals bekend, unaniem achter Hamas staat en op de vernietiging van Israël en de joden uit is.
De prijs is wel dat Aboutaleb zich niet alleen als eerste moslim tot burgemeester in ‘Dar al-Harb’ liet kronen, maar meteen ook als eerste islamitische burgemeester wordt ontmaskerd als een ‘foute’ burgemeester.
12 maart 2017 op 12:14
Het punt is dat je geen moslim op bestuursfuncties moet zetten, omdat je niet ZEKER weet of ze een dubbele agenda hebben. Ook op andere gebieden is het gebruikelijk om onnodige risico’s te vermijden. Bijvoorbeeld in de voedselindustrie, in de geneeskunde, of in het verkeer.
11 maart 2017 op 15:33
Absoluut!
Deze figuur is vergelijkbaar met de burgemeester van London.
Moslim politici heben een dubbele loyaliteit. Dit komt doordat zij, aan de ene kant, loyaal moeten zijn aan de waarden van het Westerse land waarin zij werken; en aan de andere kant, loyaal moeten zijn aan de Islam. Dit gaat niet samen.
Het is dan ook logisch dat een gewone Nederlandse burgemeester nooit banden zou hebben met deze Hamas sprekers.
Dit filmpje gaat over de burgemeester van London, maar is toch interessant als vergelijkingsmateriaal. De achterliggende gedachte is namelijk hetzelfde.
https://youtu.be/kjI4zlYwPCY
Groet,
Paul
10 maart 2017 op 14:54
Nog iets leuks voor groene christenen.
South African Emlyn Culverwell and his Ukrainian fiancée, Iryna Nohai, were arrested at the end of January 2017 for a ‘Zina’ moral offence in Abu Dhabi.
Hun misdaad. Zij was in blijde verwachting. Maar waren niet getrouwd.
Voor Buma en Staaij goed nieuws. Oude tijden gaan herleefd worden. Zoals wegen, ton, of gewoon op de brandstapel. Hoogtepunten toen hun kerk de staat was.
9 maart 2017 op 17:45
Al die door de PVDA en andere gevestigde partijen naar voren geschoven excuus-moslims zijn fouten die erop wachten hersteld te worden. Dat bedrijfsleven en politiek het nodig vonden om mensen te importeren, wil ik geloven.
Maar ik heb nog nooit een burger in dit land gehoord vanaf de jaren 60 tot nu, die daarin een NOODZAAK zag. Moslims? Liever niet eigenlijk. Om het toch enigszins draaglijk te maken, hoorde je het eeuwige “Maar er zijn ook goeie hoor”. Van mij mogen ze opzouten met z’n allen. We redden het echt wel hier.
9 maart 2017 op 19:48
En zo is het !!
9 maart 2017 op 16:41
Weer een fata morgana doorgeprikt met de dubbele paspoorten. Oei, de Turkse staat komt hier even haar onderdanen toespreken.
Dus wilt u dit land aan de Turken overhandigen stem alle partijen vooral de VVD die De afspraken met de dictator Erdogan fantastisch vindt.
Wilt u niet dat Nederland een deel is van het grote Turkse Ottomaanse islam rijk .
Stem PVV!
Vooruitzien is een gave. Wilders heeft het en zegt het.
Op naar 40+ zetels als uw leven u lief is.
10 maart 2017 op 10:49
Natuurlijk stem ik op de PVV.
10 maart 2017 op 14:22
Al is het alleen maar vanwege dit artikel beste Snurker.
https://pauwnieuws.nl/news/413/welk-land-in-europa-is-het-geleidelijkst-overgenomen-door-islam-
Het is al vaker gezegd dat de islam een kankergezwel is en deze vergelijking gaat absoluut niet mank. Het is een groeiend gezwel, eerst ogenschijnlijk onschuldig en nog te behandelen maar hoe meer het gedijdt, des te kwaadaardiger wordt het. Behandeling wordt steeds moeilijker totdat de patient zo ver heen is dat deze opgegeven moet worden. Elke (s)linkse partij die maar blijft ontkennen, knuffelen, thee drinken en wegkijken is ongelooflijk naïef en stort het volk in het verderf wat dan vroeg of laat gaat komen.
10 maart 2017 op 14:31
Kijk naar steden als Londen en Birmingham in het VK. Daar zijn hele wijken complete no-go area’s geworden. Sharia wetgeving is er ingevoerd, massale gebedsbijeenkomsten met de konten omhoog op straat. Zelfde verhaal met de banlieu’s in Parijs. Levensgevaarlijk voor de “boze blanke man”. Dit is geen ver ons bed show, het is keiharde realiteit. Als het NL electoraat zo achterlijk is om dit verder te faciliteren en te stemmen op bv. D66, Groen (s)links, SP, VVD maak dan uw borst maar nat. Dan is dit uw voorland : http://www.dailywire.com/news/5388/islamic-preacher-british-muslims-demand-sharia-law-michael-qazvini#
10 maart 2017 op 14:53
Uiteraard hoort ook de PvdAllah in het voornoemde rijtje thuis. En stap voor stap wordt het erger, benauwder, beangstigender. Straten, buurten, wijken, scholen, meer en meer verislamiseerd en de westerling moet het veld ruimen voor de kansenpareltjes die meer en meer eisen gaan stellen. Nederland is inmiddels de 5% grens moslimgemeenschap voorbij. een kritisch punt wat never nooit gehaald had moeten worden maar men heeft het laten gebeuren. Blijf stemmen op uw vertrouwde (s)linkse cluppies en het ontwikkeld zich zoals zich dat in het VK voordoet. Absoluut geen prettig toekomstperspectief voor de volgende generatie(s)
Hel op aarde lijkt mij meer gepast.
9 maart 2017 op 15:40
Fout, een woord veel gebruikt als goed niet werkt. Letterlijk, fout, een ander woord voor Nederland. Goede mensen. Die hebben als kenmerk een bloedhekel aan werken. Vraag elke lijsttrekker zijn V.O.C, glorie, opinie. Hèt fundament wat nu Nederland heet werd toen gelegd. Goedheid en liefde is hun antwoord. Mussert kreeg de kogel van hun voorouders voor precies dat antwoord. De man bedoelde het goed maar was wel fout bezig. Dat woord, fout, vraagt om antwoord van goed. Toen, veilig in Londen, was goed vanzelfsprekend. Fout was alles thuis, bezig met overleven. Goed zegevierde, toen en nu. In pc terminologie, het is een kopie, vandaag, en uw trekker. .
8 maart 2017 op 22:32
En dat op 8 maart Wereld Vrouwendag.
Zucht.
https://www.youtube.com/watch?v=5GFKpU6a8rM
Ze heet Faith Goldy.
8 maart 2017 op 19:28
Even een klein berichtje er tussendoor.
Er is een 61 jarige vrouw opgepakt lees ik net in de krant voor het beledigen van moslims.
Groepsbelediging via facebook. Ze reageerde op de Armeense genocide met de tekst
De enige goed moslim is een ….. moslim . Bevrijd Nederland van dit kanker gezwel en stem op Wilders. Het OM concludeert dat moslims in hun eer en goede naam worden aangetast. De officier van justitie noemt de discriminerende uitingen gif dat in de hoofden van mensen gaat zitten. Dit soort uitingen over moslims gaan alle grenzen te buiten. 40 uur werkstraf!
—-
Dat eerste kan natuurlijk niet. Maar stem op Wilders geeft al aan hoe letterlijk we het moeten nemen. Verder is er wel wat op de eer en goede naam van de islamaanhangers af te dingen. Ik weet niet hoe vaak PVV mensen zelfs door hoge ambtenaren verwenst worden waarna het OM niet van plan is om ook maar in beweging te komen. Het beschermen van verdere islamisering lijkt een overheidstaak te zijn.
8 maart 2017 op 20:37
Op een en dezelfde avond: DWDD ligt in katzwijm om een mooi vergevend gedicht van een moslim (vergeving is een christelijk thema, maar nooit ligt links in katzwijm voor de kerk). Op dezelfde dag schieten islamisten in een ziekenhuis (laaghartiger kan het NIET) veel mensen dood, terwijl ze zich verkleed hadden als arts. Deze totale onmenselijkheid inn aam van de islam, die maakt dat men die islam onmogelijk kan vertrouwen. Erdogan, met zijn dictatoriale gedrag (journalisten die ’tegen’ zijn hebben het zeer zwaar), die Duitsland verwijt nazistisch te zijn. En talloze Turken die de man bewonderen. Kijk, dat zegt VEEL meer dan een lief gedicht vol christelijke noties onder het banier Alah Akhbar (of zoiets). Die linkse knuffel met de islam, ik begrijp er niets van.
8 maart 2017 op 23:23
@Arjen
Hoorde het vanmorgen. Ik kan er inmiddels met de pet niet meer bij.
9 maart 2017 op 07:51
Die kromme van DWDD is een heuler voor zo’n half miljoen per jaar.
8 maart 2017 op 12:37
Even over de Spaanse “vluchtelingen” politiek.
a) Gelukzoekers uit (noord) Afrika krijgen er geen uitkeringen en andere cadeautjes, daarom reizen ze door naar Nederland en Duitsland.
b) De Spaanse minister van binnenlandse zaken heeft aangegeven dat het vluchtelingen quota uit 2015 dat Spanje zou overnemen van andere EU landen herzien moet worden. Spanje heeft tot nu toe nauwelijks “vluchtelingen” overgenomen. Hij zei dat bijvoorbeeld vluchtelingen in Italië geen vluchtelingen zijn maar illegale migranten en die vallen dus niet onder de afspraak. Eindelijk eens een verstandige (zittende) politicus. Ik hoop dat er meer volgen.
8 maart 2017 op 08:36
Wereld handel keek naar mogelijkheden om van deze planeet èèn land te maken. Pakweg 500 jaar geleden was dat keurig geregeld door religie christen. Wat een nachtmerrie betekende voor inwoners van nieuw ontdekt Amerika. In tegenstelling tot de recente holocaust twijfelt niemand aan wat daar gebeurde. Dankzij Rusland [ revolutie ] donderde die wereld handel in elkaar. Hitler probeerde zijn bijdrage [ èèn rijk ] steen maar mislukte. Wat een koude oorlog tot gevolg had met geen winnaars. Religie uit de woestijn bracht uitkomst. Samen met de christen religie werd plan B gelanceerd. Het vorige, A, denk Vietnam/Korea, verdween in de prullenbak. Het startte magnifiek in Rusland. De Chechen,Kosovo, met als klapper Irak wars. Dit werd opgevolgd door woestijn religie, exclusief, immigratie. Een resultaat daarvan was angst die raadgever werd. Nederland werd angst koploper en Europa [ E.U ] raadgever. Hun middel was positieve discriminatie. Bestaande uit ongelovig slecht en gelovig goed. Een…
7 maart 2017 op 13:49
Er bestaat geen gematigde islam en iedereen die zich tot dat geloof rekent, dient zich te houden aan een aantal dogma’s die niet te interpreteren zijn en nooit gewijzigd kunnen worden. Zoals: “koran is letterlijke woord van god: niet veranderbaar in de tijd en alleen letterlijk te nemen” , “men mag islam niet verlaten” , “men mag takiya plegen naar ongelovigen’ ( is leugens vertellen ) enz enz.
Daarom is geen enkele moslim gematigd te noemen, hooguit zijn er gemakzuchtige moslims. Altijd zullen bij ELKE moslim allah en islam boven alles gaan.
7 maart 2017 op 17:39
Een voorbeeldje gematigde islam. Ene Burham Gokalp (klinkt Turks) bracht zijn schoonzus om het leven met 61 messteken omdat zij z’n broer had verlaten. De man kreeg maar 6 jaar cel, omdat de rechter hem verminderd toerekeningsvatbaar had verklaard. Intussen is hij oprichter en leider van een politieke partij Vrije Democratische Partij (kuch). Het partijprogramma bevat anti-semitische uitspraken. Hij is nu opgepakt wegens deze laster. De man zegt dat hij erg geschikt is voor de politiek maar dat de blanke politie er happig op is hem te pakken omdat die politie racistisch is. Zo varen dus de ‘gematigden’. Dit komt niet goed.
9 maart 2017 op 18:36
’t Is Burhan Gökalp van “Niemand is perfect”. Nog steeds verminderd toerekeningsvatbaar naar het lijkt; heb videos bekeken. Fantastisch voorbeeld van persevereren. Zes jaar! Zes jaar maar!
Overigens was ons aller Joost eindelijk eens op de buis!
In deze link zitten de vier sublinks
http://wnl.tv/2017/03/09/terugkijken-geert-wilders-presenteert-goedemorgen-nederland/
Tschüß, Evocatus
9 maart 2017 op 19:26
Een op het oog aangepaste islamiet, maar wel een weerloze vrouw bruut vermoord vanwege eerwraak. En dan doodleuk een politieke partij beginnen. Die rotte mentaliteit kom je overal bij de islam tegen. Je zou progressieve protesten verwachten, maar nee hoor. Progressief Nederland knuffelt de barbaren, want zielig en onderdrukt. Dezelfde houding hebben zij tegenover criminelen. Die zouden zielig zijn, terwijl ze in feite honds brutaal zijn.
7 maart 2017 op 13:08
Ben toch zo benieuwd hoe dhr. Rutte & consorten nu het “optreden” van Frans Timermans, Hans van Baalen en Guy Verhofstadt op de Maidan in Kiev indertijd beoordelen, nu zij een Turkse minister niet de gelegenheid wil bieden om alhier propaganda te bedrijven voor het huidige Turkse regime.
Oewhoh, meneer Rutte? Oewhoh!?
Sub omni canone deze schertsfiguren! Edmond V.O. Katusz
10 maart 2017 op 09:09
Touché Zo is het
7 maart 2017 op 12:23
Aboutaleb: “Uit geen enkele bron is gebleken dat de conferentie door Hamas wordt georganiseerd.”
Carel Brendel geeft in zijn artikel van 3 februari jl. maar liefst 13 bronnen waaruit het tegendeel blijkt, onder andere via informatie van de Duitse Veiligheidsdiensten. http://www.carelbrendel.nl/2017/02/03/de-aboutaleb-hamas-conferentie-factcheck/
Aboutaleb praat poup.
10 maart 2017 op 09:33
Zoiets kan je verwachten Een Moslim en een Jood Voor beiden geld “Tribal solidarity” . De gesloten stammen zijn zonder enige twijfel de meest succesvolle in onze vrije open Westerse wereld.
Ze zullen altijd voor elkaar opkomen maakt niet uit waar het over gaat. Het zijn letterlijk parallelle samenlevingen.
Let maar op. Als een stamlid iets schrijft, zegt, moet je opletten wie hem liked, hem de beste noemt, zijn boek aanbeveelt, of in zijn uitzending vraagt.
De Moslimterrorist Sjamil Basajev bekend van de moordpartij Beslan vertelde in een VPRO uitzending vanuit Istanbul Dat de volgende oorlogen geen traditioneel treffen zou zijn tussen landen, maar tussen de gesloten stammen en het open voor iedereen toegankelijke Vrije Westen. Voila, IS, Al-qaida enz en dan hebben we nog Soros Barbara Spectre etc Die achter de Vluchtelingen en Multiculti staan
Ik zeg u wij maken geen enkele kans
7 maart 2017 op 04:44
Bottom line is dat je bij moslims niet weet waar de loyaliteit ligt. Om die reden zou een moslim nooit een belangrijke overheids positie mogen bekleden.
.
Maar omdat het een multiculturele natte droom is, is het onder het oude politieke bewind eerder een kwestie van positieve discriminatie om moslims op die plekken te krijgen.
.
Het schandaal met de Marokkaanse beveiligers van Wilders gaf een aardig inkijkje wat dat betreft.
7 maart 2017 op 10:31
Bottom line is, we weten wel waar de loyaliteit ligt als het op Moslims aankomt en dat heb ik Aboutaleb ook al verteld in 2004 toen hij zelf over zijn loyaliteit begon.
Dat geldt namelijk niet alleen voor Moslims maar zo’n beetje voor iedereen, behalve die teleurgesteld zijn in hun oorspronkelijke vaderland. Maar als dat zo is, dan wil je geen 2 paspoorten. En kom niet met het gezeef van dat zij hun 1e paspoort niet mogen opgeven, want in zo’n geval zou ik de mijne verbranden. Aboutaleb is de verpersonificatie van het Paard van Troje. Levensgroot. Hoe duidelijker wil men het hebben?
Voor de rest deel ik jouw mening.
7 maart 2017 op 17:15
@Machteloze. Maar dat is het hem nu net. We weten wél waar hun loyaliteit ligt. Namelijk bij de islam en de medemoslims. Dat schreeuwen ze zélf van de daken. Ongeacht waar ze vandaan komen of waar ze wonen. Alleen al daarom zouden we ze nooit of te nimmer op sleutelposities toe moeten laten. Want als puntje-bij-paaltje komt kiezen ze maar voor één kant, de Islam. En dat, mijn beste, zal ons in de toekomst nog lelijk op gaan breken…
10 maart 2017 op 09:50
Zie mijn reactie. Las onlangs een prachtig, dramatisch verhaal over een meisje dat tijdens de 2e Wereldoorlog uit Rusland naar het Westen vluchtte. In het kort Toen ze eindelijk in het Westen kwam werd ze door Duitsers geholpen en haar geloofsgenoten hadden vanuit Amerika plaatsen voor een overtocht naar Amerika geregeld Aan boord aangekomen lagen daar kleren Identiteit en geld klaar Eenmaal in USA aangekomen werd gezorgt voor onderkomen en werk Kijk
Elke Moslim die hier komt gaat naar de Moskee Zij helpen hem
Idem een Jood gaat naar de Synagoge Een Moskee of een Synagoge is veel meer dan bij een Christen een kerk als ze er überhaupt naar toegaan. Voor hen is dat de plek voor juridisch advies, baantjes, partnerkeuze, iformatie etc
7 maart 2017 op 00:03
Het begrip ‘sleeper’ komt bij me op…..
7 maart 2017 op 10:41
2 op de 3 zijn sleepers.
7 maart 2017 op 10:43
Overigens, 3 op de 4 Nederlanders zijn ook sleepers. Dat blijkt telkens na de verkiezingen
6 maart 2017 op 22:01
Ik zal niet vergeten dat Aboutaleb in het gelikte en volledig geënsceneerde programma zomergasten zei dat in Syrië moslims en christenen ELKAAR uitmoorden. Een wolf in schaapskleren, zoals hieruit mag blijken. Hij denkt precies eender als alle andere moslims. Wegwezen graag.
6 maart 2017 op 20:11
Nederland is een democratisch land, een “open” society. Laten we het zo houden. Deze open samenleving is een traditie gebaseerd op een Christelijk Joodse cultuur waar humanisme de boventoon voert. Daar past de middeleeuwse Islam niet in. Politici op z’n minst moeten het Nederlandse staatsburgerschap hebben, geen tweede paspoort, niet een beetje Marokkaan en een beetje Nederlander, dan KAN gewoon niet. Ze moeten de keuze maken; of Nederlander of Marokkaan. Het is krankzinnig dat de burgermeester van de grootse stad in Nederland van Marokkaanse nationaliteit is. Het is krankzinnig dat de voorzitter van het Nederlands parlement de Marokkaanse nationaliteit heeft. Hoe goed beiden ook functioneren. Ze MOETEN kiezen, zo niet aftreden. En wij Nederlanders MOETEN dat gaan eisen.
6 maart 2017 op 21:48
Cale, teneerste bestaat er niet zoiets als een Christelijk Joodse cultuur!
Dus je kan wel interessant gaan doen maar de Joodse cultuur is totaal niet verwant met de Christelijke cultuur,sterker nog de Joden erkennen Christus geeneens!
Daarnaast is het 2de paspoort probleem hetzelfde probleem als ritueel slachten,dat gaat niet afgeschaft worden omdat de Joden daar moeite mee hebben anders was het allang afgeschaft en dat zelfde geld ook voor het 2de paspoort.
Veel Joodse politici hebben 2 nationaliteiten en een 2de paspoort vooral in Amerika zie je dat en dus zal dit probleem niet opgelost worden want als je wilt dat moslims geen 2de paspoort hebben dan de Joden ook niet,maar dat gaat niet omdat de Joden toch uiteindelijk het laatste woord hebben en daar kan jij als NEDERLANDER net zo weinig aan veranderen als ik!
6 maart 2017 op 22:48
“teneerste bestaat er niet zoiets als een Christelijk Joodse cultuur!”
Daar ben ik het mee eens. We leven in een Germaans / Romeinse cultuur, de Romeinen hebben de Germanen bekeerd tot het christendom. Waar het ‘joodse’ op gebaseerd is weet ik eerlijk gezegd niet eens, waarschijnlijk heeft het verband met het oude testament, en jezus was uiteraard een jood. Misschien weet @Cale waar het ‘joodse’ op gebaseerd is.
Ben het verder volledig met @Cale eens, dubbele paspoorten gaan voor heel veel ellende zorgen. Zo stemmen de nederturken op erdogan en hier op een partij die erdogan goedgezind is en de turken noemen ons nazi’s omdat ze hier geen campagne voor turkse aangelegenheden mogen voeren. Dit had niemand durven dromen een decennium geleden. We kunnen NL ook gewoon direct weggeven aan iedereen die het hebben wil, hebben we dat gehad want velen willen blijkbaar van NL af, toch @Dominic?!
6 maart 2017 op 23:20
@Dick
De tien geboden.
8 maart 2017 op 11:12
Precies @Toesteen. Geheel mee eens.
7 maart 2017 op 11:51
Het feit dat vooral moslims hun dubbele nationaliteit niet willen opgeven geeft al aan waar de loyaliteiten liggen bij die lui beste Dick. Ze komen met hangende pootjes en ach en wee naar NL toe, worden (s)links en rechts van alle gemakken voorzien maar de bende die ze achterlieten is blijkbaar toch niet erg genoeg om zich tot NL te laten naturaliseren. En, vergeet niet. Je zal de kost geven die huizen, land en andere bezittingen in het “thuis”land hebben waarvoor het hebben van een zandbakpaspoort gewoon nodig is vanwege juridische of financiële redenen. NL wordt vooral geconsumeerd door die soepjurken. Ze wonen er maar verder zal ze het een worst zijn maar ja, het gras is in NL gewoon effe groener dan in Zandbakkistan en de uitkeringen niet te versmaden.
7 maart 2017 op 11:59
En de gevolgen treden nu aan het licht in de vorm van Turkse marsen op de Erasmusbrug, Turkse politci die ( nota bene ! ) in Nederland campagne komen voeren onder hun “landgenoten” om ze te bewegen te stemmen voor nog meer macht voor die potentaat in Ankara. Het moet toch echt niet gekker worden ! Als NL zeg je dan direct NEEN ! Opzouten met je handel maar wat doet Rutte, ze zoeken naar juridische mogelijkheden. WTF ! Geert heeft groot gelijk door het hele zooitje tot persona non grata te verklaren maar ja, Turkije he, vluchtelingendeal en zo. €uropa wordt gegijzeld door die lui en men verdomd het toe te geven !
7 maart 2017 op 12:08
Dat hele dubbele nationaliteitenverhaal moet een halt toe geroepen worden. Als je je definitief vestigd in NL dan ook een NL paspoort en geen ander document. Sint werd na 7 jaar Noor en MOEST zijn NL paspoort inleveren. Het is in Noorwegen niet toegestaan om 2 nationaliteiten te hebben en gelijk hebben ze. Je ziet de ellende in de €U die dat teweeg brengt. Gelukkig zijn ze hier niet zo naïef als de verzamelde gütmenschbende in NL en omstreken.
7 maart 2017 op 23:02
Sint zit je nu weer te liegen,je kan in Noorwegen gewoon 2 nationaliteiten hebben hoor!
Al sinds 2008 kan dat,dus ook toen jij 7 jaar geleden naar Noorwegen vertrok!
Ik denk of ik weet bijna wel zeker dat je helemaal niet in Noorwegen woont maar gewoon in een caravan in Nederland of zoals ik eerder al zei ergens in een kot in Belgie!
Waarom zou je je anders druk maken om de dingen die in Nederland gebeuren en waarom zou je anders dagelijks reageren op een Nederlandse site als je in Noorwegen woont!
Nee jongen geef nou maar gewoon toe want Noorwegen zit niet op Jambers figuren als jouw te wachten!
8 maart 2017 op 00:20
https://lovdata.no/dokument/NL/lov/2005-06-10-51?q=statsborgerskap*
Vertalen kan en is aanwezig als tool. Zelf als Fries niet nodig. Sint kletst niet uit zijn kraag.
8 maart 2017 op 09:56
U bent een proffessionele trol nietwaar beste Dominic ? Maar ter zake. Geeft u mij even de link waarin staat dat dubbel staatsburgerschap sinds 2008 in Noorwegen mogelijk is. Ik neem tenminste aan dat u dat gegoogled heeft en aldaar gevonden heeft ? Dan kan ik dat even aan mijn buurman laten lezen die op het plaatselijke lensmannskontor werkt. Voor uw info : dat is het politiebureau hier. Verder hier de huidige stand van zaken : http://statsborgerskap.info/fakta/
Stel voor dat u het even in Google translate knalt, dan bent u ook weer op de hoogte. Wat u verder van Sint denkt of weet vind ik niet zo interessant en reageren staat een ieder vrij om te doen, daar ben ik u geen uitleg voor verschuldigd en nee, men zat inderdaad niet op mij te wachten hier, net zo min als NL op uw dagelijkse ongeleide projectielen zit te wachten.
7 maart 2017 op 23:17
Nee hoor Dick hoe kom je daar nou bij,ik denk trouwens niet in termen als Nederland weg willen geven of Nederland is van mij!
Stel een Turk heeft een huis met een tuin hier in Nederland,is dat stukje land (die tuin) dan zijn land of van jouw!?
Stel de Chinezen kopen Unilever en ontslaan alle nederlandse topmannen en plaatsen alleen nog maar Chinezen in de top,kan dat dan volgens jouw of niet!?
En dan wat betreft de dubbele paspoorten,steeds meer landen erkennen een dubbele nationaliteit wat mij ook logisch lijkt!
Stel je gaat in Amerika wonen en je vraagt de Amerikaanse nationaliteit aan dan is het toch handig dat je ook je Nederlandse paspoort behoud,ik zou daar geen enkel probleem mee hebben!
8 maart 2017 op 11:24
@Dominic
Als jij als Nederlander een andere nationaliteit aanneemt dan wordt automatisch de Nederlandse nationaliteit ontnomen, daar worden de autochtone Nederlanders dus alweer gediscrimineerd en als tweederangs burgers behandeld. Jij keurt die regeling dan ook af lijkt me gezien je reacties en zal die regeling wellicht fascistisch vinden? Als ik je goed begrepen heb zou je volgens jou theoretisch alle nationaliteiten van de wereld tegelijkertijd moeten kunnen aannemen, maar hoe zit het dan met de dienstplicht die bepaalde landen hebben, moet je die dan in al die landen uitdienen, etc..? Maar goed, volgens jou zou je theoretisch alle nationaliteiten tegelijkertijd moeten kunnen bezitten, wat is daar het voordeel van volgens jou en welk doel dient het?
6 maart 2017 op 19:08
Vriendelijke mensen blijken minder vriendelijk als het om een gedachtengoed gaat. Dat zien we bij de islam, maar ook bij links en ook bij ‘rechts’. Zo scheen Mussert een beschaafd persoon te zijn geweest. Zo had ik een vriendelijke Turkse collega die echter Erdogan bewonderde (waarna om de goede vrede de discussies staakten). En zo ontmoeten we soms vriendelijke moslims die Hamas vereren. En vrouwen die Dutroux en Breivik bewonderen.
De ogenschijnlijke vriendelijkheid zegt ons dus niets. Helaas. Want die kan net zo gemakkelijk uit een soort laffe zwakheid ontstaan. Of vanuit een verering voor geweldenaars, alsof wij gewoon laffe beesten zijn.