Door Joost Niemöller
Links heeft zich het morele gelijk toegeëigend door zich te profileren als het alternatief voor het nazisme. Rechts heeft daar nooit een goed antwoord op geformuleerd, en bevindt zich daarom in de strijd om de moraal altijd op achterstand. Dat zagen we nu weer in Charlottesville. Daar werd een fakkeloptocht georganiseerd, die als twee druppels water leek op de fakkeloptochten die de nazi’s organiseerden.
Daarbij werd de Hitlergroet gebracht en werd er massaal ‘blood and soil’ geroepen, letterlijk refererend aan de nazi slogan Blut und Boden.
De volgende dag, op dezelfde plek, deels door dezelfde mensen, zou er een bijeenkomst komen met toespraken. Daarbij werd weer de Hitlergroet gebracht, en riepen militieleden rond met semi- automatische wapens. Ook liepen er mensen in KKK kleding rond. Een jongen werd geïnterviewd over waarom hij daar was. Hij noemde drie dingen. Het derde heb ik onthouden: ‘To kill Jews.’
Liepen daar ook mensen mee die niets met nazi’s hebben? Vast. Maar bij de tweede optocht liepen ze mee met de kennis dat op de fakkeltocht daarvoor nazi’s hadden meegelopen en dat die tocht een nazikarakter had. Ze vonden het dus niet een heel ernstig ding. En dat is veelzeggend voor wat er al een tijd aan de hand is met dit zogeheten Alt Right, onder leiding van Richard Spencer. Ze laten zich op sleeptouw nemen door de nazi’s, omdat ze het gevaar er niet van inzien. Of ze willen er het gevaar niet van inzien omdat dit hen niet uitkomt, en de nazi altijd een sterke kracht zijn in dit soort bewegingen, net zoals de communisten altijd een sterke kracht zijn bij links.
En toen was er nog een nazi die inreed op de tegendemonstratie waarbij iemand omkwam.
Wat daarna gebeurde lag voor de hand. De media zoomden in op de nazi’s. Rechts schold op de media. Extreem links ging door met rellen.
President Trump had uiteraard meteen de nazibijeenkomst moeten verwerpen. Hij had moeten laten zien dat hij net zo geschokt was als iedereen bij die beelden. Maar Trump deed dat niet, en dat is een ernstig signaal van incompetentie. Pas na dagen kwam hij er op terug.
Rechts lijkt niet in staat om zelfstandig een oordeel te vormen over het nazisme, waardoor de nazi’s vrij spel krijgen. Rechts neemt het nazisme domweg niet serieus genoeg en ondergraaft daarmee zichzelf.
Hitler links noemen helpt niet.
Alles gooien op de politiek correcte media helpt ook niet.
Wat helpt is je onafhankelijk verhouden tot de nazigeschiedenis. Je erin verdiepen. Zelf je eigen oordeel vellen. En dus de ernst inzien van wat Hitler aanrichtte. Zonder meteen te roepen: ‘Ja maar Stalin’. Of: ‘Ja maar cultureel Marxisme’. Of: ‘Ja maar massamigratie.’
Het is geen uitruil van morele waarden.
Het nazisme bestond en kan zo weer terugkomen. Het was een weerzinwekkende ideologie waarbij vernietigingspolitiek werd bedreven op basis van raciale verschillen. Dit gebeurde in het hart van de Europese beschaving. Wie zich daar geen vragen over wil stellen is onwetend en dom. Maar ook gevaarlijk. Want zo krijgt het nazisme een tweede kans.
18 augustus 2017 op 14:16
Reactie Rutte op Het moslim terreur in Barcelona: Een aanslag in Nederland is niet te voorkomen, maar blijf alsjeblieft gewoon je leven leven, adviseert premier Rutte.
—-
Alsof het moslim terreur een soort natuurramp is waar we niet tegen kunnen doen.
een pertinente leugen.
Het is dankzij “onze” politieke leiders en hun besluitvorming om massaal de islam hier te importeren wat deze aanslagen mogelijk maakt.
Het is heel simpel: geen moslim- geen moslim terreur!
Oftewel, des te minder moslims des te minder dreiging.
Daarbij zijn er honderden maatregels die moslimterreur tot nul kunnen reduceren.
Zolang de wegkijk meute maar in de natuurramp-heeft niets met de islam te maken- rechts is veel gevaarlijker- modus blijft steken is er nog geen begin gemaakt met het moslim/islam/terreur gevaar in te dammen…..
Dijken hebben we nodig! Hier en daar een zandzakje in de straat of een betonblokje houdt het water ook niet tegen om dan toch maar een natuurramp vergelijking te maken die…
18 augustus 2017 op 14:18
Nogmaals: Dijken hebben we nodig! Hier en daar een zandzakje in de straat of een betonblokje houdt het water ook niet tegen om dan toch maar een natuurramp vergelijking te maken die we wel konden indammen.
18 augustus 2017 op 16:57
dit land heeft een ander kiezerskorps nodig. Het huidige,althans 80% ervan- haakt en breit voor de jongens van het Zuidfront. De meerderheid van dit volk -maar ook het Duitse en Franse- zijn hun eigen verraders. De politieke leiders zijn helaas een irritant uitvloeisel van wat dit volk is in meerderheid. Ik word er soms echt kotsmisselijk van,die kudde. Ik respecteer ze ook niet,ik minacht ze steeds meer,iedere dag dat ze zich nog steeds ook maar iets door de Merkels en Ruttes laten voorschrijven of overkomen.Of nu weer ene professor van der Staden,die er (betaald door ons belastinggeld) voor pleit alle verzet tegen de EU te staken en Brussel haar gang te laten gaan. Zo’n figuur hoort voor een tribunaal of in een gesloten inrichting.
18 augustus 2017 op 12:50
Een sarcastische opmerking op Bron wat op wegkijk links en “onze media en politieke leiding ” slaat:
“Als we nou maar een link konden vinden tussen al deze terroristische aanslagen.”
18 augustus 2017 op 12:51
Barcelona, Parijs, Nice…enz…..
18 augustus 2017 op 11:13
Zullen we ons maar weer richten op het werkelijke gevaar zoals Barcelona moet ondergaan? De islam zit in ons midden en onze politieke leiding is daar verantwoordelijk voor met nog steeds veel te weinig maatregels om de burgers te beschermen. Met links en de (MSM) media die de islam op alle mogelijke manieren aan het promoten zijn. Dit gaat nog vele levens kosten en niemand wordt gespaard.
17 augustus 2017 op 21:08
Hollandse antifa gaat nu ook demonstreren n.a.v. Charlottesville. Tegen islamitische aanslagen zie ik ze niet demonstreren. Ondeugdelijk dus; met foute prioriteiten.
17 augustus 2017 op 13:20
De wereld en Nederland in het bijzonder is niet ingedeeld in politiek rechts en links maar in een veel duidelijker groepering namelijk : realistisch tegenover naïef en kwaadaardig. Kijken we naar ‘Rechts” dan lijkt me daar een ruime meerderheid Realist! (misschien wel 90%) De tweede wereldoorlog heeft bij velen (realisten) in familieverband zijn sporen achtergelaten. Die zijn niet naïef of bagatelliseren het.
Mijn vrouw komt uit een dorp waar een groot deel van de mannelijke bevolking weggevoerd is en nooit meer terug is gekomen. Ook onderduikers een plek gegeven.
De ouders van mijn moeder hielden Joodse buren verstopt gedurende de razzia’s.
ook bijna omgekomen. Ik bespaar iedereen de details, maar het verhaal is duidelijk.
Ikzelf ben in Afrika geboren waar mijn vader (jaren 50 emigratie) een belangrijke functie had, maar werd weggetreiterd (door blanke rasgenoten) omdat hij te amicaal met de donkere inlandse bewoners omging. Dus weer terug. Alle verhalen, dagboeken en…
17 augustus 2017 op 13:21
Vervolg: Alle verhalen, dagboeken en publicaties uit die tijd bezit ik, en ik ben ermee opgegroeid.
je mag me rechts noemen, maar realist komt meer in de richting mijnsinziens.
17 augustus 2017 op 10:53
Vandaag.
Zomaar een paar artikelen op internet gelezen.
De Duitse politieagent moet misdrijven door moslims negeren.
Merkel gaat Afrikanen met vliegtuigen ophalen, na de verkiezingen. (Doet ze nu al, overigens).
Zweden, met haar duizenden no-go areas, gaat binnenkort papier geld verbieden. Is overigens al van toepassing op de meeste winkels, restaurants, bioscopen, etc.
Mensen, wakker worden. De fascist trein dendert gewoon door.
Maar ik weet het, het is onmogelijk te vechten tegen mensen die dit niet willen zien. Met name familieleden. Het zorgt voor irritaties zelfs ruzies. Jammer, de schapen volgen elkaar naar de slachtbank. We zitten weer in de jaren 30, in een modern jasje, weliswaar en de meeste mensen weigeren dit in te zien.
17 augustus 2017 op 13:32
@Cale. U heeft volledig gelijk. Het is een herhaling van zetten tot in de laatste details. Net als u zit ik met de handen in het spreekwoordelijke haar. U en ik, en velen met ons, zien het gevaar maar nog té veel mensen denken dat het allemaal wel los loopt. Zolang het hen persoonlijk niet raakt zal het ze worst wezen. Ze vergeten alleen; áls het hen gaat raken zijn we al vele malen te laat. George Orwell schreef zijn boek “1984” als novelle, niet als verdomde handleiding!
En Merkel zou voor een internationaal tribunaal gedaagd moeten worden met haar waanzin!
17 augustus 2017 op 23:13
Helaas is vandaag weer het bewijs geleverd in Barcelona. 13 doden en 90+ gewonden. ISIS claimt verantwoording.
Zoals ik al eerder meldde, overheden kunnen doen en laten wat ze willen. Grenzen niet controleren, bijv. Ze worden ingedekt door regering, politietop, justitie, corrupte media en linkse machtswellustelingen, zoals het volgende interview van Joost met een gevaarlijk gekke professor weer aantoont. Merkel gaat de troon weer winnen en vermijd daarmee het schavot. Barcelona politici vragen het volk solidair te zijn - waarmee dan toch? Dan maar een kaarsje aansteken?Waanzin. Gevaarlijk linkse gekken zijn het die de touwtjes in handen hebben.
16 augustus 2017 op 19:28
Als het nazisme ooit terugkomt, dan vermoed ik dat het minder met blindheid van rechts dan met blindheid van links te maken zal hebben. Immigratie van cultuurvijanden zal er eerder toe leiden dat allerlei lieden als tegenreactie voor groepen zullen kiezen die sterk de “eigen soort” verdedigen, zoals de nazi’s. Als klassiek links en rechts gewoon verstandig, saai beleid zouden voeren waardoor het overgrote merendeel van de bevolking het goed heeft, dan krijgen nazi’s niet zo snel een kans. En extreemlinks wellicht ook niet.
17 augustus 2017 op 12:29
Goed punt. Het probleem hierin kan mijns inziens niet worden gevangen in links-rechts.
Het met name linkse drama repertoire ‘Nazi’s.. nazi’s, overal nazi’s’, werkt al decennia en onderdrukt andere meningen en inzichten, wat er onder andere voor heeft gezorgd dat de balans volledig zoek is.
Voorts verneem ik graag van Joost wanneer en hoe de zogenaamde rechterzijde het nazisme voldoende serieus neemt, zoals hij dat beschrijft in dit artikeltje.
Ikzelf denk niet dat dit het probleem is voor het overgrote deel, maar dat met name de balans volledig zoek is en een grote groep dit ‘nazi’s.. nazi’s, overal nazi’s’ repertoire oneigenlijk en onheus gebruikt/misbuikt om tegenstanders monddood te maken en te intimideren.
17 augustus 2017 op 14:33
Die maak monddood-woorden, etiketten zoals Links rechts Nazi Anti-semiet enz De vlag dekt de lading vaak niet Het kan zelfs als een cover-up worden gebruikt.
Ben bijzonder argwanend
16 augustus 2017 op 17:19
Hier de transcript, de letterlijke tekst, en niet alleen de fragmenten die geknipt zijn door de NOS:
http://www.politico.eu/article/full-text-trumps-comments-on-white-supremacists-alt-left-in-charlottesville/amp/
Politiek gezien misschien niet handig, maar eindelijk een president die de manipulaties van de media, zoals al decennia plaats vindt, aan de kaak stelt. Logisch dat de media zo hysterisch reageert. Er is een gevoelige snaar geraakt.
16 augustus 2017 op 15:06
Van harte aanbevolen: de column van Leon de Winter van heden, 16 augustus, in Telegraaf. Titel: “De demoniseermachine draait op volle toeren”.
Ook premier May blijkt door en door politiek correct: ze vindt dat je niet mag zeggen dat beide partijen schuld hebben. Blijkbaar vindt ze net als alle politici van de politiek correcte regentenklieken dat die linkse tegenbetogers fijne lieden zijn, maar ook zij zijn gewoon intolerante fascisten.
16 augustus 2017 op 20:33
politiek correct = pc = politiek communisme
16 augustus 2017 op 14:31
President Trump gaf met zijn laatste verklaring aan, dat hij een zeer, zeer goed oordeel heeft, volstrekt eerlijk is en de feiten goed ziet en dat hij niet volgens de politiek correcte dictatuur heeft gereageerd.
Trump gaf duidelijk aan:
1. Beide partijen gebruikten geweld.
2. Links had niet eens een demonstratie vergunning.
3. Blijf met je poten van historische beelden af. Als voorbeeld noemde hij George Washington: ook een slavenhouder. Gaan we die allemaal weghalen?
4. Hij is duidelijk geweest over groepen als de KKK en de nazi’s. Daar wil hij niets van weten.
Wat een GEWELDIGE PRESIDENT in een zee van achterlijke politieke correctheid en leugens van media en andere politici.
16 augustus 2017 op 18:04
Trump is een zakenman. Hij houdt niet van allerlei vage bespiegelingen, maar kijkt naar de effecten in het dagelijks leven.
Hij verafschuwt geweld tegen gewone mensen. Dat spreekt heel veel gewone Amerikanen aan, en mij ook.
Amerikanen zijn over ’t algemeen nooit dol geweest op vage filosofie, maar kijken naar de praktijk. ‘What you see is what you get’, en hij heeft geen geheimzinnig programma, maar is RECHTUIT, zoals wij Nederlanders dat zeggen. Pragmaticus pur sang en ik geloof dat we dit nodig hebben; met een onderliggend waardenpatroon dat ingegeven werd door de kerk.
En daarom waardeer ik deze man meer dan een Clinton of een Obama met hun geheimzinnige linkse agenda’s die in de praktijk dramatisch blijken uit te werken.
16 augustus 2017 op 18:52
Dus als Trump die doodrijder een moordenaar noemt, zegt hij gewoon wat het is. Hij noemt zo iemand niet een ‘strijder’ of een ’terrorist’ (dat beschouwt hij als zinloze woordspelingen) maar kijkt nuchter naar wat die man deed, het opzettelijk vermoorden van weerloze mensen.
Hier in Europa noemen wij islamterroristen nog steeds ‘strijders’. Het is een totale leugen als je lieden die weerloze burgers op een terras beginnen te vermoorden ‘strijders’ gaat noemen. Dan ga je dus mee in dat islamitisch gedachtengoed. Marxisten die burgers vermoorden, idem dito; geloof niet hun woorden maar kijk naar hun daden.
16 augustus 2017 op 19:49
Die persconferentie heeft Trump uitstekend beantwoord. Ik zie een eerlijk mens die de zaken benoemt voor wat ze zijn. Die zich niet laat leiden door woordenspelletjes. Dat zelfs Elsevier en GeenStijl dit alles chaotisch en ‘niet verstandig’ noemen, dat gaat mijn pet dan ook volledig te boven.
16 augustus 2017 op 20:34
geenstijl heeft een nieuwe eigenaar…………………
dezelfde die van nrc een cuck troepkrant heeft gemaakt
17 augustus 2017 op 17:53
Het is nog erger:Elsevier associeert via misleidende koppen van zijn on-line redacteuren Trump graag met begrippen als incompetent,chaotisch…Als je dan gaat controleren welke consternatie zo’n ‘nieuwsfeit/kop’ dan wel niet in de VS teweeg heeft gebracht,zie je er bij FOX News helemaal niets van terug,blijkt helemaal geen nieuws te zijn,zelfs bij het meer activistisch rechtse Breitbart niet.
De censuur wordt heftiger bij Elsevier tegelijkertijd en bij GS heb ik in no time weer een ban,om iets wat ik niet eens weet.
GS begin ik langzaam maar zeker af te schrijven vanwege de nieuwe linkse eigenaar,die zeker meer invloed gaat uit-oefenen.Elsevier gaat meer de taal van CNN in haar koppen spreken. Die jongelui daar komen natuurlijk toch van de School voor Journalistiek, een marxistisch/neo liberaal bolwerk,naar blijkt
16 augustus 2017 op 14:07
Er bestaan in de VS allang white-supremist groepen als KKK en neo-nazi’s. Ze hadden het recht tot demonstratie want Amerika neemt het recht van ‘freedom of speech’ zeer serieus; de antifa’s, die allemaal een linkse agenda hebben, kwamen dat recht verstoren.
Maar, zoals de zoon van Netanyahu zegt, die rechtse groeperingen zijn marginaal, terwijl de anti-fa groepen gewelddadiger en prominenter worden. Wereldwijd.
Hun idealen klinken als het hippie-paradijs, maar hun wereld leidt steeds tot concentratiekampen, onrecht, armoede en geweld, met een nieuwe zich verrijkende elite.
16 augustus 2017 op 13:42
Citaat: “Het nazisme bestond en kan zo weer terugkomen. Het was een weerzinwekkende ideologie waarbij vernietigingspolitiek werd bedreven op basis van raciale verschillen. ”
—-
Volgens mij is een nog veel angstaanjagender en veel oudere ideologie waar je het nazisme een afgeleide van kan vinden springlevend en nooit weggeweest: De islam!!
Wat nou net een beschermende en stimulerende vriend vindt bij het linkse gedachtegoed. Wat in mijn ogen heulen met de echte vijand is.
In alle islam landen zijn de joden die er van oudsher woonden gedecimeerd tot nauwelijks aanwezig. In tegenstelling tot de VS waar een klein aantal idioten de aandacht trekken met wat achterlijk gebrul. Iemand een nazi noemen of zichzelf zelfs nazi noemen is nog geen nazi. Het is een makkelijke manier van vooral links om een verderfelijk labeltje ergens op te plakken terwijl ze zelf de echte (oer) nazi variant alle ruimte geven wat ons en ons nageslacht de kop zal kosten.
16 augustus 2017 op 13:07
zoals gewoonlijk licht het verhaal anders dan de media willen doen geloven…………
waar te beginnen? LOL
google:
1Soros ukraine revolution nazis cia evan mc mullin etc
2 governor mclauliffe clinton foundation (soros) bilderberg, vice mayor wes bellamy BLM black panthers
3 Massive cover up_ Youtube deleted this video to cover for CNN and Governor of Virginia
4 DHNfS2zUwAAAaj0
5 alt right had permit , antifa niet
6 police ordered to stand down
16 augustus 2017 op 13:41
Juist De Media en dus Wij worden afgeleid door een hoop herrie maar wat gebeurd er werkelijk? Rumpsfelt met zijn 2,3 trilion dollars een dag voor 9/11 - Igor Kolomoisky met zijn Anti-semitisch Dnepr regiment en vervolgens in Brussel EJP European Jewish Parliamnet opricht
Lees het interview met deze persoon door Laura Starink [1-5-2014 ] Er zal u veel duidelijk worden http://www.nrcreader.nl/artikel/5337/poetin-krijgt-geen-voet-aan-de-grond-hier-aan-de-dnjepr
Euro Maidan regime change Odessa Massacre en MH17
Zal dit ook in USA gebeuren?
16 augustus 2017 op 12:47
Trump hekelt ook het geweld van die antifa-groepen en dat zint de linkse goegemeente dus niet. Een zo’n antifa-groep heet Redneck Revolt. Idealen:
- tegen eigendomsrechten; de commune telt alleen
- tegen de bazen en de rijken
- tegen de oorlogen van de bazen en de rijken
- vrijheid voor alle mensen; tegen het eigenbelang van eigen familie en eigen bezit
- voor ‘de’ arbeiders
- tegen elke staat en zijn elites die alleen de bazen en de rijken dienen
- tegen het kapitalisme
- voor de revolutie
- voor gewapend verzet
Kortom, een soort bewapend GroenLinks; een nieuw communisme. En daarom is er ‘sympathie’ voor deze antifa-groepen die ook in Hamburg tekeer gingen. Dat zulk communisme op zijn beurt weer fascistisch werd en wordt, vergeet men.
-
16 augustus 2017 op 10:52
Volledig uit de hand lopende verdeeldheid in de USA. Gaat in (west) Europa ook gebeuren. Plus moslims die een steeds groter probleem worden. Plus gender gekte - geen “heren” fietsen meer… Plus hersenspoelen in het steeds slechter wordende onderwijs. Plus groeiend verschil tussen arm en rijk. Plus overheden die zich nergens meer iets van aan trekken. Plus gezondheidszorg die er in de eerste plaats is voor de managers ipv patienten. Brussel dat gewoon doordendert. Merkel die haar migranten politiek niet stopt. ECB drukt er 80 miljard euros per maand bij en geeft het aan banken en grote bedrijven en noemt dat economische groei. Nederland waar belastingvrij fout geld geparkeerd wordt van schurken als Poroschenko. En de lijst is nog veel langer. Waanzinnig - een ander woord schiet me niet zo snel te binnen.
16 augustus 2017 op 11:22
Mee eens De beroeps politieke elite heeft afstand van het volk genomen In Amerika is nu een machtsstrijd gaande Niet tussen de verschillende politieke bewegingen Maar tussen de echte machthebbers de elites, die helemaal geen eigenzinnige President tolereren. Noah Chomsky heeft dat heel duidelijk gezegd met nadruk dat USA echt sch**t heeft aan de wereld en de United Nations en mensenrechten De kapot gegooide landen moet nu wel A-boms aanschaffen of zich tegen USA verenigen zoals pas de Zuid Amerikaanse landen. Ik ben heel blij met de politieke opschudding in Amerika Wat er uit komt ik weet het niet, maar het volk heeft echt zijn stem laten horen
16 augustus 2017 op 11:34
Op naar een nieuwe wereldorde; Novus ordo seclorum Orde uit chaos dat is het handelsmerk van de Illuminati. Wat dat aangaat zullen ze hun geluk niet op kunnen met deze rellen. En mocht het echt uit de klauw lopen, dan staan de vele FEMA camps klaar. Hetgeen echter onverlet laat dat Joost in dezen gelijk heeft. Trump kan bij zo’n extreem gebeuren niet de kool én de geit sparen. Voor de belangstellenden: Een verslag van Vice News van de rellen zie https://www.youtube.com/watch?v=RIrcB1sAN8I Hierop zijn ook de beelden te zien van de auto die zich in de menigte boort. Deze botst daarbij op een andere. Kwam tot stilstand en vluchtte vervolgens achteruit weg. Als hij had kunnen doorrijden waren er nog veel meer slachtoffers gevallen. Oordeel zelf.
16 augustus 2017 op 12:08
“the pentagon cannot account for $2.3 trillion”
“you could say it’s a matter of life and death”
donald rumsfeld
9/10/2001 - https://youtu.be/HsggT9hD0Q8
De volgende dag 9/11
De nieuwe wereld orde Als het volk de politiek dit alles accepteert. Waarom denkt iemand dan dat de NAZI’s of Alt-Right enz ooit de macht kunnen overnemen in Amerika Misschien op straat maar nooit de echte macht Kennedy heeft daar onomwonden voor gewaarschuwd in zijn speech That got him killed . Ze hebben hem simpel afgeknald Dus volk knal elkaar af maar niet te veel herrie maken en zelf de rommel opruimen
16 augustus 2017 op 10:49
JN: Alles gooien op de politiek correcte media helpt ook niet.
Voorbeeldje - het AD…
http://www.ad.nl/buitenland/reactie-van-trump-op-racistisch-geweld-valt-slecht-in-vs~a72047fa/
Staat er rechts naast de tekst een heel correct tweetje van ene George Takei. Is dat een kenner van de Civil War? Een politiek analyst? Een socioloog met expertise over de Amerikaanse bevolking? Nee dus. Het is een acteur…
Wat is dat voor “journalistiek”? Een correct en populair tweetje vinden om als krant je punt te maken.
Er staan in Amerika meer en meer 2 duistere krachten tegen over elkaar - neonazis en (voor mij even idiote) SJW hordes. Hoe groot of hoe krachtig die precies zijn, dat weet ik niet. Media vertrouw ik gewoon niet meer.
16 augustus 2017 op 10:27
We moeten natuurlijk niet in de linkse val trappen dat er maar twee opties zijn; je bent een ‘goede’ linkse social justice warrior of je bent een nazi.
Trump wees daarop in zijn persconferentie. Hij wees op demonstranten die geen enkel geweld in de zin hadden, want die waren er ook. Noch sjw’s, noch neo-nazi’s.
Enkele reageerders op Elsevier hebben de hele persconferentie gevolgd en zijn het erover eens dat Trump hier zeer verstandige woorden heeft gesproken, als een echte staatsman.
Maar onze media maken er heel wat anders van, zelfs op Radio 4! En dan volgt de hele Twitterhorde vanzelf in dat spoor.
16 augustus 2017 op 10:09
Restauratie van Rechts biedt ook onderdak aan Nazi en Whitesupremacist sympaticos. Elke blanke die oog heeft voor de demografische realiteit ziet dat het aandeel blanken in de USA bevolking afneemt en getinten en zwarten toeneemt. Dit is een mondiaal verschijnsel, na WOII was het blanke aandeel 22% terwijl het nu naar 10% gaat wereldwijs. We worden van de wereld gefokt door onze eigen mega schuld gevoel dat door links gecultiveerd wordt over koloniaal verleden, slavernij kortom de mondiale blanke dominantie. Volop NGO’s en ontwikkelingshulp bij de 100-den miljarden dollars naar Afrika en Azie brengen. De zwarte en getinte volkeren doen daar mee wat ze kunnen en dat is zich op een rampzalige manier vermenigvuldigen. Blanken zien dit allemaal gecombineerd met de afschuwelijke massa immigratie die onze steden het aanzien geven van zwarte en getinte etno ghettos waar een oudere blanke zijn hondje niet meer durft uit te laten. Zo bezien is de Nazi en ‘Blut und Boden’ reflex wel te…
16 augustus 2017 op 10:10
begrijpen want onze politieke leiders zitten in een elitair moreel cocon en hebben de grip op de realiteit verloren met hun ‘Wir schaffen dass’ beleid. De geest is uit de fles, de eindstrijd om het leiderschap is begonnen. Komt de mondiale blanke dominantie (supremacy) tot een eind en gaat de westerse cultuur ten onder in een chaotische catastofe van elkaar bevechten etnische groepen of niet?
16 augustus 2017 op 11:37
Het zou allemaal geen enkel probleem zijn Afrika is tig keren groter dan Europa idem Azië of Zuid Amerika Er is voor iedereen ruimte genoeg. Echter door de globalisering en agressieve wereldmachten die menen dat alles van hen is en het dan ook gaan halen of het grondstoffen zijn of werkkrachten zonder de lokalen te laten meedelen Daardoor worden Indonesië en Brazilië enz leeg gehaald en de zeeën leeggevist en ons vastgoed en bedrijven opgekocht Betaald met ongedekte cheques De US dollar staat in een astronomisch getal in de min. Ze hebben maling aan de United Nations
16 augustus 2017 op 08:52
Ik ben het eens met Joost dat je je eigen uitgangspunten goed moet weten, en ook moet herkennen wanneer er in een discussie trekjes sluipen van nazistisch gedachten goed.
Zo denk ik dat cultuur bestaat, er toe doet, en dat ik de cultuur van Nederlandse nuchterheid en ondernemingszin erg waardeer. Zo denk ik ook dat je de Nederlandse cultuur beter mag noemen. Maar ik vind dat je een grens overgaat met de bewering dat culturen gescheiden zouden moeten blijven, of dat andere culturen vernietigd zouden mogen worden omdat ze toch minderwaardig zijn. Een dun en kwetsbaar lijntje dus, dat je alleen kan bewaken door debat (en goed onderwijs for that matter).
Media spelen een belangrijke rol in het voeren van dat debat en ik vind dat ze hun rol ernstig verzaken. Dus kritiek op media zou ik niet stoppen, maar juist blijven uiten.
16 augustus 2017 op 08:24
Over vernietigingspolitiek gesproken, het is bekend dat er 150 Duitse steden gebombardeerd zijn met onschuldige kinderen/ bejaarden doden (450.000) als gevolg.
Maar hoe moeten we het gooien van atoombommen noemen op Japanse steden?
Dan is er ook nog de slachting die verdwenen is in de memory hole van de MSM maar op internet kun je er nog wel over lezen. Na WO2 wel te verstaan.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Noord-Korea
“Om de Noord-Koreaanse leiders onder druk te zetten hebben de Amerikanen in de laatste twee jaar van de oorlog Noord-Korea aan een genadeloos bombardement met napalm onderworpen. Daarbij zijn waarschijnlijk wel 500.000 mensen om het leven gekomen.”
Napalm werd door de geallieerden ook in WO2 gebruikt. Het zorgt er bijvoorbeeld voor dat mensen in schuilkelders langzaam en levend worden verbrand.
Ik zou willen dat hier ook wat meer aandacht voor komt.
16 augustus 2017 op 08:49
Volgens mij is iedereen het erover eens dat die geallieerde brandbommen en atoombommen verschrikkelijk waren. Gewone burgers op een vreselijke manier levend verbrand.
Maar als u een oorlogssituatie correct wilt analyseren, moet u wel de acties van alle partijen betrekken. En dan rijst de vraag of u een beter idee had.
Nu met Noord Korea: Als dat land werkelijk atoomkoppen heeft en deze wil droppen, wat is dan een goede actie daartegen?
Ik hoop vooralsnog dat het nep is, zoals bijna alles in Noord Korea nep is.
16 augustus 2017 op 08:59
Ik denk zeer zeker dat er betere ideeën zijn, alleen ontbreekt het mij hier aan ruimte om dit goed gedocumenteerd te beargumenteren. In ieder geval vind ik dat in een oorlogssituatie nooit maar dan ook nooit burgers gebombardeerd moeten worden als drukmiddel. Wel vind ik dat veel is geoorloofd, mits dat valt binnen internationaal rechts en mits het als doel heeft om militaire basis te vernietigen. Dat daarbij ook burgers omkomen is iets anders dan het bombarderen van burgers als drukmiddel. Noord Korea heeft nu bijna atoomkoppen doordat Bil Clinton een zelfde deal had met Noord Korea als Obama gemaakt heeft met Iran, namelijk toestaan van nucleaire energie. Ook Obama heeft Noord Korea zijn gang laten gaan. Al Core heeft ruiterlijk toegegeven dat Trump een erfenis heeft van het verkeerde beleid van Clinton. Chapeau voor deze bekentenis!
16 augustus 2017 op 09:38
OK. Maar dan nu het probleem dat elke legerleiding heeft: Wat te doen, nu een dictator dreigt met het werpen van atoombommen op gewone burgers. Is het gevaar echt? Preventieve actie/bombardement? Weet u het? Wat weet de legerleiding?
Achteraf is het gemakkelijk praten.
16 augustus 2017 op 11:06
Zeker waar Wat mij irriteert is dat wij dus de status quo prima vinden. Wij vinden het prima dat Amerika, NATO Irak, Syrië , Afghanistan, Libië, etc platgooien en de United Nations aan hun laars lappen. De Amerikanen vinden het ook prima dat een groot deel van hun mensen in armoede leeft 44 miljoen Food stamps. Dat is de voedingsbodem de verwarring in USA Ooit in Amerika geweest de tentenkampen gezien soms hoogopgeleiden? NAZI’s gevaar? In USA krijgen ze geen voet tussen de deur daarvoor is het land te totalitair. Lees General Patton’s Warning http://www.chuckmaultsby.net/id1.html
16 augustus 2017 op 19:09
Volgens mij begrijp jij het niet helemaal Arjan,Koffij heeft het over de Korea oorlog uit de jaren 50 waarbij de Amerikanen massaal napalm gooide op onschuldige burgers van Noord Korea omdat men bang was dat het land communistisch zou worden!
De vraag was destijds niet of Noord Korea atoombommen had! Daarnaast is er maar 1 land dat de atoombom ooit gebruikt heeft en dat is Amerika en geen enkel ander land!
Het is een beetje het verhaal van de mens dat bang is voor de muis terwijl de muis veel banger is voor de mens en daar ook een gegronde reden voor heeft!
16 augustus 2017 op 00:54
Collectivisme Joost, is nooit een Ayn Rand ding geweest. Het is dan ook bizar om het nazisme of what ever te koppelen aan het echt rechtse denken van een libertariër. Man alsof een Ron Paul spontaan achter deze mars aan zou sjouwen!!! Dat is toch bizar!
http://ronpaulinstitute.org/archives/featured-articles/2017/august/14/the-wrong-narrative-in-charlottesville/
16 augustus 2017 op 07:29
Maar onder libertariers vind je mensen die geloven in zionistische complotten. Dat is verbijsterend. Ook in deze panelen duiken types op die ons zionistische complotten willen aansmeren.
Wil je beschaafd rechts zijn, dan moet je je niet verbinden met die laarzen.
17 augustus 2017 op 22:54
@Arjen
Dat is een nogal mal antwoord. Ron Paul zal dat helemaal nooit doen, dus hoezo ‘verbinden aan die laarzen’? Ik ken geen enkele libertariër die zich verbindt aan deze blaaskaken, dus kunt u a.u.b. met een voorbeeld komen?
15 augustus 2017 op 22:45
“Wat helpt is je onafhankelijk verhouden tot de nazigeschiedenis. Je erin verdiepen. Zelf je eigen oordeel vellen. En dus de ernst inzien van wat Hitler aanrichtte.”
En daarbij hoort ook dat je op geode gronden alles mag bediscussieren over de geschiedenis, ook als dat niet in overeenstemming is met de officiële leer.
Ik denk overigens dat de scheidslijn tussen goed en slecht heel dun is. Ja, je mag tegen onbeperkte immigratie zijn, maar op het moment dat je van een groep hun burgerrechten ontneemt, zoals dat gebeurde in de jaren 30, ga je een grens over die je niet over mag gaan. Overigens deden de Amerikanen het in die dagen ook met de zwarte bevolking, gelukkig was de afloop daar een andere.
16 augustus 2017 op 00:05
Waarom Trump in eerste instantie reageerde, wat politiek niet handig is, maar ook met een reden, hier een interessant artikel:
http://tpo.nl/column/nazis-en-antifa-in-charlottesville-ze-zijn-precies-hetzelfde/
Het enige verschil is onze perceptie van beide groepen
Dan het enige verschil – dat ook geen verschil blijkt te zijn. Het verschil is namelijk alleen onze perceptie van beide groepen. Mensen die het geweld van Antifa afkeuren maar wel sympathie hebben met hun ‘goede bedoelingen’, zoals velen doen, zijn hopeloos naïef. Als je het zogenaamd ideologische doel – nationalisme – weghaalt en het vervangt door globalisme dan zijn ze dezelfde onverdraagzame, gewelddadige autoritaire monsters. En als we Antifa laten blijven – zogenaamd in de herwonnen strijd tegen extreem-rechts, en iedereen gemakshalve een Nazi noemen die daar wat anders van vindt, dan breekt de spiegel helemaal. Dan is de chaos onder ons allemaal.
15 augustus 2017 op 22:42
Niet helemaal mee eens. Rechtse politici hebben al zo vaak afstand genomen van extreemrechts. Fortuyn deed dat. Wilders heeft dat verschillende keren gedaan. Baudet ook en ook Trump heeft wel degelijk verschillende keren afstand genomen van extreemrechts hoewel de propaganda-media anders willen doen vermoeden. En Trump deed dat na Charlotteville opnieuw. Wat hij echter deed is benadrukken dat het geweld van vele kanten komt. En lijkt mij in zijn situatie ook niet zo gek. Na Trump inauguratie lag links te rellen en werd letterlijk opgeroepen tot het vermoorden van Trump. Er is al een aanslag op Trump geprobeerd te plegen en dagelijks wordt op twitter opgeroepen om Trump te vermoorden. Lijkt me niet zo gek dus dat Trump benadrukt dat het gevaar van vele kanten komt. Laten we niet vergeten dat elke opkomende rechtse politici moet vrezen voor zijn leven. Was bij Fortuyn zo. Wilders. En Baudet lijkt het ook steeds meer die kant op te gaan. Rechts kan zo vaak afstand nemen als ze wil van…
15 augustus 2017 op 22:42
Vervolg: Rechts kan zo vaak afstand nemen als ze wil van extreemrechts. Toch zal ze altijd de racismekaart in de schoenen geschoven krijgen en gelinkt worden aan extreemrechts. De reden is duidelijk. Links heeft het debat allang verloren en de enige manier waarop ze nog stemmen proberen te ronselen is door de politieke tegenstander in de racismehoek te plaatsen en mensen gewetensbezwaren aan te praten niet op rechts te stemmen…
15 augustus 2017 op 22:49
We hebben hier met linkspopulisten te maken die elke aanslag van moslims in de doofpot stopt, probeert te bagatelliseren en telkens elke link tussen Islam bewust ontkent en die elke incident van rechts in de schoen van heel rechts probeert te stoppen. De hypocrisie is zo duidelijk dat onmogelijk te ontkennen is dat ze het niet expres doen. Oftewel die linkspopulisten zijn onmogelijk tevreden te stellen. Wat je ook doet. Ze proberen je altijd te pakken. Juist omdat het gewoon populisten zijn…
16 augustus 2017 op 08:39
Moet je de reactie van de MSM nu eens zien. Trump heeft inmiddels afstand genomen van extreem rechts, maar stelt dat beide groepen schuld hebben. Is gewoon helemaal terecht. De MSM beginnen echter te schuimenbekken omdat ook op links geweld wordt gewezen. Lijkt erop dat het toch echt links is dat beter eens afstand kan nemen van geweld. Na Charlottesville heb ik alleen maar rechtse mensen gezien die extreem rechts veroordelen
15 augustus 2017 op 22:19
Ik vond Trump’s eerste reactie prima.
Als je niet alle info hebt, niet weet wat er precies gebeurd is en gaande is, dan houd je het algemeen. Zijn eerste statement was mijns inziens helder. Ik laat me niet meeslepen door het geroeptoeter van Trump haters.
Hoe en wanneer zou “rechts” het nazisme dan serieus genoeg nemen, vraag ik me af. Tegen Pavlov reflexen is weinig te beginnen.
En de linkerzijde weet dat ze met Godwins en ad hitlerums een machtig wapen hebben.
Ik heb zelf niet het idee dat het merendeel ter rechterzijde het nazisme niet serieus genoeg neemt, maar dat het merendeel ter linkerzijde simpelweg niet voor rede vatbaar is.
Sowieso vertroebelt het links-rechts paradigma het debat ernstig. Ikzelf probeer de termen links en rechts zoveel mogelijk te vermijden.
15 augustus 2017 op 22:01
Wie zijn de nazi’s , dat zijn toch Jodenhaters , wie haten nu het meest de joden, de islamieten hamas , samen met de S.P in de protest mars , en scanderen hamas hamas alle joden aan het gas , met Harrie v Bommel van de S. P . voor op . nota bene iemand uit de kamer toen hij het flikte .maar ze zeggen wij zijn GEEN nazi’s , dat is niet te rijmen door mij ,het gehele Duitse leger werd bestempeld als nazi’s , maar dat is ook niet het geval , er waren er velen die geen hekel aan de joden hadden , maar konden niks ondernemen , Maar als je zo iets zegt ben je al een nazi , volgens hen die zelf daders bewonderen die een hotel in brand steken , om dat ze het er niet mee eens zijn , die Fortuin vermoorden om dat ze het niet met hem eens zijn , wie zijn nu de nazi,s
15 augustus 2017 op 22:00
Nazisme/fascisme zijn verkeerd ingedeeld: het zijn wel degelijk links-autoritaire bewegingen. Rechts heeft dit nooit goed duidelijk kunnen maken. Maar ECHT rechts staat vóór individuele vrijheden, voor vrije markt en vooral vóór vrije meningsuiting en tegen collectieve ideologieën en tegen politieke correctheid. De laatste is dictatoriaal, want feiten en waarheden worden dan ontkend als zij niet in de “Gutmensch ideologie” passen.
Rechts moet nazi’s duidelijk maken dat ze niets bij rechts hebben te zoeken. Hitler en Himmler behoren tot de grootste misdadigers die hebben bestaan, net zoals Stalin, Lenin en Mao.
Het antisemitisme van nazi’s toont dat ook aan: het gevaar komt immers van de jihad voerende islam en niet van Israël en van Joden.
Nazi’s kunnen dus nooit bondgenoot van rechts zijn.
15 augustus 2017 op 21:46
Ik las (sorry, weet niet mee waar) dat de man die inreed op mensen gefrustreerd was omdat zijn auto met honkbalknuppels werd bewerkt. Hij trapte op het gaspedaal.