Een minderheid in eigen land

Door Dr. Gert Jan Mulder

Ook ik heb het boek van Martin Bosma nog niet gelezen, maar dat komt omdat ik ver weg woon en de 5 vandaag door mij bestelde exemplaren, voor het gemak maar in Nederland laat afleveren, zodat ik dat fascinerende boek in juli van dit jaar eens rustig kan lezen tijdens ons jaarlijkse bezoek, en de andere 4 exemplaren cadeau kan doen aan mensen die ik daar een plezier mee kan doen.

Ik heb de spaarzame en gekleurde recensies inmiddels voorbij zien komen. De enige onbevooroordeelde mening was dit korte interview[1] van Wierd Duk[2] alsmede in zijn weloverwogen recensie van het boek.[3]

De betere anti PVV en anti Bosma reacties komen van Bram Vermeulen, “Blanke Afrikaners troffen een leeg land aan[4], in het NRC en van Niels Posthumus in de Buitenlandredactie.nl, “Martin Bosma is geen racist maar…. die kutnegers hebben het wel gedaan[5]”. Zowel Bram als Niels zijn woonachtig in Zuid Afrika. Beide hebben het boek, net als ik nog niet gelezen maar komen wel met –alleen- kritische aantekeningen.

Hun kritiek richt zich vooral op de argumentatie die Bosma hanteert over het lege hoogland, (dat hij ook in de uitzending bij Pauw toelichtte), een veronderstelt achterhaald argument van “extreem rechts in ZA” en uit “de apartheidsboekjes”, zo beweren de azijnpissers en refereren aan dit[6] artikel “Empty land Myth”. Als ik me door deze schrijverijen en dit soort critici onder druk zou laten zetten, dan zou ik mijn boerderij in Uruguay terug moeten geven aan de eerste de beste Charrua[7] uitziende Uruguayaan. Wedden dat Bram Vermeulen en Niels Posthumus zelf nog nooit één hectare land in bezit hebben gehad! Ze weten en begrijpen niet hoe het voelt om een Boer te zijn.

Ik werd echter vooral overvallen door A.J. Boekestijn met de volgende tweet:

 

Arend Jan Boekestijn (@ajboekestijn)

30-05-15 07:24

Er zijn maar 3 miljoen niet Westerse allochtonen in ons land in 2050. Waar heeft Martin Bosma het toch over?

 

AJ liet met deze tweet precies zien waar het probleem bij policor in Nederland huist. Ze zijn ziende blind en horende doof. Bosma refereerde al aan burgemeester van Aartsen van Den Haag, die onlangs aangaf dat de bevolking van Den Haag zich moet opmaken om binnenkort een minderheid te zijn in hun eigen stad[8] en hoe goed het is dat delen van zijn stad al op Istanbul lijkt.

 

Boekestijn is het ook ontgaan dat in de provinciestad Oldenzaal er inmiddels onder wederom een PvdAllochtonen burgemeester een proef wordt genomen, waarbij een moskee 5 keer daags, op 50 meter hoogte, met 70 decibellen mag oproepen tot gebed. Het vervult mij met afgrijzen.

 

Het is Boekestijn ontgaan hoezeer de perikelen van de bouw van verschillende mega moskeeën ingrijpen in het dagelijks leven in buurten en wijken, in steden als Amsterdam, Rotterdam, Leiden en Gouda. Er zijn inmiddels bijna 450 moskeeën. Er zijn meer dan 1 miljoen moslims in Nederland. De immigratie van niet westerse migranten is niet meer te stoppen (lezen deze column[9] van Joost Niemoller). Met honderd duizenden stromen en varen zij het “rijke Europa” binnen. Afgelopen 24 uur 5.000 met de bootjes vanuit Libië. Hebben de statistici van de EU en het CBS die ontwikkelingen allemaal meegenomen in hun prognoses? De EU geeft zelf bovendien aan dat tot 2050 maar liefst 56 miljoen immigranten benodigd zijn om de economie van de gezamenlijke landen op gang te houden en de vergrijzing tegen te kunnen gaan[10]. Wie zegt dat binnen de EU met haar open grenzen en het vrije verkeer van mensen, goederen en diensten, de immigranten zich niet pro-rata zullen vestigen?

De meest pessimistische schattingen van policor en goedmenschen (CBS) over de moslim bevolkingsgroei tot 2050 laten zien dat men in het aller slechtste geval “slechts 11%” moslims voorspelt. Ze tellen echter alleen 1e generatie en laten 2e en 3e generatie buiten beschouwing[11]. Als je die er bij optelt dan komt het niet-westerse deel van de bevolking in één keer uit op 30%. Gegoochel met cijfers, maar u wordt in de maling genomen.

Dus Arend Jan, zonder correctie voor de huidige onverwachte niet voorspelde en niet ingecalculeerde immigratiegolf van niet westerse vreemdelingen, vooral moslims, kun je op grond van het bovenstaande aannemen dat er i.p.v. maximaal 3 miljoen niet westerse allochtonen, in één keer tenminste 5 miljoen niet westerse (vooral moslims) in Nederland zullen wonen. In heel veel provincies, steden, dorpen, en buurten zullen autochtonen Nederlanders dan al zijn verworden tot een Minderheid in eigen land.

Martin Bosma krijgt gelijk, en mensen als Arend Jan Boekestijn worden bedankt voor het in de ogen strooien van zand, niet omdat het hen aan capaciteiten ontbreekt, maar veeleer omdat je voor een boek als dat van Martin Bosma een flinke kerel moet durven zijn, met een afwijkende mening.

[1] http://politiek.thepostonline.nl/2015/05/28/martin-bosma-afrikaners-gaan-ons-voor-als-proefkonijnen-in-multicultureel-laboratorium/

[2] http://www.thepostonline.nl/author/wierd-duk/

[3] http://cult.thepostonline.nl/2015/05/28/martin-bosma-kijk-naar-lot-van-afrikaners-dit-staat-u-te-wachten/

[4] http://www.nrc.nl/handelsblad/van/2015/mei/30/blanke-afrikaners-troffen-leeg-land-aan-1502045

[5] http://debuitenlandredactie.nl/2015/05/martin-bosma-is-geen-racist-maar-die-kutnegers-hebben-het-wel-gedaan/

[6] http://www.sahistory.org.za/article/empty-land-myth

[7] http://en.wikipedia.org/wiki/Charrúa_people

[8] http://www.omroepwest.nl/nieuws/15-05-2015/van-aartsen-accepteer-niet-westerse-meerderheid-den-haag

[9] https://joostniemoller.nl/2015/05/hoe-de-immigratie-ons-door-de-strot-is-geduwd-een-lezing/

[10] https://joostniemoller.nl/2015/05/massa-immigratie-het-vervolg/

[11] https://joostniemoller.nl/2015/02/hoe-de-islamiseer-je-nederland-een-essay/

Tweet about this on TwitterShare on FacebookPrint this page

10 Reacties

  1. Hebben argumenten al ooit geholpen?

  2. g.h.m.leferink

    1 juni 2015 op 22:23

    Inderdaad, mijnheer Mulder: Om zo’n boek te schrijven is MOED nodig, en dat is iets wat steeds zeldzamer wordt! In 2008 nam ik deel aan een Bouworde werkkamp in Taganrog, Rusland, en moest daar samenwerken met twee anderen. Daarvan had er een ‘al een jaar Politicologie gestudeerd aan de Universiteit van Amsterdam’. Hij had dan ook de nieuwste ‘modetjes’ daar zich al eigen gemaakt, was Achterbaks en Laf. En hij ‘was lid van D66’. Het maakte me bepaald niet geruster….
    Wat je nu ziet: D66 heeft in Mokum het roer van de PvdArglist overgenomen en één schreeuwende vent daar bij Dodenherdenking veroorzaakte een hysterische massavlucht….. Je kunt dus zeker niet meer spreken van de mentaliteit van het Verzet in WO II….. Helaas is Modetjes-Madurodam aan de Amstel vaak trendsetter voor de rest van Nederland.
    Dat belooft nog wat als deze ‘modetjes’ zich vanuit dat Drugsdorp over de rest van Nederland gaan verspreiden.
    Goodgoan: Gait H.M. Leferink

  3. De policor politici worden onze dood.
    Zelf hebben ze dan natuurlijk of een goed beveiligde, voor anderen niet toegankelijke woonwijk. Of ze vertrekken naar een nog “ongerept” buitenland.
    Oldenzaal? Rij maar eens over de A1 bij Deventer. Dan zie je volop borden met: Turkse verkiezingen.
    Het gaat goed met Nederland!

  4. Boekestijn is een intellectuele middenstander. Hij komt niet eens als “libera[a]l” op het voor de hand liggende drama dat Buruma omschreef als: “Fortuyn’s venom is drawn more from the fact that he, and millions of others, not just in the Netherlands, but all over Europe, had painfully wrested themselves free from the strictures of their own religions. And here were these newcomers injecting society with religion once again…”
    En wat voor religie. Deze “herinjectering” is met een volkomen wezensvreemde doctrine die gestimuleerd en afgeschermd wordt juist door degenen die om het hardst het christendom geridiculiseerd hebben. Dat is een welbewuste en dramatische fout geweest, en inmiddels zonder kleerscheuren onherstelbaar.

  5. Een , of hèt einddoel, is precies hetzelfde als lang geleden. Modern heet het Marx, ouderwets, Hoeken en Kabeljauw. Het begin van democratie, tijdje terug, gaf als eindpunt de werker die Adolf stemde. Allemaal met instemming van de niet werker klasse. Die vandaag elite heet. Vroeger adel of regent. Hij, Adolf , faalde. Opvolgers bedachten nieuwe dingen. Daar gaat dit artikel over. Minderheid of heden zijn wat in Amerika indiaan heet. Proost!

  6. Leo KarelJan

    31 mei 2015 op 15:36

    Interview bij Pauw gezien. Bosma had wel iets feller kunnen reageren toen Pauw zei dat de allochtonen zich uiteindelijk wel Nederlander gaan voelen.
    Dit geldt sowieso NOOIT voor de moslims. ALTIJD zal de islam op één komen, hoe gematigd sommigen zich ook voordoen. En dat is HET probleem: een achterlijke ideologie die zijn aanhangers 24 uur per dag de wet voorschrijft!

    • Ik denk dat er vooraf afspraken gemaakt worden over hoe een gesprek zal verlopen. Op een gegeven moment zegt die domme jan mulder dat hij zich niet gediscrimineerd voelt als er in de Schilderswijk mensen wonen die anders denken dan hij. De voor de hand liggende repliek van Bosma blijft uit. Vermoedelijk zijn ad hominems niet toegestaan. Ook zal zijn afgesproken dat pauw zich netjes zal gedragen. Dus niet zoals het interview met Fleur Agema waarin hij buitengewoon onbeschoft tegen Fleur tekeer ging, en waar hij dus de sonja-barend-award voor heeft gekregen.
      http://www.nrc.nl/nieuws/2014/10/13/terugkijken-pauw-vs-agema-het-beste-televisie-interview-van-het-afgelopen-seizoen/

  7. Peter Anshof van Gijn

    31 mei 2015 op 14:15

    Stukje (17 min.) bij Pauw (VARA) met Martin over zijn boek: https://www.youtube.com/watch?v=4ZzxHg_Yeog

    • Dank voor de link. Met genoegen gezien hoe die vara knarren wanhopig proberen hun kromme wereldbeeld uit hun jonge jaren recht te praten. Maar het is voor hen te laat om hun foute verleden te corrigeren. De geschiedenis zal ze niet sparen. Valt daarom mee dat Pronk een beetje het licht lijkt te zien door zijn nieuw-linkse progressieve koker heen. Jammer dat zo’n boeiend gesprek zo kort duurt. Veel te kort. Maar gelukkig is het een kloek boek.

  8. In veel woonwijken van de grote steden in de jaren 80 waren autochtone bewoners alreeds in de minderheid. In bepaalde straten, zoals in Amsterdam west, werden verlaten door Amsterdammers, vaak tegen hun zin, omdat het gewoon onleefbaar werd door al die Turken en Marokkanen die daar kwamen wonen met schotel antennes en geslachte lammetjes op hun balkonnetjes. Tevens werd dit ook aangeraden door de politie vanwege de toenemende onveiligheid op straat.
    Een oude kennis van mij, taxi chauffeur in een stad in het zuiden van het land, werd aangevallen en beroofd door een groep Marokkanen in diezelfde tijd. Het gebeurde voor de deur van het huis waar hij was geboren. De politie vroeg hem waarom hij daar in godsnaam nog steeds woonde, daarmee “eigen schuld” insinuerend. Het in de minderheid zijn is al heel lang aan de gang.