Daar is die. De satellietfoto met straaljager en MH17. Fake?

MH17 Satelliet FotoOp de site van het eerste Russische tv kanaal verscheen een opzienbarend bericht. Er is een haarscherpe satellietfoto opgedoken waarop een militaire straaljager te zien is die vuurt op de Boeing 777 van Vlucht MH17. De foto zou afkomstig zijn van een ‘buitenlandse spionagesatelliet’, dus niet van een Russische satelliet.

Op het zwartwit beeld is inderdaad heel duidelijk het profiel van een straaljager te zien en het profiel van de Boeing 777. Ook is het vliegveld van Donetsk zichtbaar, nog niet kapot geschoten. Zulke duidelijke beelden hebben we nog niet eerder gezien. Wat tegelijkertijd veel vragen oproept: als er zulke duidelijke beelden zijn, waarom krijgen we die dan nu pas te zien? Is dit geen fake?

 

 

Een vraag is ook: Hoe kan de Boeing 777 er naar verhouding zo groot uitzien? Vanuit een satelliet gezien moet de tien kilometer tussen MH17 en bijvoorbeeld  het vliegveld van Donetsk bijna niets zijn, en toch is het toestel bijna even groot als het vliegveld.

Vreemd is ook dat de satellietfoto in Moskou binnenkwam via een mailbericht uit de VS. Althans, volgens het tv programma:

text

 

 

Maar interessanter is: dit bericht komt niet alleen. Twee dagen terug kwam Russia Today met nieuw radarbeeld, waarop te zien zou zijn dat er zich niet één maar mogelijk twee Oekraïense straaljagers vlak in de buurt van MH17 bevonden, enkele momenten voordat het toestel neerstortte. Dit nieuwe beeld komt van de verkeerstoren in Rostov, waar de vlucht net aan overgedragen was.

map-2

Het is opmerkelijk dat de Russen juist nu met dit sensationeel ogende materiaal komen. Ze doen het op het moment waarop ze ook lieten weten dat ze betrokken willen worden in de informatie uitwisseling met de Onderzoeksraad voor Veiligheid. Tot nu toe is er, volgens een exclusief verdrag, alleen maar sprake van zo’n informatie uitwisseling met Kiev. Het is begrijpelijk dat Rusland weinig vertrouwen heeft in de Onderzoeksraad als er alleen die exclusieve overeenkomst met Kiev bestaat, en Rusland wel informatie mag (ja, zelfs, volgens de internationale afspraken ‘moet’) aanleveren, maar zelf geen deel uit mag maken van die informatie uitwisseling.

Kennelijk wapperen de Russen nu met allerhande sensationele ‘bewijzen’, om daar het prijskaartje aan te hangen ‘voor wat hoort wat.’

Slim.

 

Print Friendly

73 gedachten over “Daar is die. De satellietfoto met straaljager en MH17. Fake?”

  1. Ik heb altijd gedacht (en geschreven) dat iedereen (Rusland/US) van meet af aan geweten heeft wat er gebeurd is met MH17. Het kan niet anders in een van de militair meest beloerde gebieden van de wereld, zo leek en lijkt me. Maar omdat de één dat niet met 100% zekerheid van de ander wist, en andersom, bleven/blijven(?) de gegevens onder tafel. Zo bezien lijkt het of Rusland nu ‘iets’ laat zien om hetzij aan tafel te komen zitten, hetzij om de VS te dwingen met iets meer dan tot op heden geleverd te komen. En wie het eerst met iets komt waarvan de ander kan bewijzen dat het niet waar is, die krijgt de Zwarte Piet. Blijkbaar gaat men er in Rusland van uit dat de geleverde beelden nu niet makkelijk weerlegt kunnen worden, temeer daar de US kennelijk geen beelden van die dag/dat uur wil overleggen.

    Waarom blijkbaar geen van de betrokkenen er belang heeft dat gewoon de waarheid wordt verteld, weet ik uiteraard niet.

    Dat er hier onderwijl bedrijven failliet gaan aan de sancties (zeg maar: het verbod voor particulieren te handelen met Rusland) die op duistere gronden zijn getroffen, dat moeten we onderwijl maar vergeten.

    Net zoals we de betalingen aan de EU maar moeten vergeten omdat de PvdA zich etnisch heeft weten te verscheuren deze week, iets wat die partij natuurlijk al lang was en dus eigenlijk geen nieuws is.

  2. Sorry, ik corrigeerde mijn eigen ‘weerlegt’ uit eerste tekst. Overigens wordt er op twitter al gemeld dat de beelden niet kloppen, en het gebied het gebied niet is.

  3. Dit is natuurlijk fake. Zelfs het type vliegtuig klopt niet. Er is een foto van een Boeing 767 gebruikt (eerste hit op zoeken naar ‘Boeing top view’. En de satelliet foto komt van Yandex.

    Alle bewijzen van de fake
    http://www.whathappenedtoflightmh17.com/proof-the-russian-tv-satellite-photo-of-mh17-is-fake/

  4. De grootte van MH17 t.o.v. de achtergrond is heel gemakkelijk te verklaren. Je kunt het zelf testen.

    Zet op je bureau op 1 meter afstand van je een flesje water. Kijk er naar. Je ziet ongeveer 70% van de hoogte van het oorspronkelijke flesje. Nu leg je je muis tegen het flesje aan en ziet dat die 70% grootte heeft. Neem de muis in je hand en breng hem langzaam naar je ogen toe. Wat zie je? Dat de muis steeds groter en groter wordt en vlakbij je ogen vrijwel evengroot wordt als het flesje op de ene meter afstand. Dat is de dieptewerking. En dit geldt ook voor MH17. Die staat een stuk dichter bij de satelliet dan de achtergrond. MH17 vloog op ongeveer 8-10 km dacht ik. Voor mij oogt de grootte van het vliegtuig t.o.v. de achtergrond als geloofwaardig.

    Over de rest weet ik het niet, zou je de foto moeten analyseren. Een photoshop montage is wel terug te vinden als men dit heeft gedaan.

    1. De MH17 staat een stuk dichter bij de satelliet dan de achtergrond.
      Het gaat om de verhouding van de afstanden, niet om het verschil. De verhouding is praktisch gesproken 1, namelijk hoogte sateliet / (hoogte sateliet-hoogte MH17)=100/(100-10).
      Alles in kilometers.

  5. Wat ik me verder afvraag: is een condensspoor op een satellietfoto te zien? Immers MH17 en ook de straaljager bevinden zich op een dermate grote hoogte dat er sprake moet zijn van condensvorming. Ik zie niks, alleen een helder beeld.

    Oh ja, het jachtvliegtuig lijkt op deze foto km’s ver verwijderd van MH17 maar door die dieptewerking - je kijkt immers van echt enorme hoogte naar beneden en met de aarde als achtergrond kan het zomaar zijn dat ze misschien maar 200 m van elkaar zijn verwijderd terwijl je denkt dat het 10 km zal zijn.

    1. Even afgezien van de authenticiteit (met photoshop kan van alles): op die afbeelding is die jet ca 800-1000 meter van het passagierstoestel verwijderd, en vliegt iets lager. Hoogte en heading passagierstoestel klopt aardig, traject raket komt uit voor de neus van het toestel. Veel meer valt er niet over te zeggen. De afbeelding schijnt medio oktober ook via wikileaks opgepikt te zijn (of dat de verspreidingsbron is weet ik niet).
      Komt bij dat er kennelijk twee standaarden zijn: één voor de VS en onderhorigen, en één voor de rest. Dus als de VS een nepvideo of kleurplaat de media induwen is het meteen groot nieuws, en al hetgen dat het tegenspreekt of weerlegt, wordt verzwegen, geridiculiseerd of verdwijnt naar pagina 13 — met uiteraard de demagogische toevoeging dat de russen het gedaan hebben. Als men dit bij een rechtszaak zou doen staat de heel het media-politiek-academia-complex op de achterste kippepoten: niet oordelen voor de rechter uitspraak heeft gedaan. Maar de VS wil koude oorlog, en dan doen bschaafde manieren en de waarheid er niet meer toe.

  6. Toch is het vreemd dat de US,die dat gebied met satellieten in de gaten houden, geen beeldmaterieel heeft van het cruciale moment.
    Of wel ,maar dat niet tonen,waarom is dan de vraag
    .
    Las ook dat de russen dit materiaal hebben gekregen via een amerikaans mailtje

  7. Allemaal onzin. De enige waarschijnlijke theorie: Een technicus - gespecialiseerd in Boeing 777 toestellen - is ongenadig boos op Malaysia AIrways en neemt wraak, door een explosief in de vliegmachine 9M-MRO te schroeven, met de bedoeling Malaysia Airways een slecht imago te bezorgen. Het toestel raakt op 8 maart 2014 vermist (MH370). Doordat het toestel niet wordt gevonden, is de actie mislukt, want Malaysia Airways lijdt geen voorbedachte desastreuze imagoschade.

    De boze technicus doet het nog een keer en dit maal stort de 9M-MRD (MH17) in de Oekraine in brokstukken ter aarde. Het doel van de aktie is wederom niet behaald, want alle mondiale complotdenkers geven Russen of Oekrainers de schuld, de alu-hoedjes van de Nederlandse overheid en de Nederlandse main stream media voorop.

    De technici - die in de betreffende Maleisische hangar werken - moeten eens grondig doorgelicht worden, daar is er wel eentje bij, die aan beide toestellen heeft zitten sleutelen op 23 februari 2014 en op 11 juli 2014. Maar daar heeft men in de (Nederlandse) main stream media nog steeds niks over kunnen lezen, want die journalisten en ambtenaren zijn wegens ‘oostblokkers-zijn-de-schuldigen-tunnelvisie’ blind voor alles wat niet in dat schoonveegstraatje past.

    De technicus, die in de werkplaats-hangar(*) het explosief in het vliegtuig heeft gemonteerd, bezorgt Schiphol (c.q Nederlandse regentenI een ernstig probleem, want hij bewijst, dat het met de beveiliging en veiligheid op de nationale Nederlandse Luchthaven nog steeds droevig gesteld is, omdat het toestel met explosief gewoon aangedokt op Schiphol heeft gestaan. Daar heeft de Nederlandse overheid wat uit te leggen en daar heeft ze geen zin in.

    Dat kan de Nederlandse overheid niet gebruiken en dus is zij niet geinteresseerd in waarheidsvinding, heeft geen haast met voortzetting van het onderzoek en doet er alles aan om de aandacht af te leiden in de richting van een BUK-luchtdoelraket-samenzwering en een gevechtsvliegtuig-complot. Indien het toestel op Schiphol stond, met het explosief aan boord, en dat komt via betrouwbare online media uit, dan kan Schiphol wel sluiten, want geen enkele weldenkende passagier zal nog vertrouwen in die luchthaven hebben.

    Het zijn de medewerkers van de Nederlandse main stream media en de Nederlandse overheden, die stug geloven in een “vinger in-de lucht-samenzwering” als ‘ground-to-air-attack-conspiracies’ of ‘air-to-air-gevechtsvliegtuigen-complotten’. Werkelijk eerlijk gedegen neutraal onderzoek naar andere mogelijkheden als extern-geschiet-in-de-lucht worden eenvoudigweg niet uitgevoerd, omdat de Nederlanders de waarheid niet willen weten..

    (*):
    Volgens http://www.flightglobal.com/news/articles/mas-777-underwent-maintenance-in-feb-396801/
    “A spokeswoman for the carrier tells Flightglobal that the aircraft, registered 9M-MRO, last had an A-check on 23 February performed at a hangar at Kuala Lumpur International Airport. No issues were identified during the maintenance, she adds..”

    Volgens http://www.flightglobal.com/news/articles/mas-mh17s-communications-were-functioning-normally-401754/
    “The aircraft, bearing registration 9M-MRD, had its last maintenance check on 11 July, says MAS in a statement. The check occurred at the carrier’s hangar in Kuala Lumpur International Airport, and the next check was due on 27 August.”

    1. “omdat de Nederlanders de waarheid niet willen weten..”

      Precies. DIe indruk heeft men ook in Oost-Oekraïne (Republiek Donetsk, DNR) gekregen. Citaten uit een artikel van 15 oktober jl (vertaling):
      … DNR heeft herhaaldelijk hulp aangeboden bij het onderzoek, maar noch van de Nederlandse kant, noch van Maleisiê, noch van Kiev is gereageerd op deze voorstellen. Volgens deskundigen wordt de opheldering van de werkelijke oorzaken van het incident vooruitgeschoven omdat de Republiek Donetsk of Rusland geen enkele blaam treft. “Ik heb de Maleisische en Nederlandse kant een voorstel overlegd. We kunnen een specifieke route gebruken voor de afvoer van de wrakstukken in één van de opgegeven richtingen. Wat we moeten organiseren is het gebruiksklaar maken van een specefieke spoorlijn in het gebied van de crash, want we hebben het nodige railmateriaal nodig voor de afvoer,” zei eerste vice-premier an DNR, Andrei Purgin. (15 oktober)
      Ondanks de kennelijke onwil van Nederland en Kiev om met DNR samen te werken, organiseerden vrijwilligers van de Republiek onder toezicht van het ministerie een inzameling van voorwerpen die toebehoorden aan de slachtoffers. Later zullen deze voorwerpen aan Nederland worden overhandigd [inmiddels ook keurig gedaan] Merk hierbij op dat internationale experts uit Nederland, Maleisië en Australië minder dan een week hebben gewerkt op de crash site, en 6 augustus stopten met het onderzoek vanwege de hernieuwde gevechten [offensief Kiev].
      De directeur van het Euraziatische communicatiecentrum, Alexei Pilko, zei in een interview met RT dat de Nederlanders niet geïnteresseerd zijn in de uikomst van het onderzoek naar de omstandigheden van de crash. “Ze zouden pas geïnteresseerd zijn in het objectief onderzoeken van de omstandighedne van de Boeing, indien er duidelijke aanwijzingen zijn dat het ofwel de militie of Rusland is [als schuldige]. Eigenlijk een typisch voorbeeld van een dubbele standaard. Maar omdat alles erop wijst dat Oekraïne schuldig is, wordt bewust of onbewust afgeremd, en verdwijnt het uit de kolommen van de media”. http://russian.rt.com/article/54569

      1. “…noch van de Nederlandse kant, noch van Maleisiê, noch van Kiev is gereageerd op deze voorstellen.”

        Nederland wil de onveiligheid Schiphol buiten beeld houden om inkomstenderving te voorkomen (in Nederland is belastinggeld binnen harken immers altijd belangrijker dan mensen). Maleisië zit kniediep in de oorzaken en heeft meer dan één van binnenuit ontploft vliegtuig aan z’n hoofd. Oekraine heeft belangrijkere dingen aan z’n hoofd dan een Maleisische terroristische aanslag.

        “Maar omdat alles erop wijst dat Oekraïne schuldig is…”

        Dat is niet waar. Er is geen enkele concrete aanwijzing dat Oekraine schuldig is, evenmin als Rusland. Laat staan hard bewijs. Wel zijn er twee identieke Maleisische vliegtuigen op gelijke wijze aan hun einde gekomen, waardoor de enige serieuze aanwijzing direct naar Maleisië wijst. Dat valt niet te ontkennen en wordt daarom in Nederland volkomen buiten beschouwing gelaten. Ik ben de enige uitzondering die daar wel (in het Nederlands) over bericht.

        Hebben jullie Nederlanders van staatswege een zwijg- en publicatie-plicht opgelegd gekregen? Hoe wordt die omerta gehandhaafd?

      1. De Panam 103 (bij Lockerbie), Aerolinee Itavia IH 870 en TWA 800 hebben glashelder aangetoond, dat foto’s helemaal niets bijdragen aan het vinden van de werkelijke oorzaak. De Nederlandse autoriteiten hebben hun doel al bereikt: de meeste mensen denken aan ‘van buiten komende voorwerpen’, terwijl daar geen enkele serieuze aanwijzing of hard bewijs voor is.

          1. Het niet slechts “ook maar een theorie. Eén van de vele inmiddels.”.

            De door jou zogenoemde “theorie van Alpi” (op 17 Juli 2014 gepubliceerd tussen Warschau Polen en Vilnius, Litouwen) is de eerste én de laatste houtsnijdende door feiten onderbouwde hypothese, simpelweg omdat die naadloos sluitend is en in beginsel en eindsel waarheid bevat c.q. na deugdelijk onderzoek zal blijken waar te zijn, Geloof niet meteen alles wat je verneemt, doe je eigen onderzoek, dat is buitengewoon interessant. Indien de Nederlandse staat toestemming zal kunnen gaan geven om een volledig onafhankelijk onderzoek door neutrale wetenschappers in het buitenland zonder Nederlandse bemoeienissen te laten uitvoeren, dan zal het bovenstaande bevestigd kunnen gaan worden. Echter zal dat laatste niet gaan gebeuren wegens tegenwerking door het Nederlandse volk dat de waarheid omtrent deze catastrophe niet wil weten. Nederland zit te vol met diepgelovige onderdanen van de eigen zelfbetaalde staatspropagandadiensten te Hilversum en Den Haag.

      2. Juist op basis van de foto’s kan je WEL uitsluiten dat het een bom is geweest. Een bom geeft een andere zichbare schade. En die is nergens te bekennen. Conclusie: geen bom. Laat de bomtherorie aanhangers dat maar eens tegenspreken.

        1. Hahaha, grapjas. Alleen jij als vliegtuigkatastrofisch deskundoloog kan met jouw super-expertise - opgebouwd door jarenlange bewezen ervaring - wel eventjes aan de hand van foto’s nu al iets uitsluiten. De Nederlandse staatspropaganda heeft zijn uitwerking op jou in elk geval niet gemist.

          Wat op alle foto’s in elk geval niet te zien is, dat zijn fragmenten van een luchtafweerraket of geschutspatronen. Nergens te bekennen. Maar ook niet uit te sluiten, omdat het onderzoek nog niet begonnen is en jaren in beslag zal kunnen gaan nemen, als er al ooit een serieus onderzoek naar de ware oorzaak gedaan zal gaan worden. Dan blijft er weinig anders over dan een bom, net als bij de Panam 103 (bij Lockerbie), Aerolinee Itavia IH 870 en hoogstwaarschijnlijk ook Malaysia Airways M9-MRO (vlucht MH370).

          Jij hebt met jouw supergeroutineerde hyperbionische ogen op de foto’s natuurlijk al lang geleden gezien, dat er nergens de typische microscopisch kleine putjes, die door explosies veroorzaakt worden, te zien zijn, want jij kunt tussen de pixels kijken, toch? Ook heb jij als enige op de foto’s gezien, dat er tussen alle duizenden fragmentjes geen enkel restant van een timer, barometer of ontsteker ligt, toch?

          Hou je aluminiumhoedje stevig op. Met je uit de lucht gegrepen uitsluitsels.

  8. NEP - origineel bericht (Russisch) hier http://www.1tv.ru/news/leontiev/271824 - Deze vervalsing doet ook geen goed voor de reputatie van de Russische Unie van Ingenieurs http://en.itar-tass.com/world/759835 - gedetailleerde uitleg hier http://foxtrotalpha.jalopnik.com/the-satellite-image-of-a-u…

    1. Best wel knap van de Nederlandse autoriteiten en hun main stream media, dat ze omtrent de oorzaak van het nederstorten van de M9-MRD (vlucht MH17) de woorden ‘ISLAMitische aanslagen’ vakkunding doelbewust buiten beschouwing van de terroristische moorddadige misdaden op de M9-MRD (vlucht17) en de M9-MRO (vlucht MH370) vanuit het rein islamitische land Maleisië worden gehouden?

      Alsof ze daar in Kuala Lumpur en in de ivoren toren van Den Haag wat islamitische geheimen te verbergen hebben. Als er een door de koran voorgeschreven misdaad uitgeoefend wordt, dan heeft de islam er in elk geval nooit iets mee te maken, zo is per definitie vastgelegd in artikel 1 van de Nederlandse Grondwet.

  9. Blijft over een onderwerp wat zwarte doos heet. Door schuldige rebellen overhandigd aan rechter en onderzoekers. Die de inhoud, na onderzoek , geheim verklaarde. Van die inhoud is vermoedelijk een rebellen kopie gemaakt.. Net om spin dokters het leven moeilijk te maken. Die, ook vermoedelijk, gezamenlijk naar buiten hadden willen komen met hun waarheid. Body taal. Kijk naar het gezicht Breedlove. Dit vliegtuig, Donald Cook, O care, niets werkt meer. Dan ga je terug naar de basis. Zoals op graderen nuke arsenaal.

  10. Het moet voor iedere serieuze beschouwer duidelijk zijn dat deze foto’s fake zijn. Verkeerd type vliegtuig, verhoudingen afmetingen t.o.v. de grond totaal onjuist (tenzij niet vanuit een satelliet gefotografeerd, maar vanuit een uitermate hoog vliegende spyplane als de U2 of de SR-71. Dat lijkt mij uiterst onwaarschijnlijk - want dan zou dit het bewijs zijn dat het moord met voorbedachten rade zou zijn!
    En als het waar is dat deze beelden uit de USA komen, dan zou het allemaal nog merkwaardiger zijn…

    Nee, ik geloof hier niet in.
    Maar als Rusland met deze beelden komt, zal Poetin er toch een bedoeling mee hebben. Vuurtje opstoken? Desinformatie? Foto- of radarbeelden losweken vanuit het Westen?
    Het laatste lijkt mij het meest waarschijnlijk, maar de andere argumenten sluit ik niet uit.

  11. Het is logisch dat Rusland buiten de informatiestroom gehouden wordt. De afhandeling van het ongeluk met onderzeeër ‘Koersk’ in gedachten geeft daar alle aanleiding toe. Er is ook toen genoeg gespind en gelogen, dat is allemaal uitgekomen. Deze poging met de fake foto’s bewijst eens te meer dat de Russische leiders er alles aan doen om hun verantwoordelijkheid af te schuiven en bewust ruis op de lijn creëren. Nuttige idioten (http://www.groene.nl/artikel/nuttige-idioten) als Joost Niemöller en Caroline Vonhoff lopen klakkeloos achter de Russische propaganda aan.

    1. En om maar niet te spreken over uzelf als nuttige idioot die ook klakkeloos de westerse propaganda achterna loopt.

      Zo komen we er natuurlijk nooit. Het wordt tijd dat alle partijen de kaarten op tafel leggen en er een echt onafhankelijk onderzoek kan plaatsvinden.

      1. Mooie gedachte, maar dat willen de Nederlanders niet. Zij willen de waarheid niet weten.

        Net als op 13 mei 2000 toen de vuurwerkramp te Enschede plaatsvond. 23 doden, 950 gewonden en 400 afgebrandde huizen. Nu bijna vijftien jaar na dato willen de Nederlanders nog steeds niet weten, dat twee brandweermannen na oproep en inzet de brand opnieuw hebben aangestoken en daardoor de katastrofale explosies hebben veroorzaakt. Klaas de Vries en Jan Mans wisten er van en stopten het met medeweten van Beatrix van Amsberg in de doofpot. Daarom is laatstgenoemde wegens professionele zwijgkundigheid beloond met een lintje in de Orde van Oranje Nassau.

        Zo zal het omtrent deze MH17vluchtramp ook weer vergaan, want de Nederlandse overheid stopt altijd alle nietsbetekende onderdanige slachtoffers in doofpotten.

        1. Herstel voorgaande repliek;

          laatstgenoemde moet zijn: voorlaatstgenoemde.
          Jan Mans, de superzwijgende gekroonde Ridder van Oranje Nassau von Amsberg, die zich ook weer mocht vertonen als doofpotrampenman bij Chemiepack te Moerdijk.

          1. Alpi, je bent een verrijking voor dit blog. Dank zij jouw (ahum) diepgaand wetenschappelijk onderzoek weten we eindelijk de oorzaak van de ramp. Blijf vooral doorgaan met commentaar geven, kunnen we toch nog lachen ondanks de ellende.

            Maar even ter zijde, ben ik, als jouw raaskallende schrijfstijl bekijk, jou onder een andere naam niet tegen gekomen op een ander blog? Daar was je in ieder geval al flink door de mand gevallen als trol.

    2. Dan lijkt dit tot echt het moment dat de , kuch, nimmer liegende en spinnende Amerikanen de het verzet/ de Russen ontmaskeren. Ze weten toch zo zeker wie de dader is.?

    3. Wat hebben de neerstortingen van de M9-MRO (vlucht MH370) en M9-MRD (vlucht MH17) met Rusland en/of Oekraine te maken?

      Helemaal niks, behalve dan dat er eentje daarvan op oostbloxe bodem neerpleurde en de andere toch nooit gevonden is, terwijl zij beiden de Maleisische Luchtwegen toebehoren.

      Maar ja, dit soort feiten is voor/tegen nederlandstalige dovemansoren geschreven, want Nederland en haar calvislamitische inwoners is/zijn te dom om onomstotelijk vaststaande feiten voor waar aan te nemen en gelooft veel liever in zelfverzonnen sprookjes.

  12. Waar blijven de satellietbeelden van de Amerikanen dan? Net alsof de VS zo betrouwbaar uit de bus komen met hun voortdurende gehak op de Russische Federatie met name op Poetin. Ook zijn de gegevens van de al lang veilig gestelde ‘zwarte’ dozen óók nog niet openbaar gemaakt.

    Een ding is duidelijk geworden dat het MH-17 zaakje een uur in de wind stinkt, is een rotsvast gegeven geworden. Men is net zoals de Zwarte Piet discussie, in een MH-17 discussie belandt, waarbij de pro’s en con’s je om de oren vliegen. Mijn opinie laat ik niet zo duidelijk doorschemeren omdat er 196 Nederlandse slachtoffers zijn gevallen.Deze 196 Nederlandse slachtoffers zijn de inzet geworden van een welles nietes discussie.

    Feit is dat de Russisch sprekende separatisten, daarmee óók Rusland verantwoordelijk werden gesteld vanaf dag 1 en pertinent de schuld toegeschoven kreeg en nog steeds een opmaat is naar meer beschuldigingen van de combinatie list en bedrog VS & de EU.

    Zelf ben ik er van overtuigt dat de mooie ronde inslag gaten van het 30mm boordkanon en de ravelige uitslag gaten meer tot mijn verbeelding spreken dan een Buk-raket die een tamelijk duidelijk rookspoor achter laat. Misschien is vlucht MH-17 door beide geraakt, daar bedoel ik met het 30mm geschut en een air to air missile.

    Zou willen eindigen met kom maar op met deze bewijzen! Want één ding is mij duidelijk geworden de VS heeft zeer zeker satelliet beelden van de regio waar over vlucht MH-17 vloog.

  13. Ook een theorie: deze makkelijk te falsificeren beelden zijn uitgebracht om te testen of ‘de nieuwe media’ er in zouden tuinen, en om hen zo van hun aura van betrouwbaarheid (althans: grotere betrouwbaarheid dan de MSM hebben inmiddels) te beroven, en hen in de hoek van de alu-hoedjes te zetten.

    1. @ Caroline

      Dit is het goede spoor. Er is een mate van kennis en intelligentie nodig om deze grap in elkaar te draaien. Maar met datzelfde verstand zou de volstrekte doorzichtigheid van het geheel perfect doorzien zijn. En daarom draaien wij alles om - wat ik van u reeds eerder leerde - de straaljager komt expres van de verkeerde kant. De verkeerde Boeing is met zorg uitgezocht. De wolk is expres niet uitgeveegd. Simpelweg omdat het IQ om het geheel in elkaar te draaien te hoog is om dit blunderend overzicht te hebben.

      De conclusie luidt daarom dat het onbegrijpelijk is dat dit Russische station eringetuind is, maar dat terzijde, en dat de opzet om Rusland in discrediet te brengen buiten Rusland moet liggen.

      1. Ik herhaal mijn vraag, welk russisch station heeft dit uitgezonden? Graag de link. Voorals nog neem ik aan dat de uitleg van Mvdb de juiste is. Hij heeft het over een forum en over Yandex

  14. Ik vind het een beetje raar allemaal. Als de russen bewust een vervalsing zouden maken, zouden ze dat volgens mij wel beter doen. Een luchtfoto van de sataliet hebben ze ook wel van de betreffende dag.
    Ze weten ook wel het verschil tussen een Boeing 767 en een 777 (als dat tenminste de twee toestellen zijn). Ik geloof niet dat ze zo stom zouden zijn om dit uit eigen naam wereldkundig te maken. Ik las ook dat het van een ‘buitenlandse spionage sataliet’ afkomstig zou zijn.
    Kan iemand mij de officiele link (van RT?) geven, ikzelf kan het op RT niet vinden.

    1. Het is geen vervalsing van de Russische overheid. De foto stond al sinds oktober op een Russisch forum.
      Deze is naar een krant gestuurd en deze vond het een smeuig verhaal.

      Waarschijnlijk gemaakt door een internet trol en dat trollen is aardig gelukt.

    2. Jij bent toch (- als goedgelovige dikbetaalde vazal der Nederlandse staat en zelfverzonnen complottheoriën-zeloot -) degene die aan de hand van bekeken foto’s zo zeker weet, dat de M9-MRD (vlucht MH17) onmogelijk een op Schiphol gemonteerde of vooraf geimplementeerde bom aan boord kon hebben?

      Laten we jouw fantasiecomplotje even verder trekken: Hebben ze volgens jouw inlijn complottheorie een BUK op een houtvlot gebonden en zijn zij daar de oceaan mee opgeroeid om de M9-MRO (vlucht MH370) af te gaan schieten? Hebben de door jou beoogde daders het raketachtige opstijgding afgeschoten of een gevechtsstraaljager vanuit het oostblok (onderweg 3x tanken) naar de M9-MRO (vlucht MH-370) toe gestuurd en zijn daarna weer snel ongezien naar Moermansk terug geroeid?

      Resumé: Wat jij gelooft doet er niet toe. Alleen onomstotelijke feiten tellen werkelijk en jouw persoonlijke verzinsels helemaal niet. Echter voel je vrij jouw nieuwe zelfgefantaseerde godsdienst te beleiden zo jij het wenst en alszodanig te uiten, zodat iedereen daar van kan genieten c.q vrezen.

  15. Als ik naar de tijd kijk waarop Alpi zijn commentaren geschreven heeft, lijkt mij zijn hersenspinsels eigenlijk net zo goed verklaarbaar omdat hij net een fles jenever op had. (hik)

    1. Haal die spuit uit je arm, die toeter uit je neus, die joint uit je mond en zet dat glas sterke alcohol even neer, zwakzinnige mafklapper, dan kan je wat leren: er zij op deze aardbol meer tijdzones dan die ene lokale tijd in achterlijk Holland. Zo, nou heb je wat geleerd, nu kan je weer doorgaan met trollen, leugens rondbazuinen, drugs spuiten&snuiven, zuipen&blowen. Succes met je miserablele leven!

        1. Je bent erg goed in Ad Hominems en aandacht van de essentie af te leiden.

          Jouw flagrante leugens komen bij niemand goed aan.

          Ik zet de feiten voor de lezers - die in tegenstelling tot jou voortdurend hersenbeschadigende pillen slikken en daardoor wel bij zinnen zijn - even op een rijtje:
          - Op geen enkele andere website of blog heb ik eerder iets geschreven danwel gepubliceerd over dit onderwerp, wat meteen bewijst, dat jij raaskalt. Buiten dat spreek ik jouw taal beter dan jij de mijne.
          - Wat Max van der Werff, Micha Kat, Martin Vrijlan-MRO d, Niburu, Zaplog en Joost Niemöller onder elkaar stoelendansen, rondschrijven, tekstgoochelen, schriftelijk manipuleren en daarna publiceren, staat vanzelfsprekend buiten mijn verantwoordelijkheid.
          - Er is geen enkel hard bewijs beschikbaar, dat onomstotelijk aantoont, dat de algemeen aangenomen Nederlandse samenzweringen c.q. jouw theorietjes omtrent het definitieve lot van de M9-MRD waar zouden kunnen zijn. Buiten dat, is er niet eens één geloofwaardige aanwijzing, die jouw hersenspinsels met feiten kan ondersteunen.
          - Het verdriet, dat enige bekenden van mij met de M9-MRO (vlucht MH17) zijn heengegaan, dat doet jou helemaal niks. Je gedraagt je hier op dit blog als een gewetenloos persoon. Je vertoont het gedrag van een narcistische autistische psychopaat. Jammer voor je, dat je geen enkele compassie kan tonen en telkens verzuipt in glasharde onzin. Heel zielig voor je, helaas kan ik je niet helpen, terwijl je het hard nodig hebt.
          -Jij hebt eigenlijk geestelijke hulp nodig, ofschoon een psychiater jou niet zal kunnen gaan genezen, zhij hoogstens aan symptoombestrijding zal kunnen gaan doen , waardoor jij in de toekomst je misschien een beetje als normaal mens zou kunnen gaan gedragen.
          - De M9-MRO en de M9-MRD zijn dit jaar neergestort, - hoogstwaarschijnlijk, de Nederlandse staat is verplicht het bwijs daartoe aan te leveren - door toedoen van iemand, die van binnenuit de organisatie bekend is met de machines van Malaysia Airways, jullie trieste hollandsche complottheorietjes over BUK raketten en/of gevechtsvliegtuigen in de Oostblok ten spijt.
          - Begin er vast maar aan te wennen, dat de bovendanen van jouw totalitaire socialistische antidirectdemocratische monarchie Koninkrijk der Nederlanden niet altijd absoluut gelijk hebben.

    1. Dat laatste gedeelte snap ik niet , Bas. En dan heb ik nog niet eens wat gedronken.
      Maar even serieus, zijn theorie kan niet kloppen, want dan zou de bom eerst naar buiten gevlogen moeten zijn om de gaten in de cockpit te schieten, want zeker is dat de inslagen van buiten naar binnen gingen. En volgens mij zijn dergelijke hoogwaardige drone-achtige bommen nog niet uitgevonden.

      1. Jij hebt niet gedronken, volgens jouw bezopen repliek. Wat heb jij dan wel - buiten giftige drinkbare vloeibaarheden -aan substantiële toxische middelen fysiek ingenomen?

        Ben jij - ondanks jouw bar slechte geestestoestand - nog wel in staat om slechts één enkele zinnige reden hier neer te kunnen gaan schrijven, waarom de mensheid in vredesnaam in jouw zelfverzonnen onzin zal kunnen gaan geloven?

    2. Bas, onze nachtelijke vriend Alpi heeft het zelfde verhaaltje op Klokkenluideronline gezet onder de naam Ciao, Micha,
      gegroet vanuit Zwitserland
      Richard
      Kat trapt er uiteraard weer eens met open ogen in. Ha ja ha ha

        1. He, onze vriend Alpi reageert opeens op een menselijke tijd. Niks geen tijdzone probleem meer (niet slechts Nederland maar gewoon amsterdams). Plotseling verhuisd Alpi? Ik denk het niet, tenzij je aan de witte jassen ontsnapt bent. Maar helaas voor jou, zullen ze je weten te vinden Alpi, oftewel Richard uit…… Zwitserland. Ha ha ha.

          1. Knip, je bent een dom blaataapje, een knipmesje van de Nederlandse main stream media.

            In jouw denktrant ben ik Piet, beter bekend als Martin en daarom heet ik Kees. Je mag mij Richard noemen, Micha of Klaas, Joost en Willem, wat jij wil. Waarheid is niet aan jou besteed, want die wil jij toch niet weten.

            Dat jij intern geisoleerd in Nederland opgesloten bent, doet niks aan het feit dat er buiten jouw hok wereldreizigers bestaan, wier blik breder is dan jouw vastberaden tunnelvisionaire oogkleppen reiken kunnen.

            Succes met je therapie, ofschoon jouw psychiater weet dat jij ongeneeslijk bent. Beterschap gewenst!

    3. Jouw repliek gaat knips wijsheid petje ver te boven.
      Het onbreekt knip aan essentiële intelligentie om dat te kunnen begrijpen.

      Knip gelooft diep in voorgekauwde doctrines van de Nederlandse overheid.
      Of die uitlatingen waarheid bevatten, doet voor knip niet ter zake.

  16. De foto waar het om gaat is afkomstig van het Amerikaanse Satelliet netwerk. Waar het in dit verhaal om gaat is dat de Amerikanen op het State-Department dit bewijs maanden lang hebben achter gehouden. Het enige uitweg die deze lieden nu nog hebben, is moord en brand schreeuwen dat het een fake foto is :

    http://www.presstv.ir/detail/2014/11/15/386130/us-withheld-sat-image-of-mh17/

    http://www.presstv.ir/detail/2014/11/16/386233/us-russias-mh17-photos-preposterous/

  17. Rmstock2 , bedankt voor de link. Ik weet niet of ik aan de echtheid moet twijfelen. Er zijn wel een paar punten van degenen die beweren dat het fake is waar ik vraagtekens bij zet.

    Het type vliegtuig bijv. Kan het verschil niet komen door een andere stand van het vliegtuig?

    Wie zegt mij dat de weersgesteldheid uit 2012 is? Hoe komen ze daar dan aan? Beetje raar om, als je er al toegang toe hebt, dag voor dag terug te bekijken. En waarom zou je dat doen?

    .Er zijn geen contrais achter het vliegtuig, maar dat zie je toch wel vaker gebeuren?

    Wat de symbolen betreft lijkt de foto mij te onscherp om te beoordelen of die er niet zijn.

    Iemand op dit blog heeft al een paar keer benadrukt dat de stand, afstand e.d. op een foto afhankelijk is van de hoogte van satelliet en het hoogteverschil tussen de beide vliegtuigen.

    Als leek kan ik dus niets met enige zekerheid zeggen. Wel weet ik als de russen deze foto officieel in gaan brengen, het geen vervalste foto is. Dat kunnen ze zich echt niet permitteren hoor. Het zijn de yankees niet.

    1. “Wat de symbolen betreft lijkt de foto mij te onscherp om te beoordelen of die er niet zijn.”

      Dit wordt veroorzaakt doordat de satelliet is scherpgesteld op het aardoppervlak, daardoor worden de vliegtuigen onscherp weergegeven.

      Het artikel is afkomstig van Gordon Duff (Veterans Today) en hij praat over een SU-22 maar wat wij op de foto zien is absoluut géén SU-22 maar een MIG-29.

  18. Ik ben een leek, maar op die dag was het zwaarbewolkt. Kan een satellietcamera door bewolking heenkijken? Of is het een combinatie van licht en infrarood?
    Zoals gezegd: dit is niet afkomstig van de Russische regering.

    Toch is het een interessante materie. In feite haakt het in op het ‘twee vliegtuigenscenario” De getoonde straaljager zou dan de tweede zijn, die een raket afschiet (condens/rookspoor) op de al eerder door mitrailleurvuur geraakte Boeing.

    Die eerste straaljager zou dan van links gekomen zijn, terwijl de tweede van rechts aan komt vliegen.

    De verhoudingen tussen de Boeing en het vliegveld schijnen niet te kloppen. Bij een zo grote hoogte van de satelliet zou de Boeing kleiner moeten zijn.

  19. Eensateliet kan op verschillende frequenties door wolken heen kijken, maar dit vliegtuig vloog hoe dan ook boven de wolken, anders wordt het een nogal schokkerige reis.
    Zeker op lange afstanden wordt op grote hoogte gevlogen, daar is minder luchtweerstand , en dat is ver boven de wolken.

Geef een reactie