
Door Joost Niemöller
Update: die Welt over de complottheorieën over de drie wel heel toevallige ‘vliegtuigongelukken.’
Drie verkeerstoestellen, vliegend op kruishoogte, verdwenen dit jaar uit de lucht. Dat is hoogst ongewoon. Vliegtuigongelukken vinden meestal plaats bij het starten en landen. Twee toestellen waren van Malaysian Airlines. Het laatste toestel, vlucht QZ8501, was van AirAsia, niet uit Maleisië, maar het wordt wel vaak verward met het Maleisische AirAsia.
Is dit toeval? Het kan. Toeval bestaat. Maar laten we het zo formuleren: Dit is wel een heel groot toeval. Van het laatste toestel is nog niets bekend. Er is geen signaal opgepikt. Men vermoedt dat het op de bodem van de Javazee ligt.
Er wordt vanuit gegaan dat het neerstorten van het laatste toestel te maken heeft met weersomstandigheden. De piloot vroeg om een koerswijziging vanwege een onweersbui. Het toestel wilde hoger vliegen. Die toestemming werd niet verleend, want er was op dat moment teveel luchtverkeer. Vijf minuten na het verzoek verdween QZ8501 van de radar. Nu vroeg de piloot van MH17 ook om een koerswijziging. Het wilde ook hoger vliegen. Er zou ook iets zijn met weersomstandigheden. Dat is toevallig natuurlijk. Toeval bestaat. We mogen toeval nooit uitsluiten.
Maar er verscheen een bericht dat de toevalsfactor weer wat kleiner maakt.
Een blogger verspreidde via Chinese sociale netwerken 39 berichten met steeds dezelfde boodschap: ‘Red je leven, vlieg niet met AirAsia, of enig ander Maleisisch toestel.’ Dit is de letterlijke tekst van een van die berichten:
“This is a life-saving message to Europe or the US tour, do not take AirAsia (or) Malaysia Airlines airliner.”
Deze berichten zijn zo’n 650.000 keer bekeken.
Achteraf wordt er gespeculeerd over deze mysterieuze blogger. Was hij een insider?
Het oorspronkelijke bericht over deze blogger werd geschreven door een correspondent van Reuters.
Drie toestellen van hetzelfde land overschrijdt de productregel van onafhankelijke kansen gigantisch. Piloten van alle toestellen gooiden ogenblikkelijk hun boordradio uit. Alle hadden tevoren nog contact met een dwaalspoor voor hun verdwijning.
.
Het is heel simpel, de aanname dat de piloot zijn eigen leven in de waagschaal stelt is geen garantie bij moslimpiloten. Maleisië heeft zich destijds tegen de VS gekeerd. Het hele islamitische luchtruim zou binnenkort weleens in elkaar kunnen donderen.
Air Asia is dus ook een Maleisische maatschappij!
De soennitische islam is de officiële godsdienst van Maleisië.
En de piloten? Zelfmoord-terroristen?
Besef dat hier enorme belangen voor de verdeling van luchtlijnen achter steken. Wanneer men islam weet te binden aan opzettelijke vliegtuigongelukken dan zal dit de wereldkaart volledig wijzigen en storten de golfstaten in. Wel ik begrijp al welke partij er beschuldigd gaat worden.
Dan ligt het toch meer voor de hand om Air Dubai en dergelijke, aan de grond te brengen?
Hé ja, natuurlijk doen ze het allemaal zelf, want ja, moslims, niet? Wel raar dan dat zowel de piloot van dit toestel als de MH17 om een verandering van baan hebben gevraagd, want who cares als je met je vliegtuig wilt neerstorten, dan kan je dan beter gewoon meteen doen.
En dan zonder enige verklaring over het hoe en waarom van dat gedrag, want allah weet het toch al, hoe het zit, niet?
Over het eerste vliegtuig weten ‘we’ niets, anders dan dat het vol zat met aanstaande patenthouders van de eoa reusachtig profijtelijke uitvinding. En dat een dergelijk vliegtuig miljoenen opbrengt, zelfs als je het niet omkat maar in onderdelen verkoopt. Van het tweede weten we alleen dat blijkbaar niet geweten mag worden wat er geweten wordt, en van dit derde dus dat er vooraankondigingen van een ongeluk lijken te zijn geweest.
Er kan iets Aziatisch spelen, want niet alles moet met eurocentrische blik worden bekeken, maar vreemd is het allemaal wel.
Of de ooit beruchte ‘Bermuda-driehoek’ heeft zich verplaatst
[Hé ja, natuurlijk doen ze het allemaal zelf, want ja, moslims, niet? Wel raar dan dat zowel de piloot van dit toestel als de MH17 om een verandering van baan hebben gevraagd, want who cares als je met je vliegtuig wilt neerstorten, dan kan je dan beter gewoon meteen doen.]
.
Neen, juist als je weet dat je wilt neerstorten dan heb je de kans om oorzaak en gevolg te wisselen. Dan is de vraag voor de verandering van baan het gevolg van het feit dat men weet te gaan neerstorten.
En dan is dit dwaalspoor bedoeld om nog een poosje langer ongemerkt door te kunnen gaan met het neerhalen van vliegtuigen.
Ziet niemand zo langzamerhand de parallel met nine-eleven? Maar het gaat hier nog wel steeds om het genereren van scenario’s. Het zou wel dom zijn om zich ergens op vast te leggen.
.
[En dan zonder enige verklaring over het hoe en waarom van dat gedrag, want allah weet het toch al, hoe het zit, niet?]
.
Juist omdat moslimterroristen zich gelijk bekend maken is dit nu achterwege gebleven. Immers dan werd de hele opzet te vroeg bekend. Er kan dus nog best een vierde toestel gaan.
.
Het zijn dus net als bij ISIS moslimterroristen die menen uit overtuiging te handelen maar feitelijk gestuurd worden door een derde macht.
.
[Er kan iets Aziatisch spelen, want niet alles moet met eurocentrische blik worden bekeken, maar vreemd is het allemaal wel.]
.
Maleisië is op en top een moslimland. Het wordt mogelijk bedacht in het Westen, uitgevoerd in een moslimland en het effect strekt zich in ieder geval over Azië en mogelijk over de hele wereld uit. Let op deze serie afhankelijke kansen gaat wereldpaniek veroorzaken onder moslimvliegmaatschappijen.
Eens wat anders, in Amerika zitten er 2 die beiden door het Hooggerechtshof van Maleisië veroordeeld zijn en beiden zowat het land niet meer uitdurven.
Die ene schildert alleen nog wat en komt amper zijn ranch nog af.
Zit daar ws zijn vele zonden te overdenken.
Aangezien ze allebei links en rechts een beetje (veel) invloed hebben en deel uitmaken van een bepaalde B-groep denk ik dat daar heel veel oorzaken liggen van heel veel gebeurtenissen de laatste tijd !
Guess who… of weten jullie het zo wel ?
Wat mij opvalt is het grote aantal islamitische piloten betrokken bij crashes, de laatste 10 jaar meer dan de helft.
Je vervoert als piloot ook een heleboel ongelovigen, en deze jihad daad schenkt je in 1 keer 72 maagden!
Me dunkt, tijd voor een berufs-verbot voor mohammedanen. Had Dion Graus niet al zoiets voorgesteld voor de bagage-afhandeling op schiphol?
ja joh, nog meer staatsruif vreters…
Hopelijk gaat de VVD niet tornen aan de vrije piloot-keuze.
Moslims zijn inmiddels trending topic geworden op Conspiracy Central, zie ik.
Wellicht is het tijd voor een nieuw boek, waarin het nieuwontwikkelde Volksempfinden beter tot haar recht kan komen.
ach, je hoeft echt niet overal een complot achter te zoeken, de moslims zijn redelijk veel in aanslagen vertegenwoordigd.
niet echt voer voor complotten maar gewoon kansberekening.
Klopt, maar het is leuk om te zien hoe de aluhoedjes vrolijk met elke windhoos meewapperen.
Mwa… ik vind het wel ver gezocht.
Dat is net zoiets als die tweet van die knul die met MH17 meeging, met een foto en begeleidende tekst: Zo ziet de MH17 eruit, voor het geval ‘ie zoek raakt (of iets in die richting).
Het is wel bizar dat het steeds vliegtuigen uit dezelfde regio zijn. Dat MH370 en MH17 praktisch hetzelfde soort vliegtuig waren zou nog wat complottheorieën aan kunnen wakkeren maar of deze vlucht ook in dat straatje past, ik denk het niet.
Maarja, complottheorieën of niet wat komt hier na weer, nog 1, zou eigenlijk niet kunnen, maar je weet het nooit in this crazy world.
Conspiracy theorie en niet meer. De mens wil nu eenmaal een verklaring voor dit soort ongelukken. Zeker als het bij dezelfde maatschappij gebeurd. Overigens is Indonesia AirAsia formeel een Indonesische airline. De registratie was Indonesich en het merendeel van de aandelen is in handen van Indonesische bedrijven.
De CEO is echter ook CEO van moederbedrijf AirAsia uit Maleisie.
Het was erg slecht weer in het gebied. Waarschijnlijk is het toestel in een oncontroleerbare val terechtgekomen. Net als Air France 447 een tijd geleden.
Ik denk het ook.
“Waarschijnlijk is het toestel in een oncontroleerbare val terechtgekomen.”
Volgens de gegevens op de radarbeelden was de snelheid op die hoogte voor dit toestel kritiek (nabij overtrek sneheid, “stall speed”) zeker als het ook nog eens naar een hoger vliegniveau wilde stijgen, zoals de vliegers wilden doen. Het kan zijn dat de “input” voor de instrumenten en boordcomputers via de sensors (pitot, static) niet correct was, of dat er iets mis was met de boordcomputers zelf.
Inderdaad in zekere zin vergelijkbaar met die AirFrance.
Er is ook een keer een crash geweest omdat de static ports na een schoonmaak nog waren afgeplakt met duct-tape. Overigens hoort dat bij de inspectie voorafgaand aan de vlucht door de gezagvoerder. Die had die tape kennelijk over het hoofd gezien.
Op de 28e, de dag van de vermissing van QZ8501, las ik tussen de reacties op ZeroHedge dat de ceo van AirAsia enorme hoeveelheden aandelen in de verzekeraar had gedumpt : http://www.zerohedge.com/news/2014-12-28/search-missing-airasia-flight-suspended-overnight-summary-facts-so-far?page=3#comment-5599265 Zal toeval zijn, maar dit heeft toch ook weer de schijn tegen zich.
De Indonesische Search & Rescue Organisatie (Basarnas) heeft wrakstukken QZ8501 aangetroffen en is met 21 duikers lichamen aan het bergen (sputniknews.com). Daarna resteert het zoeken naar de zwarte dozen. In ieder geval beschikt Indonesië over de apparatuur om de zwarte dozen uit te lezen, iets waar Nederland met al die mega-budgetten en topsalarissen kennelijk niet toe in staat is (MH17). Voorlopig blijft die vraag over mogelijke voorkennis open staan.
Oók op de site van Martin Vrijland kon men dit opmerkelijke artikel lezen:Air Asia CEO dumpte aandelen vlak voor verdwijning vlucht QZ8501>>>>
http://www.martinvrijland.nl/2014/12/29/air-asia-ceo-dumpte-aandelen-vlak-voor-verdwijning-vlucht-qz8501/
aandelen dumpen omdat er een vliegtuig crasht ?
lijkt me ver gezocht, zouden alle voorgaande vliegtuigmaatschappijen ook allemaal failliet gegaan zijn na een enkele vliegtuig-crash ?
.
flauwekul.
Feiten liegen niet. De aandelen dump is bevestigd. Of er sprake is van voorkennis moet nog bewezen worden. Het zelfde geldt voor Larry Silverstein die vlak voor 9/11 het WTC verzekerde tegen terrorisme en daarmee een miljardenbedrag opstreek.
Psssst. Voor alle Aluhoedjes. Gevonden! Zoals een andere reaguurder al opmerkte, allemaal wat ver gezocht. Het kan namelijk dat een vliegtuig gewoon neerstort, gebeurt niet vaak maar het kan en zie hier.
—
http://www.nu.nl/buitenland/3963734/lichamen-geborgen-bij-plek-waar-toestel-airasia-verdween.html
Wat zal det heerlijk zijn, grazend als een mak schaapje.